🏴 پیام تسلیت رهبرانقلاب در پی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون
◾️ حضرت آیتالله خامنهای در پیامی شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون جناب حجةالاسلام آقای حاجشیخ محمد خرسند را تسلیت گفتند.
📝 متن پیام به این شرح است:
◾️ بسماللهالرحمنالرحیم
شهادت مظلومانهی امام جمعهی فعّال و موفّق کازرون، جناب حجةالاسلام آقای حاجشیخ محمد خرسند رضواناللهعلیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی #کازرون بهویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالاخص خانوادهی گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض میکنم.
ایشان در #شب_قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرّع به لقاءالله پیوست و این نشانهی پاداش بزرگ الهی به آن روحانی #با_اخلاص و پرتلاش است انشاءالله.
از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسئلت میکنم.
سیدعلی خامنهای
۱۱ خرداد ۱۳۹۸
🆔 @ejtehad_jame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 کلیپ صوتی: «از اصلاح نفس، نمیشود دست برداشت!»
ارتباط جانبدارانه با #خارجی_ها ریشه در عدم اصلاح نفس دارد...
🔻🔻🔻
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸ممکن نیست بدون #اصلاح_نفس کاری [از] پیش برد، [یا] برای جامعه کاری بکنیم، همان رفیق نیمهراه خواهیم بود، خداحافظی میکنیم با هم، در وقت وقتش.
🔸 بالأخره، حالا چه کار باید بکنیم؟ همان کاری که گفتیم؛ از اصلاح نمیشود دست برداشت.
🔸خیلی خوب، حالا اصلاحِ فعلی ما در چیست؟ همان در برگشت از کارهایی را که ما میدانیم [ غلط است]، در داخل یا در خارج انجام میدهیم؛ با خارجیها ارتباط پیدا میکنیم، ارتباطی که بر لَهِ (به نفع) آنها است، نه ارتباطی که بر لَهِ ما باشد.
🔸 والاّ با این «قرآن» واضح، با این اشباه «#قرآن» [یعنی] «#صحیفه_سجادیه» و «#نهج_البلاغه»، با اینها دیوار اگر مأذون بود (اجازه داشت)، تصدیق میکرد حرف ما را، با ما میشد. [حالا] چطور شده ما اینجا ماندهایم، دست گدایی به یک [عده] وحوش، حیوانات، درندهها، دراز میکنیم؟! میل داریم به ما قرض بدهند.
🔸 فلهذا [این کارها] کارهایی است که خودمان کردیم. #تدبیر نیست غیر از اینکه نکنیم، فی ما بعد نکنیم. بشناسیم! خودمان را بشناسیم، خودمان نگذاریم [عدهای] از داخله ما در بیایند و علیه ما کارهایی بکنند.
@ejtehad_jame
🔆14 گام تا امام🔆
🔹گام هشتم: اعتقاد به اراده و نیروی مردم/بخش اول🔹
یکی از اصول سیاستورزی همیشگی امام خمینی (قدس سره)؛ اعتقاد ایشان به #اراده_مردمی بود. اعتقادی که وجه تمایز ایشان با بسیاری از شخصیتهای سیاسی و حتی حوزوی بود.
در ادامه به گفت و گوی کوتاه امام خمینی (قدس سره) با مرحوم #آیتالله_حکیم که در آن زمان از زعمای #حوزه_علمیه_نجف بودند میپردازیم.
در این دیدار « امام فرصت را غنیمت شمرد و رسالت تاریخی خود را چنین آغاز کرد:
خوب است برای تغییر آب و هوا به ایران بروید و اوضاع آنجا را از نزدیک ببینید و مشاهده کنید که بر این ملت مسلمان چه میگذرد. در زمان #مرحوم_بروجردی عدم اقدام ایشان را علیه دولت جابره، حمل بر صحت میکردم و میگفتم مطالب را به ایشان نمیرسانند. نسبت به جنابعالی هم اینطور معتقدم که فجایع حکومت ایران را به سمع شما نمیرسانند و الا شما هم ساکت نمیماندید. در تهران به عنوان 25 سال سلطنت پهلوی جشن گرفتند و به زور چهارصد هزار دلار از این مردم فقیر برای مصارف جشن گرفتند، 800 دختر و 800 پسر به عنوان دعا در محلی به جان هم انداختند. به عنوان دعا چه کردهاند از گفتنش خجلم.
آقای حکیم: شما که اینجا هستید به من لطفی ندارد به ایران بروم، وانگهی چه میشود کرد، چه اثری دارد.
امام: قطعا اثر دارد، ما با همین #قیام تصمیمات خطرناک دولت را متوقف کردیم، چطور اثر ندارد اگر علما اتحاد داشته باشند قطعا مؤثر است.
آقای حکیم: اگر احتمال عقلایی نیز داشته باشد و از طریق عقلایی اقدام شود، خوب است.
امام: قطعا تأثیر دارد، چنانچه اثر هم دیدیم و منظور ما از اقدام، #اقدام_عاقلانه است. مقصود اقدام علما و عقلای ملت است.
آقای حکیم: اقدام حاد کنیم مردم از ما تبعیت نمیکنند، مردم دروغ میگویند، آنها پی شهوتند، برای دین سینه چاک نمیکنند.
امام: چطور مردم دروغ میگویند؟! این مردم که جان دادند، زجر دیدند، حبس کشیدند، تبعید شدند، اموالشان به غارت رفت، چطور مردم بقال و عطار سر محل که سینه جلو گلوله دارند دروغ میگویند؟!
آقای حکیم: تبعیت نمیکنند، مرید شهوات و اغراض مادیه هستند!
امام: عرض کردم که مردم در 15 خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند.
آقای حکیم: اگر قیام کنیم و خونی از بینی کسی بریزد و سر و صدایی بشود، مردم به ما ناسزا میگویند و سر و صدا راه میاندازند.
امام: ما که قیام کردیم از احدی به جز مزید احترام و سلام و دستبوسی ندیدیم و هر که کوتاهی کرد، حرف سرد شنید و مورد بیارادتی مردم واقع شد. در تبعید ترکیه به یکی از دهات ترکیه که اسمش یادم نیست رفتم، اهالی آن ده گفتند: وقتی آتاتورک مشغول عملیات ضد دینی خود شد علمای ترکیه جمع شدند و به اتفاق، مشغول فعالیت علیه تصمیمات آتاتورک شدند. آتاتورک ده را محاصره و چهل نفر از علمای ترکیه را به قتل رسانید. من شرمنده شدم، پیش خود فکر کردم که آنها سنی میباشند، وقتی خطر را به دین اسلام نزدیک میبینند، چهل نفر کشته میدهند، ولی علمای شیعه در این خطر عظیمی که بر دیانتمان وارد آمده خون از دماغمان نیامد (نه از دماغ من و نه شما و نه دیگری). واقعا جای خجالت است.»
ادامه این خاطره در یادداشت بعد:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/392
@Bonyadtarikh
نقل از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
@ejtehad_jame
🔆14 گام تا امام🔆
🔹گام هشتم: اعتقاد به اراده و نیروی مردم/بخش دوم🔹
آقای حکیم: چه باید کرد بایستی احتمال اثر بدهیم، کشته دادن چه اثر دارد.
امام: عملیات ضد دینی دو جور است: یکی مثل رضاخان بیدینی میکرد و میگفت من میکنم و نسبت به شرع نمیداد. البته موضوع اقدام علیه او از باب نهی از منکر بود، ولی شاه فعلی هر عمل ضد قرآن و مذهب میکند و میگوید از دین است، نظر قرآن چنین است. من از قرآن کریم میگویم. این بدعت عظیم که بر اساس دیانت لطمه وارد میکند قابل تحمل نیست. باید جانبازی کرد، بگذارید تاریخ ثبت کند که وقتی دین مورد حمله واقع شد عدهای از علمای شیعه قیام کردند و دستههایی از آنها کشته شدند.
آقای حکیم: تاریخ چه فایدهای دارد باید اثر داشته باشد.
امام: چطور فایده ندارد؟! مگر قیام حسین بن علی علیهماالسلام به تاریخ خدمت مؤثری نکرد؟ و چه بهره بزرگی از قیام آن حضرت میگیریم؟
آقای حکیم: راجع به امام حسن چه میفرمایید؟ ایشان که قیام نکردند.
امام: اگر امام حسن هم به اندازه شما مرید داشت قیام میکرد. در اول امر قیام کرد دید مریدها فروخته شدهاند، لذا فتح نکرد. اما شما در تمام ممالک اسلامی مقلد و مرید دارید.
آقای حکیم: من که نمیبینم کسی را داشته باشم که اگر اقدامی کردیم تبعیت نماید.
امام: شما اقدام و قیام نمایید من اولین کسی خواهم بود که از شما تبعیت خواهم کرد!
آقای حکیم، لبخند و سکوت...»(نهضت امام خمینی ج2 ص223-221)
پینوشت:
در برخی خاطرات شفاهی این دیدار به طرق دیگر نقل شده که حاوی بیان تند طرفین به همدیگر بوده که خلاف واقع قطعی است و از مرجعیت شیعه هرگز چنین شیوه ای مشاهده نمی شود.
وانگهی متن این گفتگو عینا از نوار سازمان ساواک (موجود در مرکز اسناد) پیاده شدن و در کتاب نهضت امام درح شده است.
@Bonyadtarikh
نقل از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
@ejtehad_jame
🔸روایتی که نشان دهد امام زمان شهید میشوند وجود ندارد
آیت الله نجم الدین #طبسی:
🔹مسأله موت یا شهادت امام زمان (عج) از جمله مسائلی است که بسیار مطرح میشود، سر زبانها مطرح است بین عوام و خواص که یک زن قاتل ایشان است، در ارتباط با نحوه قتل اصلا در مصادر تا قرن 12 روایتی مبنی بر اینکه یک زنی تعدی کند و امام زمان(عج) را به شهادت برساند وجود ندارد.
@ejtehad_jame
احادیث معنوی
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله تنظّفوا بكلّ ما استطعتم فإنّ اللَّه تعالى بنى الإسلام على النّظافة و لن يدخل الجنّة إلّا كلّ نظيف.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هر چه مى توانيد پاكيزه باشيد زيرا خداوند اسلام را بر پاكيزگى نهاده و جز مردم پاكيزه كسى ببهشت نميرود.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله أفضلكم إيمانا أحسنكم أخلاقا.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هر كس از شما اخلاقش نيكتر، ايمانش بهتر است.
قال رسولالله صلی الله علیه وآله حسن الخلق خلق اللَّه الأعظم.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: نيكخوئى خلق بزرگ خداوند است.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله إنّ اللَّه تعالى يقول يوم القيامة يا ابن آدم مرضت فلم تعدني، قال يا ربّ كيف أعودك و أنت ربّ العالمين؟ قال أما علمت أنّ عبدي فلانا مرض فلم تعده؟
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: خداوند روز رستاخيز گويد آدميزاد! بيمار شدم مرا عيادت نكردى؟ گويد خدايا چگونه ترا كه پروردگار جهانيانى عيادت كنم گويد مگر نمىدانى كه فلان بنده من بيمار بود؛ چرا او را عيادت نكردى؟
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله اغسلوا ثيابكم و خذوا من شعوركم و استاكوا و تزيّنوا و تنظّفوا فإنّ بني إسرائيل لم يكونوا يفعلون ذلك فزنت نساؤهم.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: لباسهاى خود را تميز كنيد و موهاى خود را كم كنيد، مسواك بزنيد و آراسته و پاكيزه باشيد زيرا يهودان چنين نكردند و زنانشان زناكار شدند.
👈الحسنُ بنُ جَهمٍ: رَأَيْتُ أباالحسن علیه السلام اخْتَضَبَ، فَقُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ، اخْتَضَبْتَ؟ فَقَالَ: نَعَمْ ، إِنَّ التَّهْيِئَةَ مِمَّا يَزِيدُ فِي عِفَّةِ النِّسَاء.
راوی گوید امامکاظم علیه السلام را ديدم كه خضاب كرده است. عرض كردم: فدايت شوم خضاب كردهاي؟ فرمود: آري. آراستگي بر عف زنان ميافزايد.
👈الإمامالصادق علیه السلام :لَا يَنْبَغِي لِلْمَرْأَةِ أَنْ تُعَطِّلَ نَفْسَهَا وَ لَوْ تُعَلِّقُ فِي عُنُقِهَا قِلَادَة.
امامصادق علیه السلام فرمودند: سزاوار نيست كه زن خودش را واگذارد، بلكه حتي اگر شده با آويختن گردنبندي خود را بيارايد.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله أتبَع السَّيِّئَةَ الحَسَنَةَ تَمحُها
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: به دنبال گناه كار نيك انجام بده تا آن را محو كند.
قال رسولالله صلی الله علیه وآله إذا أسأت فأحسن.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى بدى كردى، بدى را بنيكى محو كن.
👈. قال رسولالله صلی الله علیه وآله من كان آمرا بمعروف فليكن أمره ذلك بمعروف.
رسولخدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هر كه به نيكى وادار كند مراقب باشد که همين وادار كردنش نيز به نيكى باشد.
@ejtehad_jame
🗓سالروزقمری رحلت علامه مجلسی/۱
💠استادامام،آیةالله شاه آبادی:
‼️علامه مجلسی آنقدر عظمت دارد و خدمات بزرگی به اسلام کرده که جا دارد از اقصی نقاط عالم به زیارت مزارشان بیایند! کتاب آسمانی ص۲۳۲
💠رهبرانقلاب
‼️مرحوم مجلسی از علمای بزرگِ مظلومِ تاریخ ماست. عالم بزرگی است، برای خاطر اینکه از لحاظ علمی، مرد بسیار بلند پایهای است. خبرهی فنِّ حدیث است. خبرهی فنِّ رجال است. فقیه است. حدیث فهم است. شما ملاحظه بفرمایید بیانهایی که ایشان در «بحار» دارد، جزو علمیترین حرفهای دینی است که اگر کسی بخواهد روی «بحار» کار کند، ده کتاب زبدهی بزرگ، از آن بیرون میآید. مجلسی یک محدّث است؛ اما در چه ابعادی؟ ما خیلی محدّث داریم. اما او با چه کسی قابل مقایسه است؟ با صاحب «وسائل» یا «فیض» اینها را آدم باید حساب کند! یک وقت دیدید اگر اینها را در میزان گذاشتیم، پی بردیم که چند نفر صاحب «وسائل» هم یک مجلسی نمیشوند! ۷۲/۳/۲۴
📸مزارعلامه،جوارمسجدجامع اصفهان
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🗓سالروزقمری رحلت علامه مجلسی/۲
💠رهبر انقلاب:
‼️علّامهی مجلسی مرد خیلی بزرگی است، اگر کسی نظراتشان در ذیل روایات کتاب باعظمت بحار را ببیند میفهمد که این مرد هم فقیه است، هم متکلّم است، هم اهل عقلیّات است. مجلسی خیلی بزرگ است! ۹۱/۱۲/۷
‼️علامه مجلسی در بحار الانوار، جلد ۴۸، صفحه ۹۶-۹۷ بیان جالبی دارد. میفرماید: «ان آیات الشرک ظاهرها فی الاصنام الظاهره و باطنها فی خلفاء الجور الذین اشرکوا مع ائمه الحق و نصبوا مکانهم. » یعنی آیات شرک در قرآن، ظاهرش بتها هستند اما باطن آنها خلفای جور است، آنان که به ناحق خود را خلیفه مینامیدند و بر جامعه اسلامی حکومت میکردند، و با امامان حق شریک شدند در ادعای حکومت اسلامی و حاکمیت بر جامعهی مسلمانان، خود این شرک با ائمه حق، شرک با خداست زیرا ائمه حق، نمایندگان خدا هستند و چون خلفای جور، خود را در جای آنها گذاشتند و خود را با آنها در ادعای امامت شریک کردند، بنابراین این ها بت هستند و طاغوتند و هرکس که از آنها اطاعت کند، او در حقیقت مشرک شده است! ۶۱/۸/۱۸
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🗓سالروزقمری رحلت علامهمجلسی/۳
💠رهبرانقلاب:
‼️يک پادشاه بىعرضهى بىارزشِ بىتوانِ فاقدِ معنويّت، فاقد علم و فاقد همه چيز مثل شاه سلطان حسين چون آن روز در مقابل دستگاهها و دشمنها قرار داشت، يك عالم با آن عظمت، مثل مجلسى دوم كه فقط يک محدّث نيست، يک فقيه، يک مفسّر، يک محقق، يک متكلّم و يک شخصيت جامع الاطراف بود، در اوّل كتابهاى حديث و اخلاق و همه چيزش، يک فصل مشبعى از شاه سلطان حسين تعريف میكند البته امثال مجلسی و بهایی و دیگر علما میخواستند سر به تن پادشاهان عالم نباشد، چون آن روز، آن دستگاه فسق و فجور، در مقابل دشمن ضد اسلام بود، مورد حمايت بود، امروز که حکومت اسلامی و دیگر فاسق و فاجر در راس نیست، دستگاه روحانيتِ اسلام همه موظّفند با همهى وجود، از بُن دندان و محض رضاى خدا، از این حکومت دفاع كنند! ۷۶/۴/۲۲
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🔴 مگر عالِم دین می تواند نسبت به حکومت بی اعتنا باشد؟؟! 🔴
💠 امروز اگر روحانیت در قبال حکومت، بی اعتنا و بی مبالات باشد، هم خودش ضایع خواهد شد و هم حکومت اسلامی تضعیف میشود.
♨️ حکومت اسلامی، حکومت #قرآن و حکومت #فقه و #فقیه و حکومت #علم و #عدل است. حکومت برای گسترش #آرمانهای_اسلامی است. تشکیل حکومت اسلامی، #آرزوی همه اولیاءالله در طول تاریخ بودهاست. هر فرد مؤمنی وظیفه دارد از آن دستگاه سیاسی که اسلام را ترویج و احکام آن را پیاده میکند، حمایت کند.
💢 مگر عالِم دین میتواند نسبت به حکومت اسلامی بی اعتنا بماند؟! افراد کافر به اسلام، در مقابل حکومت طاغوتی بی اعتنا میمانند. «طاغوت» یعنی کسی که در مقابل خدا، دستگاهی برپا میکند: اندادالله، شرکاءالله. کسانی که خود را بنده مطیع خدا میدانند، برای تحقّق اهداف خدایی تلاش میکنند و صبح و شام در مقابل پروردگار پیشانی خضوع به خاک میسایند که به آنها توفیق دهد #خدمتگزار_دین او باشند. اگر اینها در کشور، زمام قدرت را به دست گیرند، همه وظیفه دارند که مانند یک #عبادت، از آنان حمایت کنند.
🔴 در گوشه و کنار، شاید افرادی هستند که خیال میکنند این نشانه #زهد و #علم آنان است که از کار کنار بکشند و کاری با حکومت نداشته باشند. مگر چنین چیزی امکان دارد؟! البته چون میخواهیم نسبت به مسائل، حُسن ظن داشته باشیم، میگوییم: «این، نشانه #بیخبری و #غفلت آنان است.» والّا اگر غفلت و بیخبری نباشد، نشانه چیزهای خیلی بدی خواهد بود.
🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#حکومت_اسلامی
#حمایت
📚📚📚📚پله پله تا اجتهاد جامع ⬇️🔰⬇️🔰
@ejtehad_jame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📆 رحلت مرحوم امام خمینی رضواناللهتعالیعلیه؛ (۱۴ #خرداد ۱۳۶۲)
🔺 اوصاف شخصیت والامقام #مرحوم_امام از بیان مرحوم آیتالله میرزا محمدعلی #شاهآبادی و مرحوم استاد شهید #مطهری: «پس از مهاجرت به قم گمشدهی خود را در شخصيتی ديگر يافتم. همواره مرحوم آقا ميرزا مهدي را بعلاوه برخی مزايای ديگر در اين شخصيت میديدم؛ فکر میکردم که روح تشنهام از سرچشمهی زلال اين شخصيت سيراب خواهد شد. اگر چه در آغاز مهاجرت به قم هنوز از «مقدّمات» فارغ نشده بودم و شايستگی ورود در «معقولات» را نداشتم، امّا درس اخلاقی که به وسيلهی شخصيت محبوبم در هر پنجشنبه و جمعه گفته میشد و در حقيقت درس معارف و سير و سلوک بود نه اخلاق به مفهوم خشک علمی، مرا سرمست میکرد. بدون هيچ اغراق و مبالغهای اين درس مرا آنچنان به وجد میآورد که تا دوشنبه و سه شنبه هفته بعد خودم را شديداً تحت تأثير آن میيافتم.
بخش مهمّی از شخصيت فکری و روحی من در آن درس- و سپس در درسهای ديگری که در طی دوازده سال از آن استاد الهی فرا گرفتم- انعقاد يافت و همواره خود را مديون او دانسته و میدانم. راستی که او «روح قدسی الهی» بود».
[ #علل_گرایش_به_مادی_گری ص۱۰]
۸۹٫۱٫۳۱
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@ejtehad_jame
🗓سالروز رحلت امام خمینی
🏳و آغاز زعامت امام خامنهای
💠رهبرانقلاب
‼️بنده در طی مبارزات، خوابهای عجیبی دیدم که یکیشان درسال ۱۳۴۶ است. در آن زمان، وضع سیاسی مشهد در نهایت شدت برای مبارزان بود و جز چند تن، بقیه عرصه را رها کردند. در آن شرایط، خواب دیدم که امام خمینی وفات کرده و پیکرشان در یکی از خانههای نزدیک خانه پدرم درمشهد بر زمین است. دردی جانکاه قلبم را میفشرد؛ تابوت را روی دوش گرفتیم؛ در بین انبوه تشییعکنندگان، بسیاری از علما بودند اما چیزی که بر درد من میافزود، این بود که برخی از علما بدون هیچ اندوهی با هم صحبت میکردند و میخندیدند. پیکر امام به آخر شهر رسید؛ بیشتر افراد بازگشتند و فقط ۲۰نفر ماندند. پیکر امام را به بیرون از شهر برده و به تپهای رسیدند؛ اما بیشتر تشییعکنندگان، در پایین تپه ماندند. جنازه را با ۵نفر بالای تپه برده و روی تپه قرار دادیم. من پایین پای امام رفتم تا با او وداع کنم؛ اما ناگهان امام، انگشت سبابهٔ دست راستشان را به سمت بالا حرکت داد و با چشمان بسته شروع کرد به نشستن، تا اینکه انگشت اشارهاش را بر پیشانیم قرار داد و دو بار گفت: "تو یوسف میشوی!" کتاب «خون دلی که لعل شد»/ص۲۶۲
#نشربامنبع
@ejtehad_jame
🗓سالروز رحلت امام خمینی
💠رهبرانقلاب
‼️ما یک زندگینامه جامع از امام نیاز داریم! ۷۲/۹/۱۵
‼️حقیقتا جای یک کار هنری خوب درباره امام خالی است، من میترسم که جوانان ما امام را نشناسند! ۷۶/۳/۱۲
‼️معتقدم که ما در استفاده از ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی و شخصیت جذاب رهبر آن، امام خمینی تنبلی کردیم! ۷۸/۵/۲۵
‼️از نیازهای فرهنگی جوانان ما استحکام مبانی اسلامی و شناخت تاریخ کشور خصوصا شناخت امام خمینی است! ۷۸/۳/۵
‼️انصافا ما در تبیین شخصیتهایمان تنبلیم مثلا درباره امام که شخصیت درجه یک است و دوست و دشمن در عظمت او تردید ندارد، ما واقعا چند جلد کتاب نوشتهایم!؟ این را مقایسه کنید با تعداد کتابهایی که درباره لینکلن در آمریکا نوشته شده، من گزارشی خواندم که اگر کتبی که درباره لینکلن نوشته شده را روی هم بچینند یک ستون ۱۰متری درست میشود! ۹۶/۳/۲۰
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🔸 امام صادق علیه السلام :
🔹 مَن وَدَّعَ شَهرَ رَمَضانَ في آخِرِ لَيلَةٍ مِنهُ وقالَ: اللّهُمَّ لاتَجعَلهُ آخِرَ العَهدِ مِن صِيامي لِشَهرِ رَمَضانَ، وأعوذُ بِكَ أن يَطلُعَ فَجرُ هذِهِ اللَّيلَةِ إلاّ وقَد غَفَرتَ لي. غَفَرَ اللّهُ تَعالى لَهُ قَبلَ أن يُصبِحَ ورَزَقَهُ الإِنابَةَ إلَيهِ .
🔹 هر كس در شب آخر ماه رمضان با آن وداع كند و بگويد : «خداوندا! اين ماه را آخرين روزه دارىِ من در ماه رمضان قرار مده! پناه به تو مىبرم از اين كه سپيده اين شب بدمد مگر آن كه مرا آمرزيده باشى»، خداوند متعال پيش از صبح او را مىآمرزد و توفيق توبه به درگاهش به او روزى مىكند.
📚 الإقبال : ١ / ٤٣٦
🆔 @rasanews_agency
#ادای_دین #حق_الناس
🔅 داستان دعای مشلول
🔻درباره دعاي مشلول آمده است بعد از ايام حج شبی آقا اميرالمومنين (ع) با حضرت سيد الشهدا براي طواف، به مسجد الحرام آمدند، در مسجد صداي ناله حزيني به گوش مي رسید آقا امير المومنين (ع) به حضرت اباعبدالله (ع) فرمودند، پسرم! برو ببين کيست؟ بگو بيا ببينيم چرا اين قدر نگران است؟ آقا سيدالشدا آمدند ديدند مرد جواني است به او فرمودند: اجب اميرالمومنين (ع) جوان بلند شد و به حضرت سيد الشهدا گفت: شما بفرماييد جلو من پشت سرشما مي آيم. آقا اميرالمومنين (ع) فرمودند: جوان! خيلي محزون و نگراني! مشکلت چیست؟ گفت آقا جان جريان من خيلي عجيب است... من در خانواده ای مرفه بودم و پدرم خیلی به من محبت مي کرد تا اینکه من راه هوس بازی، افراط و اسراف در هزینه ها را پیش گرفتم روزی متوجه شدم پدرم پول یا طلائي را دفن کرده، رفتم بردارم، پدرم رسيد، مانع شد، هولش دادم خورد زمين همانجا گفت: پسر! من تو را خيلي تحمل کردم، به تو محبت کردم و تو قدر ندانستي اگر ادامه دهی به کنار کعبه مي روم و به تو نفرين مي کنم ....پدرم آمد اينجا و من را نفرين کرد، بلافاصله من بيمار شدم.
لباسش را کنار زد يک طرف پهلويش گود افتاده و دست چپ و پاي چپش از کار افتاده بود.
غير از بيماری خود، شکستگي پدرم و عاق کردنش من را خيلي اذيت مي کرد، از طرفي در قبيله خودمان به فردي شوم و نفرين شده مشهور شدم.
مدتی بعد گفتم: بابا! من ديگه سرم به سنگ خورد، بيا دعا کن من خوب بشوم، گفت نمي کنم، التماسش کردم، گفت نمي کنم، بزرگان قبیله را واسطه قرار دادم قبول نکرد. سه سال به او التماس کردم تا بالاخره قبول کرد بيايد همين جايي که نفرين کرده به من دعا کند. او را سوار بر شتر کردم در راه مکه کنار دره ای شتر رم کرد و پدرم افتاد به دره و فوت کرد! او را دفن کردم و با دلي شکسته و مايوس، به مسجد الحرام آمده ام.
🔸حضرت از او تفقد کرد وفرمودند: چقدر بر تو سخت گذشته است!! ولی نگران نباش، دعايي به تو تعليم مي دهم که حقوقي را که بر گردن تو هست تسويه می کند ، بيماري تو را درمان و عاقبت تو را به خير مي کند.
فرمود: قلم و کاغذ بياوريد؟ آوردند، حضرت دعاي مشلول را انشاء کردند و حضرت اباعبدالله مینوشتند.
🔹آقا سيد الشهدا فرمودند ما از آن جوان خوشحال تر بوديم از يافتن اين دعا و حل مشکل جوان. فرمودند: ده مرتبه اين دعا را بخوان وخبرش را بده.
بعد از مدتی جوان آمد عرض کرد: وقتي خواندم و خوابيدم پيغمبر خدا را در خواب ديدم و حضرت من را تفقد کردند و فرمودند قدر اين دعا را بدان و سعادتمند خواهي شد و دستي به پهلويم کشيدند و فرمودند: شفا یافتی. وقتی بیدار شدم خود را سالم دیدم. (بحار ج22 ص394 و مهج الدعوات ص191)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
ادامه مطلب قبل...
🔻گرفتاري ما ها (چه آن کسي که طالب معنويت باشد و خود را در بن بست حس کند، چه گرفتاري مادي داشته باشد و چه در زندگي مشکل داشته باشد) علتش چیست؟
🔸غالباً حقوقي برعهده ما هست، يا توجه داشته ايم يا نداشته ايم يا کوچک بوده جمع شده يا بزرگ بوده، يا ما حسابش نمي کرده ايم؛ گاهي انسان غافل است، بي احترامي يا توهين، يا حرفي مي زند جگرسوز! ولي فکر نمي کند اين قدر گران در بيايد ولي گران در آمده، يا جمع شده و ما را به بن بست رسانده. در به رويمان باز نمي شود.
🔹عوارض هم انواع دارد، همين که از عبادت لذت نمي بريم، حقوقي هست. این حقوق هم ممکن است مالی یا غیر مالی باشد. تصورم اين است که این دعاي مشلول براي رفع عوارض حقوق خوب است، ولی مداومت مي خواهد.
🔸در این داستان دقت کنید چه حق بزرگی در بین است! به پدری مهربان توهین شده و او با دل شکسته کنار کعبه نفرين کرده، ديگه ما ها که حقي سنگين تر از اين بر عهده مان نيست! وقتي اين دعا عوارض اين حقوق به اين سنگينی را رفع مي کند و برکات را جلب مي کند، براي ما کار آسان تر خواهد بود.
ادامه دارد...
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
ادامه مطلب قبل...
🔻اگر مي بينيم ما گره اي به کارمان هست، حقي پشت سرمان هست همين جوري قضايا گير نمي کند، خداوند فضلش بيش از اين است. گاهي حقي قبلاً تضييع شده من را گير انداخته و مي پيچاند، اگر درست برايش فکر نکنم همين آش است و همين کاسه، حقوق تضييع شده، از خداي متعال، از امام زمان (ع) از عمل نکردن به وظيفه طلبگي، از سهم امام مصرف کردن و در مقابلش کاري را انجام ندادن از کوتاهي براي والدین و خانواده، از کوتاهي براي برادران ديني، از کوتاهي براي اجتماع. باید بگردم این حقوق تضییع شده را پيدا کنم. اگر هم نتوانستم پيدا کنم، اين دعاي مشلول براي رفع اين گيرها خيلي خوب است. خدا راهنمايي مي کند.
🔸وقتي حقوقي به عهده باشد و این حقوق بماند اولاً طول مي کشد تا رخنه کند مانند ميکروبي که تا وارد غذا می شود طول مي کشد تا مشکل ايجاد کند. وقتي هم که مشکل ايجاد مي کند بستگي دارد چه حقي ضايع شده باشد. ولي يکي از اثار آن، دلمردگي است، گاهی اولین عوارضی که از تضييع حقوق، بر انسان مي آيد به نسل انسان سرايت مي کند. امور مالي خود را خيلي مواظب باشيد. دَرهم بَرهم پول در آوردن نصیب انسان را از اولاد صالح کم می کند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 استاد #احمد_رهدار درباره معنای صحیح #اجتهاد و تفاوت اجتهاد #امام_خمینی با دیگران
#فقه_حکومتی #فقه_نظام #فقه_تمدن_ساز
🎞 مشاهده مصاحبه کامل:
http://aparat.com/v/h5sYA
@fotooh
✅ برخی نکات مطرح شده توسط #استاد_رهدار در برنامه #میدان_انقلاب :
👈 کشورهای غربی در ابتدای وقوع #انقلاب_اسلامی، آن را یک #انقلاب_مدرن تلقی میکردند که البته این دیدگاه آنان کاملاً اشتباه بود و انقلاب ما از جنس #بعثت_انبیا ست؛
👈 جالب است بدانید که در دو دهه قبل از وقوع انقلاب اسلامی، بیشترین کتابی که #یاران_امام #مطالعه میکردند، کتاب #انقلاب_تکاملی_اسلام نوشته #جلالالدین_فارسی بوده است؛
👈 #حکومت_قاجار و #پهلوی هر دو #دیکتاتور بودند اما تفاوتشان در این بود که پهلوی #دست_نشانده بود اما قاجار دست نشانده نبود. به همین دلیل #علما میتوانستند کاری استقلالی انجام دهند؛
👈 دشمنان به این تحلیل رسیده بودند که با #رحلت_امام خمینی، انقلاب نیز از دست خواهد رفت و شور و حرکت انقلابی وجود نخواهد داشت؛ در مقابل، امام خمینی تمام #میراث_فقاهت_سیاسی خود را به نحوی فوقالعاده بر دوش مردم قرار داد؛ در حقیقت، امام خمینی خود را در مردم منتشر کرده بود؛
👈 یکی از نمونههای #رشد_مردم و نزدیک شدن آنان به افکار و عقاید امام، #فتنه_هشتادوهشت است. بسیاری از #خواص، در این #گردنه_خطرناک لغزیدند اما مردم #پایدار ماندند و به سلامت از این برهه تاریخی عبور کردند؛
👈 #آیت_الله_مصباح تعریف می کردند که #آیت_الله_بهجت، هر چند مدت یکبار، نامهای را به امام خمینی مینوشتند و #انتقاد هایی را نسبت به #شرایط_جامعه و #نحوه_اداره آن وارد میکردند. در یکی از این نامهها نوشته بودند که همچون دوران #امام_علی علیه السلام، خود #امام_خمینی حاکمان را #تعیین کنند و به اصطلاح #انتخابات در میان نباشد. امام در پاسخ فرموده بودند که اگر این کار را انجام بدهم، انقلاب از دست خواهد رفت؛
👈 امام خمینی حاضر نشدند که اشکالات اصلی #بنی_صدر را در سخنرانی عمومی مطرح کنند؛ چرا که معتقد بودند: خود مردم باید #انتخاب کنند و خودشان #عهدهدار #مسئولیت انتخابشان باشند. وقتی که مردم #اشتباه میکنند، #عبرت گرفته و در نتیجه #رشد میکنند؛
👈 بنده اعتقاد دارم که ای کاش نظام به سمتی حرکت کند که برای ارتباط با #آمریکا به یک #رفراندوم برسیم. من از رفراندوم #مذاکره با آمریکا استقبال خواهم کرد چرا که حتم دارم مردممان به همان اندازه که به #جمهوری_اسلامی رای #آری دادند، به همان اندازه به مذاکره با آمریکا رای #نه میدهند؛
👈 حدود یک هفته قبل از نوروز، میزبان پروفسور میگل آنخل باریوس در قم بودیم. او یکی از افراد بسیار نزدیک به #پاپ_کاتولیک است و حامل یک پیام از سمت او به ایران و به ویژه به #قم بود. پاپ، مقدمهسازی حکومت #منجی آخرین را در گروی اندیشههای امام خمینی میداند؛
👈 به اعتقاد پاپ، قومی که به ظهور #منجی_الهی معتقد است، باید تمهیداتی را برای آن روز بیاندیشد. به تعبیر پاپ، دین #مسیحیت گرفتار یک موانع بیرونی شده است و به همین دلیل نمیتواند حقوق مسیحی را برای منجی آخرین مهیا بکند. او تقاضا داشت تا #شیعه با تکیه بر اندیشههای امام خمینی، همانطور که برنامهها و تمهیداتی را برای مسلمانان چیده است، برای مسیحیان نیز فراهم کند.
http://eitaa.com/joinchat/905052177C2097b0286a
ویکیفساد (WikiFesad) راه بندازیم
✅ «اگر مثل رضاشاه نانوای کمفروش را داخل تنور میانداختند، مملکت درست میشد.» این جملهای افسانهای است که زیاد شنیدهاید. این جمله به نظر من بیش از آنکه راهحل باشد، نشانه عجز، درماندگی و استیصال جامعه در مقابل فساد است. جامعهای که احساس میکند همه راهها برای مقابله با فساد به بنبست رسیده، به افسانههای خشونتباری مثل «نانوای برشته» رو میآورد. ما باید راههای دیگری برای مقابله با فساد را دنبال کنیم.
✅ فساد پدیدهای کلان و در عین حال محلی است. درست است که توزیع ارز 4200 تومانی بهطور کلی فساد تولید میکند یا مجوزهای دولتی منشأ تولید رانت هستند، اما برای مبارزه با فساد کافی نیست بدانید که ارز ارزانقیمت منشأ فساد است.
✅ فساد را باید در اشکال دقیق و متناسب با شرایط محلی شناخت. فساد در عرصه آموزش عالی گونهای است و فساد در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی، واردات محصولات دامی، خودرو، بانک و بیمه، پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن، و سایر عرصهها به گونههای دیگری هستند.
✅ ارزی که به صورت ترجیحی با قیمت پایینتر از بازار توزیع میشود مولد فساد است، اما شیوه تبدیل ارز ارزان به فساد در صنعت شیر و لبنیات، با تبدیل همین ارز به فساد در صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، فرق میکند.
✅ اینکه ارز چگونه به جو وارداتی تبدیل میشود، و این جو چگونه به شیر، شیر به شیر خشک، و شیر خشک به صادرات و تولید رانت مابهالتفاوت قیمت ارز 4200 تومانی و صادرات شیرخشک با دلار آزاد تبدیل میشود؛ با چگونگی تبدیل شدن ارز ارزان به واردات خودرو، گوشت یا تبدیل آن به سازهها و پروژههای ساختوسازی فرق میکند. اینکه رانت ارز و واردات چگونه سر از ستادهای انتخاباتی درمیآورد یا پولشویی میشود هم با بقیه روشهای فساد فرق دارد.
✅ یکی از دلایلی که کشور در مقابله با فساد ناتوان است، کمبود دانش در بین مبارزهکنندگان و البته جامعه خواهان مبارزه است. ما اگر بتوانیم دانش درباره همه یا اصلیترین شیوههای فساد در نظام اقتصادی، سیاسی و ... تولید کنیم، راه برای مقابله با فساد هموارتر میشود. ایده من برای این کار، راه انداختن «ویکیفساد» (WikiFesad) است.
✅ ویکیفساد چیست؟ «ویکی»ها سایتهای اینترنتی دائرهالمعارفی هستند که شاید مشهورترین آنها ویکیپدیا است. ویکیپدیا دائرهالمعارف اینترنتی است که همه میتوانند در نوشتن آن سهم داشته باشند. تقریباً توضیحات درباره هر مفهوم، عبارت یا شخصیت مهمی را میتوانید در ویکیپدیا پیدا کنید. خود مردم در نوشتن مقالات این دائرهالمعارف سهم دارند.
✅ ویکیفساد هم میتواند یک دائرهالمعارف اینترنتی شیوههای بروز فساد باشد. دائرهالمعارفی که مردم در آن میتوانند مشاهده کنند که در بانکها، دادگستری، ادارات آب و برق، وزارتخانههای کشاورزی، کشور، مخابرات، ارشاد، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، شهرداریها و ... چه نوع فسادهایی با چه سازوکارهایی صورت میگیرد.
✅ همه مردمی که شیوههای بروز فسادها را میدانند میتوانند در نوشتن مقالات این دائرهالمعارف عمومی شیوههای فساد مشارکت کنند. اکثریت قاطع مردم سالم و اخلاقی هستند و دوست دارند کشورشان پاک باشد.
✅ کارمندان دولتی و غیردولتی زیادی هستند که شیوههای بروز فساد در ادارات و دستگاههای دولتی و غیردولتی را میدانند و میتوانند بنویسند که در محل کارشان فساد چگونه رخ میدهد.
✅ شهروندان زیادی هستند که به اجبار درگیر فساد و پرداخت رشوه شدهاند. صدها هزار یا میلیونها نفر میتوانند نوشتن درباره شیوههای بروز فساد را شروع کنند.
✅ شیوههای بروز فساد در دستگاهها که مشخص شود، چند پیآمد دارد. اول، ذهن مردم فقط روی یکی دو نوع فساد نظیر بانک یا اختلاس متمرکز نمیشود، بلکه همه شیوههای فساد در معرض دید عموم قرار میگیرد. دوم، آشکار شدن هر شیوه فساد (نه افراد مفسد)، فشار اجتماعی برای مقابله با آن ایجاد میکند.
✍ محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
🔁 منبع
🆔 @TaminYaran
🌐 کانال تامین اجتماعی بدون روتوش را دنبال کنید
https://eitaa.com/gharar_at
📆 به بهانهی سالروز وفات مرحوم آیت الله سید احمد زنجانی؛ (۲۹ #رمضان ۱۳۹۳ ق)؛ نقل جریانی از کتاب "الکلام یجرّ الکلام"
🔹 ... ممکن است افرادی که به محضر علمای #خراسان مشرف شده و کمالاتی از آن سروران دیده باشند و نیز نقل تشرف بعضی از آنان را به محضر #امام_عصر ارواحنا له الفداء را شنیده باشند، باور نکنند که ممکن است این اعاظم در اینگونه مسائل دچار اشتباه شده باشند؛ ولی باید بدانند که طبق #روایت اختلاف جناب #ابن_ابی_عمیر با جناب #هشام، این عوارض بشریت به غیر #معصوم عارض خواهد شد و شاهد این عرض داستانی است که در همین نزدیکیها یعنی در عصر #قاجار واقع شده: یکی از علمای فارغ التحصیل از #نجف اشرف در بازگشت به #ایران، در حوالی #تهران به شغل #روحانیت و اقامهی جماعت اشتغال داشته و بسیار مرد پاکدل و صادقی بوده است. یکوقت به مناسبتی متذکر میشود که چرا در رشته علوم #اعتقادی و #عقلی مانند رشتهی #فقه و #اصول تخصصی ندارد و این کمبود را حتماً باید جبران کند.
این بود که حسبالوظیفه به تنهایی و بدون آشنایی به سوی تهران حرکت میکند و در این شهر، سرگردان میگردد ولی ناگاه شخص ناآشنایی به او میرسد و او را به مدرسه و به مدرس #معقول و به کتاب #شفا و به هر چه که لازم داشته #هدایت میکند و هر مشکلی پیش میآید با ملاقاتی آن را حل مینماید. از او میپرسد که جریان شما چیست؟ میگوید: ما از ناحیهی مقدسه مأموریم امثال شماها را یاری رسانیم. این داستان را در رسالهی #الکلام_یجر_الکلام مرحوم آیت الله سید #احمد_شبیری_زنجانی و جناب آقای آیت الله #شبیری از مراجع #قم میتوان ملاحظه کرد و نیز مرحوم آیت الله شیخ #مرتضی_حائری یزدی، شفاهاً نقل میکرد.
🖊 قسمتی از مقاله: #مکتب_تفکیک دستخوش تفکیکی دیگر تألیف مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
🔺 خداشناسی
🔹 آن #علم و #معرفت و #دینی به درد انسان میخورد که در وجود انسان، یک سر مو باقی نماند، مگر اینکه #تسلیم این علم و #یقین بشود.
ببینید ما الآن معتقدیم به اینکه باید جانمان را از خطرات خیلی سخت، به هر شکلی که شده #نجات بدهیم. این شده جزء خون و گوشت ما. حالا شما جوانها شاید زمان موشکباران را یادتان نباشد که وقتی رادیو میگفت: توجه! توجه!، دیگر همه کاری تعطیل میشد؛ تاکسیها و اتوبوسها میایستادند، مردم اینطرف، آنطرف میرفتند. چرا؟ یک توجه توجه اینقدر اثر دارد؟ بله. چون این خبر میکند به یک چیزی که جزء خون و گوشت ماست. و آن این است که: ما میخواهیم سالم و موجود باشیم و کشته نشویم. این خواستهها و این علمها در هیچ جای این سر تا پای ما جای خالی ندارد و همه را گرفته است. اینطور باید به خدا معتقد بود.
اگر #انسان در #فکر خود فقط معتقد هست، نه در #قلب و جان و روح خود، این هنوز در این مسئله کاری نکرده و به درد هم نمیخورد؛ نه به درد خودش، نه به درد دیگری. آن علمی که در #دنیا، در #دبستان و #دبیرستان و #دانشگاه به ما #آموزش میدادند، آن علوم، علوم اینطوری نبود. #ریاضی و #فیزیک و #جغرافی و #تاریخ بود. آنجا در کلاس به درد ما میخورد که بگوییم یا نمره بگیریم و بیاییم بیرون. یادمان هم رفت، برود؛ ضرری به ما وارد نمیکند. این است که ما #عادت کردیم به علوم دبستانی، دبیرستانی، #خیال میکنیم #خداشناسی هم یکچنین چیزی است که یک سطری بخوانیم و یک امتحانی بدهیم. در حالیکه نه؛ این نه خداشناسی است، نه #دینداری است، نه به درد شخص خود ما میخورد، نه به درد #جامعه میخورد. آنکه اسمش را میشود گذاشت #مسلمان واقعی -حالا تا چه برسد به #دانشجوی علوم دینی یا #مبلغ یا #سخنران اسلامی، #مؤلف و اینطور چیزها- آن است که اصل اسلام را پذیرفته باشد و انسان خودش، پیش خودش بفهمد که مسلمان است و این در وقتی است که جان و تن و همهچیز خودش را مثل یک کف روی آب، در #قدرت خدا ببیند. وقتیکه باران میآید، حباب و کفی که روی آب میبینیم پیدا میشود، این هیچچیزی از خودش ندارد غیر از آنچه از باران و آب دارد. فقط یک نمایشی بیشتر نیست که آن هم از بین میرود؛ همهی ماها اینطور هستیم. حتی این کهکشان و #زمین و #آسمان ما، مثل این حباب است. یک چیزی است که زود از بین میرود. منتهی هر چیزی زودش یکطور است. #زندگی مگس یک زود و دیری دارد، مورچه یکطور، فیل یکطور، انسان یکطور، زمین یکطور، کهکشان یکطور؛ همه حباباند. حبابهای مختلفاند در قدرت الهی. اینها نابودند از خودشان و موجودند به قدرت خدا. خدا برپادارندهی تمام اشیاء است.
یکچنین نیرو و قدرتی را اگر انسان فهمید و #شناخت و #باور کرد، خداشناس شده؛ اگر نه هنوز اول کار است. مثل کسیکه اول وارد کلاس شده، دارند روی تخته برایش مینویسند: این یک، این دو، این سه. دو، دو تا میشود چهار. این اول کار است. خیال نکن داداش که ما چیزی یاد گرفتیم، چیزی فهمیدیم. نه!. باید جدی وارد بشویم در #خداشناسی. یک خداشناسیای که موقع #جبهه رفتن به درد بخورد، موقع #قاضی شدن به درد بخورد، موقع #وکیل مجلس شدن به درد بخورد. حتی موقع کاسب محل شدن به درد بخورد؛ یک #کاسب چقدر میتواند #خیانت بکند؟ چقدر میتواند جنس بد به #مردم بفروشد؟ چقدر میتواند به #ناموس مردم بد نگاه کند؟ چقدر دزدی میتواند بکند؟!
پس این خداشناسی که به درد یک مسلمان بخورد، باید یک چنین چیزی باشد. پس این یک موضوعی است که وجود ما را باید بگیرد و هنوز نگرفته است. بنده خودم را عرض میکنم شما انشاءالله گرفته باشید. تا دم #مرگ در این کلاس ما باید کار بکنیم. خیال نکن که حالا یک کاری است که #معارف_اسلامی خواندیم و تمام شد. اینها حرفهای دبستان و دبیرستان است. خداشناسی یکچیز مهمی است که بعضی از #صحابه پیغمبر از عهدهاش برنیامدند و رفوزه شدند! با اینکه در بهترین کلاسهای دنیا شرکت کرده بودند که مدیر و #معلم و ناظمش، #پیامبر خدا بود.
خطرناک است و چیز مهمی است!.
یکوقتی یادم میآید که جناب #رهبر معظم صحبت میکرد در #تلویزیون. گویا شنیدم که میفرمود که «بعضی از روشنفکرها دارند رو به جای دیگر عقبگرد میکنند و به اسلام پشت میکنند»؛ واقعش اینطوری است و مخصوص #روشنفکر هم نیست، #طلبه هم همینطور است، #آخوند و #روحانی هم همینطور است، #دانشجو و اساتید هم همینطورند. هر کسی در این دنیا یکطور #امتحان دارد؛ #زن یکطور امتحان، #مرد یکطور. #جوان یکطور. #پیر یکطور.
پس اینکه کسی بخواهد از این امتحانات انشاءالله به #سلامت در برود، خیلی کار میخواهد و خیلی هم نتیجه دارد. یک شاهی و صنار نیست. حتی به قدر ارزش تمام کرهی زمین هم نمیشود گفت هست. ارزش مسلمانی و اسلام خیلی از این چیزها بالاتر است.
۷۷٫۳٫۹
✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama