eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ حضرت آیت الله خامنه‌ای مُدَّظلُه‌العالی در توصیف انقلاب اسلامی فرمودند: 🔰 این انقلاب با کودتا به وجود نیامد، با حرکت نظامی به وجود نیامد... 🇮🇷 *این انقلاب به‌وسیله‌ی مردم به وجود آمد با عزم مردم، با نیروی انقلاب مردم، با ایمان مردم به وجود آمد؛ با همین نیرو از خود دفاع کرد، با همین نیرو هم باقی ماند و ریشه دواند.* 🇮🇷 این مردم بودند که نترسیدند؛ این مردم ایران عزیز بودند که ایستادگی کردند و مصداق این آیه‌ی شریفه شدند: 🔆 «اَلَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعُوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالُوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل.» 📔 سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۷۳ 📚 بیانات رهبری 🌐 https://www.instagram.com/p/CLGuR8ipJi5
🎥 تصاویر تایم‌لپس هوایی از سیل موتورسواران تهرانی در جشن پیروزی انقلاب
🌹🌹🌹🌹 خدمت بزرگواران اعضاي كانال سلام عرض مي كنم بدينوسيله به اطلاع مي رساند به مناسبت عيد فرخنده و يوم الله ٢٢ بهمن شرح دعاي بيستم (دعاي مكارم الاخلاق صحيفه سجاديه ) از امروز به كانال در محضر استاد بروجردي ارسال مي شود. اين كلاس در سال ١٣٨٠ توسط استاد بروجردي برگزار شده است . 🌹🌹🌹🌹 👇👇👇👇👇👇
١ "اللهم صل علي محمد و آله"                                                                                                 طبق روال آموزشهاي امام سجاد عليه السلام در صحیفه سجاديه، هنگام شروع هر دعا درخواست فیضی از خدای سبحان برای پیامبر و آل پیامبر خواهيم داشت. دلیل این مساله این است که داعی و درخواست كننده خود را جیره خوار سفره پیغمبر صلي الله عليه و آله می داند و در دامنه قله ولایت به سر می برد ثانیا داعي بر این باور است آنچه که به حضرات معصومین عنایت شود به دلیل موقعیت وجودی که نصیب او نيز شده و در دامنه این کوه قرار گرفته ، به او هم عطا می شود اما آیین عطیه حتما با شفاعت معصوم است و لا غیر. در واقع " اللهم صل علی محمد وآله" که در کل صحیفه ملاحظه می فرمایید، باور سائلي است که صرفا هر عطایی و پرداختي را از این در مي داند و لا غیر. آنچه قرار است نصیب ما شود در سایه معصوم خواهد شد و از طریق دیگری این عطایا به دست انسان نمی رسد. این ادب را حضرت سجاد به ما آموزش می دهند که هر دعایی را با این ذکر داشته باشیم ذکری که قاعدتا به اجابت می رسد، چون نام محبوبيني را نزد خدای سبحان بر زبان می آورید که غیر ممکن است که با آن نام، دست ردی به سینه شما زده شود. بطور مثال اگر جایی گرفتار شويم و بدانيم اگر اسم فلانی را بیاوريم و نحوه ارتباط خود را با فلانی مطرح کنيم بگونه ايي ديگر گرفتاري ما را برطرف مي كنند . شاید یکی از دلایلی که در آغاز هر دعایی از امام سجاد آموزش می گیریم و نام پیامبر و آل پیامبر را مي آوريم برای اینست که این خانواده نزد خداي سبحان از محبوبیت تامی برخوردار هستند.وقتی نام محبوب خدا را بر زبان بیاوریم قطعا دست ردی به سینه ما زده نخواهد شود. بطور خلاصه و اجمال "اللهم صل علی محمد و آله"يعني زمانی خدا دعا را قبول می کند که شما را در طول پیامبر مشاهده کند نه در عرض او. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي صحيفه سجاديه ٨٠/٧/٧ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٥ https://chat.whatsapp.com/FXIoex8s7ajJVofnAyTgXx پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
‏فیلم از طرف طباطبایی
راهپيمايي امروز اصفهان ✳️ ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی رحمۀ‌الله
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 عوامل موفّقیّت ما در مواجهه با دشمنان: حضور مردم در صحنه، اعتماد به وعده‌ی الهی، افزایش مؤلّفه‌های قدرت ملّی (حضرت آیت الله خامنه ای مدّظلّه العالی) https://www.instagram.com/p/CLGyi9TgiXx/?igshid=lknt8bympkts
٩١ ٢١-احساس نياز و اضطراب خداي سبحان مي فرمايد: فكفرت بانعم الله فاذاقها الله لباس الجوع والخوف پس ساكنانش نعمتهاي خدا را ناسپاسي كردند و خدا هم طعم گرسنگي و هراس را به مردم آن چشانيد. مجازات ناشكري صوري و ظاهري است . اصل مجازات در عالم آخرت است عذاب ناشكر در دنيا بر مبناي آيه ذكر شده دو امر است : ١-خداوند به ناشكر لباس جوع و گرسنگي مي پوشاند اين عذاب لباسي است كه نمود ظاهري دارد و مخفي نيست ناشكر لباس گرسنگي بر تن دارد و همچون گرسنه كه خود را نيازمند غذا مي داند خود را محتاج عاطفه و مال و توجه ديگران مي داند ٢- ناشكر هميشه احساس ترس و اضطراب دارد و از امنيت فكري بي بهره است. ادامه دارد استاد بروجردي كتاب شكر ِشكر كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٥ https://chat.whatsapp.com/FXIoex8s7ajJVofnAyTgXx پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
۹۱ ، آیه ۲۷ (ادامه) 🔆 «ثُمَّ يَوْمَ الْقِيامَةِ يُخْزيهِمْ وَ يَقُولُ أَيْنَ شُرَكائِيَ الَّذينَ كُنْتُمْ تُشَاقُّونَ فيهِمْ قالَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ إِنَّ الْخِزْيَ الْيَوْمَ وَ السُّوءَ عَلَى الْكافِرينَ» 🔆 «سپس روز قیامت خدا آنها را رسوا می‌سازد؛ و می‌گوید: «شریکانی که شما برای من ساختید، و بخاطر آنها با دیگران دشمنی می‌کردید، کجا هستید؟!» (در این هنگام،) کسانی که به آنها علم داده شده می‌گویند: «رسوایی و بدبختی، امروز بر کافران است!»» ✍️ در قسمت قبل بیان شد، خدای سبحان روز قیامت به مشرکین خطاب می‌کند شرکائی که برای من اختیار کردید کجا هستند؟ ✳️ آنها در مقابل سؤال خداوند پاسخی ندارند، به همين دليل اوتوالعلم پاسخ می‌دهند: 🔸 امروز روز خواری و ذلت است. بدی بر کافرین مسلط شده است (عَلَى بمعنای استعلاء و غلبه كردن است). ⁉️ سؤال: فایده اعلام بیچارگی مشرکین در قیامت توسط اوتوا العلم چیست؟ ✅ چند پاسخ به این سؤال داده شده است: ✅ ۱- اوتوا العلم در این اعلام بیان می‌کنند که بدی تنها مخصوص مشرکین است ،بنابراين اگر کسی موحد باشد از ذلت وخواری در امان است. این کلام، کلام حقی است که اوتوا العلم در دنیا اعلام می‌کردند و در قيامت آن را تكرار می‌ نمايند زيرا قیامت ادامه دنیاست. ✅ ۲- عبارت «إِنَّ الْخِزْيَ الْيَوْمَ وَ السُّوءَ عَلَى الْكافِرينَ» در حقیقت بشارتی است که اوتو العلم به خود می‌دهند. ✍️ موحدبا ديدن افرادبی‌دین و فاسق از خدای سبحان تشکر و قدردانی می‌كندکه او را از وادی کفر دور نگه داشته ويا عالم پس از ديدن جاهل و نادان از خداوندسبحان تشکر می‌کند. ✍️ جمله اوتوا العلم نیز همین نقش را دارد، گویا جاری مجرای «الحمدلله الذی هدانا لهذا» است و همان اثر را دارد. آنان می‌گویند: امروز بدبختی مخصوص کافرین است واين سخن بيان مي دارد آنكس كه موحد است در دنیا و آخرت عزیز است. ✅ ۳- اگر خدای سبحان بخواهد بنده‌ای را مورد اهانت خود قرار دهد از زبان صاحبان علم و خوبان مورد اهانت قرارش می‌دهد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
٧٥ "ادامه درخواست محبوبترين درخواستها" امام خميني مي فرمايند: از روز ازل درخواست و خواهش همه ما متجلي شدن اسماء و صفات الهي بود و به اين استدعا پاسخ داده شده و اين اسماء و صفات در عالم اعلي موجوديت پيدا كردند. جلوه كامل اسماء و صفات پيامبر و آلش است و اولين درخواست مربوط به اسماء و صفات است كه در حضرت واحديت(پيامبر ص) ظهور پيدا كرد و اين درخواست اجابت شد و ظهور پيدا كردند دومين درخواستيكه در عالم صورت گرفته درخواست همين اسماء و صفات براي ساير مردم است يعني اولين درخواست اسماء براي جلوه گري انسان كامل بود و دومين درخواست اينها، افاضه وجود به ساير مردم است . در واقع از طريق پيامبر و آلش به بقيه مردم هم افاضه وجود شد. اين ها دعاي مستجاب بود كه با لسان ذات انجام شده است . ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي سحر ٨٤/٥/٣٠ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٥ https://chat.whatsapp.com/FXIoex8s7ajJVofnAyTgXx پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
⭕️ موضع صریح رهبر انقلاب درباره سلاح اتمی 🔺نسبت دادن ساخت سلاح اتمی به ایران، حرف تکراری و مهملی است
۱ 💠 *مقدمه* ✳️ در اين سلسله مباحث توجه بر آن است كه *عوامل مسرور بودن را پيگير شويم تا شاد باشيم و شاد زندگی كنيم* 🔸 زيرا اساس در زندگی روزمره شاد زندگی كردن است اما گاه افراد شاد نبودن را امری مقدس و الهی می‌دانند و به اين امر افتخار می‌كنند و آن را در شمار حسنات خويش به حساب می‌آورند. ✅ اما اسلام دینی است که اساس را بر شاد بودن قرار داده اما: ⁉️ این شاد بودن چه نوع شادی است؟ ⁉️ شادی که سبب شود انسان وظایف و تکالیفش را به نحو احسن انجام دهد یا خوشی بازدارنده از تکلیف است؟ ⁉️ شادی ظاهری، که فرد را چنان غرق دنيا می‌كند که وظایف روزمره خويش را فراموش كند؟ يا خوشی در عين بندگی كردن حضرت حق است؟ 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 emamraoof.com
استفتا از مراجع عظام درباره پا با نازک آیت الله ❓س 114: بعضی از زنها ادعا می‏کنند که وجود رنگ روی ناخن مانع وضو نیست و مسح روی جوراب نازک هم جایز است. نظر شریف جنابعالی در این‌باره چیست؟ 🔹ج: در صورتى که رنگ داراى جرم باشد، مانع از رسيدن آب به ناخن مى‏باشد و وضو باطل است و مسح بر جوراب هر قدر هم نازک باشد، صحيح نيست. آیت الله ❓پرسش :آیا مسح بر روی جوراب و کفش صحیح است؟ 🔹پاسخ :مسح بايد روى پوست و لمس دست بر پا باشد و مسح كردن روى جوراب (ولو نازک ) و كفش فايده ندارد، مگر در حال تقيّه و اگر به واسطه سرماى شديد يا ترس از دزد و درنده‏ و مانند آن نتواند كفش يا جوراب را بيرون آورد كافى است روى آنها مسح كند و اگر روى كفش نجس است، بايد چيز پاكى بر آن بيندازد و بر آن چيز مسح کند آیت الله 🔹مسح كردن از روی جوراب و كفش باطل است ولی اگر انسان به علّت سرمای شدید یا ترس از دزد و درنده و مانند این‌‌ها نتواند كفش یا جوراب را بیرون آورد، احتیاط واجب آن است كه مسح بر جوراب و كفش نموده و تیمّم نیز بنماید و اگر تقیه خوفیّه در بین باشد مسح بر جوراب و كفش كافی است