eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
اهل بیت عصمت و طهارت آمده اند تا به بشریت حیات بدهند / ما وظیفه داریم راه اهل بیت را طی کنیم ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در آستانه اربعین حسینی، جمعی از اساتید و مردم شهر لاریجان با حضور در حسینیه آیت الله العظمی جوادی آملی در دماوند با ایشان دیدار و گفتگو کردند. خونبهای حسین بن علی را فرزندان آن حضرت باید بگیرند ... اگر فرزند اینها شدیم، راه اینها را هم باید طی کنیم و این راه رفتنی است و اگر رفتنی نبود به ما دستور نمی دادند که راه اینها را برویم، شهدا این راه را رفتند و فرزندان حسین بن علی شدند... . 🆔 @faezoon110
اهل بیت عصمت و طهارت آمده اند تا به بشریت حیات بدهند / ما وظیفه داریم راه اهل بیت را طی کنیم ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: در آستانه اربعین حسینی، جمعی از اساتید و مردم شهر لاریجان با حضور در حسینیه آیت الله العظمی جوادی آملی در دماوند با ایشان دیدار و گفتگو کردند. حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار اظهار داشتند: خونبهای حسین بن علی را فرزندان آن حضرت باید بگیرند ... اگر فرزند اینها شدیم، راه اینها را هم باید طی کنیم و این راه رفتنی است و اگر رفتنی نبود به ما دستور نمی دادند که راه اینها را برویم، شهدا این راه را رفتند و فرزندان حسین بن علی شدند. ▫️ اصل دوم در سوره مبارکه انفال است که می فرماید ﴿اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ﴾ پیامبر آمده تا شما را زنده کند، معلوم می شود که یک حیات ظاهری دارید و یک حیات گیاهی و یک غیر گیاهی، ما آمده ایم که به شما حیات بدهیم، شما را زنده کنیم، معلوم می شود خیلی ها زنده هستند اما حیات ندارند، کلامی از امیرالمومنین هستند که بعضی از مردم جنازه عمودی هستند که بعد جنازه افقی می شوند. این حرفها در هیچ جای عالم نیست. ▫️ قرآن به مردم فرمود: ما حرف هایی داریم که در جای دیگر نیست، ما حرف تازه داریم که زیر این آسمان، در هیچ جای عالم پیدا نمی شود... . وظیفه حوزه و دانشگاه این است که بگوید این مطلب تازه که قرآن می فرماید چیست، قرآن به انسان می گوید تو باید فرشته شوی، کمتر از فرشته شوی، خودت را باختی! ... اگر انسان فرشته خو شد، دیگر کشور گرفتار نجومی و اختلاسی نمی شود، چقدر انسان پست باشد که به دنبال اختلاسی و نجومی برود. ▫️ انسان وظیفه دارد به دنبال علم برود و بداند که هر ظرفی تابع مظروف خود است به غیر از علم؛ در بحث علم، این مظروف است که ظرف خود را توسعه می دهد، ظرف دانش با افزودن آن گنجایشش بیشتر می شود و ظرفیت آن گسترش پیدا می کند اما انسان باید بداند درس خواندن و مجتهد شدن و استاد شدن تنها مشکل کشور را حل نمی کند بلکه خودسازی وظیفه انسان است، «چو دریا به سرمایه خویش باش!» ما باید چشمه باشیم و بجوشیم و اگر از درون خود بجوشیم کسی نمی تواند ما را تحریم کند و ما باید به گونه ای باشیم که کسی نتواند ما را تحریم کند، چرا که ما کشوری بزرگ هستیم و مردم ایران بزرگ زاده هستند... . مطالعه کامل: 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1402/06/14 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم ⚫فرا رسیدن سالروز اربعین سید و سالار شهیدان تسلیت باد ⚫ 📋 امت ها و مناسکشان؛ ایراد گرفتن آسان است. معمولا هر پدیده جدید هم آسان مورد اشکال افرادی که تاکنون به آن عمل نمی کردند واقع می شود. این مسئله ای بود که حتی پیامبر اسلام با آن روبه رو شدند. از جمله درباره مناسک حج که گروه های مختلف فکری و ایمانی (از موحدان تا مشرکان) درباره آن ذهنیت های گوناگون داشتند. مرتب ایراد می گرفتند. این بود که خداوند با این آیه قلب پیامبر را تقویت می فرماید. تذکر می دهد که برای هر امتی منسکی قرار دادیم (برای عبادت) پس پذیرفتنی نیست که کسی درباره این آیین جدید با تو ستیز کنند. تو به همان شیوه خودت عمل کن که بر هدایت مستقیم (و بهینه نسبت به دیگر مناسک) قرار داری. امروز هم برخی ها با وجود روایات دقیق و متقن در خصوص پدیده هایی همانند نذری برای سیدالشهداء یا زیارت اربعین و... با استناد به تازه بودن برخی پدیده ها ، آن ها را زیر سوال می برند. حال آن که چنین پدیده هایی جدید نیست، بلکه شرایط جدید و عصر ارتباطات باعث شده عظمت و باروری آن حداکثری شود و چه جالب که امروز فشارها نیز بر جامعه شیعه حداکثری است و بسیار به این ابراز قدرت حداکثری نیاز دارد و چه زیبا که اهل بیت آن زمان با دستوراتشان این مناسک با عظمت را برای چنین روزهایی طراحی فرموده اند. 🔷 آیه روز : لِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكًا هُمْ نَاسِكُوهُ فَلَا يُنَازِعُنَّكَ فِي الْأَمْرِ وَ ادْعُ إِلَى رَبِّكَ إِنَّكَ لَعَلَى هُدًى مُّسْتَقِيمٍ (حج / آیه 67) 🔶 ترجمه: براى هر امتى عبادتى قرار دادیم، تا آن عبادت را (در پیشگاه خدا) انجام دهند; پس نباید در این امر با تو به نزاع برخیزند! بسوى پروردگارت دعوت كن، كه بر هدایت مستقیم قرار دارى (و راه راست همین است كه تو مى‏ پویى). 📅 چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ، ، ، ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.45M
📝سلام بر تو ای منتقم داغ‌های ڪربلا... 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
💠 طریق ولایت ▫️ برای اربعین سالار شهیدان، صفوان از وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) زیارت خاص نقل می ‌كند كه فرمود وقتی روز اربعین رسید، هنگامی كه آفتاب برآمد، را بخوانید بعد نماز زیارت را و سپس خواسته ‌های خود را با خدا در میان بگذارید. ▫️ به تعبیر سیدناالاستاد مرحوم علامه طباطبایی اولین کسی که درِ ولایت را در امّت اسلامی گشود وجود مبارك حضرت امیر بود؛ اصلِ اسلام به وسیله وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) گشوده شد ولی در بین امّت اسلامی _ اصرار مرحوم علامه این است كه _ اول كسی كه را باز كرد علی بن ابی طالب است. ▫️ راه ولایت یعنی انسان بشود ولی خدا؛ چه وقت انسان می‌تواند ولی خدا بشود؟ با عبادات و اعمال صالحه كه «خوفاً من النار» است انسان از دوزخ نجات پیدا می‌كند ولی ولی الله نمی ‌شود، با همین اعمال و عبادات صالحه به بهشت می ‌رود اما ولی الله نمی ‌شود؛ اما آنانی كه نه «خوفاً من النار» و نه «شوقاً الی الجنّة» عبادت می‌ كنند بلکه اگر خدا جهنم و بهشتی هم نمی ‌داشت اینها بودند و قُرباً الی الله و حُبّاً له و شكراً له عبادت می‌كردند، اینها می ‌شوند . ▫️ سالار شهیدان می ‌داند که خیلی ‌ها به این مقام نمی‌ رسند لذا خودش طوری بیان فرمود و وجود مبارك امام صادق در به ما طور دیگر دستور داد؛ خود سالار شهیدان در آ‌ن خطبه نورانی مكه فرمود: «مَن كان باذلاً فینا مُهْجَته»؛ در راهی كه ما داریم می ‌رویم, راهی كه از طرف خدا به ما گفتند و ما به شما می‌ گوییم, اگر كسی در این راه بخواهد خون قلب و جگرش را بدهد، بیاید به كربلا؛ اما وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) در زیارت اربعین به صفوان فرمود در روز اربعین بگو خدایا من شاهدم حسین بن علی «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیرَةِ الضَّلالَةِ». ▫️ خیلی فرق است بین اینكه كسی در مسیر حسین بن علی حركت كند و اینكه خودِ حسین بن علی در مسیر الله حركت می ‌كند چون الله جهان را در مسیر مستقیم اداره می ‌كند که فرمود: ﴿إِنَّ رَبِّی عَلَی صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ﴾. اگر كسی به صراط مستقیم الهی مشرّف شد: ﴿وَأَنَّ هذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیماً﴾، او می ‌شود «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ». 📚 درس اخلاق تاریخ: 1391/10/14 🆔 @faezoon110
زیارت اربعین - مهدی منتظر.mp3
19.16M
🔊 📝زیارت اربعین 👤 مهدی ▪️ویژه 🆔 @faezoon110
حب الحسین یجمعنا - حجت‌الاسلام سیدمنصور موسوی.mp3
8M
🔊 📝 فلسفه پیاده‌روی اربعین چیست؟ 👤 حجت‌الاسلام‌سیدمنصور ▪️ویژه 🆔 @faezoon110
💠 فصل چهارم. قیام حسینی برای شکوفایی عقل جهاد عشق و عقل 🔹 جهاد سه گونه است: 1. جهاد اصغر که نبرد با دشمن بیرونی در میدان جنگ است. 2. جهاد اوسط که درگیری درونی انسان با خویش بر سر مسائل اخلاقی است؛ مانند جنگ میان تقوا و طغوا، عدل و ظلم، حق و باطل، صدق و کذب، حسن و قبح... . بسیاری از مردم، این جنگ را جهاد اکبر می پندارند؛ زیرا غالب آنان در همین حدّ می مانند و توانایی دسترسی به بالاتر از آن را ندارند؛ ولی برای سالکان کامل، پایان راه این نیست که انسان، عادل و پرهیزگار و لایق بهشت شود. 3. جهاد اکبر که نبردی میان عقل و عشق است، نه نبرد عقل و شهوت یا عقل و غضب. 🔹 در این جنگ، عقل می گوید: من حق را می فهمم. عشق پاسخ می دهد: فهمیدن حق کافی نیست؛ بلکه باید حق را مشاهده نمود. عقل می گوید: بهشت و دوزخ موجودند. عشق می گوید: صِرف علم به وجود آن ها کافی نیست؛ بلکه باید بهشت و دوزخ را اکنون دید... . 🔹 بنابراین، جهاد اکبر نبردی دیگر است. در آن جا هر چه هست، حق، صدق، عدل، حسن، طاهر و تقواست؛ ولی باید از میان پاک و پاک تر، یکی را برگزید. جهاد اکبر، میدان مبارزه بین معقول و مشهود، حکمت و عرفان، حصول و حضور و سرانجام، میان ذهن و عین است و شهادت طلبیِ عاشقانه می خواهد، نه عاقلانه و حکیمانه؛ همچون ابراهیم خلیل (علیه السلام) که در جهاد عاشقانه خویش از هیچ چیز، حتّی از آتش نمرود نهراسید؛ زیرا در این گونه مواردْ عقل فتوا به تقیّه و احتجاب می دهد، ولی عشق فرمان قیام و جهاد صادر می نماید. نهضت خونین سالار شهیدان، نمونه والا و راستین جهاد اکبر به شمار می رود. 🔹 مبارزه و تلاش های شاگرد امام حسین (علیه السلام) یعنی امام راحل (قدس سره) نیز شاخه ای از شجر طوبای قیام آن حضرت (علیه السلام) است. عاقلان عصر انقلاب به امام راحل (قدس سره) می گفتند: در این شرایط، نهضت شما به ثمر نمی رسد؛ ولی او عاشقانه تصمیم گرفت و در جهاد اکبر پیروز شد. پیروان خالص و مخلص او نیز که خود را با نارنجک به زیر تانک می افکندند، عاشقانه شهید شدند؛ نه عاقلانه. شهادت حسین فهمیده که نموداری از شهادت ده ها ایثارگر ناب و مجاهد نستوه مشتاق و عاشق بود، با شهادت دیگران فرق می کند؛ زیرا پیدا بود که اینان حقیقتی را می دیدند که دیگران یا آن را ادراک نمی کردند یا اگر از آن آگاه بودند، در محدوده فهم حصولی آنان بود، نه شهود حضوری. آن که مقصود خود را می بیند، این گونه جانش را بر کف دست می نهد و به روی مرگ لبخند می زند... . 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص 193 تا 196 🆔 @faezoon110
💠 فصل چهارم. قیام حسینی برای شکوفایی عقل جهاد عشق و عقل 🔹 جهاد سه گونه است: 1. جهاد اصغر که نبرد با دشمن بیرونی در میدان جنگ است. 2. جهاد اوسط که درگیری درونی انسان با خویش بر سر مسائل اخلاقی است... 3. جهاد اکبر که نبردی میان عقل و عشق است، نه نبرد عقل و شهوت یا عقل و غضب... . 🆔 @faezoon110