eitaa logo
سرباز ولایت
35 دنبال‌کننده
1هزار عکس
997 ویدیو
550 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥👆 کنایه تند مهرعلیزاده به اظهارات سید ابراهیم رئیسی.😧 🔰 با این 👆 کنایه ها و تهمت ها ، انسان یقین پیدا می کند که این جریان افراد خوب و معتدلشان هم بویی از دیانت و تقوی نبرده اند.🔥 💠 چرا که خوب است بدانیم ، شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد و مدت عضویت هر کدامشان ۶ سال است. 👈 ۶ نفر فقیه را رهبر معظم انقلاب سلامی انتخاب می‌کند. 👈 و ۶ نفر حقوقدان را رئیس قوه قضاییه به مجلس پیشنهاد و مجلس به آنها رای اعتماد می‌دهد. 👈 این ۶ نفر حقوقدان را آیت آملی لاریجانی زمانی که رئیس قوه قضائیه بود به مجلسی که ریاستش بر عهد دکتر علی لاریجانی بود معرفی کرد و آن مجلس، آن بزرگواران را تایید کرد. 🔶️ حال می بینید که این ۶ حقوق دان نه منصوب آیت الله رئیسی هستند و مورد تایید مجلسی که رئیس آن قالیباف است. 👈 حاصل آنکه " کنایه تند این آقای اصلاح طلب معتدل ! " یک تهمت آشکار است که عالمانه و آگاهانه بیان می شود تا اذهان عمومی را مشوش کنند. 🍂🥀 فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ. (بقره ، ۱۰)
🔰خوبه بدونید! شورای نگهبان ۱۲ عضو داره و مدتش ۶ ساله ۶ نفر فقیه را رهبر انتخاب می‌کند ۶ نفر حقوقدان را رئیس قوه قضاییه به مجلس پیشنهاد و مجلس رای اعتماد می‌دهد. لطفا دقت کنید 👇•┈┈••✾••┈┈• این 6 نفر حقوقدان را خود آملی لاریجانی وقتی رئیس قوه قضائیه بود به مجلسی که برادرش رئیسش بوده پیشنهاد داده و اونها تایید کردن هیچ ارتباطی به رئیسی و مجلس فعلی ندارند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخ شما را با مواضعتان قضاوت خواهد کرد... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
93279_901(1).pdf
6.64M
🔰 پاورپوینت مشارکت حداکثر و انتخاب آگاهانه در انتخابات ۱۴۰۰ برای استفاده اساتید و سخنرانان ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
 💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️جنگ روانی در انتخابات (بخش چهارم و پایانی) 🔶اولین باری که اصطلاح را شنیدید احتمالا حدس زدید که دارای بار منفی است و ارتباط مستقیمی با دارد. همانطور که انتظار می رود در با ذهن و عقاید مردم و تاثیر بر آنها سروکار دارد. 🔴ترفندهای جنگ روانی در انتخابات (۳) 💠جنگ روانی در انتخابات و فریب؛ شایعه پراکنی و پاره حقیقت گویی 🔷 و هم یکی دیگر از روش های متداول ایجاد در است. در این روش که سمت و سوی خاصی دارد، و یا تصاویر ناقص از وقایع ارائه می شود. از زمان های دور این شیوه برای فریب دادن مردم به کار برده می شده است. امروزه نیز کاندیداها از آن بهره می گیرند. در این روش می توان از ابزارهایی استفاده کرد: 🔷الف) : سرعت بالاست و در زمان اندکی به طور گسترده پخش میشود که البته امری مذموم است. ب) : یعنی نقل بخشی از یک خبر موثق و بهم پیوسته که در نتیجه پیام خبر منحرف میشود. چنانچه یکی از عناصر خبری شش­گانه (که، کجا، کی، چه، چرا، چگونه) در خبر بیان نشود، خبر ناقص است. در با استفاده از خبر، جهت پیام خبر را به نفع خود تغییر می­دهند. همه و همه این اقدامات است.   💠تکنیک تکرار 🔷کاندیداها وقتی باید شعارشان را به رای دهندگان حالی کنند! بنابراین آنقدر آن را می کنند، تا پیامشان ملکه ذهن مخاطبان شود. در این روش با ، سعی در و جا انداختن پیام در ذهن مخاطب دارند. تکرار باید با دقت انجام شود و از قاعده خاصی پیروی می کند. نباید فاصله زمانی تکرارها زیاد باشد و نه آنقدرها کم و پی در پی که مخاطب را عاصی کند. 🔴جمع بندی؛ در عملیات تاکتیکهای زیادی به کار گرفته میشود. در این مقاله مجال پرداختن به همه ابعاد و تاکتیک های جنگ روانی نبوده است. تنها هدف از این مقاله، آگاهی از تاکتیک های جنگ روانی است. به هیچ عنوان استفاده از روش های غیراخلاقی برای رسیدن به هدف که همان پیروزی در انتخابات است، توصیه نمیشود. ✍مرجان‌ساعدی - کارشناس ‌ارشد علوم‌سیاسی منبع: وبسایت‌کانون‌آگهی وتبلیغات‌نبض
🌐فرهنگ؛ فرهنگِ انقلابی 🔹در تهاجم فرهنگی، چیزهایی که به ملّتِ مورد تهاجم می‌دهند، چیزهای خوب نیست، بلکه چیزهای بد است! فرض بفرمایید اروپایی‌ها، وقتی را در کشور ما شروع کردند، نیامدند روحیه‌ی را، روحیه‌ی و در مسائل را، یا و را در ملّت ما منتشر کنند و با تبلیغات و تحقیقات سعی کنند ملّت ایران، ملّتی دارای وجدان کاری یا وجدان علمی شود. این کارها را که نمی‌کنند! 🔹مساله‌ی لاابالیگری جنسی را وارد کشور ما می‌کردند. ملّت ما در طول هزاران سال، ملّتی بود دارای مبالات جنسی، یعنی رعایتهای مربوط به زن و مرد، و این در تمام دوران اسلامی بوده است. نه اینکه کسی خطا و تخلّف نمی‌کرده، خطا همیشه هست. در همه‌ی دوران‌ها و در همه‌ی زمینه‌ها افراد بشر خطا می‌کنند. خطا هست، اما خطا غیر از این است که چیزی بشود «عُرف جامعه»! 🗓۱۳۷۱/۵/۲۵
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش اول) 🔶 یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار می‌آیند که بسیاری از گره‌های کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است، اگر اندکی در ماهیت انقلابیون و سن و سال آنها در تاریخ انقلاب اسلامی دقت و تأمل نماییم، اذعان خواهیم داشت که خیل کثیری از کسانی که پای بیرق انقلاب اسلامی ایستاده و جان بر کف به حمایت از باغبان انقلاب اسلامی شتافتند، بودند. البته این روحیه حق گرایی و باطل ستیزی در بین جوانان، تاریخ دیرینه دارد؛ کما اینکه در برخی از منابع اسلامی پیشتازی و جایگاه ممتاز در حمایت‌گری از مکتب ‌پیامبر اکرم (ص) مورد توجه قرار گرفته است.[۱] 💠ویژگی جوانان تراز انقلاب اسلامی 🔷در این نوشتار سعی داریم به برخی از و  اشاره کنیم، شاخص‌های بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده  مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است. 1⃣ایمان قوی به وعده‌‌های غیبی و امدادهای الهی 🔷 به وعده‌های غیبی و امدادهای الهی ایمان راسخ دارد، در اوج تحریم‌ها، در اوج محاصره ی اقتصادی و سیاسی چشم امید به مدد و یاری الهی دارد، البته این چنین بینش و تفکری منجر به نادیده گرفتن نقش و جایگاه افراد برای دست‌یابی به امدادهای غیبی نیست، چراکه این وعده ی الهی است که می‌فرماید: «وَ أَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‏؛[نجم،۳۹] و اینکه براى انسان بهره‏‌اى جز سعى و کوشش او نیست». 🔷ولی در کنار تلاش و کوششی که برای دست یابی به آرمان‌های ناب اسلامی از خود نشان می‌دهد، تمام امید و نگاهش معطوف به یاری و همراهی خدای متعال است که در فراز و نشیب چالش‌های زندگی مدد کار او باشد، از اینرو به جای اینکه چشم امید به ابرقدرت های استکباری بدوزد منتظر نصرت و یاری الهی است. «قالَ کَلاَّ إِنَّ مَعی‏ رَبِّی سَیَهْدینِ؛[شعرا،۶۲] (موسى) گفت: چنین نیست! یقیناً پروردگارم با من است، بزودى مرا هدایت خواهد کرد!». ... پی‌نوشت‌ [۱] ر.ک: محمدی ری شهری، حکمت نامه جوان، ص۵۲ منبع: وبسایت راسخون
🔹دغدغه بنده این است؛ [خسارت فرهنگی دشمن] مثلا خسارت ضربه‌زدن به نسل جوان است؛ یعنی چیزی که هیچ جایگزینی ندارد، یا ضربه‌زدن به است؛ ضربه تهاجم فرهنگی اینهاست. 🔹خدای متعال نگذاشته که بعضی بفهمند "و مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللّهُ لَه نُوراً فَما لَه مِنْ نورٍ"! عدّه‌ای هم حاضر نیستند که به این معنا اعتراف کنند. امّا بنده می‌بینم و این تهاجم را در مقابل چشم مشاهده می‌کنم. وقتی هم می‌شود، هرکس می‌شنود، می‌بیند که درست است. بعضی هم بدون اینکه ما تبیین کنیم، خودشان مثل ما مشاهده می‌کنند. اصل قضیه که بنده از آن نگرانم، همین است.
♥️ ♥️ 💕 💕 💓 💓 📖 📖 🕋 سوره بقره/ آیه ۱۷۱ 🕋 🌸 وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لَا يَسْمَعُ إِلَّا دُعَاءً وَنِدَاءً ۚ صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ 🌸 🍀 مَثَل (تو در دعوت) کافران، بسان کسی است که (گوسفندان و حیوانات را برای نجات از چنگال خطر،) صدا می‌زند؛ ولی آنها چیزی جز سر و صدا نمی‌شنوند؛ (و حقیقت و مفهوم گفتار او را درک نمی‌کنند. این کافران، در واقع) کر و لال و نابینا هستند؛ از این رو چیزی نمی‌فهمند! 🍀 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 💢 نکات تفسیری 💢 🔸 این آیه در مدینه بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🔸 شیخ طوسی گوید از عطاء نقل کرده كه اين آيه درباره يهوديان نازل گرديده است. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🔸 در اين آيه دو تشبيه است: يكى تشبيه دعوت كنندهٔ حقّ، به چوپان. و ديگرى تشبيه كافران، به حيواناتى كه از كلام چوپان چيزى جز فرياد نمى‌فهمند. يعنى اى پيامبر! مثال تو در دعوت اين قومِ بى‌ايمان به سوى حقّ و شكستن سدهاى تقليد كوركورانه، همچون كسى است كه گوسفندان و حيوانات را براى نجات از خطر صدا مى‌زند و آنها اين پيام را درک نمى‌كنند. زيرا چشم و گوش دل آنها بسته شده و در واقع كرو لال و نابينا هستند. ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🔸 ارزش چشم و گوش و زبان، به آن است كه مقدّمهٔ تعقّل باشد، و گرنه حيوانات نيز چشم و گوش دارند. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ». ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🔸 «فَهُم‌ لا يَعقِلُون‌َ» یعنی اينان‌ تعقل‌ و تدبر و تفكر نمي‌كنند و عواقب‌ وخيم كفر و اعمال‌ ناشايسته‌ ‌خود‌ ‌را‌ متوجه‌ نيستند و راه‌ سعادت‌ دنيا و آخرت‌ ‌خود‌ ‌را‌ ‌در‌ نيافته‌اند ‌از‌ اينجهت‌ دعوت پيغمبر صلی الله علیه و آله را اجابت نمی‌کنند. ‌
اطلاعيه؛ برنامه گفتگو صميمانه سردار حسين سلامي پيرامون انتخابات 1400 در بستر روبيكا و از كانال بصيرت روز چهارشنبه مورخ 1400/3/12 رأس ساعت 18 به آدرس: https://rubika.ir/cheragherah
96542_365.pdf
435.9K
اخبار و تحلیل روزانه سپاه ۱۰خرداد۱۴۰۰دوشنبه
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چگونگی دستیابی به ریاست‌جمهوری (بخش چهارم) 🔶در خصوص راه‌های دستیابی به نکات زیادی وجود دارد، اما نگاهی به برخی رهنمود‌های (ره) و در این زمینه، بیش از بقیه موارد راهگشا است؛ به طور خلاصه از جمله راه‌های شناخت مورد زیر است: 💠مراجعه به افراد معتمد و اعتماد به مشاوره آنان: (۲) 🔷مقام معظم رهبری در موردی دیگر به مردم اینطور توصیه می‌کنند: «مردم هم نگاه کنند و را انتخاب کنند... شما تلاش خود را بکنید؛ مشورت خود را بکنید؛ از کسانى که فکر مى‌کنید مى‌توانند شما را راهنمایى کنند، راهنمایى بخواهید؛ به هر نتیجه‌اى که رسیدید، عمل کنید و رأى بدهید؛ اجر شما را خداى متعال خواهد داد. ما مأموریم که به آنچه مى‌فهمیم و به آنچه تکلیف الهى تشخیص مى‌دهیم، عمل کنیم؛ مطابق با واقع شد یا نشد، اجر ما محفوظ است. اجر کسى که عامل به تکلیف است، پیش خداى متعال محفوظ است.» [بیانات، ۸۴/۳/۳] 🔷بدیهی است در مشورت گرفتن از افراد و معتمدین باید به ، شناخت و آگاهی و آن‌ها به و گروه‌های سیاسی اطمینان داشت. همان گونه که (ع) فرموده اند: «مَن شاوَرَ ذَوِی اَلالباب، دُلَّ عَلَی الصَّواب؛ هر کس با مشورت کند، به راه راست هدایت می‌شود». [بحارالانوار، ج ۷۷، ص ۴۲۲] 🔷و (ع) نیز می‌فرمایند: «شاوِر فی اَمرِکَ الَّذینَ یَخشَونَ الله عَزَّوَجَل؛ در امور خود با که مشورت کن». [الخصال، ج ۱، ص ۱۶۹] بر همین اساس حضرت (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود برای پیشگیری از تکرار واقعه تلخ مشروطه، مشورت با و و دانشگاهی و متعهد به جمهوری اسلامی را به مردم توصیه کرده‌اند. منبع: سایت بصیرت
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش اول) 🔶از مؤلفه های اساسی میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن بر رقابت های سیاسی است. 🔷 احزاب، گروه ها و جریان های سیاسی جز جدا نشدنی هر است و هر گاه نامی از انتخاب و انتخابات برده می شود، پای رقابت و تلاش برای پیروزی در آن به میان می آید. اساساً انتخابات بدون رقابت و تلاش احزاب و گروه ها برای به دست آوردن آرای مردم معنا و مفهوم پیدا نمی کند، 🔷البته به همان میزان که می تواند سازنده و مفید باشد و در ایجاد فضای مناسب برای انتخابات و شور و نشاط تأثیر گذار باشد، ممکن است و منفی باشد، از این رو رقابت های سیاسی ضرورتی غیر قابل انکار می باشد و در که مسأله مطرح است، تلاش می شود تا برای رقابت های سیاسی مشخص نمایند تا بدین وسیله زمینه رقابت سیاسی سالم و سازنده را فراهم نمایند. 🔷روشن است که چارچوب ها و ضوابط رقابت های سیاسی در هر نظام سیاسی بسته به مبانی فکری و ارزشی حاکم بر آن، متفاوت می باشد و در که بر پایه مبانی و اصول فکری و ارزش های ناب اسلامی شکل گرفته است، فعالیت و رقابت سیاسی احزاب و گروه های سیاسی، به عنوان بخشی از مجموعه نظام نیز باید در چارچوب نظام ارزشی اسلام صورت بگیرد. ... نویسنده: علی مجتبی زاده منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
🔴مردم ایران سواد رسانه ای ندارند انها را بمب باران خبر راست ودروغ کنید واینده سیاه وناامید کننده (۲) آنها نباید احساس غرور و افتخار کنند. 👈 دروغهای بزرگ بدهید آنها باورمیکنند . در ذهن آنها بکوبید که رسانه های ایران دروغگوهستند تا جذب اخبار شما شوند. 👈 شما بار سنگینے بر دوش دارید . باید تلاش کنید ، حتے یک لحظه آرام نباشید. زمانی آرام خواهیم شد که باهم در تهران باشیم و ایران را چند تکه کنیم و انتقاممان را بگیریم. 🕳. شما نباید هیچ خبر مثبتی از ایران انتشار دهید. مردم ایران نباید به آینده امیدوار شوند. آنها باید دائم خبر منفی بشنوند. بگذارید شما را راحت کنم ، تنها راه شکست ایرانیها ناامید کردن مردم ایران هست. آنها دارای عقاید محکم مذهبی هستند و این کار ما را سخت کرده است. تحریم اقتصاد ایران کار بسیار واجبی هست. ایرانیها باید مجازات شوند ، آنها تنها گروهی هستند که نه تنها در برابر ما تعظیم نکردند بلکه قصد نابودی ما را دارند ، تمام کار شما این باشد. من برایتان آرزوی موفقیت می کنم. 🔰 پی نوشت: سخنان این خاخام خبیث صهیونیستی را بدقت بخوانید و تفکر کنید. آنها چه در سر دارند و برای اقایی بر دنیا و از جمله ایران چه نقشه های شومی کشیده اند . هوشیاروبیدارباشیم. فریب امپریالیسم رسانه اے را نخوریم. با حضور حداکثری و خروج از یوغ رسانه‌های غربی همچون اینستاگرام و تحریم آنها دشمنان را خشمگین و امام زمان را شاد کنیم ... لینک اصل خبر در صراط نیوز👇 https://b2n.ir/j58576
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ در چه آثار و پيامدهای سویی برای ما دارد؟ (بخش اول) 🔶 از اول وقت آن، بدون عذر، موجب محروم ماندن انسان از فيوضات و پاداش‏ هاى آن و عدم بهره مندی از بركات و آثار نماز اول وقت و نیز تضييع و سبك شمردن نماز است. در این نوشتار به بعضی از آثار سوء تاخير عمدی از نماز اول وقت اشاره میگردد؛ 💠دوری از رحمت الهی 🔷امام زمان (عج) در خصوص كسی كه خود را به تاخير می‌اندازد فرموده اند: «مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَخَّرَ الْعِشَاءَ إِلَى أَنْ تَشْتَبِكَ النُّجُومُ مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ أَخَّرَ الْغَدَاةَ إِلَى أَنْ تَنْفَضَّ النُّجُومُ وَ دَخَلَ الدَّار؛ از رحمت خدا دور است، از رحمت خدا دور است، كسى كه تأخير در نماز عشاء نمايد تا آن كه ستارگان ظاهر شود و از رحمت خدا دور است، از رحمت خدا دور است كسی كه نماز صبح را چندان تاخير بيندازد تا ستاره ها ناپديد شوند.» 💠موجب خشم خداوند 🔷رسول خدا (ص) به امام علی (ع) وصيت فرمودند: «يا علي! وَ تُقِيمَ الصَّلَاةَ بِوُضُوءٍ سَابِغٍ فِي مَوَاقِيتِهَا وَ لَا تُؤَخِّرَهَا فَإِنَّ فِي تَأْخِيرِهَا مِنْ‏ غَيْرِ عِلَّةٍ غَضَبَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‏؛[بحار الأنوار ج۲ ص۱۵۴] ای علی، با وضوی كامل ، اقامه كن، و نماز را از اول وقتش به تاخير نينداز، چون تاخير نماز بدون علت و عذر، خداوند قهار را به خشم خواهد آورد.» 📕پرسشهاوپاسخهای‌نماز - سيد حسن موسوی (مركز تخصصی نماز) منبع: وبسایت‌انوار‌طاها
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش سوم) 🔶 یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار می‌آیند که بسیاری از گره‌های کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است. در این نوشتار سعی داریم به برخی از و شاخص ‌های (جوان تراز انقلاب اسلامی) اشاره کنیم، شاخص‌های بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است. 3⃣جهادگر و مبارزه با استکبار 🔷پازل فکری، سیاسی، علمی و اجتماعی در اتمام ابعاد زندگی، در راستای و جامع از است؛ از این رو همواره سعی می‌کند با اقدام صحیح و به موقع، در صف مقدم جهاد علیه استکبار حاضر ‌شده و اجازه نفوذ و پیشروی دشمن را به مرزهای فکری، فرهنگی، دینی و اجتماعی و اقتصادی ندهد. وقتی در کرسی تحصیل علم، تدریس، تحقیق و تبلیغ قرار می‌گیرد، همچون افراد خنثی، منزوی و بی اثر وارد نمی‌شود، بلکه در جهت مقهور و ناامید کردن دشمن از هیچ گونه تلاش و دریغ نمی‌ورزد. 🔷در و جهش تولید نیز به خوبی وظیفه خود را از ، به منصه ظهور می‌رساند و هیچ گاه به خود اجازه نمی‌دهد که با مصرف کالای خارجی و استفاده از اجناس استکباری همچون آمریکا، پرچم استکبار برافراشته شود. در واقع این چنین و ریشه در فرامین الهی دارد که خطاب به مؤمنین می‌فرماید: «چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!»[۱] ... پی‌نوشت‌ [۱] سوره مبارکه النساء آیه ۷۵ «وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هٰذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا». منبع: وبسایت راسخون
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️بایسته های رقابت سیاسی سالم (بخش دوم) 🔶از مؤلفه های اساسی میان احزاب و گروه های سیاسی، و حاکم شدن بر رقابت های سیاسی است. رقابت سیاسی برای اینکه مفید و سازنده باشد باید شرایط و ضوابطی داشته باشد که مهمترین بایسته ها و شاخصه های رقابت سیاسی سالم عبارتند از: 💠 🔷اولین شاخصه رقابت سیاسی سالم، و مبنا قرار دادن آن توسط احزاب و گروه های سیاسی در رقابت هاست. و قاعده مندی رفتارهای سیاسی و از جمله نقش مهمی در ایجاد فضای رقابت سیاسی سالم دارد و احزاب و گروه های سیاسی با رعایت چارچوب های مشخص شده در قوانین و مقررات کشور گام مهمی در جهت فراهم نمودن رقابت سیاسی سالم برخواهند داشت. اساساً جامعه بدون نظم و قانون به هرج و مرج خواهد انجامید و ضرورت وجود نظم وقانون در جامعه بر کسی پوشیده نیست، 🔷و نیز به عنوان بخشی از ابعاد جامعه نیازمند قوانین و ضوابطی است که از لجام گسیختگی و بی انضباطی آن جلوگیری نماید، بی توجهی  و رعایت نکردن قوانین در رقابت های سیاسی، زمینه ساز رقابت ناسالم و مخرب خواهد بود. در رقابت های سیاسی تنها محدود به عرصه تبلیغات انتخاباتی نبوده و همه روند انتخابات را در بر می گیرد؛ از بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان و تمکین به نتایج آن گرفته، تا تبلیغات انتخاباتی و رقابت ها در این زمینه و پذیرش نتایج انتخابات و قواعد مردم سالاری. 🔷متأسفانه مشاهده می شود که و تا جایی قانون را می پذیرند که با منافع آنها در تعارض نباشد و آنگاه که قانون مطابق میل و خواسته آنها نبود، آن را نپذیرفته و زیر سؤال می برند. در کشور ما ساز و کار قانونی احراز صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی مشخص شده و این مسئولیت بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است و این شورا موظف است به مرّ قانون عمل کرده و بر اساس مدارک و مستندات قطعی حکم کند. اگر هر فرد و جریان سیاسی به بهانه احراز نشدن صلاحیت، به خود اجازه دهد که تصمیمات این نهاد را مورد خدشه قرار دهد، فلسفه وجودی نهادی به عنوان مرجع احراز صلاحیت ها که حرف آخر را بزند زیر سؤال خواهد رفت. ... نویسنده: علی مجتبی زاده منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️چگونگی دستیابی به ریاست‌جمهوری (بخش پنجم و پایانی) 🔶در خصوص راه‌های دستیابی به نکات زیادی وجود دارد، اما نگاهی به برخی رهنمود‌های (ره) و در این زمینه، بیش از بقیه موارد راهگشا است؛ به طور خلاصه از جمله راه‌های شناخت مورد زیر است: 💠مراقبت در مقابل تبلیغات کاذب و عدم تأثیرپذیری از آن‌ها: 🔷دشمنان انقلاب و نظام اسلامی که در چهل‌ودو سال گذشته همواره پایان انقلاب و شکست نظام را آرزو داشته و القاء کرده اند، برای پیشبرد دشمنی خود از ، رسانه‌ای و استفاده فراوانی نموده و دست به تخطئه و در شرایط و موقعیت های سرنوشت ساز زده اند. یکی از موقعیت های سرنوشت سازی است که نیز تبلیغات کاذب، و جنگ روانی خود را بر آن متمرکز و تشدید می‌کند. 🔷در چنین شرایطی دشمن برای کمک به جریانات و چهره های غرب گرا، نفوذی و واداده و جریانات و چهره‌های انقلابی، جهادی و کارآمد، از ابزار رسانه ای و تبلیغی خود سود می جوید که خنثی سازی آن نیاز به شناخت و تجربه دارد. 🔷در این راستا می‌فرمایند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - و رسانه ای و فعال ترین برنامه های آن، و حتی و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ، برنامه های همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران است؛ و البته دنباله های آنان در داخل کشور نیز قابل‌مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند.» [بیانیه گام دوم انقلاب] منبع: سایت بصیرت
 ✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش هشتم) 💠 موجب تنگدستی و فقر است و ميانه‌روی مايه توانگری 🔷در حديثی از امام علی(ع) آمده است كه «القصد مثراة و السرف مثواة‏؛[وسائل،۱۵/۲۵۸] اقتصاد و ميانه‌‏روی موجب ثروتمندی، و و ولخرجی موجب سقوط و فقر مي‏گردد. و نيز امام زين‌‏العابدين(ع) از رسول خدا(ص) نقل مي‏فرمايد كه فرمود: «ثلاث منجيات فذكر الثالث القصد فی الغنی و الفقر؛[همان] حضرت رسول سه عامل برای نجات معرفی مي‏فرمايند كه سومين آن ‌و در توانگری و نيازمندی است. پس افراد توانگر هم حق ندارند به بهانه‌ی اينكه امكانات مالی‌ وسيع دارند به اسراف پردازند. نكته مهمی كه از اين حديث استنباط مي‏شود اين است كه و موجب فقر و تنگدستی است.   💠اسرافی كه هميشه حرام است 🔷 است كه در همه جا و در همه حالات حرام است و اختصاص به شخص يا زمان، يا جای خاصی ندارد. 1⃣ و بی‌فايده كردن آن، هر چند آن مال كم باشد. مانند بقيه ظرف آب را ريختن در جايی كه آب كمياب باشد و به آن مقدار، رفع نياز مي‏گردد. يا لباسی را كه قابل استفاده شخصی يا ديگران است، پاره كردن و يا دور انداختن و يا خوراكی را نگهداشتن و به ديگری ندادن، تا اينكه ضايع و تباه شود و يا دادن مال به دست صغيری كه آن را تلف مي‏كند و نظاير اينها. 🔶حضرت صادق(ع) ميوه نيم‏‌خورده‏‌ای را ديدند كه از منزل ايشان بيرون انداخته شده بود. آن حضرت ناراحت و خشمگين شدند و فرمودند: «اين چه كاری است كه كرديد؟ اگر شما سير شده‌‏ايد، بسياری از مردم هستند كه سير نشده‌‏اند، پس به آنهايی كه نيازمندند بدهيد». متاسفانه در حال حاضر می‌‏بينيم در جامعه اسلامی، چه مقدار از غذاها و يا ميوه‏‌هايی كه قابل استفاده است، در سطلهای آشغال و زباله‏‌دان ها ريخته مي‏شود! در حالی كه افراد بسياری به آن نياز دارند. نسبت‏‌ به دور ريختن باقیمانده‌ی طعام بخصوص خرده نان (مگر در صحرا برای حيوانات) روايات ‌تهديدآميزی رسيده است كه ذكر آنها موجب طول كلام است.   2⃣ هم اسراف است‌. از موارد ، صرف كردن مال است، در آنچه به بدن ضرر برساند، از خوردنی و آشاميدنی و غير آنها؛ مانند خوردن چيزی پس از سيری، هرگاه مضر باشد، چنانچه صرف مال در آنچه كه برای بدن نافع و به صلاح آن است، اسراف نيست.   3⃣ در اسراف است. صرف كردن مال در مصرف هايی كه شرعا حرام است، مانند خريدن شراب و آلات قمار و اجرت فاحشه و خواننده و رشوه‏‌دادن به حكام، و صرف نمودن مال در چيزی كه ظلمی در بر دارد، يا ستمی به مسلمانی مي‏رساند و نظير اينها، و در چنين مواردی از جهت مخالفت امر خدا معصيت است، يكی گناه بودن اصل عمل، و يكی صرف مال در آن موارد. ... نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاه، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی (بخش چهارم) 🔶 یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین نیروی کارآمد و توانای جامعه به شمار می‌آیند که بسیاری از گره‌های کور و پیچیده جامعه به دست آنها باز شده است. در این نوشتار سعی داریم به برخی از و شاخص ‌های (جوان تراز انقلاب اسلامی) اشاره کنیم، شاخص‌های بسیار مهمی که در واقع مبین و مشخص کننده مرز میان جوان مؤمن سکولار و جوان مؤمن انقلابی است. 4⃣وظیفه شناس و تعهدپذیر 🔷 و با شعار دادن محقق نمی‌شود؛ کما اینکه مقام رهبری نیز بیان فرمودند: «با شعار دادن نه یک کشور را، بلکه یک ده [روستا] را هم نمی‌شود درست کرد و اداره و آباد نمود؛ در کنار شعار دادن [رجز خواندن] عمل کردن نیز لازم است».[۱] 🔷اگر یاران امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری با وظیفه شناسی و شجاعت تمام در برابر سپاه عمر بن سعد رجر می‌خواندند، در هم نشان دادند که تا آخرین قطره‌ی خونی که در بدن دارند، حامی و پشتیبان ولی و امام خود هستند. 🔷 نیز در عصر غیبت با اشراف کامل، نسبت به جنگ تمام عیار اقتصادی، سیاسی و بین المللی، و با درک و فهم شرایط جنگی موجود، به تعهدات علمی، اقتصادی و سیاسی خود در برابر جامعه اسلامی جامه عمل می‌پوشاند، و دینداری و استکبار ستیزی او تنها لقلقه زبان نیست. ... پی‌نوشت‌ [۱] بیانات‌مقام‌معظم‌رهبرى به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانى ۷۵/۸/۹ منبع: وبسایت راسخون
⭕️ و توانایی حلّ مشکلات، ملاک مردم برای رأی دادن 🔹امّا در مورد مسئله‌ی ، که بعضی نگرانند مشارکت کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور میرسد که در مشارکت مردم - حالا گروه‌های خاص را کار نداریم؛ یک گروه ممکن است دنبال فلان اسم یا فلان جناح یا فلان عنوان باشند؛ اینها را کار نداریم - عامّه‌ی مردم و دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامّه‌ی مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک است، [دارای] یک یا قوّت اراده‌ای است، [دارای] یک کارآمدی‌ای است که میتواند را از میان بردارد؛ دنبال این هستند. 🔹اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروه‌های خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنه‌اند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، پای صندوقها هم میروند و هم خواهد بود ان‌شاءالله به توفیق الهی. مهم این است که بتوانند مردم را قانع کنند، مردم را به این نتیجه برسانند که این آقا یا این اشخاص میتوانند کشور را اداره کنند، مدیرند، مدبّرند، باصداقتند؛ باید شناخته بشود و کسانی باشند که را بشناسند. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌ درارتباط‌تصویری‌با نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی ۱۴۰۰/۳/۶ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
⭕️ و میانه‌روی 🔹هر چیز از حد میانه و وسط به طرف افراط یا تفریط تمایل پیدا کند، عکسِ نتیجه مطلوب را خواهد داشت؛ کلّ شَیءٍ جاوَزَ حَدهُ، إِنْقَلَبَ إِلی ضِدهِ (هر چیز از حدش بگذرد، به ضد آن تبدیل می‌گردد). 🔹بنابراین، در غضب، شهوت، خواب، خوراک و هر کار دیگر، مُنجی و نافع است، و دو طرف زیاده و نقیصه آن مُضر و مُهْلِک، مگر امری که لا حَد لَهُ (ذکر و یاد خداست). [۱] 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۳۳ [۱] ر.ک: اصول‌کافی ج‌۲ ص‌۴۹۸؛ وسائل‌الشیعة ج‌۷ ص‌۱۵۴ منبع: وبسایت‌مرکزتنظیم‌ونشرآثار ‌آیت‌الله‌العظمی‌بهجت
⭕️ ؛ موفّق‌ترین راه برای خنثی کردن و رفع تحریمها 🔹این روزها چون صحبت تحریم و تحریمها و مانند اینها است -البتّه مدّتها است و چند سال است که بحث تحریمها مطرح است، این روزها هم مطرح است- به نظر ما و برای خنثی کردن تحریمها همین تلاش واقعی -نه تلاش شعاری؛ تلاش واقعی- برای است. اگر ما توانستیم را درست تقویت کنیم، به معنای واقعی کلمه تقویت کردیم و دنبال کردیم، با برنامه‌ریزی، با پیگیری این را دنبال کردیم، مطمئن باشید که اوّل میشوند، بعد هم برطرف میشوند؛ یعنی طرف  مقابل وقتی دید که کشور از تحریم ضربه نخورد و زنده شد و تلاش درونی او بیشتر شد، خودش ناگزیر میشود که تحریم را بردارد. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌۱۴۰۰/۲/۱۲ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
⭕️ (ره): 🔷اینجا است. اینجا نه کرملین، قابل این است که ذکری ازش بشود، و نه کاخ سیاه؛ اینجا کشور رسول‌ خداست، اینجا کشور حضرت صادق است، اینجا پاسدارهای ما شرافت دارند بر کاخ نشینها، اینجا بسیجیهای ما و امت ما شرافت دارند بر تمام کاخ‌نشین‌های عالم و همه کسانی که ادعای پوچ خودشان را می‌کنند و گمان می‌کنند که باید عالم پیش آنها خاضع باشد. 📕صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۱۶۰