eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙☝خواندی از شیب خضیب و روی خاکی (نجوا با امام زمان (عج)) 🔺بانوای: حاج میثم مطیعی
⭕ شما هم هستید اگر ... 🎙هشدار تاریخی به مسئولین نظام: 💬 اگر عوض اینکه برای این پابرهنه‌ها و ضعفا یک آب و نانی و چیزهای اولیه را برسانید؛ بروید سراغ ؛ این همان است که آن وقت آمریکا می‌کرد، حالا شما می‌کنید. آن وقت آن طاغوت می‌کرد، حالا شما می‌کنید. شما هم طاغوتید، آنها هم طاغوتند. فرقی نمی‌کند؛ یکی شیطان است، یکی شیطان کوچکتر. 💬 اگر بنا باشد که شما به جای اینکه اقتصاد مردم را درست کنید، با به هم از مسائل غفلت کنید، این همان است که قدرت‌های بزرگ می‌خواهند تا این مملکت خرابه بماند و صدای مردم درآید. شما هم عُمال آمریکایید، منتها ملتفت نیستید! 💬 اگر شما به مصالح مردم و کشور کار نداشته باشید، فقط مشغول این باشید که من چطورم، شما چطورید، این همان است که آمریکا می‌خواهد و شما از عُمال امریکا هستید و در عذاب با آنهایی که از عمال امریکا بودند با توجه، مشترک هستید، با کم و زیادش.
آيه ١٧٦ سوره مباركه آل عمران وَ لا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسارِعُونَ فِي الْكُفْرِ أَنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهُ . . . . . . اي پيغمبر تو اندوهناك مباش كه گروهي به راه كفر مي شتابند ، آنها هرگز زياني به خدا نرسانند و خدا مي خواهد آنها را در آخرت هيچ نصيبي ندهد و نصيبشان دوزخ است . تفسير آيه : ١_كافر شدن افراد موجب حزن پيامبر مي شود اما خداي سبحان به پيامبر اعلام مي كند : اينان ارزش غصه خوردن ندارند يعني احساس خود را براي اين گروه بكار نگيريد. ٢-كساني كه در كفر از يكديگر سرعت مي گيرند نبايد در نگاه پيامبر جلوه گر شوند تا مشمول دعاي پيامبر نگردند. يعني كتمان كنندگان حقيقت ابتدا در حال شتابي بي پايان از يكديگرند سپس اين شتاب آنان هميشگي است (فعل مضارع دلالت بر استمرار مي كند) و به دليل تداوم در كفر خود را از توجه پيامبر محروم نمودند. ٣- دليل محزون شدن پيامبر اينست كه نگران بودند اين گروه بواسطه سرعت در كفر آسيبي به دين حق و اولياي الهي وارد كنند اما خداي سبحان صراحتا متذكر مي شود هرگز اينان بواسطه سرعت در كفر قدرت مقابله با دين خدا و اولياي الهي را ندارند يعني كفر آنها فقط به خودشان صدمه وارد مي كند نه مي توانند به ساختار دين صدمه بزنند نه به اولياي الهي زيرا دين نفوذ ناپذير است و اولياي الهي نيز عزيز و نفوذ ناپذيرند و گرچه بدن زير سم ستوران قرار مي گيرد اما به حقيقت اولياء آسيب وارد نمي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٧/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
ادامه آيه ١٧٦ سوره مباركه آل عمران ٤- اينكه جهّال ، علما را انكار مي كنند و افراد لاابالي منكر صلحاء مي شوند صرفا به خود آسيب مي رسانند . شخصيت عالم و صالح تحت حفاظت خداي سبحان محفوظ مي ماند .گاه بواسطه اين انكار رتبه اولياء و علماء و صلحاء متعالي تر شده و شخصيت حقاني آنان جلوه گر تر مي شوند. ٥- بعضي از بزرگان مي گويند گفتار نامناسب مردم در مورد اولياي الهي فوتي است كه به كوهي شود براي از پا درآوردن كوه كه هرگز اين نفخه آسيبي به كوه وارد نمي كند. ٦-از قسمت آخر آيه معلوم مي شود كه حظّ اخروي افراد و پاداش دائم به جهت پذيرش مستمر دين و ارتباط دائم با اولياي ديني است گويا اين قبول و ارتباط جاودانگي پاداش را براي انسان تصديق كننده تأمين مي كند. ٧- كفر اينان به غايت رسيده است بگونه ايي كه از حداقل پاداش نيز محروم مي گردند. ٨-مخصوص اين گروه عذاب گسترده است منظور از عذاب گسترده محروميت ابدي از پيوست به خوبان است . ٩- عذاب با وصف عظيم ذكر شد يعني گستردگي آن قابل تصور نيست . آسيب رفتاري و اعتقادي و عملي و .... وارد مي كند و به فرد و ذريه او آسيب مي زند. ١٠- عذاب عظيم يعني عظمت خسارت اينها هم مربوط به دنياي اينهاست و هم مربوط به آخرت اينها در واقع جدايي از اولياء نه لذت زندگي مادي را نصيب اينها مي كند و نه از لذات اخروي و معنوي متنعم مي شوند. ١١- آيه فرمود لايحزنك... يعني كمال محبت و شفقت پيامبر بر كل افراد معلوم مي شود. پايان استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٩٨/٦/١٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
عده‌ای جوانان آتش به اختیار منتظر اصلاح اشتباه مسئولین نماندند و در خیابان و کوچه‌ها عبارت حذف شده‌ی "شهید" را اضافه کردند دستمریزاد👏
🔆 دعای استغفار امیرالمومنین علیه السلام ⭐گشایش پس از سختی 🔸 بادیه‌نشینی از رنجی که داشت و از تنگنای زندگی و فراوانی اهل وعیال، به امیرمؤمنان علیه‌السلام شکوه کرد. امام علیه‌السلام فرمودند: استغفار کن چرا که خداوند می‌فرماید: از پروردگارتان آمرزش بخواهید، همانا او بسیار آمرزنده است آن مرد رفت و بار دیگر آمد و گفت: ای امیرمؤمنان! من بسیار استغفار کردم ولی در کارم گشایشی ندیدم. حضرت فرمود: شاید خوب استغفار نمی‌دانی. نیت خویش را خالص کن و از پروردگارت فرمانبرداری کن و بگو: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم اَللّهُمَّ اِنّى اَسْتَغْفِرُکَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ قَوِىَ عَلَیْهِ بَدَنى بِعافِیَتِکَ، اَوْ نالَتْهُ قُدْرَتى بِفَضْلِ نِعْمَتِکَ، اَوْ بَسَطْتُ اِلَیْهِ یَدى بِسابِغِ رِزْقِکَ، اَوْ اِتَّکَلْتُ فیهِ عِنْدَ خَوْفى مِنْهُ عَلى اَمانِکَ وَ وَثِقْتُ فیهِ بِحِلْمِکَ، وَ عَوَّلْتُ فیهِ عَلى کَرَمِ عَفْوِکَ اللهُمَّ اِنّي أستَغفِرُکَ مِن کُلِّ ذَنبٍ خِفتُ فیهِ امانتي اَو بَخَستُ فیهِ نَفسي... موسسه علمیه السلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2m3UuRJ
📸صدها جوان ما، فدای علی اکبر حسین علیه‌السلام 🔹رهبرانقلاب: جوانان شهيد ما در راه آرمانها جان خودشان را فدا كردند... صدها جوان ما ارزش على اكبر حسين را ندارند. هزاران و ميليونها انسان ارزش سيد الشهدا را ندارند اگر امام حسين آن روز فدا نمى‌شد اسلام در اين چهارده قرن نمى‌ماند. ✅
💢گوش دادن به موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری ✍سوال : آیا هر نوع شادی کردن هر چند با گوش دادن به سرود های شاد و موسیقی غیر مبتذل در ایام عزاداری اهل بیت معصومین (علیهم السلام) حرام است؟ جواب : شایسته نیست مؤمنان در ایام عزای اهل بیت علیهم السلام به شادی بپردازند و اگر به گونه‌ای باشد که عرفاً توهین به حضرات معصومین علیهم السلام محسوب شود باید از آن اجتناب شود.
🌄 هر وقت برایتان کف زد به کار خود شک کنید انگلیس مراسم شیرخوارگان حسینی را به علت ترویج خشونت ممنوع می کند ولی مراسم قمه زنی را به بهترین وجه پوشش رسانه ای می دهد ، فاین تَذهَبون
✍🏻 ⁉ آیا قمه زدن به‌طور مخفی حلال است یا اینکه فتوای شریف حضرت عالی عمومیت دارد؟ ج: قمه زنی علاوه بر اينکه از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمی‏شود و سابقه ‏ای در عصر ائمه(عليهم‌السلام) و زمانهای بعد از آن ندارد و تأييدی هم به شکل خاص يا عام از معصوم(عليه‌السلام) در مورد آن نرسيده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب می‏شود بنا بر اين در هيچ حالتی جايز نيست. 📚 اجوبه الاستفتائات آیت الله خامنه ای
❌آیا جانباز جنگ صفین و از یاران و شیعیان حضرت علیه السلام بود و بعد ها راهش عوض شد و قاتل علیه السلام شد؟🤔 یکی از مطالبی که این روز ها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان و امیرالمومنین بوده و بارها به حج رفته بود و از بس نماز خوانده بود پیشانی و زانوهایش بسته بود و تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!! حال واقعیت چیست؟ مطلب از ۵ جهت مورد بررسی ست ❌تولد شمر ❌قبل از جنگ صفین ❌حضور در جنگ صفین ❌جانبازی در جنگ صفین ❌بعد از جنگ صفین ❌۱)تولد شمر از طریق در نحوه زنا زادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، شمر منعقد شد! 📚بحارالانوار ج ۴۵ ص ۵ و به این دلیل بود که در هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت:ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده) ❌۲)شمر قبل از جنگ صفین شمر از قبیله ی بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند! ❌۳)حضور شمر در جنگ صفین حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قطعی ست اما مساله انگیزه ی حضور اوست! در زمان جنگ صفین،شمر از بزرگان قبیله ی خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند،بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله اش در جبهه ی امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است. 👌شاید برای تان سوال باشد که مگر می شود؟ که باید گفت بله در عرب آن روز ها سنت قبیله گرایی رواج زیادی داشته و نمونه اش شخصی به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند: (ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد) قزمان جواب داد: باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟ نه.چنین نیست.من تنها برای ام و جنگیدم. قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد.و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است. ❌۴)جانبازی شمر در جنگ صفین روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست.زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و راوی خبر واحد جانبازی شمر اشخاصی هستند که یکی در کارنامه اش نوکری یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را. و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست. حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام. ❌۵)شمر بعد از جنگ صفین شمر بعد از صفین با معاویه بیعت کرد.در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند.اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود😐تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته!و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد ❌❌❌ از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده ایست که از تولد تا مرگ دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است.و رفتن و خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و آن چه مهم است اهل بیت علیهم السلام است.و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام ش را بکشد و تمام دشمنان در کربلا غیر شیعه بودند.