eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۲ ۱ ✳️ *شیخ مفید که نام کاملش «محمد بن محمد بن نعمان» است، در شب جمعه سوم مضان سال ۴۱۳ هجری قمری در بغداد پس از ۷۵ سال تلاش و خدمت ارزنده درگذشت و مورد تجلیل مردم، علما و فضلا قرار گرفت و به تعبیر شاگردش شیخ طوسى که خود حاضر در صحنه بوده است،* 🔹 روز وفات او از کثرت دوست و دشمن براى اداى نماز و گریستن بر او، همانند و نظیر نداشته است، ۸۰ هزار نفر از شیعیان او را تشییع کردند و سیدمرتضى علم‌الهدى بر او نمازگزارد و در حرم مطهر امام معصوم جواد الائمه علیه‌السلام پائین پاى آن حضرت و نزدیک قبر استادش ابن قولویه مدفون شد، شیخ مفید از چهره‌‏هاى بسیار درخشان شیعه در جهان اسلام است. 🔸 ابن ندیم در فن دوم از مقاله پنجم «الفهرست‏» که درباره متکلمان شیعه بحث مى‌‏کند، از او به عنوان «ابن المعلم» یاد کرده و او را ستایش مى‏‌کند. 🌐 emamraoof.com
🌹به مناسبت سالروز حماسه 6 بهمن 60 مردم آمل ♦️ رهبر معظم انقلاب: قضیه ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آنرا در وصیت نامه تاریخی خود مندرج کرد.
۱۶ 💠 *پذیرش و خشنودی نسبت به داده‌های الهی* 🔆 «إِنَّ الْمُتَّقِین... آخِذِینَ مَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ...» 🔆 «متقین... آنچه پروردگارشان به آن‌ها بخشیده دریافت مى‌‏کنند..» 📔 سوره ذاریات، آیات ۱۵ و ۱۶ 🌸 *یکی از علامات توانمندی متقین؛ قبول و دریافت داده‌های الهی است؛ قبول و پذیرشی همراه با رضایتمندی نه سختی و شکایت! زیرا آنان انتخاب ربّ خویش را پسندیده و باور دارند هر آنچه که از ناحیه خداوند صادر شود با حکمتی همراه است.* ✅ داده‌های الهی، گاه عطایا و الطاف ربانی است، گاه احکام و قوانین شرع است و گاه تقدیراتی که از جانب او برای بندگان رقم خورده؛ خواه بلا و گرفتاری باشد خواه آسایش و نعمت! ⁉️ برای آن که افراد میزان توانمندی خویش را بسنجند لازم است دقت نمایند تا چه میزان از انتخاب‌های خداوند اعم از احکام دین و مقدرات الهی احساس خشنودی و رضایت دارند؟ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: 🌐 http://emamraoof.com?p=5676
٧٣ الحمدلله الذی هدانا هذا و لوکنا لنهتدی.... هذا اسم اشاره نزديك است . یعنی همه معرفت هایی که در دعای افتتاح پیدا مي كنيم ، خیلی به ما نزديك و در دسترس است . در واقع بین من و شناخت خدا فاصله وجود ندارد. دوست نزدیک تر از من به من است/ وین عجب تر که من از وی دورم/ چه کنم با که توان گفت که او/ در میان من و من مهجورم / هو معکم این ما کنتم هو اقرب الی من حبل الورید حمد و ثنا مخصوص خدایی است که ما را به معرفتی نزدیک و در دسترس رساند خیلی از افراد از خدایی که با او زندگی می کنند، مهجور هستند و از خدایی که نزدیک تر از رگ گردن به آن ها است، دور هستند. اما الحمدلله كه من خدای نزدیکم را یافتم . الحمدلله که تحت نام قریب خدا قرار گرفتم ، كثيري از مردم نزدیکی به خدا را احساس نمی کنند و بعضی وقت ها كه مضطر می شوند، خدا را نزدیک می دانند . فاصله بین ما و خدا ، منیت ما است که اگر عاشقی کنیم از منیت غباری هم باقی نمی ماند . عبودیت یعنی : امر آنچه تو بنمایی/ حکم آنچه تو فرمایی/ الحمدلله كه عشق خود را در مقابل معشوقی اعلام می کنيم که نزدیکی خودش را به ما نشان داد و فاصله فيمابين را از میان برداشت . در اين فراز از فعل ماضی استفاده شده است يعني خدا از قدیم خودش را در دسترس ما قرار داده است و نزدیکی خودش را به ما اعلام کرده است و اگر دوری اتفاق افتاده از طریق من و معاصي و منيت من بوده است . الحمدلله الذی هدانا لهاذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله ما کنا... یعنی هیچ وقت خودمان نمی‌توانستیم به او هدایت شویم و و او را بشناسیم و نسبت به او معرفتي پيدا کنیم. اگر خداي سبحان ما را به خودش نرسانده بود و خود خود را به ما معرفی نکرده بود هرگز ما نمی توانستیم هدایت شویم . عاشق با صراحت اعلام می کند که اگر جذبه معشوق نباشد دست و پا زدن عاشق بی فایده است. اصل خود جذبست لیک ای خواجه تاش / کار کن در بند آن جذبه نباش / اصل این است که او ما را خواسته است نه ما او را خواسته ايم، او جلوه گری کرده است نه اينكه ما رفتیم و او را پیدا کردیم . ابتدا او از خودش پرده برداری کرد والا فكر نکنید در اثر تلاش ما پرده برداری صورت مي گيرد، اگر خواست او جلوه گری تام نبود ما با جهل تام خود نسبت به او جاهل باقی می ماندیم . و اگر خواست او نزدیک کردنش به ما نبود ما عمری از او دور می ماندیم. و از طرفي خودش خواسته است ما به خواست او بها می دهیم و خواست معشوقمان برای ما محترم باشد، خواست محبوب برای ما مقدس باشد، بديهي است خواست ما در طول خواست او است نه در مقابل و عرض خواسته او. عشق از معشوق اول سر زند/ تا به عاشق جلوه دیگر کند/ از اول خدا عاشق ما بوده است و دوست داشت خودش را برای ما معرفه کند و این کار را هم کرد سپس ما عاشق او شدیم و الا درعالم عمی و در حیرت باقی می مانديم . مثلا یکی را دوست دارید می خواهید با او حرف بزنید اما مي گويد الان زود است، الان دیر است اما خدای در دسترس لحظه به لحظه، خوابیده و بیدار و نشسته ،مشغول خوردن و آشاميدن..... می توان اراده او را کرده و با این هذا (نزديك) ارتباط برقرار كرد. این شیرین ترین لطفی است که خدا به ما عنايت كرده است كه مي توانيم نزدیک بودن و كريم و رئوف بودنش را احساس کنیم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي افتتاح ٩١/٤/١٣ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٤ https://chat.whatsapp.com/GrDThCQqgwm6YBL8TNed9n پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۴۸ 🔆 *«اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مِيثاقَ اللهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ»* 🔆 *«سلام بر تو پیمان محکم خداوند که خداوند آن را گرفته و تأکید بر آن نموده است»* ✨ «رشته ای بر گردنم افکنده دوست» 🔹 واژه «میثاق» از ریشه «وثق» به معنای پیمان و قرار داد محکم و استوار است. 🔹«وثاق» بر عقد قرارداد و استواری آن دلالت می‌کند و «میثاق» بر عقد استوار و محکم اطلاق می‌شود. همچنین میثاق ریسمانی است که اسیر را با آن می‌بندند. 💠 *سلام بر امامی که خداوندسبحان رشد و تعالی انسان را وابسته به وجود مقدس او كرده است و به‌واسطه حضرت انسان را در جاده توحید قرار داده است.* 🔸 بهره و نصیب هر كس از اين هدايت به میزان پیوند او با امام است حقيقتا انسان با پیوست به امام با عنوان حبل‌الله خود را به حیات حقیقی وارد می‌کند. 💚 ارادت، عشق و محبت هركس به امام زمان امری الهی است که با قید «وکّده» استحکام آن تأکید گردیده است. ✳️ *جدایی انسان از اين ريسمان محكم از ناحیه قامت نااستوار خود اوست، زيرا که امام با عنوان حبل‌الله‌المتین سبب اتصال بندگان به خداوند سبحان است*: 🔆 «أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَالسَّماءِ» 🔸 امام با ظهور رحمت واسعه‌ی خويش و به عنوان معلم بشریت می‌داند که تنها عامل نجات و رستگاری مردم در پیوند به حضرتش میسر می‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
‏عکس از طباطبایی
٨٤ ادامه شرح مناجات الشاكرين فكيف لي بتحصيل الشكر خدايا من چگونه مي توانم شاكر باشم و شكر را تحصيل كنم؟ از اين فراز مشخص مي شود كه شكر، كسب كردني است . اگر به ما بگويند بعد از دعا براي تعجيل فرج، فقط مي تواني يك دعاي مستجاب داشته باشي ، قطعا آن يك دعا درخواست توفيق شكر است . يعني از خدا بخواهيم كه توفيق شكر كردن ِ نعمات ِ داشته و نداشته را به ما عطا كند. در واقع اگر با حضرات معصومين ارتباط برقرار مي كنم ، شاكر باشم تا اين ارتباط افزون شود. اگر خانواده مثبتي دارم ، شاكر باشم تا اعمال صالح در اين خانواده بيشتر شود. اگر خداي سبحان علم نافع عطا كرده ، شكر كنم تا علمم و عملم مضاعف گردد...... بنابراين شكر را بايد تحصيل كرد و بدست آورد گر چه هر چقدر هم شكر كنيم از احصاء نعمات الهي عاجز هستيم . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح مناجات خمس عشر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٤ https://chat.whatsapp.com/GrDThCQqgwm6YBL8TNed9n پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK