1357-11-29_128k_سخنرانى_در_جمع_نمايندگان_انجمن_زرتشتيان_(رفتار_اسلام_با_اقليتها).mp3
2.03M
سخنرانی در جمع نمایندگان انجمن زرتشتیان (رفتار اسلام با اقلیتها)،۲۹ بهمن ۱۳۵۷/ ۲۰ ربیع الاول ۱۳۹۹،تهران، مدرسه علوی
[بسم الله الرحمن الرحیم]
من از آقایان تشکر میکنم. آقایان همه اقلیتها مطمئن باشند که اسلام با اقلیتها همیشه به طور انسانی، به طور عدالت، رفتار کرده است و همه در رفاه هستند. و اینها هم مثل سایر اقلیتها جزئی از ملت ما هستند، و ما و آنها با هم در این مملکت زندگی میکنیم ان شاء الله؛ و رفاه همه حاصل خواهد شد. و رمز این پیروزی که وحدت کلمه است باید حفظ بشود. ما در محل خودمان، شما در محل خودتان، سایر طبقات همین طور، همه کوشا باشیم که این ایرانی که الآن دست ما دادهاند و خرابهای است، همه با هم و با فعالیت، همه دست به هم بدهیم و این ایران خراب را از سر بنا بکنیم.
اینها تمام ذخایر ما را بردند. جواهرات ما را یک مقداریاش را آن پدر برد، و بیشترش را این پسر و اتباعش بردند. و همین طور پولهای اینجا را به بانکهای خارج ... که میلیاردها پول از اینجا به بانکهای خارج منتقل کردند، که ان شاء الله از آنها پس گرفته خواهد شد. و شاه را خواهیم خواند به ایران، یا محاکمه خواهیم کرد او را غیاباً و اموالش را ضبط خواهیم کرد. برای اینکه آنها اموال نداشتند. این اموال اموالِ ملت است. شما هم که زرتشتیها هستید و همیشه خدمتگزار این ملت و این مملکت بودید، باید به کار خودتان ادامه بدهید و وحدت کلمه را حفظ کنید. از خداوند تعالی توفیق همه ملت ایران را خواهانم.
جلد ۶ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، صفحه ۱۹۲
#امروز_در_صحیفه
#رعایت_حقوق_اقلیتها
#وحدت_کلمه
پروردگارا به محمّد و آل محمّد، ارتباط ما -ارتباط قلبی ما، ارتباط شبانهروزی ما- با قرآن را روزبهروز افزایش بده؛ ما را از برکات قرآن و از نِعَم قرآن و از رزق قرآن برخوردار بفرما؛ ما را از کسانی قرار نده که از قرآن فقط الفاظ آن را فرا میگیرند و به آن اکتفا میکنند. پروردگارا! لطف خودت و فضل خودت را بر این کشور، بر این ملّت با رساندن این ملّت به آرمانهایش و با پیروزیاش بر دشمنان کامل بفرما؛ روح مطهّر امام بزرگوار را با اولیائش محشور کن؛ ارواح طیّبهی شهدای عزیز ما را با اولیائشان محشور کن؛ هرجا مؤمنینی در راه مبارزه و جهاد فیسبیلالله هستند -به هر نحوی از جهاد- آنها را بر دشمنانشان پیروز کن.
#دعای_پایانی رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم،۱۳۹۶/۰۳/۰۶
در باب قرآن، ما باید اعتراف کنیم که سالهای متمادی جامعهی ما با قرآن فاصله گرفت. ما در جمهوری اسلامی داریم این فاصله را کم میکنیم؛ عقبماندگیها را جبران میکنیم، اما این عقبماندگی خیلی زیاد بوده. در دوران حاکمیتهای طاغوت، قرآن به صورت رسمی در جامعه حضور نداشت؛ گوشه کنار کسانی ممکن بود با قرآن آشنا باشند- متدینینی در خانهها قرآن میخواندند- اما این فقط تلاوت قرآن بود؛ تدبر در قرآن، بخصوص در سطح جامعه و در منظر عموم خیلی کم بود؛ بسیار کم بود. نتیجه این شده بود که مجموعههای روشنفکری و مجموعههای دانشگاهی ما بکلی با قرآن فاصله داشتند؛ یعنی واقعاً در بین تحصیلکردههای آن زمان، کسی که با قرآن انسی داشته باشد، آشنائیای داشته باشد- نه آشنائی خیلی وسیع و عمیق، بلکه آشنائی محدود- واقعاً به چشم نمیخورد؛ مگر کسانی که سابقهی طلبگی داشتند و از دوران طلبگی، آیاتی حفظ بودند؛ اما در دیگر کشورهای اسلامی و بخصوص کشورهای عربی، به خاطر شرائطی، وضعیت اینجور نبود و الآن هم همینجور است. انسان روشنفکرهای آنها را، تحصیلکردههای دانشگاهیشان را که در مناصب گوناگون دولتی هم هستند، وقتی ملاقات میکند، میبیند اینها از آیات قرآن به صورت تمثیل، به عنوان شاهد، به عنوان مؤید، استدلال، در کلمات خودشان استفاده میکنند؛ چیزی که در بین مجموعهی روشنفکران قدیمی ما وجود نداشت، ولی در بین نسل جوان ما چرا. این به خاطر همان دور ماندن از قرآن بود، که ما دور مانده بودیم. حالا در آن کشورها کیفیت تعلیم و تربیت چه جور بود، آن یک بحث دیگر است. در کشورهای عربی بخصوص این چیز رائجی بود؛ الآن هم هست. ما از اول انقلاب با این پدیده برخورد میکردیم. این سیاستمداران و دولتمردان کشورهای عربی که همیشه هم ما به دوری اینها از مبانی قرآنی در عمل، اعتراض داشتیم و داریم و اعتراض بحق هم بود، اما قرآن در ذهن و زبان اینها حضور داشت. همیشه ما تأسف میخوردیم که ما چرا اینجوری نیستیم. مثل اینکه حالا اگر من بخواهم تشبیه بکنم، افراد با ذوق ایرانی در خلال صحبتشان ممکن است جملاتی از گلستان سعدی، از شعر حافظ، جملاتی از فلان نویسندهی معروف بیاورند، آنها از قرآن همینجور استفادههائی میکردند؛ اما در کشور ما چنین چیزی نبود. ما از قرآن به خاطر نوع تربیتی که قبل از انقلاب وجود داشت، فاصله گرفته بودیم.
بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآنپژوه کشور،1388/07/28
#ما_و_قرآن
پدران و مادران با گفتار و کردار خود، فرزندان را به نماز تشویق و راهنمائی کنند. معلمان، شاگردان مدارس و دانشگاهها را در سمت و سوی این حقیقت درخشان به حرکت وادار نمایند. فضلاء و علماء و روحانیون محترم، امام جماعت در مراکز آموزشی و اقامتگاههای دانشجویان، برای نسل نو را فرصتی مغتنم بشمرند. نویسندگان کتابهای درسی، رازها و رمزها و درسهای نماز را در کتابهای درسی بگنجانند. وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و صداوسیما از هنر بویژه هنر سینما برای نشان دادند گوهر نماز و چهرهی نمازگزار بهره بگیرند. هنرمندان عزیز با زبان شعر و قصه و نقاشی و جز اینها، و با آفرینش آثار هنری با کیفیت، بلکه برجسته، دست چیرهی هنر را به کاری چنین شایسته مشغول سازند.
پیام به سومین سمینار نماز،۱۳۷۲/۰۶/۱۶
#ما_و_نماز
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📣 #اطلاعیه
💠 سلسله نشستهای #مجازی آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
🔰 ثبتنام و دریافت پیوندِ ورود به جلسه:
🆔 http://forms.khamenei.link/?page_id=197
🗓 زمان برگزاری:
یکشنبه ۳ اسفند تا شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
⏰ ساعت: ۱۹ الی ۲۱
@qom_khamenei_ir
1357-11-30_064k_سخنرانی_در_جمع_معلمان_(رد_رژیم_سلطنتی-_لزوم_تربیت_اسلامی).mp3
9.12M
سخنرانی در جمع معلمان (رد رژیم سلطنتی- لزوم تربیت اسلامی)۳۰ بهمن ۱۳۵۷/ ۲۱ ربیع الاول ۱۳۹۹،تهران، مدرسه علوی
بسم الله الرحمن الرحیم
... اینها همه در سایه حکومت عدل، خوب اداره میشود و به طور شایسته عمل میشود. و اگر سرانشان حزب حاکمه فاسد باشد، این فساد سرایت میکند به همه اقشار کشور. شما ملاحظه کردید که یک شخص فاسد که در این مملکت حکومت کرد و طی 38 سال «۱» سلطه بر مردم این مملکت پیدا کرد، آن هم سلطه غیر قانونی، چه فسادها کرد. این اصل رژیم سلطنتی مخالف با حقوق بشر است. برای اینکه ما فرض هم بکنیم که همه ملت جمع بشوند و رژیم سلطنتی را رای بدهند، البته ملت حق دارد که رژیمی را اختیار کند لکن ملت حق ندارد که رژیمی را برای آیندهها اختیار کند. یعنی امروز همه مقدرات مملکت به دست خود مردم باید اداره بشود. مردم حق دارند که یک نفری را به عنوان سلطان، به عنوان رئیس جمهور، به هر عنوانی انتخاب کنند. این صحیح است. خود مردم به اختیار خودشان این کار را کردند. لکن آیا مردم حق دارند که الآن برای طبقات بعد، برای فرزندان، فرزندانِ فرزندان، الآن تکلیف معین کنند؟ هیچ همچو حقی برای هیچ کس نیست...
جلد ۶ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۱۹۷
متن کامل را از اینجا بخوانید:
http://emam.com/posts/sahifehbydate/57/11/30/4
#امروز_در_صحیفه
#تربیت_سیاسی_کودکان
انقلابِ قَلم
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۱ ✍️ #طیبه_قائمی_بافق
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۲
معیار خیر و خوشبختی چیست؟
✍️ #طیبه_قائمی_بافقی
چقدر با شهدا رفاقت داری؟ طعم محبت و احسانشان را چشیده ای؟ شهدا خیلی بامرام و با معرفتند. اصلا چرا شهادت این قدر با عظمت و اهمیت است؟ علت این است که انسانی که جان خود را در راه خدا میدهد، در حقیقت در یک لحظهی نیاز و در آن وقتی که دین و راه خدا به کسانی که آنرا رونق دهند، احتیاج دارد، آن تلاش لازم را انجام داده است. کسی که در راه خدا تلاش میکند و از راحتی و زن و بچه و آسایش معمولی و امتیازات مادّی صرفنظر میکند،پاداش الهی را - که همان شهادت است - بهدنبال دارد. این نشاندهندهی عظمت مجاهدت اوست.»(۱۳۶۸/۰۵/۲۵)
این عظمت وقتی روشن تر می شود که امام شهیدان حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) می فرمایند: «از شهدا که نمیشود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستانند. شهدا در قهقهۀ مستانه شان و در شادی وصولشان عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقونَاند؛ و از «نفوس مطمئنه ای» هستند که مورد خطاب فَادْخُلِی فِی عِبادِی وادْخُلیِ جَنَّتِی پروردگارند. اینجا صحبت عشق است و عشق؛ و قلم در ترسیمش برخود می شکافد.»(1367/12/3)(پرتال امام خمینی)
شهدا دریادلانی بودند که با عبادت به دریای معرفت الهی متصل شدند و به اوج بندگی و معراج حق دست یافتند. که امام خمینی عارف واصل می فرمایند: «من به این چهره های نورانی و بَشّاش شما، و به این گریه های شوق شما حسرت می برم.» (صحیفه امام، ج۱۳، ص۳۹۱)
مانند شهید روشن ضمیر ابراهیم تقی زاده که فرمود: «بنده راهی انتخاب کردم که دیگران آن را انتخاب کردهاند و رفتند. راهی که همه جوانان به آن لبیک گفتند و آنان فهمیدند که انسان یک روزبه دنیا میآید و بالاخره باید برود، ولی رفتنی بهتراست که انسان با کوله باری از عبادتها و عشق به خداورسول خدا و امامان و ولایت امرفقیه ونعمتهایی که خداوند در این دنیا به او ارزانی داده است، از این جهان فانی برود و راه دیگر شهیدان را که درراه خدا کشتهشدهاند ادامه بدهد و شهادت درراه خدا بسی اجر عظیم دارد.»(سایت ایثار)
شهید روحالله رستگار هم اهل خلوت، اهل عبادت، اهل گريه ى نيمه شب، اهل دعا، تضرّع، ارتباط با خدا، شعر و معنويت و عرفان و ذوق و حال بود. آن مردى كه چهره ى باصلابتش دشمنانِ ملت ايران را مى ترساند و به خود مى لرزاند آن سدّ مستحكم و كوه استوار وقتى كه مسائل عاطفى و انسانى پيش مى آمد، يك انسان لطيف، يك انسان كامل و يك انسان مهربان بود. شهدا گنجینه های ناب بشریت اند که محبتشان شاخص خیر و معیار خوشبختی است.
اگر اهل محبت و عشق و علاقه به شهدایی پس طوبی بر شما زیرا که امام باقر علیه اسلام می فرمایند: «اگر خواستی بدانی که در وجودت خیر و خوشبختی هست یا نه، به درون خود دقّت کن، اگر اهل عبادت و طاعت را دوست داری و از اهل معصیت و گناه، ناخوشایندی! پس در وجودت خیر و سعادت وجود دارد، و خداوند تو را دوست می دارد. ولی چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشی و به اهل معصیت، عشق و علاقه ورزیدی! پس خیر و خوبی در تو نباشد، و خداوند تو را دشمن دارد.»(وسائل الشّیعه، ج 16، ص 183)
خداوندا در این شب تعیین گرایشها و رغبتها! سمت و سوی دلمان را به سوی اهل عبادت متمایل و از اهل سرپیچی فرامینت رویگردان بفرما!
الهی آمین!
ادامه دارد...
#یادداشت
#فرهنگ_شهادت
🆔@manaar_ir
پروردگارا! تو را به مهدی موعود، تو را به آن کسی که «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَریٰ وَ بِوُجودِهِ ثَبَتَتِ الاَرضُ وَ السَّماء» سوگند میدهیم این جوانان را و همهی جوانان کشور را، همهی ملّت بزرگ ایران را در سایهی لطف و عنایت خود محفوظ بدار؛ ملّت ایران را بر دشمنانش پیروز کن. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد تو را سوگند میدهیم ارواح طیّبهی شهدا و روح مطهّر امام شهدا را با ارواح طیّبهی محمّد و آل محمّد محشور بفرما.
#دعای_پایانی رهبر انقلاب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیهالسلام)،۱۳۹۶/۰۲/۲۰
در مدارس، معلمان و مدیران، و در همهی مراکز، مسئولان، با حضور خود در صفوف نماز، نمازگزاران را تشویق کنند. در گردهمائیهای علمی و فرهنگی و آموزشی و تبلیغی، نماز را در وقت خود همچون الهام بخش صداقت و هدایت به جای آورند. نویسندگان و گویندگان دینی دربارهی نماز و مفهوم و فلسفه و هدف و آثار و برکات و احکام آن بگویند و بنویسند. مردم، مساجد را با حضور در نمازهای جماعت که بهترین شیوهی نمازگزاردن است، رونق بخشند. در همهی بناهای عمومی و جایهائی که همواره به طبع حال، مردمی در آن گرد میآیند مانند فرودگاهها و وایستگاههای قطار و بندرها و عزیمتگاههای خودروهای همگانی و ادارات دولتی و بوستانهای شهری و مانند اینها نماز خانهها یا مساجدی بنا کنند و افزون بر این، مردم، هر زمین پاکیزه و مناسبی را به هنگام در آمدن وقت نماز، مسجد بشمار آورند و در آن به نماز بایستند.
پیام به سومین سمینار نماز،۱۳۷۲/۰۶/۱۶
#ما_و_نماز
هدایت شده از خبرگزاری رسا
◾️ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» از سوی خبرگزاری رسا راه اندازی شد
▫️رهبر معظم انقلاب: «اکثر شما میدانید که انگیزههایی برای تحریف شخصیّت امام و تحریف انقلاب که بزرگترین هنر امام بزرگوار بود هست. ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفتهایم، باز هم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریفکنندگان بگیریم.»
▫️با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با عنایت به اینکه در آستانه سالروز صدور «منشور روحانیت» از سوی امام راحل خطاب به حوزه و روحانیت قرار داریم، خبرگزاری رسا با هدف بازخوانی گفتمان امام خمینی(ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» را راه اندازی کرده است.
#خبر
#خبرگزاری_رسا
🆔 @rasanewsagency
انقلابِ قَلم
🗓 امام منهای خط امام، تهدید این روزها/ تحریف بنیانگذار (۴۵)
✍️ #زهرا_نجاتی، طلبه و مبلغه حوزه علمیه
«اگر یکوقت مردم ببینند آقایان وضع خودشان را تغییر دادهاند و آن چیزی را که نسبت به روحانیون در دلشان بوده است، از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.»
آهنگ این کلام امام راحل که در تیرماه ۶۴ در دیدار اعضای خبرگان، به زبان آوردند، هم چنان در گوش زمان میپیچد.
سالهاست جریان ناکثین و قاسطین انقلاب تلاش میکنند تا ناکارآمد جلوه دادن مکتب امام، منسوخ شدن و تحریف آن را در برنامههای خود قرار داده و راه امام را به بیراهه بکشانند. عدهای که ازقضا به لحاظ ژن و نسبت، نزدیکتریناند، اما مهر تحریف بر عقاید امام زدهاند.
پردهٔ اخیر این جنایت با بالوپر دادن به اعضای نهضت آزادی در جماران، رقم خورد. اعضای نهضتی که امام، آن را بیدین و ضد اسلام تلقی میکرد و مردم را از خطر اعتماد به آن بر حذر میداشت و هنگامیکه اعضای بیت و منتسبین به امام در ترویج آن نقش ایفا کنند شائبهٔ انحراف بیشتر جان میگیرد. انحرافی که خطرش بارها توسط فرزند خلف امام، به طیف انقلابیون گوشزد شده است.
در این میان سؤال اساسی آن است که هدف از تحریف امام چیست؟
روشن است هرقدر دشمن بتواند جامعه و بدنه انقلاب را از افکار و اصول ناب امام که پایه و مبانی انقلاباند، دچار تحریف کند، بیشتر به هدف نابودی انقلابی نزدیک میشود. انقلابی که در نگاه امام و رهبری، همان انقلابی است که انسان را به عصر تمدن اسلامی میرساند.
طبیعی است جوانان بهعنوان آیندهسازان این مرزوبوم و نیروی انسانی و فکری انقلاب، اولین طعمههای این خبیثان سیاسی در تحریف افکار امام راحلاند تا بهزعم باطل خود و رویارویی با اهداف و آرمانهای امام و مقام معظم رهبری، بتوانند ولایتفقیه را از جهتدهی جامعه در مسیر انقلاب اسلامی، خارج کنند.
سؤال بعدی این است که این تحریف به چه شکل صورت میگیرد؟
تحریف ابتدا در مبانی و پایههای فکری مثل ضرورت استقلال، عدم وابستگی به آمریکا و غرب در همهٔ زمینههای علمی، فرهنگی و اقتصادی، رخ میدهد.
در گام دوم جریان تحریف تلاش میکند تا به دنبال اثبات عدم کارآمدی تفکر امام بعد از زمان جنگ، باشد.
و درنهایت تمام ارزشها و آرمانهای زمان انقلاب نظیر ساده زیستی، انقلابی گری، آمریکا و دشمنستیزی را موردحمله قرار دهد. خطری که امام سالها پیش دربارهاش هشدار داده بود.
نکته قابلتوجه آن است که این جریان حتی در زمان حیات امام هم با نسبتهای ناروا از قبیل عقبماندگی و ناآگاهی به زمان ایشان را از هجمههای خود بینصیب نگذاشتند.
راه مبارزه با تحریف چیست؟
امروز مبارزه با جریان تحریف بنیانگذار از مهمترین وظایف است و کلیدیترین ابزار مبارزه نیز عبارت است از شناخت اندیشه ناب امام راحل ازطریق مطالعه و بازخوانی اندیشه امام درتاریخ وکتاب صحیفه امام و وصیتنامه ایشان بخصوص برای نسل جوان. زیرا امام بدون خط امام، عنصری تحریفشده وبی هویت است که جریان تحریف تلاش میکند آن را با امامِ برخاسته از مکتب اسلام ناب جایگزین کند.
#تحریف_امام
#یادداشت
#خبرگزاری_رسا
#تحریریه_منار
🆔@manaar_ir
🗓 سالوسها مشغول کارند/ تحریف بنیانگذار (۴۷)
✍️ #محمد_هادی_سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام
امام خمینی در جمع دانشجویان و طلاب، جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۴۳ فرمودند «و الله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرّفی کردهاند. سیاست مُدُن از اسلام سرچشمه میگیرد. من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم».
جملات بالا بخشی از تابلوی نمایشگر اندیشه ناب امام راحل رضوانالله علیه است و عمق باور امام را به مکتب اسلام حکایت میکند.
اما یک جریان منسجم و پیچیده از مشاهده این تابلو احساس ناخوشایندی و خطر کرده است و مدتها است که تصمیم گرفته تابلو را تغییر بدهد و حتی اگر لازم باشد پایههایش را از جا دربیاورد.
جریان تحریف به این نتیجه رسیده است که امامِ باورمند به مبارزه با استکبار و استعمار در تاروپود انسانهای آزادیخواه ریشه دوانیده و آنقدر اوج گرفته است که دیگرکسی به تحریف گران کوتاهقد نیمنگاهی هم نمیاندازد پس راه چارهای وجود ندارد جز اینکه قامت امام را آنقدر کوتاه کند که یا از قد و قواره این جریان کوچکتر بشود و یا حداقل همطراز باشد.
نتیجه این دستوپا زدنهای پیدا و پنهان در چند عرصه حاصل میشود:
عرصه اول تغییر افکار جامعه درباره امام است. جریان تحریف باید آنقدر پیش برود تا در ذهن همهکسانی که امام را دیده یا ندیدهاند اینگونه القاء کند که امام تنها شخصیتی مذهبی و عالم دینی دور از سیاست و اجتماع بوده و با دنیای اطرافش هیچ پیوندی برقرار نمیکرده است.
تحریفکنندگان خط امام میخواهند بنیانگذار انقلاب را آنگونه جلوه بدهند که درگذر زمان هیچکسی او را با پرچمداری مبارزه با طاغوت و استکبار و فریاد زننده بر سر ظالمان به ملتها نشناسد و چه راهی بهتر از اینکه حضرت روحالله در ذهن و فکر مردم تنها با عنوان کسی که وعده دهنده آب و برق رایگان بوده است شناخته بشود _هرچند که او هیچوقت این جمله را بر زبان نیاورده باشد_ و در لابهلای این دروغپردازیها اساسیترین عناصر اندیشه پیر جماران پنهان و به قهقرا خواهد رفت.
ساختوساز اشرافی در مقبره امام راحل تنها بخشی از خط تحریف است که سبب میشود تا مردم و بهویژه آیندگان در فهم اندیشه ناب آیتاللهالعظمی سید روحالله خمینی دچار تضاد فکری بشوند و نتوانند رابطه گفتار و کردار ترویج گر ساده زیستی را با این بنای فاخر تطبیق بدهند و آنهمه سخن که او در ستایش زندگی عاری از تجمل و نکوهش زیست اشرافی بر زبان جاری میکرد در لابهلای زرقوبرق مرقدش پنهان شود.
عرصه دوم در مقام تحریف امام مربوط است به مهندسی کنش گری سیاسی مردم که سبب میشود تا ملت در انتخاب مسئولان دچار اشتباه یا تردید بشوند و با پیامدهای منفی انتخاب خود دستوپنجه نرم کنند.
جریان تحریف در این عرصه تلاش کرده و میکند تا امام امت را منادی صلح و سازش با دنیا جلوه بدهد و مبارزه با سرمایهداری ضد مردمی را از منظومه فکری حضرت روحالله محو کند تا دیگرکسی به یادش نیاید که امام خمینی مبارزه را با رفاهطلبی سازگار نمیدانست و بر این باور بود که هرکس مبارزه درراه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان را با سرمایهداری و رفاهطلبی مزاحم یکدیگر نداند الفبای مبارزه را نشناخته است.
تحریفکنندگان نانجیب خط امام تلاش میکنند تا برخلاف تأکید و دغدغه حضرت روحالله صندلیهای قدرت در اختیار سرمایهداران و مرفهان بیدردی قرار بگیرد که با نصیحت و پند و اندرز اصلاح نمیشوند و مردم را از مبارزه برای کنار گذاشتن تشنگان قدرت منصرف سازند.
نتیجه این راهبرد تحریفی آن است که آن کسانی که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند از گردونه خارج شوند و کسانی بر مسند قدرت قرار بگیرند که باور عمیقی به مکتب امام ندارند.
هرچند جریان تحریف هرگز از پای نمینشیند و به تلاشهای ضد دینی و ضد مردمی خود ادامه خواهد داد اما با اینهمه آنچه دستوپا زدنهای آنها را به آب در هاون کوبیدن تبدیل میسازد رسوا کردن اندیشه و عمل ریاکارانه این جریان است که حضرت روحالله آنها را سالوس صفت و اسلام نمایان دغلبازی نامیده است که وفاداری و تعهدشان به جمهوری اسلامی نمایشی و پوشالی بوده است.
#تحریف_امام
#یادداشت
#خبرگزاری_رسا
#تحریریه_منار
🆔@manaar_ir
May 11
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13991221_40565_1281k.mp3
11.38M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآلهوسلم. ۹۹/۱۲/۲۱
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از نور | Noor
#اخبار_نور
نسخه جدید نرمافزار #حدیث_ولایت رونمایی میشود!
رونمایی از نسخه جدید نرمافزار حدیث ولایت به صورت مجازی در روز شنبه 23 اسفند ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر #بهرامی و حجت الاسلام و المسلمین #محمدیان برگزار میشود.
مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/News/View/110969
مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي (نور)
www.noorsoft.org
مرکز خدمات داده نور
www.noornet.net
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🔵 #بیانیه_مأموریت_مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🔵
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ انقلاب اسلامی ایران حرکتی بود که تعجب و تأثر ملت ها و دولت های جهان را برانگیخت و از ابتدا عده ای را واداشت تا برای هضم آرمان های انقلابی در چرخه سیاست استعماری به طور جدی و همه جانبه تلاش کنند.
✅ آن چه تاکنون نتوانسته است نهضت ملت ایران در سال ۵۷ را به خط پایان برساند و آن را به سرنوشت انقلاب فرانسه یا شوروی سابق دچار سازد،معارف ناب امامین انقلاب اسلامی ایران است که برگرفته از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بوده و در عین سادگی و همه فهم بودن اما هنوز به طور کامل و شایسته مورد تحقیق و بررسی و فرآوری قرار نگرفته است.
✅ ما در "مَنار" به دنبال تبیین و تحلیل منظومه فکری و اندیشه امامین انقلاب هستیم و بر آنیم تا با واکاوی و اتصال زنجیره کلید واژه های موجود در مجموعه بیانات امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و امام خامنه ای ایده الله بنصرته،زمینه آشنایی بیشتر مخاطبان رسانه ای،به ویژه جوانان را فراهم سازیم.
بی شک اکنون که در گام دوم انقلاب قدم نهاده ایم ضرورت تبیین به عنوان عنصر مهمی برای تمدن سازی به چشم می آید.
✅ مجموعه "مَنار" در فضای رسانه فعالیت خودش را آغاز کرده است تا مصداقی باشد برای فرمان آتش به اختیار که همانا عبارت است از کار تمیز فرهنگی و امید است که این حرکت مداوم و مفید ادامه یابد.
مَنار (معارف ناب امام و رهبری)
🆔@manaar_ir
May 11
انقلابِ قَلم
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۲ معیار خیر و خوشبختی
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۳
✍️ #طیبه_قائمی_بافقی
"شهادت، کرامتِ عرش نشینان سنگرهای نبرد"
شهادت جایگاه رفیعی است که باید راه معرفتش را آموخت و با گامهای عمل به آن نزدیک شد. امام سجاد (علیهالسلام) میفرمایند: «القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده: کشته شدن عادت ما و شهادت کرامت ماست.»(بحارالانوار، ج 45، حدیث 118)
«شهادت پربارترین، عمیقترین و بالقوهترین واژهای است که از قداست، شکوه، نورانیت و جذبه والای خاصی برخوردار است و با بار غنی و محتوای عمیقی که دارد، نموداری است از تکامل ایمان، عمل صالح، مقاومت، شناخت، مبارزه و جهاد.
کلمهای که بهتنهایی، فرهنگی گسترده دارد که هر سطر و جملهاش گویای بُعد والایی است در حیات بشر.
فرهنگی که از مبدأ تا معادش از حضور، نظارت، آگاهی، انتخاب، هوشیاری و دقت، روشندلی، روشنگری، تسلیم، رضا، توکل، ایثار، تقوا، عبودیت و ایمان، نغمهسرایی میکند.»(محمدرحیم عیوضی،1396) شناخت این مقام شامخ، پیمودن بخش اعظمی از مسیر هدایت است؛ که امام خامنهای (حفظه الله تعالی) میفرمایند: «آنجائی که یاد شهادت، یاد و ذکر شهیدان، تمجید از عظمت شهیدان وجود دارد، هر انسانی، هر دلی، احساس عظمت و استغنای از غیر خدا میکند.»(۱۳۹۰/۱۲/۱۰)
متن کامل را در پیوست مشاهده کنید.👇
#یادداشت
#فرهنگ_شهادت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
39.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰.
📥 دریافت نسخه با کیفیت از آپارت:
https://www.aparat.com/v/YMrSB
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
تئوری انتخاب رئیس جمهور در اندیشه امام خامنه ای
🔻ویژگی های چندگانه ای که رهبرمعظم انقلاب برای رییس جمهور برشمردند حاوی نکات عدیده ای بود که با مقابل خوانی می توان به یک نظریه انتخاب رسید و هم اینکه مصادیق را به درستی تحلیل و جریان کاوی و شخصیت شناسی نمود.
1⃣در سخنان ایشان، اشاره شد به مدیریت و کفایت یک رییس جمهور و اینکه بیشترین مسئولیت و بازترین ید را در کشور داراست و تعابیری چون #تدارکاتچی و... نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است. فردی که بیشتر از تیم کاردان و تخصصی، مشاورانش #متخصص_جنگ_روانی هستند و هرگونه ضعف و سستی را یا توجیه می کنند یا فرافکنی کرده و به تحریم خارجی و کمبود اختیارات و...حواله می دهند توان افق گشایی و خط شکنی در صحنه مشکلات و مدیریت چالش و بحران های احتمالی را ندارد.
2⃣تاکید کردن به عنصر ایمان هم یک تاریخ سخن دارد که چه خواص و بزرگانی چه در صدر اسلام چه معاصرین انقلاب و مشروطه، بدلیل ضعف ایمان دچار تحریف و #وطن_فروشی و باج دهی شدند.
3⃣عنصر عدالتخواهی و ضدیت با فساد در برابر ویژه خواری و باندبازی و خویشاوند سالاری است که همچون حضرت امیر علیه السلام حتی #برادر خود را نقره داغ کرد و به احدالناسی باج نداد و سلامت دستگاه حکومت و اعتماد عمومی را تضمین نمود.
4⃣عملکرد انقلابی و جهادی در برابر شخصیت های یقه سفید و پشت میزنشینی است که به کنترل از راه دور و #مدیریت_از_پاستور معتقدند و آستین خدمتشان نه خیس می شود نه خاکی. اتوکشیده و شیک و مجلسی رفت و آمد می کنند و پز سیاسی و وجهه بین المللی غالب بر خستگی و خاکی شدن های انقلابی و جهادی است. سر ساعت می آیند و می روند و برای میزخدمت و در قالب یک نظم بروکراتیک، فرم ساعتی پر می کنند.
5⃣اعتقاد به توانمندی های داخل و جوانان وطن، مخصوص یک تفکر غیرمحافظه کار، ریسک پذیر و در مختصات یک شخصیت انقلابی است. شخصیتی که تفکرات و تجربیاتش تماما امنیتی و محافظه کار بوده یا مبتنی بر تجربه شده هاست و روبه سوی بیگانه دارد و به تعبیری رسوب زده است، توان حل مسائل جدید و #ایده_پردازی_جسورانه را ندارد.
6⃣امیدوار بودن هم از مهمترین ویژگی هایی است که نه فقط در شعار بلکه در آینده پژوهی و سیاست گذاری باید عنصر امید و نگاه روشن را جانمایی کرد. شخصیت و تفکر #امیدوار در برابر بیگانه زانو خم نمی کند و بدون هراس از دشمن و مطابق قانون و آرمان های انقلاب عمل می کند. همیشه در راس کار و بالادست تصمیمات است. نه اینکه از طرفی #صبح_جمعه از مسائل باخبر شود و از طرفی زیر باران، ژست خدمت گرفته و علی رغم تذکرات دیگران تشکیل جلسه هیات دولت دهد.
🔷فاکتورهایی که مخالف پوپولیسم در ارتباط با مردم و رادیکالیسم و کج خلقی در ارتباط با جوانان و توانمندی های داخلی است. در تعارض اساسی با لیبرالیسم در نسبت با آرمان ها و مبانی انقلاب و تلورانس و تسامح در نسبت با ارزش ها و عدالتخواهی است. نظریه انتخاب، زاویه جدی با ساختارهای سوژه تلف کن و هرز رفتن استعدادها در پیچ و خم بروکراسی ها دارد.
🔹امیدواریم که با #درونی_سازی این فاکتورها در فرهنگ اجتماعی و عینیت یافتن این تئوری در صحنه کنش سیاسی، دولتی انقلابی و کارآمد را شاهد باشیم که با انگیزه، بابرنامه و جسور و امیدآفرین بوده و ایران اسلامی را به قله های تمدن اسلامی نزدیک تر نماید.
✍علیرضامحمدلو
🆔 @andisheengelabi
🔰 در مَنار می خوانید:
🗒 رفراندوم لازم نیست، اصلح لازم است
✍ به قلم سرکار خانم #زهرا_نجاتی،طلبه و مبلغه حوزه علمیه [#عضو_تحریربه_مَنار]
#یادداشت
#روز_جمهوری_اسلامی
#رفراندوم
🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
🔰 در مَنار می خوانید: 🗒 رفراندوم لازم نیست، اصلح لازم است ✍ به قلم سرکار خانم #زهرا_نجاتی،طلبه و
🗒 رفراندوم لازم نیست،اصلح لازم است
✍ #زهرا_نجاتی،طلبه و مبلغه حوزه علمیه [#عضو_تحریریه_مَنار]
مشروعیت سیاسی به معنای «شرعی بودن» و «مطابق شریعت» نیست. بلکه مشروعیت ویژگی یک نظام است که حکومت بهواسطه آن ویژگی حکمرانی خود را برحق و قانونی میداند و مردم نیز فرمانبرداری از آن را وظیفه خود میداند. (پرسشها و پاسخها، ص 10. ولایتفقیه و حکومت اسلامی در منظر امام خمینی ص 91)
این تفکر، مبنای اصلی انقلابی است که در سال ۱۳۵۷, به پیروزی رسید و در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، با تأیید ۹۸/۲ مردم ادامه پیدا کرد.
در همان سال این شائبه وجود داشت که وقتی مردم قائل به انقلاب اسلامی هستند، این #رفراندوم به چه علت شکل میگیرد؟
اما حضرت امام _رضوانالله علیه_ بهعنوان تئوریسین اصلی انقلاب و رهبری ولیفقیه، تأکید بر لزوم این رأیگیری میکنند.
اما آیا این سخن که نسل قبلی انتخابی کردند و اکنون عدهای آن را قبول ندارند، درست است یا نه؟ آیا باید دوباره رفراندوم اتفاق بیفتد؟
بهطورمعمول انقلابهای دنیا بر هر اساسی که شکل گرفتند، سالهای بعد، رفراندوم تکرار نشده است. این در حالی است که همهساله در ایران در رویدادهای مختلفی مردم بر مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی #ولایت_فقیه، صحه میگذارند.
هرچند در مقایسه آماری دورههای برگزارشده #انتخابات از ابتدای #انقلاب_اسلامی تاکنون، انتخابات 1388 بالاترین میزان را با 85% مشارکت مردمی به خود اختصاص داده است. و همین امر موجب این شبهه شده که: این مشارکت کمتر، نشاندهندهٔ پشیمانی مردم است.
درحالیکه مشکلات زیادی در سالهای جنگ و پسازآن بر این جامعه تحمیلشده؛ و مردم همواره با راهپیماییهای مانند سالگرد پیروزی انقلاب، رویدادهایی مانند دیدار رهبری با مردم و همچنین انتخابات مختلف، مهر تأیید بر این نظام زدهاند.
در این میان، عواملی ازایندست ممکن است باعث عدم مشارکت حداکثری در سالهای اخیر باشد:
۱/پاشیدن گرد ناامیدی توسط رسانههای خائن و عوامل داخلی و خارجی.
۲/دشمنی از راه سیاه نمایی در محصولات نمایشی و نوشتاری،
۳/عدم انجام خدمت شایسته توسط مسئولینی که با رأی مردم در مناصب مختلف، جای گرفتهاند.
۴/عدم پشتیبانی صحیح از تولیدکنندگان در اوضاع آشفتهٔ تحریم.
۵/برطرف نکردن موانع تولید
۶/ ایجاد تورم و گرانی،
۷/پرداختن به حواشی
گفتنی است منافقین داخلی نیز تمام تلاششان را کردهاند تا با برجستهسازی این موضوعات، روح ناامیدی را بیشازپیش در مردم و جامعه، بدمند.
اما رهبر معزز انقلاب در سخنرانی اخیرشان از لزوم امیدواری وامید آفرینی برای مردم بخصوص جوانان سخن گفتند.
ایشان مانند تمام این چهلویک سال، با تأکید بر لزوم حل مشکلات توسط مسئولین برطرف کردن مشکلات معیشتی و تولیدی مردم، تلاش در جبهه مخالف یعنی برانگیختن روح امید و نشاط و برشماری ثمرات این انقلاب اسلامی و تلاش برای روی کار آمدن نیروهای انقلابی را بهترین راهکار از سوی #افسران_جنگ_نرم دانستند. و از مردم خواستند در انتخابات پیش رو، مسئولینی انتخاب کنند که با خدمت جهادی، انگیزهای قوی و بصیرت بالا، بتوانند زندگی اقتصادی مردم را رونق ببخشند؛ و موجب رشد نهال امید، در دل مردم نسبت به انقلاب و نظام باشند.
نظام اسلامیای که سالهاست بر مبنای جمهوریت، مشروع شده و بر اساس حکومت ولیفقیه، از هواهای نفسانی به دور خواهد ماند.
#یادداشت
#روز_جمهوری_اسلامی
#خبرگزاری_رسا
🌐 همچنین می توانید متن کامل یادداشت را در خبرگزاری رسا بخوانید.
🆔@manaar_ir
💠 در مَنار می خوانید:
📋 رفاهِ جمهور و رفعِ تبعیض، شرط تداوم جمهوریت
✍ به قلم محمد هادی سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام[#سردبیر_مَنار]
#یادداشت
#روز_جمهوری_اسلامی
#نه_به_تبعیض
🆔@manaar_ir