eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
866 عکس
210 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ستایش خدایی را که تصاویر و صداها از اوست... ___ پ.ن؛ کلیپی که سه سال برای تولید آن زمان گذاشته اند... __ @soha_olom_ensani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁦⁦شریعتی یک آغازگر بود، در این شک نباید کرد. او آغازگر طرح اسلام با زبان فرهنگ جدید نسل بود. ⁦♦️⁩قبل از او بسیاری بودند که مترقی اسلام را آنچنان که او فهمیده بود فهمیده بودند. بودند کسانی اما هیچکدام این موفقیت را پیدا نکردند که آنچه را فهمیده بودند در قالب ها و تغییراتی که برای نسل امروز ما و یا بهتر بگویم نسل آن روز شریعتی، نسلی که مخاطبین را تشکیل می داد گیرایی داشته باشد مطرح کنند. موفق نشده بودند به زبان آنها این حقایق را بیان کنند. جوری که برای آنها قابل فهم باشد این مسایل را بگویند. ⁦♦️⁩به معنای درست کلمه شریعتی یک مرحله بود، مرحله بعدی این است که بیاییم آن مسایلی را که شریعتی با استفاده از آشنایی های خودش با اسلام فهمیده بود و ارایه داده بود با اساسی مکتب اسلام بیامیزیم و منطبق کنیم. گفت و گوی مجله سروش شماره 102 ، خرداد 1360 _ 💠 @soha_olom_ensani
ای تکیه گاه و پناه زیباترین لحظه‌های پر عصمت و پر شکوه.... ____ @soha_olom_ensani
من نمی دانستم معنیِ «هرگز» را تو چرا بازنگشتی دیگر؟ آه ای واژه ی شوم خو نکرده ست دلم با تو هنوز من پس از این همه سال چشم دارم در راه که بیایند عزیزانم، آه @soha_olom_ensani
بگذارید بگویند مملکت آخوند هاست. اگر در یک میلیون احتمال ، یک احتمال ما بدهیم که حیثیت اسلام با بودن فلان آدم یا فلان قشر در خطر است، ما ماموریم که جلویش را بگیریم تا آن قدری که میتوانیم. هرچه میخواهند به ما بگویند، بگویند که کشور ملایان، حکومت آخوندیسم و از این حرف هایی که میزنند. و البته این هم یک حربه است برای اینکه ما را از میدان به در کنند.
با ذبح شرعی گوشت خرگوش حلال نمیشود
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
با ذبح شرعی گوشت خرگوش حلال نمیشود
به همه‌ی شغل‌ها فکر می‌کنم، به بعضی‌ شغل‌ها بیشتر، این‌همانی می‌کنم، بعد می‌گویم اگر من بودم...معمولا هم به نتیجه‌ای نمی‌رسم، چون هیچ وقت نعل به نعل و دقیق این‌همانی اتفاق نمی‌افتد، از لحظه‌ی دیدار اول با این ویدئو خواستم این‌همانی کنم، با مادر امتحان کردم نشد چون مادر نیستم، با دختر توی ون هم چیزی در نیامد الا کمی گریه وحشت و احتمالا فکر کردن به چندساعت دیگری که دارو و مراقبتم نیست، ولی به راننده ون فکر کردم، به اینکه مثلا فامیلی‌اش سرکار الف بوده، رفته دختر را پیاده کرده، گزارشش را نوشته و دوباره برگشته سر پست، بعد هم ساعت اداری تمام شده و آمده خانه، دکمه‌های جمپرش را وا کرده، فانسقه‌اش را باز کرده و‌ وقتی همسرش پرسیده چه خبر گفته سلامتی!!! سلامتی؟ گفته سلامتی ولی توی کله‌اش اکو شده دخترم مریضه...توی دقایق قبل از خواب که روزش را مرور می‌کرده به چه نتیجه‌ای رسیده؟ این روزها که این ویدئو وایرال شده چه در کله‌اش می‌گذرد؟، اینکه بازرسی صدایش کرده چه حالی داشته؟ گشت ارشاد اشکال اساسی و‌ بنیادی دارد، آن سالهایی که مترو بودم جلسه‌ای داشتیم که: «چکار کنیم مردم هل ندهند روی پله برقی ندوند وارد واگن بانوان نشوند، به سالمندان جا بدهند» هرکسی طرحی گفت از تیزر و پوستر و... و حقیر عرض کردم : دوسه تا قطار بخریم... برای بار هزارم ...جناب جمهوری اسلامی ، از معمولی ترین مسائل ابربحران نساز ... یک همچین رفتارهایی را به حساب سرکار الف و استوار ب و گروهبان پ نمی نویسند این رفتار مستقیم پای تو‌ نوشته می‌شود، شخص معنا ندارد. شما می‌گویید توبیخشان می‌کنیم، من عرض می‌کنم ذبح شرعی گوشت خرگوش را حلال نمی‌کند. این خیلی مساله ساده‌ایست، به خدا با این فرمان که میروی مردم دیگر برای پلیسشان تب نمی‌کنند و طبیعی است که پلیس هم برای مردمش نمیرد... با این فرمان خانواده‌ها توی بوستانها شب نمی‌گویند: خدارا شکر پلیس هست تا دو شب بمانیم، میگویند اوه اوه بریم ماموربازاره...اصلا گیریم کل ماجرا دروغ، زن پیازداغ زیاد کرده، نفوذی بوده، پول گرفته، قبول؟؟ از این بالاتر؟ مهم این چندثانیه ویدئو ست، مهم روایت اول است، هزارتا سند و‌ مصاحبه و لینک و توجیه بیار نمی‌توانی ذهنیت مردم را عوض کنی. من دیگر از چیزی تعجب نمی‌کنم ...من دیگر نای فریاد زدن ندارم، رمقش را ندارم...خانه آتش گرفته و من دست خالی ام، جان داشته باشم بیست‌تا سطل آب پر کنم بریزم به خیال خاموشی... وقتی نمی‌شود، با همان آتش چوب مبل سوخته سیگاری می‌گیرانم و زل می‌زنم به سوختن خانه‌ام... پ‌ن: این مردم عیال خدایند... حامد عسگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه امر به معروف های ما در اطراف دکمه لباس مردم بوده است. ما جاهل ها بهتر است امر به معروف نکنیم. @ensani_islami
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
#نه_به_حجاب_سیاسی
به جهت نبود وقت و حوصله نویسنده و خواننده کوتاه میگویم: - مشکل حجاب یک مسئله در درجه اول فرهنگی است. صد افسوس مانند هزاران مسئله دیگر ایران، حجاب ناموس احزاب سیاسی و باند بازی های قدرت گشته و اینک مسئله به کل تبدیل به دو قطبی بین احزاب شده .اینکه میگویم مسئله به جای مدل فرهنگی سیاسی گشته است سیاستش هم به معنی اصولی و علمی ان نیست بلکه سیاست در مبتذل ترین نوع ممکن است صریح تر بگویم احزاب سیاسی حجاب را بازیچه قرارداده اند. - مسئله اصلی جامعه بحث عفت است نه حجاب. حجاب ظاهر است اما عفت روح است. پدیدار شدن مسئله حجاب استایل یا چادری های بدحجاب خروجی ترویج حجاب بدون روح عفت حاکم بر آن بود. - حجاب در درجه اول یک مسئله حاکمیتی است. حاکمیت اساسا در چهل سال گذشته برنامه فرهنگی متناسبی برای نگاه به این مسئله بمانند هزاران مسائل دیگر نداشته. و مشکلات اقتصادی شدید امروزه و مشکلات فرهنگی دیگر مواجه با این امر را سخت تر کرده است. - اگر مقام معظم رهبری در مورد حجاب سخنرانی های مفصلی کرده است که قطعا کرده باید نظر او را در نظام فرهنگی اندیشه خود او توضیح دهیم نه اینکه رهبر و ولی را هم مصادره به مطلوب نماییم. در نظام فکری ولی فقیه مشکل اصلی بد حجاب نیست بدحجابی است! مبارزه با دختری که بدحجاب است مشکل بدحجابی را حل نمیکند. ریشه مشکل در هزاران ارگان ضد فرهنگی فعال مغرض و یا جاهل است که این فرهنگ را در جامعه دارد پمپاژ میکند. ایجاد این دوقطبی بین بد حجاب و محجبه تاثیرش کمتر از بدحجابیست؟ چه بگویم.... - معنی امر به معروف و نهی از منکر مظلوم ترین یا جزء مظلوم ترین گزاره های دینی است. بدون هیچ گونه کار عمیق دینی بر روی آن به سطحی ترین نوع در حال اجرا در جامعه است. به قول شهید مطهری بهتر است ما جاهل ها امر به معروف هم نکنیم وقتی اصلا نمیدانیم معروف چیست و چگونه باید ترویجش کرد. - کاش بنشینیم و به حال فرهنگ گریه کنیم و آه بکشیم. که این دعوا یک پیکر بی جان بر روی دست ما باقی میگذارد که آن فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست. __ @ensani_islami