eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
شب بیست و نهم.mp3
11.33M
🎧 مجموعه پادکست‌های بشنو از نی شرح دعای ابو حمزه ثمالی با بیانی روان و متفاوت از استاد علی صفایی حائری 🎙 🌙 قسمت بیست و نهم ماه مبارک رمضان 📚 #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 قانونِ بلاء ✍🏻 عین‌صاد ❞ فائز نمى‌تواند بدون بلا باشد. اين قانونى است كه خداوند گذاشته است. حتماً مبتلايت مى‌كند و امكان ندارد كه رهايت كند! 📚 | ص ۸۳ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرشار از دیگران ✍🏻 عین‌صاد ❞ در روايت هست: «لا يَكْمُلُ الْايمان فى قَلْبِ مُؤمِن حَتّى لا يُبالِى مَنْ اَكلَ الدّنْيا» ؛ «ايمان و عشق خدا در دل مؤمن به كمال نمى‌رسد، مگر آنجايى كه باكش نباشد كه چه كسى دنيا را خورد.» دلى كه از عشق‌هاى ديگر پُر است و هزار رنج دارد، از عشق خدا سرشار نمى‌شود. كوزه به‌اندازه‌اى كه از هوا خالى شده، از آب پر مى‌شود. مغرور نباش كه در كنار فراتى و در ميان آب. كوزۀ واژگون در ميان آب، از آب خالى است. هوايش مانع سرشارى و لبريزى است. بايد از هوا خالى شود كه آن وقت پر مى‌شود. تو كه رنج مى‌برى كه فلانى، فلان پست، فلان منزل، فلان زن، فلان مغازه، فلان برنامه را دارد، تو هنوز وابسته‌اى؛ و اگر كارى بكنى و قيامى، به‌خاطر همين وابستگى است نه به‌خاطر دستور و تكليف. مادامى كه خودت در گردونه هستى، نمى‌توانى گرداننده باشى. اگر تمامى سنگ‌هاى بيابان‌ها را يك نفر براى خودش جمع كند، تو خنده‌ات مى‌گيرد و باكت نيست. چرا؟ چون وابستگى ندارى. پس آنجا كه باكت شد و رنج بردى، از اين علامت، خودت را بشناس و بى‌خود حرفى را مطرح نكن كه دلت پشتوانه‌اش نيست. 📚  | ص ۱۷ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 از درون بجوش! ✍🏻 عین‌صاد ❞ فرعون هنگامى كه آدم‏ها را پوك كرد، مى‏تواند آنها را از خودش پر كند و مى‏تواند آنها را به دام بيندازد، چون آدم‏هاى پوك مجبورند كه از تو بپرسند و تو هم مجبورى كه به آنها بگويى و بر آنها فرمان برانى. اين ديگر فرق نمى‏كند كه حاكم يك نفر باشد يا يك جمع. ... اگر اين زمينه به دست نيايد و هر كس همراه اين بينات و هدف و طرح و عمل نشود، آب‏ها به همان جوى‏ها باز خواهند گشت و اين عمق و پايه، جز با خلوت و نظارت تو تأمين نمى‏شود. هر درخت مجبور است كه مدّتى در زير خاك ريشه بگيرد و سپس‏ سربرافرازد، وگرنه سطحى است و قرارى نخواهد داشت؛ «اجْتُثَّتْ مَنْ فَوْقَ الْارْضِ مَالَها مِنْ قَرارٍ.» و اين ريشه انداختن را درون گرايى گفتن و انگ زدن، نبايد دلت را به هم بزند و همچون ميمون‏ها تو را به بازى بگيرد. ...ما نمى‏توانيم به اتهام درون گرايى در سطح بمانيم و با پاى ديگران راه برويم.آنها كه از درون نجوشيده‏اند از بيرون پر خواهند شد. 📚 | ص 24 #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 استقامت مسلم 🎙 عین‌صاد #⃣ ▪️ بازنشر به مناسبت سالروز ورود جناب مسلم بن عقیل به کوفه 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ما و حادثه‌ها ✍🏻 عین‌صاد ❞ بايد بدانيم در هر حادثه‌اى برايمان درسى است؛ و در هر تصادفى، نظمى؛ و در هر پيشامدى، حسابى. حداقل احتمالش را بدهيم. اگر احتمال بدهيم كه در خاك‌هايى كه جلوى ماست، چيزى قيمتى و گران‌بها هست، ساده از كنارش نمى‌گذريم و آن را غربال مى‌كنيم و مى‌كاويم. آنهايى كه يافتند ممكن است در حادثه‌ها درسى باشد، ساده و سطحى از كنار آنها نمى‌گذرند و جدا نمى‌شوند. در هر حادثه، گذشته و حال و آينده‌اش را در نظر بگيريم...اگر بيابيم كه اين قالى، ديروز روى زمين بود و روى آن راه مى‌رفتيم، فردا هم كهنه مى‌شود و خُرجين يك پيرمرد يا پالان يك الاغ خواهد شد، امروز طور ديگرى از آن برداشت مى‌كنيم؛ رهايش نمى‌كنيم تا احتكار يا اسراف شود. اگر از بالا رفتن مورچه‌اى بر روى ديوار مى‌توانيم درس استقامت و پيروزى بگيريم، بدانيم يا حداقل احتمال بدهيم كه در گذشته و آينده‌اش نيز درسى براى ما وجود دارد و گذشته و آينده را هم در نظر بگيريم، اين‌گونه گذشته از آن درس، به درس‌هاى ديگر هم مى‌رسيم. 📚  | ص ۸۵ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 از عبادت‌هایم پشیمانم! ✍🏻 عین‌صاد ❞ كسانى كه مى‌دانند ذنوب چقدر دقيق است - كه حتى عبادات ما جزء ذنوب ماست- آنها هستند كه بايد حتى از عبادت‌هايشان هم استغفار كنند. ...روزى با يكى از دوستان به زيارت مى‌رفتيم. يكى پرسيد: كجا مى‌رويد؟ دوستم گفت: مى‌رويم حرم... براى چه مى‌رويد؟ براى حمام! مى‌رويم چرك‌گيرى كنيم. آن رفيق ما آرام جواب داد: «مى‌رويم از آن حرم‌هايى كه تا ديروز مى‌رفتيم استغفار كنيم، مى‌رويم از كارهايى كه تا ديروز مى‌خواستيم با آنها قرب به دست آوريم، استغفار كنيم». چقدر ادعا در اين جمله خوابيده است!! يعنى كسى مى‌تواند از اطاعت‌هاى ديروزش استغفار كند، كه يك رشد سريعى را شروع كند.يعنى آن قدر سر راه او نور زياد پاشيده‌اند كه حتى عبادت‌هاى ديروزش شده ذنبِ امروزش و آن قدر كلاسش بالا آمده كه بايد از كارهاى ديروزش هم استغفار كند. 📚 | ص 98 #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آرزوهایت را قربانی کن! ✍🏻 عین‌صاد ❞ تا حركتى شكل نگرفته و تا انسان اصل و ريشه و بنياد پيدا نكرده و تا حريم‌ها مشخص نشده‌اند، شيطان با انسان كارى ندارد. ...ولى وقتى كه ريشه‌ها در انسان شكل مى‌گيرند به همان اندازه كه محكم مى‌شوند، به همان اندازه هجوم وساوس زياد مى‌شود و به تعبير روايت شياطين، مثل قبائل ربيعه و مضر ٢٠٠، ٣٠٠هزارتايى به انسان هجوم مى‌آورند و بنا دارند كه تو ريشه و اصلى نداشته باشى. من خودم شاهد بودم كسانى كه برايشان توجهاتى آمده بود تا كارهاى مهمى انجام دهند، ولكن هر چه بيشتر پيش مى‌رفتند، آن آرزوهايى كه در درون خود مهار كرده بودند و با زحمت كنار زده بود، آهسته آهسته جلو مى‌آمدند و مانع اقدام مى‌شدند. اينجاست كه اگر بخواهى به آرزوها پا بدهى و نرمى كنى، تو را مى‌برند. و اين است كه بايد قربانى كنى. بايد اين آرزوها را قطع و رمى كنى. 📚 | ص ۲۲ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🏞 روحِ بی‌قرار ✍🏻 عین‌صاد ❞ آنان كه رشد كرده‌اند و از پوست‌هاشان بيرون آمده‌اند، ديگر نمى‌توانند به پوست‌هاشان بازگردند و ديگر نمى‌توانند به زندان روى بياورند؛ زيرا وسعت وجودى آنها در اين تنگنا نمى‌گنجد. اين حرفى است كه باید... همه با هم به آن بيانديشند و از رشد ووسعت و سعه‌ى وجودى انسان به راز شهادت و اشتياق به مرگ برسند. آب‌ها به ته كاسه‌ها قانع هستند. با شروع حرارت و تبخير، وسعت و گسترش وجودى آنها شكل مى‌گيرد و اگر سرپوش اجل در كار نباشد، يك آن، اين روح‌هاى گسترده در اين ظرف‌ها باقى نمى‌مانند كه شور پرواز، اشتياق فرار و بى‌قرارى آگاه در كار است. 📚 | ص ۱۰۶ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
👤 نظر حجت الاسلام والمسلمین عالی در رابطه با علی صفایی حائری 🔹مرحوم آقای علی صفایی روحانی‌ای بسیار بزرگوار، اخلاقی و متدیّن بود که در مسائل تربیتی صاحب سبک بود. #⃣ ▫️@einsad
🎁 بستهٔ کتاب ویژه "روز معلم" 🎯 ۲۵ درصد تخفیف ارسال رایگان به سراسر کشور 🚚 📚 این بسته شامل ۴ عنوان از کتاب‌های تربیتی استاد علی صفایی حائری می‌باشد: 📗 مسئولیت و سازندگی 📙 تربیت کودک 📕 انسان در دو فصل 📘 جمع ها و حاصل جمع ها 📉 قیمت بسته با تخفیف؛ ۲۵۳,۰۰۰ تومان 🗓 مهلت ثبت سفارش فقط تا ۱۲ اردیبهشت 🛒 برای ثبت سفارش وارد سایت انتشارات به آدرس زیر شوید: 👇🏻👇🏻👇🏻 🌐: بسته ویژه روز معلم و یا به آی دی زیر پیام دهید: 🤳🏻 : @einsadshop_ad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 طبیب دوّار ⚫️ مرحوم استاد علی صفایی حائری در کلام 🎙 استاد شیخ حسین انصاریان #️⃣ 📥: download
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خدا مدافع او بود ⚫️ مرحوم استاد علی صفایی حائری در کلام 🎙 استاد شیخ حسین انصاریان #⃣ 📥: download |▫️@einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 باید بَشَر، انسان شود... ✍🏻 عین‌صاد ❞ اين مقام ولايت است كه استعدادهاى بشر را بيرون ريخت و خلق كريمه و استعدادهاى خوب او را شكوفا كرد و از بشر، انسان بيرون كشيد و او را از ظلمات نفس، از ظلمت خلق دنيا، از هواها و حرف‌ها و جلوه‌هاى پوچ، به سوى نور هستى هدايت كرد. انسانى كه ديگر در سطح غريزه و حرف‌ها و محدودها زندگى نمى‌كرد و با اين معيارهاى كم و كوتاه اندازه نمى‌گرفت. انسان يعنى همين، يعنى در سطح وظيفه زندگی كردن.چون اين حيوان است كه تمام مسايلش با غرائزش حل و فصل مى‌شود، حتى امنيت و رفاه و نظم و عدالت را با غريزه تأمين مى‌كند. آن نظم و رفاه و عدالتى كه در كندو حاكم است هنوز در جامعه‌ى انسانى در شكل‌هاى مختلف كمونيستى و سرمايه داريش، حكومت نكرده و نمى‌كند، مگر هنگامى كه بشر از اسارت‌ها از ظلمات از هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها آزاد شود و به عظمتى دست يابد كه اين حقارت‌ها او را در خود نگيرند و مگر هنگامى كه بشر انسان شود! 📚 | ص ۲۲ #️⃣ 📥: download | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🎁 بستهٔ کتاب ویژه "روز معلم" 🎯 ۲۵ درصد تخفیف ارسال رایگان به سراسر کشور 🚚 📚 این بسته شامل ۴ عنوان از کتاب‌های تربیتی استاد علی صفایی حائری می‌باشد: 📗 مسئولیت و سازندگی 📙 تربیت کودک 📕 انسان در دو فصل 📘 جمع ها و حاصل جمع ها 📉 قیمت بسته با تخفیف؛ ۲۵۳,۰۰۰ تومان 🗓 مهلت ثبت سفارش فقط تا ۱۲ اردیبهشت 🛒 برای ثبت سفارش وارد سایت انتشارات به آدرس زیر شوید: 👇🏻👇🏻👇🏻 🌐: بسته ویژه روز معلم و یا به آی دی زیر پیام دهید: 🤳🏻 : @einsadshop_ad
🌄 زندانیِ خویشیم! ✍🏻 عین‌صاد ❞ آنچه كه ما را محروم كرده، ديوارهايى است كه ما بر گرد خويش بالا آورده‌ايم و حصارى است كه ما خود را در آن زندانى كرده‌ايم. من اين حصارها را و اين ديوارها را با اعترافم شكستم و غرورم را ريخته و جهلم را گذاشتم، پس تو مرا بهره‌مند كن تا جبران شكست‌هاى گذشته‌ام بشود. راستى صادقانه‌ترين احساس‌ها و زيباترين كلمه‌ها و عالى‌ترين موج‌ها در اين جمله‌ها شكل گرفته و تركيب شده‌اند، تركيبى كه انسان را دوباره مى‌سازد و در او عشق‌ها و ترس‌ها و اميدها را شكل مى‌دهد، كه با چه كسى باشد، از چه بترسد و به چه كسى رو بياورد و چگونه كمبودها و جرم‌ها را پاك كند و وسيله‌اى براى مرض‌هايش فراهم آورد؟ ما يا نداريم كه مريض هستم و يا عشق به سلامتى نداريم يا تحمل تهيّه‌ى دارويش را... اين است كه دنبال درمان نيستيم و اگر يك روز، دارو را هم گرفتيم، زمينه‌اش را فراهم نكرده،سركشيده‌ايم و بى‌بهره مانده‌ایم! 📚 | ص ۱۱۵ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ویدیوکلیپ «بهشت غیر انسانی» 💠 برشی از نگاه استاد علی صفایی حائری به مسئله تربیت 🌱 ⚡️ به زودی در کانال یوتیوب رسانه عین‌.صاد 📺 کانال یوتیوب عین صاد 👉🏻 | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🌄 روش تربیتی رسول (ص) ✍🏻 عین‌صاد ❞ در هنگام شروع كار، رسول با سلام كردن به بچه‌ها، به آنها شخصيت مى‌دهد و با محبت و انس با آنها، در دل‌هاشان راه مى‌يابد و با به كار گرفتن آنها، به تربيتشان مى‌پردازد تا بتوانند در برابر هجوم وحشى فكرهاى گوناگون و در برابر زنجيرهاى عادت و تقليد سربردارند و ايستادگى كنند. اگر ما جايگاه عمل رسول را نشناسيم ناچار آنچه را كه در يك جامعۀ متحرك و راه يافته مطرح است، در جامعۀ باز متضاد درگير با تبليغات وسيع پياده مى‌كنيم و ارزش‌هاى بزرگ را به ابتذال مى‌كشانيم و به نفرت راه مى‌دهيم و خيال مى‌كنيم كه كار كرده‌ايم و به اعماق دست يافته‌ايم. اينها تجربه‌هاى ماست. خيلى‌ها مى‌توانند از آن چشم بپوشند ولى با چشم پوشى پوشيده نخواهد ماند. 📚 | ص ۴۴ #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca