┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#اعلام_برنامه
جـلســـه هفـتـــگی ســـــهشنبـــهها
ســهشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳
از ســـاعـت ۱۹ تــــا ۲۱
زیـارت آلیس: حاج حسین ارضـی
سخنـرانی : استـاد عـلــوی تهــرانی
مـــداحـــی : حــاج عـلــی علیــــان
خیـابـان کـارگــــر شـمـــالـــی
بالاتر از ایستگاه متــرو کارگر
مسجـــد حضـرت امیــــر (ع)
@Fares_ir
استاد علوی تهرانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ #اعلام_برنامه جـلســـه هفـتـــگی ســـــهشنبـــهها ســهشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ از ســـاعـت ۱
🔊 #فایل_صوتی
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳
🔸مسجد حضرت امیر (ع)
🔹زیارت آل یس : حاج حسین ارضی
🔹سخنرانی : استاد سید محمدباقر علوی تهرانی
📖موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۷
🔹مداحی : حاج علی علیان
@Fares_ir
👇👇👇
4_5798864590209030459.mp3
13.71M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #زیارت_آل_یس
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳
🎤 حاج حسین ارضی
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
4_5798864590209030460.mp3
23.78M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #سخنرانی
📖 موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۷
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳
🎤 استاد علوى تهرانى
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
4_5798864590209030461.mp3
4.41M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #روضه
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳
🎤 استاد علوى تهرانى
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
4_5798864590209030462.mp3
12.57M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #مداحی
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳
🎤 حاج علی علیان
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
استاد علوی تهرانی
🔊 #فایل_صوتی 📚 #سخنرانی 📖موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۲ ✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۲ 🗓 س
یاری از خداوند جهت اداء حقوق امام زمان
ما در دعای ندبه از حضرت حق چهار درخواست نسبت به امام زمان مسألت میکنیم و از خداوند میخواهیم که ما را در جهت رسیدن به این خواستهها یاری فرماید. یعنی این درخواستها مسألهای نیست که ما به تنهایی از پس آنها بر بیاییم.
شرط انتفاع از عمل شناخت حقوق خاندان رسول اکرم است
پیامبر فرمودند: قسم به آن كسیکه جان من در دست اوست هيچ بندهاى از عمل خود بهره نمیبرد مگر بهواسطۀ شناخت حق ما. یعنی: شرط انتفاع از عمل شناخت حقوق خاندان رسول اکرم است. انتفاع از عمل به معنای بهرهمند شدن از بهشت است. تمام فرمایشات پیامبر در طول ۲۳ سال رسالت خود وحی بوده است. فلذا قسم این پیامبر باید برای ما سنگین باشد.
عمل آخرتساز چگونه باید باشد؟
چه بخواهیم چه نخواهیم قیامت را در پیش داریم. دنیا را پول آباد میکند و آخرت را هم عمل. ما برای دنیای بهتر دنبال ثروت بیشتر هستیم. پس چرا برای آخرت بهتر دنبال اعمال بیشتر نیستیم؟ عمل باید چگونه باشد؟
در قرآن آمده است: و بهترين نامها براى الله است خدا را به آن بخوانيد. یعنی اگر خداوند را بهواسطۀ اسماء حسنی او پرستش کنید به مقصود میرسید. ادامۀ آیه غوغا است: و كسانىكه نامهاى او را تحريف مىكنند رها سازيد. آنها بهزودى جزاى اعمالى را كه انجام مىدادند خواهند دید.
این آیه از آیات ولایت است.
امام صادق فرمودند: به خدا قسم ما [آن] اسماء الحسنی هستیم که خداوند عمل هیچکس از بندگان را نمیپذیرد مگر بهواسطۀ معرفت و شناخت نسبت به ما.
گمشدۀ جامعۀ امروز امامت است
من در این جلسات به دو نکته در رابطۀ با معرفت اشاره کنم.
یک: مراد از معرفت چیست؟
دو: چرا عمل تنها در سایۀ معرفت اهل بیت پذیرفته میشود؟
غالب مباحث من ذائقۀ امامتی دارد چون گمشدۀ جامعۀ امروز امامت است. متأسفانه جامعۀ ما در رابطۀ با امام زمان و پیوند با ایشان دچار مشکل است.
ائمه معصومین را از شأن وحیانی خارج نکنیم
برخی به دنبال این هستند که معصومین آگاه به علم ریاضیات، طب و ... بودهاند. با مطرح کردن این مسائل، خواسته یا ناخواسته شأن معصومین را تا حد یک ریاضیدان و یک پزشک پایین میآورند. معصومین به همۀ علوم آگاه بودهاند اما همه را بیان نکردند. چون مأموریت آنها در نظام خلقت هدایت انسانها است. پس اصرار نداشته باشید که معصومین را از شأن وحیانی خارج کنید!
نبوغ برای غیرمعصوم صفت ارزشی است. اما باید بدانیم مراد از شناخت به چه معنا است؟ به همین دلیل است که در معارف ما روایات بسیار زیادی دربارۀ اهمیت مسئلۀ امامت وارد شده است.
خداوند در مورد هیچچیز به اندازۀ اقرار به امامت تأکید نکرده است
امام کاظم فرمودند: خداوند به بندگان در مورد هیچچیز به اندازۀ اقرار و اعتراف به امامت تأکید نکرده است.
یعنی خداوند اینقدر که مسئلۀ امامت را برجسته کرده نماز را برجسته نکرده است. شأن امامت به اندازهای است که شرط قبولی اعمال است.
امام باقر فرمودند: اسلام بر روى پنج چیز بنا شد: نماز و زكات و روزه و حج و ولايت. و آنگونه كه براى ولايت در روز غدير خم فرياد زده شد براى هيچچيز ديگری فرياد زده نشده است.
ابلیس بنیانگذار مکتب سقیفه
حضرت رضا فرمودند: مثال کسانىکه ولایت امیرالمؤمنین را در روز غدیر پذیرفتند مانند فرشتگانی است که آدم را سجده کردند و مثال کسانىکه از پذیرش آن سر باز زدند مانند ابلیس است.
به ابلیس گفتند: به آدم سجده کن و نکرد. فلذا ابلیس بنیانگذار مکتب سقیفه است. چون عبادت خدا را بدون حجت او میخواست. در سقیفه هم کودتاگران سقیفه همان حرف را زدند. عدم پذیرش ولایت امیرالمؤمنین به معنای کنار گذاشتن حجت خدا است.
پرستش خدا تنها بهواسطۀ اطاعت از او محقق میشود
خداوند حجت خود را واسطۀ پرستش خود قرار داده است. آنچه برای خداوند اهمیت دارد اطاعت است نه عبادت. عمل به تنهایی نجاتدهنده نیست آنچه مهم است اطاعت از خدا است. ولو ذبح کردن فرزند باشد مانند داستان حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل.
خداوند راه رسیدن به خود را منحصر در تبعیت از حجت خدا قرار است. ما با عمل صرف به قرب الهی نمیرسیم. اگر ولایت کنار گذاشته شد هیچکدام از مناسک نفع نمیبخشد. این همه تأکید بر ولایت و امامت به این دلیل است که رسیدن به خدا تنها بهواسطۀ حجت خدا ممکن است نه بهواسطۀ مناسک.
شرح این مطلب را در آینده بیان خواهم کرد، تا بدانید تمام امور دنیوی و همچنین حیات معنوی ما به اذن خدا به دست مبارک امام زمان است. چون من این حقوق را در این دوره به صورت خاص نسبت به امام زمان مطرح میکنم. حقوق ایشان که شناخته بشود برای من کافی است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزیده سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: حقوق امام(ع) بر شیعیان | جلسه ۲
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir
حقوق_امام_بر_شیعیان_استاد_علوی_تهرانی_جلسه_2.pdf
986.9K
خلاصه سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: حقوق امام(ع) بر شیعیان | جلسه ۲
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir
هدایت شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المؤمنین
📣 #اطلاعیه
#تربیت_مربی_کودک
مرکز رشد بنیاد فارِس المؤمنین (ع)، چهارمین دورهی مقدماتی تربیت مربی کودک (بصورت حضوری یا مجازی) را با هدف تربیت نیروی انسانی شایسته آموزش به کودکان سنین پیش از دبستان (۳ تا ۶ ساله) برگزار مینماید:
✅ شرایط ثبتنام:
* سن: از ۱۸ تا ۴۰ سال
* مدرک تحصیلی: دیپلم و بالاتر
* تکمیل فرم ثبتنام (اینترنتی یا حضوری و ارسال مدارک)
📝 مدارک ثبتنام:
* کپی کارت ملی
* کپی آخرین مدرک تحصیلی
* پرداخت هزینهی شرکت در دوره
✔️ ثبتنام: از ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳
🖊 حضوری: شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۱۴ الی ۱۸
🌐 اینترنتی: برای ثبتنام اینجا کلیک کنید.
🗓 شروع کلاسها: از ۵ آبان ۱۴۰۳
⌛️مدت دوره مقدماتی : ۴ ماه
حضوری یا مجازی : ۲ روز در هفته، ساعت ۱۴ الی ۱۸
🏣 مکان تشکیل کلاسها: بنیاد فارِسالمؤمنین
تهران، خ کارگرشمالی، خ گردآفرید، پلاک ۹
☎️ شماره تماس برای آگاهی بیشتر :
۶۶۹۲۳۲۳۴ - ۰۲۱ (مرکز رشد و آموزش)
جهت اطلاع از دورهها و برنامههای مرکز رشد و آموزش در کانال زیر عضو شوید : 👇
🆔 @Roshd_Fares_ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#اعلام_برنامه
جـلســـه هفـتـــگی ســـــهشنبـــهها
ســهشنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
از سـاعـت ۱۹ تــــا ۲۱
زیـارت آلیس: حاج حسین ارضـی
سخنـرانی : استـاد عـلــوی تهــرانی
مداحـی : کربلایی سعید هدایتیان
خیـابـان کـارگــــر شـمـــالـــی
بالاتر از ایستگاه متــرو کارگر
مسجـــد حضـرت امیــــر (ع)
@Fares_ir
استاد علوی تهرانی
🔊 #فایل_صوتی 📚 #سخنرانی 📖موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۳ ✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳ 🗓 س
.
شناخت حقوق امام زمان واجب است
گفتیم که شناخت حقوق امام زمان لازم و واجب است. چون اداء حق مترتب بر شناخت حق است. ابتدا باید نسبت به حق آگاهی پیدا کرد تا بتوان آن را ادا کرد.
شرط انتقال عمل به عالم ملکوت معرفت داشتن به حقوق اهل بیت است
امام صادق فرمودند: اگر بندهای ۱۰۰ سال در بین رکن و مقام خدا را عبادت کند در حالیکه روزها روزهدار و شبها شبزندهدار باشد تا جاییکه ابروهای او بر روى چشمانش قرار بگیرد و استخوانهاى گردن او نیز در سينهاش فرو رود اما در شناخت حق ما جاهل باشد هرگز بهرهای براى او نخواهد بود!
یعنی عمل چنین شخصی اصلاً تبدیل نمیشود. دلیل این مطلب در قرآن آمده: کسیکه حسنه را بیاورد. پس بحث انجام عمل نیست. بحث بردن آن به ملکوت است. چگونه میتوان عمل را به ملکوت انتقال داد تا تبدیل به بهشت شود؟ با معرفت پیدا نمودن به حقوق معصومین.
هیچکس در عدم شناخت حق معصومین معذور نیست
از امام صادق روایت شده: خدا عمل کسی را که جاهل به حق ما باشد نمیپذیرد. یعنی شخص در آخرت از عمل خود بهرهای نمیبرد.
در عدم شناخت نسبت به حقوق معصومین هیچکس معذور نیست. من در بحثهای محرم ۱۴۰۲ اثبات کردم که ولایت امیرالمؤمنین در تمام امتها مطرح بوده است. چون پذیرش ولایت امیرالمؤمنین شرط نبوت تمام انبیاءبوده؛ و پیامبری که شرط رسالت او پذیرش ولایت امیرالمؤمنین بوده، ابلاغ آن نیز به امتش واجب بوده است. لذا امام صادق نه تنها شیعیان بلکه هیچ گروهی از مردم را در جهل نسبت به حقوق معصومین معذور نمیداند. ما هستيم آن خاندانى كه خداوند فرمانبرى از ما را واجب كرده است. شما به كسانى اقتدا میكنيد كه مردم در نشناختن آنها معذور نيستند. یعنی برای هیچکس عذری وجود ندارد.
شرکت در این جلسات و تبلیغ آن عقلا واجب است
وجود نازنین پیامبر در طول ۲۳ سال رسالت خود منزلت اهل بیت را به مردم معرفی کردند. قرآن تمام کلام پیامبر را وحی میداند. پس آن منزلتی را که ایشان برای اهل بیت فرموده همهاش وحی است. چطور مناسک این پیامبر را میپذیرید اما وصایت ایشان را نمیپذیرید؟ آیا احتمال درست بودن کلام پیامبر را هم نباید داد؟ دفع ضرر احتمالی هم که به حکم عقل واجب است. پس شرکت در این جلسهای که در آن نشستهاید واجب است. تا نفیا یا اثباتا حق بودن این مطالب را فهم کنید. تنها شنیدن این بحث نیست که واجب است ابلاغ آن هم واجب است. این رسالت غدیر است.
سعادت ابدی در گرو معرفت امام زمان است
معمولا همۀ ما از خداوند سعادت اخروی را درخواست میکنیم. این سعادتمندی چگونه حاصل میشود؟ از پیامبر روایت شده: هرکسی بمیرد و امام زمان خودش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیّت مرده است. مرگ جاهلی یعنی شقاوت ابدی. در مقابل مرگ جاهلی، مرگ نبوی قرار دارد. اگر سعادت ابدی میخواهیم باید به دنبال ولایت امیرالمؤمنین باشیم.
نه تنها فروع، بلکه اصول را هم باید از معصومین اخذ کرد
امام صادق فرمودند: هرکسی نماز بخواند و زکات بدهد و حج و عمره به جا آورد در حالیکه همۀ این اعمال را بدون معرفت کسی که خداوند اطاعت او را واجب کرده انجام بدهد هیچکدام از این اعمال را انجام نداده است. چون قبولی تمام این اعمال مشروط به شناخت مردی بوده که خداوند منت گذاشته است بر خلایقش بهواسطۀ اطاعت از او و امر کرده است بر اخذ از او. و کسیکه چنین شخصی را بشناسد و از او بگیرد خدا را اطاعت کرده است.
چرا فروع و مناسک را از امام صادق میگیریم ولی در پذیرش اصول و عقاید از ایشان سستی میکنیم؟ امام صادق کیفیت صحیح مناسک را برای ما بیان کرده، خب همین امام میخواهد عقاید ما را نیز در مسیر درست قرار دهد. همین امام است که میفرماید: اگر کسی معرفت حقوق ما را نداشت هیچ عملی از او پذیرفته نیست. خب چرا نباید این حرف ایشان را جدی بگیریم؟
باید به کلام معصومین یقین داشته باشیم
در کودتای سقیفه حجت خدا را کنار گذاشتند و در امتداد آن بنیامیه درصدد حذف حجت خدا برآمدند که حضرت سیدالشهداء با شهادت خود مانع از این مسئله شدند. همۀ ما مدیون سیدالشهداء هستیم که با شهادت خودشان باعث بقاء امامت شدند. پس بر ما واجب است که یقین کنیم احادیث و روایاتی که از معصومین صادر شده واقعیت دارند یا ندارند؟ آیا اینکه فرمودند: روزی به دست امام زمان است، صحیح است یا خیر.
تلاش کنید که نام و یاد امام زمان در تمام عالم فراگیر شود
اگر تا آخر با این بحث همراه باشید و آن را باور کنید در آخر بحث در آغوش امام عصر خواهید بود. تمام عالم در اختیار امام زمان است اما ما به عنوان شیعه با ایشان بیگانه هستیم. امام زمان گمشدۀ عالم است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزیده سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۳
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir
حقوق_امام_بر_شیعیان_استاد_علوی_تهرانی_جلسه_3.pdf
1.2M
خلاصه سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۳
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir