eitaa logo
عفاف امین ۲
16 دنبال‌کننده
318 عکس
22 ویدیو
7 فایل
ارایه مطالب درسنامه عفاف،جامع ترین کتاب در عرصه عفافگرایی،تحت اشراف کانون فرهنگی امین ادمین @Esaldorgar
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(131) درسنامه عفاف، ص287 ♦️ درس پنجم: عفت بویايي 3 عطر زدن بانوان از ديدگاه روایات اسلامی در روایات اسلامی از عطر زدنِ زن براي مرد نامحرم و خروجِ از منزل در چنين حالتي به‌شدت نهي شده است. چنان‌كه رسول خدا در بیانات گوناگون فرموده است: ـ هر زني که به خود عطر زند و از کنار عده‌اي مرد بگذرد تا بويش به مشام آنان رسد زناکار است. «أيُّما إمرَأةٍ إستَعطَرَت فَمَرَّت عَلَي قَومٍ لِيَجِدوا مِن رِيحِها فَهِي زانَيَةٌ». ـ هر مردی که زنش، خود را بیاراید و با آن حال از خانه‌اش بیرون آید، آن مرد دیوث می‌باشد و هرکه او را دیوث بنامد مرتکب گناه نشده است؛ و هرگاه زنی، خود را زينت و خوشبو نمايد و از خانه‌اش خارج شود و شوهرش به اين‌كار راضي باشد، براي هر قدمي كه اين زن برمي‌دارد، براي شوهرش خانه‌اي در جهنم بنا مي‌شود. «أيُّمَا رَجُلٍ تَتَزَيَّنُ إمرَأتُهُ إذا خَرَجَت مِن بابِ دارِها فَهُوَ دَيُّوثٌ وَ لا يَأثَم مَن يُّسَمِّيهِ دَيُّوثاً». ـ هر زني که خود را معطّر کند و از منزلش خارج شود مورد لعن واقع مي‌شود تا زماني که به خانه‌اش برگردد. «أيُّ إمرَأةٍ تَطَيَّبَت وَ خَرَجَت مِن بَيتِها فَهِي تُلعَنُ حَتّي تَرجِعَ إلي بَيتِها مَتي ما رَجَعَت». از این روایت می‌توان نتیجه گرفت که اگر کسی زنان اینچنینی را لعن کند و بر آنان نفرین فرستد اشکال ندارد، زیرا در این روایت آنان مورد لعن و نفرین و دورباد از رحمت اِلاهی قرار گرفته‌اند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(132) درسنامه عفاف، ص289 ♦️ درس پنجم: عفت بویايي 4 عطر زدن بانوان از ديدگاه فقيهان سؤال) آيا عطر زدن و يا خوش‌بو کردن به‌وسيله مواد و مايعات ديگر براي آقايان و بانوان در صورتي که بوي آن به مشام نامحرم برسد اشکال دارد؟ امام خميني(ره): عطر زدن اشکال ندارد ولي اگر عطر زدن بانوان موجب مفسده و تحريک باشد جايز نيست. آية‌الله گلپايگاني: در صورتي که عطر زدن به قصد جلب توجه نامحرم باشد اشکال دارد. آية‌الله خامنه‌اي: اگر موجب جلب نظر نامحرم يا منشأ خوف از افتادن در فتنه و فساد باشد جايز نيست و گرنه حرمت شرعي ندارد. آية‌الله جواد تبريزي: عطرهايي که موجب جلب توجه نامحرمان به زن مي‌شود، در بين نامحرمان جايز نيست، مگر اينکه در خانه خودش زده ولي بوي آن در خارج هم به ناچار مانده است. يك توجيه نادرست برخي از زنان انگيزه خود را از استعمال بوي خوش رعايت بهداشت و نظافت مي‌دانند! در پاسخ به اين افراد بايد گفت كه براي رعايت نظافت و بهداشت، راهي بهتر از عطر ‌زدن وجود دارد و آن استحمام و پوشيدن لباس‌هاي پاكيزه است، چرا كه عطر به تنهايي نمي‌تواند بهداشت و نظافت را به ارمغان بياورد و به‌عكس آنگاه كه با بدن بدبو يا لباس بدبو آميخته شود، بدبوتر مي‌شود؛ وانگهي اگر استعمال بوي خوش سبب تحريك شهوت مردي شود و او را به قلمرو عفاف آن زن بكشاند زيان و مفسده‌اش بسيار بيشتر است از رعايت بهداشت تن و بدن. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(133) درسنامه عفاف، ص296 ♦️درس ششم: عفت بساوايي يكي از گيرنده‌هاي حسي، پوست بدن و حس لامسه است كه در تحريك غريزه ‌جنسي، نقش به‌سزايي دارد؛ اين‌ گيرنده حسي در اثر مجاورت يا تماس با برخي ‌از محرّك‌ها، سبب تحريك غريزه جنسي مي‌شود و آدمي را به رفتارهاي شهواني وا مي‌دارد. تماس‌هاي تحريك كننده به‌لحاظ شدت و ضعف از مراتب گوناگون برخوردارند و از ديدگاه شريعت اسلام، انواع لمس‌ها و تماس‌هاي مكروه و حرام را شامل مي‌شوند. با این توضیح، مرادِ ما از عفت بساوایی در این بحث، پرهیز از هر انحراف اخلاقی است که مرتبط با حس لامسه می‌باشد که ابتدا فهرست آنها بیان می‌شود و سپس توضيح مختصر آنها تقدیم می‌گردد: 1) پرهیز از نشستن در كنار نامحرم 2) پرهیز از نشستن در جايِ گرمِ نامحرم 3) پرهیز از دست‌دادن به نامحرم 4) پرهیز از خودارضايي 5) پرهیز از مباشرت 6) پرهیز از تَقبِیل 7) پرهیز از خوابيدن با هم‌جنس در زير يك روانداز 8) پرهیز از همبستری در ايام عادت ماهانه 9) پرهیز از حيوان‌بازی (تجاوز به حیوان) 10) پرهیز از زنا (آميزش با غيرهمجنس) 11) پرهیز از لواط (هم‌جنس‌بازی مردان) 12) پرهیز از مساحقه (هم‌جنس‌بازی زنان) 13) پرهیز از مرده‌بازی (تجاوز به مرده) 14) پرهیز از بچه‌بازي (تجاوز به بچه) 🔹پرهیز از محرک‌های نامشروعی که مرتبط با حس لامسه است را عفت بساوایی گویند. (بَسُودَن=لمس‌کردن) فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(134) درسنامه عفاف، ص296 ♦️درس ششم: عفت بساوايي 1) پرهیز از نشستن در كنار نامحرم هرچه فاصله ميان نامحرمان بيشتر باشد، حريم بيشتري نگه داشته مي‌شود و كمتر احساس ‌خودماني‌ شدن‌ و صميمي‌ بودن به دو‌طرف دست ‌‌‌‌مي‌دهد. و به‌عکس هرچه اين فاصله‌ كمتر شود، طرفين ‌خودماني‌تر و صميمي‌تر مي‌شوند و آرام‌آرام نوع نگاه‌ها و نوع‌ كلماتي كه بين آنها ردّ و بدل مي‌شود تفاوت‌ مي‌يابد. به همين جهت مسئله چگونگي نشستن در كنار نامحرم در اماكن عمومي و وسايل نقليه عمومي و … اهميت مي‌يابد. حفظ فاصله ميان نامحرم (چه جنس مخالف و چه هم‌جنسِ تحريك‌زا) نقشی مهم در پيشگيري از انحرافات اخلاقی دارد. چه اينكه نشستن در كنار نامحرم ممكن است گاهي وقت‌ها سبب تحريك غريزه جنسي شود و آدمي را به گناه بكشاند به‌ويژه كه اگر لباس‌ها با هم تماس داشته باشند. از آیه شریفه 53 احزاب که فرموده: «به هنگام درخواست کالا از زنان بهتر است این کار از پشت پرده صورت بگیرد» می‌توان استفاده نمود که به طریق اُولی نشستن بدون فاصله در کنار نامحرم، تحریک‌کننده‌تر و خطرناک‌تر است. پيامبر گرامي اسلام، كه درود خدا بر او و فرزندانش باد، نیز مي‌فرمايد: باعِدُوا بَيْنَ اَنْفاسِ الرِّجالِ و النِّساءِ فَإنَّهُ إذا كانَت المُعايَنَةُ وَ الْلِّقاءُ كانَ الدّاءُ الذّي لا دَواءَ لَهُ. ميان مردان و زنان فاصله و جدايي بيندازيد [تا كمتر با يكديگر برخورد و تماس داشته باشند] زيرا هنگامي كه مردان و زنان يكديگر را ببينند و با هم برخورد و ملاقات داشته باشند، دردي پديد آيد كه دارويي براي آن يافت نشود. درسنامه عفاف👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(۱۳۵) درسنامه عفاف، ص۲۹۷ ♦️درس ششم: عفت بساوايي 2) پرهیز از نشستن در جاي گرمِ نامحرم حساسيت پوست بدن در تحريك غريزه جنسي به‌اندازه‌اي زياد است كه انسان ممكن است حتي از نشستن در جاي گرم نامحرم تحريك شود و گرفتار انحرافات اخلاقی گردد. به همين دليل دين مقدس اسلام براي پيشگيري از تحريك‌ و پیامدهای احتمالی بعدی، همانند وسوسه‌های شیطانی و... ، از نشستن در جاي گرم نامحرم نهي كرده و آن‌را نپسنديده است. چنان‌كه رسول خدا (ص) مي‌فرمايد: إذا جَلَسَت المرأةُ مَجلِساً فَقامَتْ عَنْهُ فَلا يَجْلِس فِي مَجْلِسِها رَجُلٌ حَتَّي يَبْرُد هنگامي كه زني در جايي نشسته است آنگاه كه برمي‌خيزد، پيش از سرد شدن، نبايد مردي در آنجا بنشيند. 3) پرهیز از دست‌دادن به نامحرم متأسفانه برخی در اثر ناآگاهی و عدم اطلاع از احکام شرعی به نامحرمان دست می‌دهند که این کاری است حرام و مردود. رسول‌خدا (ص) در این باره فرموده است: مَنْ صافَحَ إمْرأةً جَاءَ يَوْمَ الْقيامَة مَغلولَاً ثمَّ يَؤمَرُ بِه اليَ النّار هركس به زن نامحرم دست بدهد در روز قيامت، در حالي كه به غُل و زنجير بسته شده به آتش افكنده مي‌شود. و در حدیثی دیگر فرمود: لَإِن يُطعَنَ فِی رَأسِ اَحَدِکُم بِمِخيَطٍ مِن يَدَيهِ خَيرٌ لَهُ مِن أن يَمُسَّ إمرَأَةً لاتَحِلُّ لَهُ. اگر سوزنی با شدّت، بر سر یکی از شما فرود آید، بهتر از آن است که زنی را که نامحرم است لمس کند. امام صادق (ع) نيز فرمود: هركس با زن نامحرم مصافحه كند و دست بدهد، بي‌گمان خشم خداوند عزوجل را براي خود خريده است. فایل درسنامه عفاف👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(۱۳۶) درسنامه عفاف، ص۲۹۸ ♦️درس ششم: عفت بساوايي دست دادن به نامحرم در صورت عدم تحريك چه حكمي دارد؟ اگر كسي مطمئن باشد كه با دست‌دادن تحريك نمي‌شود آيا در اين صورت مي‌تواند دست بدهد؟ با توجه به اينكه هيچ آيه، روايت و دليل شرعي چنين فرضي را جايز ندانسته است بنابراين نمي‌تواند دست بدهد. گذشته از اينها فرض كنيد كسي به خودش اطمينان داشته باشد كه تحريك نمي‌شود ليكن از كجا مي‌داند كه طرف مقابل او نيز تحريك نمي‌شود؟! البته در همين‌ صورت اطمينان نيز ممكن است بعد از گذشت مدت‌ زماني، همان فرد آن صحنه را به‌ياد آورد و تحريك گردد. و اگر هيچ‌يك از اينها هم نباشد بي‌ترديد رواج اين رفتار در بين مردم و به‌ويژه جوانان انحراف‌زا است. بنابراين هيچ عقل سالمي دست‌دادن به نامحرم را حتي در صورت اطمينان از عدم تحريك، جايز نمي‌داند. آري دست‌دادن با نامحرم در صورتي كه حايلي همانند پارچه يا دستكش باشد اشكال ندارد به شرط اينكه دست را فشار ندهند و هيچ‌گونه تحريك نيز در پي ‌نداشته باشد چنان‌كه در برخي از روايات و در فتاواي فقيهان به اين مسئله اشاره شده است. شهيد مطهري در اين‌باره مي‌گويد: بديهي است كه جايز ‌بودن دست‌دادن با زن بيگانه در صورت حائل ‌بودن جامه يا دستكش، مشروط به اين است كه تلذّذ و ريبه‌اي در كار نباشد، اما اگر تلذّذ و ريبه در كار باشد همان‌طور كه بعضي از فقهاي ديگر در حاشيه «عُروة»‌ يادآوري كرده‌اند قطعاً حرام است. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(۱۳۷) درسنامه عفاف، ص۲۹۹ ♦️درس ششم: عفت بساوايي يك پرسش و پاسخ اگر دست ‌ندادن به نامحرم در نزد برخي از افراد و در برخي از فرهنگ‌ها گونه‌اي از بي‌احترامي شمرده شود آيا در اين‌صورت مي‌شود دست داد؟ از آنجا كه شريعت اسلام چنين اجازه‌اي نداده است، نمي‌توان دست داد. خوشبختانه امروزه با وسايل ‌ارتباط جمعي فراواني كه وجود دارد مي‌توان احكام و دستورات دين مبين اسلام، و از جمله حرمت دست‌دادن با بيگانگان را در سراسر جهان تبليغ نمود و با آگاهي بخشي، شبهه «بي‌احترامي» را برطرف كرد تا برخي از اهل فضل و دانش -به‌خاطر غلبه فرهنگ غرب در برخي از كشورها- مجبور نشوند هر از چندگاه از يكي از احكام شريعت دست بردارند و عقب‌نشيني كنند! چه اينكه بيم آن مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود بعد از گذشت مدتي، ديگر چيزي از دين باقي نماند و اندك ‌اندك شبيه حكايت «شير بي‌دم و سر و اشكم» مثنوي شود كه نه ‌چنين شيري وجود داشته و نه خدا چنين شيري آفريده! بنابراين بسيار شجاعانه و منطقي مي‌توان، برخي از حكمت‌هاي اين‌دست از احكام اسلامي را براي غيرمسلمان‌ها بيان كرد و آنها را قانع ساخت. بي‌ترديد آنان ‌كه اهل ‌فهم و فضيلت باشند، دلايل منطقي، متين و استوار دانشمندان اسلامي را خواهند پذيرفت و دست ‌ندادن به نامحرمان را نشانه بي‌احترامي نخواهند پنداشت. بلكه آن‌را يكي از احكام مترقي اسلام دانسته و خود نيز از آن پيروي خواهند كرد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(۱۳۸) درسنامه عفاف، ص۳۰۳ ♦️درس ششم: عفت بساوايي 4) پرهیز از خود ارضايي يكي ديگر از انواع تحريكات لمسي که در ارتباط با حس لامسه است و بايد به‌شدت از آن پرهيز شود، عملِ بسيار زشتِ دست‌ورزی و مالش دستگاه تناسلی و بازي با آن است كه سبب تحريك شديد غريزه جنسي مي‌شود و زيان‌هاي فراوان جسمي و رواني و اجتماعی در پي دارد. خود ارضايي در ميان مردان به‌صورت «استمنا» و خروج مني، و در ميان زنان به‌صورت «استشها» و لذت جنسي تحقق مي‌يابد و از ديدگاه دين مبين اسلام عملي زشت و حرام است. در كتاب شريف «لُمعِه» و شرح آن، كه از كتاب‌هاي فقهي شيعه است، خاطر نشان شده كه استمناء حرام است و سبب تعزير و مجازات مي‌شود، البته میزان مجازات، به نظر و تشخيص حاكم و قاضي واگذار شده است. در روايتي آمده: مردي را كه با دستگاه تناسلی خود بازي كرده بود نزد اميرمؤمنان (ع) آوردند. حضرت او را تعزير كرد و به دست او تازيانه زد تا جايي كه دستش سرخ شد. آنگاه از محل بيت‌المال برايش زن گرفت. از امام صادق (ع) در باره کسی که با مالِش، شهوتش را دفع می‌کند پرسیدند؟ حضرت در پاسخ فرمودند: هر که شهوت خود را این‌گونه و مانند آن، دفع کند در حکم زنا است. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(۱۴۰) درسنامه عفاف، ص۳۰۸ ♦️درس ششم: عفت بساوايي ۸ ۲- آسيب‌هاي رواني‏ الف ـ استرس و اضطراب ( Stress/Anxiety) ب ـ بي‌‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي پ ـ پرخاشگري، بداخلاقي و تندخويی ت ـ بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه (Insomnia/Sleep problem) ث ـ میل به گوشه‌گيري، تنهايي و در نتیجه افسردگي ج ـ كسالت دائمي و سستی در اراده و تصمیم‌گیری و عدم اعتماد به نفس چ ـ احساس هیچی و پوچی و حقارت ح ـ احساس گناه و عذاب وجدان خ ـ حساسيت بيش از حد و زودرنجي ( Irritability) د ـ عدم تمركز حواس (Lack of concentration) ذ ـ حواس‏پرتي و ضعف حافظه(Poor memory) كسي كه عمل زشت خودارضایی را مرتكب مي‌شود مجبور است صحنه‌هاي خاصي را در فكر خود مجسم كند تا دفع شهوت شود و همين تجسم‌هاست كه قواي فكري و ذهني را آن‌چنان فرسوده مي‌كند كه در مدت كوتاهي به كلي از كار مي‌افتد و انسانِ مبتلا به چنين عادتِ شومي، به فراموش‌كاري و كُند ذهني مبتلا مي‌شود. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
هدایت شده از عفاف گرایی
بسم الله الغیور قسمت(۱۴۱) درسنامه عفاف، ص۳۰۹ ♦️درس ششم: عفت بساوايي ۹ ۳- آسيب‌هاي اجتماعي الف ـ بي‏ميل شدن به ازدواج ب ـ احساس طرد شدن از سوی دیگران. پ ـ از دست دادن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي ت ـ دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك و سردي روابط‌زناشويي، و در نتيجه طلاق و جدايي ث ـ اعتیاد به مواد مخدر چگونگي مشكلات زناشويي مبتلايان به اين بيماري اشاره شد كه مبتلاي به اين عادت زشت، ممكن است به بيماريِ كُندي يا تسريعِ اِنزال مني گرفتار آيد و يا به‌طور كلي توان جنسي خود را از دست بدهد و در نتيجه در روابط زناشويي تحريك نشود و به همسر خويش چندان علاقه و تمايل نشان ندهد كه اينها سبب مي‌شود تا روابط زن و شوهري به سردي و بي‌مهري بيانجامد و زمينه‌هاي طلاق و جدايي را فراهم آورد. بنابراين لذت‌هاي جنسي پيش از ازدواج و از جمله خودارضایی مي‌تواند در سردي روابط زن و شوهر و سُستي بنيان خانواده تأثيرگذار باشد مگر آنكه چنين افرادي به‌راستي توبه كنند و درصدد جبران گذشته زشت خود برآيند. زيرا خداي مهربان توبه‌پذير است و آثار شوم گناهان را مي‌تواند برطرف نمايد. چنان‌كه امام سجاد علیه‌السلام مي‌فرمايد: وَ اسْتَصلِح‌ بِقُدرَتِكَ‌ مَا ‌فَسَدَ مِنَّي خدايا! گذشته فاسد مرا، به‌قدرتت اصلاح بفرما! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin