eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🟩 *پیامبری از جنس مردم* 🍃🍀 رأفت و مهربانی از دل نرم و بی‌آلایش سرچشمه می‌گیرد و در آیینه زندگی متبلور می‌شود. 🍃 یکی از ویژگی‌های انسان‌های موحد، مهربانی است. خداوند چون خود مظهر رحمت و رأفت است، دوست دارد آنان که آینه‌دار جلوۀ لایزالی اویند به این صفت متصف شوند. 🍃 آیه ۱۲۸ سورۀ توبه، پیامبر اکرم را این گونه توصیف می کند: 🔆 *«لَقَدْ جَاءَکمْ رَسولٌ مِّنْ أَنفُسِکمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ»* 🔆 *«رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج‌های شما بر او سخت است و اصرار به هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.»* ✍🏼 در تفسیر المیزان در تبیین و تفسیر این آیه شریفه آمده است: 🔷 منظور از رسول، به طوری که سیاق دو آیه گواهی می‌دهد خاتم انبیاء است، چون می‌بینیم او را وصف می‌کند به این که از خود ایشان است، و ظاهر این است که مقصود این باشد که او مثل شما بشر است، و هم‌نوع خود شماست، چون در کلام، چیزی که دلیل باشد بر این که خطاب بخصوص عرب و یا قریش باشد، نیست؛ مخصوصا نظر به این که در میان آنان در حال خطاب، مسلمانانی از روم و فارس و حبشه نیز بوده‌اند. 🔷 و معنای آیه این است: هان ای مردم! پیغمبری از جنس خود شما مردم بیامده که از اوصافش یکی این است که از خسارت دیدن شما و از نابود شدن‌تان ناراحت می‌شود، و دیگر این که او در خیرخواهی و نجات شما چه مؤمن و چه غیرمؤمن حریص است و این که او نسبت به خصوص مؤمنین رؤف و رحیم است، و با این که اوصافش چنین است آیا باز هم جا دارد که از او سرپیچی کنید؟ 🔷 نه، بلکه سزاوار است که از او اطاعت کنید، چون او رسولی است که قیام نکرده مگر با امر خدا، اطاعت کردن از او اطاعت خداست. 🔷 آری، جا دارد به او نزدیک شوید و با او انس بگیرید، چون او هم مثل خود شما بشر است، پس به هر که دعوت کرد بپذیرید، و هر خیرخواهی که نمود به کار ببندید. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💠 *«مقدمه»* 🔷 آنچه از لسان معصوم به ما آموزش داده می‌شود و درخواست‌هایی كه از سوی ما صورت می‌گیرد، همه مبتنی بر آن است كه خدای سبحان ظرف وجود آن‌ها را به ما داده است. 🔷 خدا قابلیتی به ما داده كه به واسطۀ آن، امكان اجابت درخواست برای ما مهیا می‌شود. در واقع به وسیلۀ درخواست، آن امكان، به فعلیت می‌رسد. 🔰 در دعای پنجم صحیفه در اواسط دعا یكی از درخواست‌ها این است:‌ 🔆 *«اللَّهُمَّ أَغْنِنَا عَنْ‏ هِبَةِ الْوَهَّابِینَ‏ بِهِبَتِک، وَ اكْفِنَا وَحْشَةَ الْقَاطِعِینَ بِصِلَتِک حَتَّى لَا نَرْغَبَ إِلَى أَحَدٍ مَعَ بَذْلِک، وَ لَا نَسْتَوْحِشَ مِنْ أَحَدٍ مَعَ فَضْلِک»* 🔆 *«خدایا! به عطا و احسانت، ما را از عطا و احسان دیگران بی‌نیاز ساز و ترس گسستن دیگران را از ما با پیوستن ما به خودت کفایت فرما، تا با وجود عطای تو از دیگری نخواهیم و با احسان تو از احدی نهراسیم.»* 🔶🔸 *هبه به عطیه‌ای گفته می‌شود كه خالص از عوض و غرض است؛ نه در قبال لطف من، هدیه می‌دهد و نه در قبال هدیه، انتظاری دارد.* 🔸 به خدای سبحان عرض می‌کنیم: برخی بندگان تو خالصانه به من هدیه می‌دهند، امّا من از تو می‌خواهم مرا مشغول به هبۀ خودت سازی. 🔸 اگر من خودم را محتاج هدیۀ هدیه‌دهندگان ببینم، چه بسا گاهی به جهت میل ایشان، حقی را باطل كنم، یا باطلی را حق جلوه دهم. 🔸 نگران هستیم که بین ما و برخی خلایق جدایی پیش آید. گاهی این قطع مرگ است، گاهی هجرت وابستگان است، گاه دلایل دیگری است. اجمالاً اطرافیان ما ممكن است به دلایل مختلف از ما جدا شوند و ما نگران این شرایط هستیم. 🔸 خدایا!‌ مرا آزاده تربیت كن، تا هیچ دغدغه و هیچ لطفی مرا در دام خود گرفتار نكند، من فقط اسیر تو باشم و بس. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔔🟩🔔🟩🔔 *با سلام و احترام* 🟧 *قابل توجه بزرگواراني كه موفق به ثبت نام نشدند :* 🟧 *ثبت نام از دوشنبه (۲/مهر) تاپایان روز چهارشنبه (٤/مهر ) باز است.* *لطفا برای ثبت نام بر روی لینک زیر انگشت بزنید* 👇 ‏ https://emamraoof.com/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AC%D8%B1%D8%AF%DB%8C/ 🔴ثبت نام کنندگان محترم ۲۴ساعت بعد از ثبت نام به فضای مجازی اسکای روم اضافه خواهندشد. ‏‎🌐 «واحدپشتیبانی ثبت‌نام موسسه علمیه السلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌‌السلام»
📖در کتاب والشَّمس چه می‌خوانید؟ 🖋جلد سوم، فصل هفتم: فصل هفتم با عنوان «بهترین خلق خدا نزد رسول» ویژگی بهترین‌ها را از نگاه پیامبر معرفی می‌کند. چیدمان مطالب بر اساس ترتیبی است که در روایت آمده است. ✨️ *بهترینِ بهترینِ بهترین* ✨️ *نزد آن والامقام از مرسلین* 📲برای تهیۀ کتاب یا ارسال نظر پاسخگویتان هستیم در بله با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در ایتا با نام کاربری: ‏@shorbetahoor در تلگرام با نام کاربری: ‏t.me/shorbetahoor تلفن تماس: 📱۰۹۲۰۲۲۹۵۳۹۲ 📞۰۲۱ - ۲۲۵۵۷۰۹۲ - ۲۲۵۴۲۶۹۵ 📍آدرس: تهران، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، خیابان جهانتاب، کوچۀ محبوبه دانش غربی، پلاک۱۲.
-زندگی- از-نگاه- نهج‌البلاغه۱۷ 💢 *«کدورت قلبی»* 🔆 *«مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَ صَفَحَاتِ‏ وَجْهِه‏»* 🔆 «كسى چيزى را در دل پنهان نمیكند مگر آن كه در سخنان بى انديشه و رنگ رخسارش هويدا میگردد (مانند زردى رو كه علامت ترس و سرخى آن كه نشانه شرمندگى است)»* 📘 حکمت ۲۵ ✍«فَلَتَاتِ» سخن بدون فکر و اندیشه است. حرف‌هایی است که در کمال غفلت از انسان صادر می‌شود و ناگهان بر زبان فرد جاری می‌شود. 🔷🔹 *سخن، شخصیت فرد را معلوم می‌کند و باطن را برملا می‌سازد.* انسان گمان می‌کند اگر در ظاهر با گفتار و رفتار به دیگران اظهار محبت کند؛ ولی در دل نسبت به آنها عداوت، کینه‌ و بدخواهی پنهان داشته باشد، برای همیشه مخفی می‌ماند و هیچ وقت ظهور نمی‌کند. تصور می‌کند تطهیر صندوق‌خانة دل از رذایل اخلاقی لازم نیست و در ارتباطات اجتماعی با رفتار مؤدبانه و به کارگیری الفاظ محترمانه سعی در نمایش شخصیت اجتماعی خوب از خود دارد و آن را برای جلوگیری از آسیب به روابط بین خود و اطرافیان کافی می‌داند! 🔷 در حالی‌که امیرالمؤمنین متذکر می‌شود انسان هر امری که در درون خویش پنهان کرده است از جمله حبّ، بغض، کینه، عداوت، حسادت، عیب‌بینی، تحقیر و ... قطعاً در گفتار و صورت او نمایان می‌شود. ✅ *اموری که انسان در قلب‌ خویش پنهان کرده است برای همیشه پنهان نمی‌ماند و در گفتار حتی خطوط و رنگ چهره مشخص می‌شود.* ❌ این گمان که بین دل و زبان راهی نیست اشتباه است. راه میان دل و صورت بسته نیست و هر آنچه در دل وجود دارد بالاخره در زبان اظهار و در چهره نمایان می‌شود. ✴️ به طور مثال اگر شخصی در گفتار ظاهری مراعات ادب و احترام را دارد؛ اما به دلیل سواد اندکی که اندوخته است از بالا به پایین به دیگران می‌نگرد و خود را بالاتر از آنها می‌داند، در نهایت، نحوۀ سخن گفتن آشکار می‌کند دیگران را به حساب نمی‌آورد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
-دعای- کمیل۲۷ 🔆 *«وَبِقُوَتِکَ الَتِی قَهَرتَ بِهَا کُلَ شَئ»* 🔆 *«و به نيرويت كه با آن بر هرچيز چيره‌ گشتى.»* ✍ داعی دومین واسطۀ فیض یعنی قوۀ الهی را درخواست می‌کند، قوّتی که به‌واسطۀ آن بر هر چیزی قاهر و مسلط می‌شود. ✳️ *در حقیقت تجلی و ظهور قوۀ حق و اسم «هُوَ القَاهر» مقدس علی‌بن‌ابیطالب است.* 🔷 «قوة‌الله‌» قدرت الهی است که در «اسدالله» تجلی کرده است. «اسد الله» وجود مقدس علی‌بن‌ابیطالب است؛ یعنی همه‌کاره در عالم که آغاز هر فعل و قولی است؛ واسطه‌ای که داعی به میدان بندگی وارد می‌کند. 💠 مرحوم آیةالله کشمیری می‌‌فرماید: در نجف که زندگی می‌کردم همه چیز را با هفت بار «یاعلی» از امیرالمومنین می‌گرفتم؛ چون «قوّةالله» ا‌ست. ✅ *داعی با علم به اینکه با تمسک به واسطه، دست خالی بر نمی‌گردد، پیوست به رسول خدا و ولایت را می‌خواهد که بین او و آنان فاصله‌ای ایجاد نشود.* 🔷 داعی خداوند را به آن قوه‌ای که بر همه چیز غالب می‌شود، قسم می‌دهد و پیوست به آن قوه را خواهان است. 🔷🔹 *به‌میزانی که پیوست با آن قوّه صورت گیرد، فرد هم «قوّةالله» می‌شود.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
فراز ۱۰۰ هر روز به جهت رفع موانع ظهور یک فراز از دعای جوشن کبیر را بخوانیم