🔸انگیزه یهود از پافشاری بر هولوکاست
📌منابع؛
🔻گارودی، روژه، محاکمه صهونیسم اسرائیل، ترجمۀ جعفر یاره، تهران، کیهان:1387، صفحه 150.
🔻سخنرانی رهبر معظم انقلاب در همایش بینالمللی رسانههای جهان اسلام در حمایت از انتفاضه فلسطین، 11/11/1380
🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#یهود_و_صهیونیسم
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🔍بررسی محتوای باغ کیانوش
✍️عبداللهی
▪️تلاش، دوستی و همکاری
🔸معمولاً در آثار کودک و نوجوان شاهد کلیدواژههای همکاری، تلاش و دوستی هستیم و باغ کیانوش نیز از این مورد مستثنی نیست. البته که این کلیدواژههای کلیشهای را چندان هم کلیشهای نشان نمیدهد. به بچهها چند بار اثبات میشود تا اگر با یکدیگر همکاری نکنند موفق نمیشوند. این قضیه بیشتر از همه در سکانس دستگیر کردن خلبان اول نمود پیدا کرده است. به علاوه، هر بار که یکی از بچهها خودرأی میشود یا خودخواهانه کاری را انجام میدهد، کارها خراب میشود. مثل زمانی که یکی از بچهها برای پیدا کردن خلبان دوم خودخواهانه تصمیم میگیرد و باعث میشود تا خواهرش توسط خلبان دوم ربوده شود.
🔹عنصر دوستی بیش از همه در همان لحظهای قابل مشاهده است که بچهها با خوشحالی شروع به خوردن موزهای داخل جعبه میکنند. تلاش را نیز میتوان در جریان فیلم مشاهده کرد و تقریباً هیچ اتفاقی نیست که بدون تلاش بچهها به ثمر بنشیند.
▪️مقاومت و نفوذ
🔸جنگندههای عراقی به خاک ایران تجاوز میکنند و شهرها را بمباران میکنند. پدافند ایران یکی از این جنگندهها را ساقط میکند و خلبانهای آن در روستایی فرود میآیند. حالا نوبت بچهها و مردم روستاست که با این خلبانها مبارزه کنند. خلبانها نیروی نظامی هستند، اسلحه دارند و پشتیبانی جبهۀ عراق را هم دارند. اما بچهها و مردم روستا دستشان خالی است و فقط یک اسلحه با دو گلوله دارند که در آخر هم به کارشان نمیآید.
🔹به عبارتی فیلم باغ کیانوش، کشور و نیروی دفاعی را موظف به حفظ امنیت مردم میداند اما هنگامی که دشمن به خاک ما نفوذ کند (تعمدی یا اتفاقی) و قصد داشته باشد تا با نفوذ مردم را به خاک و خون بکشد(دادن مختصات عروسی برای حملۀ عراق)، دیگر شرایط عادی نیست و باید خود مردم هم دست به کار شوند.
🔸ما عنصر مقاومت را به خوبی در فیلم باغ کیانوش میبینیم. بچهها و برخی مردم روستا با قراردادی نانوشته موظف میشوند تا امنیت روستا را حفظ کنند و از هیچ کاری در این زمینه دریغ نکنند. حتی مردم حرف بچهها را هم باور نمیکنند و به آنها بیتوجهی میکنند اما باز هم چیزی از وظیفۀ بچهها کم نمیشود. فیلم خیلی کلیشهای عمل نمیکند و برای غلبه بر خلبانها، کمکهای اساسی کیانوش و کمکهای مختصر نادر را نیز به داستان اضافه میکند؛ یعنی قرار نیست دشمن سرسختِ آموزشدیده فقط با نیروی دوستی و همکاری شکست بخورد.
🔹در سالهای جنگ نوجوانان زیادی به صورت داوطلبانه به جبهۀ جنگ رفتند و با دشمن مبارزه کردند. اینکه فیلم باغ کیانوش همان روحیۀ مقاومت و مبارزه را در جایی آرام و دنج هم نمایش میدهد، یکی از نقاط قوت فیلم محسوب میشود؛ چرا که اینگونه سعی دارد تا اثبات کند که این روحیه جغرافیای خاصی ندارد و در تمام فرزندان ایران جریان دارد. همۀ نوجوانان ایرانی اهل مبارزه و مقاومت علیه دشمن هستند، چه در جبهه و چه در روستای پدریشان. اتفاقاً خیلی خوب است که گاهی اوقات صرفاً تمرکزمان را معطوف به نوجوانانی که در جبهه به صورت مستقیم با دشمن مبارزه میکردند نکنیم و همین فضا را جایی خارج از جبهۀ جنگ به نمایش بگذاریم.
▪️کمک معنوی
🔸داستان باغ کیانوش در بازۀ زمانی دفاع مقدس روایت میشود و بدیهی است که یک شهید به ماجرا اضافه شود. پدر علی شهید این داستان است که رفیق کیانوش هم بوده است. ما به شکل خاصی از ابتدای فیلم چند بار شاهد حضور معنوی و پرنور پدر علی در خاطرات او هستیم و در لحظات حساس مبارزۀ کیانوش با خلبان عراقی، این پدر علی است که به علی کمک میکند و باعث میشود تا هم پسرش و هم رفیقش نجات پیدا کرده و خلبان عراقی را بکشند.
🔹شخصیت دیگری نیز در فیلم وجود دارد که با حیوانات صحبت میکند و در پایان فیلم با کمک گرفتن از گرگها باعث نجات اهالی روستا از بمباران عراقیها میشود. این شخصیت از ابتدای فیلم نمایش داده شد و کارگردان به درستی از این پتانسیل در انتهای داستان استفاده کرد. با این حال، به صورت باطنی این شخصیت در ابهام به سر میبرد و ما نمیفهمیم که صحبت کردن او با حیوانات نشانه از چه نوع قدرت فرابشری یا معنوی میباشد.
🔸بچهها برخی باورهای خرافی هم داشتند. مثلاً فکر میکردند که اگر ماه پشت ابر برود اتفاقات ناگواری رخ میدهد اما تا آخر داستان هیچکدام از خرافهها به حقیقت نمیپیوندد و معنویت حقیقی به خوبی از خرافات تفکیک میشود. این تفکیک و نمایش معنویت به شکل ملموس و غیر کلیشهای، نکتۀ جالبی است که در فیلمهای کودک و نوجوان بارها به خوبی به آن پرداخته شده و بارها تلاش تولیدکنندگان برای نمایش آن به ثمر نشسته است. از نمونههای خوب نمایش معنویت میتوان به بچه زرنگ، لوپتو، رنگ خدا و بچههای آسمان، اشاره کرد.
#یادداشت
#سینمای_ایران
#نقد_فیلم
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
24.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️تأثیر فرهنگی و اجتماعی بر نگارش مطالب ژورنالیستی
👤 دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔸باید ببینید در چه جامعهای این متن میخواهد نوشته شود. مثلا وقتی میخواهم یک تیتر در جامعه قم بنویسم فرق میکند با جامعهای مثل تهران.
🔹نهتنها باید صفحهٔ قبل و بعد را نگاه کنیم بلکه باید ببینیم در چه جامعهای این متن میخواهد نوشته شود؛ پس شرایط فرهنگی-اجتماعی حتی در پاراگرافنویسی و متن نوشتن تاثیرگذار است و این بسیار مهم است.
🎥در دورۀ جامع ژورنالیسم مشاهده کنید.
🛒لینک خرید دورۀ ژورنالیسم با 70درصد تخفیف فقط تا پنجم دیماه
https://farajnejad.ir/?p=8198
#ببینید
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💠نقد چیست و منتقد کیست؟
▪️در نقدِ فیلم، دو مفهوم نقد و فیلم باید واکاوی شود. زمانی میشود نقد فیلم نوشت که اثر «فیلم» باشد؛ یعنی از حیث هنری و سینمایی به حدی باشد که بتوان مجموع فیلمنامه و قاببندی و میزانسن و... را استاندارد دانست. پس شرط اول نقد فیلم این است که اثری که دربارۀ آن بحث میشود «فیلم» باشد.
▫️شرط دوم این است که حقیقتا نقد صورت بگیرد و نقد شروطی دارد؛ منتقد برای نقد اثر، نیاز به شناخت زبان سینمایی و مطالعات گستردۀ تاریخی، دینی و... دارد. اگر منتقد با سینما آشنایی نداشته باشد، در هر حیطهای که متخصص باشد، به دلیل اینکه نمیتواند با زبان این هنر ارتباط بگیرد، طبیعتا نمیتواند فیلم را بفهمد، چه برسد به اینکه نقد کند.
▪️اگر منتقد فرم را بشناسد و تا حدی بر مفاهیمی مانند لنز، دوربین، تدوین، فیلمنامه و... تسلط داشته باشد و بتواند زبان سینما را بفهمد، تازه میتواند با فهم اثر به نقد محتوای آن بپردازد.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💡یهودیانی که صهیونیستها را ظالم میدانند
🖋 محمدحسین فرجنژاد
🔹شاید مهمترین محل اختلاف یهودیان ضدصهیونیست و صهیونیست، بحث آخر الزمان باشد. یهودیان مخالف صهیونیسم - که قدرت رسانهای چندانی ندارند و امروزه از نظر تعداد هم ظاهرا در اقلیت به سر میبرند - معتقدند که نمیبایست قبل از ظهور موعود یهود مسیح ابن داوود در سرزمین مقدس دولت یهودی تشکیل داد.
🔸و باید این کار را به بعد از ظهور موعود محول کرد. لذا ایشان صهیونیستها را ظالم دانسته، علیه آنها کتابها و مقالاتی نوشته اند و هر ساله در راهپیمایی روز قدس نیز شرکت می کنند.
🔹اما این گروه در هالیوود قدرتی ندارند؛ اکثریت شرکتهای مؤثر هالیوود در دست یهودیان صهیونیست و بعضا در دست مسیحیان صهیونیست است؛ لذا تقریبا به تمامه سینمای آخرالزمانی یهودی صهیونیستی است.
🔸کما اینکه سینمای يهودی آمریکا در محتوای تولیدی و اسطوره پردازیها همیار صهیونیست هاست. به همین دلیل در ابتدای این بخش بیان شد که تمایز دقیق بین سینمای یهودی و صهیونیستی بسیار مشکل است گرچه محال نیست.
📔کتاب دین در سینمای شرق و غرب، صفحه ۱۷۶.
🔻برای تهیه کتابهای استاد فرجنژاد به سایت استاد مراجعه کنید.
🔗https://farajnejad.ir
#پاراکتاب
#یهود_و_صهیونیسم
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📌گیبن شخصیت مرموز مبهم صنعت گیم
✍️کریمی
🔸امروزه کمتر کسی است که در دنیای بازیهای رایانهای به نام استیم (Steam) برنخورده باشد. گیبن لوگان نیوئل(متولد 3 نوامبر 1962) ملقب به گیبن، تاجری آمریکاییتبار است که رئیس یکی از بنیانگذاران شرکت ولو(Valve) است. او در ایالت کلرادو به دنیا آمد و در شهر دیویس ایالت کالیفرنیا بزرگ شده است. وی در اوایل دهۀ 1980 مشغول به تحصیل در دانشگاه هاروارد شد، اما آنجا را به مقصد شرکت مایکروسافت برای کمک در تولید اولین نسخههای ویندوز رها کرد.
🔹شخصیتهای مشهور همواره طرفداران و بدخواهانی دارند که هر قشر به قصد خاصی چنین دیدگاهی نسبت به آن فرد پیدا میکنند. در مورد گیبن، در ایران از او به عنوان عمو گیبن یاد میکنند که ترجمهای از «uncle Gaben» است و در بعضی انجمنهای غربی استفاده میشود. در غرب نیز برخی تا حدی پیش رفتند که مکتبی به نام گیبنیسم یا نیوئلیسم(برگرفته از نام و نام خانوادگی گیب نیوئل) ساختهاند و وی را پیامبر این مذهب میدانند.
🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
16.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙خبرنگار حرفهای کیست؟
🎥گوشهای از دورۀ جامع ژورنالیسم
👤 استاد حسن شمشادی
🔸سخنگوها در اطلاعرسانی بحرانها لازمند اما کافی نیستند.
🔹بعضی اوقات بین اظهارات دو سخنگو تناقض ایجاد میشود و بر اعتماد عمومی تأثیرگذار است.
🔸کاری که خبرنگار حرفهای انجام میدهد این است که فقط به هرچه سخنگو میگوید بسنده نمیکند و به دنبال منابع دستۀ اول، دوم، سوم و چهارم است و اخبار را هم رصد میکند.
🛒لینک خرید دورۀ ژورنالیسم با 70درصد تخفیف فقط تا پنجم دیماه
https://farajnejad.ir/?p=8198
#ببینید
#صاحبان_رسانه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📋نشست تخصصی
جنگ شناختی در نظام بینالملل
🔖با موضوع: بررسی موردی کشور سوریه و چین
👤با حضور
محمدحسین قربانیزواره
📌مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه جنگ شناختی و هیبریدی
📆زمان برگزاری
پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳
ساعت ۹
📍مکان نشست
پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان،جنب پوشاک فرخنده، ساختمان زعفرانیه، موسسه شناخت، طبقه اول، سالن جلسات
⚠️ برای ثبتنام به آیدی زیر پیام دهید:
@farajnejad
#نشست
#جنگ_شناختی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا