📍For the Love of Hussain - Documentary. An independent film by Pastor John Shuck and Josh Townsley.
✳️ نسخه کامل مستند «به عشق حسین ع»، کاری از دو مسیحی معتقد آمریکایی حاضر در راهپیمایی اربعین
✅ جان شاک کشیش آمریکایی کلیسای Southminster Presbyterian در پورتلند اورگان است که پس از حضور در راهپیمایی اربعین، بشدت تحت تأثیر قرار میگیرد و هر ساله در کلیسای خود مراسم عزاداری برپا میکند. او مستندی در این باره با همراهی «جاش تاونزلی» ساخت.
⚠️ کیفیت بالا⚠️https://t.me/HQTOP/34
#اسلام_در_آمریکا | #فهم_بین_الادیانی | #جان_شاک | #اربعین
🎦 ترجمه و تدوین: انجمن ترنم صلح
@ThrillOfPeace
مواجهه و معامله خدا با نیک رفتاران و بدرفتاران
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ اَلْوَلِيدِ رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ اَلصَّفَّارُ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ مَنْصُورِ بْنِ حَازِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ اَلسَّعَادَةَ وَ اَلشَّقَاوَةَ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ خَلْقَهُ فَمَنْ عَلِمَهُ اَللَّهُ سَعِيداً لَمْ يُبْغِضْهُ أَبَداً وَ إِنْ عَمِلَ شَرّاً أَبْغَضَ عَمَلَهُ وَ لَمْ يُبْغِضْهُ وَ إِنْ كَانَ عَلِمَهُ شَقِيّاً لَمْ يُحِبَّهُ أَبَداً وَ إِنْ عَمِلَ صَالِحاً أَحَبَّ عَمَلَهُ وَ أَبْغَضَهُ لِمَا يَصِيرُ إِلَيْهِ فَإِذَا أَحَبَّ اَللَّهُ شَيْئاً لَمْ يُبْغِضْهُ أَبَداً وَ إِذَا أَبْغَضَ شَيْئاً لَمْ يُحِبَّهُ أَبَداً.
امام صادق عليه السلام : خداوند عزّ و جلّ پيش از آن كه خلق خود را بيافريند خوشبختى و شور بختى را آفريد ؛ پس خداوند كسى را كه بداند خوشبخت است، دشمن نمى دارد و چنانچه كار بدى انجام دهد، كارش را دشمن مى دارد اما خود او را دشمن نمى دارد و هرگاه بداند بدبخت است ، هرگز او را دوست نمى دارد و چنانچه كار خوبى انجام دهد، كارش را دوست مى دارد اما به خاطر سرنوشتش وى را نا خوش مى دارد .
بحار الانوار، ج5، ص157.
✍مواجهه ما با نیک رفتاران و بدرفتاران باید چگونه باشد؟
یک تفاوت ما با خدا این است که ما نمی دانیم چه کسی سعید و چه کسی شقی است. پس بر این اساس نمی توانیم درباره نیک و بد بودن ذات افراد و حسن عاقبت یا سوء عاقبت کسی نظر دهیم و داوری کنیم، هرچند باید نسبت به نیک رفتاران خوش بین باشیم. ما می توانیم درباره نیک و بد اعمال اشخاص براساس عقل و شرع داوری کنیم، نه پیشگویی از سعادت و شقاوت آنها.
نسبت به رفتار بد البته نباید بی تفاوت باشیم. مطابق تعالیم دینی مستفاد از آیات و روایات و سیره معصومین وظیفه ما خیرخواهی و کمک است به صورت ارشاد و راهنمایی در حد توان و همینطور دعا برای هدایت و اصلاح.
در مقابل ستمگران و متجاوزان اگر ارشاد و هدایتگری موثر واقع نشود وظیفه ما مقابله و مبارزه و بازداشتن آنها به نحو مناسب و معقول و در حد توان است.
🔹http://eitaa.com/dreshkevari
ماهنامه معرفت 307
تیر 1402
✍مواجهۀ حوزۀ علميه ايران با فلسفۀ غرب
محمد فنائي اشکوري (ص 9)
🔹http://eitaa.com/dreshkevari
مواجهۀ حوزۀ علميه ايران با فلسفۀ غرب
محمد فنائي اشکوری
fanaei.ir@gmail.com
ماهنامه معرفت، سال سي و دوم، شماره چهارم، پياپي 307، تير 1402، ص 9ـ22
نوع مقاله: پژوهشي
چکيده
یکی از راههای رشد هر فلسفهای مواجهۀ آن با فلسفههای دیگر و تأثیر و تأثرهایی است که در این حوزه رخ میدهد. برخورد اندیشهها منتهی به پختهتر شدن آنها و ظهور اندیشههای نو میشود.
سنت فلسفیای که با سنتهای دیگر در دادوستد نباشد دچار رکود و توقف میشود و اگر هم تحولی در آن رخ دهد، بسیار کند و کمدامنه خواهد بود؛ این درسی است که از مطالعه تاریخ فلسفه میتوان آموخت.
از این نگاه میتوان مناسبات فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ غرب را مطالعه و بررسی کرد. فلسفۀ اسلامی در شکلگیری آغازین خود از فلسفۀ یونان بهره برد.
پس از تکون و رشد فلسفۀ اسلامی، متون این فلسفه به لاتین ترجمه شد و منشأ تحولاتی اساسی در فلسفۀ غرب در دوره قرون وسطا گردید.
با ورود فلسفۀ غرب به ایران در عصر جدید و آشنایی ایرانیان با آن، تحولاتی در رویکرد و ساختار فلسفۀ اسلامی رخ داد. بررسی این تحولات و ترسیم دورنمایی از آینده ارتباط میان فلسفۀ اسلامی و فلسفۀ غرب موضوع نوشته حاضر است.
#فلسفۀ_اسلامي
#فلسفۀ_غرب
#فلسفۀ_يونان
#فلسفۀ_قرون_وسطا
#فلسفۀ_تطبيقي
#حوزه_و_دانشگاه
#تاریخ_فلسفه
#فلسفه_معاصر
🔹http://eitaa.com/dreshkevari
در مقاله پژوهشی مواجهۀ حوزۀ علمیه با فلسفۀ غرب
از محمد فنایی اشکوری در ماهنامه معرفت شماره 307 موضوعات زیر بحث و بررسی شده است:
داد و ستد فلسفی بین جهان اسلام و غرب چه ادواری داشته است؟
ویژگی هر یک از این ادوار چیست؟
چگونه فلسفه یونانی وارد جهان اسلام شد و مواجهه فیلسوفان مسلمان با فلسفه یونانی چگونه بود؟
فلسفه اسلامی چگونه شکل گرفت؟
فیلسوفان مسلمان چه محدودیت هایی در مواجهه با فلسفه یونان داشتند؟
فلسفۀ اسلامی چگونه و از چه راه هایی بر فلسفۀ قرون وسطای غرب اثر گذاشت؟
فلسفه و الاهیات مسیحی و یهودی چه تاثیری از فلسفه اسلامی پذیرفتند؟
آیا فلسفه اسلامی بر فلسفه جدید غرب تأثیری داشته است؟
فلسفۀ جدید غرب چگونه وارد ایران شد؟
مواجهه ایرانیان به ویژه علمای دین با فلسفه جدید غرب چگونه بود؟
کدام فیلسوفان و مکتب های فلسفی غرب بیشتر مورد توجه علمای دین قرار گرفت؟
افراد و چهره های اثرگذار حوزه علمیه در مواجهه با فلسفه غرب چه کسانی هستند؟
آشنائی فلاسفه ایرانی با فلسفۀ غرب چه آثار و نتایجی در شکل و محتوای فلسفه اسلامی داشته است؟
وضعیت کنونی فلسفه غرب در ایران خاصه در حوزه های علمیه چگونه است؟
نکات قابل نقد در مواجهه حوزویان با فلسفه غرب کدام است؟
شیوه صحیح مواجهه با فلسفه غرب چیست؟
تلقی های نادرست از فلسفه غرب کدام است؟
وظیفه کنونی اهالی فلسفه در حوزه علمیه نسبت به فلسفه غرب چیست؟
مواجهه مطلوب با فلسفه غرب چگونه باید باشد؟
چگونه می توان از حالت انفعالی نسبت به فلسفه غرب خارج شد؟
آیا بار دیگر فلسفه اسلامی می تواند بر تفکر فلسفی جهان اثر داشته باشد؟ راهکار تحقق آن چیست؟
نویسنده در این مقاله به نحو اختصار به این مباحث پرداخته و کوشیده است پاسخ هایی به پرسشهایی یادشده ارائه دهد.
🌷🌷🌷
✍مطالعه این مقاله به علاقمندان به تاریخ فلسفه، فلسفه معاصر ایران، مناسبات فلسفه اسلامی و غرب، تاریخ اندیشه معاصر ایران، تحولات حوزه علمیه در یکصد سال اخیر و عموم علاقمندان به تفکر فلسفی پیشنهاد می شود.
#فلسفه_اسلامی
#فلسفه_غرب
#حوزه_علمیه
https://eitaa.com/dreshkevari
Dolatmand Kholf - Shahe Khorasaniam (320).mp3
7.42M
شاه پناهم بده خسته راه آمدم😭
#کانال_دشت_راش
Eitaa.com/dashterashFanaei
چرا عراق باید همیشه پایگاه و جایگاه دشمنان ایران و جایی برای تهدید ایران باشد؟
بر اساس توافقی که بین دولت ایران و عراق صورت گرفته قرار بر این شده است که
گروههای تجزیهطلب کردستان عراق با خلع سلاح و ترک مرزها به اردوگاههایی که در استانهای اربیل و سلیمانیه دایر شده منتقل شوند.
✍معنای خبر فوق این است که تهدید و خطر بالقوه گروهک های تجزیه طلب و تروریست برای ایران همچنان باقی است. حضور آنها در اردوگاه ها قطعا برای اهداف شوم آینده آنهاست، چنانکه منافقین در کمپ اشرف همین اهداف را دنبال می کردند. کمپ یعنی لانه تروریست ها. این تروریست ها در آنجا به ذکر و عبادت مشغول نخواهند شد، بلکه مانند کمپ منافقین در پادگان اشرف و کمپ آنها در آلبانی آتش بیار فتنه و آشوب و اغتشاش و تروریسم در ایران خواهند بود. اگر دولت عراق این گروه ها را تروریستی و مخالف ایران می داند یا باید آنها را تحویل ایران دهد یا دستکم از کشورش اخراج کند.
این سوال به طور جدی مطرح است که چرا دولت عراق که مناسبات خاص فرهنگی، مذهبی و تاریخی نزدیک با ایران دارد و مراسم اربعین بزرگترین جلوه دوستی دو ملت است، باید همواره محل و ماوای دشمنان ایران باشد. بی شک یکی از مهمترین علل و انگیزه های حضور ارتش تروریستی آمریکا در عراق مقابله با ایران است. از زمان حاکمیت دولت بعثی صدام علاوه بر اینکه ارتش بعث با براه انداختن جنگ تحمیلی یکی از بزرگترین فجایع تاریخ چند قرن ایران را رقم زد، پایگاه گروهک تروریستی منافقین تا چند سال اخیر بود. از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز کردستان عراق مقر اصلی تروریست های تجزیه طلب بوده و بیش از چهار دهه است که از آنجا جنایات بیشماری علیه ملت ایران صورت می دهند. درباره حضور ارتش تروریستی آمریکا در عراق ممکن است گفته شود که دولت عراق توان مقابله با آن و برچیدن پایگاه های نظامی آمریکا را ندارد، گرچه طبق قانون مصوب مجلس عراق حضور ارتش جنایتکار آمریکا در عراق غیر قانونی است. اما دولت عراق نسبت به حضور گروهک های تروریستی تجزیه طلب چه عذری دارد؟
اینک که با فشار دولت ایران دولت عراق و اقلیم کردستان بر سر میز مذاکره با ایران درباره این موضوع نشسته اند و حاضر شده اند توافقی در این زمینه انجام گیرد، نتیجه این شده است که این گروهک ها از مرزهای ایران فاصله بگیرند و در اردوگاه های شهرهای کردستان عراق مستقر شوند.
این سوال بطور جدی مطرح است که چرا باید اساسا گروهای تروریست ضد ایرانی در عراق حضور داشته باشند. مگر گروه های تروریست مخالف با عراق در ایران حضور دارند؟ اگر ایران مقر و ماوای گروه های تروریستی مخالف عراق باشد عراق چه انتظاری از ایران خواهد داشت؟ بگذریم از اینکه این ایران بود که با مجاهدت ها و پرداخت هزینه سنگین با تروریست های داعشی که می رفتند عراق را نابود کنند جنگید و عراق را از این خطر مهلک نجات داد. انتقال تروریست ها از مرزها به اردوگاه ها هرگز کافی نیست و حضور گروهک های تروریستی در عراق به هر شکلی تهدید کننده امنیت و منافع ملی ایران است و دولت ایران نباید به این توافق به این شکل تن دهد. همچنانکه در ایران گروه های تروریستی ضد عراق به هیچ نحوی حضور ندارند در عراق هم نباید گروه های تجزیه طلب و تروریست ضد ایرانی به هیچ نحوی ولو در اردوگاه ها حضور داشته باشند. دولت عراق یا باید این تروریست ها را تحویل ایران دهد و یا از کشورش اخراج کند همانطور که در مورد منافقین این کار صورت گرفت.
https://eitaa.com/dreshkevari
اهمیت و ضرورت استغفار مدام برای پاکسازی دل:
قال رسول الله ص:
إِنَّهُ لَيُغانُ عَليٰ قَلْبي وَ إِنّي لَاَسْتَغْفِرُاللهَ فی کل یوم سَبْعينَ مَرَّة.
منقول است که رسول خدا ص فرمود: به درستی که قلب من زنگار می گیرد و من در هر روز هفتاد بار از خدا طلب مغفرت میکنم!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
ذکر هفتاد مرتبه استغفار در قنوت نماز وتر می تواند به اقتفای این سنت حضرت رسول باشد.
باید توجه داشت که استغفار حقیقی فقط بیان لسانی عبارت استغفار نیست، بلکه اساس توجه قلبی است.
#استغفار
https://eitaa.com/dreshkevari