eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
19.4هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.5هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💠زیر پا گذاشتن فطرت در انیمیشن ربات جنگلی ✍️مسیح عرفان ▪️قسمت اول 🔹انیمیشن ربات جنگلی (Wild Robot
💠زیر پا گذاشتن فطرت در انیمیشن ربات جنگلی ✍️مسیح عرفان ▪️قسمت دوم 🔸در یکی از سکانس‌ها، رز با رباتی از سنخ خودش برخورد می‌کند. آن ربات به او می‌گوید که خلاف برنامه‌ریزی‌اش عمل کرده و معیوب شده است! رز برای خدمت به انسان‌ها اختراع شده بود اما وقتی در جنگل به مقام مادری رسید، آن برنامه‌ریزی که خالقانش برای او ایجاد کرده بودند را از بین برد و برای زندگی در بین حیوانات برنامه‌ریزی اولیه‌اش را دچار تغییر کرد. به همین علت از دید دیگر ربات‌ها معیوب به حساب می‌آید، اما از دید مخاطبین که همراه با رز جلو آمدند، این طغیان علیه خواستهٔ خالق مطلوب و جذاب است. 🔹انیمیشن ربات جنگلی با ترسیم رز به عنوان رباتی سرکش علیه برنامه‌ریزی اولیه یا همان فطرتش، سعی دارد از مضمون مادری استفاده کند تا سرکشی در مقابل فطرت درونی را جذاب جلوه دهد. متاسفانه سوءاستفاده از مضمون خانواده (هر چند در قالب تک والدی) در اثر باعث شده بعضی منتقدین با دقت به فرم اثر نپردازند، به طغیان علیه فطرت و جنگلی شدن رز (در مقابل اینکه برای شهر آفریده شده) اشاره‌ای نکنند و این اثرِ ضد فلسفی را در مباحث عاطفی خلاصه کنند. 🔸در آخرین سکانس این انیمیشن، رز طبق برنامه‌ریزی اولیه و فطرتش، به نزد خالقانش بازمی‌گردد تا به آن‌ها خدمت کند. با اینکه آن مکان بسیار نورانی است، اما بیننده به دلیل نزدیکیِ حسی با جنگل و کاراکترهای حیوانی، از بازگشت رز به خط فطری‌اش ناراضی است. از مهم‌ترین مبانی فلسفهٔ اخلاق ماده‌گرا و اباحه‌گر، طغیان علیه چارچوب‌های اخلاق فطری است که متاسفانه در این انیمیشن خوش‌ساخت، همین مضمون مورد تأیید و ترویج قرار می‌گیرد. 🔹امروزه در غرب بسیاری از انسان‌های بی‌دین، با سبک‌زندگی هالیوودی (که گناه بزرگ همجنس‌بازی از مؤلفه‌های آن است) مخالف‌اند؛ نه با انگیزهٔ دینی، که به‌خاطر فطرت خدادادی با این گفتمان شیطانی کنار نمی‌آیند. هدف تخریب فطرت و طغیان علیه درونیات فطری، صاف شدن مسیر استعمار از مقاومت مردم علیه این گفتمان شیطان‌گرا در حوزهٔ سبک زندگی است. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸چهارم شعبان، سالروز ولادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز مبارک باد.🌸 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔍عنوان تجسس در رسانه 🔸حکم مشخصی که می‌خواهیم به عنوان نمونه بررسی کنیم حکم حرمت تجسس است. عنوان تجسس در ارتباطات و رسانه بسیار پرکاربرد است. بسیاری از گزارش‌ها مصداق تجسس است. یعنی تا تجسس - با همین موضوع فقهی - نباشد اصلاً آن فعالیت رسانه‌ای و خبرنگاری محقق نمی‌شود. 🔹بسیاری از مصاحبه‌هایی که لازمۀ کار خبرنگاری است مانند مصاحبه با شخصیت‌ها یا انواع گزارش‌های غافلگیرانه یا اصطلاحاً شکار لحظه که مخاطب یا سوژه را در مقابل و معرضِ دادن اطلاعات قرار می‌دهند، مصداق تجسس است. 📚کتاب فقه رسانه و فضای مجازی، محمدحسین فرج نژاد، صفحه ۹۰. ⬅️برای تهیۀ این کتاب به سایت استاد فرج‌نژاد مراجعه کنید. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
✨موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد با همکاری گروه کودک و نوجوان موسسه شناخت برگزار می‌کند:✨ 🎀دور
17.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌روایت زیبای دختران ورامین از دوره شیرین بیان ▫️ثابت کردند که تک‌تک دختران حاج قاسم هنرمند، توانمند و خوش ذوقن🌸 🗓 ۹ و ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۳ 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿🎉 ولادت با سعادت امام سجاد علیه‌السلام مبارک باد 🎉🌿 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
📌مائده یا جونگ هیون؟ | نقد فیلم چشم بادومی ✍️عزتی‌نیا 🔹این فیلم به دلیل داستان و محتوای محوری آن قابل تحسین است. به راستی ابراهیم امینی چقدر زیبا درد این سال‌­های فرزندانمان را شناخت و با زبان هنر به بیانش پرداخت و چه­ میزان و چه بی‌­انتها جای این‌چنین آثاری در سینمای ایران خالی­ست تا همین هنردرمانی، نسل اکنون را به نسل­‌های گذشته پیوند دهد و مفاهمه­‌ای از سر عشق و محبت ایجاد کند. 🔸اگر بخواهم نقد منصفانه‌­ای به این اثر بکنم، چشم‌بادومی را برخوردار از فیلمنامه‌­ای نسبتاً قوی می‌بینم که به ­خوبی توانسته است با مخاطب خود ارتباط برقرار نماید. بازیگران فیلم توانسته‌اند احساسات و چالش‌های شخصیت‌های خود را به طور مؤثری به نمایش بگذارند. 🔗مطالعۀ ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
💭نقش رسانه در مهندسی خیال 🔸اگر صداوسیما قصد داشته باشد از طریق مدیریت افکار و اذواق جامعه روی رفتار شهروندان تأثیر گذارد، می‌تواند به مقولۀ مدیریت خیال نگاهی داشته باشد تا از این زاویه رفتار آنها را مدیریت کند. خیال یک حیث هستی‌شناختی دارد. طبق نظر فلاسفه، حداقل سه عالم داریم که شامل عالم عقل، عالم ماده و عالم خیال می‌شود و هر کدام از این سه عالم از تعدادی خرده عالم تشکیل شده‌اند. 🔹از خیال نیز به عنوان یکی از قوای مدرکه یاد می‌شود. خیال چه در دین، چه در روایات و چه در قرآن، هم به مثابه یک عالم هستی‌شناختی و هم به مثابه یک قوه مدرکه مورد توجه قرار گرفته است. 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔍تحلیل فرهنگی-رسانه‌ای از اتفاقی ضدارزش در جشنوارۀ فیلم فجر ۱۴۰۳ 🖊ابراهیم کارگران 🔸سیاست‌گذاری فرهنگی در رویکرد اسلامی مبتنی بر اصولی است که جامعه را به سمت تعالی معنوی، رشد عقلانی و عدالت اجتماعی هدایت می‌کند. اتفاق اخیر در جشنوارۀ فیلم فجر که در آن یک زن(مرضیه برومند) و مرد(رضا بابک) نامحرم در حضور مسئولان رسمی جمهوری اسلامی اقدام به رفتار مغایر با ارزش‌های دینی کرده و این صحنه‌ها از رسانه‌ها پخش شد، نمونه‌ای از ضعف در سیاست‌گذاری فرهنگی و نفوذ برنامه‌ریزی‌شده است. این رخداد نه‌تنها نشانه‌ای از ضعف نظارت بر محتواهای رسانه‌ای بلکه غفلت از اصول سیاست‌گذاری فرهنگی اسلامی است که برای مقابله با این‌گونه هجمه‌ها طراحی شده است. 🔹در دوران جنگ شناختی، سکوت و انفعال، همان همراهی با بدخواهان مردم در راستای رشد و تعالی است. اگر نهادهای انقلابی و مذهبی به وظایف خود عمل نکنند، پروژۀ نفوذ فرهنگی دشمن، بتدریج و بدون هیچ مقاومتی به ثمر خواهد نشست. 🔗مطالعۀ ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔘رویکرد تغییر؛ مقابلهٔ نرم 🔹اسم «جنگ نرم» را بسیار شنیده‌ایم. اصلاً از شنیدنش اشباع شده‌ایم. در مدار سوم جنگ، رویکرد بشر متخاصم این است که دشمنی طوری صورت بگیرد که حریف متوجه آن نشود. 🔸دکتر خسروی در توصیف این مدار می‌گوید: «بشر متخاصم در مدار سوم جنگ به دنبال این است که دستگاه محاسباتی حریف دچار خطا شود و نتواند درست و غلط را تشخیص بدهد و در این فضای آشفته بشر متخاصم بتواند خواسته‌هایش را به صورت نرم، به حریف قالب کند و به هدفش برسد». 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا
🔰ناکام در روایت، ناتوان در شخصیت‌پردازی ⬅️نقد فیلم شمال از جنوب غربی ✍️سید مهدی موسوی 🔹«شمال از جنوب غربی» از آن دسته فیلم‌هایی است که علی‌رغم موضوع و سوژۀ جذاب و ایضاً تلاش‌های صورت گرفته از سوی عوامل برای پرداخت مناسب، بار دیگر ثابت می‌کند که همچنان فیلمنامه پاشنۀ آشیل سینمای ایران است. 🔸وجود برخی سکانس‌ها نیز با نوع فیلمبرداری اثر، گویا بیشتر خاصیت احساسی شدن یک فیلم اکشن جنگی را دارد، به‌خصوص صحنۀ کشتار زن و بچه بیگناه در روستا اما مثلاً نشان دادن صحنۀ گرفتار شدن یکی از سران گروهکی در باتلاق جنگل بیشتر کارکردی نمادگرایانه دارد که ممکن است شعاری هم به نظر برسد یا سکانس پایانی که بعد از اعلام آزادسازی خرمشهر، کودکی در کنار سواحل دریای خزر در حال بازی است و فیلم در همین‌جا به پایان می‌رسد. 🔗مطالعۀ ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسهٔ فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت| آپارات|ویراستی|ایتا