eitaa logo
استاد علوی تهرانی
4هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
257 ویدیو
55 فایل
کانال رسمی استاد علوی تهرانی ✅ تلگرام: https://t.me/Fares_ir ✅ سایت: Fares.ir ✅ ادمین کانال: @Fares_Contact ✅ ارتباط با ادمین جهت طرح سؤال و مشاوره از استاد: @Fares_Admin ✅ بنیاد فارِس المومنین: ۳۴ ۳۲ ۹۲ ۶۶ - ۰۲۱ ✅ کد شامد: ۱-۲-۷۳۲۰۹۸-۶۱-۰-۲
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5818681968744732313.mp3
7.64M
🔊 📚 ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓 سه‌شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ 🎤 کربلایی سعید هدایتیان 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir
استاد علوی تهرانی
🔊 #فایل_صوتی 📚 #سخنرانی 📖موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۴ ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓 س
. اولین حق از حقوق امام زمان شناخت حقوق ایشان است عرض کردم که اداء حقوق متفرع بر شناخت است. پس اولین حق از حقوق امام زمان این است که ما باید نسبت به حقوق ایشان معرفت پیدا کنیم. در احادیث بسیاری وارد شده است که پذیرش عمل مشروط به معرفت داشتن نسبت به حقوق اهل بیت پیامبر است. امروز هم کسب معرفت نسبت به وجود نازنین امام زمان مطرح است. پس بندگی خدا در این عصر تنها به‌واسطۀ وجود نازنین امام عصر و معرفت حقوق ایشان پذیرفته می‌شود. به عبارت دیگر بندگی خدا تنها به‌واسطۀ حجت خدا شکل می‌گیرد. این حقیقتی است که خداوند از ابتدای خلقت بر آن تأکید داشته است. فلذا این مسئلۀ تأسیسی نیست. وقتی خداوند حضرت آدم را به عنوان اولین حجت خود خلق کرد به همۀ موجودات امر کرد که به ایشان سجده کنند. این سجده سجدۀ تعظیم است نه سجدۀ عبودیت. در آن موقعیت ملائکه سجده کردند و مقرب شدند؛‌ اما ابلیس تمرد کرد و از درگاه خدا رانده شد. خداوند ابلیس را بدون واسطه مخاطب قرار داد. یعنی تا این حد بالا آمده و از عبادت پیشین خود بهره برده است. ابلیس هم بدون واسطه خداوند را مخاطب قرار داد و گفت: اگر من را معاف کنی به نحوی تو را بندگی می‌کنم‌ که هیچ ملک مقرب و نبی مرسلی تو را آنگونه عبادت نکرده باشد. خداوند هم به او گفت: من به عبادت تو نیاز ندارم از این جایگاه خارج شو! این ارزش حجت خدا است. خداوند به کسانی‌که بندگی خدا را بدون حجت او می‌خواهند و می‌گویند کتاب خدا و نماز و روزه برای ما کافی است یک پاسخ از طریق امام صادق می‌دهد: من فقط می‌خواهم از همان طریقی که اراده کرده‌ام عبادت شوم. چرا خداوند بندگی خود را تنها به‌واسطۀ حجت خود می‌پذیرد؟ از ابتدای خلقت حضرت آدم بندگی خدا از طریق تعظیم حجت خدا شکل گرفته است. پس ثمرۀ وجودی انبیاء تنها آوردن و تبلیغ دین نبوده، بلکه اصلی‌ترین ثمرۀ وجودی انبیاء این بوده که بندگی خدا تنها از طریق آن‌ها مقبول واقع می‌شد. امت موسی بدون موسی به نتیجه نمی‌رسید. امت عیسی بدون عیسی به نتیجه نمی‌رسید. امت محمد هم بدون ایشان به نتیجه نمی‌رسد. در قرآن ‌هدف از خلقت اینگونه بیان شده: و ما جن و انس را خلق نکردیم مگر برای بندگی. خداوند هم که بندگی خود را تنها در سایۀ تعظیم و تبعیت از حجت خود می‌پذیرد. چرا اینگونه است؟ جواب: در زیر این گنبد خضراء همه چیز تحت اراده و مشیت خدا است. در سورۀ یس آیۀ ٨٢ آمده است: فرمان او چنين است كه هرگاه چيزى را اراده‌ كند تنها به آن مى‌گويد: موجود باش! آن نيز بى‌درنگ موجود مى‌شود. یا در سورۀ فتح آیۀ ١١ آمده: بگو چه كسى مى‌تواند در برابر خدا از شما دفاع كند هرگاه زيانى براى شما بخواهد و يا اگر نفعى اراده كرده باشد؟ این مسئله هم در نظام تکوین قرار داده شده است‌‌ و هم در نظام تشریع. یعنی در نظام تکوین تمام مقدرات ما در دایرۀ ارادۀ خدا است. ارادۀ خدا در نظام تشریع هم به معنای آن چیزی است که خداوند برای بندگان خود تشریع فرموده است: خداوند آسانی را برای شما اراده کرده است نه دشواری را. (بقره:١٨٥) پس هم آنچه که در نظام تشریع آمده تحت ارادۀ خداوند است و هم آنچه که در نظام تکوین هست و خواهد بود تحت ارادۀ خداوند است. پس همه چیز تحت ارادۀ خداوند است. یکی از آن چیزها همین فرمایش امیرالمؤمنین است: اگر خداوند اراده می‌کرد خود را به بندگانش بدون واسطه می‌شناساند. ولكن ما را درها و راه خود و جهتی که برای رسیدن به او باید از آن جهت رفت قرار داد. اگر مسئلۀ هدایت مطرح نبود معصومین کوچک‌ترین عنایتی به ما نمی‌کردند دو حدیث برای شما می‌خوانم‌ که باید باعث بیداری ما شود. ١. امام صادق فرمودند: اگر خداوند اطاعت و ولایت ما را واجب، و به محبت ما امر نکرده بود اجازه نمی‌دادیم تا شما بر در خانۀ ما بایستید و شما را به خانه‌های خود راه نمی‌دادیم! یعنی اگر بحث اطاعت، ‌ولایت و محبت اهل بیت مطرح نبود این بزرگواران حتی حاضر نبودند ما را جزء دوستان خود قرار بدهند. ٢. امام باقر هم فرمودند: گرفتارى مردم بر ما بزرگ است. اگر ايشان را بخوانيم سخن ما را نمى‌پذيرند و اگر ايشان را واگذاريم به دست کسی غیر از ما هدایت نمی‌شوند. پس چون بحث هدایت وجود دارد به ما لطف و عنایت دارند. این ذوات مقدسه به خاطر هدایت ما مسموم و شهید شدند؛ سیلی خوردند و به زندان رفتند. تمام مصیبت‌ها را به خاطر ما متحمل شدند اما ما در حق ایشان جفا می‌کنیم. پس اگر بندگی خدا تنها به‌واسطۀ حجت خدا پذیرفته می‌شود به این دلیل است که حضرت حق اینچنین اراده فرموده است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گزیده سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: | جلسه ۴ از سلسله جلسات هفتگی سه‌شنبه‌ها سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ مسجد حضرت امیر علیه‌السلام @Fares_ir
حقوق_امام_بر_شیعیان_استاد_علوی_تهرانی_جلسه_4.pdf
932.8K
خلاصه سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: | جلسه ۴ از سلسله جلسات هفتگی سه‌شنبه‌ها سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ مسجد حضرت امیر علیه‌السلام @Fares_ir
استاد علوی تهرانی
🔊 #فایل_صوتی 📚 #سخنرانی 📖 موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۵ ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓
. تفاوت قاعدۀ زندگی اهل ایمان با زندگی غیر اهل ایمان سؤال می‌شود غیر اهل ایمان حقوق امام را نمی‌شناسند و ادا نمی‌کنند، چگونه است که گرفتاری آن‌ها کمتر است؟ اساس خلقت خدا در اراده و اجراء خلقت با دو فرمول صورت پذیرفته: فرمول اهل ایمان که بر اساس سنت ابتلاء شکل گرفته؛ و فرمول غیر اهل ایمان که بر اساس سنت استدراج بنا شده. در معارف دینی ما، اداء حق به عنوان یک مسئلۀ بسیار مهم مطرح شده. در سورۀ حجرات آمده: مؤمنان با هم برادر هستند. این پیوند برادری تنها در بین اهل ایمان برقرار است. با توجه به این قاعده اهل ایمان یکسری مسئولیت‌ها (حقوق) نسبت به همدیگر پیدا می‌کنند. مؤمنان همگی از یک روح واحد هستند امام صادق فرمودند: مؤمن برادر مؤمن است چون يک پيكر واحد و ارواح‌ آن‌ها نیز از يک روح است و شدت پيوستگى روح مؤمن به روح خدا از شدت پيوستگى پرتو خورشيد به خورشيد بیشتر است. منشأ مسئولیت‌ها در قاعدۀ برادری اهل ایمان انتساب آن‌ها به روح الله است. اگر کسی برادر مؤمن خود را از خود نمی‌داند به این دلیل است که از آن شدت اتصال روحی برخوردار نیست! امام صادق فرمودند: اهل ایمان فرزندان یک پدر و مادر هستند و اگر رگی از یکی از آن‎‌ها زده شود دیگران شب را به خاطر او بیدار می‌مانند. جابر جعفی به امام صادق عرض کرد: گاهی بدون آنکه مصیبتی به من برسد محزون می‌شوم. حضرت فرمودند: خداوند مؤمنان را از طینت بهشتی آفرید و از نسیم روح خود در آن‌ها جاری ساخت. پس هرگاه به یکی از آن ارواح اندوهی برسد آن روح دیگر اندوهگین می‌شود. این‌ حالت و درک مسئولیت برادری تنها برای افرادی است که از کمال ایمان برخوردار هستند. روایت شده: ایمان عبد کامل نمی‌شود تا اینکه برادرش را دوست داشته باشد. امام صادق فرمودند: هر كس شيعيان ما را دوست بدارد ما را دوست داشته است. جایگاه اداء حق مؤمن نزد معصومین امام صادق فرمودند: خداوند به هیچ چيزى بر‌تر از اداء حق مؤمن پرستش نشده است. این حدیث دربارۀ حقوق عمومی مؤمن است. امام صادق به مناسک اشاره نکردند چون این موارد حق خداوند است. عده‌ای این اعمال را به خوبی انجام می‌دهند اما در اداء حقوق مؤمنان کوتاهی می‌کنند. نادیده گرفتن حقوق اهل ایمان گناهی نابخشودنی است از امام سجاد روایت شده: خداوند هر گناهى را از مؤمن مورد مغفرت قرار می‌دهد مگر دو گناه: ترک تقيه و تضیيع حقوق برادران. رسول اکرم فرمودند: هر مؤمن بر برادر خود ۳۰ حق دارد که بریءالذمه نمی‌شود مگر به اداء آن حقوق یا گذشت صاحب حق. آثار شناخت حقوق برادران دینی از امام عسکری نقل شده: شناخت حقوق برادران دينى انسان را محبوب خداوند می‌كند و او را به خدا نزديک‌تر می‌سازد؛ و به جا نياوردن آن‌ها انسان را در درگاه الهى منفور ساخته و منزلت او را نزد خدا پايين می‌آورد. هیچ‌کس از شما توقع ندارد که به حقوق ۵۰ میلیون نفر رسیدگی کنید! همین حقوق افراد داخل در دایرۀ زندگی خودتان مانند: همسر، فرزند، پدر، مادر، و ... را ادا کنید‌ برای شما کفایت خواهد کرد. حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است امام کاظم خطاب به کعبه فرمودند: ای کعبه! چقدر حق تو عظیم است؛ سوگند به خدا ‌حق‌ مؤمن از حق تو بالاتر است. آن ‌قدر حق کعبه بزرگ است که سیدالشهداء در مکه نماند؛ تا مبادا خون ایشان در مکه ریخته شود. این دسته از روایات دربارۀ اداء حقوق عمومی اهل ایمان است و این اهمیت نسبت به امام معصوم بی‌نهایت می‌شود. چون فاصلۀ ما با امام معصوم به اندازۀ بی‌نهایت است. امام یعنی پیشرویی که دسترسی به آن میسر نیست. من و شما خیلی همت کنیم در ردۀ متقین قرار می‌گیریم اما امام در جایگاه معصومین قرار دارد. از امام صادق روایت شده: بزرگ نشمارد حرمت مؤمن را مگر کسی که خداوند حرمت او را برای مؤمنان بزرگ شمارد و هر کس حرمت رساتری نزد خدا و رسول داشته باشد حرمت مؤمن را بیشتر نگه می‌دارد. یعنی شکستن حرمت مؤمن حرمت شکنی نسبت به خداوند است. مسئولیت‌های اهل ایمان نسبت به هم تابع شرایط اقتصادی نیست از امام صادق روایت شده: هر كس دين خود را بزرگ شمارد برادران خود را نیز بزرگ می‌شمارد؛ و هر كس دين خود را سبک شمارد برادران خود را نیز سبک می‌شمارد! چون وجه اشتراک بنده و شما دین است. ما اگر دین خود را کوچک بشماریم برادران دینی خودمان را هم کوچک می‌شماریم و مسئولیت‌مان را نسبت به برادران خود انجام نمی‌دهیم. مسئولیت‌های اهل ایمان نسبت به یکدیگر تابع شرایط اقتصادی نیست. خود شرایط سخت اقتصادی می‌شود یک امتحان و ممیز. این که در جامعۀ امروز ما رحم به همنوع کم‌رنگ شده به دلیل کم‌رنگ شدن نقش دین در زندگی افراد جامعه است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گزیده سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: | جلسه ۵ از سلسله جلسات هفتگی سه‌شنبه‌ها سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳ مسجد حضرت امیر علیه‌السلام @Fares_ir
حقوق_امام_بر_شیعیان_استاد_علوی_تهرانی_جلسه_5.pdf
1.01M
خلاصه سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: | جلسه ۵ از سلسله جلسات هفتگی سه‌شنبه‌ها سه‌شنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳ مسجد حضرت امیر علیه‌السلام @Fares_ir
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ جـلســـه هفـتـــگی ســـــه‌شنبـــه‌ها ســه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ از سـاعــت ۱۹ تــــا ۲۱ زیـارت آل‌یس: حاج حسین ارضـی سخنـرانی : استـاد عـلــوی تهــرانی مـداحـی : حـاج کـاظــم غفــارنـژاد خیـابـان کـارگــــر شـمـــالـــی بالاتر از ایستگاه متــرو کارگر مسجـــد حضـرت امیــــر (ع) @Fares_ir
استاد علوی تهرانی
🔊 #فایل_صوتی 📚 #سخنرانی 📖 موضوع : #حقوق_امام_ع_بر_شیعیان | جلسه ۶ ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓
. اداء حق از نظر دین در دو مرتبۀ عمومی و خاص مطرح می‌شود. در مورد جایگاه اداء‌ حق نسبت به عموم گفته شد بالاترین عبادتی است که خداوند به‌واسطۀ آن پرستیده شده اداء حق مؤمن است. اکنون باید به این مسئله بپردازیم که اداء حقوق امام زمان از نظر خاص در اسلام چه جایگاهی دارد؟ عالم آخرت ابد الابد است عالم آخرت ابد الابد است و برای آن حدی متصور نیست. در دنیا اگر حالت انتظار وجود دارد به این دلیل است که انسان به کمال خودش نرسیده است. اما در آخرت انسان به کمال خودش می‌رسد، حالت انتظار وجود ندارد و تا بی‌نهایت ادامه‌دار خواهد بود. علت خلقت ما یک وجود بی‌نهایت است. در سورۀ غافر آیۀ ۳۹ آمده: زندگى دنيا متاع زودگذر است و فقط آخرت سراى استقرار است. چرا دشمنی دنیا را یقین نمی‌کنیم؟ من بارها با خودم اندیشیده‌ام که چرا وقتی از پوچی دنیا حرف می‌زنم بسیاری این مطلب را یقین نمی‌کنند. خدا گفته که دنیا بی‌ارزش است. شما هم که خدا را می‌پرستید پس چرا دشمنی دنیا را یقین نمی‌کنید؟ به این نتیجه رسیدم: دنیا برای کسی بی‌ارزش است که سالک إلی الله باشد. دنیا برای انسانی که اهل سلوک نباشد مطلوب است. خداوند در سورۀ عنکبوت آیۀ ۶۴ می‌فرماید: زندگى دنيا چیزی جز سرگرمى و بازيچه نيست و زندگى واقعی در سراى آخرت است. در آخرت از تلاش مؤمنان قدردانی خواهد شد در سورۀ اسراء آیۀ ۱۹ آمده است: كسانی‌‌كه سراى آخرت را اراده نموده و براى آن تلاش‌ كنند در حالى‌كه ايمان داشته‌ باشند تلاش چنين كسانى پاداش داده‌ خواهد شد. چگونه قدردانی خواهد شد؟ به این نحو که اگر کسی به اندازۀ یک وجب به سمت خداوند قدم بردارد خداوند به اندازۀ یک ذراع به سمت او می‌آید. این در دنیا نیست در آخرت است. در سورۀ شوریٰ آیۀ ۲۰ هم آمده: كسى‌كه کشت آخرت را بخواهد به كشت او فزونى مى‌بخشيم و كسى‌كه تنها كشت دنيا را بطلبد بهره‌اى از آن به او مى‌دهيم اما در آخرت هيچ بهره‌اى نخواهد داشت. تحولات دنیا تابع اتفاق و تحولات آخرت تابع استحقاق است انسان اگر دنبال دنیا باشد خداوند به او عطا خواهد کرد اما قدردانی فقط برای کسانی است که برای آخرت عمل می‌کنند. حال این عطا در دنیا و آخرت چگونه است؟ بیان امیرالمؤمنین این است: تحولات دنيا تابع اتفاق است و تحولات آخرت تابع استحقاق. یک دری به تخته بخورد ملک و دلار بالا برود یک عده ثروتمند بشوند. اما تحولات در آخرت تابع شایستگی است؛ و این شایستگی‌ هم تنها به‌واسطۀ عمل ایجاد می‌شود. دنیا به‌واسطۀ اموال آباد می‌شود و آخرت به‌واسطۀ اعمال امام هادی فرمودند: مردم در دنيا با اموال سر و كار دارند و در آخرت با اعمال. مبنای زندگی در آخرت میزان عمل است. قدرت سازندگی و تخریب عمل در آخرت به نحوی است که: هرکسی به اندازۀ سنگینی یک ذره عمل خیر داشته باشد آن را خواهد دید؛ و هر کس هم به اندازۀ سنگینی یک ذره عمل شر داشته باشد آن را خواهد دید. (زلزال: ۷ و ۸) آثار انجام عمل صالح حضرت امیر فرمودند: از زمرۀ کسانی نباش که بدون عمل به آخرت امید بسته است. در سورۀ کهف آیۀ ۱۱۰ آمده: هركسی به لقاء پروردگارش اميد دارد بايد عمل صالح انجام دهد. آثار عمل صالح به این شرح است: ۱. عمل صالح را براى خودشان ذخیره مى‌سازند. (روم: ۴۴) ۲. پاداش آن‌ها نزد پروردگارشان مسلم است. (بقره: ۶۲) ۳. نه خوفی برای آن‌ها وجود خواهد داشت و نه حزنی. (مائده: ۶۹) ۴. پاداشى نيكوتر خواهد داشت. (کهف: ۸۸) شاخصه‌های عمل صالح اما عمل صالح چه شاخصه‌هایی دارد؛ و در چه صورت عمل صالح گفته می‌شود؟ عمل صالح، دارای سه شاخصه است: ۱. بر مبنای ایمان باشد. (نور: ۳۹) ۲. بر اساس دستور خداوند، پیامبر و اهل بیت باشد. (نساء: ۵۹) ۳. از روی اخلاص باشد. شرط بقاء و انتقال عمل به عالم ملکوت خب عمل صالح را انجام دادیم. زیاد هم انجام دادیم. آیا کفایت می‌کند؟ خیر! چون خداوند صرف انجام عمل صالح آن را نمی‌پذیرد. بلکه باید عمل را به عالم ملکوت انتقال داد: هر کس که حسنه را با خود بیاورد برای او ده برابر پاداش خواهد بود. (انعام: ۱۶۰) پس باید فکری برای بقاء عمل کرد. شرط بقاء عمل و چگونگی انتقال آن به عالم ملکوت در فرمایش حضرت رسول آمده است: سوگند به آن كسی‌که جان من در دست اوست هيچ بنده‌اى از عمل خود بهره نمی‌برد، مگر به‌واسطۀ شناخت حقّ ما. پس جایگاه حقوق اهل بیت به گونه‌ای است که عمل ‌تنها به‌واسطۀ شناخت و اداء این حقوق به عالم ملکوت انتقال داده می‌شود. پس شناخت حق معصومین واجب است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گزیده سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: | جلسه ۶ از سلسله جلسات هفتگی سه‌شنبه‌ها سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳ مسجد حضرت امیر علیه‌السلام @Fares_ir
حقوق_امام_بر_شیعیان_استاد_علوی_تهرانی_جلسه_6.pdf
1.15M
خلاصه سخنرانی استاد سیدمحمدباقر علوی تهرانی موضوع: | جلسه ۶ از سلسله جلسات هفتگی سه‌شنبه‌ها سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳ مسجد حضرت امیر علیه‌السلام @Fares_ir
استاد علوی تهرانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ #اعلام_برنامه جـلســـه هفـتـــگی ســـــه‌شنبـــه‌ها ســه‌شنبه ۸ آبان ۱۴۰۳ از سـاعــت ۱۹
🔊 ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓 سه‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ 🔸مسجد حضرت امیر (ع) 🔹زیارت آل یس : حاج حسین ارضی 🔹سخنرانی : استاد سید محمدباقر علوی تهرانی 📖موضوع : | جلسه ۹ 🔹مداحی : حاج کاظم غفارنژاد @Fares_ir 👇👇👇
زیارت آل یس.mp3
15.35M
🔊 📚 ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓 سه‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ 🎤 حاج حسین ارضی 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir
حقوق امام (ع) بر شیعیان - جلسه ۹.mp3
29.83M
🔊 📚 📖 موضوع : | جلسه ۹ ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓 سه‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ 🎤 استاد علوى تهرانى 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir
توسل به حضرت زهرا س.mp3
1.79M
🔊 📚 ✅ جلسه هفتگی سه‌شنبه‌ها | ۱۴۰۳ 🗓 سه‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ 🎤 استاد علوى تهرانى 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir