🔴 سردار نقدی: معاونت هماهنگ کننده سپاه چندی پیش فرموده بودید؛
انتقام قطعی است و بارها گفته شده است و هیچ شکی در آن نیست...
به دوستان در #اصفهان گفتم گزها را آماده کنند،
❤️🖤❤️🖤❤️🖤❤️🖤
سردار نقدی مردم اصفهان بجای گز اصفهان، امروز باید #حلوا و شربت شهادت توزیع کنند.
حیف از #حاج_قاسم ، مرد بود قولش❗️
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ توصیههای دفاعی و امنیتی الگوی پیشرفت/ امشب ساعت ۲۰
https://virasty.com/Islam1357/1727526543327771928
#لبنان
#مناطق_جغرافیایی_ظهور
#ترمیم_پدافند_غیر_عامل_کشور
https://eitaa.com/olgou4
#پُرخوری
🌸﷽🌸
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرمایند :
اشباع کردن شکم و پرخوري، #بيماريها را بسيار مي کند.
قَالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : اَلشِّبَعُ يُكْثِرُ اَلْأَدْوَاءَ .
📚غرر الحکم و درر الکلم ج۱ ص۵۱
─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
https://eitaa.com/erisonteb
─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎄روش صحیح قلمه زدن از درخت انجیر و خیلی از درختان اینطوریه!
این روش ،درختی مانند درخت مادر تولید میشود .
کشاورزی نوین و خلاقانه
🌸﷽🌸
رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمودند:
هر كس به صورت خود #گلاب بپاشد، در آن روز #پريشانی و بدحالی به او نمیرسد ، هنگام ماليدن گلاب بر صورت ودستها، حمد وثناى خدا را گويد وبر #محمّد وآل محمّد صلوات بفرستد.
📚مکارم الاخلاق، ص۴۴_۴۵
─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
https://eitaa.com/erisonteb
─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️سید مقاومت را کشتند! برای چه مجلس عزا میگیرید؟
📌حرف های مهم حجت الاسلام قاسمیان درباره #مطالبه_مردمی و مقابله با منافقینی که از #تله_جنگ صحبت میکنند
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
♨️پویش مردمی کمک به مردم مظلوم و مقاوم غزه و لبنان
📌برای این کار میتوانید با استفاده از لینک ذیل وارد سایت دفتر رهبر معظم انقلاب شوید:
https://www.leader.ir/fa/monies
📌قسمت «وجوهات» را انتخاب کنید و سپس در قسمت «بابت»، آخرین آیتم یعنی بخش «کمک ها» را علامت بزنید و پس از انتخاب گزینه های مدنظر، فرایند پرداخت را تکمیل فرمایید.
@erisonteb
@erisonteb
@erisonteb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ خیلی مهم!!!
بر همه عزیزان فرض است انتشار دهند
💚 گواراترین غذای زمستان چیست!؟
وليد بن صبيح گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:
در زمستان، چه چيزى به خانوادهات مىخورانى؟
گفتم: گوشت! هرگاه گوشت نباشد!؟
روغن زيتون و روغن (حیوانی).
فرمود: چه چيزى تو را از غذاى «كركور» [کوکب]- يعنى «سهتايى»- بازمىدارد؟! زيرا آن گواراترين غذا در بدن است.
وليد گويد: يكى از ياران به من خبر داد كه غذاى «سهتايى» غذايى است كه از يك پيمانه برنج، يك پيمانه نخود و يك پيمانه باقلا - و يا غير آن از حبوبات ديگر - تهيه مىشود كه همگى را مىكوبند و مىپزند.
۲ - راوى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:
غذاى تلبين قلب اندوهگين را از اندوه پاك مىكند؛ همانطوركه انگشتان، عرق را از پيشانى پاك مىكنند.
۳ - راوى گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:
پيامبر صلّى اللّه عليه و اله فرمود: اگر چيزى از مرگ كفايت مىنمود، بهطور قطع غذاى تلبينه بود.
عرض شد: اى پيامبر! غذاى تلبينه چيست؟
حضرت سه بار فرمود: «حسو» با شير.
حسو ؛❗️
ظاهرا انواع غذاهایی که شوربا مانند باشه و شُلی داشته باشه یا جویدن نخواهد و... و قابلیت سرکشیدن داشته باشد با واژه "حسو" بهکار میرود.. مانند انواع فرنیها و آشها و سوپها و شورباها و...
تلبینه:❗️
در اینجا، حتما با شير که برترین غذا هستش، باید باشد..
مثل؛ شیربرنجی اصفهانی ها
💚 سبل السلام
متن عربی
(۷۰) باب المثلّثة والإحساء
۷۰ بَابُ الْمُثَلَّثَةِ وَالاْءِحْسَاءِ [۱۰]
۶۹۸ / ۶۹۸. عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ، عَنْ یَحْیَی بْنِ إِبْرَاهِیمَ بْنِ أَبِی الْبِلاَدِ، عَنْ أَبِیهِ، عَنِ الْوَلِیدِ بْنِ صَبِیحٍ، قَالَ:
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: «أَیَّ شَیْءٍ تُطْعِمُ عِیَالَکَ فِی الشِّتَاءِ؟ ».
قُلْتُ: اللَّحْمَ، فَإِذَا [۱۱] لَمْ یَکُنِ اللَّحْمُ، فَالزَّیْتَ وَالسَّمْنَ [۱۲] .
قَالَ: «فَمَا یَمْنَعُکَ عَنْ [۱] هذَا الْکَرْکُورِ [۲] ؛ فَإِنَّهُ أَمْرَأُ [۳] شَیْءٍ فِی الْجَسَدِ [۴] » یَعْنِی الْمُثَلَّثَةَ.
قَالَ: وَأَخْبَرَنِی [۵] بَعْضُ أَصْحَابِنَا أَنَّ الْمُثَلَّثَةَ [۶] یُوءْخَذُ [۷] قَفِیزُ أَرُزٍّ، وَقَفِیزُ حِمَّصٍ، وَقَفِیزُ [۸] بَاقِلّی أَوْ غَیْرِهِ مِنَ الْحُبُوبِ، ثُمَّ یُرَضُّ [۹] جَمِیعاً، وَیُطْبَخُ [۱۰] . [۱۱]
۶۹۹ / ۶۹۹. مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیی، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسی، عَنْ عَلِیِّ بْنِ حَدِیدٍ، عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا:
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام، قَالَ: «إِنَّ التَّلْبِینَ [۱۲] یَجْلُو الْقَلْبَ الْحَزِینَ، کَمَا تَجْلُو [۱۳] الاْءَصَابِعُ الْعَرَقَ مِنَ الْجَبِینِ». [۱۴]
۶ / ۱۴۷
۷۰۰ / ۷۰۰. وَرُوِیَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام، قَالَ: «قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله: لَوْ أَغْنی عَنِ [۱۵] الْمَوْتِ
شَیْءٌ لاَءَغْنَتِ التَّلْبِینَةُ [۱] فَقِیلَ [۲]: یَا رَسُولَ اللّهِ، وَمَا التَّلْبِینَةُ [۳]؟ قَالَ: الْحَسْوُ بِاللَّبَنِ الْحَسْوُ بِاللَّبَنِ، وَکَرَّرَهَا [۴] ثَلاَثاً». [۵]
وَرَوَاهُ سَهْلُ بْنُ زِیَادٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ شَمُّونٍ، عَنِ الاْءَصَمِّ، عَنْ مِسْمَعِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِکِ [۶]، عَنْ أَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام مِثْلَهُ [۷] . [۸]
----------
[۱۰]: ۱۰. قال الطریحی: «المثلّثة: أن یؤخذ قفیز أرز، وقفیز حمّص، وقفیز باقلاّء أو غیره من الحبوب، ثم قُرّز جمیعا وتطبخ، ویسمّی الکرکور». مجمع البحرین، ج ۲، ص ۲۴۱ (ثلث). وقال ابن الأثیر: «الحسوة بالضمّ: الجرعة من الشراب بقدر ما یحسی مرّة واحدة، والحسوة بالفتح: المرّة، وفیه ذکر الحساء، وهو بالفتح والمدّ: طبیخ یتّخذ من دقیق وماء ودهن، وقد یحلّی ویکون دقیقا یحسی». النهایة، ج ۱، ص ۳۸۷ (حسا).
[۱۱]: ۱۱. فی «بن، جد» والوسائل: «و إذا».
[۱۲]: ۱۲. فی «ط، ق، ن، بن، جت، جد» والوسائل: «فالسمن والزیت». وفی المحاسن: «فالسمن فالزیت».
[۱]: ۱. فی «ط، م، بن، جد» والمحاسن: «من».
[۲]: ۲. فی «جد»: «الکرکوز».
[۳]: ۳. فی «ط، ق»: «أمور». وفی «بف، جت» والوافی: «أهون». وفی حاشیة «ن»: «أهوی أنفع». وفی المحاسن: «أصون». والأمرأ: الأسهل والألذّ والأطیب والأنفع. اُنظر: مجمع البحرین، ج ۱، ص ۳۹۱ (مرأ).
[۴]: ۴. فی المحاسن: «للجسد کلّه» بدل «فی الجسد».
[۵]: ۵. فی «ط، م، بن، جد» والوسائل والمحاسن: «أخبرنی» بدون الواو.
[۶]: ۶. فی المحاسن: «یصف المثلّثة قال» بدل «أنّ المثلّثة».
[۷]: ۷. فی «بف» والوافی: «تؤخذ».
[۸]: ۸. فی المحاسن: + «حنطة أو».
[۹]: ۹. فی «بف» والوافی والمحاسن: «ترضّ».
[۱۰]: ۱۰. فی الوافی والمحاسن: «وتطبخ».
[۱۱]: ۱۱. المحاسن، ص ۴۰۴، کتاب المآکل، ح ۱۰۷ الوافی، ج ۱۹، ص ۳۷۳، ح ۱۹۶۰۶ ؛ الوسائل، ج ۲۵، ص ۷۰، ح ۳۱۲۱۱.
[۱۲]: ۱۲. «التلبین»: حساء یعمل من دقیق أو نخالة، وربّما جعل فیها عسل، سمّیت به تشبیها باللبن لبیاضها ورقّتها. النهایة، ج ۴، ص ۲۲۹ (لبن).
[۱۳]: ۱۳. فی «ن، بح»: «یجلو».
[۱۴]: ۱۴. المحاسن، ص ۴۰۵، کتاب المآکل، ح ۱۱۰، عن علیّ بن حدید الوافی، ج ۱۹، ص ۳۵۳، ح ۱۹۵۷۴ ؛ الوسائل، ج ۲۵، ص ۷۱، ح ۳۱۲۱۲.
[۱۵]: ۱۵. فی «ط، بن»: «من».
[۱]: ۱. فی «ط»: «المثلّثة».
[۲]: ۲. فی «ط، ق، ن» والوافی والمحاسن: «قیل».
[۳]: ۳. فی «ط»: «المثلّثة».
[۴]: ۴. فی «ط، ن» والمحاسن: «کرّرها» بدون الواو. وفی «ق، م، جت، جد»: «فکرّرها».
[۵]: ۵. المحاسن، ص ۴۰۵، کتاب المآکل، ح ۱۰۹، عن أبیه، مرسلاً عمّن ذکره، عن أبی عبد اللّه، عن آبائه علیهم السلام عن رسول اللّه صلی الله علیه و آله، إلی قوله: «قال: الحسو باللبن». تحف العقول، ص ۱۲۴، عن أمیر المؤمنین علیه السلام، وفیه هکذا: «الحسو باللبن شفاء من کلّ داء إلاّ الموت» الوافی، ج ۱۹، ص ۳۵۳، ح ۱۹۵۷۵ ؛ الوسائل، ج ۲۵، ص ۷۱، ح ۳۱۲۱۳ ؛ البحار، ج ۶۶، ص ۹۶، ذیل ح ۷.
[۶]: ۶. فی «ط» والوسائل: - «بن عبد الملک».
[۷]: ۷. فی «ط»: - «مثله».
[۸]: ۸. الوافی، ج ۱۹، ص ۳۵۳، ح ۱۹۵۷۶ ؛ الوسائل، ج ۲۵، ص ۷۱، ح ۳۱۲۱۳.
🌸﷽🌸
رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند :
نماز زن به تنهایی در خانه اش ، همان فضلِ نماز در جماعت را دارد ، با بیست و پنج درجه بالاتر.
قَالَ رَسُولُ اَللهِ (صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) : صَلَاةُ الْمَرْأَةِ وَحْدَهَا فِی بَیْتِهَا کَفَضْلِ صَلَاتِهَا فِی الْجَمْعِ خَمْساً وَ عِشْرِینَ دَرَجَةً.
📚بحارالأنوار ج80 ص371
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت سربازان کودک کش صهیونیستی 😂
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها
@Bidari_Media