هدایت شده از مرکز رشد بنیاد فارِس المؤمنین
📣 #اطلاعیه
#تربیت_مربی_کودک
مرکز رشد بنیاد فارِس المؤمنین (ع)، چهارمین دورهی مقدماتی تربیت مربی کودک (بصورت حضوری یا مجازی) را با هدف تربیت نیروی انسانی شایسته آموزش به کودکان سنین پیش از دبستان (۳ تا ۶ ساله) برگزار مینماید:
✅ شرایط ثبتنام:
* سن: از ۱۸ تا ۴۰ سال
* مدرک تحصیلی: دیپلم و بالاتر
* تکمیل فرم ثبتنام (اینترنتی یا حضوری و ارسال مدارک)
📝 مدارک ثبتنام:
* کپی کارت ملی
* کپی آخرین مدرک تحصیلی
* پرداخت هزینهی شرکت در دوره
✔️ ثبتنام: از ۲۹ مهر تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳
🖊 حضوری: شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۱۴ الی ۱۸
🌐 اینترنتی: برای ثبتنام اینجا کلیک کنید.
🗓 شروع کلاسها: از ۵ آبان ۱۴۰۳
⌛️مدت دوره مقدماتی : ۴ ماه
حضوری یا مجازی : ۲ روز در هفته، ساعت ۱۴ الی ۱۸
🏣 مکان تشکیل کلاسها: بنیاد فارِسالمؤمنین
تهران، خ کارگرشمالی، خ گردآفرید، پلاک ۹
☎️ شماره تماس برای آگاهی بیشتر :
۶۶۹۲۳۲۳۴ - ۰۲۱ (مرکز رشد و آموزش)
جهت اطلاع از دورهها و برنامههای مرکز رشد و آموزش در کانال زیر عضو شوید : 👇
🆔 @Roshd_Fares_ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
#اعلام_برنامه
جـلســـه هفـتـــگی ســـــهشنبـــهها
ســهشنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
از سـاعـت ۱۹ تــــا ۲۱
زیـارت آلیس: حاج حسین ارضـی
سخنـرانی : استـاد عـلــوی تهــرانی
مداحـی : کربلایی سعید هدایتیان
خیـابـان کـارگــــر شـمـــالـــی
بالاتر از ایستگاه متــرو کارگر
مسجـــد حضـرت امیــــر (ع)
@Fares_ir
استاد علوی تهرانی
🔊 #فایل_صوتی 📚 #سخنرانی 📖موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۳ ✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳ 🗓 س
.
شناخت حقوق امام زمان واجب است
گفتیم که شناخت حقوق امام زمان لازم و واجب است. چون اداء حق مترتب بر شناخت حق است. ابتدا باید نسبت به حق آگاهی پیدا کرد تا بتوان آن را ادا کرد.
شرط انتقال عمل به عالم ملکوت معرفت داشتن به حقوق اهل بیت است
امام صادق فرمودند: اگر بندهای ۱۰۰ سال در بین رکن و مقام خدا را عبادت کند در حالیکه روزها روزهدار و شبها شبزندهدار باشد تا جاییکه ابروهای او بر روى چشمانش قرار بگیرد و استخوانهاى گردن او نیز در سينهاش فرو رود اما در شناخت حق ما جاهل باشد هرگز بهرهای براى او نخواهد بود!
یعنی عمل چنین شخصی اصلاً تبدیل نمیشود. دلیل این مطلب در قرآن آمده: کسیکه حسنه را بیاورد. پس بحث انجام عمل نیست. بحث بردن آن به ملکوت است. چگونه میتوان عمل را به ملکوت انتقال داد تا تبدیل به بهشت شود؟ با معرفت پیدا نمودن به حقوق معصومین.
هیچکس در عدم شناخت حق معصومین معذور نیست
از امام صادق روایت شده: خدا عمل کسی را که جاهل به حق ما باشد نمیپذیرد. یعنی شخص در آخرت از عمل خود بهرهای نمیبرد.
در عدم شناخت نسبت به حقوق معصومین هیچکس معذور نیست. من در بحثهای محرم ۱۴۰۲ اثبات کردم که ولایت امیرالمؤمنین در تمام امتها مطرح بوده است. چون پذیرش ولایت امیرالمؤمنین شرط نبوت تمام انبیاءبوده؛ و پیامبری که شرط رسالت او پذیرش ولایت امیرالمؤمنین بوده، ابلاغ آن نیز به امتش واجب بوده است. لذا امام صادق نه تنها شیعیان بلکه هیچ گروهی از مردم را در جهل نسبت به حقوق معصومین معذور نمیداند. ما هستيم آن خاندانى كه خداوند فرمانبرى از ما را واجب كرده است. شما به كسانى اقتدا میكنيد كه مردم در نشناختن آنها معذور نيستند. یعنی برای هیچکس عذری وجود ندارد.
شرکت در این جلسات و تبلیغ آن عقلا واجب است
وجود نازنین پیامبر در طول ۲۳ سال رسالت خود منزلت اهل بیت را به مردم معرفی کردند. قرآن تمام کلام پیامبر را وحی میداند. پس آن منزلتی را که ایشان برای اهل بیت فرموده همهاش وحی است. چطور مناسک این پیامبر را میپذیرید اما وصایت ایشان را نمیپذیرید؟ آیا احتمال درست بودن کلام پیامبر را هم نباید داد؟ دفع ضرر احتمالی هم که به حکم عقل واجب است. پس شرکت در این جلسهای که در آن نشستهاید واجب است. تا نفیا یا اثباتا حق بودن این مطالب را فهم کنید. تنها شنیدن این بحث نیست که واجب است ابلاغ آن هم واجب است. این رسالت غدیر است.
سعادت ابدی در گرو معرفت امام زمان است
معمولا همۀ ما از خداوند سعادت اخروی را درخواست میکنیم. این سعادتمندی چگونه حاصل میشود؟ از پیامبر روایت شده: هرکسی بمیرد و امام زمان خودش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیّت مرده است. مرگ جاهلی یعنی شقاوت ابدی. در مقابل مرگ جاهلی، مرگ نبوی قرار دارد. اگر سعادت ابدی میخواهیم باید به دنبال ولایت امیرالمؤمنین باشیم.
نه تنها فروع، بلکه اصول را هم باید از معصومین اخذ کرد
امام صادق فرمودند: هرکسی نماز بخواند و زکات بدهد و حج و عمره به جا آورد در حالیکه همۀ این اعمال را بدون معرفت کسی که خداوند اطاعت او را واجب کرده انجام بدهد هیچکدام از این اعمال را انجام نداده است. چون قبولی تمام این اعمال مشروط به شناخت مردی بوده که خداوند منت گذاشته است بر خلایقش بهواسطۀ اطاعت از او و امر کرده است بر اخذ از او. و کسیکه چنین شخصی را بشناسد و از او بگیرد خدا را اطاعت کرده است.
چرا فروع و مناسک را از امام صادق میگیریم ولی در پذیرش اصول و عقاید از ایشان سستی میکنیم؟ امام صادق کیفیت صحیح مناسک را برای ما بیان کرده، خب همین امام میخواهد عقاید ما را نیز در مسیر درست قرار دهد. همین امام است که میفرماید: اگر کسی معرفت حقوق ما را نداشت هیچ عملی از او پذیرفته نیست. خب چرا نباید این حرف ایشان را جدی بگیریم؟
باید به کلام معصومین یقین داشته باشیم
در کودتای سقیفه حجت خدا را کنار گذاشتند و در امتداد آن بنیامیه درصدد حذف حجت خدا برآمدند که حضرت سیدالشهداء با شهادت خود مانع از این مسئله شدند. همۀ ما مدیون سیدالشهداء هستیم که با شهادت خودشان باعث بقاء امامت شدند. پس بر ما واجب است که یقین کنیم احادیث و روایاتی که از معصومین صادر شده واقعیت دارند یا ندارند؟ آیا اینکه فرمودند: روزی به دست امام زمان است، صحیح است یا خیر.
تلاش کنید که نام و یاد امام زمان در تمام عالم فراگیر شود
اگر تا آخر با این بحث همراه باشید و آن را باور کنید در آخر بحث در آغوش امام عصر خواهید بود. تمام عالم در اختیار امام زمان است اما ما به عنوان شیعه با ایشان بیگانه هستیم. امام زمان گمشدۀ عالم است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزیده سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۳
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir
حقوق_امام_بر_شیعیان_استاد_علوی_تهرانی_جلسه_3.pdf
1.2M
خلاصه سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۳
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir
May 11
استاد علوی تهرانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ #اعلام_برنامه جـلســـه هفـتـــگی ســـــهشنبـــهها ســهشنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ از سـاعـت ۱۹
🔊 #فایل_صوتی
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳
🔸مسجد حضرت امیر (ع)
🔹زیارت آل یس : حاج حسین ارضی
🔹سخنرانی : استاد سید محمدباقر علوی تهرانی
📖موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۸
🔹مداحی : کربلایی سعید هدایتیان
@Fares_ir
👇👇👇
4_5818681968744732307.mp3
13.94M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #زیارت_آل_یس
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳
🎤 حاج حسین ارضی
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
حقوق امام (ع) بر شیعیان - جلسه ۸.mp3
27.4M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #سخنرانی
📖 موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۸
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳
🎤 استاد علوى تهرانى
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
4_5818681968744732311.mp3
1.72M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #روضه
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳
🎤 استاد علوى تهرانى
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
4_5818681968744732313.mp3
7.64M
🔊 #فایل_صوتی
📚 #مداحی
✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳
🗓 سهشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳
🎤 کربلایی سعید هدایتیان
📌 مسجد حضرت امیر (ع)
@Fares_ir
استاد علوی تهرانی
🔊 #فایل_صوتی 📚 #سخنرانی 📖موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۴ ✅ جلسه هفتگی سهشنبهها | ۱۴۰۳ 🗓 س
.
اولین حق از حقوق امام زمان شناخت حقوق ایشان است
عرض کردم که اداء حقوق متفرع بر شناخت است. پس اولین حق از حقوق امام زمان این است که ما باید نسبت به حقوق ایشان معرفت پیدا کنیم. در احادیث بسیاری وارد شده است که پذیرش عمل مشروط به معرفت داشتن نسبت به حقوق اهل بیت پیامبر است. امروز هم کسب معرفت نسبت به وجود نازنین امام زمان مطرح است. پس بندگی خدا در این عصر تنها بهواسطۀ وجود نازنین امام عصر و معرفت حقوق ایشان پذیرفته میشود. به عبارت دیگر بندگی خدا تنها بهواسطۀ حجت خدا شکل میگیرد. این حقیقتی است که خداوند از ابتدای خلقت بر آن تأکید داشته است. فلذا این مسئلۀ تأسیسی نیست.
وقتی خداوند حضرت آدم را به عنوان اولین حجت خود خلق کرد به همۀ موجودات امر کرد که به ایشان سجده کنند. این سجده سجدۀ تعظیم است نه سجدۀ عبودیت. در آن موقعیت ملائکه سجده کردند و مقرب شدند؛ اما ابلیس تمرد کرد و از درگاه خدا رانده شد. خداوند ابلیس را بدون واسطه مخاطب قرار داد. یعنی تا این حد بالا آمده و از عبادت پیشین خود بهره برده است. ابلیس هم بدون واسطه خداوند را مخاطب قرار داد و گفت: اگر من را معاف کنی به نحوی تو را بندگی میکنم که هیچ ملک مقرب و نبی مرسلی تو را آنگونه عبادت نکرده باشد. خداوند هم به او گفت: من به عبادت تو نیاز ندارم از این جایگاه خارج شو!
این ارزش حجت خدا است. خداوند به کسانیکه بندگی خدا را بدون حجت او میخواهند و میگویند کتاب خدا و نماز و روزه برای ما کافی است یک پاسخ از طریق امام صادق میدهد: من فقط میخواهم از همان طریقی که اراده کردهام عبادت شوم.
چرا خداوند بندگی خود را تنها بهواسطۀ حجت خود میپذیرد؟
از ابتدای خلقت حضرت آدم بندگی خدا از طریق تعظیم حجت خدا شکل گرفته است. پس ثمرۀ وجودی انبیاء تنها آوردن و تبلیغ دین نبوده، بلکه اصلیترین ثمرۀ وجودی انبیاء این بوده که بندگی خدا تنها از طریق آنها مقبول واقع میشد. امت موسی بدون موسی به نتیجه نمیرسید. امت عیسی بدون عیسی به نتیجه نمیرسید. امت محمد هم بدون ایشان به نتیجه نمیرسد.
در قرآن هدف از خلقت اینگونه بیان شده: و ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای بندگی.
خداوند هم که بندگی خود را تنها در سایۀ تعظیم و تبعیت از حجت خود میپذیرد. چرا اینگونه است؟
جواب: در زیر این گنبد خضراء همه چیز تحت اراده و مشیت خدا است. در سورۀ یس آیۀ ٨٢ آمده است: فرمان او چنين است كه هرگاه چيزى را اراده كند تنها به آن مىگويد: موجود باش! آن نيز بىدرنگ موجود مىشود.
یا در سورۀ فتح آیۀ ١١ آمده: بگو چه كسى مىتواند در برابر خدا از شما دفاع كند هرگاه زيانى براى شما بخواهد و يا اگر نفعى اراده كرده باشد؟
این مسئله هم در نظام تکوین قرار داده شده است و هم در نظام تشریع. یعنی در نظام تکوین تمام مقدرات ما در دایرۀ ارادۀ خدا است. ارادۀ خدا در نظام تشریع هم به معنای آن چیزی است که خداوند برای بندگان خود تشریع فرموده است: خداوند آسانی را برای شما اراده کرده است نه دشواری را. (بقره:١٨٥)
پس هم آنچه که در نظام تشریع آمده تحت ارادۀ خداوند است و هم آنچه که در نظام تکوین هست و خواهد بود تحت ارادۀ خداوند است.
پس همه چیز تحت ارادۀ خداوند است. یکی از آن چیزها همین فرمایش امیرالمؤمنین است: اگر خداوند اراده میکرد خود را به بندگانش بدون واسطه میشناساند. ولكن ما را درها و راه خود و جهتی که برای رسیدن به او باید از آن جهت رفت قرار داد.
اگر مسئلۀ هدایت مطرح نبود معصومین کوچکترین عنایتی به ما نمیکردند
دو حدیث برای شما میخوانم که باید باعث بیداری ما شود.
١. امام صادق فرمودند: اگر خداوند اطاعت و ولایت ما را واجب، و به محبت ما امر نکرده بود اجازه نمیدادیم تا شما بر در خانۀ ما بایستید و شما را به خانههای خود راه نمیدادیم!
یعنی اگر بحث اطاعت، ولایت و محبت اهل بیت مطرح نبود این بزرگواران حتی حاضر نبودند ما را جزء دوستان خود قرار بدهند.
٢. امام باقر هم فرمودند: گرفتارى مردم بر ما بزرگ است. اگر ايشان را بخوانيم سخن ما را نمىپذيرند و اگر ايشان را واگذاريم به دست کسی غیر از ما هدایت نمیشوند.
پس چون بحث هدایت وجود دارد به ما لطف و عنایت دارند. این ذوات مقدسه به خاطر هدایت ما مسموم و شهید شدند؛ سیلی خوردند و به زندان رفتند. تمام مصیبتها را به خاطر ما متحمل شدند اما ما در حق ایشان جفا میکنیم. پس اگر بندگی خدا تنها بهواسطۀ حجت خدا پذیرفته میشود به این دلیل است که حضرت حق اینچنین اراده فرموده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گزیده سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۴
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir
حقوق_امام_بر_شیعیان_استاد_علوی_تهرانی_جلسه_4.pdf
932.8K
خلاصه سخنرانی
استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی
موضوع: #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۴
از سلسله جلسات هفتگی سهشنبهها
سهشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳
مسجد حضرت امیر علیهالسلام
@Fares_ir