eitaa logo
جمهوری/ محمد صادق شهبازی
3.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
843 ویدیو
62 فایل
بازخوانی انقلاب مردم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مجله تصویری منادیان
💢 مراسم بزرگداشت حاج‌حیدر رحیم‌پور ازغدی ▫️با حضور: 👤 حسن رحیم‌پور ازغدی 👤 حاج سعید قاسمی 👤 وحید جلیلی 👤 محمدصادق شهبازی 🗓 چهارشنبه ۱۹ آبان‌ | ساعت ۱۵ 📍دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران، تالار شیخ انصاری 🆔 @tehranbso
از بار اخری که کرونا گرفتم خیلی منظم‌تر از قبل، سید را دنبال میکنم و بحثهای فعلی و قبلی را میبینم. چقدر شبیه به رهبر انقلاب شده چه در مباحث سیاسی و اجتماعی و حتی در مباحث اخلاقی و چقدر مثل رهبری، گفتمانی، عملی و مدیریتی با اکثر مسئولین مخصوصا روحانیان مسئول فاصله دارد. محمد صادق شهبازی 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
🔺️‏آبان نودوهشت مثل فتنه هشتادوهشت در حصار روایتها گرفتار شده، روایتهای درست اما ناقصِ تک‌چشمی و روایتهای بعضا غلط و خلاف واقع دارد ما را به درس نگرفتن و تکرار گذشته وامیدارد. 🔶️روایت امنیتی صرفا برنامه دشمن و دست خارجی را میبیند و از برنامه چندساله برای ایجاد اشوب در نودوهشت میگوید. 🔸️‏روایت سیاسی مشکل را صرفا در دولت وقت میبیند و امضای سایر سران قوا را نادیده میگیرد. 🔶️رویکرد رسانه‌ای تخاطب نکردن با مردم و برخورد رییس دولت وقت که من هم خواب بودم و... میبیند که اگر گفتگو شده بود... حالا اگر رییس‌جمهوری باشد کاریزما داشته باشد و با مردم هم صحبت کند مشکل حل است.‏ 🔶️روایت حقوق‌بشری صرفا برخورد و کشته‌ها را می‌بیند و نظام و نیروهای حافظ نظم را متهم میکند. 🔶️روایت سیاست‌گذارانه ضعفهای صورت گرفته در مدیریت ماجرا را میبیند، مثلا تدبیرهای صورت‌گرفته در گام اول هدفمندی یارانه‌ها را با ماجرای آبان نودوهشت مقایسه میکند.‏ 🔺️اما با نگاه اجتماعی که ببینیم با چند لایه مسئله مواجه میشویم. 1⃣یکسو سیاستهای سرمایه‌سالارانه و شوک‌درمانی است که راه‌حل مشکلاتی مثل کسری بودجه را ریاضت و فشار وارد کردن به توده مردم بی‌صدا و برخورد با معترضان با مشت آهنین میبیند. حالا چه با اعلام به مردم چه بدون اعلام قبلی. 🔺️‏بسیاری اصلاحات اقتصادی ممکن برای کسری بودجه وجود دارد که منافع گروه‌های خاص و سرمایه‌داری نه توده مردم مستضعف را طرف قرار می‌دهد و اورده‌ای بیش از چهل همت آبان نودوهشت برای نظام دارد، اما وابستگی گروههای قدرت به انها مانع دست‌گذاشتن روی آنها است. چراکه جناحها به انها وابسته‌اند. 2⃣‏دوم چاره‌جویی نکردن برای اعتراض مسالمت‌امیز و به رسمیت نشناختن و محدودکردنش در قانون مدنی و احزاب، خلاف قانون اساسی است. مخصوصا وقتی رویکرد محافظه‌کارانه بر تریبونهای رسمی مثل صداوسیما(در مقایسه با بازتاب فعال هک بنزینی)، خبرگزاریها، نمازجمعه، مجلس، تریبونهای دینی و...حاکم باشد. 3⃣‏سوم بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است که علاوه بر بستن اعتراض، حاصل تبعیضها و ندیدن تدبیر واقعی و رویکردهای نمایشی است. در نتیجه این دو مردم خود را بی‌پشتوانه می‌بینند و به‌ناچار فریاد دادخواهی مظلوم و اعتراض حالت انفجاری می‌یابد. خیلی جاها حتی حزب‌اللهی‌ها خود معترض بودند. 4⃣‏در تداوم دو مورد قبل، در نظر نگرفتن جمهوریت در اطلاع‌رسانی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و اجرای خط‌مشی‌ است‌‌. سازوکارهای معیوب و ناشفافی مثل جلسه سران که فرصت دور زدن جمهوریت را برای مسئولین بی‌پاسخگویی و شفافیت فراهم میکند. بعد هم رهبری و نظام را سپر توجیه‌های محافظه‌کارانه میکنند. 5⃣‏پنجم سازوکار معیوب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است که یک‌چشمی و ناقص به مسئله نگاه میکند و بدون درنظر گرفتن عوامل مختلف، عواقب اجتماعی و سازوکار جبرانی تصمیم‌گیری می‌کند و نظام را در شرایطی قرار میدهد که مجبور به پرداخت هزینه‌های تصمیمات غلط شود، نظیر خرج کردن از رهبری در ماجرای ابان. 🔺️‏حالا اسم دولت وقت را با دولتهای دیگر جابجا کنید(کمااینکه همه سران قوا با اجرای ان موافقت ولو مشروط کرده بودند)، بنزین را هم به نحوه تصمیگیری در مورد کسری بودجه، ارز، حاملهای انرژی، اینترنت، خانواده و... تسری دهید. قبل سیاست‌گذاری رویکرد باید تغییر کند.‏ 🔺️رویکردی که عدالت، جمهوریت و آزادی را هم ببیند. خودش برآمده از ذی‌نفعان تبعیض نباشد. جای نمایش، تدبیر ملموس انجام دهد و اصل برایش ملموس بودن نتیجه کار برای مردم باشد. تصمیم‌گیری مرحله بعد از این اصلاح رویه است، با صرف سرزدن، حضور در بین مردم، رسانه‌، سخنرانی و...هم حل نمی‌شود.‏ ‌ 🔺️مسئله صرفا شخص و جناح نبود کمااینکه بقیه هم دخیل بودند، این رویه مردم را ناراضی کرد و راه را برای سوءاستفاده دشمن، غبارالوده شدن فضا، انفجار اعتراض و برخوردهای قهری و... باز کرد. @teribon_ir
‏محافظه‌کاران به دست‌وپا افتاده‌اند در بسیاری جلسات عالی نظام در حال تخریب تحول صداوسیما هستند. یک نهاد خاص، هر هفته بولتن و کد علیه سازمان منتشر میکند و رسانه‌ها را برای نوشتن علیه آن تحریک میکند و... چراکه اگر تحول مثل نحوه بازتاب هک بنزینی خودنمایی کند کوس رسوایی این همه ‏نهاد به ویژه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای که این همه سال دست محافظه‌کاران بوده و هیچ خروجی نداشته به صدا در می‌آید. منافعشان به خطر افتاده و با تمام توان در حال این هستند که پروژه‌ای که بعد یک سال و نیم علیه سرافراز علم کردند ظرف دو ماه علیه جبلی علم کنند.
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
VID_31490815_090531_952.opus
41.5M
📌هفته ی دوم 🔸الهیات انقلابی گری قسمت اول صوت اصلاح شده @ensanenghelabeslami
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
YouCut_20211106_004402477.opus
29.5M
صوت 📌هفته ی دوم 🔹نظام سلطه صوت اصلاح شده @ensanenghelabeslami
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
صادق.opus
28.84M
📌هفته ی سوم 🔸الهیات انقلابی گری قسمت اول @ensanenghelabeslami
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
الهیات انقلابیگری- جلسه سوم (2).pdf
319.2K
📌ارائه جلسه سوم الهیات انقلابیگری پنجشنبه 20 آبان 1400 @ensaneghelabeslami
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
📍دوره پنجم انسان انقلاب اسلامی 4️⃣ هفته‌ی چهارم 🔹درسگفتار: الهیات انقلابی‌گری - جلسه چهارم 🔸 ارائه بحث: عدالت در نظام سلامت 📌 زمان: پنج شنبه 27 آبان ماه - ساعت ۱۴ 📌 مکان: خیابان ۱۶ آذر پلاک ۶۰ حسینیه هنر @ensanenghelabeslami
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
📖جلسه سوم الهیات انقلابیگری ارائه شده به وسیله در بیستم آبان1400 بر اساس آیات 100 تا 112 سوره آل عمران 🔺استراتژی کفار، اهل کتاب و مستکبرین و منکران، کافر کردن مسلمانان است. قرآن می‌گوید اینها راضی نمی‌شوند تا وقتی شما از دین و مسیر خودتان برگردید و از آیین و خواست آنان پیروی کنید. ریشه‌هایش را هم چیزهایی مثل حسد، کینه و استکبار اعلام می‌کند. عقب آمدن مقابل آنها و توهم اینکه می‌شود با آنها تعامل سازنده کرد، از طرف قرآن نفی می‌شود. 🔺وجود نشانه‌ها و کتاب خدا و رهبران دینی به‌شرط اینکه محور قرار بگیرد، مانع از این تسلیم است و مسلمانان را به مقابله با آنها می‌کشاند. 🔺وقتی صف‌بندی مؤمنان با کفار و مستکبران شکل می‌گیرد جامعه دینی احتیاج به وحدت از درون و مقابله با دشمن خارجی دارد. این وحدت البته چهارچوب و شرایطی دارد: 🔻دار دنیا به‌علت وجود اراده و اختیار در انسان‌ها، محلی است که در آن اختلاف صورت می‌گیرد. نتیجه هبوط و ورود به عرصه اختیار، ایجاد اختلاف است که یک سنت الهی است. در دنیا با شریعت‌ و راه‌های مختلف عرصه‌ای ایجاد شده تا افراد در نیکی از هم پیشی بگیرند، نتیجتاً آزمایش می‌شوند و دین بین آن‌ها حکم می‌کند. 🔻وجود شعوب و قبائل مختلف برای شناسایی متقابل و فهم اینکه گرامی‌تر بودن نزد خدا نه به این موارد که به تقوا و جهاد است، جزو سنن الهی است. تفاوت سطوح معیشتی هم ابزاری است که جامعه بشری به هم گره بخورد. البته قرآن اختلاف طبقاتی را رد می‌کند و نبود آن را را یکی از لوازم تحقق وحدت و امت واحده می‌داند، که اگر این هدف نبود، خدا دست منکران را در ان باز می‌گذاشت. 🔻امت واحده هدف است، و کسانی از اختلاف می‌رهند که مورد رحمت خدا قرار گرفته باشند، مبارزه برای تحقق امت واحده بخشی از فرایند آزمایش مسلمانان است. 🔻علی‌رغم سنت اختلاف و ابتلای مردم از این طریق، مردم ابتدا امت واحده بودند و این سنت اختیار و اختلاف و آزمایش با آنها باعث شد عده‌ای از مردم اختلاف کنند، از سوگند و چهارچوبهایی برای ایجاد اختلاف و برتری جویی استفاده کنند، به تکه‌تکه کردن دین و صرف تمسک به بخشی از ان یا آرمانهای دینی تمسک کنند، مستکبرین هم ایجاد اختلاف می‌کنند و اختلاف خود نوعی ابزار تنبهی و عذاب الهی هم هست. 🔻نهضتهای دینی در جوامعی که حرکت ندارد و به‌ می‌آیند و موافق و مخالف حول این نهضت‌ها ایجاد می‌شود، این اختلاف زمینه آزمایش است، که رهبران دینی با کتاب و میزان بین مردم حکم می‌کنند تا ما به امت واحده برسیم. این اختلاف و تلاش و مبارزه برای حاکم کردن ارزشها و سختی‌های این مسیر جزو سنت‌های الهی است. نمی‌تواند کسی از آن فرار کند، این سختی‌ها به‌جایی می‌رسد که حتی مؤمنان و رهبران دینی نسبت به درستی مسیرشان به شک می‌افتند. 👈بحث ناقص ماند و ادامه آن در جلسه بعد بررسی خواهد شد. صوت👇 https://t.me/ensanenghelabeslami/276 پاورپوینت👇 https://t.me/ensanenghelabeslami/278 @ensasneghelabeslami
هدایت شده از انسان انقلاب اسلامی
بخش اول.opus
24.02M
📌هفته ی دوم 🔹الهیات انقلابی‌گری قسمت دوم @ensanenghelabeslami