eitaa logo
روش مطالعه، تحقیق و نگارش
377 دنبال‌کننده
349 عکس
168 ویدیو
141 فایل
نظر خود را برای مدیر کانال بفرستید. @drhosseins
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معارف اسلامی
19.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مشاري العفاسی؛ شیخ سلفی اهل عربستان سعودی که می‌توان گفت محبوب‌ترین قاری حال حاضر قرآن است. و در یوتیوب چند میلیون دنبال کننده دارد؛ در آستانه عید غدیر این نماهنگ را در نعت و مدح امیرالمؤمنین امام علی(ع) منتشر کرده است. محتوایی بسیار زیبا، جامع و شگفت‌انگیز! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید @Islamimaaref
هدایت شده از معارف اسلامی
حرّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى ‌اکرم (ص) روزى به کاخ حکومتى حجّاج بن یوسف ثقفى وارد شد. حجاج از طرز برخورد او که خیلى وزین و بى‌اعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست. بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد: تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟ گفت: بلى حجاج گفت:مدتى در انتظار دیدار تو بودم زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔ‌پیامبر(ص) میدانى و او را بر ابوبکر ، عمر ، عثمان ، ترجیح مى دهى؟ حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم ! حجاج گفت:مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟ حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ... حجّاج ناراحت شده و گفت: واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على (ع) را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت. حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا ، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج قرآن درباره حضرت آدم میفرماید: (وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى،آدم عصیان کرد) ولى درباره حضرت على(ع) و خانواده‌اش میفرماید : (وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً) سعى وکار شما موردتقدیر و ستایش است. بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود: (وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه) نزدیک این درخت نروید ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند. امّا على(ع) در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد. حجاج با صداى بلند گفت: اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ بعد از او تقاضا کرد که برترى على (ع) را بر نوح و لوط بیان کند. حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث رفع عذاب آنها نخواهد شد. روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتش‌اند امّا حضرت على(ع) را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست و خشم او خشم خداست. حجاج گفت:اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على را بر ابراهیم بیان کن حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم (ع) در قرآن می‌فرماید: (وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى) خدایا به من بنمایان که چگونه مردگان را زنده مى کنى خطاب رسید:مگر تو ایمان نیاورده اى؟ عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى می‌خواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند. امّا على(ع) جمله‌اى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کرده‌اند حضرت در جواب صعصعة بن صوحان که وقتى پرسید: یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟ فرمود: ابراهیم(ع) براى اطمینان قلبى خودش به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى) امّا من آنچنان اطمینان دارم که اگر پرده‌هاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد. حجاج گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على بر موسى(ع) چیست؟ حرّه گفت: حضرت موسى(ع) وقتیکه در دفاع ازمظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به‌ او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند. (فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ) او در حالیکه میترسید،از مصرخارج شد و به سوى مدین رفت. امّا حضرت على(ع) در لیلة المبیت به‌جاى پیامبر(ص) خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند: (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه)ِ بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مى‌فروشند. حجاج گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت على نسبت به حضرت سلیمان (ع) بیان نما حرّه گفت: حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى) پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد. امّا على(ع) درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود: (هَیْهاتَ ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ) اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده من نیازى به تو ندارم من تو را سه طلاقه نموده‌ام و رجوعى در آن نیست. 📚بجار الانوار جلد 46 از صفحه 134 شماره 25 تا صفحه 136 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید @Islamimaaref
هدایت شده از معارف اسلامی
24.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹اللهُ اکبرُ، سبحانَ الله! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید @Islamimaaref
کتابی انگیزشی_ آموزشی با تمرین‌های متنوع و جالب در نویسندگی. عضو کانال شوید.👇 https://eitaa.com/drhsrwm
هدایت شده از معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌲 عاجز ترین مردم 🌲 🩸امام حسین علیه‌السلام: 🔶 «اَعْجَزُ النّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ الدُّعاءِ» 🔶 «عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند و خدا را صدا زند - با اینکه خدا در کنار اوست - » 📜 بحارالانوار ج ۹۳ ص ۲۹۴ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 👈 عضوشوید @Islamimaaref
؛゚❁ུ۪ ؛𒆜 همراهان بزرگوار سلام روزتون بخیر و شادمانی ؛𒆜 اگر خاطر شریف تون باشه ما قبلا در چند پست در ارتباط با این قضیه صحبت کردیم که: 🧩 چطور پایان‌نامه را به سلامت تمام کنم؟ ؛𒆜 و گفتیم: اینکه پایان‌نامه تمام شود و تو هم تمام شوی قطعاً نه عاقلانه است نه رومانتیک! و قطعا هیچکس دلش نمی‌خواهد با بار درد و بیماری و به قیمت از دست دادن سلامتی پایان‌نامه یا رساله را انجام دهد! 😔 ؛𒆜 اما متاسفانه احساس قفل شدگی و درجا زدن... حس اینکه کارم پیش نمی‌رود و کسی هم کمکم نمی‌کند! و بدتر از همه اینها حس اینکه می شود بالاخره تمام شود یا نه!؟ 🧩 سبب شده‌اند تا پایان‌نامه و رساله دکتری برای اغلب دانشجویان و طلاب به یک کابوس بی‌پایان تبدیل شوند. ؛𒆜 این احساسات چنان استرس کشنده‌ای وارد می‌کنند که می‌شوند علت تمام دردها و بیماری‌های ناشناخته که برخی الان و تعداد بیشتری بعدا خودشان را نشان می‌دهند! ؛𒆜 و ما برای شما چند پیشنهاد دادیم که در این پست اونها رو یادآوری می کنیم تا دوستانی که تازه به جمع ما پیوسته اند نیز این مباحث رو مرور کنند: 🧩 این قدم های پیشنهادی، در واقع ترفندهایی هستند که در مسیر پژوهش و پایان‌نامه بکار برده‌ شده و ان شاءالله به نتایج عالی خواهید رسید و شک نداشته باشید، اگر شما هم عینا آن‌ها را بکار ببرید لحظات لذتبخشی را در سفر پژوهشی خود تجربه خواهید کرد. 👌 1️⃣قدم اول: بر محیط اطراف و افکار منفی مسلط بشی و اون ها رو مدیریت کنی🤔 2️⃣قدم دوم: برای پژوهشت هدف جذاب و ایده آل تعریف کنی! 3️⃣قدم سوم: ژورنال “من تونستم پس بازم میتونم” درست کنی! 👌 4️⃣قدم چهارم: برنامه ریزی کردن و برنامه ریزی کردن و برنامه ریزی کردن 5️⃣قدم پنجم: به خودتان استراحت دهید. 6️⃣قدم ششم: هر چیز خوبی برای من خوب نیست! 😏 @pajohesh_esfahan *┄┅═✧❁ೃ⁀➷.❁✧═┅┄* عضو کانال شوید.👇 https://eitaa.com/drhsrwm
تکنیک بزرگنمایی در 👈 سه‌نفر مهاجرت‌کردن؛ بقیه‌ی دوستانش اومده بودن برای بدرقه، ولی رسانه‌ها اینو نگفتن! 💡مراقب باشیم اسیر این‌تکنیک‌ها نشیم. عضو کانال شوید.👇 https://eitaa.com/drhsrwm
https://tmd-dorus.ir/sarf/ گروه علمی صرف👆 عضو کانال شوید.👇 https://eitaa.com/drhsrwm
زخم کاری سربازان گمنام امام زمان (عج) به تروریست‌ها @isrAel666
📃 🌐مکتبه عین الجامعه 🔹کتابخانه دیجیتال عین الجامعه در حال حاضر شامل ۲۵۶۰۰۰ جلد کتاب و مجله به زبان عربی و قابل دانلود می‌باشد. 🔻این منابع در موضوعات مختلف مانند قرآن و تفسیر، اصول فقه، تاریخ و جغرافی، حدیث و سیره پیامبر (ص)، زهد و تصوف، علوم سیاسی، حقوق، زن و جامعه، زبان عربی، روانشناسی و جامعه‌شناسی، و ... است. 👈لینک ورود به کتابخانه دیجیتال عین الجامعه: https://ebook.univeyes.com 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ➣ سایت: 🌐 www.adyanpub.com ➣ ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan ➣ تلگرام 📲 @ketabsara_adyan عضو کانال شوید.👇 https://eitaa.com/drhsrwm
سروش، منتشر کرد؛ کتاب «قدرت پنهان تک گویی» به چاپ دوم رسید چاپ دوم کتاب «قدرت پنهان تک گویی؛ پژوهشی در پیشینه، انواع و کارکردهای مونولوگ» نوشته و ترجمۀ عباس‌علی عزتی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. کتاب «قدرت پنهان تک گویی» به چاپ دوم رسید به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ درام‌نویسی درواقع هنر دیالوگ و گفت‌وگوست. تصور درام بدون گفت‌وگو و مکالمه تقریباً غیرممکن است، چون در درام بار اصلی پیشرفت طرح، روایت و شخصیت‌پردازی بر دوش گفت‌وگوست. اما بیشتر درام‌نویسان در آثار خود از مونولوگ و گفتار تک‌نفره نیز استفاده کرده‌اند. مونولوگ در تاریخ درام‌نویسی، از یونان باستان تا امروز، به‌ گونه‌های مختلف به‌کار رفته و فراز و فرود متفاوتی داشته است. در طول تاریخ درام‌نویسی، مونولوگ به‌عنوان یک تمهید نمایشی همواره مورد توجه درام‌نویسان بوده و هریک به فراخور ذوق و توانایی خود کیفیت هنری خاصی به آن بخشیده و بر غنایش افزوده‌اند. نقطة اوج و دوران طلایی مونولوگ در تاریخ درام‌نویسی را می‌توان دورة شکسپیر دانست. شکسپیر در نمایشنامه‌های خود به‌وفور از مونولوگ استفاده می‌کند و با رویکرد ویژه و منحصربه‌فردی که به این تمهید نمایشی دارد، کیفیت ویژه‌ای به آن می‌بخشد و کارکردهای آن را نیز گسترش می‌دهد. در قرن بیستم و درام‌نویسی مدرن نیز نویسندگانی چون یوجین اونیل، برتولت برشت، ساموئل بکت، اوژن یونسکو و هارولد پینتر با بهره‌گیری خلاقانه از مونولوگ، حیاتی دوباره به آن می‌بخشند. در اواخر قرن بیستم نیز تئاتر تجربی با گسترش کارکردهای مونولوگ مفهوم تازه‌ای به آن می‌بخشد. در این‌ کتاب با نگاهی به جایگاه، تقسیم‌بندی‌ها و تعاریف این نوع گفتار دراماتیک، به فراز و فرود آن در تاریخ درام‌نویسی نیز پرداخته می‌شود. در بخش پایانی کتاب هم ترجمۀ فارسی چند مونودرام شاخص از جمله «شبی در نوامبر»، نوشتۀ مری جونز، ارائه شده است. چاپ دوم این کتاب در 342 صفحۀ رقعی، شمارگان 100 نسخه و با قیمت 168.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند. عضو کانال شوید.👇 https://eitaa.com/drhsrwm
هدایت شده از معارف اسلامی
https://mesbahyazdi.ir/ پایگاه اطلاع رسانی آثار مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی رضوان الله تعلی علیه شامل آثار نوشتاری و گفتاری و ... ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 👈 عضوشوید @Islamimaaref