فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیایش صبحگاهی 🧡
🧡پروردگارا
🍁عشق مرا بیشتر و بیشتر کن!
🍂تا قلبم را استوار نگاه دارم
🧡و روحم را خرسند.
🧡پروردگارا
🍁هر جا که مرا می بری؛
🍂نزدیک خود نگاه دار.
🧡مباد که در هیچ کاری یاد تو را
🍁 فراموش کنم.
🍂مرا سنگ ریزه ای ساز
🧡در معبد عشقت
🍁که نجوا می کند:
🍂تنها تو، فقط تو، پادشاه این قلب
🧡 مشتاق و آرزومند هستی!
🍁پروردگارا دریاب مرا...!
🍂آمیــن
🍁🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸این گلهای زیبا تقدیم به شما
💕یک نفس یاد خدا
🌸یک سبد خاطر آسوده و شاد
💞یک هزار آینه از جنس دعا
🌸✨همه تقدیم شما ✨🌸
🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محبت بردبار و مهربان است؛
محبت حسد نمیبرد؛
محبت فخر نمیفروشد..
و کبر و غرور ندارد.
رفتار ناشایسته ندارد
و نفع خود را نمیجوید؛
به آسانی خشمگین نمیشود
و کینه به دل نمیگیرد؛
محبت از بدی مسرور نمیشود،
امّا با حقیقت شادی میکند.
محبت با همهچیز مدارا میکند،
همواره ایمان دارد،
همیشه امیدوار است،
و در همهحال پایداری میکند ...
🍁🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁🍂سعی کنیم یه اتفاق خوب
🍁🍂 توی زندگی دیگران باشیم
🍁🍂مثل یه چتر
🍁🍂توی روزای بارونی
🍁🍂مهربون باشیم و صمیمی
🍁🍂بدون شک
🍁🍂هزاران مهربونی
🍁🍂به ما برمیگرده
🍁🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼#سلام_امام_زمانم
طاقتم طاق شد و از تو نیامد خبری
جگرم آب شد و از تو نیامد خبری
عاشقانی که مدام از فرجت میگفتند
عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبر
🌼 اَللّهـُمَّ عَجِّلْ لِوَلَیَّکـــَ الْفـَرَج
🍁🍂
♦️یمن نشون داد مکتب #حاج_قاسم به زودی اسقاطیل رو از روی زمین محو میکنه...#طوفان_الاقصی #مرگ_بر_اسرائیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ جویای حق بودن در سیره اهل بیت علیهم السلام
چرا حضرت فاطمه زهرا(س) با چنان مقام قدسی برای بازپسگیری فدک اقدام کردند؟
از زبان شهید مطهری
◾️ به مناسبت ایام شهادت پاره تن رسولالله(ص) حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها #حضرت_زهرا #فاطمیه #ایام_فاطمیه تسلیت باد 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
ما بچههای مادر پهلو شکستهایم.
سلام امام زمانم✋🌸
هرچند دیدگان ما از دیدار روے دلرباے زهرایےات ، محروم است اما قلبهاے شکستهےما حضورِ مهربان و امیدآفرینت را احساس میکند .
تو با دعاے خیرت با نوازش هاے مداومِ پدرانه ات با نگاه سبز و بارانےات با توجه گرم و حیات آفرینت، همواره به ما امان میدهے از ما مراقبت میکنے و جان پناهمان هستے، شکر خدا که در سایه سار توایم ...
در افق آرزوهایم
تنها ♡ أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج ♡ را میبینم..
▪️رهبر معظم آیتالله خامنه ای:
◾️دنیا در معرض یک تحوّل مهم است. این تحوّل جهانی خوشبختانه در جهت «تضعیف دشمنان» جبهه حق است. khamenei.ir
▪️هرچقدر به زمان پایان «نفرین دهه هشتم اسرائیل»، نزدیکتر میشویم، در واقع به نقشه و خدعه یهود مُفسد برای ایجاد «جنگ جهانی» هم نزدیکتر میشویم.
▪️اما در این میان نقشه الهی نیز تامل برانگیز است: هرج الروم (یعنی فتنه و جنگ داخلی در غرب) از عوامل و گسل های منتهی به جنگ جهانی قبل ظهور خواهد بود و البته «مکر الهی» در جهت تضعیف دشمنان جبهه حق.
▪️حضور «مارقه الروم» همپیمانان غربی در سرزمین فلسطین در حمایت از یهود مفسد، نیز سودی نخواهد بخشید و به «فروپاشی اسرائیل» منجر خواهد شد.
💢اقدامات یهود علیه جبهه حق و حضرت زهرا(س)
#بخش_اول
🔹بهدنبال شهادت پیامبر اسلام (ص)، و با وارد شدن جبهه نفوذ [سران سقیفه و یهود] به مرحلهی عملیاتی کردن اهداف خویش، طبیعی است که جبهه حق نیز واکنش نشان داده، وارد میدان مقاومت شود. بنابراین یکی از مراحل عملیاتی جبهه باطل را، درافتادن با فداییانی تشکیل میدهد که جان بر سر عقیدهی خود نهادهاند. یهود علیه جبهه حق
برخوردهای جریان باطل، بسته به موقعیت و جایگاه افراد جبهه حق، متفاوت است و از «اذیت و آزار» تا «تبعید» را شامل میشود
🔹جریان باطل بهدنبال آن است که حتی در صورت امکان، در داخل افراد جبهه حق نفوذ کرده و به یارگیری از آنها بپردازد. شواهد تاریخی:
1⃣ آزار و اذیت
از مهمترین نمونههای آزار و اذیت از سوی جریان باطل، میتوان به ماجرای سوزناک جسارت به حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره داشت
براساس گزارشهای موجود، در جریان بیعت گرفتن برای خلیفه اول، صراحتاً اهل خانهی حضرت فاطمه (س) تهدید به آتشزدن شدهاند. [۱] آنان، آتش بهدست بر در خانهی حضرت فاطمه (س) آمده [۲] و فریاد میزدند: «خانه را با اهلش به آتش بکشید!» [۳] و تهدید میکردند در صورت عدم بیعت، آنها را خواهند سوزاند [۴]
2⃣ از دیگر نشانههای آزار و اذیت جریان باطل نسبت به حضرت فاطمه (س) اینکه آن حضرت در حالی از دنیا رفت که بر خلیفه اول خشمناک بود و با همان خشم و در حالیکه با او قهر کرده بود، از دنیا رفت. [۵]
نشانهی سوم از آزار حضرت فاطمه (س) از سوی جریان باطل، به افسوس ابوبکر در هنگام مرگ بازمیگردد. بنابر روایتی،ش عبدالرحمان بن عوف بههنگام بیماری ابوبکر به دیدارش رفت و پس از سلام و احوالپرسی با او گفتوگوی کوتاهی داشت. ابوبکر به عبدالرحمان چنین گفت:
«من در دوران زندگی بر سه چیزی که انجام دادهام تأسف میخورم؛ دوست داشتم که مرتکب نشده بودم. یکی از آنها هجوم به خانهی فاطمه [س] بود. دوست داشتم خانهی فاطمه [س] را هتک حرمت نمیکردم، اگرچه آن را برای جنگ بسته بودند.» [۶]
🔹در نمونهای دیگر: عمار یاسر از کسانی بود که عثمان را با عبارت «نعثل» یاد کرد. [۷] نعثل مردی یهودی و ساکن مدینه بود که عثمان، از سوی قاتلانش به او تشبیه شد. [۸]
عدهای از اصحاب از جمله ابنمسعود، شماری از ایرادهای عثمان را در کاغذی نوشته به در خانهی او آمدند. به در خانه که رسیدند، همگی کنار کشیدند غیر از عمار که داخل رفت و او را نصیحت کرد؛ ولی به دستور عثمان چنان عمار را زدند که دچار فتق شد، بهگونهای که دیگر نمیتوانست ادرار خود را کنترل کند. عمار بعدها میگفت:
«من کتکخوردهی قریشم! یک بار بر سر اسلامآوردن، و بار دیگر بهوسیلهی عثمان و بهخاطر امر به معروف و نهی از منکر» [۹]
🔹در نمونهای دیگر: عمار را که در مسألهای با سران خلافت مخالفت کرده بود، به دستور عثمان چنان کتک زدند که بیهوش شد و مردم او را به خانهی اُمّ سلمه بردند. عمار اندکی پیش از غروب آفتاب آن روز که روز جمعه بود، به هوش آمد و نمازش را بهجا آورد[۱۰]
همین مخالفتهای عمار باعث شده بود که حتی عثمان او را تهدید به مرگ کند[۱۱]
3⃣ تبعید
یکی از دلایل تبعید ابوذر به ربذه، اختلاف وی با کعبالاحبار دربارهی جایگاه زکات حقوق مالی بوده است. شرح ماجرا از این قرار است که در دربار خلیفه سوم، اموال عبدالرحمان در حال تقسیمشدن بود. در حالیکه ابوذر در گوشهای از جلسه دربار نشسته بود، عثمان از کعب پرسید: «ابا اسحاق! اگر زکات مال داده شود،بدهی دیگری در آن وجود دارد؟» کعب گفت: خیر! ابوذر برخاست و با عصایش بهع صورت کعب کوفت و گفت:
زادهی زن یهودی!تو چنین گمان میکنی که غیر از زکات، حق دیگری در اموال مردم نیست؟! مگر خداوند نمیگوید: «آنها دیگران را بر خود مقدم میدارند، حتی اگر خودشان محتاج باشند»؟ مگر خداوند نمیگوید: «آنها بهخاطر محبت خداوند، غذای خود را به مسکین و یتیم و اسیر میدهند»؟ مگر خداوند نمیگوید:«بخشی از اموال آنها حق گدایان و محرومان است»؟ [۱۲]
🔹عثمان رو به ابوذر کرد و گفت:
«تو چه بسیار مرا میآزاری، روی خویش از من پنهان دار که مرا آزردی»
سپس ابوذر را بهسوی ربذه بیرون کرد [۱۳]
پینوشتها:
[۱] انساب الاشراف، ج۱، ص۵۸۶.
[۲] تاریخ ابیالفداء، ج۱، ص۱۵۶.
[۳] الملل والنحل شهرستانی، ج۱، ص۵۷.
[۴] العقد الفرید، ج۵، ص۱۳و۱۴.
[۵] بخاری، ج۲، ص۵۰۴ و ج۳، ح۱۲۶۵.
[۶] تاریخ طبری، ج۲، ص۳۵۳؛ العقد الفرید، ج۵، ص۲۱؛ المعجم الکبیر، ج۱، ص۶۲؛ الامامة والسیاسة، ج۱، ص۳۶.
[۷] انساب الاشراف، ج۲، ص۳۱۵.
[۸] اکمال الکمال، ج۱، ص۳۳۸.
[۹] تاریخ المدینة، ج۳، ص١٠٩٩و١١٠٠.
[۱۰] همان، ص۱۱۰۱و۱۱۰۲.
[۱۱] همان، ص۱۱۰۲.
[۱۲] شعب الإیمان بیهقی، ج۳، ص۱۹۴و۱۹۵.
[۱۳] ذهبی، تاریخ الاسلام و وفیات المشاهیر و الأعلام، ج۳، ص۴۱۱.
[۱۴] تفسیر قرطبی، ج۳، ص۴۱۷و۴۱۸.
[۱۵] شرح نهجالبلاغه، ج۸، ص۲۵۵و۲۵۶.
💢اقدامات یهود علیه جبهه حق و حضرت زهرا(س)
#بخش_دوم
3⃣نفوذ و یارگیری از جبهه حق
جریان باطل بهدنبال نفوذ در دل جبهه حق و یارگیری از آنها نیز هست. بنابراین بهدنبال یافتن گزینههایی برای سرمایهگذاری بر روی آنها است. زبیر که تا چندی پیش یکی از سرسختترین مدافعان حریم ولایت بود، گزینهی مناسبی برای سرمایهگذاری بهنظر میرسید. اینکه وی از میان جمع کثیری از صحابه یکباره بهعنوان یکی از نامزدهای خلافت تعیین شود، توجیهی ندارد غیر از اینکه معلوم شده بود زبیر، آمادگی جدایی از امیرالمؤمنین (ع) را دارد؛و لذا تنها باید بر روی او سرمایهگذاری کرد و حسّ طمع را در او زنده و فعال نمود
🔹در پردهای دیگر، زبیر بعد از انتخاب عثمان در شورا، با انبوهی از دارایی و ثروت بادآورده روبهرو میشود سیاستِ حبّ مقام، در کنار زر و زیور دنیا، در قلب زبیر کارگر میشوند و از مدافع شمشیر بهدست خانهی حضرت فاطمه (س)[۱] مخالف مدعیِ خلافت و رو در رو در برابر امیرالمؤمنین (ع) میسازد
4⃣ کشتار
یهود در طول تاریخ،به مخالفکُشی معروف است. نمونهی کوچکی از آن به ماجرای اصحاب اخدود بازمیگردد: پس از آنکه مردم منطقهی نجران به مسیحیت گرویدند، ذونواس یهودی با لشکریانش بهسمت آنها رفتند و چون آنها حاضر به بازگشت به یهودیت نشدند، بهدستور ذونواس دوازدههزار نفرشان را در چالهی آتش انداختند و هفتادهزار نفرشان را هم کشتند[۲]
🔹در دوران رسولالله (ص) نیز برخی از افراد صراحتاً اعلام میداشتند که علت اسلامنیاوردن آنها ترس از کشتار یهود است[۳] حتی در یک مورد، وقتی یکی از یهودیان منطقهی یمن به مدینه آمده و مسلمان شده بود، پس از بازگشت، بهدستور بزرگ منطقه تکه تکه شد[۴] اساساً انگیزهی کشتار، به یک حالت روانی در میان یهودیان تبدیل شده بود، [۵] بهگونهای که از رسول الله(ص) روایت شده است:هرگاه دو یهودی و یک مسلمان در جایی تنها باشند،تصمیم به قتل وی خواهند گرفت[۶]
🔹از امیرالمؤمنین (ع) نیز نقل شده است که فرمود:مسلمان از شش نفر در امان نیست؛ یهودی و مسیحی و زرتشتی و بادهنوش و شطرنجباز و کسی که هرچه میشود، آبروی مادر خود را پیش میکشد[۷]
حتی برخی اصرار دارند که شهادت رسولالله (ص) بر اثر سمّ کُشنده یهود در خیبر بوده است. همان سمّی که زینب بنت الحارث، همسر سلام بن مشکم و خواهر مرحب خیبری، در گوشت سردست گوسفند به رسولالله (ص) خورانید و این سمّ سه سال بعد، پیامبر (ص) را از پای درآورد! و نیز، براساس برخی گزارشها، دو تن از اصحاب عقبه که قصد کُشتن رسولالله (ص) را داشتند، یهودی بودند[۸]
پی نوشت ها:
[۱] الامامة والسیاسة، ج۱، ص۲۸.
[۲] تخریج الأحادیث والآثار، ج۴، ص۱۸۴؛ نیز: السیرة النبویة ابنهشام، ج۱، ص۲۳.
[۳] سنن الترمذی، ج۴، ص۳۶۷ [حدیث حسن صحیح.]؛ السنن الکبرى بیهقی، ج۸، ص۱۶۶؛ السنن الکبری نسائی، ج۷، ص۱۱۱؛ المستدرک، ج۱، ص۹.
[۴] الطبقات الکبرى، ج۵، ص۵۳۵.
[۵] (الاستیعاب، ج۲، ص۸۲۹و۸۳۰؛ الوافی بالوفیات، ج۱۳، ص۱۶۳ و ج۱۸، ص۸۶)
[۶] المبسوط سرخسی، ج۲۳، ص۷؛ تفسیر ثعلبی، ج۴، ص۹۷؛ كشف الخفاء، ج۲، ص۱۸۷؛ الکشاف، ج۱، ص۶۶۸؛ تفسیر ابنکثیر، ج۳، ص۱۶۶؛ الدر المنثور، ج۳، ص۱۲۹ [اخرج ابوالشیخ و ابنمردویه].
[۷] تاریخ بغداد، ج۹، ص۴۵۹.
[۸] (تهذیب الکمال، ج۵، ص۵۰۳-۵۰۵).
💢اقدامات یهود علیه جبهه حق و حضرت زهرا(س)
#بخش_سوم
🔹دربارهی کشتارهای یهود در دوران پس از رسولالله (ص) نیز، گزارشهایی در دست است. نمونهای از مهمترین این گزارشها عبارتند از:
🔹الف. ترور ناموفق امیرالمؤمنین (ع)
جریان حاکم، با غصب ولایت به هدف خود دست یافته بودند، ولی حلقهی پایانی این نقشه ناتمام بود. باید علی (ع) کاملاً از صحنه حذف میشد. بنابراین تصمیم گرفتند ایشان را در نماز به شهادت برسانند؛ زیرا همانگونه که در زمان رسولالله (ص)، شخص رسول اکرم (ص) بالاترین تهدید برای آنان بهشمار میآمد، پس از ایشان، این خطر از ناحیهی امام علی (ع) متوجه آنها بود؛ چرا که او میتوانست افشاگر و همچنین خنثیکنندهی طرحهای آنان باشد.
🔹بنابراین میبایست ترور فیزیکی و نیز شخصیتی امام علی (ع) را در دستور کار خود قرار دهند. چنانکه طبق نقلی، ابوبکر به خالد فرمان داد در میان نماز، امیرالمؤمنین (ع) را به قتل برساند. اما در میانهی نماز از این کار پشیمان شد و گفت:خالد! فرمانی که به تو دادم را انجام نده[۱]
🔹بعدها نیز امیرالمؤمنین (ع) پس از آنکه ابنملجم را برای نخستینبار دید، پس از افشاکردن نام و نسب صحیح وی، قاتل خود را از زبان رسولالله (ص)، یک یهودی معرفی نمود[۲] حتی براساس گزارشی،پس از رجعت امیرالمؤمنین (ع)آن حضرت دوباره بهدست یک یهودی در منطقهی اریحا به شهادت خواهد رسید [۳]
🔹ب. شهادت حضرت فاطمه(س)
همانگونه که پیش از این و در بحث آزار و اذیت اشاره کردیم،حضرت فاطمه (س) یکی از اهداف اصلی«سازمان نفوذ»و برخی افراد «جریان حاکم» برای آزار و اذیت بود
آنان در مرحلهی دوم هدفگذاری خویش، تصمیم به حذف آن حضرت گرفتند؛ چراکه حضرت فاطمه (س) تنها مدافع امیرالمؤمنین (ع) بود که تمامی مردم،خود را موظف به حفظ احترام و جایگاه او میدانستند.این مسأله در کنار دفاع تمامقد آن حضرت از امیرالمؤمنین (ع) و فاصله گرفتن از جریان باطل، عرصه را بر آنها تنگ کرده بود. بنابراین باید به هر وجه ممکن، برای از میان برداشتن این مانع تحرّکی از خود نشان میدادند. نکتهی دیگری که جریان باطل را به این ضرورت رسانده بود، نقش حضرت فاطمه (س) در جامعهپذیری امیرالمؤمنین (ع) بود. به تصریح گزارشی که بخاری آن را نقل کرده است:
«تا زمانی که حضرت فاطمه (س) زنده بود، امیرالمؤمنین (ع) در جامعه مورد احترام بود.» [۴]
🔹ج. ترور سعد بن عباده
وی که یکی از سرسختترین مخالفان جریان حاکم بود، بالاخره در سال پانزدهم هجری و در شام کُشته شد!! [۵]
پینوشتها:
[۱] الانساب سمعانی، ج۶، ص۱۷۶؛ شرح نهجالبلاغه، ج۱۳، ص۳۰۱و۳۰۲.
[۲] الکامل ابنعدی، ج۳، ص۴۶۴؛ تاریخ مدینة دمشق، ج۴۲، ص۵۵۴.
[۳] ضعفاء عقیلی، ج۳، ص۴۱۶؛ تاریخ مدینة دمشق، ج۴۲، ص۳۰۰.
[۴] بخاری، ج۵، ص۸۳.
[۵] مروج الذهب، ج۲، ص۳۰۱.