eitaa logo
اسماعیل فخریان
11هزار دنبال‌کننده
755 عکس
410 ویدیو
48 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
کسب و کارهای پاسوز تعلّل وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات می‌کنیم فرمان بر زمین مانده‌ی رهبر انقلاب و یکی از حقوق اساسی مردم را @ostad_fakhrian
صدا ۰۰۱.m4a
13.21M
قسمتی از سخنرانی استاد فخریان درهمایش اعضای طرح تبیین درشاهرود ۹۸/۸/۳۰ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگی از ديدار بسيجيان با رهبرمعظم انقلاب ♦️شوخی رهبر انقلاب با حضار (از قديم گفتن بسيجی بی‌ترمز است) @fakhrian_ir
چند ماه پیش سفری علمی به استان سیستان و بلوچستان داشتم، اواخر شب که از جلسه برمی‌گشتیم، راننده که از دوستانم بود، ماشین را نگه داشت و رفت مقداری موز که محصول همان استان است را از فروشنده‌ای که در کنار خیابان با وانت موز فروشی می‌کرد، خرید، آن شب بود که اولین بار موز تولید خودمان را دیدم و مزه کردم. دیروز برای خرید میوه به یک میوه‌فروشی در قم رفته بودم، دیدم فروشنده هم موز خارجی دارد و هم موز ، موز ایرانی که هم ارزان‌تر و هم خوشمزه‌تر بود را خریدم. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
✔️لینک دسترسی آسان و سریع به سخنرانی‌های حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان 🔻 ▪️سخنرانی در جمع نمایندگان کانون های بسیج خراسان رضوی با موضوع "ضروروت طرح" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/13 ▫️سخنرانی در جمع طلاب مشهد با موضوع "ضرورت طرح" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/16 ▪️سخنرانی با موضوع "نقشه راه برای رسیدن به تمدن اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/16 ▫️سخنرانی در رشت با موضوع "نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/28 ▪️سخنرانی در کاشان با موضوع "ضرورت ایجاد درک عمیق از انقلاب اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/41 ▫️سخنرانی در مشهد با موضوع "تبیین طرح منظومه فکری رهبری" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/41 ▪️سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند با موضوع "مبارزه حاد سیاسی خط سیر زندگی اهل بیت و امامین انقلاب است" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/41 ▫️سخنرانی در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی خاتم بهبهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/130 ▪️سخنرانی در جمع طلاب حوزه علمیه طوبی در بهبهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/131 ▫️سخنرانی در جمع عموم مردم بهبهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/134 ▪️مصاحبه‌ با مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه قم پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی، آسیب‌های حوزه‌ها و وظایف حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران نسبت به انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/148 ▫️سخنرانی در جمع بسیجیان با موضوع "چیستی بسیج از منظر رهبر انقلاب" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/150 ▪️دوره بینش ولایی در اصفهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/159 ▫️سخنرانی در کاشان با موضوع "دکترین امام خامنه‌ای، تحلیل صدساله‌ی مقام معظم رهبری، نقش موثر حضرت آقا در افول تمدن غرب" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/188 ▪️سخنرانی دهه اول محرم ۱۴۴۱ با موضوع "مبانی گام دوم انقلاب و تمدن مهدوی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/197 ▫️سخنرانی صبح عاشورا محرم ۱۴۴۱ با موضوع "انسان و مدیریت در سه ساحت فرد و خانواده و اجتماع" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/219 ▪️سخنرانی ظهر عاشورا محرم ۱۴۴۱ با موضوع "خواص بی‌خاصیت و عوام تنبل" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/222 ▫️سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع مسئولین دفاتر نهاد رهبری با موضوع "ساده سازی بیانیه گام دوم در چهار بخش" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/230 ▪️سخنرانی در شهرری با موضوع "همه‌ی انبیاء انسان‌های سیاسی و کارشان تشکیل حکومت خدا بود" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/230 ▫️سخنرانی در نشست اعضای مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در استان تهران با موضوع "بیانیه ی گام دوم و نقش آفرینی مردم در ایجاد تمدن اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/255 ▪️سخنرانی در زنجان در شب ۱۷ربیع‌الاول https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/259 @fakhrian_ir @t_manzome_f_r
ما بايد اعتقادات خودمان را ارتقاء ببخشيم و رابطه‌اش را با حيات اجتماعي تبيين كنيم. آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: «اگر بخواهيم فرهنگ اجتماعي را بازسازي كنيم به طوري كه بستر حكومت ديني باشد، به‌ناچار بايد در اعتقادات ديني خودمان بازنگري بكنيم و اين اعتقادات را بازسازي كنيم. البته اعتقادي كه ما نسبت به اصول و بنيادهاي ديني خودمان داريم و در حوزۀ علم كلام يا عرفان يا فلسفه بحث شده، باطل نيستند، اما بحث اين است كه واحد مطالعۀ آنها واحد جامعه و تاريخ نيست و ما براي ايجاد حكومت ديني كه بر بستر فرهنگ اسلام جاري بشود و مديريت اجتماعي را مبتني بر اسلام برنامه‌ريزي كند نياز به يك اعتقاداتي داريم كه آن اعتقادات، واحد مطالعه‌اش، جامعه و تاريخ باشد. در غرب هم اين دو اتفاق افتاده، يكي اينكه واقعاً اعتقادات ديني را سعي كردند كاهش بدهند به حدّي كه منحصر در حوزۀ زندگي خصوصي شود و ارتباطش را با زندگي اجتماعي قطع كند و عقلانيّت سكولاري هم كه براي اداره جامعه ايجاد كردند واحد مطالعه‌اش را از فرد به جامعه و تاريخ تسرّي دادند. ما هم طبيعتاً بايد اين كار را انجام بدهيم. ما باید اعتقادات ديني‌مان را گسترش بدهيم. فرضاً شما متديّنين را ببينيد که در امور مالي‌شان چطور عمل مي‌كنند؟ حساب سال دارد، در حلال و حرامش دقت مي‌كند، گاهي بدهي‌هاي شرعي‌اش را سالي دو بار مي‌پردازد ولي همين آدم وقتي مي‌خواهد يك شركتي بزند، يك كارخانه‌اي بزند، و قراردادي ببندد، اين محاسبه را نمي‌كند كه اين تجارتي كه انجام مي‌دهد سرانجام اقتدار اقتصاد اسلام با آن واقع مي‌شود و يا اقتصادهاي بيگانه. این امر، داخل در محاسبه‌اش نيست، معنايش اين است كه فرهنگ دينداري ما ظرفيت محاسبه‌ای در اين مقياس ندارد؛ لذا بايد كلاسه‌ فرهنگ دينداري ما ارتقاء پيدا كند، به طوري كه بتوانند رابطه‌ اعتقادات خودشان را با موضع‌گيري‌هاي اجتماعي‌شان (در حوزه‌ سياست، فرهنگ، اقتصاد و امثال اينها) بفهمند، نه با موضع‌گيري‌هاي زندگي خصوصي و فردي‌شان. يكي از كارهايي كه ماركسيست‌ها مي‌كردند اين بود كه رابطۀ بين ايدئولوژي خودشان با موضع‌گيري اجتماعي را به شدت تبيين مي‌كردند؛ لذا كسي كه آن ايدئولوژي را انتخاب مي‌كرد در مواضعش _ در معاشرت و رفت و آمد و كاركردنش _ تأثير مي‌گذاشت. فرضاً اگر مي‌خواست كار كند، نمي‌رفت در كارخانۀ بنز كار كند، بلكه در كارخانه‌ لوكوموتيوسازي مشغول به كار مي‌شد؛ مي‌گفت این براي طبقه‌ كارگر كار مي‌كند و آن براي طبقه‌ سرمايه‌دار. اين معنايش اين است كه رابطه‌ي اعتقادات خودش و نگاه تاريخي اجتماعي خودش را با عمل اجتماعي‌اش مي‌ديد.‌ اين [مطلب] را شما در حوزۀ فرهنگ اسلامي بايد بازتوليد كنيد به طوري كه رابطۀ بين رفتار اجتماعيِ ما با فرهنگ مذهب كاملاً تبيين بشود. امروز این‌طور نیست که فرهنگ عمومي جامعه يا حتي فرهنگ تخصصي جامعه مبتني بر آن شكل بگيرد كه بگويند باید این اقتصاد را مبتني بر نفي سَبيل طراحي كنید؛ يعني به شما بگويند این ارزش را در دانش اقتصاد چطوري جاري مي‌كنيد؟ پ.ن: استاد سیدمهدی میرباقری هستم از این جهت که بدنبال ارائه‌ی نقشه‌ی اسلام در راستای مدیریت جهانِ بشری است و از این جهت که نگاه سیستمی به این دارد و که در این دوسال ونیم سخت مشغول ارایه‌ی نگاه منظومه‌ای رهبر انقلاب به دین، به آحاد مردم هستم. به رهبری که در اوان جوانی نگاه سیستمی و کارآمد به دین داشته و در هر فرصتی آن را می‌کرده است. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
در جمع فعالین فرهنگی سمنان.MP3
22.23M
🔊 صوت کامل سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان در جمع فعالین فرهنگی همراه با پرسش و پاسخ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار رئیس دولت را در مورد تصمیمی که خودش بعنوان یکی از سران قوا گرفته و خودشان هم به بدترین شیوه‌ی ممکن اجرا کردند، با رفتار رهبر انقلاب در مورد همین تصمیم که هیچ‌گونه دخالتی در آن نداشته، مقایسه کنید. او بعد از بیش از دوهفته که از اجرای آن تصمیم کذایی می‌گذرد، می‌گوید من هم مثل مردم بی‌خبر بودم، اما رهبر انقلاب بعد از دو روز از اجرای آن، می‌فرماید باید به سران قوا خوشبین بود و من از اصل آن تصمیم [چون برآمده از ساختار نظام است] حمایت میکنم. فرق ولیّ در جامعه‌ای که مزیّن به مردم‌سالاری دینی است با یک سیاستمداری که سیاسی است، به همین اندازه زیاد است. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
نقدی بر «سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت» آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: " ـ که کارشناسان و متخصصان عزیز زحمت بسیار زیادی برای تهیۀ آن کشیده‌اند ـ با این‌که نقاط مثبت و امتیازات فراوانی دارد، اما یکی از اشکالاتش این است که برای ایران اسلامی که در مقیاس تمدّنی و در مقیاس موازنۀ جهانی با نظام استکباری حرف دارد، نوشته نشده است و همسنخ با استراتژی امنیت ملی آمریکا نیست. البته درست است که سندی که برای یک کشور نوشته می‌شود باید در مقیاس ملی باشد، منتها باید درون را با بیرون، توأمان ملاحظه کند. آمریکا وقتی می‌خواهد استراتژی امنیت ملی بنویسد، امنیت ملی خودش را به برتری در موازنۀ جهانی و محور شدن در توسعۀ جهانی گره می‌زند و آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این استراتژی، اقتصاد خود را تعریف و سازماندهی می‌کند. یا را هم در نظر بگیرید؛ این سند می‌خواهد تا سال 2030 جامعۀ جهانی را به نقطۀ خاصی در غربی‌شدن برساند. این سند، سکولاریسم را دنبال می‌کند تا یک جهانِ سکولار بسازد. ما به عنوانِ رقیب تمدّنی غرب باید چه کنیم؟ این یک شوخی است که بگوییم این اسناد را امضا می‌کنیم و «حقِ تحفّظ» را رعایت می‌کنیم! حق تحفُّظْ، محتوای آن سند را عوض نمی‌کند! رقیب تمدّنی ما با این اسناد می‌خواهد جهان را اداره کند، آن‌وقت ما فقط دنبال «حق تحفّظ» باشیم؟! این کار با رقابت تمدّنی و با اهداف و مطلوبیت‌های انقلاب اسلامی نمی‌سازد. الگوی پیشرفت ملی ما باید در مقیاس این اسناد و با این ملاحظات نوشته شود. نمی‌گویم الگوی ملی باید برنامۀ جهانی داشته باشد، بلکه باید مثل استراتژی امنیت ملی آمریکا ناظر به برتری در موازنه باشد و با آن استراتژی مقابله کند. آمریکا می‌گوید من رهبر جهان هستم و امنیت ملی من وقتی تأمین می‌شود که این جایگاه برای من حفظ شود؛ آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این رویکرد، اقتصادش را طراحی می‌کند. ما نمی‌گوییم رهبر جهان هستیم، ولی یکی از دو طرف قطب تمدّنی جهان هستیم؛ ما یک کشورِ معمولی در غرب آسیا نیستیم، کشوری هستیم که سابقه تاریخی دارد و محور و خاستگاه یک تمدّن جدید است؛ ما اگر می‌خواهیم برای چنین کشوری سند ملی بنویسیم، باید جایگاه و مأموریت آن را در نظر بگیریم و متناسب با آن، سند ملی بنویسیم.» (منبع: )
فراخوان جهت تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بعد از تدوین سند پایه رهبرانقلاب در اواخر مهرماه ۹۷ همه صاحب‌نظران را برای تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فراخواندند الگوی پیشرفت ایران برای پنجاه سال آینده 📝 متن ابلاغ رهبر انقلاب اسلامی👇 @fakhrian_ir
970722_KHAMENEI_IR_1444.pdf
633.7K
متن ابلاغیه رهبر انقلاب پیرامون بررسی و تکمیل الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی به همراه سند پایه @fakhrian_ir
پ.ن: بیش از یک سال از ابلاغیه رهبر انقلاب و تدوین سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گذشت و کار خاصی از طرف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و اساتید و نخبگان و... در مورد این سند صورت نگرفت. انگار عادت کرده‌ایم که کارهای مهم را انجام ندهیم. عادت کرده‌ایم مهم‌ها را فراموش کنیم.