eitaa logo
ازدواج های مهجور
270 دنبال‌کننده
215 عکس
34 ویدیو
1 فایل
صرفا بحث و روشنگری هست ومعرفی نداریم لطفا به هیچ وجه جهت معرفی مورد مراجعه نکنید ارتباط با بنده @Abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و رحمه الله نوش جان دو طرف
پاسخ👇🏽
هدایت شده از أبوحیدر
744.3K
متن👇🏽
ازدواج های مهجور
متن👇🏽
یکی زا جدیدترین پژوهش‌هائی که تفاوت میان دو جنس یاد شده را مورد بررسی قرار داده، تحقیقی است در مورد حسادت که ”پینس“ و ”فریدمن“ در سال ۱۹۹۸ بر روی ۱۰۰۰ زن و مرد آمریکائی و آسیائی انجام داده و آنان را از دیدگاه‌های مختلفی مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند. این جنبه‌ها عبارتند از: ۱) فراوانی و شهرت حسادت ۲) چگونگی تجربهٔ حسادت ۳) سبب و مفهوم حسادت برای هرکدام از مردان و زنان به‌موجب یافته‌های پژوهش مزبور، حسادت عاشقانه، صفتی مشترک بین زنان و مردان به‌شمار می‌رود و هر دو جنس، در این مورد به یک میزان حسادت می‌ورزند و فرق بین آنان فقط در جزئیات مربوط به حسادت نهفته است. از این‌رو فرض حسودتر بودن زنان نسبت به مردان، بیش از آنکه یک اصل شمرده شود، یک توقع یا تصور اجتماعی است. در بیشتر جامعه‌ها، پیدایش کردارهای هیجان‌آمیز، خشم و پریشان‌حالی به‌هنگام حسادت برای زنان امری طبیعی است، اما در مورد مردان، رفتاری ناشی از ضعف و ناتوانی به حساب می‌آید. با وجود این فرض اجتماعی، شواهد تجربی گویای آن هستند که مردان به اندازهٔ زنان در موقع حسادت، آشفته‌حال می‌گردند، اما چون نمود رفتارهائی از این دست و بازتاب‌های حسادت‌آلود در مردان، نشان درماندگی و آسیب‌پذیری آنان قلمداد می‌گردد، مردان از این قبیل رفتارها سر باز می‌زند و حسادت خویش را نهان داشته و یا در قالب عصبانیت ابراز می‌دارند اینم تحقیقات نظریه و فکر و عقیده یک آدم هم نیست. حسادت فقط برای زن نیست مرد هم نمیتونه تحمل کنه زنش با چندتا مرد ارتباط داشته باشه. اونجا اسمش رو می‌گذارید غیرت اینجا حسادت در واقع جفتش از عشق و دوست داشتن و حسث مالکیت هست و هر انسان سالمی داره. اما اینکه بیمارگونه و بیش از حد بشه که زندگی رو مختل کنه بده چه زنش چه مردش.
ازدواج های مهجور
یکی زا جدیدترین پژوهش‌هائی که تفاوت میان دو جنس یاد شده را مورد بررسی قرار داده، تحقیقی است در مورد
وقتی از سایت متروکه و زردی بنام دلگرم:)))) کپی پیست میکنی باید هم نباید انتظار داشت ازت که اولا درست بهت انتقال داده شده باشه و بدونی این به اصطلاح مطالعه خودش اقرار میکنه زن و مرد در خصوص علت و موضوع حسادت متفاوتند:: there were differences in the responses to certain jealousy-producing occasions as well as in the focus, experience, and expression of jealousy. از طرفی این به اصطلاح مطالعه صرفا پرسشنامه ای است و لیمیت اساسی اش همین وابستگی به فرهنگ های القایی جامعه و تربیت و... است و فاقد اعتبار بیولوژیکالی است بنابراین اندازه پهن گاو اهمیت ندارد. بگذریم که اصلا این به اصطلاح مطالعه جدید نیست دهها و صدها مطالعه بعد از آن انجام شده است... منجمله این مطالعه که غیرت زناشویی را مرتبط با هورمون مردانه میداند نه زنان::👇🏽
غیرت و تستوسترون مردان: there was an indirect relationship between testosterone and mate retention behaviors ترجمه محققان دریافته اند که یک رابطه پیچیده بین تستسترون و رفتارهای حفظ و کنترل همسر وجود دارد Examples of cost-inflicting mate retention behavior include things such as limiting a partner’s social life by monopolizing her time ترجمه نمونه از رفتارهای مبتنی بر تكنيكهایcost-inflictingجهت حفاظت و کنترل همسر شامل مواردی مانند محدود کردن زندگی اجتماعی شریک از طریق انحصار زمان اوست ..this characteristic of intrasexual competitiveness that in turn predicts mate retention ترجمه ویژگیcompetitionجنسی ناشی از تستسترون به نوبه خود"حفاظت و کنترل جفت"را پیش‌بینی میکند A great deal of research has previously focused on the role that testosterone(an androgen)plays in men’s mate-seeking and competition for mates ترجمه استیون آرنوکی مدیر موسس آزمایشگاه تکامل انسان در دانشگاه نیپیسینگ کانادا، توضیح می‌دهد که تحقیقات زیادی قبلا بر نقش تستوسترون(یک آندروژن)در جفت‌جویی و competition در جفتیابی متمرکز شده است https://www.psypost.org/2018/02/men-higher-testosterone-levels-report-protective-romantic-relationships-50799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی وقتا دروغ خوبه! به پدر/مادر یه چیزایی رو باید دروغ(توریه) گفت: باید بهشون بگی حالم خوبه غذا خوبه هوا خوبه دلمون خوشه وقتی پدر/مادر خوب باشند یعنی همه چیز خوبه…♥️ رفیق! لوتی! خواهر! برادر! اگه حالت بده مبادا پدر مادرت بفهمند✋🏾 بریز تو خودت بسسسسسوز گررررر بگیر عب نداره بپیچ تو بازی بذار رشد کنی بزرگ شی هر چی... ولی جلو اونا شاد باش و بخندونشون این قاموس جوانمرداست✋🏾 در اینصورت حتی 👈🏾خدا خودش خریدارت میشه✋🏾 با بروز دادنِ دردت به پدر و مادر فقط داری اونا رو میکشی اونم به شکل شکنجه!!! بِپا شکنجه گر های تاریخ رو روسفید نکنی!!! خیلی از گُنده شکنجه گرهای تاریخ هر کی رو هم شکنجه کُشی کرده باشن اما پدر و مادرِ خودشون رو شکنجه ندادن حتی داریم خودشونو وقفِ پدر و مادرشون کردن!!! پس 👈🏾بِپاییم رکورد بی شرفی رو نزنیم✋🏾 به خودمونم غره نشیم هر چقدرم که انجام وظیفه کردیم به پدر و مادرمون باید همیشه یادمون باشه: 👈🏾فاصله ی رحیم و رجیم یه نقطه است.✋🏾 یه عمل کوچیک یه نگاه بد یه ذره صدای بالا خدااااااا ماضعیفیم دستمونو رها نکن به رحمانیت و کرمت قسم💔 [پوزش از صوت زمینه و دیدنِ صورتِ تراش خورده و متجاهرِ بفسق این شخص!]
پاسخ::👇🏽👇🏽
✍🏾پاسخ:: ✅اولا زبانم لال مگر زن غیر معصوم با این همه نقصان حضرت زهراست یا ما مردانِ غیر معصوم با این همه نقصان امیرالمومنینیم که احکاممان همگی یکی باشد؟!خود سایر معصومین علیهم السلام امیرالمومنین نمی شوند چه رسد به ما که حال عینا همه ی احکاممان یکی باشد!!!👈🏾خوب بخون👈🏾👈🏾الگوگیری از اهل بیت علیهم السلام مختص جایی است که حکمِ اختصاصی معصوم علیه السلام با حکم فعلی ما که توسط خود معصوم علیه السلام بیان شده متفاوت نباشد، یعنی اموراتی استثنایی است که مثلا برای اهل بیت علیهم السلام جایز است یا واجب یا حرام است که برای ما نیست بعنوان مثال پیامبر جایز بود بیش از ۴ زن اختیار کنند یا نماز شب برایشان واجب بود یا استفاده از زکات و.. برایشان حرام بود یا قبول کردن برخی هدایا برایشان حرام بود و یا برخی ازدواج ها مثل ازدواج در اواخر عمر برایشان ممنوع بود ووو سایر استثنائات و احکام اختصاصی که برای افراد عادی اینگونه نیست ، حال طبق احادیث این عدم ازدواج مجدد از احکام اختصاصی امیرالمومنین صلوات الله و سلامه علیه برای زمان حیات حضرت ام ابیها صلوات الله و سلامه علیها بوده (این حدیث👈🏽 https://ar.lib.eshia.ir/70832/1/252 ) و قاطعا در خصوص خود ایشان در زمانهای دیگر و سایر مردان حکم اینگونه نیست. ✅ثانیا ضمن اینکه این قضیه که امیرالمومنین صلوات الله و سلامه علیه از اختیار کردن مطلق زنان یعنی از اختیارکردنِ همه ی زنان در زمان حضرت زهرا صلوات الله و سلامه علیها محروم بودند این امر ابدا ثابت نیست و محل مناقشه است کما اینکه مبرزترین موافق این ماجرا که کتاب ایشان محل ارجاع اهل علم است در مقابل ادله کوتاه آمده و می فرمایند: لو صح هذا وذاك، فيكون دليلاً على أن حديث تحريم النساء على علي "عليه السلام" ما دامت فاطمة "عليها السلام" على قيد الحياة مشروط بما إذا لم تجزه الزهراء "عليها السلام" ورسول الله "صلى الله عليه وآله"، وتكون مبادرته لفعل ذلك دليلاً على صدور هذه الإجازة منها ومنه.. بل قد يُدَّعى: أن المحرم عليه "صلوات الله وسلامه عليه" هو التزويج بالنساء، ولا يحرم عليه التسري.. الصحيح من سيرة الإمام علي (عليه السلام) - العاملي، جعفر مرتضى - مکتبة مدرسة الفقاهة https://ar.lib.eshia.ir/70832/1/256 نهایت بحث ایشان که در چند صفحه آمده این است که میگوید:: با فرض ثبوت تحریم ازدواج مجدد برای حضرت مولا جانِ عالم بفدایشان و با فرض ثبوت اختیار کردن زن یا زنان دیگر(با توجه به وجود چنین اسنادی) این قبیل اختیارکردن سایر زنان یا به امر و اجازه بوده یا تحریم صرفا مشمول ازدواج دائم با زن آزاده بوده و نه ازدواج موقت یا کنیز..‼️ ثالثا شما اگر سیره ی اهل بیت علیهم السلام براتون اهمیت داشت سیره ی همه معصومین من جمله خود رسول الله و امیرالمومنین علیهما و آلهما سلام الله بعد از وفات همسرانِ اولشان یعنی در زمان بانوی مکرمه ای مانند ام البنین سلام الله علیها یا ام المومنین ام سلمه و غیره را نعوذ بالله نعوذبالله کار زشت نمیخواندید این است دین داریِ شماها که فعل اهل بیت علهم السلام را فعلِ زشت و دور از نجابت بدانید؟؟؟ننگ بر شما رابعا ما کارهای روی زمین مانده را انجام میدهیم چشم پوشی از نامحرم را حاج آقا قرائتی ها کم نگفتن اما کسی نگفته پوشیه هم واجبه! خامسا مطالعات مختلف نشان میدهد چندزنه بودن نه تنها هیچ ضرری به خانواده ندارد بلکه سبب رشد اعضای خانواده نیز هست به شرطی که مغلوب فرهنگ شیطانی امثال شماها نشوند.
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
بحث فتوای آقای سیستانی راجع به موسیقی موسیقی چند بخش دارد https://eitaa.com/aboohaidar110/1546 شاد یا محزون ؟ https://eitaa.com/aboohaidar110/1547 موسیقی حلال و حرام https://eitaa.com/aboohaidar110/1548 مناسب مجالسِ لهو یعنی چه؟ https://eitaa.com/aboohaidar110/1549 آیا این موسیقی در تو چه اثری میگذارد فرق دارد؟؟ https://eitaa.com/aboohaidar110/1550 رادیو و تلویزیون https://eitaa.com/aboohaidar110/1551 آلت لهوی و غیر لهوی https://eitaa.com/aboohaidar110/1552
ازدواج های مهجور
✍🏾پاسخ:: ✅اولا زبانم لال مگر زن غیر معصوم با این همه نقصان حضرت زهراست یا ما مردانِ غیر معصوم با ا
بزارید اول خووووب بخندم به این پیام🤣🤣🤣🤣🤣 🤣🤣🤣🤣🤣 بعدم هم تو این پیام هم تو پیام قبلی چند بار ما رو بردی بالای بوم هی این ور و اون ور بوم انداختی پایین دِ آخه نمیگی ابوحیدر خدای ناکرده بیوفته چند نفر بیوه میشن چند نفر نا امید میشن؟؟؟ جوابشو یه ویس میدم👇🏽
4_5960863897551383044.mp3
4.67M
وجدان و دین و تسلیم داشته باش و لجبازی با خودت نکن یکم مطالعه ی دقیق کن چیزی رو که نمیفهمی بپرس و باهاش دشمنی نکن
همین که برای احکام خدا احترام قائلید و تسلیمید خوبه دو تا نکته: ۱.تعدد زوجات لزوما ارتباطی با دلزدگی از زن قبلی نداره ،تعدد و تنوع در زوجه از خصیصه های ذاتیِ جنسِ مرده ۲.اتفاقا چون تربیتتون تربیت سرکوب تستسترون بوده مشکلات اقتصادی زیاد شده اگه تستوسترون کُش نباشید وضعیت اقتصادی هم تکان خواهد خورد و مرد چندهمسر توانمندیش برای بهتر کردن وضعیت اقتصادیش بالاتره ضمنا هر مرجعی شرط پیش رو در خصوص ازدواج نافذ نمیدونه میمونه توکیل در طلاق که حماقته و سبب شکست زندگی❌
درود بر شما قطعا اگر تاثیر نگذارید روی خودتون تاثیر میگذارن این اعجازِ اسلام در احکامِ نهی از منکر است
سلام چرا نتونه چرا مکروه باشه یه میوه(بیوه)۴۰ ساله پیدا کنید متعه کنید نوش جانتان میلف هم لذتی داره و الجمع مهما امکن اولی من الطرح اونی که مکروهه پیرزنه ۴۰ ساله در هیچ عرفی پیرزن حساب نمیشه ضمنا در این اوضاعی که مردم به حرام گرایش دارند و حلال مهجور مانده هر مومنه ای با هر سنی پیدا کردید حلالا طیبا هم به خودتون برسید هم دست اون مومنه رو بگیرید .
♦️ بسیار مهم♦️ امشب راس ساعت ۲۳ دعای فرج برای شخص حضرت صاحب روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و ظهورشون فراموش نشود. 🔴🔴طبق دستور سابق شیخ الفقهاء: به مردم هر کوی و برزن برسانید سوره یاسین هدیه به حضرت صاحب+ زیارت آل یاسین + دعای فرج در راس ساعت ۱۱ 🕚 شب نیمه ی شعبان بخوانند. 👈🏾👈🏾👈🏾به کوری دشمنان امام زمان از شیعه نمایان و غیرشیعیان تا میتوانید نشر بدهید...در گروهها ،کانالها ، سایتها،وبلاگها،برای دوستان و آشنایان....به همه بفرستید. نکته: شاید طبقِ تطبیقِ فتوای برخی مراجع برای مقلدینشان در نیمه ی ماه اختلاف شود لذا هر دو شب مختلف فیهما رو احتیاطا یا نهایتا شبی که به تشخیصِ موضوعیِ مرجعتان نیمه ی ماه است اعمال رو انجام دهید.
هدایت شده از أبوحیدر
بله بایدم تعهد و مشروعیت رو فقط از مذهبی ها ببینند زِنا و ول انگاری و چشم چرونی و سرکوب بیولوژیکی و افسردگی و بدبختی و فساد ناشی از عدم تعدد زوجات رو از غیر مذهبی ها:) اتفاقا طبق آمار و مطالعات جهانشمول مذهبی ها بیشترین خیرین هستند اما اینها اولا تنافی باهم نداره ما تعدد میکنیم خدا بهمون برکت و ثروت میده در قبال تعدد کما اینکه حتی مطالعات علمی هم به این اقرار کردن که ثروت و خوشبختی در ازای تعدده Sharing a husband may lead to greater wealth and health, study says مطالعه نشان می دهد که چندهمسری مردان(شریک شدن زنان در یک شوهر) قادر است به ثروت و سلامتی بیشتر منجر شود منبع و با برکتمون خدمت خیر هم میکنیم. ثانیا آیا چون شما به کودکان کار می خوایید برسید میشه کسی بیاد بگه وای چرا به معتادها نمیرسید؟! کار خیر همش کار خیره ازدواج مجدد خودش کمک به وضعیت اسفناک جامعه است یه ذره پای درد دل بی شوهرها بنشینی متوجه میشی داستان چیه و چقدر مهمتر از اون کودک کاره ، کودک کار داره کار میکنه اما این ها دارن دیوانه میشن و میخوان خود ک... کنن!!! ثالثا آیا میشه به شما بگیم چرا موقع تشنگی آب میخورید بجاش برید به فقراء کمک کنید؟! چرا برای ریه تون اکسیژن وارد میکنید برید به فقراء کمک کنید چرا می خوابید برید به فقراء کمک کنید دقیقا همین حرفیه که داربد به منِ ابوحیدر میگید چون همه ی اینها عناصر بیولوژیکی اند و رفع همه ی اینها التزام به عنصر بیولوژیکیه یکی از عنصرهای بیولوژیکی هم کارکرد هورمونی تستوسترونی است که سبب نیاز چندهمسریست و نباید سرکوبش کرد مثل سایر عناصر بیولوژیک بدن
هدایت شده از موسیقی آوازِ شیطان
از آنجا که امروز در جشن ها و اعیاد حتی بین مذهبی ها(مذهبی نماها) موسیقی رواج پیدا کرده در حدی که برخی مطربانِ مداح نما شروع کرده اند کارهایی همراه با غنا و موسیقی میسازند و گاها کلیپ های سخنرانیِ خطبا هم بدونِ موسیقی نمیشوند لازم دیدیم جهتِ نهی از این منکرِ منفورِ اسلام و اهل بیت علیهم السلام و واکسینه کردنِ اهلِ ایمان کانالی جداگانه در این رابطه تاسیس کنم . @avazesheytan
تصویر کانال های بدعت مسیاریابی سنی های عربستان و... فقط حلال خدا(متعه) براشون خار داره اینکه به اسم مسیار عقد دائم میکند اما نیت موقت میکنند و به مونث بدبخت هم نمیگویند و آن زن و دختر را دیوانه ی خود کرده و بعد ناگهان مثل تفاله ای رهایش میکنند چنین عدالت و بی شرافتی ای فقط از پیروان قاتلین حضرت ام ابیها صلوات الله و سلامه علیها بر می آید و لاغیر✋🏾 ✍🏾پ.ن: این را در جواب تمسخر بناحق متعه توسط آن زادگانِ خطاء بفرستید.
راجع به متعه ی دختر باکره گاهی عده ای گمان میکنند در دین وجود ندارد لذا عده ای از روایات رو اینجا اشتراک میذاریم نظر قطعی را مرجع تقلید میدهد این روایات رو که میفرستم معارض هم دارن و جمع بین اینها کار فقیه هست لذا باید به مرجع رجوع کرد بین فقها هم اختلاف هست از حرمت تا احتیاط تا جواز ▪️1_عَنْ زِيَادِ بْنِ أَبِي الْحَلَّالِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ يَقُولُ لَا بَأْسَ أَنْ يَتَمَتَّعَ الْبِكْرَ مَا لَمْ يُفْضِ إِلَيْهَا مَخَافَةَ كَرَاهِيَةَ الْعَيْبِ عَلَى أَهْلِهَا. 🔸زیاد گوید:شنیدم امام صادق صلوات الله علیه می فرمود:اشکال ندارد که شخص،دختر بکر را به ازدواج موقت درآورد تا مادامی که او را افضاء نکند(بکارت او را نبرد)از ترس کراهت داشتن عیب بر خانواده آن دختر! 📚 الكافي ج۵ص۴۶۲ ▪️2_عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ فِي الْبِكْرِ يَتَزَوَّجُهَا الرَّجُلُ مُتْعَةً قَالَ لَا بَأْسَ مَا لَمْ يَفْتَضَّهَا 🔸امام صادق صلوات الله علیه در مورد دختر بکر که مردی او را به ازدواج موقت درآورد فرمود : اشکالی ندارد به شرطی که بکارت او را نبرد! 📚 الكافي ج۵ص۴۶۲ ▪️3_عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُذَافِرٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ التَّمَتُّعِ بِالْأَبْكَارِ فَقَالَ هَلْ جُعِلَ ذَلِكَ إِلَّا لَهُنَّ فَلْيَسْتَتِرْنَ منه وَ لْيَسْتَعْفِفْنَ. 🔸شخصی گوید : از امام صادق صلوات الله علیه در مورد ازدواج موقت با دختران بکر سوال کردم؛پس فرمود : آیا جز برای اینها قرار داده شده است؟! پس باید آن را مستور و پنهان نمایند و (با استفاده از آن) خود را از حرام حفظ کنند و عفت خویش را نگه دارند! 📚الفقيه ج۳ص۴۶۶ ▪️4_ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ قَالَ: سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اللَّه عَنِ التَّمَتُّعِ مِنَ الْأَبْكَارِ اللَّوَاتِي بَيْنَ الْأَبَوَيْنِ فَقَالَ لَا بَأْسَ وَ لَا أَقُولُ: كَمَا يَقُولُ هَؤُلَاءِ الْأَقْشَابُ 🔸ابو سعيد گوید:از امام صادق صلوات الله علیه در مورد ازدواج موقت با دختران بکر که در بین پدر و مادر هستند سؤال ‌شد؛امام فرمودند:اشکالی ندارد و من مانند آنچه این مردان پستی که خیری در آنها نیست (یعنی فقهای عمری) می‌گویند نمی گویم! 📚 التهذيب ج۷ص۲۵۴ ▪️5_عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْقَمَّاطِ عَمَّنْ رَوَاهُ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَارِيَةٌ بِكْرٌ بَيْنَ أَبَوَيْهَا تَدْعُونِي إِلَى نَفْسِهَا سِرّاً مِنْ أَبَوَيْهَا فَأَفْعَلُ ذَلِكَ قَالَ نَعَمْ وَ اتَّقِ مَوْضِعَ الْفَرْجِ قَالَ قُلْتُ: فَإِنْ رَضِيَتْ بِذَلِكَ قَالَ وَ إِنْ رَضِيَتْ فَإِنَّهُ عَارٌ عَلَى الْأَبْكَارِ. 🔸شخصی گوید:به امام صادق صلوات الله علیه گفتم:دختر بکر که در بین والدین خود می باشد،پنهان از پدر و مادر خود مرا به (ازدواج موقت) با خود دعوت می کند. آیا این کار را انجام دهم؟فرمود : بله! و از موضع فرج پرهیز و دوری کن!گوید : گفتم : اگر به آن (یعنی دخول به فرج) راضی شد چطور؟! فرمود : هر چند به آن راضی شود زیرا این یک ننگ برای دختران بکر است! 📚 التهذيب ج۷ص۲۵۴ ▪️6_عَنِ الْحَلَبِيِّ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ التَّمَتُّعِ مِنَ الْبِكْرِ إِذَا كَانَتْ بَيْنَ أَبَوَيْهَا بِلَا إِذْنِ أَبَوَيْهَا قَالَ لَا بَأْسَ مَا لَمْ يَقْتَضَّ مَا هُنَاكَ لِتَعِفَّ بِذَلِكَ 🔸حلبی گوید : از (امام صادق صلوات اللَّه علیه) در مورد ازدواج موقت با دختر بکر که بین پدر و مادر خود می باشد بدون اذن آنها سؤال کردم :فرمود : تا مادامی که آنچه آنجاست (یعنی بکارت) را نبرد اشکالی ندارد تا بتواند به وسیله آن عفت خود را نگه دارد! 📚 التهذيب ج۷ص۲۵۴ ▪️7_عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ رِجَالِهِ مَرْفُوعاً إِلَى الْأَئِمَّةِ مِنْهُمْ مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ : لَا بَأْسَ بِتَزْوِيجِ الْبِكْرِ إِذَا رَضِيَتْ مِنْ غَيْرِ إِذْنِ أَبِيهَا 🔸امام صادق صلوات الله علیه فرمود : ازدواج (موقت) با دختر بکر بدون اذن پدرش اشکالی ندارد، در صورتی که راضی گردد! 📚 رسالة المتعة للمفید 📚 البحار ج ۱۰۳ ص ۳۰۸ ح ۲۶ ▪️8_مُحَمَّدِ بْنِ حَمْزَةَ قَالَ: قَالَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبِكْرُ يَتَزَوَّجُهَا مُتْعَةً قَالَ لَا بَأْسَ مَا لَمْ يَفْتَضَّهَا 🔸یکی از اصحاب به امام صادق صلوات الله علیه گفت : آیا شخص دختر بکر را به درآورد؟ فرمود : اشکالی ندارد به شرطی که بکارت او را نبرد! 📚نوادر أحمد بن محمّد بن عيسى ص ۶۶ ▪️9_جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عن الرجل يَتَمَتَّعُ مِنَ الْجَارِيَةِ الْبِكْرِ قَالَ لَا بَأْسَ بِهِ مَا لَمْ يَسْتَصْغِرْهَا
هدایت شده از أبوحیدر
بماند که از این شاخه به اون شاخه میپری که نشان از لجاجت ذاتیه ولی به عنوان آخرین پیام و اتمام حجت جواب این هم میدم البته میدونم کسی که انگشت در گوش کرده نمیشنوه اگر مشکل شما با نداشتنِ عدالت مردان است چرا زن امام صادق علیه السلام چموشی میکند⁉️ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فُسْطَاطَهُ وَ هُوَ یُکَلِّمُ امْرَأَةً فَأَبْطَأْتُ عَلَیْهِ فَقَالَ ادْنُهْ هَذِهِ أُمُّ إِسْمَاعِیلَ جَاءَتْ وَ أَنَا أَزْعُمُ أَنَّ هَذَا الْمَکَانَ الَّذِی أَحْبَطَ اللَّهُ فِیهِ حَجَّهَا عَامَ أَوَّلَ کُنْتُ أَرَدْتُ الْإِحْرَامَ فَقُلْتُ ضَعُوا لِیَ الْمَاءَ فِی الْخِبَاءِ فَذَهَبَتِ الْجَارِیَةُ بِالْمَاءِ فَوَضَعَتْهُ فَاسْتَخْفَفْتُهَا فَأَصَبْتُ مِنْهَا فَقُلْتُ اغْسِلِی رَأْسَکِ وَ امْسَحِیهِ مَسْحاً شَدِیداً لَا تَعْلَمُ بِهِ مَوْلَاتُکِ فَإِذَا أَرَدْتِ الْإِحْرَامَ فَاغْسِلِی جَسَدَکِ وَ لَا تَغْسِلِی رَأْسَکِ فَتَسْتَرِیبَ مَوْلَاتُکِ فَدَخَلَتْ فُسْطَاطَ مَوْلَاتِهَا فَذَهَبَتْ تَتَنَاوَلُ شَیْئاً فَمَسَّتْ مَوْلَاتُهَا رَأْسَهَا فَإِذَا لُزُوجَةُ الْمَاءِ فَحَلَقَتْ رَأْسَهَا وَ ضَرَبَتْهَا فَقُلْتُ لَهَا هَذَا الْمَکَانُ الَّذِی أَحْبَطَ اللَّهُ فِیهِ حَجَّکِ.» ترجمه: محمد بن مسلم میگوید: (در مراسم حجّ) به محضر امام صادق علیه‌السلام که در خیمه‌شان بودند، وارد شدم، در حالی که او با زنی صحبت می‌کرد. کمی این و آن پا کردم. امام صادق علیه السلام (که حال مرا دیدند) فرمودند: نزدیک بیا. این (همسرم) ام‌ّاسماعیل است و من یقین دارم که این مکان، مکانی است که خدا حج اول او را تباه کرد. (و این قضیه مربوط است به) آن زمانی که قصد اِحرام (برای حج) داشتم و گفتم که برایم در خیمه‌، آب قرار دهید و کنیز آب را برد و آنجا گذاشت. با آن کنیز خلوت کردم و سپس به او گفتم که سرت را بشوی و خوب خشک کن که اُمّ‌اسماعیل متوجه نشود و زمانی که قصد احرام داشتی، بدنت را بشوی و سرت را نشوی، که خانم به تو شک نکند. (توضیح: در غسل برخلاف وضوء، موالات لازم نیست و می‌توان سر و گردن را شست و شستن بدن را با تاخیر انجام داد)، آن کنیز (پس از شستن سر و خشک کردن آن) داخل خیمه اُمّ‌اسماعیل شد تا چیزی بردارد. در این هنگام اُمّ‌اسماعیل سر او را لمس کرد و تَری آب را احساس کرد و (غیرت زنانه موجب شد) موی سر کنیز را تراشید و او را کتک زد. من (که این صحنه را دیدم) به او گفتم که این مکانی است که خدا در آن حج تو را تباه کرد.» اگر مشکل از عدالت مردان است چرا زنان رسول الله اینچنین میکنند👇🏽 وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَىٰ بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِيثًا فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّـهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَن بَعْضٍ ۖ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنْ أَنبَأَكَ هَـٰذَا ۖ قَالَ نَبَّأَنِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ ﴿سورة التحريم ٣﴾ و هنگامی که پیامبر، رازی را به یکی از همسرانش گفت و او آن راز را [نزد زن دیگر] فاش کرد، و خدا پیامبر را از افشای آن آگاه نمود، پیامبر بخشی از آن [راز افشا شده] را به آن زن گوشزد کرد و از گفتن بخشی دیگر [برای آنکه فاش کننده بیشتر شرمنده نشود] خودداری نمود. آن زن گفت: چه کسی فاش کردن راز را [به وسیله من] به تو خبر داده است؟ پیامبر گفت: دانای آگاه، به من خبر داد. قَالَ وَ رَوَى الْفَضْلُ الشَّيْبَانِيُّ بِإِسْنَادِهِ إِلَى الْبَاقِرِ (صلوات الله علیه) أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَطَاءٍ الْمَكِّيَّ سَأَلَهُ عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَى وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ الْآيَةَ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) تَزَوَّجَ بِالْحُرَّةِ مُتْعَةً فَاطَّلَعَ عَلَيْهِ بَعْضُ نِسَائِهِ فَاتَّهَمَتْهُ بِالْفَاحِشَةِ فَقَالَ إِنَّهُ لِي حَلَالٌ إِنَّهُ نِكَاحٌ بِأَجَلٍ فَاكْتُمِيهِ فَأَطْلَعَتْ عَلَيْهِ بَعْضَ نِسَائِه‏ عبد الله بن عطاء از امام باقر صلوات الله عليه درباره آيه شريفه «و إذا أسر النبي...» (آيه 3 سوره تحريم) پرسيد؟ پس امام باقر صلوات الله عليه جواب داد: رسول خدا صلي الله عليه و آله با حره ازدواج موقت كرد، بعضي از زنان رسول خدا از اين ازدواج مطلع شدند و به پيامبر نسبت زنا دادند. (نعوذ بالله) پيامبر در جواب آنها فرمود: اين كار بر من حلال است اين يك ازدواج موقت بود درنتيجه آن را مخفي كردم ولي برخي از زنان پيامبر بر آن اطلاع پيدا كرد. 📚وسائل الشيعة، ج‏21، ص: 10 📚خلاصة الإيجاز، ص: 24 📚جامع أحاديث الشيعة، ج‏26، ص: 76 ❎نخیر مشکل از ایمان نصف و نیمه ی شما زنان است نه عدالت مردان این سرکوبِ بیصدای حقوق زیستی مردان را متوقف کنید این سرکوبِ بیصدای حقوق زیستی مردان را متوقف کنید این سرکوبِ بیصدای حقوق زیستی مردان را متوقف کنید