eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴(ششم ماه محرم)🏴حضرت قاسم *السّلام عليك يا مولاي يا اباعبدالله* *السّلام عليك يا مولاي يا بقية الله* 🏴🏴🏴🏴🏴 امروز هم با عنايت حضرت ولي‌عصر عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشریف پشت سر ايشان ايستاده و اجازه مي‌گيريم در زيارت نوجواني هاشمي ملازم ركاب ايشان گرديم هم او كه وقتي عطر شهادت را شنيد، از عمو سؤال كرد: آيا سعادت نصيب من هم مي‌شود؟ و عمو پرسشِ او را با پرسشي پاسخ داد: مرگ را چگونه مي‌بيني؟ و او پاسخ داد:*احلي مِنَ العسل* و عمو به او پاسخ داد: بله شهيد مي‌شوي 🏴🏴🏴🏴🏴 روز عاشورا ساعت‌ها منتظر ايستاد… شهادت يكايك اصحاب را ديد… و ديد كه عمو از همه آنان عيادت كرد و بر بالين‌شان حاضر شد و يكايك آنان را تشييع كرد و به خيمه *دارالحرب* برد او صداي عمو را شنيد آن زمان كه همه جوانان بني‌هاشم را دعوت مي‌كرد تا علي را به خيمه برسانند و نمي‌دانم قاسم در برداشتن كدام قسمت از بدن ارباً اربا سهيم بود؟ ◾بي‌قرار شده، با مشاهده شهادت علي‌اكبر شوق پروازش چند برابر شده آمد تا از عمو اذن ميدان رفتن بگيرد *خَرَجَ قاسم‌ابن‌الحسن و هو غُلامٌ صَغيرٌ لَم يبلغ الحُلُم* *فَنَظَر اليه الحِسين فَاعتنقه* دست بر گردن او انداخت… به گفته شيخ شوشتري *حتّي غُشِي عَليهما* نمي‌دانم چرا گريه؟ امام حسين با هيچ‌كس اين برخورد را نداشت *فاستأذَنَه فَلَم يأذَن له* ◾*عمو جان!* *تشنه‌ي خوناب تيغم* *مكن از باده‌ي عشقت دريغم* *عمو اينك امانت را ادا كن* *مرا در زمره‌ي خون خدا كن* *رعايت كن عمو جان نوبتم را* *سرِ نوبت بنوشان شربتم را* ◾اما اصرار او فايده‌اي نداشت شيخ شوشتري مي‌گويد: نشست گوشه خيمه يادش آمد پدرش تعويذي بر بازوي او بسته بود و به او سفارش كرده بود هر زمان كار بر او سخت شد آن را باز كند و ببيند. باز كرد و ديد نوشته است: *يا وَلَدي يا قاسِم اذا رأيت عمَّكَ الحسين….* هر قدر که او تو را منع كند، اصرار كن ◾عمو اجازه نمي‌دهد شايد مي‌خواهد آتش شوق قاسم را بيشتر كند باز هم اصرار مي‌كند *كرده غوغا در سرم مستي عشق* *نيست خواهم گشت در هستي عشق* *من يتيمم اي هوادار كريم* *گوشه چشمي برفكن بر اين يتيم* *من هم از مستان اين ميخانه‌ام* *سرخوش از اين باده و پيمانه‌ام* *زد هواي جان‌نثاري بر سرم* *پُر شدم از شوق پُر كن ساغرم* *من هم از اين باده سهمي مي‌برم* *اي فدايت جان هر هشيار و مست* *اين فدايي هم سري دارد به دست* *اي امير كاروان وا مانده‌ام* *ديگران رفتند و من جا مانده‌ام* (البته اين زبان حال همه ما در محضر حضرت ولي‌عصر عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشریف است) عمو جان تشنه خوناب تيغم مكن از باده عشقت دريغم عمو جان گر به صف اِستاده ام من چرا پس از قلم افتاده ام من رعايت كن عمو جان نوبتم را سرِ نوبت بنوشان شربتم را *شاه گفتا مزن آتش به دل غم‌زده‌ام* *بهر من بس شرر اكبر گل پيرهنم* *گفت قاسم چه خوش آن دم كه بيايي به سرم* *كه مشّبك شود از سمّ ستوران بدنم* *شاه گفتا كه قدم خم شده از مرگ علي* *بعد اكبر تويي اي غم‌زده سرو چمنم* *گفت قاسم بروم نزد پدر سوي جنان* *بكن آزاد از اين گوشه بيت الحَزَنم* ◾اباعبدالله به همه اهل حرم فرمود بياييد جمع شويد *قاسم را بدرقه كنيد* نمي دانم چگونه او را از زير قرآن رد كرد وشايد دست خود را بالاي سرش قرارداد مي گويند عمامه بر سرش گذاشت همين كه عمو اجازه داد يتيم برادر به ميدان رود، زبان حال قاسم اين مي‌شود: *مرده بُدم زنده شدم گريه بُدم خنده شدم* *دولت عشق آمد و من دولت پاينده شدم* هنوز لباس زرم بر تن نكرده، فقط سيزده سال دارد، اما مي‌خواهد به *شيرين‌تر از عسل* برسد و صداي *ناله زينب* پشت سرش مي‌آيد *بشكافت كوفيان را صف و زد به قلب لشگر* *چه خوش است از غزالي همه گرگ‌ها رهيدن* *چه عمو چه نوجواني! چه گلي چه باغباني!* *به حسن صبا خبر ده كه چه جاي آرميدن* ◾اما خيلي نگذشت كه عمو را صدا مي‌زند *ادركني* *چون عزيز مجتبي در خون تپيد* *جام پر شهد شهادت سر كشيد* *گرچه از بيداد جان بودش به لب* *نام آن جان جهان بودش به لب* *شد روان عشق سوي او روان* *تا بگيرد جان مگر آن نيمه جان* امام حسين در پي او گشتند اما او را پيدا نکردند *اي گل پرپر به دست كيستي* *بوي تو مي‌آيد و خود نيستي* ◾شايد شيريني عسل لب‌هاي تو را به هم چسبانده كه نمي‌تواني جوابم را بدهي حضرت او را پيدا كردند در حاليكه دشمن آماده بريدن سر قاسم بود *ديد گلچيني به بالين گلش* *در كفَش بگرفته خونين كاكلش* معلوم نيست در آن لحظه چه اتفاقي افتاد، اما تاريخ مي‌گوید ملعون‌ها وقتي نتوانستند سر قاسم را جدا كنند با اسب بر تن او تاختند خلاصه، حسين به زنده‌ي قاسم نرسيد *من كماني ليك چون تير آمدم* *عذر من بپذير اگر دير آمدم* فرمود به خدا بر من سخت است كه از من كمك خواستي و نتوانستم كمكت كنم حسين لبان خشكيده قاسم را ديد *امانتي برادر* را با بدني كه زير سم اسب قرار گرفته تحويل داد شايد بر بالين قاسم،
به برادرش حسن سلام داد حسين نگذاشت سر از بدن قاسم جدا كنند الآن ديگر جوان هاشمي نمانده كه حسين صدا بزند بيايند و قاسم را به خيمه برسانند خودش بايد امانتي برادر را از زير سم اسبان خلاص كند ◾اما *لا يوم كيومك يا اباعبدالله* لحظه‌اي كه تو جان دادي كسي نتوانست جسد مطهر را حركت بدهد كسي نتوانست مانع بريده شدن سر مطهر تو شود كسي نتوانست بدنت را از زير سم اسبان... *وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ* *صلّي الله عليك يا اباعبدالله* 🏴🏴🏴🏴🏴
🕌 در محضر امام روح الله (۱۱۸۲) 💢 سرلوحه تعليمات اسلام تا آخر دهر امام خمینی (ره): محرّم چه ماه مصيبت‌ زا و چه ماه سازنده و كوبنده‏ اى است، محرّم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سروَر اولياى خداست كه با قيام خود در مقابل طاغوت، تعليم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكست ستمكار را به فدايى دادن و فداشدن دانست؛ و اين خود سرلوحه تعليمات اسلام است براى ملت‌ها تا آخر دهر. صحیفه امام؛ ج3؛ ص314 | پیام به ملت ایران؛ 2 بهمن 1356
١ همه ما اذعان داريم كه اشتباهاتي در زندگي داشته ايم و هنوز هم بطور دقيق اشتباهات را شناسايي نكرده ايم پس آنها را تكرار مي كنيم. اشتباهات زندگي را بعنوان منبع صحيح يادگيري شناسايي مي كنيم تا درس لازم را گرفته و از خداي سبحان استمداد مي طلبيم كمك كند تا اشتباهات تكرار نشود . اعتراف مي كنيم اشتباهات هر يك از ما با وجود مراقبه و مداقّه و آموخته ها كم نيست و وقتي منصفانه به زندگي گذشته خود نگاه و كثرت اشتباهات را ملاحظه مي كنيم ،شايد تصور كنيم غير قابل جبران است ولي اگر پذيراي اشتباهات بشويم حداقل اينست كه تكرار نكنيم : ١-يكي از اشتباهات زندگي، نگراني از مسائلي است كه خارج از كنترل و اختيار ماست مثلا ازدواج براي رسيدن به سكني و آرامش است ، سعي مي كنيم تحقيق درست باشد، ارزشها درست انتخاب شود.... اما باز نگران مي شويم كه مبادا مطلوب ما حاصل نشود اين نگراني مخرب است چون با هدف اوليه ازدواج كه سكني و آرامش است، منافات دارد ما بايد هر آنچه لازم است انجام دهيم ولي نتيجه را به خدا واگذار كنيم افوض امري الي الله ان الله بصير بالعباد وقتي امور را به خدا واگذار نكنيم، خدا ما را به خود واگذار مي كند و انواع نگرانيها بر ما عارض مي شود. و يا مثل داستان كرونا كه بايد رعايت مسائل بهداشتي و تذكرات لازم صورت گيرد اما نگران شدن براي كرونا گرفتن معنا ندارد چون تلاش خود را كرده ايم ،نگراني ما را ضعيف مي كند و ديگر بر خدا اعتماد نخواهيم كرد. اگر خواست خدا بر مرگ ما با كرونا باشد ، از كنترل انسان خارج است و قدرت مقابله با مرگ را ندارد و همان محقق مي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاش شرح اشتباهات زندگي ٩٩/٤/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
📜 *نامه امام صادق علیه‌السلام به شیعیان* ۳۰ 💠 *آغاز بخش اعتقادات و باورها* 🍀 در این قسمت از روایت، امام صادق علیه‌السلام به چگونگی مواجهه فرد با دین و تبیین روش‌های درست و نادرست بهره‌برداری از دین می‌پردازند. 🔹 این فراز آنچنان اهمیت دارد که علاوه بر ذکر معنای روایت، به توضیح اجمالی می‌پردازيم. 🔆 «...واعْلَمُوا أَنَّهُ لَیْسَ مِنْ عِلْمِ اللَّهِ وَ لَا مِنْ أَمْرِهِ أَنْ یَأْخُذَ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ فِی دِینِهِ بِهَوًى، وَ لَا رَأْیٍ وَ لَا مَقَایِیسَ.» 🔆 «...و بدانید خداوند چنین اراده و برنامه‌ریزی نکرده است که، در دین خدا کسی از خلق خدا، بر اساس رأی و هوی و مقیاس‌های خود نظر بدهد و ورود پیدا کند.» 🔸 *مقدمه* ✳️ گفته بودیم مخاطب این نامه شیعیان هستند. همانطور که در تاریخ آمده است، بعد از واقعه سقیفه، شعاری ظاهرا ساده، توسط مجریان آن مطرح شد،که در عین سادگی تفکر و دقت بسیاری در طرح آن نهفته بود. ✨ *«حسبنا کتابُ الله»* 🌀 یعنی در فقدان پیامبر صلی‌الله‌وعلیه‌وآله آنچه ما را کفایت می‌کند، کتاب خدا و برداشت فردی ما از کتاب خداست. به طور کلی روشی اجرا شد به نام قرآن بسندِگی که نه تنها تا کنون امتداد یافته بلکه روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود. 🍀 این کلام بدین معنی است که دیگر نیازی به: 🌀 ۱-حدیث 🌀 ۲-روایتگری قرآن 🌀 ۳-سیره رسول خدا 🌀 ۴-تقریرات رسول خدا (سکوت معصوم در مقابل کاری که در حضور او صورت می‌پذیرد که مبنی بر مباح بودن عمل است) نخواهد بود. در حقیقت هر چیزی که در مصحف شریف نیامده قابل استناد نیست. 🔹 بر اساس این اعتقادات قانون منع تدوین حدیث به اجرا گذاشته شد. 📌 ادامه دارد ... ‏🌐 emamraoof.com
١ خانواده سكوي رشد و رويش افراد است و كوچكترين مسامحه و بي معرفتي نسبت به اين نهاد آثار بسيار دردناكي را در زندگي فردي و اجتماعي ايجاد مي كند كه گاهي تا قيامت تداوم دارد از سوي ديگر توجه صحيح به اين نهاد، خود باقيات و صالحاتي است كه از بركت اين توجه بهره مند خواهيم شد ما تا شناخت صحيحي از نهاد خانواده نداشته باشيم هر اقدامي كه صورت دهيم بيجا است و يا گرفتار افراط و تفريط مي شويم با اين ديدگاه آيات و روايات را نسبت به نهاد خانواده بررسي مي كنيم . خانواده نهادي است كه خدا تار و پود آن را مودت و رحمت و عشق قرار داده است اين عنصر عشق از طريق ما ايجاد نمي شود جعل بينكم موده و رحمه خدا با اين تار و پود سرشته است حال از طرف ما اين عنصر عشق يا تداوم مي يابد يا مدفون مي شود . پس در اين كلاس از خمير مايه عشق صحبت مي كنيم كه از جنس ماده نيست و حقيقتي بسيط است و چون عنصر خانواده از حقيقتي غير مادي تشكيل شده امكان حيات آن تا بي نهايت وجود دارد نگاه، توجه به هيئتي جاودانه است پس براي تداوم اين هيئت نيازمند معرفت و ظرافتهاي خاص هستيم . در اين بستر عشق جريان دائم خود را دارد و نقش ما در اين زمينه قرار ندادن مانع در براير جريان عشق است . هر چقدر ما شناختمان از اين فضا كاملتر باشد ايفاي مسئوليت ما صحيح تر صورت مي گيرد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح جامعه شناسي خانواده ٩٩/٤/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٨ https://chat.whatsapp.com/HIR7xw1kU6EF5D3u8lkvDM پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٥٩ "ادامه بحث درخواست اسماء الهي" امام خميني معتقدند:بسم الله انسانها در حالات مختلف فرق مي كند و بسم الله در هر مقامي ، حقيقت مختص به خودش را داراست اسماء الهي بي نهايت هستند و اصولا قابل شمارش نيستند پس جمله كل اسمائك كبيره به چه معناست ؟ زيرا اگر كلمه كل محدوديت مي آورد چگونه اسماء بي نهايت است؟ امام پاسخ مي فرمايند: ١-چون سالك در دنياي محدود كسب مقامات سلوكي و معنوي مي كند ، به حسب حالات او محدود است اما به حسب خداي سبحان نامحدود است . ٢-خداي سبحان يك اسامي مزدوج و يك اسامي غير مزدوج دارد عليم و شفيق اسم خداست و تك تك قابل شمارش و محدود است اما وقتي اين اسامي ازدواج كنند، با هم پيوست پيدا مي كنند و بي نهايت مي شوند يعني نمي دانيم پيوست عليم و خبير چه خواهد شد؟ و حد و حدود آن نامشخص و بي نهايت است بنابراين امهات اسماء قابل شمارش است و پس از ازدواج و پيوست نامحدود مي گردند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح دعاي سحر ٨٤/٥/٢ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٨ https://chat.whatsapp.com/HIR7xw1kU6EF5D3u8lkvDM پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
☝️شبهات محرم(۳) مگر امام حسین(ع) علم الهی نداشتند، پس چرا به کوفیان اعتماد کردند؟!؟ آیا این نقص کار امام حسین و اشتباه محاسباتی نیست؟!؟ 💠هر روز یک شبهه محرم
٣ در مباحث عرفاني دو واژه تلوين (رنگ به رنگ شدن )و تمكين (ثبات شخصيت)وجود دارد اما همان آدم ملوّن بالاخره در يك حالتي مي ميرد كه آن آخرين لحظه، شاكله و شخصيت اوست گر چه اسلام به تمكين و به ثبات رسيدن شخصيت و تبديل نجاست وجودي به طهارت شخصيتي توصيه دارد . آيا در شخصيت افراد عوامل وراثتي موثر است ؟ بله از طريق وراثت شخصيت افراد منتقل مي شود بطور مثال در سوره نوح آيه ٢٦حضرت نوح مي فرمايد: رب لا تذرعلي الارض من الكافرين ديارا خدايا هيچ كافري را روي زمين باقي مگذار زيرا فرزندان آنها هم كافر و فاجر بدنيا مي آيند اما از طرفي آيات يخرج الحي من الميت هم وجود دارد كه از سرزمين مرده ، شخصيت زنده بيرون كشيده مي شود بطور مثال سَعد كه تمام خانواده اش اموي بودند ، از جنس خاندان اهلبيت و مورد احترام آنان شد. بنابراين در عين اينكه قانون وراثت را ناديده نمي گيريم ، قانون انتخاب و اراده فرد را هم ناديده نمي گيريم چنانچه خانواده هاي خوبي كه فرزندان نا اهل داشتند كه بدنبال انتخاب سوء بودند. و يا هشام بن حكم كه از شاگردان فوق العاده امام صادق عليه السلام است ، شخصيت قبليش جزء تيم خلافكاران بوده است . و حتي افراد بهشتي هم شخصيتهاي متفاوت دارند مثل سلمان و ابوذر كه هر دو بهشتي با شخصيتهاي متفاوت اما ممتاز نزد معصومين بودند. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح روانكاوي شخصيت ٩٩/٤/٩ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٥ https://chat.whatsapp.com/A0FBf4BN8T6DfNr60Xlztk پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ همه ما اذعان داريم كه اشتباهاتي در زندگي داشته ايم و هنوز هم بطور دقيق اشتباهات را شناسايي نكرده ايم پس آنها را تكرار مي كنيم. اشتباهات زندگي را بعنوان منبع صحيح يادگيري شناسايي مي كنيم تا درس لازم را گرفته و از خداي سبحان استمداد مي طلبيم كمك كند تا اشتباهات تكرار نشود . اعتراف مي كنيم اشتباهات هر يك از ما با وجود مراقبه و مداقّه و آموخته ها كم نيست و وقتي منصفانه به زندگي گذشته خود نگاه و كثرت اشتباهات را ملاحظه مي كنيم ،شايد تصور كنيم غير قابل جبران است ولي اگر پذيراي اشتباهات بشويم حداقل اينست كه تكرار نكنيم : ١-يكي از اشتباهات زندگي، نگراني از مسائلي است كه خارج از كنترل و اختيار ماست مثلا ازدواج براي رسيدن به سكني و آرامش است ، سعي مي كنيم تحقيق درست باشد، ارزشها درست انتخاب شود.... اما باز نگران مي شويم كه مبادا مطلوب ما حاصل نشود اين نگراني مخرب است چون با هدف اوليه ازدواج كه سكني و آرامش است، منافات دارد ما بايد هر آنچه لازم است انجام دهيم ولي نتيجه را به خدا واگذار كنيم افوض امري الي الله ان الله بصير بالعباد وقتي امور را به خدا واگذار نكنيم، خدا ما را به خود واگذار مي كند و انواع نگرانيها بر ما عارض مي شود. و يا مثل داستان كرونا كه بايد رعايت مسائل بهداشتي و تذكرات لازم صورت گيرد اما نگران شدن براي كرونا گرفتن معنا ندارد چون تلاش خود را كرده ايم ،نگراني ما را ضعيف مي كند و ديگر بر خدا اعتماد نخواهيم كرد. اگر خواست خدا بر مرگ ما با كرونا باشد ، از كنترل انسان خارج است و قدرت مقابله با مرگ را ندارد و همان محقق مي شود. ادامه دارد استاد بروجردي كلاش شرح اشتباهات زندگي ٩٩/٤/١١ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ١٨ https://chat.whatsapp.com/KI6j0VDSFV8I5iix0yt6H8 پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١٠ 🎯 *در مدیریت صحیح بزرگ‌نمايی مشكلات وجود ندارد* 🔆 «من عظم صغار المصائب ابتلاه الله بکبارها» 🔆 *«کسی که مصیبت‌های کوچک را بزرگ می‌شمارد خداوند او را به مصیبت‌های بزرگ مبتلا می‌کند.»* 📗 نهج البلاغه (فیض الاسلام)، حکمت ٤٤٠ 🔹 اگر مشکلات در زندگی بزرگ جلوه کند یقیناً آستانه مشکلات روزبه‌روز بیشتر خواهد شد. مفهوم مخالف این حکمت بیان می‌کند که *هر چه گرفتاری‌ها در نظر انسان ناچیز جلوه کند، می‌تواند بر آنها فائق آید.* 🍀 اما اگر فرد هنگامه گرفتاری گمان برد که بدتر از آن وجود نخواهد داشت، یقیناً خداوند او را به مشکلی بزرگ‌تر از آنچه که تصورش را نکرده بود گرفتار می‌سازد. 🎯 *یک مدیر موفق بجای بزرگ‌نمایی مشکلات نگاه خود را به قدرت بیکران خدا معطوف می‌سازد.* ✍️ در دیدگاه عرفانی: تمام مشکلات دنیوی نسبت به گرفتاری‌های آخرت اندک و ناچیز است. اگر کسی مشکلات دنیوی در نظرش بزرگ آید، خداوند او را به مشکلات اخروی نیز گرفتار می‌نماید. 💠 به عنوان مثال: شخصی که گرفتار تنگی معیشت بوده و پیوسته این مشکل را بزرگ می‌پندارد، خداوند او را به ناشکری نیز مبتلا نموده تا او را متوجه گرداند که ناسپاسی مشکلی سخت‌تر از تنگی رزق است. با تنگی معیشت، دنیای فرد آسیب دیده اما با ناشکری به آخرت او نیز صدمه وارد می‌شود. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
🏴 پوشیدن لباس مشکی 🔷س 5360: برخی افراد از اول تا آخر به احترام حسین (علیه السلام) می پوشند، آیا این کار با اینکه دو ماه طول می کشد باز امر پسندیده ای بوده و کراهت ندارد؟ ✅ج: پوشیدن در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه، موجب ترتب ثواب الهی است.