eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
475 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
(٣) پرسش :  چرا از مختار ثقفي كه به خون خواهي امام حسين ـ عليه السلام ـ تمام قاتلين ايشان را كشت، به طور شايسته ياد نمي شود؟ پاسخ :  يكي از مردان نامي تاريخ اسلام بالاخص تاريخ شيعه كه به خاطر اقدام درست و خداپسندانه اش دل اهل بيت و خاندان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ را بعد از واقعة عاشورا شاد كرد مردي است از تبار ثقيف و از شيعيان آل علي ـ عليه السلام ـ كه در هميشة تاريخ جايگاه خاصي نزد علماي شيعه و مورخين دارد. اما اينكه چرا از ايشان به طور شايسته ياد نمي شود شايد منظور اين باشد كه چرا در منابع تاريخي يادي از مختار به تناسب اقداماتش نمي شود؟ بايد خاطرنشان كرد كه در منابع تاريخي شيعه در اكثر منابعي كه به واقعة عاشورا و تاريخ زندگاني امام حسين ـ عليه السلام ـ پرداخته به اقدام مختار هم اشاره شده است. نيز به جملاتي كه در تحسين عمل مختار از ائمة معصومين ـ عليهم السلام ـ وارد شده پرداخت گرديده است، كه اين خود شايسته ترين يادي است كه امام معصوم ـ عليه السلام ـ از يك شيعه خالص مي كند. از لابلاي روايات بسياري بر مي آيد كه امامان و پيشوايان مذهبي همواره نسبت به مختار اظهار علاقة فراوان مي كردند و از اقدام او در انتقام گرفتن از قاتلين امام حسين ـ عليه السلام ـ و اصحابش ـ عليهم السلام ـ مسرور بوده اند. امام باقر ـ عليه السلام ـ فرمودند: «مختار را بد نگوئيد كه او دشمن ما را كشت و انتقام خون ما را گرفت.»[1] در جاي ديگر به پسر مختار مي فرمايد: «خدا پدرت را بيامرزد، حق ما را از هر كه بر او حق داشتيم گرفت.»[2] و همچنين زماني كه سر عبيدالله بن زياد را به مدينه نزد امام سجاد ـ عليه السلام ـ آوردند امام فرمودند: «كه هيچ كس از بني هاشم نبود مگر اينكه به مختار درود فرستاد و در حق وي دعا كرد و نسبت به وي سخن نيك گفت.»[3] و يا اينكه ابن عباس در جواب ابن زبير كه مختار را كذاب مي خواند گفت: «او كسي است كه قاتلان ما را كشته، انتقام خون ما را گرفته، دل هاي ما را تسكين داده و پاداش چنين كسي از سوي ما اين نيست كه او را دشنام دهيم.»[4] اما از آنجا كه مختار ضربات زيادي بر پيكر امويان و زبير زده و همچنين در برابر اشراف كوفه از موالي - ايرانيان مسلمان شده كه نزد اشراف عرب نسبت به اعراب از جايگاه پايين تري برخوردار بودند- در سپاه خود استفاده كرد لذا مورخين سني مذهب و طرفداران گروه هاي ذكر شده نسبت ها و تهمت هاي ناروائي به مختار زده و رواج مي دادند كه باعث كم فروغ شدن اقدام مختار مي شد. البته اين نسبت ها اغلب بعد از مرگ مختار به او داده شده، اتهاماتي چون ادعاي نبوت، ادعاي مهدويت براي محمد ابن حنفيه و يا تاسيس فرقة كيسانيه و شايع‌تر از همه دادن لقب «كذاب» به مختار است كه در تمام متون اهل تسنن و دشمنان اهل بيت ـ عليهم السلام ـ و كينه توزان آمده است.[5] همان طور كه بيان شد روايات وارده در كتب تاريخي شيعه و سني در رابطه با مختار دو دسته هست، يك دسته كه كاملا اقدام مختار را ستايش كرده و او را از شيعيان مخلص اهل بيت ـ عليهم السلام ـ و از معارضين امويان شمرده است. اما دستة‌ ديگر از روايات كه از طرف دشمنان مطرح شده و تا مدت ها هم رواج داشت نسبت هاي مختلف را به او داده اند و اين شائبه را در اذهان ايجاد كرده كه مختار به خاطر اغراض شخصي دست به اين اقدام زده و از اين عمل بهره برداري سياسي كرده است. البته اگر مختار در زمان قيام توابين كه در كوفه بود با آنها همدست مي شد جلو اين شايعات نيز گرفته مي شد. اما اگر منظور ياد شايسته است كه در مراسم و سوگواري ها يادي از مختار نمي شود بايد گفت كه اين هم نسبت به مناطق مختلف متفاوت است در برخي مناطق تعزيه خواني هايي قيام مختار و اقدام او را به صورت نمايش ارائه مي دهند،‌ البته شايد رسانه هاي گروهي در اين زمينه اطلاع رساني خوب و مبسوطي نداشته باشند ولي همان طور كه گفته شد در منابع مختلف از زبان معصومين ـ عليهم السلام ـ و بزرگان مذهبي و علماء و دانشمندان ديني از اقدام مختار به فراخور نامش ياد شده و ذكر اين نكته لازم است كه تمام قيام ها بعد از قيام امام حسين ـ عليه السلام ـ تحت الشعاع اين قيام بود. -------------------------------------------------------------------------------- [1] . عالمي، محمدعلي، حسين نفس مطمئنه، تهران، انتشارات هاد، چاپ اول، 1372، ص 39. [2] . مجلسي. بحارالانوار، بيروت، موسسه وفاء، چاپ دوم، 1403، ج 45، ص 351. [3] . محمد بن سعد. طبقات الكبري، بيروت، دارالاحياء التراث العربي، 1405، ج5، ص 285. [4] . بلاذري، انساب الاشراف، بيروت، 1397، ج2، ص 287. [5] . جعفريان، رسول، تاريخ خلفاء، تهران، نشر الهادي، چاپ اول، 1377، ص 531. منبع: ashoora.ir
به گناه عادت کردم چه کنم ؟؟.mp3
2.19M
🔖 🔖 📌سوال از پیشگاه امام حسین علیه السلام: به گناه عادت کرده ام چه کنم ؟؟؟ 💠مضرات عادت به گناه ۵ کار رو انجام بده بعد هر چه خواستی گناه کن ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا قمر بنی هاشم یا اباالفضل العباس(ع)
1_437515219.pdf
153.1K
📚 ویژگی های یاران امام حسین(ع)
990418_ امام حسین ع امام تحول آفرین_محرم99_ بیانیه گام دوم_a5.pdf
2.51M
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «امام حسین ع؛ امامِ تحول آفرین» 🔰 موضوع: «تبیینی بر چیستی ؛ چرایی و چگونگی براساس » 🔻شب 1⃣: امام حسین؛ امام تحول آفرین 🔸پیام: «ضرورت تحول، در زمینه سازی برای ظهور» الف. تبیین و بررسی رابطه تحول، با حماسه اباعبدالله ع ب. مهدویت و تحول آفرینی: امام زمان؛ امام تحول آفرین 🔻شب2⃣: تحول روحی؛ آغاز و اصل هر تحولی 🔸پیام: « و »(بیانیه گام دوم) الف. فطرت تحول خواهی در انسان. بررسی مبداء انسان شناسانه تحول در وجود انسان. ب. نقش خانواده و مدرسه در تحول آفرینی 🔻شب 3⃣: موانع تحول روحی: 1. ترس 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 4⃣: موانع تحول روحی: 2. غرور و یاس 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 5⃣: موانع تحول روحی: 3. دون همتی 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 6⃣: موانع تحول روحی: 4. راحت طلبی 🔸پیام: «معنویّت و اخلاق»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 7⃣: تحول اقتصادی 🔸پیام: « و تحول در سبک زندگی اقتصادی»(بیانیه گام دوم) 🔻شب 8⃣: تحول اجتماعی 🔸پیام: « و مبارزه با فساد»(بیانیه گام دوم): و نقش جوانان در تحولات اجتماعی 🔻شب9⃣: تحول سیاسی 🔸پیام: « ملّی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن»(بیانیه گام دوم) | نقش مدیران جامعه در تحولات سیاسی اجتماعی اقتصادی 🔻شب 🔟: غرب زدگی بزرگترین مانع تحول [اقتصادی، اجتماعی، سیاسی] 🔸پیام: « و آزادی»(بیانیه گام دوم)
🔺 وَمَنْ يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً ۚ وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا 🔺یکى از مسلمانان مکّه بیمار شد گفت مرا از مکّه بیرون ببرید تا جزء مهاجران باشم. همین که او را بیرون بردند، در راه درگذشت. سپس این آیه نازل شد. همه‏ى هجرت‏ هاى مقدّس، مثل هجرت براى جهاد، تحصیل علم، تبلیغ و ... مصداق این آیه است. امام صادق (ع) فرمودند: کسى که براى معرفت امام زمان خود از خانه و شهر خود خارج شود، ولى اجل به او مهلت ندهد، از مصادیق این آیه است. پیام ها ۱- هجرت، زمینه‏ ساز گشایش و توسعه است. «من یهاجر... یجد فى الارض مراغماً» نابرده رنج، گنج میسّر نمى‏ شود. ۲- ما مکلّف به وظیفه‏ ایم، نه نتیجه. مهم خروج از منزل است، نه وصول به مقصد. «و من یخرج من بیته» ۳- راه خدا و رسول را بروید، نگران مرگ و حیات نباشید. «ثم یدرکه الموت» ۴- پاداش «مهاجر» با خداست و بالاتر از بهشت است. «وقع اجره على اللّه»
✅اهمیت زیارت عاشورا رجبعلی خیاط ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | نماز 💠 گزیده بیانات حجت الاسلام و المسلمین عالی ┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄ ✔️ کانال دین یاران 👇👇👇 🌐 http://www.dinyaran.ir