eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۶۲ 🔆 *«أَنَا وَلِيٌّ لَكَ»* ✍️ قبلا گفته شد زيارت آل يس از لسان مطهر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است. ✳️ *در اين فراز گويا امام می‌فرمايند: هر زمان خدمت امام رسیدی خود را دوست صمیمی ایشان معرفی کن.* 🔹 در معنی «ولی» بيان شد در زبان عرب هرگاه دو چیز به گونه‌ای بهم بچسبند كه جدا نشوند «وَلِي» گفته می‌شود. ✳️ اکنون امام در زیارت آل یس برای نوع انسان فراخوان صادر می‌کند که در زمان حضور و در محضر امام خود را با عبارت: «أَنَا وَلِيٌّ لَكَ» معرفی کنید اين فراز نشان می‌دهد چندان قابلیت زائر افزون می‌شود که دائما خود را دوست صمیمی امام معرفی می‌كند. 🔰 این عبارت در اثر تکرار به تدریج در عمق وجود فرد ملکه شده، دوستی با امام او را از رذائل اخلاقی و معصیت رها می‌ كند. ✅ *دوستی امام زائر را شاخص کرده، هرکس به او می‌نگرد دنبال یوسف زهرا سلام‌الله‌علیها می‌گردد و سراغی از امامش می‌گیرد.* 🔸 دوست صمیمی ذوب در دوست می‌شود و با ارتباط و پیوست مستمر  تمام توان را در خدمات‌رسانی به امام به کار می‌گیرد. او درمی‌یابد که دوست صمیمی دیر به دیر سراغ دوستش نمی‌رود بلکه هرلحظه تشنه وصال امام است. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔴پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی (دامت برکاته) به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بسم الله الرحمن الرحیم ♦️ملت آگاه و مؤمن ایران اسلامی با انتخابات پیش رو در مرحله حساس تاریخی قرار دارند. قرائن و نشانه‌ها حاکی از آن است که کوتاهی در این امر ممکن است آسیب های جدی و جبران‌ناپذیری به مصالح کشور وارد کند. از این‌رو شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود. از خداوند متعال خواستارم که مردم با ایمان و عزیز ایران را یاری نموده و مشکلات و مضیقه‌های آنان را مرتفع گرداند. قم ـ ناصر مکارم شیرازی - ۱۴۰۰/۳/۲۳
🔺نظر رهبر معظم انقلاب در مورد شرکت در انتخابات: «واجب عینی است».
💠 *خوش اخلاقی از نگاه روايت* ☘️ امام رضا علیه‌السلام فرمود: 🔆 «خداوند به یکی از پیامبران وحی نمود که وقتی صبح شد، اولین چیزی که با آن روبه رو می‌شوی، بخور. . . . فردا صبح او با اولین چیزی که برخورد کرد کوه سیاه بزرگی بود. ایستاد و در نزد خود گفت: پروردگار من دستور داد که این را بخورم. متحیر مانده بود. سپس باز هم به خود بازگشت و گفت: پروردگار من به چیزی که در توانم نباشد، امر نمی‌کند. بعد هم به سوی کوه رفت تا آن را بخورد؛ اما هر چه به کوه نزدیک می‌شد، کوه کوچک می‌شد تا اینکه به اندازه یک لقمه شد. 🔆 او هم آن را خورد و آن را گواراترین چیزی یافت که تا به آن روز خورده بود. . . . وقتی برگشت در خواب دید که گویا به او می‌گویند: تو آنچه را که دستور داده شده بود انجام دادی؛ اما آیا می‌دانی که آن، چه بود؟ گفت: نه. به او گفته شد: آن کوه، غضب بود. بنده وقتی غضبناک می‌شود، خودش را نمی‌بیند و به جهت بزرگی غضب نسبت به قدر و قیمت خود جاهل می‌شود؛ اما وقتی خود را حفظ می‌کند و قدر خود را می‌شناسد و خشمش آرام می‌گیرد، در نهایت غضب مانند لقمه گوارایی می‌شود که آن را می‌خورد"؛ 📗 عیون اخبار الرضا7، ج2، ص249 🌐 emamraoof.com
٥٦ آيه ٣٢ « وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ» ‎زندگی دنیا چیزی جز بازیچه و لهو نیست و حتما خانه آخرت بهتر است برای کسانی که متقی هستند، آیا در انتخابتان تعقل نمی کنید؟ ‎١-با توجه به اينكه در بعضی از آیات زندگی را برای آخرت در نظر می گیرند؛ «وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوان‏» (زندگی فقط در آن دنیا است) اما در این آیه می فرماید: «وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ» زندگی دنیا لعب و لهو است، همین دوران کوتاه خوش گذرانی و تنفس افراد هم زندگی محسوب می شود و قران نام یک زندگی مجازی را هم، زندگی گذاشته شده است، یک زندگی کوتاه مدت و با سررسید موقت. ‎٢-تعریفی که خدای سبحان از زندگی دنیا طلبان و دنیا پرستان می کند این است : زندگی آنها دو ویژگی دارد: ‎لعب ‎لهو ‎بعضی از مفسرین می گویند لعب برای کسی است که این زندگی را جمع می کند. ‎لهو برای کسی است که این جمع کرده ها را از ديگران به ارث می برد، ‎در واقع کسی که همه همّش در دنیا جمع کردن مادیات است در حال بازي كردن مي باشد . ‎٣-مرحوم علامه طباطبایی مي فرمايند: لهو گفته می شود چون انسان را از حیات اصلی باز می دارد وقتی او بازی می کند کار اصلی را کنار می گذارد، بنابراين از این جهت که انسان را از حیات حقیقی محروم می کند لهو است، و از آن جهت که برای او سرگرمي ایجاد می کند، لعب است، لعب سرگرم شدن به چیزهای خیالی است، اموريکه با آن مشغول خوشي هاي مجازي و برد و باخت است ، پس از این بُعد که به موهومات سرگرم است، لعب و از بُعد این که انسان را از آخرت باز می دارد، لهو است. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس تفسير قران ٨٢/١٠/٦ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٢٠ https://chat.whatsapp.com/EbtRPnZVs7XCF1K2x7Y5yL پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
*☝️بیانات ارزشمند حضرت ایت الله حسن زاده عاملی در خصوص نیت و...*