eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.3هزار دنبال‌کننده
723 عکس
393 ویدیو
47 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
شب‌چهارم_دهه_اول_صفر.MP3
16.62M
🔊 شب چهارم، دهه اول ماه صفر ۱۴۰۰ موضوع: تعریف ولایت و کارکرد آن ، ورزشگاه بزرگ امام رضا "علیه‌السلام" ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ @fakhrian_ir
شب پنجم- دهه اول صفر.MP3
18.98M
🔊 شب پنجم، دهه اول ماه صفر ۱۴۰۰ موضوع: ساحت‌ سوم ولایت ، ورزشگاه بزرگ امام رضا "علیه‌السلام" ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ @fakhrian_ir
الحمدلله تمام ۵ صوت سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان در دهه اول ماه صفر ۱۴۰۰ بارگذاری شد. این صوت‌ها کمک می‌کند تا نظم فکری پیدا کنیم و در نتیجه در فهم دین و عمل به دین می‌تواند بسیار موثر باشد. پیشنهاد می‌شود حتما این ۵ صوت را استماع فرمائید و برای دیگران نیز ارسال فرمائید.
اسماعیل فخریان
الحمدلله تمام ۵ صوت سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان در دهه اول ماه صفر ۱۴۰۰ بارگذاری شد. این
سوالات و نظرات‌تون پیرامون این سخنرانی رو به آیدی مدیر کانال بفرستید🔻 @im_enqelabi کانال رسمی حجه‌الاسلام اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
ترامپ: آمریکا تا ۳ سال دیگر پایان می‌یابد 🔹ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای جدید گفت که این کشور در هشت ماه گذشته در چنان سراشیبی‌ای قرار گرفته که هرگز سابقه نداشته و افزود: داریم به سمت انتخابات آتی در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ پیش می‌رویم اما کشوری برای ما نخواهد ماند. تا سه سال دیگر برای ما کشوری باقی نخواهد بود. نگویید که نگفتم. 🔸پیشتر ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز به طور ضمنی از قصدش برای مشارکت در انتخابات ۲۰۲۴ خبر داد. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دشمن داریم...! • چرا جامعه تشنه کلیپ های دو سه دقیقه ای بهشتی و مطهری است؟! • آزادی را کم می کنیم، چون دشمن داریم! • جمهوریت را محدود می کنیم چون دشمن داریم! •دشمن هم دقیقاً همین را می خواهد! دشمن از هیچ چیز به اندازه این نفع نمی برد که جمهوری اسلامی را تبدیل کند به طالبان! حجت الاسلام قنبریان
اسماعیل فخریان
دشمن داریم...! • چرا جامعه تشنه کلیپ های دو سه دقیقه ای بهشتی و مطهری است؟! • آزادی را کم می کنیم،
چند جمله با برادرم، آقای قنبریان عزیز با توجه به تشنگی جامعه به کلیپ‌های تقطیع‌شده‌ی دو سه دقیقه‌ای از بهشتی و مطهری - که احتمالا مرادتان کلیپ‌های تقطیع شده با موضوع عدالت و عدالت‌خواهی است - مطالبی را فرمودید. خدمت‌تان عرض می‌کنم: ۱. اقبال جمعی از مردم به کلیپ‌های تقطیع شده، هشدار سطحی شدن این جمع را می‌دهد. این سطحی شدن خطرش از هر آسیب دیگری بیشتر است. ۲. با یک توجه اجمالی به سیر حرکت انقلاب، خواهید دید که عدالتخواهی رشد کمّی و کیفی قابل قبولی داشته است. این را با حرکت‌های عدالت‌خواهانه‌ای که در جای‌جای مختلف کشور مشاهده می‌شود را می‌توان تایید کرد. اینکه فرمودید مردم حرف‌های عدالت‌‌خواهانه را بعد از بهشتی و مطهری دیگر نشنیدند را نمی‌دانم با چه معیاری مطرح کردید. ۳. امروز جامعه تشنه‌ی کلیپ‌های دو سه دقیقه‌ای از مطهری و بهشتی با موضوع عدالت هستند یا عده‌ای این تشنگی را عمدا به این شکل بوجود آوردند؟ با یک فحص اجمالی خواهید دید که عده‌ای با همین کلیپ‌ها - مضافا کلیپ‌های آقای طالقانی و غیره - چه ناجوانمردانه به انقلاب و امام و رهبری حمله می‌کنند. این را با یک سوال ساده می‌توان دریافت: چرا این کلیپ‌های کوتاه در موضوع عدالت کمتر از امام و خیلی کمتر از رهبر انقلاب تهیه و منتشر می‌شود؟ می‌دانید چرا؟ چون می‌خواهند انقلاب را متهم به فاصله گرفتن از آرمان‌هایش کنند. می‌خواهند بگویند انقلابی که در آن بهشتی و مطهری بود، خیلی متفاوت از انقلاب بعد از این دو عزیز شده است. رهبری هم در حیات بهشتی و مطهری و هم بعد از شهادت این دو شهید عزیز، اگر عدالت‌خواه‌تر نبوده، قطعا عقب‌تر هم نبوده. بی‌انصافی است اگر تصور شود کسی بیشتر از رهبری به دنبال ایجاد و گسترش گفتمان عدالت بوده است. ۴. شکسته باد دهان و قلمی که بخواهد با شعار دشمن‌شناسی، انقلاب و نظام را محدود کند و آزادی و عدالت‌خواهی را به حاشیه ببرد. برعکس، توجه به دشمن مهم‌ترین اثرش این است که دائما آرمان‌های انقلاب را به ما یادآوری می‌کند. اگر گفته می‌شود حواستان به دشمن باشد، نه اینکه از آرمان‌هایتان کوتاه بیایید، بلکه مراقب باشید دشمن اهدافش را - که در راس آن دمیدن روح ناامیدی است - پیاده نکند. ۵. عدالت‌خواهی که موجب خوشحالی ضدانقلاب شود، عدالت‌خواهی نیست، عدالت‌بازی است. عدالت‌بازی سهم زیادی در طالبانیسم کردن ایران دارد. @fakhrian_ir
در جریان سفرهای استانی به جهت عرض ارادت محضر مسئولین و اعضای مجموعه‌ی تبیین و بررسی میدانی روند آموزشی، از دیشب میهمان مردم عزیز و خون‌گرم خوزستان و شهر اهواز هستیم. طبق هماهنگی انجام شده، امروز ساعت ۱۰ صبح خدمت حاج‌آقای موسوی - امام جمعه اهواز و نماینده ولی‌فقیه در این استان - رسیدیم. از بدو ورود با صحنه‌های عجیب و اما زیبا مواجه شدیم: ۱. جمعیت زیادی که برای دیدار با ثبت‌نام و در دفتر ایشان حاضر بودند. ۲. عدم تشریفات برای ملاقات با . ۳. وجود همه‌ی اقشار در میان این جمعیت، کارگران و دانشجویان و طلاب و روحانیون و بازاری‌ها و... ما رو به اتاقی راهنمایی کردند که از قضا از همان اتاق وارد دفتر شدن. خوش و بش کوتاه و عرض ارادت و گزارش مختصری از فعالیت‌ها انجام شد. به جهت کثرت جمعیت، به همین زمان کوتاه ملاقات اکتفا کردیم. از جدا شدیم که یکهو صدای سروصدا دفتر رو فراگرفت. نماینده‌ی کارگران یک بخش - که از فرط ناراحتی تقریبا کنترل خودش رو از دست داده بود - شروع کرد با مخاطب قرار دادن سر ایشون داد زدن. هم خیلی آرام، ایشون رو دعوت به آرامش می‌کرد. کم‌کم صدا خوابید، تمام جمعیت معترض رو به سالنی بزرگ و البته مجهز به سرمایش و صندلی راهنمایی کردن تا مجزا و مفصل مساله‌ی این افراد رو پیگیری کنند. در این فاصله، بد‌ون هیچ تشریفاتی روی زمین به دیوار تکیه داده بود و مسائل سایر مردم رو گوش و پیگیری می‌کرد. پ.ن۱: بی‌آلایشی این دفتر و عدم تشریفات من‌درآوردی، زیبا و ستودنی بود. پ.ن۲: وقار و آرامش و حلم و سعه‌ی صدر دیدنی بود. پ.ن۳: اینکه مردم در دیدار با امام جمعه، راحت بودند و بدون لکنت و دور از بازی‌های منزجر کننده مسائل‌شون رو می‌گفتند، عالی و امیدوار کننده است. پ.ن۴: نوکر مردم بودن زیبا و اما نیاز به خودسازی عمیق دارد. پ.ن۵: باید دست چنین ائمه‌جمعه را بوسید و میدان کار را برایشان فراخ‌تر کرد. پ.ن۶: مردم و دفتری‌ها و... آقای موسوی را فقط با کلمه‌ی خطاب می‌کردند. شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - اهواز @fakhrian_ir
اطلاع‌رسانی برنامه سخنرانی @fakhrian_ir
دهلران - هیات سیدالشهدا .mp3
13.43M
🔊 حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان دهلران - یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۲۸ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم در این لحظات به نیابت از شما و همه‌ی تبیینی‌ها و همه دوستان قرارگاه حاج قاسم در حال قدم برداشتن هستم. پ.ن: این فیلم از پیاده‌روی اربعین رو دقایقی پیش برادر عزیزم آقای ملاولی که از طرف اعضای مجموعه‌ی تبیین و قرارگاه جهادی شهید حاج‌قاسم سلیمانی به کربلا مشرف شدن، ارسال کردن. @fakhrian_ir
علی لندی نوجوانی از جنس بهنام محمدی و محمدحسین فهمیده اشتراکشان در تشخیص وظیفه و اقدام، همراه با شجاعت است. فهمیده زیر تانک آتش می‌گیرد و علی در وقت نجات دو زن از آتش. روحش با شهداء محشور باد. @fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
چند جمله با برادرم، آقای قنبریان عزیز با توجه به تشنگی جامعه به کلیپ‌های تقطیع‌شده‌ی دو سه دقیقه‌ای
محسن قنبریان: برادر عزیزم جناب آقای فخریان 1⃣ اگر توجه به کلیپ های تقطیع شده، نشانه ی سطحی شدن بود، شما دوست فکور و متعمق ام برای یک کلیپ تقطیع شده ی یک دقیقه ای، ۵فراز نقد نمی نوشتید! آن جمع از مردم هم شاید سطحی نشده باشند! 2⃣ مقام بحث در آن لایو یکساعته مقایسه خطبه های جمعه با گفته های آن مفاخر انقلاب است اگر میفرمایید از تریبونهای جمعه عموما همان سطح خطبه ها و سخنان حضرات خامنه ای، بهشتی و مطهری ایراد میشود، قضاوت را به وجدان عمومی وامیگذارم. چه معیاری از وجدان عمومی بهتر؟!(در برنامه جهان آرا تحلیل آماری خطبه ها را بر اساس مقالات علمی پژوهشی هم عرض کردم) 3⃣ ذکر نام مطهری و بهشتی در آن یک دقیقه از باب مثال و کوتاه گفتن بوده و الا دقیقا کلیپ های امام و رهبری هم در مطالبه ی آرمانهای انقلاب همان چرخش را دارد. نه فقط مستمعان که گوینده هم بدان می نازد: از این روشن تر که خود رهبر انقلاب درباره بیانات سال۵۳ شان(طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) فرمودند: "منبع خوبی برای مچ گیری ماست" (۸۱/۴/۴)! "منبع خوبی"، "مچ گیری" چیزی بیشتر از چرخش آن کلیپهای چند دقیقه ای را افاده می کند، اما ایشان برخلاف شما، نامش را کاری عمدی برای حمله به انقلاب و رهبری نمی گذارد! آقای فخریان! آن تشنگی عمومی، ذائقه سازی توطئه گران نیست اقلا این فرمایش رهبر انقلاب برایتان حجت باشد که فرمود:"مردم ما امروز از اوایل انقلاب نسبت به این نابسامانی ها حساس ترند. امروز مردم نسبت به فساد حساسند، نسبت به فاصله طبقاتی حساس تر از اول انقلابند. این چیز بدی نیست این چیز خوبی است؛ این نشان دهنده آن است که مردم با آرمانهای انقلاب آشنایند و دنبال آن آرمانهایند لذا اعتراض می کنند، به فساد اعتراض می کنند و هرجایی که مبارزه با فساد باشد مردم در آنجاها علاقه نشان می دهند ..." (۲۹/بهمن۹۹) 4⃣ شکسته باد دهان و قلمی که بخواهد روح ناامیدی بدمد؛ اما آن نحوه کامل کردن پازل دشمن با نفرینِ "شکست باد دهان و قلم" پاسخ نمی گیرد! سخن سر این است که دید سطحی می گوید چون دشمن هست، (مثلا) اجازه اعتراض و تجمع (اصل۲۷قانون اساسی) حتی علیه یک سیاست یا دستگاه جزیی هم نه! و این چند دهه تمدید میشود. چرا اینطرف گفته نمیشود تعطیل برخی اصول مردمسالارِ قانون اساسی به بهانه دشمن هم جزء پازل دشمن است و در راستای گرفتن آرمانهای انقلاب از ج.ا است؟!! نمی دانم طرح این سؤال یا هرنحوه پاسخ به آن چگونه دمیدن روح ناامیدی است؟!! 5⃣ برای عدالت هر روز یک قید من درآوردی ساختن (عدالت خواری و عدالت بازی و...) و تطبیق خوارج یا طالبان بر این و آن، مشکلی را حل نمی کند! رهبرمان از تاریخ بهمن۸۹ تا بهمن۹۹ بیش از ده بار تصریح و اعتراف به عقب ماندگی در عدالت دارند. https://eitaa.com/m_ghanbarian/1846 جستجویی بفرمایید کلیپ برخی از این اعترافات در بی بی سی و ایران اینترنشنال و... موجب سوء استفاده و خوشحالی دشمن هم واقع شده است! این سوء استفاده های موضعی دشمن -که از کلیپ خود رهبر انقلاب هم اتفاق افتاده- وقتی همراه تسلیم نشدن بر وضع موجود باشد، ضربه ای نمی زد؛ و الا باید سیاستها و راهبردهای انقلاب را بر اساس عمل به ضدِ مسیح علینژاد(مثلا) قرار دهیم نه کتاب و سنت و بیانات عمیق رهبران و اندیشمندان انقلاب! ضربه وقتی است که محافظه کاری بر وضع موجود به بهانه سوء استفاده دشمن، جمهوریت و آزادی و ارزشهای اینچنین را از انقلاب بکاهد؛ آنوقت العیاذ بالله به واقع و اِخبار طالبان مان کرده اند نه به فحش و به انشاء! سپاس از عنایتتان. ☑️ @m_ghanbarian
اسماعیل فخریان
محسن قنبریان: برادر عزیزم جناب آقای فخریان 1⃣ اگر توجه به کلیپ های تقطیع شده، نشانه ی سطحی شدن بود
محضر برادر گرامی‌ام، جناب آقای قنبریان باتشکر از عنایت جنابعالی ۱. نقد ۵ فرازی بنده به کلیپ دو دقیقه‌ای تقطیع شده از جنابعالی نبود، بلکه به ادعای مطرح شده‌ی در آن بود. ۲. انتظار نداشته باشید بیننده‌ی کلیپ دو دقیقه‌ای جنابعالی، از قبل و بعد فرمایشات شما و مخاطب و موضوع جلسه باخبر باشد. اینکه شما محتوای آن جلسه‌ی یک‌ساعته را برای بنده و سایرین توضیح می‌فرمایید، یعنی کلیپ‌های چند دقیقه‌ای برای تفهیم یک موضوع کافی نیستند و این همان نکته‌ای است که در متن سابق محضرتان تقدیم گردید. ۳. بعید می‌دانم کسی که با مرام انقلاب - ولو اجمالا آشنا باشد - نسبت به ضرورت مطالبه‌گری و عدالتخواهی - که مهم‌ترین آرمان انقلاب است - بی‌تفاوت و یا محافظه‌کار باشد. در مورد ایمه‌ی جمعه و تریبون نمازجمعه - اگرچه خارج از موضوع گفتگو است - اما احدی نمی‌تواند ادعا کند که نهاد امامت جمعه و همه‌ی ائمه‌ی محترم جمعه در طراز انقلاب اسلامی هستند، اگرچه معتقدم ائمه‌ی جمعه‌ی خوب و پرکار و عدالت‌خواه نیز کم نیستند. ۴. بنده مثل جنابعالی معتقد به تشنگی عمومی نسبت به تحول بنیادین در مهم‌ترین ساختارهای کشور هستم. بنده معتقدم ما برای تداوم انقلاب در مسیر اصلی خود، نیازمند تحول هستیم، نیازمند توجه ویژه به مساله‌ی عدالت اجتماعی هستیم - همچنان که رهبر انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم فرمودند که تمام برنامه‌ها و لایحه‌ها و قوانین دولت با پیوست عدالت باشد - نیازمند به گفتمان مطالبه‌گری و عدالتخواهی هستیم، اما معتقدم این امور با انتشار کلیپ‌های چند دقیقه‌ای از امام و آقا و شهیدان بهشتی و مطهری و... محقق نمی‌شود. مهم‌ترین دلیلش این است که این مدل از رسانه، با یک روایت‌خورد، صرفا یک نگاه نقطه‌ای و محدود را به مخاطب هدیه می‌دهد و نه بیشتر. - که البته این خود بستری برای سوء استفاده ضدانقلاب خواهد بود - ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند یک نگاه عمیق و دقیق و کلان در میان مردم، خصوصا جوانان هستیم. ما با یک کلان نقشه با اجزای متفاوت در انقلاب اسلامی مواجه هستیم، نمی‌توان فقط بر یک موضوع تمرکز کرد و چشم را بر سایر موضوعات این کلان نقشه بست. ۵. می‌دانید طرح سوال مذکور در متن جنابعالی، مبنی بر چرایی عدم جواز اجتماعات مطالبه‌گرانه در بعضی موارد، چه زمانی نافی امید عمومی نخواهد بود؟ زمانی که مساله‌ی مطالبه‌گری در قالب اجتماعات خیابانی، با تمام ابعادش و آثار داخلی و خارجی‌اش سنجیده شود. زمانی که در کنار مطالبه‌ی عدالت، پیشرفت‌ها هم دیده و گفته شوند. زمانی که حرکت ۴۲ ساله‌‌ی انقلاب که از صفر شروع شده، مورد سنجش و پایش قرار گیرد، نه اینکه بخواهیم با نگاه نقطه‌ای به حرکت انقلاب نمره دهیم. زمانی که نتیجه‌ی این مطالبه، بی‌اعتمادی مردم به نظام و مسئولین کشور نشود. ۶. نباید با دشمن‌هراسی، مانع از داد زدن و اعتراض و خواستن و مطالبه و حرکت شد، همچنین نبایست با مطالبه‌گری چشم را بر دشمن بست. از قضا یکی از مناشئ مطالبه‌گر بودن، وجود دشمن است. پس ما نه تنها وجود دشمن را مانع از مطالبه‌گری و دادخواهی نمی‌دانیم، بلکه وجودش را دال بر ضرورت دادخواهی می‌دانیم. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته @fakhrian_ir
تمدن‌سازی، طفره‌ای یا فرآیندی؟ اینکه مساله‌ی اربعین و زیارت اباعبدالله "روحی‌فداه" ظرفیتِ بی‌نظیری در تمدن‌سازی و زمینه‌سازی ظهور دارد، کاملاً واضح است. اما تمدن‌سازی در یک فرآیند حاصل می‌شود نه بصورت طفره‌ای.(۱) اگر برای رسیدن به یک برآیند و نتیجه، به فرآیند و مراحلِ تحقق آن توجه نکنیم، دو آسیب جدی بوجود خواهد آمد: ۱. نرسیدن به نتیجه ۲. ناامیدی از هرگونه حرکت اصلاحی برای استفاده از ظرفیت تمدنی زیارت امام حسین "علیه‌السلام" در اربعین، باید به دولت‌سازی و جامعه‌سازی توجه ویژه داشت. اگر یک کشور اسلامی و پیشران و قوی وجود نداشته نباشد، چگونه می‌توان تمدن‌سازی کرد؟ همه می‌دانیم که در این عصر، تنها کشوری که می‌تواند محور تمدن‌سازی اسلامی باشد ایران است. آیا ایران اگر ضعیف باشد، آیا ایران اگر مردمش به مسئولینش بدبین باشند، آیا ایرانی که بعضی از خواصش، مهم‌ترین نقطه ثقل قدرتش - یعنی ولی‌فقیه - را تحریف کند، و دائما در دام تقیه و سکوت و بعضاً محافظه‌کاری اندازد و حجیت کلام و رفتار او را مورد تشکیک قرار دهد، می‌تواند بارِ تمدن‌سازی را به‌دوش بکشد؟ قطعاً خیر. درک عمقِ راهبردی اربعین، توجه به دولت‌سازی و جامعه‌سازی است. اگر بنا باشد تبیین جایگاه اربعین در زمینه‌سازی ظهور، زمینه‌ی بدبینی مردم به مسئولین کشور را فراهم و یا موجب فراهم‌آمدن بستر بی‌قانونی عده‌ای شود، مطمئن‌ باشید این زیارت‌ها و اربعین‌ها منجرّ به تمدن‌سازی نخواهد شد. کاش نگاه‌ها به حرکتِ عالَم به سمت حق، نگاه‌های نقطه‌ای و یا حداکثر بالگردی نمی‌بود. این نگاه ماهواره‌ای و کلان است که می‌تواند ما را به فهم عمیق نسبت به همه‌ی مسائل، از جمله اربعین برساند. ۱. طفره یعنی پریدن از یک مرحله به مرحله‌ی بعد بدون طی کردن مرحله قبل @fakhrian_ir
باسلام از شب رحلت جانسوز علامه‌ ذوالفنون، حسن‌زاده‌ی آملی، تا نیم‌ساعت پیش شدیدا درگیر بودم. دیروز همراه با استاد عزیزم، آیت‌الله حسینی آملی عازم آمل شدیم، تازه نیم‌ساعت است که رسیدیم قم. امروز تشییع باشکوهی در آمل انجام شد. پیکر مطهر به "ایرا" منتقل شده اما هنوز تدفین نشده. در مورد افاضات! آقای کدیور با هم گفتگو خواهیم کرد. امروز رهبر انقلاب اسلامی فرمایشات مهمی رو داشتن که باید همگی با دقت، به تحلیل و تبیین و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن بپردازیم. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 تاثیر انقلاب اسلامی ایران خیره کننده بود 🔹 شیخ زکزاکی در بخشی از گفتگوی اختصاصی خود با پرس تی‌وی در خصوص تاثیر گسترده انقلاب اسلامی ایران سخن گفت و افزود بعد از انقلاب اسلامی ایران برخی از دانشجویان کمونیست نیجریه کمونیسم را رها کرده و فعال مسلمان شدند.
اسماعیل فخریان
👓 تاثیر انقلاب اسلامی ایران خیره کننده بود 🔹 شیخ زکزاکی در بخشی از گفتگوی اختصاصی خود با پرس تی‌وی
فطرت، نقطه‌ی مشترک بشریت ، تنها حقیقت مشترک در همه‌ی انسان‌هاست. هرچیزی که برآمده از فطرت و یا مطابق با فطرت و یا تامین کننده نیازهای فطری باشد، قابلیت فراگیری و گسترش در مقیاس بشریت را دارد. قیام حسینی، برآمده‌ی از فطرت بود. پاسخ به یک نیاز فطری - یعنی ظلم‌ستیزی و احیای حق و عدالت - بود. به همین جهت روح این قیام، درس‌آموز برای همه‌ی بشریت است. محرّک است. برانگیزاننده است. همه با امام حسین "علیه‌السلام" احساس قُرب و یگانگی می‌کنند. انقلاب اسلامی هم همینطور بود. باید به آقای انقلاب اسلامی هم به عنوان یک پدیده‌ی فطری نگاه کرد. حرکت‌های انقلابی امام و یارانش، برآمده‌ی از یک فطرت پاک بود. شعارهای امام و انقلاب هم همه فطری‌اند: عدالت، آزادی و حرّیت، ظلم‌ستیزی، رفاه، پیشرفت، برابری و برادری، حمایت از مظلوم و... انقلاب اسلامی ایران ظرفیت جهانی شدن دارد، چون خودش و شعارهایش فطری هستند. با این مبنا، باید پذیرفت که این انقلاب اسلامی ایران است که توان و ظرفیت تمدن‌سازی اسلامی را دارد. @fakhrian_ir
اگر امکانش رو دارید، شبکه تبرستان (استان مازندران) رو ببینید. معرفی علامه حسن‌زاده توسط شاگرد شاخص ایشان می‌تونید شبکه تبرستان رو از تلوبیون ببینید.
هدایت شده از هیئت منتظران ظهور
مراسم عزاداری آخر صفر سخنران: حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان با مداحی: حاج تقی پیوندی @montazeranzohor_n هیئت منتظران ظهور
عزای شهادت سلطان خراسان، ثامن الحجج، مولانا علی‌بن‌موسی‌الرضا "علیه السلام" سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان (از حوزه علمیه‌ی قم) مداح: جناب آقای گلزاده زمان: چهارشنبه ۱۴مهرماه، ساعت ۱۵عصر مکان: شیروان، خیابان جنت، مسجد امام سجاد "علیه‌السلام" @fakhrian_ir
الحمدلله تیم کشتی آزاد ایران تا اینجا عالی بوده. امشب حسن یزدانی، تیلور آمریکایی رو در هم کوبید و طلایی شد. @fakhrian_ir
🔺نمونه لباس‌هایی که در بعضی از لباس‌فروشی‌ها به فروش میرسد! فرهنگ مهم‌ترین عنصر حیاتی یک ملت است که اگر وارداتی و تقلیدی باشد، بلای بزرگی بر سر یک ملت می‌آورد. در میان انواع مصادیق فرهنگ و فرهنگ‌های مضاف، پوشش در شکل‌گیری فرهنگ عمومی تاثیر زیادی دارد. در خیلی از موارد پوشش یک است. خیلی‌ها به بودن پوشش دقت ندارن. نمادها در فرهنگ‌سازی‌ها و فرهنگ‌سوزی‌ها نقش مهمی دارند. اگر بخواهیم در فرهنگ، مستقل باشیم و ریزه‌خوار سفره‌ی فرهنگی بیگانه نباشیم، باید سراغ نمادهای مطابق با اسلام و ایران برویم. بنظرم می‌بایست در طراحی لباس کارهای جدی‌تری انجام می‌شد. همچنان که اینترنت ملی، زبان ملی، خط ملی و... اهمیت دارد، لباس ملی هم اهمیت دارد. شاید اگر امروز زنانه و مردانه می‌داشتیم، گرفتار این لباس پاره‌ها نمی‌شدیم. @fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
🔺نمونه لباس‌هایی که در بعضی از لباس‌فروشی‌ها به فروش میرسد! فرهنگ مهم‌ترین عنصر حیاتی یک ملت است ک
بنده زمان ریاست‌جمهوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی قضیه‌ی طرح لباس ملی را مطرح کردم و گفتم بیایید یک لباس ملی درست کنیم؛ بالاخره لباس ملی ما که این کت و شلوار نیست. البته من با کت و شلوار مخالف نیستم؛ خود من هم گاهی اوقات در ارتفاعات یا جاهای دیگر ممکن است کاپشن هم بپوشم؛ ایرادی هم ندارد؛ اما بالاخره این لباس ملی ما نیست. عربها لباس ملی خودشان را دارند، هندیها لباس ملی خودشان را دارند، اندونزییایی‌ها لباس ملی خودشان را دارند، کشورهای گوناگون شرقی لباس‌های ملی خودشان را دارند، آفریقایی‌ها لباس‌های ملی خودشان را دارند و در مجامع جهانی هر کس لباس ملی خود را دارد؛ افتخار هم می‌کنند. ما در جایی رئیس‌جمهوری را دیدیم که لباس ملی‌اش عبارت بود از دامن! مرد بزرگ، دامن پوشیده بود! پاهای او هم لخت بود! یک دامن تقریباً تا حدود زانو، و هیچ احساس حقارت هم نمی‌کرد. با افتخارِ تمام در آن جلسه شرکت می‌کرد؛ می‌آمد و می‌رفت و می‌نشست. این، لباس ملی اوست؛ ایرادی هم ندارد. عرب‌ها با تفاخر، لباس ملی خودشان را می‌پوشند - پیراهن بلند و چفیه و عقال - و ممکن است به نظر من و شما هیچ منطقی هم نداشته باشد؛ اما لباسِ آنهاست و آن را دوست دارند. من و شما که ایرانی هستیم، لباس‌مان چیست؟ شما نمی‌دانید لباس ما چیست. البته من نمی‌گویم طرح این لباس حتماً باید برگردد به لباس پانصد سال قبل؛ ابداً. من می‌گویم بنشینید برای خودتان یک لباس طراحی کنید. البته الان این را از شما نمی‌خواهم؛ این را من در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردم. آن روز ما یک بخش دولتی را مأمور کردیم و گفتیم دنبال این کار بروید. یک کارِ مقدماتی هم کردند، اما آن را به جایی نرساندند؛ دوره‌ی ریاست‌جمهوری ما هم تمام شد! من می‌خواهم بگویم اگر شما موی سرتان را می‌خواهید آرایش کنید، اگر می‌خواهید لباس بپوشید، اگر می‌خواهید سبک راه رفتن را تغییر دهید، بکنید؛ اما خودتان انجام دهید؛ از دیگران یاد نگیرید. در کشورهای غربی و بیشتر از همه در آمریکا، حدود سه چهار دهه پیش یک مشت جوان بر اثر واخوردگی از شرایط اجتماعی، دچار حرکت‌هایی شدند، که البته تا امروز هم ادامه دارد. در زمان ما مظهر این افراد، بیتل‌ها بودند که با آرایش عجیب و غریب و با نوعی موسیقی شبیه موسیقی پاپ - که الان در دنیا معمول است - ظاهر میشدند. بنده بعد از انقلاب به الجزایر رفتم. در خیابان ماشین ما عبور میکرد. یک وقت دیدم پسر جوانی نصف موی سرش را تراشیده و نصف دیگر را باقی گذاشته است. هرچه من نگاه کردم، دیدم این آرایش، هیچ زیبایی ندارد. مشخص بود او از کسانی تقلید کرده است. در الجزایر، فشار صنعتی و فشار ابزار تولید و تکنیک بر زندگی مردم اصلاً آنقدر نیست که یک جوان، احساساتی را پیدا کند که در امریکا یا انگلیس یا در جای دیگر پیدا میکرد؛ اما چون دیده بود آنها انجام داده‌اند، او هم انجام می‌داد. بنده با این چیزها مخالفم و دوست نمی‌دارم جوان ما این‌طوری حرکت کند و دختر و پسرِ ما دایم چشم‌شان به آنها باشد.   بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اساتید و دانشجویان همدان ۱۳۸۳/۰۴/۱۷ @fakhrian_ir