هدایت شده از استراحت بعداز شهادت
با لینک به کانال ایتایی بنیاد بین المللی غدیر نمایندگی استان همدان بپیوندید بامطالب ناب و احادیث علوی، شرح بر خطبه ها و حکمت های نهج البلاغه ، پوستر ها و بیانات ناب، پاسخ به سوالات و شبهات از اساتید مشهد، قم و همدان باما همراه باشید.
👇👇👇👇
@bonyadghadirhamedan99
1_283327598.ogg
708.2K
پاسخ به شبهه ای پر تکرار
می گویند امام زمان می آید
اما نمی آید
بدبخت انسانی که منتظر است.
او کیست که می آید ؟چرا می آید ؟
کسی که در جنگ جهانی نیامد
میلیون ها تن سلاخی شدند
زنانی بی آبرو شدند نیامد
از گرسنگی انسانها گربه خوردند نیامد
به جوانان در بند ها تجاوز شد نیامد
هزاران نفر این روزها در حال مردن هستند ولی نمی آید.
کجاست؟
کی می آید؟
می آید که چه کند؟
جنگ افروزی کند؟
انتقام یک بانو را بعد از هزاران سال بگیرد؟
انتقام کشتار عاشورا را از نسلهای بعدی بگیرد؟
دو سوم مردم جهان را بکشد؟
چه انتظاری می کشند منتظران؟
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
ایتا🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
❓❓ شبهه :
آیا چنین نیست که ابوبکر و عمر به خاطر جایگاهی که نزد خدا و پیامبرش داشتند، افتخار دفن شدن در کنار پیامبرصلی الله علیه و آله را یافتند؟
📝 پاسخ
1️⃣ سلفیها میگویند کسی که مرد، کارش تمام است و هرگز به دیگران سود و زیانی نمیرساند و در این مطلب میان انبیا و غیر انبیا، فرقی نیست.
بنابراین، از نظر طراح پرسشها که بلندگوی سلفیها است، نباید دفن این دو نفر در کنار مرقد رسول خدا فضیلتی به حساب آید.
2️⃣ حجرهای که رسول خداصلی الله علیه و آله در آن به خاک سپرده شده، مربوط به عایشه دختر ابی بکر بوده است، بنابراین، دختر اجازه داد که پدر در آن حجره به خاک سپرده شود. پس از او، هنگامی که عمر مجروح شد، پیامی فرستاد و از عایشه درخواست کرد که او هم در همان حجره به خاک سپرده شود.
✅ بنابراین، دفن آنها در آن حجره نتیجه اجازه زنی است که به ظاهر مالک آن حجره بود، ولی اجازه دفن حسن بن علی علیهما السلام را نداد و از این جهت در بقیع مدفون شد و اگر به دیگران اجازه میداد آنان نیز دفن میشدند. بنابراین، مسألهای جز اجازه یک زن، در میان نبود .
📚پاسخ جوان شیعی به پرسشهای وهابیان، محمد طبری
#معارف_اعتقاری
#موسسه_کلامی_احیاء
ایتا🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتسآپ🌷👇
https://chat.whatsapp.com/CPK9Lks4bLp9byNzn7osfG
💠 حوزه علمیه الزهرا(س) با همکاری #موسسه_کلامی_احیاء_همدان برگزار می کند.
موضوع: دوره جریان شناسی فکری احزاب
استاد محترم: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی اسکندری
زمان: پنج شنبه ها ۹ تا ۱۱ ویژه بانوان
از طریق درگاه فضای مجازی 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/867893336Ge59f3cb877
#شهیدمطهری :
انتظار #فرج انسان را به صورت سربازی درمیآورد که مطمئن است فرضا خودش از میان برود، ایدهاش و هدفش قطعا در آینده پیروز است و به فرزندان میگوید ممکن است ما روز پیروزی را درک نکنیم، ولی چنین روزی هست و خوشا به حال کسی که چنین روزی را درک میکند، برخلاف کسی که از #پیروزی ایدهاش هم ناامید است، لذا #انتظار عبادت است.
📚ص183 از کتاب #مهدویت استاد شهید مرتضی مطهری
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
ایتا🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
🔽🔽🔽⁉️⁉️⁉️
آیا صفات متناقض را همزمان می توان به خدا نسبت مى داد؟
📌📌📌📌👇👇👇👇👇
◀️از آنجا که علم و دانش ما، بلکه تمام هستى ما محدود است هرگز نمى توانیم به «کنه» و حقیقت ذات خداوند که نامحدود است برسیم، چرا که آگاهى از کنه چیزى به معنى احاطه بر او است، چگونه موجود محدود، مى تواند احاطه به ذات نامحدودى پیدا کند؟ همچنین، شناخت کنه «صفات» خدا که عین ذات اوست نیز، براى موجود محدودى همچون ما امکان پذیر نیست. بنابراین آنچه ما از ذات و صفات خدا مى دانیم، یک علم اجمالى است، و بیشتر بر محور آثارش، دور مى زند.
از سوى دیگر، چون الفاظ ما براى رفع نیازمندى هاى زندگى روزمره ما وضع شده، هرگز نمى تواند بیانگر ذات و صفات نامحدود حق باشد، لذا الفاظ علم و قدرت و حیات و ولایت و سایر الفاظى که بیانگر صفات ثبوتیه و سلبیه او است، رنگ دیگرى به خود مى گیرد و اینجاست که گاه به تعبیراتى برخورد مى کنیم که در یک نظر سطحى، متناقض و متضاد است، اما با دقت روشن مى شود، که همه بیانگر یک واقعیت است.
مثلا مى گویئم: خداوند هم اوّل است و هم آخر، هم ظاهر است و هم باطن، با همه چیز است اما همراه آنها نیست، و جدا از همه چیز است امّا بیگانه از آنها نیست.
اگر با معیار مفاهیم این الفاظ در موجودات محدود و ممکن سخن بگوئیم، چیزى که اوّل است نمى تواند آخر باشد و چیزى که ظاهر است نمى تواند باطن باشد. ولى هنگامى که این الفاظ را در افق ذاتِ بى نهایت او مى اندیشیم، مى بینیم همه با هم جمع است؛ چرا که موجود نامتناهى در عین اوّل بودن، آخر، و در عین ظاهر بودن، باطن است. اینجاست که مى گوئیم: مهم در شناخت اوصاف جمال و جلال او این است که به این حقیقت توجه داشته باشیم: (هیچ چیز مثل او نیست، و او نیز شبیه به هیچ چیز نیست)؛ «لَیسَ کَمِثْلِهِ شَىءٌ». (۱)
تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۲۰، ص ۳۹۲.
#معارف_اعتقاری
#موسسه_کلامی_احیاء
ایتا🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتسآپ🌷👇
https://chat.whatsapp.com/CPK9Lks4bLp9byNzn7osfG
✅ نشست علمی ش ۸
🔸 پرسش و پاسخهای کلامی
🔹با حضور استاد ربانی گلپایگانی
📣 چهارشنبه ۳ دیماه
⏰ساعت ۱۹
🖥 به صورت پخش زنده:
https://www.skyroom.online/ch/aq2aq2/jalaseh
🔺 درصورتی که در ورود به برنامه مشکلی داشتید با شماره ۰۹۱۹۸۸۶۹۸۲۰ تماس حاصل فرمایید.
🔹 پرسشهای کلامی خود را که دوست دارید از استاد ربانی بپرسید تا روز سه شنبه به شماره فوق پیامک فرمایید.
✅ کانال مرکز کلام اسلامی و تفسیر کرمانشاه
@kalamkermanshah
#معارف_اعتقاری
#موسسه_کلامی_احیاء
ایتا🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتسآپ🌷👇
https://chat.whatsapp.com/CPK9Lks4bLp9byNzn7osfG