eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
335 عکس
103 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖شعار «زن، زندگی، آزادی» [۱].آنان که امروز شعار «زن، زندگی، آزادی» را سرمی‌دهند، قصد دارند مضامین‌ عالی و الهی این مفاهیم را با سیاستهای کثیف خود آلوده کنند و لطیف‌ترین مخلوق هستی را به رذالت کشانده، «بی‌هویت» کنند؛ همان صاحبان زر و زور هستند که سالیان قبل با شعار «فمینیسم و حمایت از حقوق زنان» به میدان آمدند. با سیاستِ «حذف خانواده» و «بی هویت کردن زن» و باشعار «تساوی جنسی زن و مرد» نقش مادری و همسری را محدود کنندهٔ زن معرفی کردند، تا با دورکردن زنها از کانون خانواده ضربه اساسی به بنیان آن وارد کنند. به قول ویل دورانت؛ «انقلاب صنعتی در اروپا باعث خارج شدن اجباریِ زن‌ها از خانه‌ها و گسستِ آنها از معنویت شد.» [۲]. در پی همان سیاست پلید، امروز هم زنان جامعه را با تحریف شعار «زن، زندگی، آزادی» به سمت زندگی بدون قانون و آزادی بی‌حد و مرز می‌کشانند و با نگاه ابزاری به او، به دنبال آزاد کردن روابط جنسی هستند تا درسایه تشکیل «جامعه جنسی»، باشعار «حق تسلط کامل زن بر بدن خودش»، «حقِ سقط جنین» را به عنوان حقِ طبیعی برای او معرفی کنند تا از این طریق؛ کاهش زادوولد، ازدواج و افزایش طلاق را رقم بزنند. در گامی دیگر؛ با ترویج طرح شعار «زنان بدون مرد»، آنان را وارد گردونه کسب قدرت سیاسی و اقتصادی و رقابت در همه زمینه‌ها با مردها خواهند کرد و به این ترتیب با فروپاشی «هویت خانواده» وتشکیل جامعه جنسی، «هویت زن» نیز تخریب خواهد شد. [۳].در حقیقت آنها که با سردادن شعار حق آزادی و زندگی برای زن، او را از کانون گرم خانواده به خیابانها کشاندند و این «مفاهیم غنی» را آلوده ساختند، از زنان به عنوان کالای مصرفیِ ارزان و در دسترس برای امور سیاسی و اقتصادی همچون تبلیغات، سوء‌استفاده کرده به عنوان «برده‌های جنسی» برای رسیدن به اهداف خود بهره‌کشی می‌کنند، تا به خیال خام خود «جامعه جنسی» را به جای «جامعه الهی» بنشانند. همان‌طور که امروز در دنیای غرب، زنان را در فروشگاههای خاصی به همین منظور به عنوان «برده جنسی» مانند یک کالا قیمت گذاری کرده، به فروش می‌گذارند ودر این شرایط دیگر چیزی از «انسانیت، هویت و استقلال زنانه» باقی نخواهد ماند. [۴].این در حالی است که طبق آموزه های اسلام در جامعه الهی، زن و مرد دو مخلوق پروردگار هستند و «آزادی» به عنوان یک عطیه الهی، اما در چارچوب قانون حق طبیعی آنهاست. همچنین با توجه به مناسباتی که در خلقت هر یک از آنها قرار داده شده حقوق و تکالیفی نیز به عهده دارند و ازدواج و بهره بردن از «لذت مادری» برای زن یک موهبت الهی به‌شمار می‌رود، که در راستای تکامل خلقت او عطاشده، تا به وسیله آن به کمال دست یابد. در حقیقت؛ «معنویت» حلقهٔ مفقودهٔ شعار امروز «زن، زندگی، آزادی» می‌باشد، که در آموزه‌های دینی به آن اهمیت داده شده و مایه رشد و سعادت زن و خانواده خواهد بود و در سایه همین آموزه‌هاست، که زن مسلمان طعم آزادی را خواهد چشید. با این وصف، شعار اعتقادی و عملی زنان مسلمان در جامعه الهی این ذکر شریف خواهد بود که: «اِلهی اِستَعمَلنی لَما خَلَقتَنی لَه خداوندا مرا خرج کاری کن که مرا به خاطر آن آفریدی...» ✍ آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 خواصِ گمنام [۱]. هر چیزی، خاصیتی دارد. به طور مثال آب برای رفع عطش و آتش برای گرم کردن. این‌ها خاصیت آب و آتش‌اند. آدم‌ها هم خاصیت دارند. خاصیت آدم‌ها به این است که وظیفه‌شان را خوب انجام دهند. آن‌که در جامعه شهرت دارد به همان‌اندازه در جامعه اثرگذار است. به این‌گونه آدم‌ها می‌گویند «خواص». «خواص» می توانند روی انحراف و هدایت مردم اثرگذار باشند. بزرگ‌ترین گناه انسان‌های ممتاز و سرشناس، این است که اگر انحرافی از آن‌ها سر بزند، انحراف‌شان موجب انحراف بسیاری از مردم می شود. اگرخاصیت «خواص» از دست برود جامعه نابود می شود. [۲]. افراد جامعه به دودسته تقسیم می شوند. «خواص» و «عوام». خواص نیز به دو گروه تقسیم می شوند. «خواص جبهه حق» و «خواص جبهه باطل». مثل حق و باطل، مثل آب و کف روی آب است. کف روی آب چهار خصوصیت دارد؛ الف) کف روی آب، دیده می‌شود و تجلی دارد ولی اصل، آب زیر آن است. ب) حرکت کف آب از حرکت آب است. ج) کف از بین می رود ولی آب می‌ماند. د) کف روی آب چون نفعی ندارد نمی‌ماند. خواص جبهه حق اگر درست و به موقع عمل کنند، حق تبیین می شود. ولی اگر دیر بفهمند و دیر عمل کنند و یا لذت‌های دنیوی را بر تکلیف دینی ترجیح دهند، حق به انحراف کشیده می شود و باعث متضرر شدن جبهه حق می‌شوند. خواص جبهه باطل هم که به دنبال دنیا طلبی، اعتبار اجتماعی، شایعه پراکنی و تفرقه هستند.  [۳]. «خواص و نخبگان جامعه» در افکار و رفتار مردم چگونه تاثیر می‌گذارند؟ خواص با نفوذ کلام خود که در اثر فرهنگ آن جامعه شکل گرفته، می توانند اثر‌گذار باشند. قبل از اسلام بین اعراب معیار و ملاک افراد تاثیر‌گذار «سخنوری، شاعری و خطیب بودن» بود. آن‌ها بدین وسیله مرجعیتی بین مردم پیدا می‌کردند و مردم به آن‌ها احترام می‌گذاشتند. یا کسی که «شجاعت» زیادی داشت و در جنگ های سخت دوران جاهلیت از خود «تهور» نشان داده بود و یا «شیوخ و رؤسای قبایل» که از افراد تاثیرگذار بودند و عوام از آن ها خط می‌گرفتند. نقش این «شیوخ و رؤسای قبایل» به قدری زیاد بود که وقتی بعضی از آن‌ها دین اسلام را نپذیرفتند مردم هم به تبعیت از آن‌ها به اسلام ایمان نیاوردند. بنابراین فرهنگ «خواص» بستگی به «معیار و ملاک» های آن جامعه دارد. ۴] دوران لغزش «خواص طرفدار حق» نزدیک به یک دهه بعد از رحلت رسول الله(صلی‌الله علیه وآله و سلم) شروع شد و دشواری‌های دوران حضرت امیر المومنین (علیه السلام) را به وجود آوردند.خیلی از ارزشها عوض شد و معیارها تغییر پیدا کرد. جامعه آلوده به «مادیات و شهوات» شده بود. اکثر «خواص» دنیا را بر آخرت ترجیح دادند. بنابراین امام حسن(علیه‌السلام) نیز نتوانست بیش از شش ماه دوام بیاورد. در زمان امام حسین(علیه‌السلام) هم «خواص طرفدار حق» با بی عملی های خود، امام زمان‌شان را یاری نکردند. در چنین موقعیتی افرادی در جامعه «مرجعیت» پیدا کردند و جامعه را به انحراف ‌کشاندند. ارزش‌ها در چنین جامعه‌ای تغییر کرد و عوام به تبعیت از خواص بی بصیرت به جنگ سبط پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) برخاستند و واقعه عاشورا را رقم زدند. ۵] امام حسین (علیه‌السلام) قبل از حرکت به سمت کوفه، عموم مردم را در مکه مورد خطاب قرار دادند. سخنان امام دو تلقی داشت. یکی این که «خواص» افرادی هستند که دارای مسئولیتند. مانند عالمان و علمای جامعه، طبقه خاصی از مردم که به طور عموم، دارای «علم و نفوذی» هستند. این‌ها به عنوان «خواص» مطرح می‌شوند. تلقی دیگر از سخنان امام حسین(علیه السلام) این است که «خواص» افرادی هستند که موضع را تشخیص می‌دهند و می توانند اثرگذار باشند، حتی اگر درجامعه مسئولیتی نداشته باشند یا دارای جایگاهی نباشند. این ها را «خواص بی‌نام‌ونشان» خواندند. [۶]. هر زمان فتنه ای در کشور پدیدار می شود یکسری از «خواص» با سکوتشان و با بی عملگی از گردونه انقلاب خارج می شوند. ولی آن‌هایی که همیشه در صحنه‌اند و اقدام به موقع دارند، «مردم با بصیرت» هستند. در بزنگاه‌ها مردم جرأت به خرج می‌دهند و این جرأت به طبقه خاص هم سرایت می‌کند. انقلاب را از خطرات همین توده‌های «بصیر» و «آگاه جامع» که جزوه «خواص بی‌نام‌و‌نشان» هستند حفظ کردند. آیت الله خامنه ای در مورد این خواص این‌طور فرمودند: «خواص قشر خاصی نیستند. بین خواص و کنار افراد با سواد، آدمهای بیسواد هم هستند. آدمهایی که می‌فهمند در آن موقعیت چکار ‌کنند. از روی تصمیم‌گیری و تشخیص عمل می‌کنند؛ گرچه درس نخوانده، به مدرسه نرفته و مدرک ندارد و لباس روحانی نپوشیده است. به‌هرحال، نسبت به قضایا از فهم برخوردار است».(بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (صلی‌الله علیه و آله) ۱۳۷۵/۳/۲۰) 📝 ادامه دارد... ✍ مخدره چمن‌خواه @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
نوشته‌های انقلابی
#یادداشت #جنگِ‌نرمِ‌سخت 🔖 خواصِ گمنام [۱]. هر چیزی، خاصیتی دارد. به طور مثال آب برای رفع عطش و آتش
📝 ادامه مطلب... [۷]. خیلی از جاها «خواص» بی بصیرت ضربات جبران ناپذیر را بر بدنه انقلاب وارد کردند. بر اثر سیاست‌های غلطی که اعمال شد و کوتاهی‌هایی که صورت گرفت. ولی مردم با همه وجود پای انقلاب ایستادند. «مردم هوشمند ایران»، دست‌های پنهان دشمن را حس می‌کنند و می‌فهمند. و با تمام مشکلات اقتصادی ومعیشتی، پای انقلاب ایستادند. آن‌ها در فتنه سال ۱۳۸۸،خوش درخشیدند و نه دی را بپا کردند. همچنین در فتنه آبان ۱۳۹۸ به میدان آمدند و فتنه را با درایت خاموش کردند. در آشوب‌های اواخر شهریور سال ۱۴۰۱ هم حماسه ی دیگری در سوم مهر آفریدند. آن‌ها می‌دانند این فتنه‌ها، سرانجامی جز شکست و رسوایی ندارد. مردم قدرتمند و فهیم ایران با حمایت «امام جامعه و نظام جمهوری اسلامی» فتنه دشمنان را نقش بر آب کردند. جمهوری اسلامی ایران همچنان افتخار راه خود را ادامه خواهد داد. ولی سکوت بعضی از «خواص» منفعت‌طلب در حافظه این ملت ثبت خواهد شد. ✍ مخدره چمن‌خواه @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
AudioCutter_شب‌دهم.مردم‌وقیام‌‌درمکتب‌امام‌حسین‌علیه‌السلام(2)(1).mp3
529.8K
👈 تو در نقشۀ ولیّ‌جامعه هستی؟ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✨ن وَالْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨ 🌷⚠فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير⚠🌷 سورة هود، الآية ١١٢ «پس تو چنان که مأموری استقامت و پایداری کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کند نیز پایدار باشد، و (هیچ از حدود الهی) تجاوز نکنید که خدا به هر چه شما می‌کنید بصیر و داناست.» به کانال نوشته‌های انقلابی بپیوندید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
🔖 حجاب اولویت است!!! 🔸رهبرانقلاب:«زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده، اینها دلشان پر است...»(۶مرداد۱۴۰۱) [۱]. با پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی احساس خطر کرد، و از ظهور اسلام انقلابی نسبت به تمدن مادی غرب نگران شد. بنابراین در طول ۴۳سال برای از بین بردن این حکومت الهی به انواع ترفندها متوسل شده است مانند؛ تحریم، کودتا، تجزیه‌طلبی، به‌راه انداختن جنگ تحمیلی، اشاعه‌ی فرهنگ غرب...و همواره دچار شکست‌های فراوان شده، و این بار غرب، حجاب را بهانه کرده و آن را لبه‌ی درگیری تمدنی خود با اسلام قرار داده است تا شاید بتواند ایران قوی را از پای درآورد. [۲]. حجاب تاج بندگی زن مسلمان است، و به همین خاطر است که «حجاب» اولویت دستگاه کفر شده است. استکبار به خوبی دریافته، که همه‌ی هستی و هویت زن مسلمان ایرانی در همین نقطه متمرکز و آن را محل منازعه بین اسلام و کفر بنا نهاده است تا به راحتی بتواند دژ مستحکم ایران اسلامی را درهم شکند، چرا که حجاب بزرگترین دارایی و ثروت زنان این سرزمین است. و می‌داند که اگر این ثروت مورد دستبرد واقع شود راهی برای فتح ایران اسلامی پیدا کرده است. [۳]. چه بسا حجاب اولین خاکریز اسلام باشد، که آن نقطه‌ی هویت مستقل فرهنگی زن است، بنابراین فروپاشی هویت زن و خانواده، فروپاشی فرهنگ اسلامی را دربر خواهد داشت. بنابراین حمله‌ی شدید دشمن به اولین سنگری که می‌تواند سقوط فرهنگ انقلابی را در‌ پی داشته باشد، بسیار منطقی است. بنابراین سعی در به چالش کشیدن حیاء و حجاب نموده و از شعارهایی که انبیاء سر داده‌اند مانند «آزادی» سوءاستفاده کرده تا با این کلماتِ زیبای الهی به اهداف شوم خود برسند. از این‌رو می‌بایست از این سنگر و خاکریز محافظت شود تا ربایش هویت‌ از بانوان عزیزمان توسط دشمنان به شکست بیانجامد. [۴]. عزیزان حجاب برای ما اولویت دارد، چون ایران قوی اولویت دارد، چون حفظ نظام اسلامی، پاسداری از خون شهیدان، حفظ آرمانهای انقلاب، ادامه‌ی مسیر ظهور، ایجاد تمدن نوین اسلامی....و چون برافراشته نگه داشتن پرچم توحید اولویت دارد. به‌قول ظریفِ نکته سنجی که می‌گفت؛ این روزها که باد مخالف زیاد می‌وزد به یاد شهیدان، چادرت را محکم‌تر بگیر بانو. ✍کبرا خالقی @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 فردا، خیلی دیر است... آن دختران و زنانی که به «بهانهٔ اعتراض به حجاب اجباری»، امروز شال و روسری از سر برداشته‌اند؛ آنان که به نام همدردی، آغوش رایگان تقدیم ‌می‌کنند، بدانند این پایان کار حجاب در ایران اسلامی نیست. امروز به بهانهٔ اعتراض به حجاب، بی‌روسری شدید و فردا بی‌عفت و برهنه و... 🇮🇷بدانید! مادران نجیب، عفیف، صبور و باهویت ایران اسلامی از نسل مادران انقلابند. همانها که دیروز سربازان خمینی را تربیت کردند، تا «نهال انقلاب» را با خونشان آبیاری کنند تا درخت تنومند انقلاب ریشه کند، امروز سربازان امام خامنه‌ای را در گهواره‌ها می‌پرورانند تا «کسی حتی خیالِ کندنِ درخت انقلاب را در سر نپروراند.» 🇮🇷آری! سربازان ایران مقتدر را از گهواره‌ها درس شجاعت وشهادت آموختند تا فردا روز که گرگهای طماع و حریص به برهنگی شما، شرفتان را نشانه رفتند؛ به دفاع از ناموس وطن، برای ایران مقتدر بایستند. 🇮🇷یقین بدانید! هم اینان که امروز شما را «به بهانهٔ، نه به حجاب اجباری»، بی‌روسری و بی‌هویت کرده به خیابانها کشاندند، فردا شما را برهنه و هرزه می‌کنند تا ... 🇮🇷پس دخترم، خواهرم! برای دفاع از شرف و حفظ هویتت، امروز به هوش باش وخودت را بازیچهٔ دستِ عمالِ فساد قرار نده، که فردا خیلی دیر است! ✍ آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht کانال نوشته‌های انقلابی
🔷 دیکتاتورِ عصر جدید دیکتاتور کیست؟ مجازی است یا واقعی؟ آیا هر کنشگری، قابلیت دیکتاتورشدن را دارد؟ باید بدانیم که، دیکتاتورها مخرج مشترک‌های جالبی دارند: ۱. قادر نیستند‌ حرف مخالف را بشنوند. ۲. کاربرد واژگان را تغییر می‌دهند. ۳. به غیر همفکر، کاملا بی‌اعتمادند و به همفکر مشکوک! ۴. میل شدید به تحسین و شناخته‌شدگی دارند. ۵. خود را حتی فراتر از قانون خودشان می‌دانند. در مقایسۀ مشخصات دیکتاتورها با شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که تمام موارد فوق بر آن صدق می‌کند؛ از یک سو، عکس حاج‌قاسم را برنمی‌تابند، حساب‌های کاربری انقلابیون را حذف می‌کنند؛ اما در آنِ واحد، اجازۀ تولید فیک نیوز و هزاران حساب‌ جعلی با محوریت ترویج خشونت را می‌دهند. برای دیده‌شدنِ آنچه که می‌پسندند، آن را وایرال می‌کنند و به راحتی مَجاز را لباسِ حقیقت می‌پوشانند. اما قلعهٔ دیکتاتورهای مجازی در دنیای کنونی سست‌تر از آن است که حتی تابِ طوفان در فنجان را داشته باشد. پایان دیکتاتوری شبکهٔ اجتماعی، آمدن به عرصهٔ میدان است؛ با وجود در اوج اقتداربودن، فیو و ریت‌خوردن ۳۰۰هزارتایی در حباب ساختگی خود، در میدانِ عمل، علی رغم تمام پول‌پاشی‌ها و تبلیغات، جمع‌آوری اتوبوسی سیاه، سفید، ایرانی، اوکراینی و...، نه تنها از جذب ۲ درصدی هواداران خود عاجز ماندند بلکه از یک هیئت امام حسین (علیه‌السلام) در تهران هم، عقب هستند. این فرق اساسی، میان امتِ ذیلِ پرچمِ حریمِ آلُ الله با دیکتاتورهایی است که حتی پرچمِ مشترک برای مانور خود ندارند و چه بهتر است که با سامان‌دهی به فضای مجازی، ذهن‌ها و دل‌ها از چنگال این دیکتاتورهای عصرِ جدید، رها شوند. ✍ نساء خلیلی @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا