eitaa logo
پژوهشی درباره ابن عربی
953 دنبال‌کننده
176 عکس
55 ویدیو
10 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف با رویکرد انتقادی 🌐 websites: ebnearabi.com ebnearabi.com/ar ebnearabi.com/ur ebnearabi.com/en 📢 Telegram: https://t.me/ebnearabi 📲 admin: @eb_admin ⭕️در این کانال تبادلی انجام نمی شود
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 دستورالعملی برای جلب نظر خاصِ خداوند متعال ✅ از حضرت امام صادق عليه السّلام روايت است که فرمودند: چون خداى عز و جل به اين آيات ( كه در آخر حديث بيايد ) فرمان داد كه به زمين فرود آيند، آنها به عرش در آويختند و گفتند: پروردگارا به كجا ما را فرو ميفرستى‌؟ به سوى خطاكاران و گنه‌كاران‌؟ پس خداى عز و جل به آنها فرمود: نازل شوید كه به عزت و جلالم سوگند كه هيچ كس از آل محمد (عليهم السلام) و شيعيان آنها شما را در هر روز بعد از نماز واجبش نخوانَد جز اينكه به نظر مخصوصى در هر روز هفتاد بار به او نظر كنم، و در هر نظر هفتاد حاجت او را بر آورم، و او را با آنچه گناه دارد بپذيرم. و آنها عبارت است از ام الكتاب ( سورۀ مباركۀ حمد) و آيه ١٨ سورۀ آل عمران، و آية الكرسى، و آيۀ ٢۶ سورۀ آل عمران. 📚 الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢، ص ٦٢٠ 🔺 آيه ١٨ سورۀ آل عمران: شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُوا الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 🔺 آيۀ ٢۶ سورۀ آل عمران: قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رونمایی دکتر دینانی از آیات جدید قرآن آیا کسی تابحال چنین آیه ای را در قرآن کریم شنیده است که دینانی با این شور و حرارت به تفسیر و تبیین آن می‌پردازد؟ وقتی نمی فهمند که این عبارت به هیچ عنوان آیه ی قرآن نیست و آن را با آب و تاب تفسیر هم می‌کنند، حساب سایر مباحث شان هم روشن می‌شود @ebnearabi
⭕️ واکنش آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی به درخواست اجازه‌نامه محمدحسین طهرانی علمای برجسته شیعه از دیرباز با مشرب عرفانی و آیین صوفیانه سر سازگاری نداشته و آن را تأیید نمی کردند. بسیاری از ایشان در ردّ تصوف و عرفان صوفیانه، آثاری بر جای گذاشته و برخی دیگر با اعمال و رفتار خود، نسبت به انحرافات صوفیان واکنش‌های روشنگرانه نشان داده‌اند. آیت‌الله سید محمود شاهرودی که از شاگردان برجسته میرزای نائینی و آقاضیاء عراقی به شمار می‌رفت، پس از سید ابوالحسن اصفهانی به مرجعیت رسید. میرزای نائینی او را با عنوان «ذوالشهادتین» مورد خطاب قرار می‌داد و همواره نظر او را در ارائه گواهی اجازه اجتهاد به شاگردان خود جویا می‌شد. او به‌عنوان مؤسس نخستین بعثه در مکه و مدینه و احیاگر سنت پیاده‌روی به سوی کربلا شناخته می‌شود. مدفن او در نجف، در بالاسر حرم مطهر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) قرار دارد. محمدمحسن طهرانی در خاطرات خود، حکایت جالبی از واکنش آیت‌الله شاهرودی، به درخواست اجازه‌نامه پدرش محمدحسین طهرانی، معروف به علامه طهرانی، نقل کرده است که در ادامه متن آن آورده می‌شود: «مى‏ گفتند: رفتم پيش آقاى شاهرودى و گفتم كه ما ديگر عازم ايران هستيم و اگر شما لطف كنيد چند خطى تبركاً از شما داشته باشيم، ايشان سرى تكان دادند و گفتند بسيار خوب، شما فردا عصر بياييد و من اجازه را مى‏ نويسم، گفتند فردا عصر من پيش ايشان رفتم و نامه ‏اى روى ميز تحرير بود، گفتند بخوان. مرحوم آقا گفتند من فى‏ المجلس نامه را باز كردم و خواندم... بعد ايشان گفتند: به آقاى شاهرودى گفتم آقا اين است؟! نتيجه اين چند سالى كه در خدمت شما بوديم اين است؟! ديگر چه نوشته بودند ايشان به من نگفتند- ايشان، قوى ‏ترين شاگرد آقاى شاهرودى بودند اين را همه مى ‏دانستند. در اشكالات درس بر آقاى شاهرودى ايشان هميشه غالب بودند و در اشكال كردن بر ايشان غلبه مى ‏كرد. گفتند ايشان رو كردند به من و گفتند آقاى سيد محمد حسين من از امام زمان عليه ‏السلام خجالت مى‏ كشم كه بيش از اين مقدار راجع به شما بنويسم، مى ‏گفتند من اين نامه را تا كردم و داخل پاكت گذاشتم و گفتم در اختيار شما باشد كه اين مقدار هم خجالت نكشيد... اشكال و گناه پدر ما چه بود؟ اشكال اين بود كه در سلك ساير افراد نبود، فقط ايرادش در همين بود، و مرامش همان مرامى بود كه به دنبال ارتباط با حاج شيخ عباس قوچانى و... بود. چون ايشان إبايى از ابراز عقيده در نجف نداشتند كه كتمان كند مثل آنهائى كه عمامه سرشان است و عبايشان را روى سرشان مى‏ كشند و يواشكى مى‏ رفتند. ايشان صاف گردنش را خيلى بلند نگه مى‏ داشت و يك خرده هم اين‏طرف‏تر كه هر جا مى‏ رود و از هر جا كه مى ‏آيد همه ببينند كه با چه كسى هست و با چه كسى حرف مى‏ زند. از اين نقطه نظر خيلى مشخص بود.» [1] فرزند طهرانی به نقل از پدرش صراحتا اعلام می کند که حضرت آیت الله شاهرودی به دلیل مسلک صوفیانه پدرش، اجازه نامه درخوری برای او مرقوم نفرمودند. از طرفی دیگر، می دانیم که علم گریزی و مقابله با عقل و علم، از تفکرات زیربنایی در تصوف است. تا جایی که در برخی منابع صوفیانه، علم را حجاب اکبر نامیده اند. سیره سران صوفیه نیز غالبا چنین بوده است. برای نمونه ابوسعید ابوالخیر چنین می گوید: «رأس هذا الامر کبس المحابر وخرق الدفاتر ونسیان العلوم»، یعنى اوّل مرحله تصوّف این است که درِ دوات ها را مُهر کنى و دفترها را پاره کنى و دانش ها را فراموش.[2] و نیز می گوید: ما جمله کتاب ها را در خاک کردیم و بر سر آن دکّان ساختیم[3] (آرى دکّان این آقایان با سرمایه جهل مردم است) و لذا مى بینیم که بسیارى از رهبران صوفیّه حتّى با خواندن و نوشتن مبارزه مى کرده اند. عطّار می گوید: جنید معتقد بوده که خواندن و نوشتن سبب پراکندگى حواس صوفى است.[4] به گفته عطّار، بُشر حافى هفت صندوق کتاب حدیث داشت و همه را زیر خاک دفن کرد.[5] شبلى هفتاد صندوق کتاب را که خود نوشته بود در دریا غرق کرد.[6] ابوسعید کندى گاه پنهانى به حوزه درسى وارد مى شد، روزى در خانقاه دواتش از جیبش افتاد «یکى از صوفیان به او گفت عورتت را بپوشان»[8] لذا بعید است که محمدحسین طهرانی، از علمیت آنچنان بالایی برخوردار بوده باشد و این ادعا که او از شاگردان ممتاز و بلکه قوی ترین شاگرد! آیت الله شاهرودی بوده نیز صرفا از طهرانی و فرزندش نقل شده است. و چه بسا حضرت آیت الله شاهرودی علاوه بر مخالفت با مسلک عرفانی و صوفیانه طهرانی، از لحاظ علمی نیز وزن و ارزشی برای او قائل نبوده اند. 📌 مشاهده مشروح مطلب و استنادات مربوطه در سایت: https://ebnearabi.com/146688/آیت-الله-سید-محمود-حسینی-شاهرودی.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi @ebnearabi
⭕️ رابطه لذت جنسی و لذت عرفانی در سلوک صوفیه 🔺 برخی از عناوین این نوشتار: ▪️ ابن عربی و شهود اعظم حضرت حق در جماع ▪️ ابن عربی و ادعای جماع و رابطه جنسی با ستارگان و حروف الفبا ▪️ ابن عربی: لذت از سجده باید مانند لذت نکاح با ستارگان و لذتی باشد که از زنان پستان برآمده، برده می شود! ▪️ ابن عربی و عشق ورزیدن به زنان پری چهره ▪️ شمس تبریزی و ابراز حالات پست و شهوت آلود نسبت به خداوند متعال ▪️ ظهور خداوند برای بایزید به صورت امردی زیبارو ▪️ نزدیکی با حوریان بهشتی در حین رقص و سماع! ▪️ شیخ حریری و غرق شدن در آلودگی های جنسی و تجلیل شمس تبریزی از وی! ▪️ حلاج و تجاوز به دختر سمری ▪️ تجاوز مشایخ فرقه نوربخشیه خانقاه تهران به زنان ▪️ گزارشی از انحرافات جنسی و شاهدبازی یکی از اقطاب صوفیه در ترکیه (اوغور کورونماز) ▪️ تجاوز قطب نوربخشیه (جواد نوربخش) به دختری هجده ساله + ویدئوی دادگاه ▪️ شاهد بازی، حکایات عجیب عشق مجازی و جمال پرستی در عرفان و تصوف 📌 مشاهده مشروح مطلب و مستندات مربوطه در سایت: https://ebnearabi.com/146548/لذت-جنسی-لذت-عرفانی.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi
🍁مدرسه پاییزه «ولایت در تصوف و تشیع» 💠پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی خاتم النبیین صلی الله علیه وآله با همکاری پژوهشکده معارف اهل بیت علیهم‌السلام و قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌نماید برگزار می کند: 🎙 سخنرانی افتتاحیه: آیت الله سید جعفر سیدان با حضور اساتید ارجمند: استاد محمد تقی سبحانی استاد سید محمد بنی هاشمی استاد محمد جواد رودگر استاد محمد هادی قندهاری استاد امداد توران استاد امین جوان آراسته مهلت ثبت‌نام: تا 27آبان ماه همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره؛ نحوه برگزاری: تمام کلاس‌ها به صورت حضوری است. 📆 پنج‌شنبه و جمعه 1 و 2 آذر ۱۴۰۳، ساعت 8 الی 14 🌐لینک ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/Diuj3jd0 اطلاع بیشتر از طریق: @Sheydaie
⭕️ چرا شرف الشمس طلسم است و حرز یا دعا نیست؟ 📌 مشاهده مشروح مطلب و استنادات مربوطه در سایت: https://ebnearabi.com/146798/شرف-شمس.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi
⭕️ شمه‌ای از الوهیت آقای حداد علامه طهرانی در نامه سلوکی خود به رفیق سلوکی خود ( اقای بیاتی) درباره الوهیت استاد خود( تعبیر خود از ضیق لسان است) اینگونه می‌فرمایند: " السلام علیکم...پس از اهداء تحیات وافره و ادعیه خالصه به صحت و موفقیت در شب سه‌شنبه وارد کربلای معلی و مشرف به حضور حضرت عزیز انسان العین و عین الانسان حضرت آقای حاج سید هاشم حداد روحی فداه شدم...جای دستبوسی و پابوسی اصالتا یا نیابتا نبود ، لانه کل شئ و مع کل شئ و قائم بکل شئ وسع کرسیه السموات و الارض، زیتونة لا شرقية و لا غربية فلله المثل الاعلى... فرمودند...ایشان( بیاتی) در ردیف رفقای درجه اولی هستند که ما با هم شب و روز هستیم، او همیشه با من است..." ( اسرار ملکوت ج ۲ صص ۱۲۲- ۱۲۳) می‌دانید چرا پایش را نبوسید؟ چون او کل شئ است و هرجا رو ببوسی پای او را بوسیده‌ای 😭 آری آن عارف سفر کرده که خودش، خودش را غسل و کفن فرمود نیز معتقد بود " لا تاخذه سنة و لا نوم" خدا خودش را رحمت کناد😐 بازم اگه نفهمیدی رد نکن! 😐 ✍ دکتر سید محسن هندی @ebnearabi
⭕️ نقد و بررسی نظریه تشکیک وجود / استاد سید محمود هاشمی نسب استاد مصباح یزدی در بیان نظریه تشکیک می گوید: «نظریه تشکیک در وجود را ملاصدرا به حکماء ایران باستان نسبت داده است و خود وی نیز آن را پذیرفته و در صدد تبیین و اثبات آن بر آمده و به عنوان وحدت در عین کثرت معروف شده است. حاصلش این است که حقائق عینی وجود هم وحدت و اشتراکی با یکدیگر دارند و هم اختلاف و تمایزی ولی ما به الاشتراك و ما به الامتیاز آنها به گونه ای نیست که موجب ترکیب در ذات وجود عینی شود و یا آن را قابل تحلیل به معنای جنسی و فصلی نماید بلکه بازگشت ما به الامتیاز آنها به ضعف و شدت است چنانکه اختلاف نور شدید با نور ضعیف به ضعف و شدت آنهاست ولی نه بدین معنا که شدت در نور شدید چیزی جز نور و یا ضعف در نور ضعیف چیزی غیر از نور باشد بلکه نور شدید چیزی غیر از نور نیست و نور ضعیف هم چیزی غیر از نور نیست و در عین حال از نظر مرتبه شدت و ضعف با یکدیگر اختلاف دارند اما اختلافی که به بساطت حقیقت نور که مشترک بین آنها است آسیبی نمی رساند. و به دیگر سخن وجودات عینی دارای اختلاف تشکیکی هستند و ما به الامتیاز آنها به ما به الاشتراکشان باز میگردد. البته تشبیه مراتب وجود به مراتب نور فقط برای تقریب به ذهن است و گر نه نور مادی حقیقت بسیطی نیست آن چنان که غالب فلاسفه پیشین آنرا عرض بسیطی می پنداشته اند و از سوی دیگر وجود دارای تشکیک خاصی است به خلافی تشکیک در مراتب نور که تشکیک عامی است. اما این قول را به دو گونه میتوان تفسیر کرد یکی آنکه اختلاف هر وجودی با وجود دیگر در مرتبه وجود فرض شود به طوری که افراد یک ماهیت یا چند ماهیت هم عرض نیز دارای چنین اختلافی دانسته شوند. دیگری آنکه اختلاف مراتب فقط میان علل و معلولات حقیقی در نظر گرفته شود و چون همه موجودات معلولی بی واسطه یا با واسطه خدای متعال هستند نتیجه گرفته شود که عالم هستی از یک وجود مستقل مطلق و وجودهای رابط و تا مستقل بی شماری تشکیل یافته است که هر علتی نسبت به معلول خودش استقلال نسبی خواهد داشت و از این جهت کاملتر و دارای مرتبه عالیتری از وجود خواهد بود هر چند معلول های هم عرض که رابطه علیت و معلولیتی با یکدیگر ندارند چنین اختلاف تشکیکی را نداشته باشند و از یک نظر متباین به تمام الذات به حساب آیند ولی تفسیر اول خیلی بعید بلکه غیر قابل قبول است هر چند ظاهر بعضی از سخنان صدر المتألهین و اتباعش بر آن دلالت دارد.» [1] ... 📌 مشاهده ادامه مطلب و استنادات مربوطه در سایت: https://ebnearabi.com/146584/نقد-تشکیک-وجود.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi
⭕️ دانلود فایل PDF کتاب “تأملی در نظریه اصالت وجود (تبیین و نقد براهین ملاصدرا در اصالت وجود)” 🖋تالیف دکتر علی اکبر ضیایی در بخشی از مقدمه این اثر چنین می خوانیم: انسان در مسیر تکامل خود به علوم و دانش‌هایی دست می‌یابد که در مراحل بعد از آن حرکت تدریجی این علوم مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند و برخی همچنان معتبر و برخی دیگر به صفحات تاریخ سپرده می‌شوند و تنها در تاریخ علوم اثری از آن نظریّات باقی می‌ماند. فلسفه نیز همانند دیگر علوم نتیجه کاوش و تلاش بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان است که دستخوش چنین تحولاتی در مسیر تکاملی‌اش گردیده است. علوم بشری و از جمله علوم عقلی در هر عصری با مسائلی روبرو بوده است که در دیگر اعصار یا به فراموشی سپرده شده‌اند و یا همچنان از منظر و دیدگاهی متفاوت از گذشتگان مورد بحث‌وبررسی و نقد قرار گرفته‌اند. برخی مسائل فلسفی ماهیّتی ابهام‌آمیز و پیچیده دارند که شناخت آنها نیازمند آگاهی تاریخی از سیر تحولات آن اندیشه‌ها، مفهوم‌شناسی، شناخت شخصیّت و میزان آگاهی و دانش فیلسوف مبدع نظریّه و یا ناقد و شارح آن و تنقیح محل نزاع در مسأله و شناخت مبانی فلسفی هر یک از فیلسوفان و یا اطراف نزاع است، زیرا گاهی اختلاف فلاسفه در مفهوم‌شناسی است و هر یک از آنها بر اساس تعریفی که از یک مفهوم خاص دارند استدلال خود را تبیین می‌کنند و دیگری با به‌کارگیری همان اصطلاح در معنایی دیگر استدلال خود را علیه گروه اول اقامه می‌نماید و این نزاع به‌صورت مشاجرات لفظی غیرقابل‌حلّ باقی‌مانده‌اند. مسأله اصالت وجود یا ماهیّت از جمله مسائلی است که شاید بتوان آن را نقطه عطفی در تاریخ فلسفه اسلامی بشمار آورد و هر اندازه نقد و بررسی چنین مسائلی در مجامع علمی صورت گیرد ابعاد و دامنه و تأثیرات آن در فرهنگ و تمدن اسلامی و انسانی گسترده‌تر خواهد بود. بدیهی است که اگر ارسطو و افلاطون و دیگر فلاسفه یونان به دانش‌های عصر ابن‌سینا و ابن رشد و فارابی دست می‌یافتند بدون شک و تردید در بسیاری از مسائل فلسفی …. 💾 دانلود [حجم = 3.3 مگابایت] 📌 مشاهده فهرست کامل و دانلود کتاب در سایت: https://ebnearabi.com/146810/تأملی-در-اصالت-وجود.html همچنین می توانید برای خرید این اثر و مطالعه آن در سایت طاقچه روی این متن کلیک کنید. 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف https://t.me/ebnearabi @ebnearabi
⭕️ محمّدرضا شفیعی کدکنی: نظریات ابن عربی کارایی ندارد محمّدرضا شفیعی کدکنی در کتاب “زبان شعر در نثر صوفیه” نظریات ابن عربی در زمینه تربیت روحی انسان را بی فایده و بدون کاربرد می داند و می نویسد: «کسی منکِر منظومهٔ فکری ابن عربی نیست. تأثیر شگرفی که او بر ذهنیّت عرفانی بعد از خود داشته است، چنان گسترده است که هر که بخواهد به انکار آن برخیزد، نادانی خویش را آشکار کرده است. امّا این منظومهٔ فکری که نوعی بازی با شطرنج یا کلمات است، در حدّ نهایی خویش، از یک نظریهٔ معرفت‌شناسی فراتر نمی‌رود یا حدّاکثر، یک نظریهٔ منسجم در حوزهٔ هستی‌شناسی است. نظریه‌ای که در عرصهٔ تربیت روحی انسان، هیچ‌گونه کارایی ندارد. شما می‌توانید اَعْرَفِ عُرَفای این مکتب باشید و روزی یک میلیون جوان را با دست خودتان سر ببرید و در پایان روز هم بگوئید تجلّی ذات الهی بود از “عالَم اطلاق” و “مِن حیث هو فی ذاته” به عالَم “اعیان ممکنات” در صورت “اسم القاهر” و تمام شب را هم با اعصاب راحت و آسوده بخوابید» 📌 مشاهده مطلب و استنادات مربوطه در سایت: https://ebnearabi.com/146831/شفیعی-کدکنی-ابن-عربی.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi https://eitaa.com/ebnearabi
‍ ⭕️ اشعار مولوی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔺مولوی از چهره های بنام تاریخ تصوف و مورد احترام و ستایش بسیاری از فرقه های صوفیه حال حاضر در جهان است. سران تصوف تا حدود قرن هشتم، همگی سنی مذهب بوده اند. 🔺با اینکه صوفیان بر عدم تعصب مذهبی تاکید نموده و مدعی صلح و آشتی با تمام مذاهب هستند، اما بسیاری از مطالب موجود در گفتار و آثار آنها، حاکی از تعصب بر مذهب و اندیشه خود است. این تعصبات، گاهی به صورت طعن و تحقیر سایرین و حتی فرقه های دیگر صوفیه و گاهی نیز به صورت کتمان حقایق، ظهور و بروز نموده است. مولوی نیز همانگونه که از آثارش پیداست، از این قاعده مستثنی نبوده است و در آثارش هم بر شیعیان طعن و کنایه زده و هم فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام را کتمان نموده است. 🔺 از سوی دیگر می دانیم که جایگاه برترین بانوی خلقت یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها آنقدر والا و عظیم است که سران اهل سنت نیز به ناچار، روایات فضایل ایشان را در کتب خویش نقل نموده اند. با این وجود، با تحقیق و پژوهشی که در اشعار مولوی انجام دادیم، هیچ اثری از فضایل و مناقب و حتی نقل داستانی عادی از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یافت نشد. 🔺 در مقابل، این عایشه است که مورد توجه و عنایت مولوی قرار گرفته، تا جایی که فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها تحریف و به نام عایشه مصادره شده است. برخی از عناوین این نوشتار: ▪️مولوی و جعل داستان مراعات حجاب عایشه در برابر فردی نابینا ▪️عایشه، مونس و همدم پیامبر صلی الله علیه و آله! ▪️مصادره لقب حضرت زهرا سلام الله علیها برای عایشه ▪️دیدگاه پیر و مراد مولوی درباره حضرت زهرا سلام الله علیها ...مولوی با توجه به اینکه از فقهای اهل سنت بوده، قطعا این روایات را دیده، اما باز هم با جعل و تحریف، فضائل اهل بیت و حضرت زهرا علیهم السلام را کتمان و آنها را برای عایشه و امثال او مصادره نموده است. او با دعاوی بزرگی چون وصول به حق و سلوک تا قله های عرفان، چگونه حتی بر خلاف اهل سنت، از نقل فضائل و مناقب حضرت زهرا سلام الله علیها می کند؟ ولی در جای جای مثنوی به نقل فضائل جعلی برای ابوبکر و عمر و عثمان پرداخته و حتی از فضیلت تراشی برای معاویه نیز دریغ نکرده است. 📌 مشاهده متن کامل در سایت: https://ebnearabi.com/20539/اشعار-مولوی-درباره-حضرت-فاطمه-زهرا-س.html 🔹 پژوهشی درباره ابن عربی، عرفان و تصوف: https://t.me/ebnearabi @ebnearabi
📔 رسالة مرغم الغلاة ✍️ به قلم: ▫️ میرزا شریف بن رضا شیروانی 🔍 تحقیق و تصحیح: ▫️ محمدمهدی دلیر ▫️ سمانه زارعی 🗄 ناشر: معارف اهل بیت الطاهرین علیهم السلام 🛍 نحوه تهیه کتاب: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک ١١، فروشگاه کتاب ما ☎️ شماره تماس: 📞02537842443 🌐 emamat.org 🆔 @Emamat_IF 🆔 @Emamat_net تلگرام اینستاگرام آپارات