eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«يا بَني آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراكُمْ هُوَ وَ قَبيلُهُ مِنْ حَيْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ»* 🔆 *«اى فرزندان آدم! مبادا شيطان فريبتان دهد، آنگونه كه پدر و مادرِ (نخستين) شما را از بهشت بيرون كرد، (با وسوسه‌ى خوردن از آن درخت) لباس را از تن آن دو بركند تا عورت‌هايشان را بر آنان آشكار سازد. همانا شيطان و گروهش شما را از آنجا كه شما آنها را نمى‌بينيد مى‌بينند. ما شياطين را دوستان و سرپرستان كسانى كه ايمان نمى‌آورند قرار داديم.»* 📗 سوره اعراف، آیه ۲۷ ❇️ خدای سبحان می‌فرماید: تو گمان می‌کنی شیطان مقصر است! ما شیاطین را ولیّ کسانی قرار دادیم که ایمان ندارند. شیطان بی‌دعوت جایی نمی‌رود. موجودی‌اش را بی‌جا مصرف نمی‌کند. وقتی ایمان من متزلزل شد، تزلزلش را بیشتر می‌کند! 💢 اینکه گمان کنیم شیطان بر همه مسلط است، توهمی بیش نیست. حقیقت آن است که تسلط شیطان بر کسانی است که ولایتش را از طریق قبولی وسوسه‌های شیطانی می‌پذیرند. ⬅️ *اجازۀ ورود و دخالت را به شیطان می‌دهیم که می‌تواند بر ما مسلط شود.* ✅ *برخی از افراد، حریم دارند؛ به همین دلیل به‌راحتی به شیطان اجازه نمی‌دهند کسی به حریم‌شان وارد شود. ما در مقابل شیطان نباید بدون حریم باشیم.* ❇️ آیت الله شاه آبادی می‌فرمود: «شیطان، سگ شکاری است، می‌داند با چه کسی درگیر شود. به صاحب باغ و فرزندان او کاری ندارد.، می‌داند آنها بیگانه نیستند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستانهای تاریخی حرم رضوی: ١١ ✅آغاز ماه محرم كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/6YhKJ3BMblp2H1qNimMe3o بله👇 https://ble.ir/Boroojerdi ایتا👇 https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام👇 https://t.me/darmahzar سایت موسسه👇 emamraoof.com ارسال پیامها کمافی السابق در۱۰ گروه واتساب نیز ادامه دارد
🔆 *«أَرْحَمُ الرَّاحِمِین»* 🔆 *«مهربان‌ترین مهربانان»* ❇️ رحمت، مهربانى و رقتّى است که مقتضى احسان نسبت به شخص مرحوم است. گاهى فقط در مهربانى و گاهى فقط در احسان بکار می‌رود. ✴️ رحمت دربارۀ خدا به‌معناى احسان و نعمت است و ارحم الراحمین کسی است که بالاترین درجۀ احسان و بخشایشگری را داراست. ❇️ خدا رحم و احسان را به بندگان خویش ارزانی داشته است و این رحم و احسان در میان بندگان دارای مراتبی است تا جایی که مادران از این هدیۀ الهی بیشتر بهره برده‌اند. 🔶🔸 همچنین پیامبران نسبت به امت خویش اینگونه‌اند: 🔆 *«لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ »* 🔆 * «رسولى از خود شما به سويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است ، و اصرار به هدايت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.»* 📗 سوره توبه، آیه ۱۲۸ ❇️ به اذن حق در پیشرفت و کمال ما همه نقش دارند، عقل درونی ما نقش دارد، عقل بیرونی که وجود مقدس پیغمبر خاتم است، نقش دارد؛ اما اصل نقش با خدای سبحان است و خدا به عقل درونی و عقل بیرونی این نقش را داده است که ما را به کمال برسانند. ❇️ پیغمبر به اذن خدا راحم است؛ اما خدا «أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ» است. بالا ترین حد از مهربانی نزد خداست و تا جایی که امکان داشته باشد در حق بندگان خود لطف و مهربانی دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
۲🚨⚠️☝️ پاسخ به شبهات وهابیت درباره شهادت 📛شبهه دوم مجری وهابی: شهادت حضرت زهرا (س) از سال 1371 در تقویم ها آغاز شد و قبل از آن وجود نداشت!! 📌 پاسخ به شبهه👇 1⃣ تقویم سال 1335, 1365 و 1371 و روزنامه‌ی سال 1306 را در فیلم بالا ببینید👆 📆 در بسیاری از تقویمهای قبل از دوره خاتمی (اوایل انقلاب)، بلکه تقویم‌های دوران پهلوی و تقویم‌ها و روزنامه‌های صدسال پیش هم تصریح به "شهادت" حضرت زهرا می‌شده و هم تعطیلی عمومی آن وجود داشته. 👈فقط در بعد از انقلاب و دوره خاتمی، شهادت حضرت زهرا(س)، تعطیل رسمی اعلام شد. 2⃣ اگر دوره‌ای به‌جای شهادت، وفات نوشته‌اند به دلیل اینست که لفظ "وفات" اعم از شهادت و رحلت است👇 ❶⇦معنای لغوی «وفات» هر نوع مرگی را پوشش میدهد و در نتیجه برای اشاره به مرگ یک "شهید" نیز میتوان از کلمه «وفات» بهره برد منافاتی با شهادت وی ندارد. ❷⇦ معنای قرآنی واژه وفات نیز اعم از شهادت است:الله یتوفّی الانفس حین موتها در این آیه قرآن برای تمام اقسام مرگ واژه «توفی و وفات» را آورده و هیچ‌گونه تعارض و تضادّی میان معنای کلمات «وفات و شهادت» برقرار نمی‌باشد. ❸⇦ بکارگیری لغت وفات در بعضی کتب بمعنای انکار شهادت نیست مثل وفات درمورد امام حسن، امام صادق، چون نویسندگانشان در متن همان کتب به شهادتشان اقرار کرده‌اند. ❹⇦چرا در کتب خودتان برای عُمَر و عثمان از لفظ وفات استفاده شده درحالیکه معتقدید شهید شده‌اند؟