eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
4_428708706180400226.MP3
10.75M
دانلود تلاوتی ملکوتی و شاهکاری از میان تلاوت های بی نظیر مرحوم استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد سوره مبارکه حج آیات (23- 41) و سوره مبارکه بلد(1-18) 🔰@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
#ا‌دامه_بحث_شناخت_الحان_و_مقامات_برای_قاریان ✅جلسۀ سیزدهم: #روش_تعلیم_مقامات ✍ برای تعلیم مقامات و
✅جلسۀ چهاردهم: بعد از شناخت مقامات موسیقی قرآن، باید تناسب آنها را با یکدیگر بدانیم تا هر مقامی در موضع مناسب خویش قرار گیرد و قرائت قرآن از نظر فنی، ردیف زیبا و دل نشینی پیدا نماید. برای اینکار، هر یک از مقامات را در نظر گرفته و تناسبش را با دیگر مقامات می سنجیم. ✅ مقام بیات : بیات را ام المقامات گویند. شاید این نامگذاری به این سبب باشد که بیات با همه مقامات متناسب است و پس از آن هر مقامی را می توان تلاوت کرد. اگر چه مرسوم است پس از بیات، مقامات رست، صبا و نهاوند خوانده شود. ✅ مقام رست : ✍چون رست ملک المقامات است، پس از هر مقامی تلاوت می شود. پس از مقام رست مقامات چهارگاه، سه گاه و نهاوند خوانده می شود. ✅ مقام سه گاه : قبل و پس از مقام سه گاه، مقامات چهارگاه و حجاز خوانده می شود. ✅ مقام حجاز : قبل و پس از حجاز مقامات سه گاه و صبا خوانده می شود. ✅ مقام نهاوند : قبل و پس از نهاوند مقامات حجاز، چهارگاه و صبا خوانده می شود. ✅ مقام صبا : قبل و پس از صبا مقامات سه گاه، حجاز و نهاوند خوانده می شود. · ✅ مقام چهارگاه : قبل و پس از چهارگاه، سه گاه و صبا خوانده می شود. ✍لازم به ذکر است که اگر معانی آیات شریفه با ردیف انتخاب قاری مناسبت نداشته باشد باید ردیف دیگری انتخاب گردد و هرگز نباید هدف والای هنر قرائت را که القای معناست فدای موسیقی قرائت نمود، اگرچه در یک قرائت طولانی فقط دو مقام خوانده شود. این سنت مشهور که تلاوت را با مقام بیات شروع می کنند زمانی پسندیده است که با آیات شروع تلاوت تناسب داشته باشد. مثلاً اگر شروع تلاوت با آیات شریفه ای است که احکام فقهی را بیان می کند، مانند: « وَ یَسْئَلونَکَ عَنِ الْمحیضَ » 🔰نباید با مقام بیات تلاوت شود و زیباتر آن است که با مقام رست خوانده شود. ✍مطلب بعدی این است که برخی از قراء مصری، ردیف خاصی برای تلاوت خویش دارند و همیشه از آن استفاده می کنند؛ همچون این ردیف ها: 💠1- مقامات: بیات، رست، چهارگاه، سه گاه، حجاز و بیات. 💠2- مقامات: بیات، صبا، نهاوند یا حجاز، رست، سه گاه، چهارگاه و بیات. 💠3- مقامات: رست، سه گاه، بیات، صبا، حجاز و رست. ❇️باید گفت: این ردیف ها برای قاری قرآن ملاک قابل قبولی نیست بلکه باید قبل از تلاوت، ریدف مناسبی که به القاء معنا خدشه وارد نکند تنظیم نمود و سپس تلاوت کرد. ✍سخن مشهوری است که می گوید: «در هر مقامی که تلاوت با آن آغاز می شود باید با همان مقام تلاوت را ختم کرد» اما باید توجه داشت، هر چند در هنرهای آوازی، مثلاً آواز ایرانی از هر دستگاهی که آواز شروع می شود در همان دستگاه باید فرود آمد، اما هنر قرائت اگر چه در ردیف هنرهای آوازی است، مزیت و شرافتی عالی بر آنها دارد و آن تلاوت کلام وحی و القای معنا با این تلاوت است. پس اگر در زمان ختم تلاوت، معنای آیه شریفه تناسب با مقامی که شروع به تلاوت شده است نداشته باشد، نباید با آن مقام ختم نمود و فرود آمد. بلکه فرود و ختم قرائت باید با هر مقامی که متناسب با معنی آیه شریفه است، باشد.. @eshragholqoran 🔰همه قسمتهای قبل پیوست می باشد و شما بزرگواران می توانید <> قسمتهای قبل را به راحتی مطالعه فرمایید. .. 🌈🔰
شب جمعه و شب مناجات و دعا. .. ضمن عرض تبریک خجسته میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله. . از اعتماد و حسن صبوری همه اعضای سربلند کانال سپاسگزاریم. .. 🔰 @eshragholqoran
4_5793988934744672881.mp3
8.39M
جمعه شب بهارصلواه و شب زیارت اباعبدالله الحسین(ع) )🌴و قرائت دعای عظیم کمیل ... با صدای مهدی سماواتی اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم 🔰@eshragholqoran
🌺🌿اشعار ولادت حضرت زینب🌺🌿 خوب است که از زینب کبری بنویسم از حضرت صدیقه صغری بنویسم تا نقش ببندد به دلم نام عقیله از آمدن دختر زهرا بنویسم از حال و هوای قدم تازه رسیده از پشت در و جمع گداها بنویسم با کسب اجازه بنویسم خود زهرا یا روی زمین شاخه طوبی بنویسم وقتی شده چون فاطمه سر تا قدم او شاید بشود ام ابیها بنویسم تنها نه فقط چشم مدینه شده روشن از روشنی چشم دو دنیا بنویسم من منتظرم حضرت جبریل بیاید یک اسم پر از عطر و مُسما بنویسم جبریل کنار پر قنداقه رسیده باید ملکی محو تماشا بنویسم حالا که رسیده به علی مژده مولود بگذار که من زینت بابا بنویسم بانو به خدا زیر قدم‌های تو جنت دستان تو را عرش مُعلی بنویسم وقتی که به لبهای حسین آمده لبخند بد نیست که یک چند تمنا بنویسم  هر چند که دیری ست تمنای من این است از کربُ و بَلای شده امضا بنویسم سیدحجت بحرالعلومی 🔰@eshragholqoran
4_5765062265581602579.m4a
3.38M
🌴صلواه ابوالحسن ضراب اصفهانی بررثای حضرت مهدی عَجَل الله. .. 🔰 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
{اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم} سلام علیکم و تحیاتُکُم عِندَااله . . لحظاتتان خرم و سایه لطف خداوندی برشما مستدام باد.. کاستیها را ببخشید و اتصالمان به خداوند و قران پیوسته تر و اُمیدوارتر از همیشه . .. 🔰 @eshragholqoran
4_5972164050996432127.mp3
1.44M
استاد محمد صدیق منشاوی / روم ۱۷ تا ۵۴ استعاذه بسمله / بیات دوکاه ثلاثی بیات جنس بیات بیات نوا بیات عجم بیات حسینی ✅ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
#ادامه_بحث_شناخت_الحان_و_مقامات_برای_قاریان_ ✅جلسۀ چهاردهم: #ردیف_مقامات بعد از شناخت مقامات موسیق
: ✅جلسۀ پانزدهم :👇 : در این سبک، در طول هر تلاوت حداقل 4 مقام کامل خوانده می شود. یعنی سه گام هر مقام (قرار، جواب، جواب الجواب) کاملاً رعایت شده و به ترتیب خوانده می شود. : ✍در این سبک، مقامات لحاظ نمی شود و قاری ملزم به خواندن مرتب و کامل یک مقام نیست و ممکن است از قرار یک مقام به جواب مقام دیگر منتقل شود ؛ (بدون خواندن جواب آن مقام) و یا قرار چند مقام را بدنبال هم بخواند بدون آنکه جواب و جواب الجواب آنها را تلاوت کند. اگر چه ممکن است در این سبک یک مقام کامل نیز خوانده شود ولی الزامی در کار نیست. در این سبک که بسیار مشکل و فنی است، مسئله ترکیب مقامات جایگاه مهمی دارد. ✍نکاتی که درباره هر دو سبک باید گفت این است که، سبک اول بنا بر سهل الوصول بودنش، بیشتر مورد استفاده است و اصالت با آن است. . ❇️ در علم موسیقی هم (به معنای عام) موسیقی کلاسیک، اهمیت بیشتری دارد و برای تعلیم از آن استفاده می شود.✍ پس این سبک برای اکثریت قراء ارجح است، به که ارتباط معانی آیات با مقامات حفظ شود و هدف ردیف خوانی صرف نباشد. ✍و سبک دوم برای مواقعی که موضوعات آیات شریفه پی در پی تغییر می کند، بسیار مناسب است. 💢مثلاً در تلاوت آیه شریفه ای که صدر آن شرح حال مومنین است و ذیل آن درباره کفار، به از سبک اول نمی توان استفاده نمود و این قبیل آیات شریفه را باید با سبک فنی تلاوت نمود. ❇️باید توجه داشت اگر تلاوت بر مبنای این سبک برای القای معنا نباشد، عمل لغو و بیهوده ای است. ✍اینکه قاری قرآن بدون توجه به معنا، هر لحظه در یک مقام تلاوت کند )بسان گنجشکی که لحظه ای روی شاخه درخت بند نمی شود و مرتباً تغییر مکان می دهد) یا عدم آشنایی او را با موسیقی قرآن می رساند و یا هنرنمائی صرف او را. در صورت اول، باید مبانی هنر قرائت فرا گیرد تا قرائت او منظم شود و از آشفتگی در آید و در صورت دوم، باید گفت قرائتی که به قصد هنرنمایی (یا بهتر بگوئیم خودنمایی) باشد جز ❗️وزر و وبال❗️ چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت و در آخرت از آن تلاوت در نامه عمل قاری اثری نخواهد بود. !زیرا اجر آنرا در دنیا برده است و آن اجر، همانا تشویق و خوش آمد مستمعین است. 🤲خدایا! از شرور نفش خویش به تو پناه می بریم و از تو می خواهیم، قرائت ما را خالص و بی شائبه برای خودت قرار دهی، نه برای ریا و سمعه. ✅خلاصه اینکه، سبک فنی در عین حال که بسیار پیچیده و مشکل است و هر قاری از عهده آن بر نمی آید، برای ارائه کامل ارتباط معنوی آیات و مقامات بسیار مفید است. @eshragholqoran 🔰همه قسمتهای قبل پیوست می باشد و شما بزرگواران می توانید <> قسمتهای قبل را به راحتی مطالعه فرمایید. .. 🌈🔰
🌸🌿پرچم دار بهجت زینبی(س) : آن ولایات دگر با بار بهجت تا ثریا میرود. وین شادمانی ها که بر عرش اعلاء می رود . (ناظم الاطباء).تجلیل ازفرشتگان سفید پوش🌸🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا