eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
450 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
376 ویدیو
267 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂 طغیانگری در اقتصاد ممنوع. 🍂 🔶كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَلَا تَطْغَوْا فِيهِ فَيَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبِي وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَي (/٨١) ⚡️ترجمه : از چيزهاى پاكيزه اى كه روزى شما كرده ايم بخوريد، و(لى) در آن طغيان نكنيد كه قهر و غضب من بر شما وارد خواهد شد و هر كس كه قهرمن او را بگيرد، قطعاً سقوط كرده است. ❌ طغيان در نعمت ها آن است كه انسان به جاى اين كه از آنها در راه اطاعت خدا و طريق سعادت خويش استفاده كند، آنها را وسيله اى براى گناه، ناسپاسى، كفران و گردنكشى و اسرافكارى قرار دهد. 💥در استفاده از نعمت ها و امور اقتصادی، باید مراقب بود که از حدود الهی تجاوز نشود. 🍁طغيان در نعمت‌ها، غضب خدا را در پی دارد. ❌و هرکس مشمول غضب الهی شود، قطعا سقوط کرده است. 🔷@elmi_shiraz
معهد الضّاد مفردات و إصطلاحات: الحَيَوانات(جانوران) قو: تَمّ قورباغه: ضِفدَع کانگورو: کَنغَر کبک: حَجَل کبوتر: حَمَام کرگدن: وَحیدُ القَرن کفش دوزک: دَعسُوقة کک: بُرغوث کوهان: سَنام گوریل: غُوریلّا گوزن: أَیِّل گوساله: عِجل گوسفند ماده( میش): نَعجَة گوسفند: غَنَم/خَروف 🌹 منبع: مُعجم الضّاد 🌹مؤلف: مهدي اصغري عربی 🔷@elmi_shiraz
🔺کتاب ترگل بیست دلیل عقلی و روان‌شناسی برای حجاب ◽️ چاپ هفتاد و سوم 🔺 پرتیراژترین کتاب سال‌‌های اخیر در حوزه‌ی عفاف و حجاب است؛ کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ چهل و یکم رسیده. این کتاب برخلاف خیلی از کتاب‌‌های دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است. 🔺کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همه‌ی نگاه خواننده به پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد. 🔷@elmi_shiraz
❇️انواع رفرنس نویسی(۱)❇️ 🔵رفرنس نویسی در خارج از متن ( قسمت منابع ) . در این مرحله مشخصات کامل آورده می شود.در این مرحله برای مرتب کردن منابع نباید از شماره گذاری استفاده کرد. بلکه باید به تبعیت از شیوه رایج جهانی از ترتیب حروف الفبا استفاده نمود. ۱_رفرنس دهی کتاب تألیف . - 1⃣اگر یک نفر مولف داشته باشد دلاور، علی . ( 1378) . روش های تحقیق. تهران : انتشارات آگاه . - 2⃣اگر دو نفر مولف داشته باشد؛ دلاور ، علی ؛ شعبانی ، حسن . (1346) . اسم کتاب . محل نشر: انتشارات . -3⃣ اگر سه نفر مولف داشته باشد دلاور ، علی ؛ شعبانی ، حسن ؛ ملکی، حسن . (1384) . اسم کتاب . محل نشر : انتشارات . -⏫اگر بیش از سه نفر مولف داشته باشد. دلاور ، علی و دیگران . ( 1386) اسم کتاب . محل نشر : انتشارات . 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔵 رفرنس نویسی در داخل متن 🔸1- اگر نوشته ای كه از كتاب یا جایی گرفته شود و نقل قول مستقیم باشد لازم است رفرنس دهی آن به این صورت باشد . نقل قول مستقیم ( مناف زاده ، 1386 ، صفحه 103 ) . نقل قول غیر مستقیم ( مناف زاده ، 1386) 🔸 2- رفرنس دهی كتابی كه تألیف باشد به شیوه زیر است: - 1⃣اگر مولف آن فقط یك نفر باشد. ( دلاور ، 1387 ، صفحه 102 ) . - 2⃣اگر دو نفر مولف داشته باشد ( دلاور ، اسدیان ، 1387 ، صفحه 104 ) - 3⃣اگر سه نفر مولف داشته باشد ( دلاور ، شریعتی ، محمدیان ، 1387 ، صفحه 90) . ⏫ اگر بیش تر از سه نفر مولف داشته باشد:( دلاور و دیگران ، 1386 ، صفحه 101) . 🔸نكته : اگر از یك نویسنده كتابهایی داشته باشیم كه در یك سال تألیف شده باشند از حروف انگلیسی a و b و C و ... استفاده می شود. مثلاً : (دلاور ، 1386 ، a ، ص 50) . (دلاور ، 1386 ، b ، ص 90) . (دلاور ، 1386 ، c ، ص 21) . 🔸نكته : اگر مطلبی را از كتابی كه در آن نویسنده ، آن مطلب را از كس دیگری در كتاب خود نقل قول كرده است، بیاوریم رفرنس دهی آن به شیوه ی زیر است:( دلاور به نقل از تایلر ، 1384 ، ص 40 ) . 🔷@elmi_shiraz
📌 تفاوت و 💠 «قُلْ صَدَقَ اللَّهُ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكينَ‏‏‏» (آل عمران: 95) 🔹 «دین» یعنی روش، که اعمّ از دین الهی و دین کفّار است؛ 🔸 ولی «مِلَّت» همیشه آئین الهی و رسولان است که به امّت املا کرده اند. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص62 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀 🌼سلامت تن و جان🌼 ✴️«ما از او سلامت در دين مى طلبيم، آن گونه که سلامت در بدن ها را تقاضا مى کنيم!» ✨وَ نَسْأَلُهُ الْمُعَافَاةَ فِي الأَدْيَانِ، کَما نَسْأَلُهُ المُعافاةَ فِي الاَْبدانِ✨ "خطبه 99" 🔸اين عبارت اشاره به نکته لطيفى است : و آن اينکه اگر مردم به همان اندازه که به عافيت و سلامت جسمانى اهميّت مى دهند، به سلامت دينشان اهميت مى دادند وضع خوبى داشتند. ولى افسوس! يک بيمارى مختصر جسمانى گاه انسان را به دنبال طبيبان متعدّد مى فرستد، در حالى که به خاطر ده ها بيمارى خطرناک معنوى و اخلاقى و دينى، حتّى به دنبال يک طبيب هم نمى رود! 🔸بعضى از «شارحان نهج البلاغه» اين سخن را از بعضى از متفکّران انسان شناس نقل کرده اند که: 🔸«اگر يک صدم اشک هايى که براى شکم هاى گرسنه و بدنهاى برهنه ريخته مى شود، براى ارواح گرسنه معرفت و برهنه از فضايل ريخته مى شد، هم گرسنگى ها و برهنگى هاى جسمانى از بين مى رفت و هم گرسنگى ها و برهنگى هاى روحى زايل مى گشت. 🔷@elmi_shiraz
⁉️خبر خبر⁉️ 💠 فروش اینترنتی کتابهای تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث با تخفیف ۱۰ درصد 🔰 انتشارات نسیم رضوان به منظور تسریع و تسهیل تهیه کتابهای درسی دوره کارشناسی علوم قرآن و حدیث برای طلاب و دانشجویان، اقدام به تهیه و فروش اینترنتی کتب مربوطه کرده است. 🔹دانشجویان، طلاب عزیز و اساتید محترم می توانند نسبت به خرید و ثبت سفارش کتاب به صورت انفرادی و گروهی اقدام نمایند تا از طریق پست کتابها برای آنان ارسال شود. رسانی 🔷@elmi_shiraz
قانون پارکینسون✨ یک کار همون قدر طووووووووول میکشه که براش زمان در نظر گرفتیم⁉️🙄 یعنی چی ؟؟؟؟ مثلا یکی به ما میگه تا هفته بعد چهارشنبه این کار رو تکمیل کن و بیار مغز ما معمولا برای انجام کاری که مهلت داره عجله کمتر و تلاش کمتر میکنه و هر چه مهلت کمتر باشه تلاش بیشتر میشه چه کارهایی که در زمان های کوتاه انجام نشده👌🏻 وقتی برای کاری مهلت میزارید حواستون به این قانون باشه نکنه میگی حالا تا خرداد و امتحان ها فرصت باقی مونده حالا زوده گیر میکنی ها همین الان برای کارهای این ماه مهلت انجام بزار یا حتی برای کارهای روز در برنامه روزانه هم مهلت انجام بزار مثلا تا دو ساعت آینده این کار انجام شده باشه و یا .... 🔷@elmi_shiraz
# تفسیر ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ 🌹ترجمه: آن کتاب در آن هیچ تردیدی راه ندارد راهنمای پرهیزگاران است . 🌸تفسیر: قران کریم از سوی خداوند است و هیچ شکی در آن نیست ، زیرا مطالب آن به گونه ای است که جایی برای شک و تردید باقی نمی گذارد و اگر شکی در کار باشد بخاطر سوء ظن و روحیه لجاجت افراد است . قرآن وسیله هدایت مردم می باشد و قرآن همچون خورشیدی است که بر همه می تابد ولی تنها کسانی از آن بهره می برند که فطرت پاک و تقوای الهی را پیشه کنند . _ علمی _ بقره _ آیه ۲ 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ بسم الله الرحمن الرحیم ▫️ 💠 جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت 💠 سخنران : دکتر نعمت اللهی مولودی‌خوان : کربلایی امیر هنرور با اجرای : گروه سرود شمیم یاس 💠 همراه با برنامه‌های شاد و قرعه‌کشی نگین‌انگشتر سنگ‌حرم امام رضا (ع) 🔹 زمان و مکان : دوشنبه ١٥ اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشاء خیابان مطهری(زرگری) دانشکده علوم قرآنی شیراز ❗️اقامه نماز در نمازخانه و محل برگزاری جشن در سالن‌غدير است❗️ 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مفردات و إصطلاحات: الرِّیاضَة (ورزش) تشویق کردن: تَشجیع تکواندو: تایکواندو تله اسکی: أسلاکُ تَزَلُّج (تَزَحلُق) تماشاچیان: مُتَفَرِّجون/ مُشَجِّعون تنیس روی میز: تِنِسُ طاولة تنیس: تِنِس توپ تنیس: کُرةُ تِنِس توپ جمع کن: مُلَملِمُ کُرَة تور دروازه: شَبَکَةُ مَرمَی تیر اندازی: رِمَایَة تیرک دروازه: عَمودُ مَرمَی الکرة تیم امید: مُنتَخَبُ شَباب تیم ملی: مُنتَخَب وَطَنيّ جام باشگا ههای آسیا: کأسُ أبطالِ آسیا 🌹 منبع: مُعجم الضّاد 🌹مؤلف: مهدي اصغري 🔷@elmi_shiraz
※ خیلی زود، دیر می‌شود! رسیدن به لشگر امام هم از این قاعده مستثنیٰ نیست! ※ کمی تعجیل می‌باید! شاید بسیار کمتر از آنچه در ذهن ماست، زمان باقی مانده باشد. ... 🔷@elmi_shiraz
🌺تفاوت «کیفَ أنتَ و زیدٌ» با «کیفَ أنتَ و زیداً» در جمله‌ی اوّل درباره‌ی دو نفر سؤال شده است یعنی «کیفَ أنتَ؟» و «کیفَ زیدٌ؟» (تو چطوری؟ زید چطور است؟) به همین دلیل هم «زید» به «أنت» عطف شده است، امّا در جمله‌ی دوّم، سؤال از نحوه‌ی ارتباط مخاطب با «زید» است، یعنی «رابطه‌ات با زید چگونه است؟!» در «کیف انت و زید»، «زید» عطف به «انت» است و در «کیف انت و زیدا» زید مفعول معه است. لذا هر دو جمله صحیح است و با توجه به اراده ای که متکلم برای رساندن معنی دارد، معنای «واو» تغییر می کند. 🔷@elmi_shiraz
📓 کتابِ 📝 خاطراتی پرجاذبه از رضا پهلوی در نگاه نویسندگان و اندیشمندان ✍ نویسندگان: 📜 ناشر: 📑 تعداد صفحات: ۳۶۷ 🏫 اندیشکده راهبردی برای تدوین این اثر از میان ده ها کتاب معتبر که در خارج از کشور چاپ و منتشر گردیده، آن سری از روایت های متقن تاریخی را استخراج نمود که نشانگر وضع و حال دوران بوده اند. ✅ کتابی که پیش روی شماست حاصل دو سال کار مستمر پژوهشگران اندیشکده راهبردی سعدا زیر نظر آقای سید محمدحسین راجی است که در چند فاز و مطالعاتی از بین صدها کتاب و ده ها هزار و داستان استخراج شده و سپس گلچین خاطرات مهم و کلیدی انجام گرفته است. 💯 رویکرد این کتاب برای انعکاس درست احوالات دوران پهلوی، این بود که کتب ذی نفوذان در و ایران در دوره پهلوی، و یا نماینده دول خارجی در ایران در آن دوران و یا غیر همسو با جمهوری اسلامی؛ مورد بررسی قرار گیرند و گزارش های ارزشمند و آنان جمع آوری شود. 🔆 طبیعی است که چنین افرادی هیچگونه وابستگی به نداشته اند و کتب خود را در از ایران و برای مخاطب خارجی و به زبان غیرفارسی چاپ کرده اند. لذا مجموعه روایت های غیرقابل خدشه ای گردآوری شده که برای هر مخاطبی که است مفید و پرفایده خواهد بود. 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️چطور تشخیص بدم دوتا کلمۀ کنار هم، « و » هستن یا « و »؟ ✅ هم از طریق برخی نشانه های ظاهری میشه تشخیص داد و هم با توجّه به معنا. 🔸نشانه های ظاهری، مثل: 1️⃣ اعراب موصوف و صفت همیشه مثل همه؛ امّا مضاف الیه همیشه مجروره و مضاف هم هر اعرابی میتونه داشته باشه. 2️⃣ موصوف و صفت هر دوشون میتونن تنوین ( ً ٍ ٌ ) داشته باشن؛ امّا مضاف هیچ وقت تنوین نداره. 3️⃣ موصوف و صفت هر دوشون میتونن «ال» (حرف تعریف) داشته باشن؛ امّا مضاف غالبا «ال» نمیگیره. 🔸و امّا راه تشخیص، از طریق معنا: 🔻این راه خیلی با حال و در عین حال ساده است😉 ☑️ بعد از موصوف و صفت میشه «است» گذاشت و معنا درسته؛ امّا بعد از مضاف و مضاف الیه اگه «است» بذاریم معنا غلطه!! مثلا در «کتابٌ مفیدٌ»، میشه گفت: کتاب مفید است؛ امّا در «کتابُ علیٍّ»، نمیشه گفت: کتاب علی است!!😳 خیلی ساده بود!! 👌🏻 🔷@elmi_shiraz