eitaa logo
دوستداران ولایت
717 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
6.2هزار ویدیو
28 فایل
صرفا جهت روشنگری،جهاد تبیین،بصیرت وآگاهی از برنامه های دشمن جهت آمادگی وتوانایی کافی درمقابله بانقشه های دشمنان دوستان عزیز،تبلیغات ارسال لینک ضدنظام وغیراخلاقی ممنوع می‌باشد کپی آزاد به شرط صلوات برمحمدو آل محمد(ص) لینک کانال @doostdaranvelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔦 | [ناگفته‌هایی از قانون جدید حجاب] ⭕️🌿 اگه میخواید یک قضاوت درست و منطقی درباره لایحه جدید عفاف و حجاب داشته باشید، توصیه میکنم این مجموعه عکس نوشت رو از دست ندین.
داستان دزد   و  چایی   روضه 🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌 خادمی  دیدم  به روضه  مهربان پیرمردی    بود    اما     پُر  توان مِهر  او   یکباره در جانم نشست رفتم وگفتم به او ای حق پرست کن دعا بر من  تو را جان حسین جان  من   بادا  به قربان حسین از  کجا   این   آبرو   باشد تو را تا  شوم  من مثل تو حاجت روا گفت و رازَم را بگویم گوش کن جرعه‌ای از  معرفت را نوش کن تا  که  هستم راز  من  پنهان نما بعد   مرگِ   من   نما   تو   برمَلا دزد   بودم  در   جوانی   بی‌حیا از  علی  و  آل   آن   بودم   جدا یکشبی  با  دوستان  در آن زمان وعده‌ کردم نیمه شب با سارقان من  رئیس  بودم  میان  دوستان من  سرِ شب آمدم  در  این مکان زود  بود و تشنه بودم بی‌حساب مضطرب بودم پریشان دل کباب روضه‌ای  دیدم به  پا در خانه‌ای شمع  دیدم   دور   آن   پروانه‌ای جذب  آن گشته  گرفتارش شدم چون  طبیبی بود  بیمارش شدم پای   منبر  چایی   روضه  رسید گویا   ارباب    من   دزدی  خرید قند روضه بر لب و چایی به کام مست مولا گشتن و دستی بجام اشک   پیوسته   اَمانم   را   بُرید نور  مطلوبی  درون    من   دمید گویا     برگ     براتم      داده‌اند تشنم     آب    حیاتم      داده‌اند یا حسین گویان به سینه می‌زدم بارِها  گفتم  که  من   خیلی  بدم جمع  حاضر دور  من حلقه  زنان من   شدم  محبوب  قلب دیگران همچو  حُر  توبه  نمودم  آن زمان نیم   قرنی خادمش هستم ز جان چایی   روضه  نگر    مستم  نمود عشق  او  زنجیر.  و  پابستم نمود یا  حسین  بنما  نظر  بر   دوستان ده     برات    کربلا    بر   عاشقان (بیقرارم)   شعر   من   دارد   پیام در  جوانی  پاک   بودن    والسلام 🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌 بیقرار اصفهانی
بسم الله الرحمن الرحيم پیام به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا سیزدهم جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، بانوی ماجده و بزرگواری است که حیات گرانقدر خویش را صرف حمایت و صیانت از ولی خود نمود و با صبر، پایمردی و استقامت در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش در راستای ادای دین خود به اسلام در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت. شهدا که با خون خود، واژه‌های سرخ شهادت را در دیوان هستی به نظم کشیدند و از فرش به عرش رسیدند، انسان‌های متدین و متعهد بودند که در دامان پاک مادرانی پارسا و وارسته پرورش یافتند، شهیدان متاهل نیز از حضور همسرانی سالک وموقن بهره مند بودند که داغ جانسوز شهادت عزیز دلبندشان را به جان خریدند تا حریم میهن، امن بماند و دست بیگانگان به خاک وطن نرسد. بی گمان مادران و همسران شهید اسطوره ساز هستند، زیرا صبر و تحمل آنان در برابر مصائب و دشواری ها نبوده و نیست و به خوبی می توانند الگویی برای مادران اخلاف باشند زیرا آنان قدم در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های شهدا گذاشتند و همواره باید از خدمات آن وارستگان که به راستی واژه عشق را برایمان معنا کردند، تقدیر و تجلیل شود و این مهم نمی بایست هرگز به دست فراموشی سپرده شود. تداعی روزهای سخت از تحمل این مادران و همسران شهید باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر باشد چرا که همچنان راه بانوی غمخوار اسلام ام البنین (س) راه پویای ولایتمداری پر رهرو است. ضمن گرامیداشت این روز ارزشمند می بایست به بهترین وجه ممکن از زحمات این مادران و همسران اسطوره ساز تجلیل بعمل آورد زیرا آنان به همگان درس مقاومت ، صبر ، ایمان و رشادت را آموختند تا این مهم تا ابدیت ماندگار و ثبت شود. نام گذاری سالروز وفات آن بانوی بزرگوار به نام روز تکریم مادران آسمانی که موسی است برای تقدیر از مادران شهیدان و همسران شهدا، زمینه ای است برای گرامیداشت مقام و منزلت این فرهیختگان که به الگوی استقامت و ایثار مبدل شدند و حماسه ای جاودان خلق کردند و جامعه اسلامی ما همیشه مدیون بزرگی و مرهون فداکاری آنان است که فرزندان خود را برای سرافرازی ایران اسلامی با کمال افتخار فدا نمودند. اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت سالروز وفات بزرگ بانوی ادب، اسوه شجاعت و برد باری و نماد نجابت و پاکی حضرت ام البنین (س) که علمدار کربلا حضرت عباس (ع) را در دامان پرمهر خویش پروراند، فرصت را غنیمت شمرده ضمن تکریم این موعد جلیل مادران و همسران شهدا و گرامیداشت شأن و منزلت ایشان، عزت، سلامتی و سعادتمندی این اسوه های عفت و پاکدامنی را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم. پیشه گر
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : پرسش از چه کسانی صحیح نیست،بلکه باید پرسید: چه جریان‌هایی چه گروه‌هایی یا کدام جناح‌ها موافق یا مخالفند؟ گلوبالیسم - در لغت به معنای جهانی شدن می‌باشد و در اصل یک اصطلاح سیاسی برای نوعی اندیشه، باور و هدف ایدئولوژی سیاسی وضع شده است. بدیهی است که مقصود از جهانی شدن، حکومت واحد جهانی می‌باشد؛ یعنی یک امر کاملاً سیاسی و حکومتی. ریشۀ اندیشه جهانی شدن : اگر چه غربی‌ها عادت دارند تا اندیشه‌ های برتر را بربایند و با افزودن ایسم در پسوند آن،به نام خود ثبت کنند و مکتبی به راه بیندازند،اما هیچ تردیدی وجود ندارد که جهانی شدن و استقرار حکومت واحد جهانی،ریشه در اندیشه‌ ها، آموزه‌ها و باورهای دینی دارد، به ویژه در اسلام عزیز که آخرین دین خدا می‌ باشد. در اندیشۀ اسلامی، مردم همه باید واحد و متحد باشند - حکومت باید إلهی باشد و خلیفة الله، حجّت الله و ولیّ الله باید حاکم ‌باشد - منابع طبیعی و امکانات باید برای همگان باشد و در سایۀ چنین حکومتی است که تمامی اختلافات و تبعیض‌های ظالمانه مانند برتری نژادی و کنار زده می‌شوند و تقوای الهی ملاک ارزش‌ها قرار می‌گیرد:يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ - ای مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم، و تيره‏‌ها و قبيله‏‌ها قرار داديم، تا يكديگر را بشناسيد، به درستی که گرامی‌ترين شما نزد خداوند باتقوا ترين شماست، خداوند دانا و خبير است.(سوره حجرات آیه 13) در قرآن مجید،آیات متعددی به ضرورت جهانی شدن حکومت و نیز تحقق این هدف، تصریح دارد، مانند: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ - او كسی است كه رسول خود را با هدايت و دين حق فرستاد تا او را بر همه اديان غالب سازد، هر چند مشركان كراهت داشته باشند.(سوره صف آیه 9)(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت دوم : وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ - خداوند به كسانی كه از شما ايمان آورده‌اند و اعمال صالح انجام داده‏‌اند وعده می‏دهد كه آنها را قطعا خليفه روی زمين خواهد كرد، همانگونه كه پيشينيان را خلافت روی زمين بخشيد. و دين و آئينی را كه برای آنها پسنديده پا بر جا و ريشه دار خواهد ساخت و خوف و ترس آنها را به امنيت و آرامش مبدل می‏كند، آنچنانكه تنها مرا می‏ پرستند و چيزی را برای من شريك نخواهند ساخت. و كسانی كه بعد از آن كافر شوند فاسقند.(سوره نور آیه 55) انتظار : تمامی قدرت‌های جهانی،منتظرند تا به حکومت جهانی برسند، اما تمامی پیروان ادیان الهی، منتظر یک منجی إلهی می‌ باشند که بیاید و مردمان را نجات دهد ودر این میان، مسلمانان می‌دانند که ظهور و قیام حضرت امام مهدی علیه السلام و استقرار حکومت واحد جهانی، به رهبری امام معصوم، وعدۀ خداوند سبحان است که حتماً محقق خواهد شد، و در این میان، شیعیان نسبت به ایشان، شناخت، معرفت، محبّت و مودت دارند و برای تعجیل در ظهور ایشان دعا و عمل می‌ نمایند. تفاوت و اختلاف در حاکمیت است بنابراین، همگان در جهان، نه تنها طرفدار حکومت واحد جهانی می‌باشند، بلکه در انتظار تحقق آن به سرمی‌برند؛اما تفاوت در رهبری و حاکمیت است؛ چنانکه فرعون، وجود إله و رب را رد و تکذیب نمی‌نمود، بلکه می‌گفت: إله و بزرگترین ربّ شما، منم! امریکا و متحدانش در نظام سلطه، حکومت واحد جهانی را به رهبری امریکا می‌خواهند - چین نیز خواستار حکومت واحد جهانی، به رهبری خودش می باشد، با این تفاوت که امریکایی‌ها، سرنوشت شوروی را تجربه نکردند و همچنان برقدرت نظامی،اطلاعاتی و رسانه‌ای تکیه دارند و از اقتصاد نیز فقط به عنوان یک حربه جهت تحریم مخالفان استفاده می‌کنند، اما چینی‌ها می‌گویند: لزومی ندارد که همگان از فرهنگ چین پیروی کنند -به زبان چینی حرف بزنند و بلکه قدرت اقتصادی، حاکمیت سیاسی می‌ آورد. مسلمانان نیز هیچ کدام را قبول ندارند و هر دو را به مثابۀ استعمار و استثمار می‌دانند و می‌گویند: رهبر حکومت جهانی، باید منصوب و فرستادۀ خداوند سبحان، یعنی ولیّ الله و امام معصوم باشد. موافقان و مخالفان : موافقان و مخالفان، در اندیشه‌ها، مکاتب و ملّیت‌های گوناگون، بسیار متفاوتند.(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت سوم : برخی از مخالفان غربی می‌گویند: حکومت واحد جهانی، سبب می‌شود تا مرزها برداشته شود ملّیت‌ها و فرهنگ‌ ها از بین بروند - ثروت‌ ها بی‌دلیل توزیع شوندوحال آن که حکومت واحد جهانی، هیچ منافاتی با استقلال کشورها با مرز های معین، ملّیت‌ها و فرهنگ‌ها ندارد. انتقاد این گروه، از عملکرد امریکا، انگلیس و فرانسه نشأت می‌گیرد که همیشه سعی کردند تا استقلال کشورها را از بین ببرند - خاک کشورها را تجزیه کنند و به ایالت‌ها تقسیم کنند - زبان انگلیسی یا فرانسه را جایگزین تمامی زبان‌ها نمایند و فرهنگ خود را به طرق گوناگون، بر جهانیان تحمیل و تزریق کنند! موافقان حکومت واحد جهانی به رهبری امریکا نیز فراماسون، صهیونیسم بین الملل، متحدان اروپایی و نوکران غربی، شرقی و عربی می‌ باشند، یعنی حاکمان وقت، نه مردم. چپ و راست :دسته‌بندی‌ها گروهی مانند چپ و راست - اصولگرا واصطلاح طلب وهمه ریشه در فرهنگ و رویکردهای سیاسی در غرب به ویژه پس از رنساس و انقلاب فرانسه دارند. چپی‌ها، برای راستی‌ها، نام‌هایی گذاشتند تا آنها را تخریب کنند، مانند: راست افراطی، راست بنیادگرا، راست هویت‌طلب، راست قوم‌گرا، راست اولتراناسیونالیست،راست شبه‌فاشیست و راستی‌ها نیز برای چپی‌ها، نام‌هایی گذاشتند، چون: تندرو، زیاده‌خواه، سلطه طلب، جنگ طلب، بی‌ هویت و اما مهم این است که هیچ‌کدام از این دو گروه، با این نام‌ها مخالفت جدی ندارند. حزب دموکرات امریکا، نه تنها ناراحت نیست که رقیب آنها را خَر می‌نامد، بلکه تصویر خَر را نماد حزب خودشان کرده‌ اند، چنان که جمهوری خواهان نیز نه تنها ناراحت نیستند که رقیب آنان را فیل نام گذاشته است، بلکه تصویرش را نماد حزب خود کرده‌اند. اما هر دو، در مقولۀ حکومت واحد جهانی - گلوبالیسم وجه مشترکی دارند که همان سلطۀ امریکا بر جهان و جهانیان می‌باشد؛ اگر چه قدرت و ثروت، دست به دست شود. بنابراین، مسلمانان، چه از بُعد نظری و چه عملی، اولین و جدی‌ترین طرفداران حکومت واحد جهانی - گلوبالیسم می‌باشند، اما نه به رهبری شیطان بزرگ یا هر قدرت طاغوتی دیگری، بلکه به رهبری امام معصوم، حضرت مهدی علیه السلام. مشارکت و هم‌افزایی - لطفاً این پرسش و پاسخ را در راستای جهاد تبیین، برای دوستان به اشتراک بگذارید؛ متشکر.(پایان)
بسم الله الرحمن الرحيم بزرگداشت حضرت امّ البنین علیها السلام و روز تکریم مادران و همسران شهداء وَ لَقَد أَعطَاکِ اللهُ مِن الکَرَامَات البَاهِرَات همانا که خداوند به تو کراماتی باهره و عظیم عنایت نمود . حَتَّى أَصبَحتِ بِطَاعَتکِ لله وَلِوَصیِّ الأَوصِیَاء - بواسطه اطاعت تو از امیرمومنان . وَ حُبّک لِسَیِّدَة النِّسَاء الزَّهرَاءِ - و همچنین محبت تو به بزرگ بانوان، فاطمه زهرا . وَ فِدَائکِ أَولادکِ الأَربَعَة لِسَیِّدِ الشُّهَدَاء بَابَاً لِلحَوَائِج - و نیز فداکردن چهار فرزندت در رکاب سید الشهداء، باب حوائج . فاشفَعِی لِی عِندَ الله بِغُفرَانِ ذُنُوبِی وَ کَشفِ ضُرِّی وَ قَضَاءِ حَوَائِجِی - مرا نزد خدا شفاعت کن تا گناهانم را بیامرزد و مشکلم را حل کند و حاجت‌ هایم را بر آورد. مادر شهید، اسوۀ تعلیم و تربیت فرزندان می‌ باشد و همسر شهید، نمونۀ بارز ایثار و صبر در راه خدا. مادران و همسران تمامی رزمندگان نیز هم سنگران آنها می‌باشند که به عنوان زنان برتر و موفق، باید از آنان یاد شود. اینانند که جایگاه، مقام، عظمت، نقش و توان زن در ساختار جامعه‌ای پویا و متعالی را به جهانیان نشان داده و می‌دهند.
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت اول : متأسفانه تفاوت قایل شدن بین فرزندان، در برخی از خانواده‌ها به وضوح دیده می‌شود و حتماً تأثیرات سوء عاطفی و تربیتی دارد، به ویژه اگر این تفاوت رفتارها در زمینه‌ عاطفی نیز بروز داشته باشد. همان‌طور که فرزندان تعهدات و تکالیفی نسبت به والدین دارند، آنها نیز تعهدات و تکالیفی نسبت به فرزندان دارند که هر دو باید رعایت کنند. همان‌طور که عاق والدین هست، عاق اولاد نیز هست. اما توجه به چند نکته بسیار لازم و ضروری است: الف)- گاهی همسر و فرزندان، ضمن مهر و علاقه به شوهر و پدر، به اموال او به چشم ارثیه نگاه می‌کنند و به خاطر همین نگاه، مواضع و رفتارهای بسیار ناپسندی نیز دارند و در واقع به طور ناخودآگاه نوعی روزشماری برای رسیدن مرگ او تملک بر ارثیه نیز دارند.این نگاه طمع‌کارانه،بسیار غلط و البته ظالمانه است. هر چند قاعدتاً پدر کار و تلاش می‌کند تا رفاهی برای خانواده فراهم نماید و هر گاه نیز از دنیا رفت، آن چه دارد برای ورثه می‌ماند، اما دلیل نیست که وراث در قید حیات او نیز به دارایی‌هایش به چشم ارث نگاه کنند و اگر به یکی از فرزندان یا حتی خویشان و غریبه‌ها چیزی داد، فکر کنند که از سهم الارث آنها داده است؛ او نیز مجبور نیست که اگر خواست به همسر یا فرزندان چیزی بدهد، حتماً طبق قانون سهم الارث رفتار و تقسیم نماید. باید قبول کرد که او نیز یک انسان است با تمامی آرزوها،امیدها، اهداف و تدبیرها و هر چه دارد مال خودش است و نه دیگران؛ اگر چه در قبال خانواده و دیگران نیز وظایف و تکالیفی دارد. ب)- گاهی پدر یا مادر هیچ تفاوتی بین فرزندان قایل نیستند، اما برخی از آنها حسّاس شده و هر کاری را به همین چشم می‌بینند، لذا هر رفتار یا گفتار آنها را با این موضع ارزیابی کرده و مورد قضاوت قرار می‌دهند. به محض آن که گفت: فلان فرزندم سرما خورده است، می‌گویند: دیدی! من که سرما خورده بودم چنین نگفت و یا اگر چیزی به کسی داد، فغانش بلند می‌شود که چرا مشابه‌اش یا همان میزان را به من نداد؟! پ)-گاهی تفاوت شخصیت، منش، رفتار و گفتار فرزندان، این تفاوت برخورد از سوی والدین را ایجاب می‌ نماید. بالاخره فرزندان به ویژه از سن بلوغ به بعد، هر کدام شخصیت و منش و رفتار های مستقل و خاص خود را دارند. حتی ممکن است یکی اهل شوخی باشد و یکی نباشد و رفتار متفاوت والدین در قبال این دو، به نظر هر کدام از آنها تبعیض بیاید.(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم پاسخ قسمت دوم : به عنوان مثال: اگر یک فرزندی اهل ایمان، تقوا، مطالعه، تحصیل، کار، خانواده و ... بود، و دیگری در این مواضع در نقطه‌ متفاوت بود، یکی در ادب و آداب با والدین منشی داشت و دیگری نداشت و نمی‌شود انتظار داشت که والدین با هر دو یک نوع رفتار را داشته باشند؛ لذا حتی ممکن است که یکی را بیشتر و یکی راکمتر دوست داشته باشند،چه رسد به این که نسبت به آنها رفتار متقابل و متفاوت داشته باشند. من مواضعی رفتاری و گفتاری خاص خود را در مقابل والدین دارم، برادر یا خواهر بزرگ‌تر یا کوچک‌ترم مواضع دیگری دارند و هر کدام‌مان نیز انتظار رفتار متقابل‌مان متفاوت است. حال آنها چه باید بکنند که احساس تبعیض نشود؟ ج)- درعین حال پدر و مادر در روش‌های تربیتی باید بسیار سعی کنند که تبعیضی که به مثابه‌ بی‌عدالتی یا ظلم به یکی شود نداشته باشند به ویژه در سنین کودکی که فرزند قوه تشخیص و تحلیل ندارد، چرا که عواقب سوء خود را در پی‌دارد و چه بسا نه تنها در نگاه آنها به والدین، بلکه حتی در ساختار شخصیتی آنها نیز تأثیر نامطلوبی بجای ‌گذارد. بدیهی است هیچ پدر یا مادرِ بدون نقصی وجود ندارد و به همین نسبت فرزندان آنها نیز مجموعه‌ای از رفتار و شخصیت خوب و بد را دارا هستند. ما چون از یک سو پدر و مادرمان را دوست داریم و از سوی دیگر خود را وابسته به آنها می‌دانیم، انتظار داریم که هر پدری مانند حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و هر مادری مانند حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام باشد و هیچ خطایی از آنان سر نزند. اما، فرزندی که چنین به موشکافی و قضاوت در مورد رفتار والدین می‌پردازد، خوب است از یک سو به خودش نیز نگاه کند و از سوی دیگر به آنها نیز توجه کند که مگر همه علامه‌ دهر هستند؟! خُب خیلی‌ها نمی‌دانند و یا بلد نیستند. از این رو،به جای آن که نگاه کنیم آخرت آنها چگونه خواهد بود و خدایی ناکرده خوشحال باشیم ازاین که معذب خواهند شد، باید درس و عبرت بگیریم برای رفتار خود با فرزندانمان و نسبت به آنان نیز موضع مهر،محبت، عطوفت و احترام داشته باشیم.(پایان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹مسلحین گروه تروریستی احرارالشام با ورود به خاک لبنان در مرز منطقه قوسایا واقع در جنوب شرقی بعلبک، با نیروهای یک گروه مسلح درگیر شدند. 🔹در جریان این درگیری مسلحین احرارالشام دو نفر را در خاک لبنان به اسارت درآورده‌اند. 🔹هنوز مشخص نیست که این درگیری بین احرارالشام و افراد کدام گروه رخ داده است اما برخی رسانه های محلی آنها را از نیروهای جبهه مردمی (احتمالا شاخه لبنان جبهه مردمی آزادی فلسطین) دانسته‌اند. 🔹 این درگیری اولین تنش آفرینی گروه‌های تروریستی سوری در مرز لبنان پس از سقوط دولت سوریه است. این حرکات می‌تواند منجر به نفوذ عوامل تروریستی به مناطق شرقی لبنان و انتقال دوباره فتنه تکفیری‌ها به این کشور شود. حزب الله در سال‌های گذشته با اقتدار موفق به دفع فتنه داعش و دیگر گروه‌های وابسته به القاعده در لبنان شده بود اما با جنگ افروزی اسرائیل در جبهه جنوب، این عرصه خالی مانده و مسئولیت تامین امنیت مرزها با ارتش لبنان است. ┄┅═✧✺💠✺✧═┅┄ گروه پیشکسوتان ( ش ، م ، ر )
✨﷽✨ ✅مؤمن خدا فرمود من مؤمن‌ هستم؛ بخش پایانی سوره مباركه «حشر» همین است؛ فرمود خدا سلام است و مؤمن است و مهیمن است و عزیز و جبار و متكبر. «مؤمن» معنایش این نیست كه کسی بگوید من به خدا و قیامت اعتقاد دارم، وگرنه «خدا مؤمن است» یعنی چه؟ «مؤمن» یعنی ؛ یعنی ، ، كسی كه امنیت می ‌بخشد. ما یك وقت به دیگری امان می ‌دهیم یك وقت خودمان را در امان نگاه می ‌داریم. اگر خودمان بخواهیم در امان باشیم و به خودمان امنیت بدهیم، باید برویم در ، پناه گاه را هم خدا فرمود: «كَلِمَةُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی». «مؤمن» كسی است كه به خودش امنیت بدهد، ایمنی بدهد، خب ایمنی به چیست؟ به این است: ـ اصول دین را معتقد باشد ـ به فروع دین عمل كند. «آمَنَ»؛ یعنی خودش را حفظ كرد؛ اگر از ما سؤال كنند كه حفظ او به چیست، می ‌گوییم به اصول دین، معتقد و به فروع دین، عامل باشد. آن وقت آن وصفی كه ذات اقدس الهی دارد ما هم پیدا می ‌كنیم؛ خدا ایمنی بخش است نسبت به دیگران، ما ایمنی بخش هستیم نسبت به خودمان. آن كسی كه امنیت می ‌بخشد، ایمنی می ‌آورد، امان می ‌دهد و از عذاب می ‌رهاند، «مؤمن» است. ما نباید بگذاریم این بدن، این جان، این خواص ما بسوزند، اگر نگذاشتیم اینها بسوزد، شدیم ؛ یعنی ایمنی بخشیدیم و اگر رها كردیم، «مؤمن» نیستیم. اگر كسی «مؤمن» باشد، حتماً به این فكر است كه ، چون اصلاً «مؤمن» یعنی ایمنی بخش، امنیت بخش، امان بخش! در درجه اول، خودش را از امنیت برخوردار می ‌كند و در درجه دوم، جامعه را از امنیت برخوردار می‌ كند. اگر كسی «مؤمن» باشد، حتماً به این فكر است كه مشكل جامعه را حل كند! 📚 درس خارج فقه نقد و نسیه ـ جلسه 35 تاریخ: 1392/09/20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢با هم ببینیم 🎬کلیپ نشست تشکیلاتی هسته های فکری و فرهنگی سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین 🔹️آذرماه ۱۴۰۳ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🇮🇷کانال رسمی بسیج فرهنگیان استان قزوین @basijfarhangianqazvin
27.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فاجعه اقتصادی در دنیای ۲۰۲۵. زهرا فتوره چی محمد ندیمی
@tahlilgar_siasi ، ،...mp3
6.69M
فاجعه اقتصادی در دنیای ۲۰۲۵. زهرا فتوره چی محمد ندیمی