15.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند پیشنهاد برای شب و روز #نیمه_شعبان...
💡شایسته نیست در هیاهوی نوروز، نیمه شعبان کمرنگ شود...
از همین امروز برنامه داشته باشیم.
پرچم و چراغ تهیه کنیم تا به درب خانههایمان بزنیم...
یک امامِ حی که بیشتر نداریم.
یک آقای مهربان، یک پدر، یک نفر از جنس نور...
برایش زمین که هیچ، آسمان را هم باید چراغانی کرد... 🏵️
1⃣0⃣ اهدای گل و پخش شیرینی به همسایههای خود در روز ولادت امام
2⃣0⃣ رایگان سوار كردن مسافر در روز ولادت و ارائه بروشور به مسافران
3⃣0⃣ پذیرایی، به یاد بودن و تبریک به رفتگران شهرداری، بویژه در مکانهایی که زبالههای ناشی از پخش پذیرایی دارد.
4⃣0⃣ خرید كیك تولد امام مهدی (عج) برای خانواده و بستگان نزدیك و ثبت خاطره خوش با بردن خانواده به مکانهای تفریحی
5⃣0⃣ تهیه پوستر و نصب در سطح شهر (مغازهها، تابلوهای تبلیغاتی محلات، مساجد و...)
6⃣0⃣ ارسال پیامک تبریك به مخاطبان تلفن همراه
7⃣0⃣ خواندن دعای عهد و دعا برای خدمتگزاران حضرت جهت توفیق بیشتر در امر خدمتگزاری
8⃣0⃣ احیا و انجام اعمال توصیه شده در شب ولادت و دعا برای سلامتی و ظهور آن حضرت
9⃣0⃣ داشتن سیر مطالعاتی در روزهای قبل از ولادت و خواندن حداقل یک كتاب مربوط به آن حضرت در این ایام برای شناخت بیشتر ایشان
0⃣1⃣ پوشیدن لباس نو و صِله رحم در روز ولادت
1⃣1⃣ گذاشتن آهنگ پیشواز برای موبایلها مرتبط با آن حضرت
2⃣1⃣ زیارت ائمه و امامزادگان علیهمالسلام به نیابت از آن حضرت
3⃣1⃣ شاد كردن و محبت به یك یا چند یتیم به نیابت آن حضرت
4⃣1⃣ انجام هر كار خِیر روزمره خود به نیابت آن حضرت
5⃣1⃣ ترك حداقل یك كار منفی به خاطر محبت آن حضرت
6⃣1⃣ بردن نان تازه به درب منزل همسایهها در صبح روز ولادت
7⃣1⃣ پرداخت هزینه پخت نان به نانوایی محله در حد توان مالی
8⃣1⃣ آشتی کردن با اقوامی که بر اثر کدورت قهر کردهاند و یا آشتی دادن بین افراد یا اقوام
9⃣1⃣ عیادت از بیماران در بیمارستانها با رعایت شرایط بهداشتی
0⃣2⃣ تذکر و تبریک به کسبه محل، مانند آرایشگرها، کارگران آماده به کار در میادین، کارکنان آتش نشانی و...
1⃣2⃣ برگزاری مسابقه كتابخوانی در مدارس، محلات، هیأت و…
2⃣2⃣ دعوت کردن حداقل چند نفر از دوستان و آشنایان به گروههای مرتبط با حضرت
3️⃣2️⃣ مسابقه ی کتابخوانی با موضوع شناخت سیره و شخصیت امام زمان (عج ) واهدای هدیه به نفرات برتر
4️⃣2️⃣ قربانی کردن به نیابت وتقسیم بین نیازمندان ویتیمان
5️⃣2️⃣ گلاب پاشی خیابانها توسط بسیجیان وگروه جهادی وچیدن گلدانهای گل نرگس کنار خیابان ها برای استقبال از مولود مبارک
6️⃣2️⃣اهدای پرچم به همسایه ها ومحله ها جهت پویش هرخانه یک پرچم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نیمه_شعبان
نماهنگ مهدوی ویژه نیمه شعبان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✍اهمیت نماز
🔴برﺍﺩﺭﻡ ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ ﺑﻨﮕﺮ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﺨﻮﺍﻧﯽ! 🔵
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺳﺮﯾﻊ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ،ﻧﻤﺎﺯ «ﻣﻮﺷَﮑﯽ»ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻏﻔﻠﺖ ﻗﻀﺎ ﻣﯿﺸﻮﺩ،ﻧﻤﺎﺯ«ﯾﺪﮐﯽ»ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ«ﭘﻔَﮑﯽ» ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ«ﺍَﻟَﮑﯽ»ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻗﺒﻠﻪ ﻭ ﻭﺿﻮﯼ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ «ﭼَﭙَﮑﯽ» ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﻭﺭ ﻭ ﺍﺟﺒﺎﺭ ﺑﻘﯿﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ«ﺯﻭﺭَﮐﯽ»ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ «ﭘﻮﻟَﮑﯽ»ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﻗﻠﺐ ﻭﺑﺎ ﺑﯽﺣﺎﻟﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ «ﺁﺑَﮑﯽ» ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺐ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻧﯿﻤﻪ ﺷﺐ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ«ﻧَﻤَﮑﯽ»ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﺎﻓﻠﻪ ﻣﺴﺘﺤﺒﯽ ﺧﻮﺍندﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ «ﮐُﻤَﮑﯽ» ﺍﺳﺖ.
✅ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻗﻠﺐ ﻭ ﺧﻠﻮﺹ ﻧﯿﺖ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻧﻤﺎﺯ«ﺭﺍﺳﺘﮑﯽ» ﺍﺳﺖ...ﮐﻪ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺑﺮﺗﺮ ﺍﺳﺖ..ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺣﻖ..
ﺣﺎﻻ ﻣﺎ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﭼﻄﻮﺭ ﻧﻤﺎﺯ میخونیم!!
✨ حضرت آيت الله مجتهدي تهراني :
☝️اولين عملي که باعث خوب شدن کار و بار انسان مي شود
🌷 راضي نگه داشتن پدر و مادر
است.
✌دومين عمل
🌷 نماز اول وقت
است.
🌟 نماز اول وقت در اين که کارتان خوب شود مؤثّر است.
🌟 کساني که به هر دري مي زنند ، ولي کارشان درست نمي شود براي اين است که نماز اول وقت نمي خوانند.
✅👈 جوانها به شما توصيه مي کنم اگر مي خواهيد هم دنيا داشته باشيد و هم آخرت ، نماز اول وقت بخوانید.
#تفسیر_قرآن
نکته تفسیری صفحه ۸۶:
گناه نابخشودنی:
از آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام استفاده می شود که روح و جان آدمی با گناهان بیمار می شود، و البته تمام بیماری های روحی انسان، تا هنگام مرگ، درمان قطعی دارند. آن درمان، «توبه از گناه» است.[1]
روشن است که هر بیماری روحی، درمان مشخصی دارد. درمان شرک، ایمان است. درمان آزار و اذیت پدر و مادر، احترام و جلب رضایت آنهاست. درمان قطع رابطه با خویشاوندان، پیوند با آنان است و.... . پس از مرگ اما ماجرا کمی فرق می کند. می دانیم که درِ توبه فقط تا هنگام مرگ باز است و پس از آن دیگر توبه ای پذیرفته نمی شود؛[2]
اما به فرموده ی این آیه، به جز گناه شرک، امکان بخشش گناهان دیگر پس از مرگ وجود دارد. این یعنی کسانی که عمداً و از سر لجاجت با پیامبران برای خدا شریک قائل شدند و او را تنها خدای جهان ندانستند و به خدایان دیگری نیز اعتقاد داشتند و در زندگی خویش از این اعتقاد ناپاک دست برنداشتند و با ایمان آوردن به خدای یگانه، از گناه شرک توبه نکردند، با آمدن مرگ چنان به پرتگاه عمیق جهنّم سقوط می کنند که هیچ راهی برای نجاتشان وجود نخواهد داشت. آری، شرک، انسان را به نابودی می کشد و وجودش را متلاشی می کند.
در آیه ی 31 سوره ی حج می خوانیم: «هیچ شریکی برای خدا قرار ندهید. هر کس برای خدا شریک قرار دهد، مانند کسیست که از آسمان سقوط کرده است و لاشخورها او را در هوا تکه تکه می کنند، و اگر از چنگال آنان به سلامت بگذرد، تندباد شدیدی او را به جای دوری پرت می کند.» همچنین به فرموده ی قرآن، کسی که با حالت شرک از دنیا برود، به هیچ وجه بهشتی نخواهد شد. قرآن از زبان حضرت عیسی علیه السلام نقل می کند: «هر کس به خدا شرک ورزد، خداوند بهشت را بر او حرام می کند و جایگاهش دوزخ خواهد بود.»[3]
ولی غیر از این گناه بسیار بزرگ، امکان بخشش گناهان دیگر پس از مرگ وجود دارد، و خدا اگر صلاح بداند، آنها را می آمرزد. بنابراین، این آیه، یکی از امیدبخشترین آیات برای افراد باایمان است؛[4]
زیرا بر اساس آن، یکتاپرستان امیدوارند که خداوند گناهان دیگر آنان را به لطف خویش ببخشد. به همین سبب، امیر مؤمنان علی علیه السلام به خداوند عرض کرد: «خدایا، من در مورد محبوبترین چیز نزد تو يعني یکتاپرستی، از تو اطاعت كردم و در خصوص منفورترین چیز در پیشگاهت یعنی شرك، نافرمانی ات نکردم. پس تو نیز گناهان دیگر مرا ببخش.»[5]
البتّه این امکان نیز وجود دارد که گناهان انسان پس از مرگ بخشیده نشود و او مجازات آنها را بچشد. نقل شده که شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: «آیا خدا گناهان بزرگ را پس از مرگ انسان می بخشد؟» امام در پاسخ او فرمود: «آری؛ این مربوط به خواست خداست. اگر بخواهد، انسان را برای آنها عذاب می کند، و اگر بخواهد، او را می بخشد.»[6]
[1] - برگرفته از روایت معروف «لکل داء دواء و دواء الذنوب الاستغفار» . وسائل الشیعه، ج 16، ص 68
[2] - در این خصوص ذیل آیة 17 سورة نساء مطالبی گفته شد.
[3] - آیة 72 سورة مائده
[4] - براساس روایتی از امیرمؤمنان (ع). تفسیر نمونه، ج 3، ص 410
[5] - مصباح کفعمی، ص 370
[6] - تفسیر صافی، ج 1، ص 457