eitaa logo
دلنوشته‌ای از دلی تنگ برای شهدا
725 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
42 فایل
در هر زمان از شبانه روز که دلتان تنگ شد دلنوشته خود را برای ما بفرستید @amz_15
مشاهده در ایتا
دانلود
YEKNET.IR - monajat - shabe 9 ramezan 1401 - karimi.mp3
2.83M
ویژه 🍃شبی پرونده‌ی خود را گشودم 🍃برآمد ناله از هر تار و پودم 🎤حاج بسیار دلنشین @dghjkb
🍀پیامبراکرم صلوات الله علیه: «ماه رمضان ، ماهى است كه خداوند ، روزه آن را بر شما واجب ساخت . پس هر كس آن را از روى ايمان و به اميد پاداش الهى روزه بدارد ، از گناهانش بيرون مى آيد ، همچون روزى كه مادرش او را زاده است» تهذيب الأحكام ج ٤ ص ١٥٢ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم @dghjkb
* *🔹 اَللَّـهُمَّ حَبِّبْ اِلَيَّ فيهِ الاِْحْسانَ، وَكَرِّهْ اِلَيَّ فيهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْيانَ، وَحَرِّمْ عَلَيَّ فيهِ السَّخَطَ وَالنّيرانَ، بِعَوْنِكَ يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ*. *🔸خدايا در اين ماه نيكی را پسنديده من گردان، و نادرستی‌ها و نافرمانی‌ها را مورد كراهت من قرار ده، و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان* *به حق ياری‌‏ات ای فريادرس دادخواهان.* @dghjkb
❮عبد هر گره‌ کوری داشـــته باشد در ماه‌ مبارک رمضان با ربّ‌ خود در میان بگذارد، خداوند آن را باز مــی‌کند. پس، از ماه‌ رمضان غفــلت نکنید..!❯ -حاج‌آقا @dghjkb
مهدی جان...! ای ماه خدا ماه خدا منتظر توست.... بیا اللهم عجل لولیک الفرج (عج) @dghjkb
40.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥یاری دین خدا، در ماه خدا💥 ❇️ فروشنده ها . . . 📣📣 لطفا همه جا منتشر کنید تا مومنین، ظرافتها و روشهای تذکر به روزه خواری را یاد بگیرند. 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده... @dghjkb
🔴•اندکۍ‌تفکر•🌿 فضای مجازی را دوست ندارم ! -آمده بودیم بجنگیم پاتک خوردیم! -آمده بودیم مفید باشیم دچارِ سرگردانی شدیم -آمده بودیم خوبی ها را جار بزنیم اسیرِ بدی هایش شدیم -آمده بودیم یار گیری برای مهدی(عج) واردِ ارتش شیطان شدیم! -آمده بودیم ندانسته ها را یاد بگیریم ! داریم فراموش می کنیم همان دانسته ها را ! -آمده بودیم ، که بگوییم : آری ،ما هم هستیم ! درگیرِ دیده شدن شدیم و نیت ها ،یادمان رفت. -آمده بودیم و آمده بودیم ...؛ خوب آمدیم ..؛ بد نرویم. @dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 مطلقاً معطل مذاکرات نشوید 🔻 رهبر انقلاب، در دیدار مسئولان نظام: در برنامه‌ریزی‌های کاری خودتان مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید. ممکن است مذاکرات به جاهایی برسد؛ جاهای مثبتی، نیمه‌مثبتی، ‌منفی‌ای، هرچه بشود شما کار خودتان را بکنید. @dghjkb
☘وصیتنامه رمضانی یک شهید خداوند این ماه را ماه رحمت برای بدگانش قرار داد و آن بندگان البته امر خدا را بر مصلحت خود ترجیح می‌دهند؛ البته شاید تفسیر قرآن نخوانده باشند ولی آیه “اطیعو الله و اطیعوالرسول و اولی امر منکم” را با گوش دل شنیدند و اینان بودند که علی را تنها نگذاشتند و از سربازان امام حسن (ع) بودند و با امام حسین (ع) قیام کردند و همگی شهد شیرین شهادت را نوشیدند. شهید حمید جهانبخش از رزمندگان گردان حضرت علی اکبر(ع) لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) در بخش‌هایی از وصیت نامه خود می‌نویسد: «بسم الله الرحمن الرحیم و بسم رب الشهدا و الصدیقین سلام و درود بیکران خداوند بر منجی عالم بشریت آقا امام زمان (عج) و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ارواح طیبه و عظیم شهدا و مجروحین و جانبازان و اسرا جنگ تحمیلی و رزمندگان پرتوان اسلام و خانواده های محترم شهدا و عزیزشان.الان که این وصیت نامه را می نویسم روز یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه و ساعت دو نیم  می‌باشد و این متن دومین وصیت نامه من است که اولین آن در دست دوست بزرگوارم جمشیدی می‌باشد. این ایام، ایام ماه مبارک رمضان، ماه خدا و ماه علی (ع) می‌باشد. خداوند این ماه را ماه رحمت برای بدگانش قرار داد و آن بندگان البته امر خدا را بر مصلحت خود ترجیح می‌دهند؛ البته شاید تفسیر قرآن نخوانده باشند ولی آیه “اطیعو الله و اطیعوالرسول و اولی امر منکم” را با گوش دل شنیدند و اینان بودند که علی را تنها نگذاشتند و از سربازان امام حسن (ع) بودند و با امام حسین (ع) قیام کردند و همگی شهد شیرین شهادت را نوشیدند. چند روز از نوشتن این وصیت‌نامه می‌گذرد و این بخاطر جابجایی‌ها بوده و حال که بقیه‌اش را می‌نویسم در غروب روز بیستم ماه مبارک رمضان و یکی از شب‌های رحمت، شب قدر و هم چنین شب شهادت حضرت امیر (ع) است و ساعتی دیگر عازم حسینیه لشگر برای برگزاری این شب مبارک می‌باشم. ای پدر و مادرم! امروز شهادت می‌دهم که شما حق من را ادا کردید و حال من هستم که باید حق شما را ادا کنم. حق من بر شما نام نیک بود، تربیت صحیح اسلامی بود و دیگر آنکه از محبت و آرزوی خود نسبت به من بریدید و اجازه دادید که بنده برای یکبار، برای چندین بار به جبهه بروم؛ در حالی که به کمکم احتیاج داشتید و در فراقم می نالیدید  ولی در هنگام حضورم در برابرتان چیزی از آن به من نشان نمی‌دادید. در حالی که خبر شهادت دوستان مرا می‌شنیدید و احتمال شهادتم را می‌دادید از رفتن من جلوگیری نمی‌کردید. و دیگر پیامم به خانواده مهربانم، اینکه دستورات و احکام الهی را بیشتر اجرا کنید. باشد که خداوند از ما راضی بشود. دیگر اینکه زیاد خرج نکنید و پول شصت روز روزه را به فقرا یا کمیته امداد از پولم بپردازید. در ضمن اگر جنازه‌ام ماند، ناراحت نشوید و مانند مادری که فرزندش را در روز عاشورا به یاری امام حسین (ع) به میدان فرستاد و آن دشمنان خدا او را شهید کردند و سرش را جدا نموده و به طرف خیمه پرتاب کردند و مادر پس از بوسیدن، آن را به طرف کفار پرت کرد و گفت چیزی که در راه خدا داده ام دیگر پس نمی‌گیرم و عمود خیمه را برداشت و به طرف آنان حمله‌ور شد و گفت: تا جان دارم از خاندان حضرت فاطمه زهرا (س) حمایت می کنم. خداوندا! ما شهادت را بر اسارت ترجیح می دهیم. اگر جنازه‌ام آمد، مزارم را در کنار دوست عزیزم حمید جمشیدی در نظر بگیرید. به امید فرج آقا امام زمان (عج) والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته حمید جهانبخش» خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا" @dghjkb
صلی الله علیه وآله فرمودند: 🍀 مَنْ حَسَّنَ مِنْكُمْ فِي هَذَا الشَّهْرِ خُلُقَهُ كَانَ لَهُ جَوَازاً عَلَى الصِّرَاطِ يَوْمَ تَزِلُّ فِيهِ الْأَقْدَامُ 🍃 هرکس در اخلاقش را خوب کند، برای او وسیله عبور از پل صراط خواهد بود، در آن روز كه گام‏ها بر صراط مى‌‏لغزند. فضائل الأشهر الثلاثة، ص78. اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋 @dghjkb
*🔹 اَللَّـهُمَّ زَيِّنّی فيهِ بِالسَِّتْرِ وَالْعَفافِ، وَاسْتُرْنی فيهِ بِلِباسِ الْقُنُوعِ وَالْكِفافِ، وَاحْمِلْنی فيهِ عَلَي الْعَدْلِ وَالاِْنْصافِ، وَ امِنّی فيهِ مِنْ كُلِّ ما اَخافُ، بِعِصْمَتِكَ يا عِصْمَةَ الْخآئِفينَ.* *🔸 خدايا مرا در اين ماه به پوشش و پاكدامنی بيارای، و به لباس قناعت و اكتفا به اندازه حاجت بپوشان‏ و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در اين ماه از هرچه می‌ترسم ايمنی ده، به نگهدار‌ی‌ات ای نگهدارنده‏ هراسندگان.* @dghjkb
✨مهربانا، امروز به لطف تو یک روز دیگر از بهار رحمت و برکتت از راه  رسید... خورشید دوباره نورش رابرما ارزانی داشت.. .چه زیباست نگاه تو بر بندگان، بار پروردگارا.☘ باران خوشبختی و فراوانی بر سرم میبارد... وامید در قلبم جوانه میزند، کمک کن تا روز به روز سبزتر شوم و من هم همراه بهار شکوفا شوم 🍀ای خالق آفرینش.. یاریم کن تا از جریان طبیعت، بیاموزم، هیچ زمستانی ماندنی نیست، هیچ غمی ابدی نیست، هیچ سختی همیشگی نیست ، زندگی گذراست کمکم کن تا همیشه منتظر بهار امید و آرزوها باشم ...! ✨الهی... تویی بهترین حمایت کننده و ستایش مخصوص توست ، ومن عاشقانه میستایمت الحمدالله شڪرالله خدایا شکرت @dghjkb
بنویسید امید دل‌ زهرا‌ مهدیست چاره‌ کار همه مردم‌ دنیا مهدیست @dghjkb
🌱حکایت ماه رمضان در جنگ شرایط روحانی و عرفانی و معنویت حاکم بر جبهه‌ها، قدرت ایمان میان رزمندگان بیشتر و پررنگ‌تر جلوه می‌کرد و باعث می‌شد که حتی در ایامی مثل ماه مبارک رمضان، عملیات علیه دشمن انجام شود. در دوران هشت‌ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان قرار داشت. یعنی از سال ۵۹ که جنگ آغاز شد شروع ماه مبارک رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه مبارک رمضان در فروردین و اردیبهشت قرار داشته است. در دوران دفاع مقدس بیشتر رزمندگان مکلف بودن و مرجع تقلیدشان امام خمینی (ره) بودند. در حکم شرعی ایشان همه رزمندگان به عنوان مسافرقلمداد می‌شدند و آنها اختیاری از خود نداشتند که در مکان‌ها و مقرهای مختلف در مناطق عملیاتی قصد ۱۰ روزه کنند و نمازها را کامل خوانده و روزه‌ها را بگیرند. بنابر گفته تمامی رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعا رزمنده‌ای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند. البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزه دار بودند. از جمله آن‌هایی که در جبهه راننده بودند مانند راننده‌های تانکر آب،راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو تحویلشان بود. چون بین مقرهای پشتیبانی وعملیاتی در تردد بودند به فتوای امام، «کثیر السفر» یا «دائم السفر» بودند و باید روزه می‌گرفتند. رزمندگانی که در پادگان،مقرهای پشتیبانی و خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند. این دسته هم با اجازه فرمانده‌هانشان روزه دار بودند. عملیات‌های مهمی ازجمله «عملیات رمضان»، عملیات «ظفر ۱» و «عملیات قدس» در ماه رمضان توسط رزمندگان روزه‌دار ایرانی به ثبت رسیده است. سال‌های ۶۵ و ۶۶ نیز ماه مبارک رمضان مانند امسال  با اردیبهشت‌ و خرداد ماه مقارن شده بود. *خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا" @dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥یاری دین خدا، در ماه خدا💥 ❇️ آب سردکن ها . . . 📣📣 لطفا همه جا منتشر کنید تا مومنین، ظرافتها و روشهای تذکر به روزه خواری را یاد بگیرند. 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده... ‌@dghjkb
🔹سرگذشت "اصحاب سَبت"! در قرآن از گروهی سخن به میان آمده است که برای دست یابی به منافع شخصی خود ، در برابر فرمان خداوند دست به حیله زده و به خیال آنکه به سودی بیشتر دست یابند ، از فرمان خداوند سرپیچی کردند که سرانجام آنان ، نابودی و خسران بود . آن گروه ، قبیله ای یهودی به نام " اصحاب سَبت " می باشند . خداوند در آیات نورش می فرماید: « یا أَیُّهَا الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقًا لِما مَعَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّها عَلی أَدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنّا أَصْحابَ السَّبْتِ وَ کانَ أَمْرُ اللّهِ مَفْعُولاً ».1 واژه « سَبْت » به معناى استراحت كردن، پایان كار، مرگ و یكى از روزهاى هفته مى ‌آید.  وجه نامگذارى این روز به « سبت » در نزد یهود، پایان یافتن خلقت آسمان ها و زمین و موجودات دیگر در آن زمان یا تعطیلى كار در آن روز و استراحت یهود و پرداختن به عبادت خداوند است .2 « اصحاب سبت »از قوم ‌بنى ‌اسرائیل بودند و در شهرى ساحلى به‌نام « اَیله » میان « مصر » و « مدین » یا « مدین » یا « طبریه » یا « مقنا » (كه بین « مدین » و « عینونا » قرار داشته است) زندگى مى‌ كرده‌ اند . این قوم در عصر پیامبرى حضرت داوود علیه السلام زندگی می کرد و شمار آنان را هفتاد هزار یا دوازده هزار نفر گفته ‌اند . گروهى از مورخان و مفسران نیز آن ها را بخشى از قوم ثمود پنداشته ‌اند كه بر اثر هم جوارى با بنى ‌اسرائیل به دیانت یهود گرویده‌ اند .3 خداوند یهود را به امساك [خوددارى از كار] و تعظیم روز جمعه فرمان داد، اما آنان با این باور كه روز شنبه به سبب پایان یافتن آفرینش آسمان ها و زمین در آن روز بزرگ‌ ترین روزهاست ، در این فرمان الهى اختلاف كردند، از پذیرفتن روزى جز شنبه سرباز زدند و فرمان خداوند را نادیده گرفتند ؛ از این ‌رو خداوند نیز كار را بر آن ها سخت گرفت و كار كردن در آن روز از جمله صید ماهى كه با توجه به ساحلى بودن محل سكونتشان از كارهاى رایج و مهم آن قوم بود، بر آن ها حرام گشت.4 یهودیان تا مدتى بر این فرمان پایبند بودند . در روزهاى شنبه با تعطیل كردن كار به عبادت و استراحت مى ‌پرداختند، ولى ماهیان چون روزهاى شنبه خود را در امان مى ‌دیدند؛ به‌ صورت انبوه در كناره ‌هاى دریا و روى آب نمایان مى ‌شدند ، به ‌گونه ‌اى كه سطح آب دیده نمى ‌شد، ولى در روزهاى دیگر به زیر آب می رفتند و جز شمار اندكى بر روى آب نمى ‌آمدند . آنان مدتى این وضع را تحمل‌كردند و مانند گذشتگان و پدرانشان از صید ماهى در روز شنبه پرهیز مى‌ كردند ، ولى پس از آن نتوانستند بر تمایلات نفسانى خود چیره شوند و چون از یك سو نمى ‌خواستند از فرمان الهى سرپیچى کنند و گرفتار كیفر شوند و از سوى دیگر حاضر نبودند از خیل ماهیان روز شنبه بى بهره باشند ، به حیله‌اى دست زدند كه ظاهر آن ، فرمانبرى و باطنش ، نافرمانى بود . آنان در كنار دریا حوضچه ‌هایى حفر كردند و از طرف دریا جوی هایى را به این حوضچه ‌ها كشیدند . روز شنبه هنگامى كه آب دریا بالا مى ‌آمد ، به وسیله این جوی ها ماهیان زیادى به سوى حوضچه‌ها هدایت مى‌ شدند و هنگامى كه آب دریا پایین مى ‌آمد ، در آن حوضچه ‌ها گرفتار مى ‌شدند و در روز یك شنبه آن ها را صید مى ‌كردند .5 زهرا رضائیان بخش قرآن تبیان پی نوشت ها: 1. نساء: 47 . 2. التبیان، ج‌1، ص‌290 . 3. كشف‌الاسرار، ج‌1، ص‌223؛ مجمع‌البیان، ج‌4، ص‌756؛ بحارالانوار، ج‌14، ص‌60؛ المیزان، ج‌8‌، ص‌302 و تفسیر بیضاوى، ج‌1، ص‌109 . 4. نحل: 124؛ نورالثقلین، ج‌1، ص‌87‌؛ تفسیر بیضاوى، ج‌1، ص‌109 و المیزان، ج‌11، ص‌370 . 5. اعراف: 163؛ مجمع‌البیان، ج‌4، ص‌756؛ تفسیر قرطبى، ج‌7، ص‌94 و نورالثقلین، ج‌1، ص‌86‌ . @dghjkb
برخى مفسران نیز گفته ‌اند : آن ها در شب شنبه تورهاى ماهیگیرى را مى ‌گستراندند و چون روز شنبه ماهیان زیادى در تورها جمع مى ‌شد ، روز یك شنبه تورها را جمع‌ آورى مى ‌كردند و از این راه اموال فراوانى به‌دست مى ‌آوردند . در آغاز ، این كار با ترس و پنهانى صورت مى ‌گرفت ، ولى به تدریج این کار در میان آنان گسترش یافت و صورتى آشكار به خود گرفت. اما در برابر این گروه كه با حیله به صید ماهى مى ‌پرداختند ، دو گروه دیگر وجود داشتند: گروهى كه نه به صید ماهى مى ‌پرداختند و نه صیادان را از این كار نهى مى ‌كردند و موعظه آن ها را بى‌فایده می دانستند و مى ‌گفتند : آنان را به حال خود واگذارید تا نابود ، یا به عذاب الهى گرفتار شوند . گروه دیگر كسانى بودند كه به فرمان هاى پیامبرشان پایبند بوده و به امید اینكه گناهكاران به سخنانشان گوش فرا دهند و از این عمل دست بكشند، به هدایت گمراهان می پرداختند و آنان را از این كار باز مى ‌داشتند. این گروه كه به گفته برخى حدود 000/10 نفر بودند، هنگامى كه دیدند سخنانشان در گناهكاران اثرى ندارد، از آنان جدا شدند. 6 رهایی به وسیله امر به معروف کردن ! به تصریح قرآن، گروهى كه در برابر این منكر ساكت نشده و نهى از منكر نمودند، نجات یافتند و گرفتار عذاب نشدند7، اما درباره گروه دوم كه نهى از منكر را ترك كردند، طبق نظر برخى از مفسران، آن ها نیز نجات یافتند ؛ زیرا آن ها مى ‌دانستند سخنانشان در گناهكاران اثرى ندارد ، اما برخى دیگر مى ‌گویند: آنان دچار عذاب و به‌ صورت مورچه مسخ شدند .8 گروهى از مفسران نیز درباره آنان سكوت كرده و سرانجام آنان را نامعلوم دانسته ‌اند .9 امّا گروهى كه ماهى صید مى ‌كردند، به‌صورت میمون مسخ شدند  و طبق برخى روایات و گفته مفسران و مورخان بعد از سه یا هفت روز باد و باران شدیدى همه آنان را به درون دریا ریخت و هیچ فردى از آنان بر روى خشكى نماند .10 مسخ شدن ، به چه معنا است ؟ مفسران درباره كیفیت مسخ اختلاف نظر دارند . بیشتر آنان در ذیل یكى از آیاتى كه درباره اصحاب سبت آمده است، تصریح دارند كه مسخ آن ها جسمانى بوده و آنان به‌ صورت میمون و خوك درآمدند، به ‌گونه ‌اى كه مردم نیز آنان را با این هیئت مشاهده كردند . حتى برخى از مفسران گفته ‌اند: مردان آن ها به ‌صورت میمون هاى نرینه و زنانشان به میمون هاى مادینه مسخ شدند .11 امید نداشتن به تأثیر نهى ازمنكر، مجوّز ترك این واجب ‌نمى ‌شود؛ زیرا نهى كنندگان از منكر ، در پاسخ كسانى كه این عمل را بى ‌فایده مى ‌دانستند، مى ‌گفتند: نهى از منكر ما براى این است كه در برابر خدا عذرى داشته باشیم ، یا اینكه شاید هم نهى کردن ما اثر‌كند وآن ها از این عمل دست بكشند درسی از اصحاب سبت * بیان داستان اصحاب سبت درسى براى همگان است، اگرچه تنها پرهیزكاران از این درس بهره مى ‌برند . بنا بر نظر مفسران ، این آیه خطاب به یهودیان زمان رسول ‌اكرم صلى الله علیه و آله است و مراد از ذكر این داستان مى ‌تواند دو چیز باشد: 1. ‌اظهار معجزه پیامبر صلى الله علیه و آله ؛ زیرا آن حضرت به رغم نخواندن كتاب و نوشته ‌اى، از داستان هاى گذشتگان خبر داد . 2. اندرز و هشدارى به یهودیان زمانِ حضرت رسول صلى الله علیه و آله است كه ممكن است شما هم بر اثر تمرد از فرمان هاى خدا گرفتار چنین عذابى شوید . برخى نیز آن را براى اندرز و پند اقوام دیگر دانسته ‌اند .12 * درس دیگرِ این داستان، اهمیت « نهى از منكر » و سكوت نكردن در برابر پلیدی هاست ؛ زیرا كسانى كه در برابر گناه صیادان سكوت نكردند ، از عذاب نجات یافتند .13 * همچنین برخى مفسران از این داستان این گونه استفاده كرده ‌اند كه امید نداشتن به تأثیر نهى ازمنكر، مجوّز ترك این واجب ‌نمى ‌شود؛ زیرا نهى كنندگان از منكر ، در پاسخ كسانى كه این عمل را بى ‌فایده مى ‌دانستند، مى ‌گفتند: نهى از منكر ما براى این است كه در برابر خدا عذرى داشته باشیم ، یا اینكه شاید هم نهى کردن ما اثر‌كند وآن ها از این عمل دست بكشند . 14  زهرا رضائیان بخش قرآن تبیان 6. همان: 164؛ نمونه، ج‌6‌، ص‌423 و بحارالانوار، ج‌14، ص‌56 . 7. همان: 156؛ مجمع‌البیان، ج‌4، ص‌758 و الدرالمنثور، ج‌3، ص‌588‌. 8. بحارالانوار، ج‌14، ص‌54 . 9. مجمع‌البیان، ج‌4، ص‌756 . 10. اعراف: 166؛ بقره: 65؛ تفسیر‌صدرالمتألهین ج‌3، ص‌468 و مجمع‌البیان، ج‌4، ص 11. مجمع‌البیان، ج‌4، ص‌759 و الدرالمنثور، ج‌3، ص‌588. 12. بقره: 66؛ التفسیر الكبیر، ج‌3، ص‌110 و مجمع‌البیان، ج‌1، ص‌265. 13. اعراف: 165 و التبیان، ج‌5، ص‌13. 14. همان: 164 و جامع‌البیان، مج6، ج9، ص124ـ131. @dghjkb
شادی روح شهدای گمنام🌺 شهدای روحانیت🌺 شهدای دفاع مقدس 🌺 شهدای محراب🌺 شهدای امر به معروف🌺 شهدای هسته‌ای🌺 شهدای مدافع حرم🌺 شهدای مدافع امنیت🌺 شهدای مدافع سلامت🌺 شهدای انقلاب🌺 و همه شهدا🌺🌺 🌼اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🌼 🌼اللهم عجل لولیک الفرج🌼 @dghjkb