eitaa logo
درسواره
117 دنبال‌کننده
589 عکس
306 ویدیو
80 فایل
اشتراک مطالبی از جنس ماهیت، راهبردها و توصیه ها در عالم طلبگی از اینکه توفیق به روز رسانی منظم را ندارم، عذر خواهم.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗣️ چه چیزی میتونه آدمو تو زندگی عقب بندازه ؟! 📌 عبدالله میثمی: دومین مسئله ای كه مرا در زندگی عقب انداخت كه موفق نشوم از فیض های بزرگتری بهره مندتر گردم، بی نظمی و بز صفتی من بود كه جسته گریخته كار می كردم و به هر كشتزاری دهانی می زدم. این است كه دستم از حسنات تهی است. فرازی از وصیت‌نامه شهید عبدالله میثمی @darsvareh
🟢 ناعالمانی که از گفتن «نمی‌دانم» ابا می‌کنند، مبادا به منزلت آنان نزد مردم لطمه بخورد 🔹گفت: «همه چيز را همگان دانند». چه كسى مى‌تواند ادعا كند كه هرچه مى‌توانيد از مسائل دينى از من بپرسيد تا جواب همه را به شما بدهم؟ بله، پيغمبر(ص) مى‌تواند ادعا كند، على(ع) مى‌تواند بگويد: «سَلونى قَبْلَ انْ تَفْقِدونى». 🔸 پس من بايد حد خودم را بشناسم. من فلان مسائل از مسائل دينى را ممكن است بدانم. خوب، آنچه را كه مى‌دانم همان را به مردم ابلاغ كنم. چيزى را كه نمى‌دانم، از من مى‌پرسند، باز مى‌خواهم به زور آن را بگويم. خوب، چيزى را كه نمى‌دانى چگونه مى‌توانى به ديگران بفهمانى؟! 🔹ابن الجوزى يكى از وعاظ معروف است. رفته بود بالاى منبرى كه سه پله‏ داشت. داشت براى مردم صحبت مى‌كرد. زنى از پاى منبر بلند شد مسئله‌اى از او پرسيد. او گفت: نمى‌دانم. زن، پررو بود، گفت: تو كه نمى‌دانى چرا سه پله از ديگران بالاتر نشسته‌اى؟ گفت: اين سه پله را كه من بالاتر نشسته‌ام به آن اندازه‌اى است كه من مى‌دانم و شما نمى‌دانيد. به اندازه معلوماتم بالا رفته‌ام. اگر به اندازه مجهولاتم مى‌خواستم بالا بروم بايد منبرى درست مى‌كردند كه تا فلک الافلاک بالا مى‌رفت. 🔸درباره شيخ انصارى مى‌گويند وقتى چيزى از او مى‌پرسيدند، اگر نمى‌دانست تعمد داشت بگويد نمى‌دانم، مى‌گفت: ندانُم ندانُم ندانُم. اين را مى‌گفت كه شاگردها ياد بگيرند كه اگر چيزى را نمى‏دانند ننگشان نشود، بگويند نمى‌دانم. 📙 استاد مطهری، سیری در سیره نبوی، ص۱۷۶ @darsvareh
سیاه پوشی در سوگ ائمه علیهم السلام.PDF
5.93M
📗 سیاهپوشی در سوگ ائمه نور علیهم السلام ✍️نویسنده: علی ابوالحسنی منذر 🔺زبان: فارسی 📖صفحات: ۳۹۵ ✂️این کتاب علمی با انبوهی از اسناد تاریخی و حدیثی محکم، از مبانی سیاهپوشی در عزای اهل بیت علیهم السلام به دفاع بر می خیزد و یک دور تاریخ عزاداری در اسلام را نشان می دهد. طبق تحقیقات استاد منذر، شایعاتی که سیاهپوشی در مصائب آل الله علیهم السلام را از اساس، سنت بنی عباس قلمداد می کند، فاقد وزانت علمی است. 🌐کتابخانه شیعه @darsvareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله جوادی آملی: «سیدنا الاستاد مرحوم علامه طباطبایی گویا از مرحوم آقای قاضی(رضوان الله علیه) نقل می‌کرد که وجود مبارک سیّدالشهداء سالی یکبار برای اهل بهشت تجلّی می‌کند. مگر می‌شود هر وقتی او را دید؟ در آن سجده زیارت «عاشورا»، آدم حشر با او را می‌خواهد. توده بهشتی‌ها سالی یکبار وجود مبارک سیّدالشهداء برای آنها تجلّی می‌کند...» درس تفسیر ٩۶/٧/٣٠ @darsvareh
▪️وقتی به یاد سیدالشهداء می‌افتیم، چه بگوییم❓ 🔻..عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْ‏ءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: «قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.» 📙الكافي، ج۴، ص۵۷۵ 🔻از «حسین بن ثُوَیر» نقل شده است: من و «یونس بن ظَبیان» و «مفضّل بن عمر» و «ابو سلمه سرّاج» نزد امام صادق (علیه‌السلام) نشسته بودیم. از بین ما، یونس که از همه ما بزرگتر بود، سخن می‌گفت. 🔷یونس به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: فدایتان شوم، من خیلی یاد امام حسین (علیه‌السلام) می‌افتم. (در چنین حالتی) چه بگویم؟ 🔶حضرت فرمودند: «بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» این را سه بار تکرار کن؛ چراکه سلام، به ایشان می‌رسد، چه از نزدیک و چه از دور.» @darsvareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 یاران ویژه‌ی امام زمان(عج) 🔸حضرت استاد شب زنده دار دام ظله: مرحوم ‌والد می‌فرمودند که مرحوم آیت‌الله‌ شیخ مرتضی‌ حائری در درس سطح مکاسب فرمود امام زمان(عج) در حوزه‌های علمیه افرادی دارند که مواظب کارهای طلبه‌ها هستند که چه کار می‌کنند و این‌ها را گزارش می‌دهند. این هم یکی از طُرقی است که حضرت قرار داده‌اند. مرحوم والد می‌فرمود که بعد از درس رفتم خدمت ایشان و سؤال کردم که در لباس روحانی هستند یا شخصی‌اند؟ فرمودند روحانی نیستند. ایمان باعث می‌شود که در زندگی انسان تحول ایجاد شود. اگر ما ایمان پیدا کنیم که در محضر خدای متعال هستیم، آیا شرم و حیای حضور نباید مانع شود که گرد معاصی نگردیم؟ ایمان وقتی تقویت شد، حیا پیدا می‌شود؛ حیا که پیدا شد، اعمال انسان پیراسته می‌شود. در باب حیا نکته‌های دیگری هم هست که باید به آن‌ها توجه کنیم. 📙کتاب ، جلد دوم ص۴۶ @darsvareh
▪️رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : أفضَلُ النّاسِ مَن عَشِقَ العِبادَةَ فَعانَقَها، وأحَبَّها بقَلبِهِ، وباشَرَها بِجَسَدِهِ، وتَفرَّغَ لَها، فَهُو لا يُبالي عَلى ما أصبَحَ مِنَ الدُّنيا : عَلى عُسرٍ أم عَلى يُسرٍ . ▪️پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : برترين مردم كسى است كه عاشق عبادت شود؛ پس، دست در گردن آن آويزد و از صميم دل دوستش بدارد و با پيكر خود با آن در آميزد و خويشتن را وقف آن گرداند؛ پس چنين شخصى را باكى نباشد كه دنيايش به سختى گذرد يا به آسانى. 📙الكافي : 2/83/3. @darsvareh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️عنه عليه السلام: مَن زارَنِي عَلَى بُعدِ دارِي ، أتَيتُهُ يَومَ القِيامَةِ في ثلاثِ مَواطِنَ حتّى اُخَلِّصَهُ مِن أهوالِها ; إذا تَطايَرَتِ الكُتُبُ يَمينا و شِمالاً ، و عِندَ الصِّراطِ و عِندَ المِيزانِ .; ▪️امام رضا عليه السلام: هر كه مرا در ديار غربت زيارت كند ، روز قيامت در سه جا به داد او مى رسم و از هراسها و سختيهاى آنها نجاتش مى دهم ; وقتى كه نامه هاى اعمال از راست و چپ پراكنده شوند و هنگام گذشتن از صراط و موقع سنجيدن ميزان [اعمال] .; 📙عيون أخبار الرِّضا : 2/255/2 @darsvareh
🔻 اثرات منفی بگو مگو ◽️امام هادى عليه السلام: اَلْمِراءُ يُفْسِدُ الصَّداقَةَ الْقَديمةَ وَ يُحِلُّ الْعُقْدَةَ الْوَ ثيقَةَ وَ اَقَلُّ مافيهِ اَنْتَـكونَ فيهِ الْمُغالَبَةُ وَ الْمُغالَبَةُ أمتَنُ اَسْبابِ الْقَطيعَةِ 🔹 بگو مگو، دوستى طولانى را از بين می‌بَرد و رابطه محكم را به جدايى می‌كشاند وكمترين اثر بگومگو اين است كه هر كدام از دو طرف، می‌خواهد بر ديگرى پيروز شود و همين در پى پيروزى بودن، مهمترين عامل قطع رابطه است. 📙 نزهة الناظر، ص ۱۳۹، ح ۱۱ ‌ @darsvareh