eitaa logo
دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه بندپی شرقی
376 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
243 ویدیو
20 فایل
📌 پایگاه اطلاع رسانی دفتر حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد عابدی فیروزجایی « امام جمعه بندپی شرقی بابل» #همیشه_مردمی ارتباط با مدیر📩 ۰۹۱۱۳۱۱۱۳۳۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨اطلاعیه نماز جمعه بخش بندپی شرقی 🔻 به اطلاع میرساند نماز عبادی سیاسی جمعه 26 شهریور ١۴٠٠ با حضور امت خدا جوی به امامت خطیب توانا حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه بندپی شرقی اقامه می‌شود. ‼️ عزیزانی که در این فریضه الهی را دارید لطفا به نکات زیر دقت فرمائید: 🔺 نمازگزاران محترم با بر صورت در نمازجمعه حضور پیدا کنند. 🔺 عزیزانی که دارای تب و یا علائمی از بیماری تنفسی هستند، در مصلی حضور پیدا نکنند. 🔺 نمازگزاران بزرگوار سعی کنند تا مهر و به همراه داشته باشند. 🕚 شروع مراسم ساعت 12:45 🔶 روابط‌عمومی دفتر امام جمعه بندپی شرقی https://chat.whatsapp.com/J6kWoSAhNkxLnVvSB3xo7x
💠⭕️ نماز جمعه با رعایت کامل به امامت حجت الاسلام والمسلمین در مصلی پاشاامیر برگزار شد 🔺امام جمعه بندپی شرقی : 🔹 و اکتفا به آنچه داریم و بلند همت نبودن در زمینه اندیشه و عمل ، انقلاب را به قتلگاه می کشاند. 🔹 با نصیحت، توصیه، التماس و خواهش اجرا نمی شود. مگر می شود عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و ظلم و ستم در جامعه و جهان را بدون قدرت انجام داد. 🔹 نباید محافظه کار باشد و خود نیز بدون رودربایستی با مردم و مسئولین رو راست باشد. 🔶 روابط‌عمومی دفتر امام جمعه بندپی شرقی https://chat.whatsapp.com/J6kWoSAhNkxLnVvSB3xo7x
‌ 💠 شب‌گذشته| برگزاری نشست ائمه‌جمعه شهرستان‌بابل به میز‌بانی امام‌جمعه‌ گتاب ‌ شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ 🔶 روابط‌عمومی دفتر امام جمعه بندپی شرقی https://chat.whatsapp.com/J6kWoSAhNkxLnVvSB3xo7x
دفتر امام جمعه و ستاد نمازجمعه بندپی شرقی
💠 ⭕️ گذری بر نماز جمعه بندپی شرقی به امامت حجت الاسلام والمسلمین پـوررمـضـان 📎قال الله تعالی:« لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتب و المیزان لیقوم الناس بالقسط» حدید/25 🔗عدالت مقدمه تعالی انسان در قلمرو ، آنچه به عنوان هدف بعثت معین شده است، عدالت اجتماعی است. معنای لغوی عدل به معنای میانه و در اصطلاح هر چیزی را در جای خود قرار دادن، و تفریط و چپ روی و راست روی. اما قسط همین عدل در مناسبات اجتماعی است. یعنی آن چیزی که امروز از آن به عدالت اجتماعی تعبیر می شود. البته قسط یعنی اینکه عدل خرد شود و به شکل درآید. از طرف دیگر، در محیط قسط و عدل است که انسان ها می توانند رشد و تکامل یابند و به مقامات عالی برسند. قسط و عدل مقدمه واجبی برای کمال الهی انسان است و هدف انبیا در قلمرو زندگی اجتماعی، مقدمه ای برای رسیدن انسان به همان هدفی است که در وجود دارد، یعنی تحول درونی، درست شدن و انسان صحیح شدن. 🧷تشکیل نظام سیاسی، لازمه تحقق عدالت تشکیل حکومت اصل و هدف نیست بلکه مقدمه و وسیله ای است برای رسیدن به که حاکمیت دین است و از اهداف مهم دین تحقق عدالت اجتماعی است. بدون قدرت امکان ندارد عالت اجتماعی محقق شود، با نصیحت، توصیه، التماس و خواهش اجرا نمی شود. مگر می شود عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و ظلم و ستم در جامعه وجهان را بدون قدرت انجام داد. بر این اساس خداوند متعال بلافاصله بعد از «لیقوم الناس بالقسط» می فرماید: « و انزالنا الحدید فیه باس شدید» یعنی پیامبران علاوه بر اینکه با زبان دعوت سخن می گویند، با بازوان و سرپنجگان قدرت که مجهز به سلاح هستند و با زورگویان و فاسد مبارزه می کنند. هدف از ارسال آهن دفاع از ارزش هی اصیل می باشد. کسانی که از طریق بینات و کتاب، به اقامه قسط ترغیب نمی شوند بلکه بر اثر پیروی از هوا و هوس و برای رسیدن به منافع خودشان همه چیز را زیر پا می گذارند این افراد را می توان با که بخشی از آن قوانین کیفری اسلام است وادار به پذیرش عدالت کرد به همین دلیل در ادامه آیه آمده است:« و انزالنا الحدید فیه باس شدید». 📚در تفسیر این آیه امام خمینی(ره) می فرماید: اگر شخصی یا گروهی بخواهند جامعه را تباه کنند، حکومتی را که حکومت عدل است تباه کنند با دلایل و بینات با آنها صحبت کرد اگر نشنیدند باید با با آنها صحبت کرد و اگر باز هم ترتیب اثر ندادند با حدید و قدرت باید با آنها برخورد کرد. حضرت امام خامنه ای می فرماید: در صورتی تامین می شود که انسان ها چنان رشد کنند که خود مجری عدالت بشوند و لازمه این امر، تربیت فردی و تهذیب اخلاقی آحاد مردم به ویژه کارگزاران امور کشور است. در پایان باید گفت: عدالت بشر است که همه بشریت در این مقوله حرفی برای گفتن دارند ولی نقش ادیان علی الخصوص دین پیغمبر خاتم ص بسیار استثنایی است و این عدالت اجتماعی با عدالت فردی تحقق می باید. 📐ساختمان یک مجموعه است اگر چه یک است ولی همین قطعه تشکیل شده از صدها بلکه هزاران اجر تشکیل شده است. اگر جزء جزء سالم در کنار هم نباشند آنو ساختمان عظیم تحقق نمی یابد. عدالت فردی مدیون تربیت فردی است تحول فردی یعنی تحول درونی، تقوا داشتن، جدی بودن. و اگر در کنونی عدالت اجتماعی گم شده است دلیل آن گم شدن عدالت فردی در آحاد جامعه است. 📏اگر معلم به وظیفه خود عامل باشد، اگر بازاری به عامل باشد، اگر محصل به وظیفه خود عامل باشد، اگر مسجدی به وظیفه فردی خود عامل باشد همین جز جزء قطعا کل را تامین می کند. اگر نقد به داریم ائل باید نقد به خودمان داشته باشیم که آیا الحق و الانصاف خود من گوینده و شما شنونده در حقوق جامعه نسبت به خودمان، نسبت به خانواده، نسبت به حقوق همسر و اولاد، نسبت به حقوق حیوانات اهل رعایت و عدالت هستیم؟ 📌اگر فرد در عمل عدالتخواه باشد قطعا جامعه نیز عدالتخواه خواهد شد. «لیقوم الناس» یعنی خود مردم عدالت را به پا کنند ؛ ناس علامت رفع دارد یعنی فاعل و همه کاره مردم هستند. از خود شروع کنند البته حکومت هم باید زمینه عدالت را را باید محیا کند 🔶روابط‌عمومی دفتر امام جمعه بندپی شرقی https://chat.whatsapp.com/J6kWoSAhNkxLnVvSB3xo7x
‍ 💠⭕️ خطبه دوم نماز جمعه بندپی شرقی به امامت حجت الاسلام والمسلمین پوررمضان ⚠️ مناسبتها 1-امامت جمعه پیشگام در محافظه کاری ❎در لغت محافظه کاری دو معنا دارد: 1-کسی که بیش از حد احتیاط می کند و از بیم خطر مداخله نکند. 2-کسی که را رضایت داده و با تغییر مخالف است. در اصطلاح سیاسی و اجتماعی معنای دوم مد نظر است. محافظه کاری قتلگاه انقلاب کسی که است آدمی چند لایه است. لذا با تکلیف و وظیفه کاری ندارد بلکه همیشه موضع محتاطانه دارد تا کمترین ضرری دامنش را نگیرد. قرآن محافظه کاری را از شاخصه های نقاق می داند و او را مذبذب می خواند:«مذبذبین بین ذالک لا الی هولاء و لا الی هوالا» آنها افراد بی هدفی هستند که نه در و نه در وصف کافران هستند. ❎محافظه کار بالاخره به بن بست می رسد و رسوا می شود و ارزشها را هم به مسلخ می برد و انقلاب را به قتلگاهی تبدیل می کند. محافظه کاری و اکتفای به آنچه که داریم و بلند همت نبودن در زمینه اندیشه و عمل انقلاب را به قتلگاه می کشاند. البته محافظه کاری با عقلانیت دو چیز است. هوشیاری با محافظه کاری دوتاست. دشمن گاهی می خواهد حرف حق از زبان یک مومن صادر شود چرا؟ چون دشمن می خواهد پازل خود را کامل کند. اینجا اگر نباشد آب در آسیاب دشمن می ریزد. پس محافظه کار نباشیم ولی هوشیار باشیم. ♻️قرآن می فرماید:« و لاتقف ما لیس لک به علم ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا» در طول تاریخ، بسیاری از فتنه ها، از یا حرف های بی مدرک و نظریه های سطحی بروز کرده است. عمل به این آیه فرد و جامعه را در برابر بسیاری از فریب ها، و فتنه ها بیمه می کند چرا که خوش بینی بیجا، زودباوری، ، جامعه را گرفتار مشکلات متعدد می کند و ضربه دشمن را کاری می کند. قضاوت ها، نسبت دادن ها ، گواهی دادن ها، ها، ستایش ها یا انتقاد ها و تحلیل های بدو نعلم ، نقل شنیده های بی اساس تصمیم در شرایط هیجانی همه از مصادیق « لا تقف ما لیس لک به علم» بوده ممنوع است. 🔰همانطور که فرد محافظه کار ، کار بیجایی می کند فردی که این مصادیق را که متذکر شدم را مرتکب شود نیز کار بیجا و غلطی می کند. شبکه امامت جمعه نافی محافظه کاری هر سازمان و نهاد و ارگانی بخواهد خواسته یا نا خواسته در دامن نیفتد باید چند شاخصه داشته باشد: 🔺1-توانمند سازی: کاگزاران هر بخشی باید توانمند باشند تا یار انقلاب باشند نه اینکه بار انقلاب شوند. 🔺2-سازماندهی: از موازی کاری پرهیز کنند. شبکه ای باید عمل کنند بستر مناسب برای عملیات قرارگاهی باید مهیا شود. 🔺3-فرهنگ سازی: در همچون بسیج و سپاه و .. بدانند فرمانده قرارگاه فرهنگی شخص امام جمعه هر منطقه است. کلام آخر و نظر آخر را امام جمعه صادر می کند. نمه آنکه دیدگاه تو با دیدگاه امام جمعه همخوتنی ندارد ، خود را محق بدانی و امام جمعه راباطل. اگر ولی فقیه را قبول دارید او فرموده است: مرکز قرارگاه فرهنگی است و امام جمعه فرمانده این قرارگاه است. و گوش به فرمان امام و فرمانده قرارگاه باید داشت نه آنکه قهر نموده و در و خطبه های جمعه حاضر نشوی!! 🔺4-تکامل و تعالی بخشی اگر چه شخص امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است ولی با نقد منصفانه در این قرارگاه را محکم تر و راسخ تر می نماید. با حق به جانبی کار از پیش نخواهد رفت و قرارگاه را برعکس تضعیف می کند. ستاد قوی می تواند قرارگاه جمعه را قلعه ای محکم تبدیل سازد. شخص امام جمعه اولا نباید باشد و خود نیز با مردم و مسئولین رو راست باشد و در تمام امور صاف و شفاف باشد تا بتواند خود مبارز تمام عیار با محافظه کاری تلقی شود. 2-عضویت ایران در شانگهای گام بلند در تقویت نگاه به شرق بنا به دعوت رسمی دوشنبه پایتخت تاجیکستان نخستین سفر خارجی رئیس جمهور انجام خواهد شد. سران دولت های عضو ف پنجشنبه و جمعه برگزار می شود. این نشست برای همکاری چند جانبه امنیتی اقتصادی فرهنگی تشکیل شده است. در سال 2001 توسط رهبران چینف روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر و ناتو در منطقه پایه گذاری شد. جمهوری اسلامی ایران از سال 2005 وارد این سازمان شد. با توجه به همکاری های گسترده اعضای آن در حوزه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بازرگانی، پولی، بانکی، انرژی و فرهنگی قطعا فضای مناسبتر یرا برای تعاملات بین الملی جمهوری اسلامی و کشور فراهم خواهد آورد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ حضور سرزده حجت الاسلام پـوررمـضـان امام جمعه بندپی شرقی با همراهی مهندس ولی نیا، مهندس قلندریان اعضای شورای شهر از سالن ورزشی شهر گلیا ✅در این بازدید امام جمعه محترم از مربی جوان آقای قربان زاده پاشا تقدیر نمودند و از نزدیک با نوجوانان شهر دیدار کردند و پای صحبت با آنان نشستند. 🗓 ٣٠ شهریورماه ۱۴۰۰ 🔶 روابط‌عمومی دفتر امام جمعه بندپی شرقی https://chat.whatsapp.com/J6kWoSAhNkxLnVvSB3xo7x
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت های امام جمعه بندپی شرقی در بازدید از سالن ورزشی شهر گلیا 🔶 روابط‌عمومی دفتر امام جمعه بندپی شرقی https://chat.whatsapp.com/J6kWoSAhNkxLnVvSB3xo7x
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢بازدید حجت الاسلام پـوررمـضـان به همراه مهندس سجادیان رئیس جهاد کشاورزی بندپی شرقی از دامداری در روستای درازکش ♻️در این بازدید امام جمعه بندپی شرقی بر حمایت از تولید کنندگان و دامداران زحمت کش تاکید نموده و حمایت در حد توان را از رئیس جهاد کشاورزی بخش خواستار شدند. 🗓٣١ شهریورماه ١۴٠٠ 🔶 روابط‌عمومی دفتر امام جمعه بندپی شرقی https://chat.whatsapp.com/J6kWoSAhNkxLnVvSB3xo7x