eitaa logo
کانال نوحه وسینه زنی یا زینب(سلام الله علیها)
14.6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
369 فایل
#کانال_نوحه_یازینب_سلام_الله_علیها #اللهم_عجل_لولیک_الفرج_والعافیه_والنصر #هدیه_محضر_امام_زمان_عج_صلوات http://eitaa.com/joinchat/2288255007C8509f44f1f
مشاهده در ایتا
دانلود
هیئت سفیران زینب(س)...6.mp3
7.33M
🏴 🎤•| |• باز هم محشری از گریه به پا کرد حسین دل ما را ز غم و درد جدا کرد حسین من کجا روضه کجا معرفت آقا بود من حواسم به خودم بود صدا کرد حسین به بهشتی که خدا داد نینداخت نگاه رفت با گریه کن خویش صفا کرد حسین من شکستم دل او را دل من را نشکست این همه سال مراعات مرا کرد حسین گریه ام نور به قبر همه امواتم شد دین بر گردن ما بود ادا کرد حسین متحیر شده بودیم کجا سجده کنیم پرچم آورد وسط قبله نما کرد حسین نام ما را ته مقتل به زبان آورده آن حنجره را ضامن ما کرد حسین من حسینی شده دست امام حسنم نام ما را حسن آورد دعا کرد حسین چهاردیواری این روضه خود شش گوشه است کربلا را وسط روضه بنا کرد حسین اربعین فاش گویم به همه در صحنش حاجتم کرب و بلا بود روا کرد حسین خواهرش رفت اسیری و خودش بر سر نی هر چه را داشت در این راه فدا کرد حسین
🔴 فردا ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی: ❌ از غریب ترین ایام زندگی ما ایام مباهله است. خیلی از ما عالمانه حرف می‌زنیم و عوامانه فكر می‌كنیم در نتیجه آن اركان ولایت را تقریباً از دست می‌دهیم در حالی که آن اجزای غیر ركنی را خیلی محترم می‌شمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امیر با فاطمه زهرا(سلام الله علیهما) است اینها جزء واجبات غیر ركنی است. در نماز یك واجب ركنی داریم یك واجب غیر ركنی، در خصوص امامت و ولایت نیز همین طور است؛ غدیر جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است ، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غیر ركنی را خیلی دامن می‌زنیم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزای نماز است لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غیر ركنی است اما ركوع و سجود واجب ركنی است
نماز روز مباهله در قبل از ظهر 🔴 مرحوم شیخ حرّ عاملی در «وسائل الشّیعه»، نماز روز مباهله را به نقل از مرحوم شیخ طوسی در «مصباح المتهجّد» نقل می کند: رُوِیَ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَلَّى فِي هَذَا الْيَوْمِ يَعْنِي الرَّابِعَ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ ذِي الْحِجَّةِ رَكْعَتَيْنِ قَبْلَ الزَّوَالِ بِنِصْفِ سَاعَةٍ شُكْراً لِلَّهِ عَلَى مَا مَنَّ بِهِ عَلَيْهِ وَ خَصَّهُ بِهِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ أُمَّ الْكِتَابِ مَرَّةً وَاحِدَةً وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ آيَةَ الْكُرْسِيِّ إِلَى قَوْلِهِ هُمْ فِيها خالِدُونَ، وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ؛ عَدَلَتْ عِنْدَ اللَّهِ مِائَةَ أَلْفِ حَجَّةٍ وَ مِائَةَ أَلْفِ عُمْرَةٍ، وَ لَمْ يَسْأَلِ اللَّهَ حَاجَةً مِنْ حَوَائِجِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ إِلَّا قَضَاهَا لَهُ كَائِنَةً مَا كَانَتْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. (وسائل ‏الشيعة، ج۸، ص۱۷۱/۱۷۲به نقل از مصباح المتهجد) از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که هرکس در روز بیست و چهارم ذی الحجّۀ، به جهت شکر خداوند از نعمتی که به امیرالمؤمنین علیه السلام ارزانی داشته و به او اختصاص داده است، نیم ساعت قبل از ظهر، ۲ رکعت نماز بخواند ؛ در هر رکعت یک بار سوره حمد، ۱۰ بار سوره توحید، ۱۰ بار آیۀ الکرسی تا «هُمْ فِيها خالِدُونَ»، و ۱۰ بار سوره قدر ؛ عمل او نزد خداوند معادل صد هزار حجّ و صد هزار عمره می باشد. چنین فردی حاجتی از حوائج دنیا و آخرت را از خداوند درخواست نمی کند، هر حاجتی که باشد، مگر آن که خداوند، اگر بخواهد، آن را برآورده می سازد. آیة الکرسی مطابق با روایت فوق، عبارت است از: «اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ، لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ، لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ، مَنْ ذَا الَّذي يَشْفَعُ عِنْدَهُُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ، يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْديهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ، وَ لا يُحيطُونَ بِشَيْ‏ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِما شاءَ، وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ، وَ لا يَؤُدُهُ حِفْظُهُما، وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظيم، لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ، قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ، فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ استَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها، وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ، اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا، يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ، وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ، يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ، أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ».
🔹🔹🔹🔹🔹 🌹 مباهله؛ روز برتری اسلام 🔸پس از فتح مکه معظمه و طائف و مسلمان شدن اهالی یمن و عمان، تقریباً تمامی مناطق جزیرة العرب در پوشش نظام اسلامی و حکومت توحیدی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله قرار گرفت. اما در این منطقه بزرگ عربی، اقوام، قبائل و طوایفی بودند که هنوز در برابر اسلام تسلیم نشده و یا حتی دشمنی و فتنه‌انگیزی می‌کردند. منطقه نجران که در حد فاصل حجاز و یمن قرار دارد در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله تنها منطقه مسیحی‌نشین حجاز بود که مسیحیان مقیم آن با پشتیبانی‌های کشورهای مسیحی شمال آفریقا و قیصر روم ادامه حیات می‌دادند. 🔹پیامبر صلی الله علیه و آله برای بزرگان این منطقه نامه‌هایی ارسال کردند و آنان را به پذیرش دین اسلام و یا پرداخت جزیه (مالیات ویژه اهل کتاب) فراخواند. سران مسیحی نجران درباره نامه پیامبر صلی الله علیه و آله به مشورت پرداخته و با افراد زیادی در این باره گفتگو کردند. ولی به خاطر تبلیغات و فضای ویژه مسیحیان در آن منطقه، آنان هیچ یک از پیشنهادهای رسول خدا صلی الله علیه و آله را نپذیرفتند و برای رفع این معضل سه تن از بزرگان نجران، یعنی ابوحارثة بن علقمه (اسقف اعظم نجران و نماینده رسمی کلیسای روم در حجاز)، عبدالمسیح بن شرحبیل معروف به عاقب (پیشوای اهالی این منطقه) و اهتم (یا ایهم) بن نعمان معروف به سید (شخصی کهن سال و ریش‌سفید و مورد احترام نجرانیان) به همراه ده تن و به روایتی سی تن و به روایتی دیگر شصت تن از مسیحیان نجران عازم مدینه منوره شده تا با رسول خدا صلی الله علیه و آله به گفتگو بپردازند و راه حلی پیدا نمایند. 🔸آنان پس از ورود به مدینه منوره، وارد بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در مسجد النبی شدند ولی پیامبر صلی الله علیه و آله اعتنای چندانی به آنان ننمود. مسیحیان علت آن را نمی‌دانستند و به نزد عثمان بن عفان و عبدالرحمن بن عوف که پیشینه آشنایی با آنان داشته رفتند و علت آن را جویا شدند. ولی آن دو نیز چیزی در این باره نمی‌دانستند و آنان را به نزد امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام راهنمایی کرده و از آن حضرت، علت آن را پرسیدند. امام علی علیه‌السلام فرمودند: «چون شما با لباس‌های فاخر و تزئین کرده و صلیب به گردن آویخته وارد مسجد شدید، پیامبر صلی الله علیه و آله را از کردارتان ناخوش آمد باید لباس‌های خود را تغییر داده و با وضع ساده و بدون هیچ‌گونه تزیین به زر و زیوری بر آن حضرت وارد شوید تا مورد استقبال وی قرار گیرید.» 🔹 مسیحیان نجران بر اساس فرموده حضرت علی علیه‌السلام لباس و ظاهر خود را تغییر داده و با وضع ساده و عادی بر پیامبر صلی الله علیه و آله وارد شدند و با آن حضرت به گفتگو پرداختند. پیامبر صلی الله علیه و آله با آنان درباره توحید و شرک، نحوه آفرینش حضرت عیسی علیه‌السلام و ارتباط وی با خدای سبحان و باطل دانستن عقاید مسیحیان گفتگو کرد، اما سران نجران گفتار آن حضرت را نپذیرفته و بر عقاید باطل خویش اصرار ورزیدند. آنان برای فرار از پذیرش حق، پیشنهاد مباهله دادند. بدین معنا که در وقت معین در جایی به عبادت و راز و نیاز به درگاه خداوند متعال پرداخته و بر طرف مقابل نفرین کنند تا خداوند متعال بر دروغگو و باطل‌گرا عذابی نازل کرده و او را نابود سازد. در همین زمان بر پیامبر صلی الله علیه و آله آیه‌ای نازل شد و از مباهله با مسیحیان استقبال کرد: 🌹«فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبِینَ.»(۱) بنابراین، طرفین به مباهله رضایت داده و قرار شد در روز دیگر در مکانی در بیرون شهر مدینه گرد هم آمده و اقدام به مباهله نمایند. سران نجران پیش از رسیدن به مکان مباهله به یکدیگر گفتند اگر رسول خدا صلی الله علیه و آله با فرماندهان و یاران خود به مباهله آمد، معلوم است که مقاصد دنیوی دارد و از رسالت و نبوت او خبری نیست و ما باید با وی مباهله کنیم. اما اگر با فرزندان و اهل بیتش برای این کار اقدام کرد، دانسته می‌شود که او مقاصد دنیوی ندارد و قصدش هدایت و راهنمایی انسان‌ها از جهالت و کفر و شرک است. در آن صورت مباهله کردن با او خطرناک است و باید به او ایمان آورد و یا حداقل با وی مصالحه کرد.
🌿 جریان مباهله پیامبر ✅پیامبراکرم(ص) در سال دهم هجری، نامه‌ای به اسقف نجران (ابوحارثه)نوشت، و طی آن، مسیحیان نجران را به دین اسلام دعوت کرد. «نجران» که در مرز حجاز و یمن قرار گرفته، در آغاز طلوع اسلام تنها منطقه مسیحی‌نشین در حجاز (عربستان) بود. نماینده ی پیامبر اسلام(ص)،صهیب بن سنان، نامه را به اسقف مسیحیان نجران رساند. وی پس از خواندن نامه، شورایی مرکب از شخصیت‌های مذهبی و غیرمذهبی تشکیل داد،که وارد مدینه شوند و از نزدیک با پیامبر آخرالزمان(ص) دیدار کنند و دلایل نبوت ایشان را مورد بررسی قرار دهند. 💯 هیئت مسیحیان نجران متشکل از ۶۰ نفر به مدینه رفتند. نمایندگان نجران پس از دیدار با پیامبر (ص)با او به مباحثه و تبادل نظرات و افکار پرداختند و در مورد مسیح(ع) و مریم(س)و خدا به گفتگو نشستند، که در نهایت آنان به پیامبر(ص) گفتند: گفتگوهای شما ما را قانع نمی‌کند! در این هنگام جبرئیل نازل شد وآیه مباهله را آورد و پیامبر(ص) را مأمور کرد،تا با کسانی که با او مجادله می‌کنند، به مباهله برخیزد. آن آیه چنین است: ﴿فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِين﴾ 🔻...به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم، شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت می‌نماییم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود دعوت می‌کنیم، شما نیز از نفوس خود را، آنگاه مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می‌دهیم.(۱) ⛪️نمایندگان نجران از پیامبر(ص) وقت خواستند و قرار شد فردای آن روز به مباهله بروند. پیامبر(ص) و نمایندگان نجران، توافق کردند که مراسم مباهله در نقطه‌ای خارج از شهر مدینه، در دامنه صحرا انجام بگیرد. اسقف مسیحی به نمایندگان نجران گفته بود، در مراسم مباهله نگاه کنید، اگر محمد با فرزندان و خانواده اش برای مباهله آمد، از مباهله با او بترسید و اگر با یاران و سربازان آمد با او مباهله کنید. پیامبراکرم(ص) به همراه امام علی(ع)، حسن(ع) و حسین(ع) وحضرت فاطمه(س) به سمت صحرا رفت. در روایتی آمده است که اسقف گفت: «من صورتهایی را می بینم که اگر از خدا تقاضا کنند، که کوهها را از جا برکند، چنین خواهد کرد. هرگز با آنها مباهله نکنید، که هلاک خواهید شد و یک مسیحی تا روز قیامت بر روی زمین باقی نخواهد ماند.» پس با دیدن این صحنه هیأت مسیحی از مباهله امتناع ورزید و اسقف اعظم مسیحیان به پیامبر اسلام(ص) گفت: یا اباالقاسم! ما با تو مباهله نمی کنیم، بلکه مصالحه می کنیم. پیامبر اسلام(ص) نیز با آنها بر پرداخت جزیه مصالحه نمود. همچنین در روایت دیگری آمده است که پیامبر اسلام(ص) پس از امتناع هیأت مسیحی از مباهله چنین فرمود: «قسم به خدایی که مرا به حق مبعوث نمود، اگر آنها با ما مباهله می کردند، وادی آتش بر روی آنها می بارید.» 📃اما صلح نامه: (به نام خداوند بخشنده مهربان) این نامه‌ای است از محمّد رسول خدا(ص) به ملت نجران و حومه ی آن! حکم و داوری محمّد(ص) درباره تمام املاک و ثروت ملت نجران این شد که؛ اهالی نجران هرسال دو هزار لباس که قیمت هر یک از چهل درهم تجاوز نکند به حکومت اسلامی بپردازند...و جان و مال و سرزمین و معابد ملت نجران در امان خدا و رسول اوست، مشروط بر اینکه از همین حالا از هر نوع ربا خواری خودداری کنند.(۲) 📚منبع: ۱)سوره آل عمران،آیه ۶۱ ۲)کتاب منشور جاوید، ج ۷،ص۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫💫 مجموعه کانالها و گروه مادحین و ذاکرین ولایتمدار حضرت زینب سلام الله علیها ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ ⚘لینک دعوت به گروه اشعار وروضه حضرت زینب(سلام الله علیها)⚘ http://eitaa.com/joinchat/1548484627Cc108c80f9e 💠🍃💠 http://eitaa.com/joinchat/2288255007C8509f44f1f 💠🍃💠 کانال اشعار مناجاتی همراه باصوت امام زمان عج https://eitaa.com/joinchat/1169883173C0eef1e04a6 💠🍃💠 http://eitaa.com/joinchat/1591017491C4e1047a90c 💠🍃💠 کانال ختم خوانی یا زینب(سلام الله علیها) http://eitaa.com/joinchat/1358299167C1f58d7c92c 💠🍃💠 عروسی خوانی یا زینب سلام الله علیها https://eitaa.com/arosikhani/yazinab آیدی مدیر جهت پیشنهاد وانتقادات @Gomnam1038 💠🍃💠 🌺🍃دوستانتان را به گروه دعوت کنید اجرتون با حضرت زینب سلام الله علیها🌺🍃
واحد؛ حسرت دیدار.mp3
3.26M
علیه‌السلام 🔹حسرت دیدار🔹 دلی که پاکه، به راهت ایمان داره کی گفته این راه، نقطۀ پایان داره؟ داغ تو هر سال، «تازه مسلمان» داره ابی‌عبدالله ابی‌عبدالله، هر کسی که تو رو شناخت ابی‌عبدالله، دلش رو به عشق تو باخت ابی‌عبدالله، توی دلش شش‌گوشه ساخت دنیا می‌بینه، تاب و تب ما رو می‌فهمه آخر، قدر این اشکا رو یه روزی عشقت، می‌گیره دنیا رو «یا ثارالله، یا اباعبدالله» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عشق حسینی، یه عشق بی‌ماننده هر کسی دل بست، از همه چی دل کنده اشکای شور و شیرینی لبخنده ابی‌عبدالله ابی‌عبدالله، ای همۀ هستی ما ابی‌عبدالله، همیشه می‌زنیم صدا ابی‌عبدالله، ما رو ببر به کربلا سختی این عشق، حسرت دیداره از غم دوری، دل شده بیچاره می‌دونی این دل، چقدر دوست داره «یا ثارالله، یا اباعبدالله» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جادۀ پر نور، یه راه پرآوازه پای پیاده، یه شوق بی‌اندازه آغوش مهرت، به روی عالم بازه ابی‌عبدالله ابی‌عبدالله، اسمتو داریم روی لب ابی‌عبدالله، ببین نداریم روز و شب ابی‌عبدالله، دوباره ما رو بطلب خستگی راه، یه حس شیرینه چای عراقی، به دردا تسکینه غبار جاده، رو اشکا می‌شینه «یا ثارالله، یا اباعبدالله» شاعر: نغمه‌پرداز: .
واحد؛ بدم المظلوم.mp3
2.17M
علیه‌السلام 🔹بدم المظلوم🔹 منجی جهان حضرت موعود با تو می‌شود هر ستم محکوم از ره می‌رسی وارث حیدر اَینَ الطّالِبُ بِدَمِ المظلوم؟ بِدَمِ المظلوم قیام می‌کنی شب ظلمت را تمام می‌کنی تو به چشم ظلم خواب راحت را حرام می‌کنی فریاد استغاثه رسیده به هر کران «عَجّل عَلَی ظُهُورِکَ یا صاحبَ الزّمان» «اَلغوث و اَلأمان یا صاحبَ الزّمان» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ می‌سوزد هنوز خیمه در آتش مانده بی‌پناه کودکی معصوم غزّه یک‌صدا می‌زند فریاد اَینَ الطّالِبُ بِدَمِ المظلوم؟ بِدَمِ المظلوم بیا تک‌سوار که دل عالم ندارد قرار به شب ظالم می‌دهد پایان فقط ذوالفقار تو می‌رسی و جلوۀ حق می‌شود عیان «عَجّل عَلَی ظُهُورِکَ یا صاحبَ الزّمان» «اَلغوث و اَلأمان یا صاحبَ الزّمان» شاعر و نغمه‌پرداز: .
شور؛ دلیل بندگی.mp3
2.5M
علیه‌السلام 🔹دلیل بندگی🔹 ای اسم تو بهونۀ جنون ما ای عشق بی‌نظیر و مهربون ما لبخندت شد دلیل بندگیم حسین اشک تو نور می‌ده به زندگیم حسین از این مسیر دور، زائرت می‌شم با یه سلام میام کربلا مجاورت می‌شم قسمت من، بشه اربعین، مسافرت می‌شم مجاورت می‌شم بگو کدوم مسیر، می‌رسونه منو حرم حکایتی شده، جدایی من و حرم «حسین آقام آقام» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ای عشقت روزیِ الهیِ دلم آغوش امنِ بی‌پناهیِ دلم از خشکی لب تو غرق آتیشم کی می‌شه توی روضه‌ها فدات بشم آروم جون آقا، مهربون آقا گریۀ من، شده از غمت، چه بی‌امون آقا آسمونم، شده رنگِ خون، دم اذون آقا آروم جون آقا یه نیم‌نگاه تو، برای قلب من بسه ببر منو به اون عتبات مقدسه «حسین آقام آقام» شاعر: نغمه‌پرداز: .
. ( پیش‌زمینه ) سبک سلامِ یاسین ..... سلامُ‌اللّه سلامُ‌اللّه به روضه‌هایِ سفیرِ شاه سلامُ‌اللّه سلام‌ُاللّه به آه و چشمِ خیره به راه با لبِ تشنه با دلِ مضطر این شده آوایم دمِ آخر از این سفر حذر‌‌ نما ارباب یابنَ‌الحیدر کوفه میا ارباب سیّدناَالمظلوم /۳/ اباعبداللّه سلامُ‌اللّه به اشکی که ..... رویِ لبِ خشکِ او چکید سلامُ‌اللّه به چشمی که .... بلوایِ بازارِ کوفه دید پیمانِ شهرِ کوفه دروغ است آهنگرِ شهر سرش شلوغ است امان از حالِ قافله اِی وای چه تیری دارد حرمله ای وای سیّدناَالمظلوم  /۳/   اباعبداللّه ✍ .👇