eitaa logo
عاشقان مولا علی علیه السلام
69 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
121 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. در این کانال به فضایل مولا علی علیه السلام میپردازیم با استفاده از انواع کلیب های سخنرانی و مولودی با همکاری جمع طلاب حوزه علمیه قم کپی فقط یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف😊
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصریح ۲ تن از علمای اهل سنت به وجود عجل الله تعالی فرجه الشریف و کردن به اهل بیت علیهم السلام 🔊 💥ببینید و انتشار دهید
💢بخش هایی از کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام ❌ رویارویی سپاه امیرالمومنین علی علیه السلام با سپاه جمل به فرماندهی عایشه ♨️حاکم در مستدرک می گوید : 🔻زبیر فرمانده لشکر عایشه به تیراندازان خود دستور داد که همه با هم تیربارانشان کنید! حاکم اضافه می کند که : این جمله در واقع فرمان جنگ و اعلان حمله بود که از طرف فرمانده لشکر عایشه صادر گردید. 🔻 همانطور که رسول خدا در جنگ حنین مشتی خاک به دست گرفت و به سوی دشمن بیفشاند و گفت 《شاهت الوجوه: رویشان سیاه باد. عایشه نیز از این عمل رسول خدا سوء استفاده نموده و آنرا در جنگ جمل علیه مسلمانان بکار برد! مشتی خاک و سنگریزه برداشت و با صدای بلند گفت شاهت الوجوه و آن خاک را به سوی لشکر علی بینداخت. 💠 در اینجا یکی از لشگریان علی علیه السلام عایشه را توبیخ نمود و گفت 《و ما رمیت اذ رمیت و لکن الشیطان رمی》😅 عایشه تو خود نبودی که که خاک به سوی لشکر علی پرتاب نمودی بلکه دست شیطان بود که به این عمل زشت و ناپسند واداشت. این اعمال در واقع فرمان شروع جنگ بود که همینطور هم شد و جنگ رسما از طرف سپاه عایشه بعد از آن همه نصیحت حضرت امیر علیه السلام شروع شد.
💢 پیامبر: یا علی اختیار طلاق همسران من در دست تو باشد، هر یک از آنان را طلاق دادی میان من و او رابطه همسری قطع گردد! ⚠️ماجرا از چه قرار بود تا آخر بخوانید⚠️ 🔻 بعد از آنکه آتش جنگ جمل خاموش شد و همه چیز آرام گشت امیرالمومنین عبدالله بن عباس را به خیمه عایشه فرستاد تا با او صحبت کند که از بصره (محل جنگ جمل) به مدینه برگردد، اما عایشه ممانعت کرد. 💢 امیرالمومنین خود به خیمه عایشه رفت و دوباره با او صحبت کرد و به وی فرمود: اینک باید آماده حرکت باشی و به خانه ای که رسول خدا تو را در آنجا برقرار نموده است برگردی و تا دم مرگ آنجا باشی! 🔻 اما برای بار سوم امیرالمومنین امام حسن را به نزد عایشه فرستاد و به وی فرمود پدرم گفته است به خدایی که دانه را شکافت اگر همین الان به مدینه حرکت نکنی درباره تو آن چرا که تو خود میدانی انجام خواهد داد❗️ ❌ چون این سخن را شنید فوراً برخاست و آماده حرکت شد یکی از زنان که این عجله عایشه را دیده بود به عایشه گفت: عبدالله بن عباس و خود امیرالمومنین پیش تو آمدند و از تو خواستند به مدینه حرکت کنی اما نپذیرفتی تا جایی که کار به مشاجره کشید اما چون این جوان به پیش تو آمد اضطراب و دگرگونی عجیبی در تو پدیدار گردید و گفته او را پذیرفتی! 💢عایشه گفت اضطراب من برای این بود که این جوان فرزند و یادگار رسول خدا و نمایشگر اوصاف و اخلاق آن بزرگوار است از طرف دیگر این جوان از طرف پدرش حامل پیام مهمی بود که مرا سخت ترساند❗️ زنان مجلس به وی بسیار اصرار ورزیدند که راز مطلب را بگوید! عایشه عصبی شد و گفت وای بر تو در یکی از جنگها اجناس گران بهایی به‌ دست پیغمبر رسید و رسول خدا همه آنها را در میان اصحاب و یارانش تقسیم کرد ما همسران پیغمبر نیز از وی خواستیم سهمی برای ما قرار دهد و پافشاری و اصرار کردیم تا جایی که علی خشمگین شد و ما را سرزنش کرد و گفت بس است که رسول خدا را آزرده خاطر کردید! ♨️ ما با علی مجادله کرده و با وی به تندی سخن گفتیم علی علیه السلام این آیه را خواند اگر شما را طلاق گوید خداوند به جای شما زنان بهتر و نیکوتر را نصیب وی خواهد کرد(تحریم۶۶) 🔥 ما ازین گفتار علی بیشتر عصبانی شدیم و با وی بیشتر تندی کردیم در همین حین بود که آثار غضب در چهره رسول اکرم نمایان شد نمایان شد و به علی رو کرد و فرمود یا علی اختیار طلاق همسران من در دست تو باشد... ✍🏻اگر امیرالمومنین عایشه را از پیامبر طلاق میداد دیگر عایشه ام المومنین نبود و اعتبار و جایگاه خویش را از دست میداد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 انتساب حدیث درباره کرونا به حضرت علی (ع) جعل است ✔️ استاد محمد جواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع): 🔹 کسانی که با عبارات نهج‌البلاغه آشنایی دارند می‌دانند که بیان این‌همه خصوصیات که تماماً هم در حال وقوع است، دأب و روش حضرت(ع) نبوده است. 🔹 به‌ هیچ‌ وجه نمی‌توان چنین حدیثی را به حضرت نسبت داد. پرواضح است که این عبارات ساختگی است. 🔹 حدیث " کروون" منتسب به امام علی(ع) در کتاب "عظائم الدهور" ساختگی است از این کتاب نامی تاکنون دیده نشده و حتی در فهرست کتابخانه امیرالمؤمنین علی(ع) نامی از این کتاب و مؤلف آن وجود ندارد. 🔹 در ویدیویی که در شبکه‌های مجازی منتشرشده، ادعاشده است که حدیث کروون در کتاب عظائم الدهور که ۹۰۰ سال قبل نوشته است به نقل از امام علی(ع) در آن واردشده و همه‌گیری ویروس کرونا و مرگ گسترده مردم جهان براثر آن در قرن بیستم پیش‌بینی‌شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ آیت الله بهجت به سوالی درباره حضور امام زمان در جزیره خضرا 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اثر جدید و هنرمندانه فاطمه عبادی با حال و هوای انتظار ➖➖➖➖➖➖➖➖
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام و منزلت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب را ملکوت و جبروت توصیف می کند. آنگاه که مُلکیان به سوی ملکوتیان و جبروتیان ترقی کنند؛ به این حقیقت ایمان خواهد آورد.
بسم الله‌ الرحمن الرحیم 🌷 انتظار فرح از نگاه حضرت قدس سرّه (1) 🔹بعضی‌ها را به اين مى‏دانند كه در مسجد، در حسينيه، در منزل بنشينند و دعا كنند و فرج امام زمان- سلام اللَّه عليه- را از خدا بخواهند. اينها مردم صالحى هستند كه يك همچو اعتقادى دارند. بلكه بعضى از آنها را كه من سابقاً مى‏شناختم بسيار مرد صالحى بود، يك اسبى هم خريده بود، يك شمشيرى هم داشت و منتظر حضرت صاحب- سلام اللَّه عليه- بود. اينها به تكاليف شرعى خودشان هم عمل مى‏كردند و نهى از منكر هم مى‏كردند و امر به معروف هم مى‏كردند، لكن همين، ديگر غير از اين كارى ازشان نمى‏آمد و فكر اين مهم كه يك كارى بكنند، نبودند. يك دسته ديگرى بودند كه انتظار فرج را مى‏گفتند اين است كه ما كار نداشته باشيم به اينكه در جهان چه مى‏گذرد، بر ملت‏ها چه مى‏گذرد، بر ملت ما چه مى‏گذرد؛ به اين چيزها ما كار نداشته باشيم، ما تكليف‏هاى خودمان را عمل مى‏كنيم، براى جلوگيرى از اين امور هم خود حضرت بيايند ان شاء اللَّه، درست مى‏كنند؛ ديگر ما تكليفى نداريم. تكليف ما همين است كه دعا كنيم ايشان بيايند و كارى به كار آنچه در دنيا مى‏گذرد يا در مملكت خودمان مى‏گذرد، نداشته باشيم. اينها هم يك دسته‏اى، مردمى بودند كه صالح بودند. يك دسته‏اى مى‏گفتند كه خوب، بايد عالم پر [از] معصيت بشود تا حضرت بيايد؛ ما بايد نهى از منكر نكنيم، امر به معروف هم نكنيم تا مردم هر كارى مى‏خواهند بكنند؛ گناه‏ها زياد بشود كه فرج نزديك بشود. يك دسته‏اى از اين بالاتر بودند، مى‏گفتند: بايد دامن‏زد به گناهها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنيا پر از جور و ظلم بشود و حضرت- سلام اللَّه عليه- تشريف بياورند. اين هم يك دسته‏اى بودند كه البته در بين اين دسته، منحرفهايى هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرفهايى هم بودند كه براى مقاصدى به اين دامن‏مى‏زنند. يك دسته ديگرى بودند كه مى‏گفتند كه هر حكومتى اگر در زمان غيبت محقق بشود، اين حكومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند. آنهايى كه بازيگر نبودند، مغرور بودند به بعض رواياتى كه وارد شده است بر اين امر كه هر عَلَمى بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خيال كرده بودند كه نه، هر حكومتى باشد، در صورتى كه آن روايات [اشاره دارد] كه هر كس علم بلند كند با علم مهدى، به عنوان «مهدويت» بلند كند، [باطل است.] حالا ما فرض مى‏كنيم كه يك همچو رواياتى باشد، آيا معنايش اين نيست كه تكليفمان ديگر ساقط است؟ يعنى، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نيست اين معنا كه ما ديگر معصيت بكنيم تا پيغمبر بيايد، تا حضرت صاحب بيايد؟ حضرت صاحب كه تشريف مى‏آورند براى چى مى‏آيند؟ براى اينكه گسترش بدهند عدالت را، براى اينكه حكومت را تقويت كنند، براى اينكه فساد را از بين ببرند. ما بر خلاف آيات شريفه قرآن دست از نهى از منكر برداريم، دست از امر به معروف برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براى اينكه حضرت بيايند؟ حضرت بيايند چه مى‏كنند؟ حضرت مى‏آيند، مى‏خواهند همين كارها را بكنند. الآن ديگر ما هيچ تكليفى نداريم؟ ديگر بشر تكليفى ندارد، بلكه تكليفش اين است كه دعوت كند مردم را به فساد؟ به حسب رأى اين جمعيت، كه‏ بعضيشان بازيگرند و بعضيشان نادان، اين است كه ما بايد بنشينيم، دعا كنيم به صدام . . . ما اگر دستمان مى‏رسيد، قدرت داشتيم، بايد برويم تمام ظلم و جورها را از عالم برداريم. تكليف شرعى ماست، منتها ما نمى‏توانيم. اينى كه هست اين است كه حضرت عالم را پر مى‏كند از عدالت؛ نه شما دست برداريد از تكليفتان، نه اينكه شما ديگر تكليف نداريد. ما تكليف داريم كه، اينكه مى‏گويد حكومت لازم نيست، معنايش اين است كه هرج و مرج باشد. اگر يك سال حكومت در يك مملكتى نباشد، نظام در يك مملكتى نباشد، آن طور فساد پر مى‏كند مملكت را كه آن طرفش پيدا نيست. آنكه مى‏گويد حكومت نباشد، معنايش اين است كه هرج و مرج بشود؛ همه هم را بكُشند؛ همه به هم ظلم بكنند براى اينكه حضرت بيايد. حضرت بيايد چه كند؟ براى اينكه رفع كند اين را. اين يك آدم عاقل، يك آدم اگر سفيه نباشد، اگر مغرض نباشد، اگر دست سياست اين كار را نكرده باشد كه بازى بدهد ماها را كه ما كار به آنها نداشته باشيم، آنها بيايند هر كارى مى‏خواهند انجام بدهند، اين بايد خيلى آدم نفهمى باشد! 📚 صحیفه امام، ج21، ص13-15 __________________________
گروه استخاره در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/1398734862Cc5a65ab821 گروه استخاره در پیام رسان سروش https://sapp.ir/joingroup/9nV0jvMKaNg3AwRYC5dyIBiD
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در کتاب العلل و معرفة الرجال (ج۲ ص۳۵۴) از روایت میکند که میگوید: من بواسطه ابن ابی لیلی روایاتی از شنیده ام که اگر آنها را بازگو کنم میشوید ولی هرگز آنها را از من نخواهید شنید!!! 🔊 👈محدثین و عالمان اینجنین حقایق را پوشانده اند تا کسی با حقانیت آشنا نشود!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🎥آیا عجل الله تعالی فرجه الشریف و است؟ 🎤استاد ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈
AndroVid_join_1421_2279_00.mp3
4.04M
کـفاشی کـه کـفش امـام زمـان را تـعمـیـر نکـرد..!! 👆 . 🎧توصیـه مـیـشود گوش کـنیـد و نشر دهیـد.. 👈بسیـار مـفـیـد👌 . 🎤اسـتـاد دارسـتـانـی
مناظره شریفی و عقیل 1080.mp3
22.91M
👆👆👆 🔊 🗣 کارشناس موسسه حضرت ولی عصر(عج) آقای با کارشناس آقای 📝موضوع مناظره: و اثبات تولد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔖تاریخ مناظره : ۱۳۹۹/۱/۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌐📝🌐📝🌐 ✅پرسش: آیا امر خلافت، حق حضرت علی علبه السلام نبود؟ چرا حضرت در گرفتن حق خود سکوت اختیار کرد؟ 🌺پاسخ: در قسمتهای قبل، سه مورد از خطرهايي که حضرت علي (عليه السلام) به خاطر آنان سکوت کرد را بیان کردیم. در ادامه به دیگر خطرها اشاره می شود: 4ـ📌 خطر حمله احتمالي روميان نيز مي توانست ماية نگراني ديگري براي جبهة مسلمانان باشد؛ زيرا تا آن زمان مسلمانان سه بار با روميان رو در رو، يا درگير شده بودند، و روميان مسلمانان را خطري جدي تلقي مي كردند و در پي فرصتي بودند كه به مركز اسلام حمله كنند. اگر علي(عليه السلام) دست به قيام مسلحانه مي زد،‌ با تضعيف جبهة داخلي مسلمانان، بهترين فرصت به دست رومي ها مي افتاد كه از اين ضعف استفاده كنند. ✍️با در نظر گرفتن نكات مذكور، به خوبي روشن مي‌شود كه چرا امام(عليه السلام) بعد از آن كه مكرر حق خود را مطالبه نمود و شديداً بر غاصبان حقش اعتراض كرد،‌ صبر را بر قيام ترجيح داد و چگونه با صبر و تحمّل و تدبير و دور انديشي، جامعة اسلامي را از خطرهاي بزرگ نجات داد،‌و اگر علاقه به اتحاد مسلمانان نداشت و از عواقب وخيم اختلاف و دودستگي نمي ترسيد،‌ هرگز اجازه نمي داد رهبري مسلمانان از دست اوصيا و خلفاي راستين پيامبر خارج شود و به دست ديگران افتد.[1] 🔹بنابراين،‌امام به صورت هاي مختلف در مقابل موضوع سقيفه اعتراض كرد و چنين نبود كه هيچ اعتراضي نكرده باشد و حتي بعضي از ياران خاص او نيز اعتراض كردند و اجتماع چند نفر در خانة حضرت علي و عدم بيعت اوليه با ابوبكر نشانة همين اعتراض بود كه در تاريخ آمده كه حضرت علي(عليه السلام) تا شهادت حضرت فاطمه(سلام الله عليها) و يا هيچگاه، بيعت نكرد.[2] پي نوشتها: [1]. آيت الله جعفر سبحاني،‌ فروغ ولايت،‌ ص 151 - 173 و مهدي پيشوايي، سيرة پيشوايان، ‌ص 63 - 71. [2]. تاريخ طبري، ج 2، ص 448.
پيامبر صلى‏ الله عليه ‏و ‏آله :✨🌹 اِنَّما مَثَلُ اَهْلِ بَيْتى فيكُمْ كَمَثَل سَفينَةِ نوحٍ عليه ‏السلام مَنْ(رَكِبَهَا) دَخَلَها نَجا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها غَرِقَ؛⛴🛥 مَثَلِ اهل بيت من، همانند كشتى نوح است كه هر كس سوار آن شد، نجات يافت و هر كس رهايش كرد، غرق گرديد.🍃🥀 ✍امالی(طوسی)ص349📗
🌸هدیه به اعضاء کانال🌸 زیارت قبول، دلتون لرزید و هوای چشماتون بارونی شد التماس دعا🙏 زیارت مجازی حرم ولی نعمتمان امام رضا ع https://haramnama.ir/VR/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ حدیث روز ☀️ 🔻امام علی علیه السلام: مَن صَلّى عَلَيَّ مَرَّةً فَتَحَ اللّهُ عَلَيهِ بابا مِنَ العافِيَةِ . ‍❇️ هر كس يك بار بر من صلوات فرستد، خداوند درى از عافيت به رويش بگشايد. 📚 جامع الأخبار : ۱۵۳/۳۴۴ @emam_Alli💚💚