eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
873 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 دست شاخ‌دار، یک علامت سری جهانی 🔹 در تفکر ماسون‌ها و شیطان‌پرستان، از علامت دست شاخ‌دار (Cornuto) برای نشان دادن شیطان استفاده می‌کنند. آنها با حرکت دست خود، (علامت دست شاخدار که نماد ارادت به شیطان (بز) است) هویت خود را در مراسم مختلف نشان می‌دهند 🔸 این علامت جهانی از سوی سیاست‌مداران افراد مشهور و گروه‌های هوی‌متال برای اظهار وفاداری بر نیروهای شیطانی به کار می‌رود و علامت بصری به معنای «سلام شیطان» است. لورا بوش و جرج بوش هر دو هنگام آغاز روز دوم ریاست جمهوری در ۲۰ جولای ۲۰۰۵ این علامت را به کار بردند. 🔸 این علامت را علاوه بر جرج بوش، بوسن، بسیاری دیگر از سیاست مداران غربی نیز به کار بردند. دست شیطان، نشان خدای شاخ دار و یک علامت سری جهانی است. 📝 علیرضا دهشیری 🆔 @farhang_puya
💠 دیدگاه حضرت امام درباره ولایت فقیه و نقش مردم در آن 🔹 از مجموعه دیدگاه‌های امام بر می‌آید که ایشان به ولایت مطلقه انتصابی معتقد بوده و سرچشمه مشروعیت حکومت و ولایت را الهی و ولایت فقیه را استمرار ولایت و زعامت ائمه معصوم می‌دانستند. 🔸 در عین حال از نقش فوق‌العاده حساس و تعیین‌کننده مردم در تحکیم پایه‌های حکومت و کارآمدی آن غافل نبودند. از این رو از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، همه نهادهای قانونی و قانونگذاری را در نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس آرا و نظرات اعلام شده مردم در انتخابات‌ها و رأی‌گیری‌ها شکل دادند و تحمیل نظرات و دیدگا‌ ها را به دور از راه های قانونی مورد پذیرش مردم جایز نمی‌دانستند. 🖊 محمد رضا باقرزاده 🆔 @farhang_puya
💠 امام حسن مجتبی علیه السلام: هرکه به حُسن انتخاب خداوند تکیه کند، جز آن وضعی را که خدا برایش برگزیده است، آرزوی داشتن وضعی دیگر نکند. 📚میزان الحکمه، ج ۴، ص ۴۷۳ 🆔 @farhang_puya
مدل آمریکایی در جنگ سرد 🔹 آمریکایی‌ها در دوران جنگ سرد برنامه‌های شبکه‌سازی خود را برای زمین‌گیر کردن شوروی‌ها و تفکر مارکسیستی در چهار مرحله اجرا کردند: 🔸 ۱. کمک به سازماندهی گروه‌های شبکه‌ساز دموکراسی‌طلب ۲. ایجاد بنیادهایی برای حمایت مالی از این گروه‌ها، با حفظ فاصله و ارتباط آنها با دولت آمریکا ۳. تنظیم رهنمودهای سیاسی برای گروه‌ها و نهادهای مورد نظر از طریق این بنیادها ۴. فراهم کردن کمک‌های مستقیم محدود برای گروه‌ها و یا نهادهای شبکه‌ساز از طریق فعالیت برخی عناصر سیاسی به عنوان مشاوران رهبران سازمان‌ها. 🔹 آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با استفاده از تجربیاتی که از دوران جنگ سرد آموخته‌اند با چالش‌های کنونی در جهان اسلام مقابله کنند. 🖊 قاسم روانبخش 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 فرا رسیدن سالروز میلاد کریم اهل بیت (ع)، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک🌸 🆔 @farhang_puya
🌙 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه 📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار می‌کند: 🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇 🔶 راهی به رضوان 📣 موضوع: پیامدهای صلح امام حسن ع 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر جواد سلیمانی استاد حوزه و دانشگا و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ⏰ چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ساعت ۱۷:۰۰ 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
🛑 امام حسن مجتبی علیه السلام: كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏‌كنم كه خداوند دعايش را مستجاب كند. 📚 كافى، ج ۲، ص ۶۲، ح ۱۱ 🆔 @farhang_puya
فراموشخانه، راهی برای نفوذ فراماسونری در ایران 🔹 بی‌گمان باید نخستین کسی که انجمنی همانند فراماسونری را در ایران بر پا کرد، میرزا ملکم خان ناظم الدوله ارمنی جلفایی اصفهانی دانست. ملکم خان برپاکننده فراموشخانه بود، اما برای حفظ ظاهر و برخی ملاحظات سیاسی، جلال الدین میرزا از فرزندان فتحعلی شاه را رئیس فراموشخانه کرد. 🔸 از دیگر فراماسونرهای ایرانی، می‌باید به میرزا عباسقلی خان آدمیت اشاره نمود که با تأسیس جامع آدمیت، به نوعی امتداد تأسیس فراموشخانه ملکم خان پرداخت. همچنین باید تأسیس انجمن اخوت به دست حاج میرزا محمدحسن اصفهانی مشهور به صفی علیشاه را هم در این راستا ارزیابی کرد. 🔸 از جمله دیگر ایرانیان فراماسونر باید به افرادی مانند میرزا علی خان ظهیرالدوله، شیخ محسن خان معین الملک، شیخ محسن خان مشیرالدوله، میرزا نصر الله خان نائینی میرزا صادق خان امیری فراهانی ادیب الممالک و ... اشاره نمود. 🖊 علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
🌹 تصویر از پیکر مطهر شهید القدس، بهروز واحدی در معراج شهدای تهران 🆔 @farhang_puya
💠 برای اصلاح علوم انسانی، باید انسان‌شناسی قرآنی ماده فلسفه علوم قرار گیرد 🔹قدم اول [برای اصلاح علوم انسانی] این است که یک فلسفه انسان‌شناسی از نظر قرآن نوشته و طرح بشود. این یک فلسفه مادی می‌شود برای فلسفه‌های دیگر به علوم انسانی یک سلسله فلسفه‌های دیگری که مربوط به علوم انسانی است. 🔸 از جمله فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست، فلسفه اقتصاد که متأسفانه در مملکت ما فلسفه اقتصاد مفهومی ندارد و همین طور سایر رشته های علوم انسانی که مربوط به ایدئولوژی اسلامی شود. 🔹 معنای این فلسفه‌ها این است که کادر کلی مسائل اسلامی در این زمینه مشخص می‌شود؛ رابطه این مسائل با مسائل اصلی انسان شناسی و عقاید اسلامی مربوط به انسان روشن می‌شود و مرزهایی که می‌بایست در تقنین قوانین مربوط به اینها باشد، رعایت می‌شود. 🖊 علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه 🆔 @farhang_puya
اومانیسم ریشه در تفکرات یهودی دارد 🔹 اومانیسم؛ یعنی انسان جای خدا نشسته است؛ اینها در تورات نوشته است. اندیشه خدا - انسان؛ یک اندیشه کاملا توراتی است اما یهودی‌ها این را نگه داشته و از طریق کابالا و فراماسون‌ها گسترش دادند. 🔸 فراماسون‌ها خدا را به این طریق ثابت کردند؛ اما با پیغمبر کاری ندارند. ما اگر یک خدایی را ثابت کنیم اما این خدا پیغمبر نداشته باشد از کجا بفهمیم تکلیف ما با چنین خدایی چیست؟ ما تکلیف خود را از طریق پیامبران می‌فهمیم. 🔹 پیامبر واسطه بین خدا و خلق است. اینها به این ترتیب دین را نابود می‌کنند، بدون این که خودشان را بی دین جلوه بدهند. در واقع اصلا خدا را هم قبول ندارند! 📝 محمد ملک‌زاده 🆔 @farhang_puya
هدایت شده از علیرضا دهشیری
🌙 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه 📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار می‌کند: 🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇 🔶 راهی به رضوان 📣 موضوع: امیرالمؤمنین ع و سنت نبوی ص 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر حامد منتظری‌مقدم استاد حوزه و دانشگا و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ⏰ پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۹ساعت ۱۷:۰۰ 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
💠 امام على عليه السلام: هنگامى كه نزد دانشمندى مى‏نشينى، براى شنيدن حريص‏تر از گفتن باش و خوب گوش دادن را مانند خوب گفتن، ياد بگير و سخن كسى را قطع مكن. 📚المحاسن، جلد۱، صفحه۳۶۴ 🆔 @farhang_puya
💠 تکلیف‌گرایی، روح تعالیم قرآنی 🔹 واقعیت این است که تکلیف‌گرایی روح تعالیم قرآن کریم بوده و در همه جای آن مشهود است؛ به این معناکه پروردگار عالم از بندگان مؤمن می‌خواهد که وظیفه الهی خود را در هر شرایطی تشخیص داده و برای عمل به آن اقدام کنند. 🔸 در این شرایط رسیدن یا نرسیدن به پیروزی مشخص ظاهری، امری فرعی محسوب می‌شود و البته که مؤمنین با عمل به تکلیف خود پیروز میدان هستند. امام خمینی (ره) در این باره می‌فرمایند: 🔹 «همۀ ما مأمور به ادای تکلیف و وظیفه‌ایـــم نه مأمور به نتیجه؛ چه کوته نظرند آنهایی که خیال می‌کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایی نرسیده‌ایم پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و صلابت بی‌فایده است.» 🖊 هادی مجیدی 🆔 @farhang_puya
🌙 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه 📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار می‌کند: 🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇 🔶 راهی به رضوان 📣 موضوع: امیرالمؤمنین ع و بدعت‌ستیزی ۱ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا جباری استاد حوزه و دانشگا و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ⏰ جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰ساعت ۱۷:۰۰ 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
▪️امام حسین علیه السلام: هر که خدا را آنگونه که سزاوار اوست بندگی کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا کند. 📚بحارالانوار | ج ۶۸ | ص ۱۸۴ 🆔 @farhang_puya
💠 ضرورت تبیین مبانی نظام اسلامی، برآمده از موضع سیاسی آن است 🔹 ما مدعی یک حکومت اسلامی هستیم. خوب اگر بگوییم که این حکومت فقط یک مدل حکومت مانند سایر حکومت‌ها و نظام‌های دنیاست، ادعای بزرگی نکرده‌ایم، ولی ما مدعی این هستیم که این نظام سیاسی، نظام برتر است و داعیه دار الگو بودن این مدل حکومت هستیم. 🔸 یعنی در یک موضع انفعالی نیستیم، بلکه موضع فعال داریم. آن گاه ما بیش از هر نظام دیگری نیازمند این هستیم که مبانی این نظام را تبیین و به خوبی از آن دفاع بکنیم و در یک برخورد منطقی میان مبانی این نظام با مبانی نظام‌های موجود؛ خصوصاً نظام‌های سکولار و نظام‌هایی که بر ایدئولوژی لیبرالیستی استوار هستند، برتری خود را اثبات کنیم. 🖊 جوان‌آراسته 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | معنای نزول قرآن ‼️معنای حسی که ما از نزول قرآن تصور میکنیم درست نیست. 🗣 علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 مراحل جامعه‌پذیری 🔹 جامعه‌پذیری در دو مرحله کلی صورت می‌پذیرد: 1⃣ جامعه پذیری نخستین(Primary Soc
🖇 عوامل جامعه‌پذیری 🔹 عوامل جامعه‌پذیری گروه‌ها یا زمینه‌های اجتماعی هستند که فرایندهای مهم جامعه پذیری در آنها به وقوع می پیوندد. مهمترین این عوامل عبارتند از: 1⃣ خانواده: خانواده مسؤولیت جامعه‌پذیری کودکان را در سال‌های اولیه و حیاتی زندگی به عهده دارد. ارزشهایی که فرد می‌پذیرد و نقش‌های گوناگونی که از او انتظار می‌رود انجامشان دهد، نخست در چارچوب محیط خانواده آموخته می‌شود. 2⃣ گروه همسالان (Peer Group). گروه همسالان بیشترین نفوذش را در دوره نوجوانی اعمال می‌کند. در این دوره مورد پسند دیگران قرار گرفتن، معرف اصلی نوجوانان می‌شود و پذیرش و نمایش ارزش‌های گروه همسالان در پذیرش ارزش‌های اجتماعی از سوی فرد، نقشی تعیین‌کننده دارد. 🔚 عضویت در گروه همسالان، کودکان را برای نخستین بار در زمینه‌ای قرار می‌دهد که بیشترین قسمت جامعه‌پذیری بدون هیچگونه طرح سنجیده‌ای در آن اتفاق می‌افتد. 📝 محمدرضا انواری 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖نسخه| سرّی برای شب‌های قدر 🔸 دستورالعمل ویژه آیت الله فاطمی نیا(ره) برای شب‌های قدر 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖇 عوامل جامعه‌پذیری 🔹 عوامل جامعه‌پذیری گروه‌ها یا زمینه‌های اجتماعی هستند که فرایندهای مهم جامعه پ
💠 عوامل جامعه‌پذیری (بخش دوم) 3⃣ رسانه‌های ارتباط جمعی: رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون، فیلم، کتاب و ... نقش بسیار مهمی در القای ارزش‌های جامعه به افراد دارند. نگرش‌ها و الگوهای رفتاری ما از اطلاعات داده شده و شیوه‌های ارائه شده توسط این رسانه‌ها تاثیر می‌پذیرد. 4⃣ مدرسه: مدرسه عاملی است که به طور رسمی توسط جامعه موظف به اجتماعی کردن نوجوانان در زمینه مهارت‌ها و ارزش‌های خاصی گردیده است. 🖊 محمدرضا انواری 🆔 @farhang_puya
🌙 السلام علیک یا شهر الله الاکبر و یا عید اولیائه 📡 دفتر ارتباطات فرهنگی برگزار می‌کند: 🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇 🔶 راهی به رضوان 📣 موضوع: امیرالمؤمنین ع و بدعت‌ستیزی ۲ 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا جباری استاد حوزه و دانشگا و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ⏰ شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۱ساعت ۱۷:۰۰ 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه مجازی👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشی‌های تلفن همراه، نیز دنبال کنید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
💠 تکلیف و نتیجه، دو روی یک سکه 🔹 تحقق اهداف اسلامی در ابعاد فردی و اجتماعی، به عنوان نتیجه همه تکالیف دینی است که عالمان بزرگ، با نظر به اهداف بلند اسلامی و البته با توجه به اهداف متوسط و میانی، در دایره مقدورات و امکانات زمانه خود در پی آن بوده‌اند. 🔸با این توضیح، تفکیک میان «تکلیف‌گرایی یا نتیجه محوری» در واقع یک دوگانه اعتباری و به تعبیر دیگر، بیان دوروی یک سکه است. این همسویی و همراهی در «تکلیف و نتیجه» با توجه به آیات قرآن و احادیث اهل بیت قابل مشاهده است. 🖊 جواد بهمنی 🆔 @farhang_puya