# ضیافت_سلطان ۳
💠 *«آداب زیارت»* ۲
🟩 حضرت موسی علیهالسلام در بدو ورود به وادی مقدس طوی و حضور در پیشگاه خدای سبحان، ندای: «فَاخْلَعْ نَعْلَیكَ إِنَّكَ بِالْوَادِ الْمُقَدَّسِ طُوًى»؛ «کفشهایت را دربیاور، که تو در وادی مقدس طوی هستی.» (سوره طه، آیه ۱۲)
را شنید.
✍🏼 علاوه بر آنکه این آیه شریفه به ادب ظاهری ورود بدون کفش به اماکن مشرّفه اشاره دارد، *در تفاسیر عرفانی از «نعل» به تعلّقات و توجّهات گوناگون تعبیر شده است.*
⬜️◻️ *آن گاه که انسان در محضر جلوۀ کامل ربوبی قرار میگیرد، باید صفحۀ دل را از غیر بشوید و شاهنشین قلب را تکیهگاه توجه به حضرات معصومین قرار دهد.*
◻️ *در این صورت افاضات بیانتهای امام در آینۀ قلب او تجلی کرده و از دریای کرامت حضرت بهرهمند میشود.*
✨ *رندی که نهد پا به ره کعبۀ مقصود
واجب بود اول قدمش ترک علایق*
📚 « برگرفته از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
https://survey.porsline.ir/s/GCoLCHv
لينك پرس لاين زندگي سالم👆
-----------------------------------------------
https://survey.porsline.ir/s/cEBtV58
لينك پرس لاين شرح زيارت امين الله👆
#مناجات_المحبین ۱۳
🔆 *«اللّٰهُمَّ اجْعَلْنا مِمَّنْ دَأْبُهُمُ الارْتِياحُ إِلَيْكَ وَالْحَنِينُ، وَدَهْرُهُمُ الزَّفْرَةُ وَالْأَنِينُ»*
🔆 *«خدایا ما را از کسانی قرار ده که شیوهها و اشتیاقشان آرام گرفتن به درگاه توست و روزگارشان آه و ناله است.»*
❇️ خدایا! عدهای راحتی خود را در با تو بودن میدانند ، با وصل به تو آرامش میگیرند و وقتی با تو نیستند، آرام و قرار ندارند.
🔷🔹 *یکی از مصادیق وصل به حق، نماز است*.
❇️ خدایا! ما را جزو کسانی قرار بده که نماز را دوست دارند و به تو اظهار عشق میکنند.
❇️ خدایا ما را جزو کسانی قرار بده که روزگارشان با نالهای آتشین از سوز عشق است و این سوز در آنها دائمی است و با این ناله به سر منزل وصال میرسند.
🔆 *«جِباهُهُمْ سَاجِدَةٌ لِعَظَمَتِكَ، وَعُيُونُهُمْ سَاهِرَةٌ فِى خِدْمَتِكَ»*
🔆 *«خدایا مرا جزو بندگانی قرار بده که پیشانیشان در مقابل عظمت تو سجده میکند.»*
🔷🔹 *جایزۀ خدای سبحان در سجده این است که پردهها را کنار میزند و مقام ولایت را نشان میدهد.*
🔶🔸 *بعضی از بندگان الهی چند ویژگی دارند:
🔸١. دریافتکنندۀ عطاهای خاص هستند.
🔸٢. در پیشانی آنها اثر سجده هویداست.
🔸٣. عظمت خدا را ادراک میکنند که در مقابل آن سجدۀ طولانی دارند.
🔸٤. چون عاشق حقاند، چشمهای آنان دائماً بیدار است و در استخدام شبانهروزی خدا قرار دارند.
🔸٥. علیالدوام حضور ولیّ الهی را احساس میکنند و خود را در محضر او میبینند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com
هدایت شده از امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
#دعای_صبحگاهی
🔆 *دعای صبحگاهی روز پنج شنبه* را میتوانید در لینک زیر قرائت نمایید:
🌐 http://emamraoof.com/?p=12141
#حدیث_روز
#فلسطین ۱
🇯🇴 سالیان درازی است که مسألۀ فلسطین توجه افکار عمومی جهان و سازمانهای بینالمللی را به خود مشغول ساخته است. این مسأله از جهات متعددی قابل پیگیری و بررسی است.
🔘 وضعیت رژیم اشغالگر قدس و مردم مظلوم فلسطین از دید حقوق بینالملل از دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی و شاید از سال ۱۹۱۷ بر اساس اعلامیۀ بالفور مطرح بوده است.
☑️ از نظر تاریخی، پیشینۀ سرزمین فلسطین به سالهای پیش از میلاد و دورۀ حضور کنعانیها در آن جا میرسد. در حقیقت، کنعانیها اجداد فلسطینیهای امروزی بودند و این سرزمین هم معمولاً به نام سرزمین کنعان شناخته شده است.
☑️ از نظر تاریخی، یهودیها برای دورههای کوتاه در بخشی از این سرزمین، زندگی میکردند و تاریخ هیچگاه به حاکمیت یهود در این سرزمین اشاره نکرده است. البته به اشغال این سرزمین به دست یهودیان اشاره شده، ولی تاریخنویسان، سیاستمداران و صاحبنظران دربارۀ این که حاکمیت از آنِ یهودیها، بوده است، تردید کردهاند.
⬜️ از سوی دیگر، حاکمیت و کثرت جمعیت این سرزمین در درجۀ اول با کنعانیها و بعد با فلسطینیها بوده است.
📚 «حوزه.نت»
🌐 emamraoof.com
#منکرات_فراموش_شده ۴۶
💠 *«ادامه آیه سی و پنجم سوره فصلت»*
✍🏼 جهت درک بهتر مطلب این بحث را با مثالی آغاز میکنیم:
🌀 کارگری را در نظر بگیرید که *قبل از آغاز کار، مزد خود و شرایط کار خود را مطرح میکند.*
کارگر دیگری *دستمزد خود را منوط به رضایتمندی از کارش و بر اساس نظر صاحب کار مطالبه میکند.*
اما در حالت سوم کارگر چیزی مطالبه نمیکند و میگوید مهم نیست برای من چه مقدار مزد مدنظر دارید، *مهم این است که این کار را از من نگیرید و اجازه دهید بمانم.*
◀️ *تفاوت این سه درخواست را ببینید. انسان نیز باید در محضر مولای خود چنین باشد.*
✅ *یاران اباعبدلله نیز چنین بودند. در ابتدای راه نپرسیدند که اگر با تو همراه شویم چه پاداشی دریافت میکنیم؟ گرچه حضرت خود بارها به آن اشاره کرد؛ ولی آنها فقط طالب معیت امام خود بودند. پس بهترین نصیب آنها شد.*
◀️ اکنون طبق این آیه آموختیم *برای ایجاد الفتی عمیق طلب احسن باید کرد.*
✅ احسن این است که برای بهشت کاری را انجام ندهیم و فقط و فقط قرب حق را بطلبیم. گرچه بسیار دشوار است و صبوری لازم دارد.
⁉️ این صبوری را چگونه باید بهدست آورد؟
⬜️ گفته شد که منیت، آفت این مسیر است. پس *خودمان توان کسب این همه صبر را نداریم* و حلم و شکیبایی را نیز باید از خود پروردگار مطالبه کنیم.
⬜️ *خداوند سبحان نیز وقتی این همه طلب را از بندۀ خود نظاره میکند نهتنها اخلاص وافر و صبر جمیل عنایت میکند، بلکه والاترین جایگاه خود را به این عبد مخلص صابر عنایت میکند.*
📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی»
🌐 emamraoof.com