هدایت شده از فهام
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از جمعیت هلال احمر فارس
فراخوان؛
⭕ مسابقه فرهنگى و هنرى به مناسبت ٧٧مين سالروز تأسيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر
🔻 شعر | نقاشى | خوشنويسى | عكاسى
داستان كوتاه | خاطره | پوستر
🔻 ايده ويژه: اگر شما رئيس سازمان جوانان بوديد چيكار مى كرديد؟
🗓 مهلت ارسال آثار:
١٣ آبان ماه ١٤٠٣
@fars_rcs
هدایت شده از روشنا استان اردبیل
🔺 #تمدید_شد
💠جشنواره ملی شعر مرزداران
✍آخرین مهلت ارسال اثر :
۳۰ آذرماه ۱۴۰۳
⬅️علاقه مندان می توانند اشعار خود را با ذکر مشخصات و شماره تماس در شبکه های اجتماعی به ۰۹۱۴۳۵۲۳۵۱۵ ارسال نمایند.
📌جهت پیگیری اخبار فرهنگی و هنری استان اردبیل به ما بپیوندید👇
🆔https://t.me/ardfarhang
🆔https://ble.ir/farhang_ardabil
🆔https://eitaa.com/farhang_ardabil
🆔https://rubika.ir/ardabilfarhang
🌐https://ardebil.farhang.gov.ir
#روشنا اردبیل
🔷https://eitaa.com/RoshanaArdabil
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از حلقه ادبی مشکات
پنجاه و پنجمین جلسه
🌱 حلقه ادبی مشکات 🌱
🔺یادبود شاعر برجسته انقلاب اسلامی؛ دکتر قیصر امین پور
📆 سه شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳
🕔 ساعت ۱۹
📍مکان:
امانیه، خیابان شهید مدرس،
کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی
https://eitaa.com/joinchat/2969961038C0a11599c07
هدایت شده از هنرستان
🔎 #عرض_ارادت
💐 السَّلامُ علیکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ
وقتی گره خوردهست جانها با کریمه
قطعا گره وا میشود با: «یا کریمه...»
ما زائران مادرش هستیم در قم
گشته مزارش مرقد زهرا؛ کریمه
✍ شاعر: #امیر_طاهری
📸 عکاس: #فاطمه_بختیاری
📅 سهشنبه ۸ آبانماه ۱۴۰۳
🌐 ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🆔 @Honarestan_net
هدایت شده از انجمن ادبی بهشت هشتم/جایزه ادبی مادرانه
46.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ بارها در حرمت نور خدا را دیدیم...
🎙شعرخوانی آقای مجتبی خرسندی
🔻 آستان مطهر حضرت جعفر ابن الرضا(شاهکرم) علیه السلام -اردیبهشت ماه ۱۴۰3 - مراسم افتتاحیه فراخوان چهارمین دوره جایزه ادبی مادرانه
📬ارسال اثر به دبیرخانه چهارمین دوره فراخوان ملی جایزه ادبی مادرانه:
http://www.jafaribnalreza.com/madaraneh
🔻با محوریت: نام حضرت نجمه خاتون(س) مادر بزرگوار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)
📆 آخرین مهلت ارسال آثار: 15 بهمن ماه 1403
🔸آیین اختتامیه: همزمان با ولادت حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عج)
🔹دبیرخانه جایزه ادبی مادرانه:
eitaa.com/behesht_e_hashtom
هدایت شده از کتاب فرصت
📕دیوان عطار نیشابوری
شرح احوال عطار بدیعالزمان فروزانفر
مؤسسه انتشارات نگاه و نشر علم چاپ اول ۱۳۷۳
۶۴۰ صفحه
👈 ۲۴۰ تومان
🪴 @forsatbook
🙋🏻♂️خرید:
@forsatadmin
✅ #در_بر_ما_هست
هدایت شده از کتاب فرصت
📕اشک معشوق
دیوان حمیدی
دکتر محمد حمیدی شیرازی
شرکت انتشاراتی پاژنگ چاپ یازدهم ۱۳۶۹
۶۵۰ صفحه
👈 ۲۸۰ تومان
🪴 @forsatbook
🙋🏻♂️خرید:
@forsatadmin
✅ #در_بر_ما_هست
هدایت شده از ندای قلم|هنر در خدمت عقیده..✍
بسم الله الرحمن الرحیم
هر کدام از ما هزاران آرمان میهنیم
شیشه وقتی بشکند خشمش دوچندان میشود
#سجاد_روانمرد
#شهید_آرمان
#آرمان_علیوردی
#نستعلیق
@sajad_ravanmard
@nedayeghalam
هدایت شده از شعر و داستان
چشم تا باز کنم فرصت دیدار گذشت
همهی طول سفر یک چمدان بستن بود
درگذشت
#قیصر_امین_پور
@shearvdastan
هدایت شده از پرویزن
"عشق و درد در شعر قیصر امینپور"
اگر در نگاهی کلی بخواهیم دو مفهوم اصلی اشعار قیصر را معرفی کنیم به "عشق و درد" میرسیم.
در 103 شعر امینپور، میتوان عشق را در جایگاه کلیدیترین محتوا یا واژه دید. مفهوم عشق در ادوار مختلف شاعری او تحولاتی خاص یافته است. این مفهوم ابتدا در کنار ارزشهای انقلابی شعر او در دفترهای «در کوچۀ آفتاب» و «تنفس صبح»، بیشتر در حاشیه است و در بسیاری از اشعار جنگ، کمککنندۀ شاعر برای جذابیت بخشیدن به کلام حماسی یا مرثیههای پایداری اوست.
عرفان این دوره از شاعری او هم بهموازات عشق، راهی برای عروج است و به مفهوم شهادت نزدیکیای خاص دارد. در این دوران، عشق، گونهای مقدس است و در این اشعار بیشتر خود مفهوم عشق مهم است و شاعر چندان اشارهای به معشوق ندارد.
در دفتر آینههای ناگهان دوم، چون اشعار آن در اوج زمان جنگ سروده شده، عشق کمترین حضور را دارد. شیوۀ حضور عشق نیز هنوز بهصورت قبل است. در دفتر اوّل آینههای ناگهان اول، اگرچه حضور عشق پررنگتر شده، چندان چشمگیر نیست و عشق، تنها کمکی برای بیان دردها و حسرتهای شاعر و غمها و اندوههای اوست.
در دو دفتر آخر امینپور، این مفهوم حضوری چشمگیر مییابد؛ بهویژه در گلها همه آفتاب گردانند که بیش از نیمی از دفتر به مفهوم عشق اختصاص داده شده است. در این دفتر، عشق، هویت پایدارانۀ خود را از دست میدهد و بُعدی فردی مییابد. در دفتر آخر هم، عشق پربسامد ترین مفهوم شعر شاعر است. در این دفتر، معشوق حضور خود را بهوضوح نشان میدهد؛ البته در کنار آن، خود مفهوم کلی عشق هم مطرح است. گاه هم شاعر به مفهومهای پیچیدهتر عرفانی در توصیف عشق روی میآورد؛ بااینحال، عشق دیگر زمینۀ پایداری اشعار اولیهی قیصر را از دست داده است.
پس از عشق، مفاهیم درد، حسرت، شکایت و غم، از منظری کلیدیترین و متفاوتترین شعرهای امینپور را تشکیل داده است؛ نوعی بیان احساسی به درد و اندوه که او را با دیگر شاعران انقلاب متفاوت کرده است؛ بهطوری که جدا از حضور پراکندۀ درد و حسرت در شعرهای جنگ و عاشقانه، میتوان 42 شعر امینپور را برگزید که درد در آنها کلیدیترین مفهوم است.
از رباعیهای در کوچۀ آفتاب که در گذریم – که به نوعی درد و حسرت خاص با نگرش پایداری و انقلابی اشاره دارند - باید اوج استفاده از این مفهوم را – چه از منظر محتوا و چه هنری - در شعرهای سالهای آغازین پس از جنگ امینپور دانست. دفتر اوّل آینههای ناگهان، بهویژه با شعرهای دردوارهها (1و2)، مهمترین جلوهگاه این مفهوم در اشعار امینپور است.
قیصر که خود را از بازماندگان میراث جنگ میداند، از یکسو دلتنگ یاران سفر کرده است و از دیگرسو نگران ارزشهایی است که سخت به آنها وابسته بوده است. از نظر او، سالهای پس از جنگ، دوران فراموشی آن ارزشهاست. در دفتر گلها همه آفتاب گردانند هم، درد و حسرت هنوز حضوری چشمگیر دارد؛ اما نوع نگاه امینپور به درد در سرودههای دو دفتر آخر، متفاوت با اشعار دوران جنگ و دهۀ 70 است.
"کتاب منشور دوم/ محمد مرادی"
#قیصر_امین_پور
#شعر_انقلاب
https://eitaa.com/mmparvizan
هدایت شده از محمدرضا اسلامی
◍⃟⛥﷽◍════ೋ⛥࿐
📚جلسه 79 حافظ خوانی
🗓️چهارشنبه 9 آبان ماه ، ساعت ۱۷
🌿 شماره غزل 47:
به کویِ میکده هر سالِکی که رَه دانست
دری دگر زدن اندیشهٔ تَبَه دانست
💌حضور برای عموم آزاد می باشد⚘️
کتابخانه مرکزی میبد
حد فاصل میدان نماز و میدان اعرافی _کوچه همت ۳۳