eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ سحر بیست‌وششم؛ «تعاملی بر مبنای عدل» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد عیدی یکم؛ 👈 ‌00:41 سلیمان نبی علیه‌السلام در واکنش به توهین مورچه‌ای که تحت فرمان ایشان بود، لبخند و رأفت را برگزید. چرا که اصل در قدرتمندی در برابر عموم مردم، اتصاف به صفت حلم و عفو است. دوم؛ 👈 02:03 اما حضرت سلیمان علیه‌السلام در مواجه با نبود هُدهُد در جمع، چند احتمال را بیان نمود. ایشان نخست فرمود که شاید من او را نمی‌بینم؛ این یعنی، پیش از اتهام‌زنی به هر کسی باید خود را مورد بررسی قرار داد. سپس فرمود اگر او غائب است، از آن جا که موظف به ادای وظیفه و حضور در این جمع است، باید برای غیبت خود دلیل و علت موجه و درستی بیاورد؛ در غیر این صورت، او را مؤاخذه خواهم کرد. سوم؛ 👈 03:06 پرسشی که در این مجال مطرح است این است که چرا سلیمان نبی علیه‌السلام در برابر توهین افراد تحت حکومت خود، با رأفت و ملاحظه‌گری و در واکنش به غیبت فرد تحت امر خود (هُدهُد)، با چنین شدتی برخورد می‌کند؟ پاسخ در تفاوت میان اخلاق فردی و شخصی با اخلاق مدیریتی است. چهارم؛ 👈 03:50 اصل در اخلاق شخصی و فردی، بر صبر، گذشت و اعتماد است؛ در حالی که اصل در اخلاق مدیریتی، بر رعایت عدل و ملاحظه وظایف برای استیفای حقوق دیگران است. اگر انسان دارای قدرت و اقتدار است، باید زکات آن را بپردازد؛ زکات آن نیز صبر و عفو است. پنجم؛ 👈 05:10 قرآن کریم در راستای هدایت و کمک‌ به تکامل انسان، حقایق و قوانینی را از آفرینش، به‌صورت داستان‌هایی کلی از پیشینیان نقل می‌فرماید. به همین دلیل، داستان‌های قرآنی، هرگز رویکرد داستان‌سرایی ندارد. ‎ 🆔 @faezoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دعای و هفتم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَيِّرْ أُمُورِي فِيهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْيُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذِيرِي وَ حُطَّ عَنِّيَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ يَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِينَ‏. خدایا در این ماه فضیلت شب قدر را روزى ام ساز، و کارهایم را از سختى به آسانى برگردان، و پوزش هایم را بپذیر، و گناه و بار گران را از گردنم بریز، اى مهربان به بندگان شایسته. 🔷🔸💠🔸🔷 🆔 @faezoon110
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «بر ساحل سحر» - رمضانیه‌های ۱۴۰۲ سحر بیست‌وهفتم؛ «اهمیت تعلّم و دین‌آموزی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه پخش از شبکه افق سیما - تــلــوبــیــون پس از اذان صبح (به افق تهران) کیفیت‌های بالاتر ‎ ‎ 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 رد صوفی گری؛ در این آیه خداوند رهبانیت (به معنای ترک لذت های دنیا و انزوا طلبی از ترس خدا) را به پیروان عیسی نسبت می دهد و البته تأکید می فرماید که خداوند هیچ گاه از آنان چنین رفتاری را نخواسته بود و این بدعتی است که آن ها با انگیزه جلب خشنودی خداوند در دین به وجود آوردند و حتی حق همان را هم رعایت نکردند! مفسران از جمله آخری چنین برداشت می کنند که رهبانیتی که ابتدا در مسیحیت به وجود آمد و برابر روایات و حتی متن تاریخ، بیشتر متأثر از فشارهای حاکمیت روم بر مومنان مسیحی بود، نوعی زندگی زاهدانه محسوب می شد و در کل سنت بدی نبود. اما به تدریج انحرافات زیادی در آن به وجود آمد (مانند شیطانی دانستن ازدواج، قطع رابطه با جامعه و ...) که در عمل با دستورات شریعت تضاد داشت. در عین حال روایات بسیاری از خود پیامبر و ائمه در رد رهبانیت و گوشه نشینی وجود دارد. از جمله این که "لا رهبانیه فی الاسلام" و این سخن پیامبر که : " رهبانيت امت من هجرت و جهاد و نماز و روزه و حج و عمره است ." چرا که از نظر اسلام، انسان موجودی است اجتماعی و تکامل آن در جریان زندگی خداپسندانه در اجتماع حاصل می شود. با وجود این، رهبانیت و صوفی گری در اسلام هم به وجود آمد و هم در میان اهل سنت و هم شیعیان پیروانی پیدا کرد و با توجه به اینکه به جای قرآن و سنت، بیشتر مقید به رعایت نظرات بزرگان طریقت خود بودند، همانند رهبانیت مسیحی، در گذر زمان انحرافات قابل توجهی در عقاید ایشان ایجاد شد. 🔷 آیه روز: ثُمَّ قَفَّيْنَا عَلَى آثَارِهِم بِرُسُلِنَا وَ قَفَّيْنَا بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ وَ آتَيْنَاهُ الْإِنجِيلَ وَجَعَلْنَا فِي قُلُوبِ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُ رَأْفَةً وَ رَحْمَةً وَ رَهْبَانِيَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا كَتَبْنَاهَا عَلَيْهِمْ إِلَّا ابْتِغَاء رِضْوَانِ اللَّهِ فَمَا رَعَوْهَا حَقَّ رِعَايَتِهَا فَآتَيْنَا الَّذِينَ آمَنُوا مِنْهُمْ أَجْرَهُمْ وَ كَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ (حدید / آیه 27) 🔶 ترجمه: سپس در پى آنان‏ رسولان دیگر خود را فرستادیم، و بعد از آنان عیسى بن مریم را مبعوث كردیم و به او انجیل عطا كردیم، و در دل كسانى كه از او پیروى كردند رافت و رحمت قرار دادیم; و رهبانیتى را كه ابداع كرده بودند، ما بر آنان مقرر نداشته بودیم; گرچه هدفشان جلب خشنودى خدا بود، ولى حق آن را رعایت نكردند; از این‏رو ما به كسانى از آنها كه ایمان آوردند پاداششان را دادیم; و بسیارى از آنها فاسقند! 🗓 سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ ، ، ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ما در کوچه‌های تنگ زمانه‌مان بر یاری امام غائب‌مان، سیلی که هیچ، غصه هم نخورده‌ایم 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
15.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ویژه برنامه احکام الصیام 🔹 احکام ماه مبارک رمضان براساس فتاوای فقهی حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته جلسه: 27 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 648 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 1. همسایگان پاداش نیكی به همسایه آبادانی و عمر طولانی: امام صادق (ع) فرمود: صله رحم و حسن همجواری سرزمین را آباد و عمرها را طولانی می‌ كنند. [1] افزایش روزی: امام صادق (ع) فرمود: همسایه‌ داری نیك، روزی را می ‌افزاید. [2] شمول رحمت الهی: رسول خدا (ص) فرمود: خدا رحمت كند همسایه ‌ای را كه همسایه ‌اش را بر نیكی یاری می‌ كند. [3] ورود به بهشت: امام صادق (ع) فرمود: به هر كسی یكی از چهار خصلت روزی شود وارد بهشت می‌ گردد: نیكی به پدر و مادر، صله رحم، همسایه ‌داری نیكو و خوش اخلاقی. [4] [1]. (الكافى، ج2، ص152). [2]. (الكافى، ج2، ص666). [3]. (الأمالی، صدوق، ص288). [4]. (جامع الاخبار، ص106). 📚 مفاتیح الحیات ص 347 و 348 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
‌ سحر بیست‌وهفتم؛ «اهمیت تعلّم و دین‌آموزی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد وطن‌خواه یکم؛ 👈‌ 00:48 برخورداری از ایمان، سبب رسیدن به مراتب عالی توحیدی است. اما مؤثرتر از ایمان، کسب علم و معارف دین است. دوم؛ 👈 02:14 این که در بین علوم (مادی و معنوی) که همه دارای شرافت است، کدام‌یک برتر است، پرسشی است که شریعت اسلام بدان پاسخ گفته است. علم معنوی که به حقیقت انسان (روح و قلب) می‌پردازد، سبب رسیدن او به معرفت پروردگار است. سوم؛ 👈 04:19 رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در واکنش به استقبال مردم از شخص دانایی که در علم انساب، ادبیات عرب و شعر زبردست بود، فرمودند که دانستن این علم، سبب سعادتمندی اخروی و ندانستن آن دلیل زیان‌کاری در ملکوت نیست. چهارم؛ 👈 05:47 علومی که انسان را به سعادت قطعیِ ابدی نائل می‌کند، طبق روایتی از امام هادی علیه‌السلام سه علم است؛ علم عقاید و باورهای دینی، علم اخلاق و تهذیب و نیز علم احکام (بایدها و نبایدهای رفتاری). پنجم؛ 👈 07:30 این سه علم، علوم حقیقی‌اند؛ سایر علوم نیز فضل و برتری و در واقع، مقدمه و نیاز انسان برای رسیدن به حقیقت آفرینش هستند. ‎ 🆔 @faezoon110
video.mp4
12.54M
💠 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان حکمت وحیانی 🔸 در سوره مبارکه «احزاب» ذات اقدس الهی دو كار را كنار هم ذكر می ‌كند: یكی اینكه فرمود من و فرشتگان من که در حضور من هستند با هم بر ذات مقدس پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) درود می ‌فرستیم... در همین سوره مباركه «احزاب» همین تصلیه را نسبت به مؤمنین هم دارد خدا بر مؤمنین صلوات می‌ فرستد؛ آن وقت حیف نیست آدم خودش را ارزان بفروشد؟! ... . 🔹 جلسه 27 🆔 @faezoon110