eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*زن جانش را فدا می‌کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد!* ▪️زن جانش را فدا می‌کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها زنِ امیرالمومنین علی علیه‌السلام هم نبود قضیه همین بود. حضرت زهرا از شوهرش دفاع نمی‌کرد، از زمامدار به حق دفاع می‌کرد. مسئله‌ی زن و شوهری نیست، مسئله‌ی دختر عمو، پسر عمویی نیست. مسئله‌ی دوستی و رفاقت نیست، مسئله وظیفه است، مسئله هدف است. می‌آید پشت در، شروع می‌شود تهدیدها اما اثر نمی‌کند. ▪️نمی‌گوید من حالا باردار هستم، مصلحت نیست درافتم؛ بماند چند روز دیگر آتش‌شان فروکش کند، بماند شاید من فارغ بشوم بعد بروم به میدان‌شان... نه! نکته‌اش در همین است که در شدیدترین موقعیت‌ها بزرگترین وظیفه‌ها انجام بگیرد و شدیدترین لطمه‌ها بر جسم و جان وارد بیاید. لذا شروع کرد به مبارزه. آن‌پشت در آمدن، آن سِقط شدن محسن شش ماهه، آن ورم بازو، آن مقاومت عظیم که منجر می‌شود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند. ■ یک زن را چه کسی می‌زند؟ چرا می‌زنند؟ مگر اینکه ایستاده است و مقاومت می‌کند؟ مردان و ریش‌سفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند... این زن نه فریب می‌خورد، نه تنبلی می‌کند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت دهد، این است که زدند... 🔺بریده باد زبانی که شأن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را از خطبه خوانی به نوحه سرایی تبدیل می‌کند. اگر خطبه‌ی زهرا سلام‌الله علیها را نگفتی، گریه‌ی زهرا سلام الله علیها هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا سلام‌الله‌علیها آنجا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم گریه‌ی او به چه معناست... سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اول دهه ۵۰ شمسی، مسجد امام حسن(ع)، مشهد مقدس.
🟩 *«جرعه‌ای از خطبۀ فدکیه»* ۴ ⬜️◻️ *نگاهی دقیق و موشکافانه به سیره فاطمی(س) و نحوه حرکت و ورود آن حضرت به مسجد، درس های بزرگی را به ما می‌آموزد.* ✍🏼 ابن ابی الحدید معتزلی، پس از ذکر اسناد خطبه، نحوۀ ورود حضرت را این گونه نقل می کند: *زمانی که ابوبکر تصمیم به منع فدک گرفت و حضرت زهرا(س) از این مقصد آگهی یافت، مقنعه بر سر انداخت و با جماعتی از زنان قریش به سوی مجلس ابوبکر حرکت کرد.* ◻️ آن حضرت لباس بلندی پوشیده بود و در راه رفتن، نظیر پدر بزرگوارش رسول اکرم (ص) گام بر می‌داشت. چون داخل مجلس شد، ابوبکر با جمعی از مهاجران و انصار نشسته بودند. سپس بین مردان و ایشان، پردۀ سفیدی زده شد. ◻️ در آن شرایط، حضرت زهرا (س) در حالی که عده‌ای از زنان قریش اطراف آن حضرت را گرفته بودند، وارد مسجد شد. منظرۀ عجیبی بود. ◻️ همۀ مردم بی‌اراده برای دختر پیامبر (ص) راه باز کردند و منتظر بودند تا ببینند که ایشان چه می‌کند. وقتی به دستور آن حضرت میان زنان و مردان پرده‌ای زده شد، بانوی بزرگ اسلام همراه دیگر بانوان در آن سوی پرده قرار گرفتند؛ ◻️ ناگهان صدای فاطمه (س) بلند شد. آه جانسوز حضرت، تمام اهل مسجد را متأثر کرد و مردم شروع به گریه کردند. مجلس پریشان و مضطرب شد. حضرت اندکی صبر کرد تا جوش و خروش مردم تمام شد. آن گاه خطبه را آغاز کرد:. 🔆 *«الحَمدُلله مَا أنعَم وَلَهُ الشُّکرُ عَلَی مَا ألْهَم....»* 📚 «حوزه.نت» ‏🌐 emamraoof.com
🔆 بسیجی دیده بیدار عشق است ✍ مقام معظم رهبری فرمودند: «بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه - مهدی موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است». [بیانات رهبر انقلاب در جمع تعدادی از بسیجیان،۰۳/ ۱۳۷۸/۰۹]
شماره حساب سهمین باسلام و احترام خدمت همراهان گرامی 💠 به اطلاع می‌رساند شماره کارت‌های ذیل جهت واریز سهم امام و سهم سادات می‌باشد. ✳ *نحوۀ محاسبه سهم امام و سادات* 🔷 لطفاً مبلغ بدهی خمس خود را بر دو تقسیم کرده و مبلغ سهم امام و سهم سادات را جداگانه پرداخت کنید. 🔹 *سهم امام و رد مظالم* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2910-2552-5724 سپرده:213.8000.10294814.1 شبا: IR290570021380010294814001 🔸 *سهم سادات:* (کارت بانک پاسارگاد - به نام خانم‌ها بروجردی و ترسلی) 5022-2913-1039-0453 سپرده: 213.8000.10294814.5 شبا: IR340570021380010294814105 ⬅ خواهشمند است پس از انجام واریز به شماره موبایل 09224674787 در پيام رسان بله موارد زیر را اعلام فرمایید. ✅ نام کامل مرجع عالیقدر خود ✅ مورد پرداخت ✅ تصویر رسید پرداختی ✅ نام و نام خانوادگی خویش 🔺 این شماره موبایل صرفاً برای دریافت پیام‌های شما می‌باشد. 🔺 زمان پاسخگویی به پیام‌های شما: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔺 در صوت نیاز به تماس تلفنی در این ساعات با شماره موسسه 22557092 تماس حاصل فرمایید. 🌸 لازم به ذکر است حوزه وجوهات آیات عظام : حضرت آیةالله سیستانی - حضرت آیةالله خامنه‌ای - حضرت آیةالله صافی گلپایگانی - حضرت آیة‌الله مکارم شیرازی را دریافت می‌کند. 🌸 باتشکر 💠 موسسه علمیه السطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام
جامعه_کبیره ۱۴۴ 🔆 *«بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي»* 🔆 *«پدرم و مادرم و خودم فدای شما»* ✳️ پدر و مادر را قبل از خود فدای معصومین می‌کنیم تا پیش از آنکه خود به کمالی دست یابیم، والدین به کمالات نائل شوند و اگر خود را بعد از والدین ذکر می‌کنیم از آن روست که اکرام والدین واجب است و ما در مدرسۀ معصومین این اکرام را آموزش گرفته‌ایم. 🔆 *«كَيْفَ أَصِفُ حُسْنَ ثَنَائِكُمْ»* 🔆 «چگونه زیبایی ستايش شما را توصيف كنم.» ✍🏼 «ثنا» به‌معنی «شمارش صفات نیکو» است. «وصف» اصل صفات ممدوح را بیان می‌کند و «ثناء» تعداد صفات ممدوح را مطرح می‌کند. ⁉️ *شما معصومین ثناگوی حق هستید و من چگونه می‌توانم از ارتباط زیبای شما با خدا پرده‌برداری کنم؟* ⁉️ *من چگونه می‌توانم ثنای خدا را نسبت به شما توصیف کنم؟ خدای سبحان اولین مداح شماست.* 🔆 *«وَ أُحْصِي جَمِيلَ بَلَائِكُمْ»* 🔆 «و (چگونه) زيبايىِ نعمت شما را به شمار آورم؟!» ✳️ هر یک از حضرات معصومین برای هدایت، اوج گرفتن و اصلاح ما سختی‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند. ✍🏼 گاهی بلا به‌معنای عطایای الهی به این خانواده است نه گرفتاری‌ها. ⁉️ من چگونه می‌توانم نعمی را شمارش کنم که خدای سبحان در اختیار شما قرار داده است؟ این نعمات قابل شمارش نیست و بی‌نهایت است. 🔆 *«وَ بِكُمْ أَخْرَجَنَا اللَّهُ مِنَ الذُّلِّ»* 🔆 «در حالی که به وسیله شما خدا همۀ ما را از ذلت خواری خارج کرد.» ✳️ همۀ رذائل با تسلیم بودن در محضر حضرات معصومین اصلاح می‌شود و سامان می‌یابد. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🔰 اَلعَجَب !! 💠 برای کراجکی یک کتابی است، اسم این کتاب " التّعجب " است. در این کتاب می گوید: یک وقت بانویی که در عالم دوّمی ندارد، مثل (سلام الله علیها)، چندین شب و روز مردم را دعوت کرده، فرمود: بیائید را یاری کنید، حاضر نشدند! در همین شهر زنی برخاست گفت بیائید علی بن ابیطالب را بکشید، هزارها نفر آماده شدند؛ " اَلعَجَب "! چگونه می شود که " دختر پیامبر " از این مردم دعوت کرد بیائید علی را یاری کنید، کسی جواب نداد؛ " دختر ابوبکر " آمده گفته علی را بکشید، هزارها نفر شمشیر کشیدند. شما و ما باید بدانیم که داریم در این عالم زندگی می کنیم؛ آن وقتی که عصر، عصر عصمت بود؛ اینطور گذشت! ------------------------------------------------- 📌 التّعجب من اغلاط العامّه فی مساله الامامه / الکراجکی / صفحه ۱۲۸ 📋 درس خارج فقه 📆 قم ؛ ۱۳۹۴/۱۰/۱۹