🖥 رسانه یهود
🔻 تصور عمومی از اینکه ما درباره رسانه صاحب قدرت و اختیار هستیم یکی از غلطهای مشهور است. مشهور رسانه را ابزاری میپندارد که ما تامین کننده محتوای آن هستیم و محتوا با ابزار هیچ ارتباطی ندارد.
📹 اولاً رسانه همان پیام است. به زبان طلبگی، هر پدیده یک علت غایی دارد و فقط در صورتی که در راستای آن علت غایی به کار گرفته شود استفاده کامل و درست انجام گرفته است. شما نمیتوانید اقتضائات هر رسانه را نادیده بگیرید و هر پیام دلخواه را داخل آن بریزید.
📺 به طور مثال تلویزیون دعوت به دیدن میکند دیدن یکی از راههای شناخت است؛ ولی اگر اطلاق یابد؛ خصیصه قوم یهود میشود که میگویند ما همه گفتهها و معجزههای تو را باور کردیم؛ فقط باید خدا را به من نشان بدهید تا او را آشکار ببینیم! یعنی هر چیز نادیدنی باورکردنی نیست یا حقیقت ندارد!
🎙 حجتالاسلام عباس محسنی
#شماره_8و9
#سیاست
#رسانه
🆔 @farhang_puya
📸 بمباران تصویر
🛡 نظام سلطه بیشترین مدت را از رسانه میگیرد. دیگر پیامها فقط از طریق گفتار و نوشتار به مخاطب منتقل نمیگردد؛ بلکه تصاویر، نمادها، علامتها و نشانههایی دارد و مخاطب را به قول پاولف به پیام شرطی میسازد یا به تعبیر ما برای او پیامی را تداعی میکند.
📷 "زیگفرید کراکور" نویسنده آلمانی واژه بمباران تصاویر را برای سیاستهای نظام غرب و آمریکا به کار میبرد. یعنی آنان قبل از هرگونه احساس خطری برای کسب منافع بیشتر، پیش از جنگ نظامی و فیزیکی عالم را با تصاویر بمباران میکنند.
🕹 نگاهی به فیلمها بازیها و آثار دیگر، از گستردهای تخریبها و تحریفها آخرالزمان، خشن و پادشاه وحشت نشان دادن مسلمانان و موعود الهی جهان اسلام را حکایت میکند.
📋 حجتالاسلام والمسلمین محمد صابر جعفری
#شماره_8و9
#سیاست
#آخرالزمان
🆔 @farhang_puya
✔️ تا شما ایستادهاید کاری نمیتوانند بکنند
🔷 ملت باید بیدار باشد. از کید آمریکا غافل نباید شد. آمریکایی که سیلی خورده است از شما، آمریکایی که دلبسته بود به ایران و نفت ایران و ذخایر ایران، این آمریکا را شما بیرونش کردید.
🔶 غافل نباشید که یک قدرت است و دارای یک بست و بندهایی هست و یک همچو کارهایی یک وقتی میخواهد بکند، لکن تا شما بیدارید و زندهاید و ایستادهاید، کاری نمیتواند بکند.
📒 صحیفه امام ج ۱۵ ص ۱۰۷ #شماره_39
#امامین_انقلاب
#بیداری_ملت
🆔 @farhang_puya
🎙 توصیههای بنیانگذار انقلاب به نیروهای انقلاب (قسمت اول)
1⃣ احتیاج به دشمن چیزی جز تلخی ندارد!
💢 همهی ما موظفیم به اینکه کشوری را که از گلوی استعمار بیرون کشیدیم؛ حالا خودمان ادارهاش کنیم به طوری که دیگر محتاج به آنها نباشیم. این احتیاج به دشمن؛ تلخترین چیزی است که در ذائقه انسان باید باشد.
⭕️ یک وقتی انسان احتیاج دارد به برادرهای خودش؛ این هم خوب نیست؛ لاکن یک وقت احتیاج داشته باشد به دشمن خودش؛ یعنی آنیکه در طول تاریخ، ما را استضعاف کرده است، در طول تاریخ به ما خیانت کرده است، جنایت کرده است.
📚 صحیفه امام ج ۱۰ ص ۴۴۰ #شماره_39
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🎙 توصیههای بنیانگذار انقلاب به نیروهای انقلاب (قسمت اول) 1⃣ احتیاج به دشمن چیزی جز تلخی ندارد! 💢
🎙 توصیههای بنیانگذار انقلاب به نیروهای انقلاب (قسمت دوم)
2⃣ حفظ استقلال، حفظ ارزشهای انسانی
⚡️ از جوانان، دختران و پسران، میخواهیم که استقلال و آزادی و ارزشهای انسانی را ولو با تحمل زحمت و رنج، فدای تجملات و شرکتها و بیبند و باریها و حضور در مراکز فحشا که از طرف غرب و عمال بیوطن به شما عرضه میشود نکنند
🔻 که آنان چنانچه تجربه نشان داده جز تباهی شما و اغفالتان از سرنوشت کشورتان و چاپیدن ذخایر شما و به بند استعمار و ننگ وابستگی کشیدنتان و مصرفی نمودن ملت و کشورتان به چیز دیگر فکر نمیکنند و میخواهند با این وسایل و امثال آن شما را عقب مانده و به اصطلاح آنان «نیمه وحشی» نگه دارند.
📚 صحیفه امام ج ۱۵ ص ۴۲۹ #شماره_39
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
📱رسانه در آخرالزمان «بخش یکم»
🔋 حرف آخرالزمان جدای از معناهای درست و نادرست آن، به معنای حرف آخر است. حرف آخرالزمان که بالاتر از آن نیامده و مهمتر از آن نیست؛ این معنا را همراه با سختیها و بدیها و برتریهای اقوام و جریاناتی را میرساند. به همین سبب نظام سلطه میکوشد با استفاده از تمام قوا و روشها حرف آخر را بگوید و خود را گوینده و یگانه پایان دهنده حرفهای بدانند، بخواند و القا کند.
🎛 تبدیل دیدگاه جنگ «تمدنها» هانتینگتونها به نظریه پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما مبنی بر برتری نظام لیبرال و اینکه آنرا بدیل و مانند نیست نمونهای از این تلاش به شمار میآید در این راستا غرب به روشهای مختلف روی آورده از جمله انکار، تخریب، تحریف و جایگزین سازی...
📋 حجتالاسلام والمسلمین محمد صابر جعفری
#شماره_8و9
#هنر
#آخرالزمان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📱رسانه در آخرالزمان «بخش یکم» 🔋 حرف آخرالزمان جدای از معناهای درست و نادرست آن، به معنای حرف آخر اس
📱رسانه در آخرالزمان «بخش دوم»
1⃣ روش انکار
✖️انکار فرهنگ و تمدنهای امروز و فردای جوامع و مکاتب دیگر برای حذف جدی رقیب از همه امروز و فردای جهان.
2⃣ روش تخریب
➕ تخریب فرهنگها و مکاتبی که قابلیت رهبری و مدیریت امروز و یا فردای اندیشهها را دارا هستند؛ یکی دیگر از روشهای غرب برای یگانه پایان دهنده شدن میباشد.
3⃣ روش تحریف
📎 تحریف مقولات و فرهنگ های جوامع تا اگر به طور فیزیکی قابل از نیستند به طور محتوایی بی هویت شوند و از درون فرو ریزند.
4⃣ روش جایگزینسازی
🔗 جایگزین سازی به جای واقعیت تا چهره آن حقیقت به طور کامل مخدوش شود. رسانه جاده صافکُن فرهنگها به ویژه فرهنگ سلطه است که شکلدهنده و مدیر خیمهشببازی آن به شمار میآید.
📋 حجتالاسلام والمسلمین محمد صابر جعفری
#شماره_8و9
#هنر
#آخرالزمان
🆔 @farhang_puya
📽 فیلمی برای تضعیف جوانان
🎦 سیطره دشمن به خصوص در ابعاد فرهنگی بسیار قوی است و ما باید هوشیار باشیم. زیرا ابزاری که آنها برای نشر عقاید و فرهنگشان دارند باعث بروز بحرانهای هویت میشود. شش سال پیش نخست وزیر وقت اسرائیل پیشنهاد کرد؛ شبکههای تلویزیونی در خاورمیانه ایجاد شود که فقط فیلمهای آمریکایی پخش کند. هدف آنهم کمرنگ کردن روحیه انقلابی جوانهای مسلمان خاورمیانه بود.
👤 امروز ما میتوانیم با یک جوان فلسطینی، مصری، ترکیه، آمریکایی، فرانسوی و... احساس واحد داشته باشیم و عملمان هم واحد است. یک ساعتی از روز با هم نماز میخوانیم و امثالهم، ولی آنها این فرهنگ را ندارند. اصلاً بحث جماعت و امت را ندارند. اینکه اینها از کشورهای مختلف با زبانها و فرهنگهای گوناگون یکجا واحد هستند؛ تهدیدی برای دشمنان به شمار میآید و به همین سبب در مقابلش ایستادهاند.
🗓 صحبتهای نادر طالب زاده در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷
#شماره_8و9
#هنر
🆔 @farhang_puya
⚙ رسانه در خدمت صنعت
🌐 داستان توسعه رسانهای که امروز به نام رسانههای لیبرال یا آزادمنش وچدر دنیا و حتی کشور خودمان معروف شده است به تحولاتی برمیگردد که از قرن شانزدهم میلادی تا امروز در رشتههای فلسفی، فکری، اقتصادی و تکنولوژی رخ داده است. رسانههای جمعی یا رسانه به صورت نوین و مدرن تا قرن ۱۷ وجود نداشت تا آن دوران ما از رسانههای انسانی بیشتر صحبت میکردیم.
↗️ البته رسانههای جدید مثل هنر چاپ به جوامع معرفی شده بود و در قرنهای پیشین هم صنایع و علوم کتابداری و کتابخانههای فراوان در شبکههای پستی وجود داشته است. ولی رسانه به معنای امروزی که مردم درک میکنند وجود نداشت. در قرن شانزدهم به بعد در اروپا و سپس در آمریکا افکار و فلسفه آزادمنشی یا لیبرالیسم شکل گرفت. توسعه فکری در قرن شانزدهم و هفدهم یک عامل بود.
🔻عامل دوم را از قرون شانزدهم و هفدهم به ویژه قرن هجدهم میتوان به شمار آورد؛ که ما با انقلاب صنعتی برخورد کردیم. انقلاب صنعتی تحول بسیار بزرگی را به وجود آورد یکی از عواملی که در موضوع انقلاب صنعتی به رسانه مربوط میشود؛ تکثیر فوقالعاده پیام است. یعنی وقتی صنعت را در خدمت رسانی میگذاریم؛ میتوانیم به طور انبوه پیام را تولید کنیم و همینطور هم شد.
🖋 پروفسور حمید مولانا
#شماره_8و9
#هنر
🆔 @farhang_puya
🌙 تاریخ تشیع (بخش اول)
✨ تاریخ تشیع را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:
💠 مرحله اول از زمان حضرات معصومین تا دوران صفویه است. در این مقطع شیعه و رهبران شیعی حاکمیت را در اختیار ندارند. البته جریان کلی حرکت اجتهاد شیعی مورد نظر است و الا در هر مقطع استثنا میتوانیم پیدا کنیم. ما حکومت چند ساله حضرت امیرالمومنین را داریم اما وقتی در یک بازه زمانی طولانی نگاه میکنیم این به منزله یک استثنا در روند کلی است.
⏱ این بازه زمانی دارای سه ویژگی است. ویژگی نخست آن است که حکومت در دست شیعیان نیست. البته همانطور که عرض کردم جز آن مقطعهای استثنایی. در کل این دوره روند کلی و سیستم حاکم سیستم اهل سنت است؛ جز استثناء اندکی که گاهی به وجود میآید. آن هم نه به شکل حاکمیت فرهنگ شیعی.
🔷 ویژگی دوم این است که در این مقطع اکثریت هم در میان مردم با اهل سنت است. شیعه همواره اقلیتی در مجموعه امت اسلامی است.
🔶 ویژگی سوم این است که در این مقطع شیعه و عالمان و رهبران شیعی تحت سختترین فشارها و تهدیدها قرار دارند. البته ممکن است در یک مقطع مثلاً در زمان امام صادق (ع) بتوانند آزادانه فرهنگ غنی اسلامی را احیا کنند؛ اما این هم یک استثنا در روند کلی تاریخ است.
🖋 آیتالله محمود رجبی
#شماره_24
#تاریخی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌙 تاریخ تشیع (بخش اول) ✨ تاریخ تشیع را می توان به سه مرحله تقسیم کرد: 💠 مرحله اول از زمان حضرات مع
🌙 تاریخ تشیع (قسمت دوم)
✔️ در دوره دوم رهبران شیعه و یاران وفادارش همت خود را در دو حوزه متمرکز کردند.
1⃣ حفظ میراث و فرهنگ غنی اسلام. در دوران خود ائمه معصومین طراحی دقیق از سوی ایشان صورت میگرفت تا این فرهنگ غنی با سلامت و کمال حفظ شود و به رغم تهاجلمهای شدیدی که وجود داشت؛ دستخوش تحریف و نابودی قرار نگیرد و منتشر شود. بعد از ائمه(ع) در عصر غیبت ما دانشمندان بزرگی داریم که ثروت، توان و یاران خود را به کار گرفتند تا این فرهنگ در برابر تهاجم دشمن محفوظ بماند و دچار تحریف نشود. شخصیتهایی نظیر مرحوم عیاشی، شیخ طوسی، صدوقین، مرحوم نراقی و دیگر بزرگان بر این سخن گواه است.
2⃣ مقابله و مبارزه با جعل و تحریف احادیث توسط دشمنان. گام دوم در جایی که دشمنان به دنبال جعل و تحریف احادیث هستند؛ علما همت گماردند و حساسیت نشان دادند که این روایات با توده مردم است که آنها را تغذیه فرهنگی میکند و مانع تحریف و نابودی این فرهنگ شوند. در مقطع قبل عین روایات است؛ مردم روایات اهلبیت را میپذیرند و طبق آن عمل میکنند. اما در زمان غیبت باید رابطه وثیق بین مجتهدان و مردم شکل بگیرد؛از این رو فرهنگ شیعی باب اجتهاد را باز میداند.
🖋 آیتالله محمود رجبی
#شماره_24
#تاریخی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌙 تاریخ تشیع (قسمت دوم) ✔️ در دوره دوم رهبران شیعه و یاران وفادارش همت خود را در دو حوزه متمرکز کرد
🌙 تاریخ تشیع (قسمت سوم)
🔰 دوره بعدی در تاریخ شیعی دوره مقلد و مرجع تصویب شد. این بازه زمانی که از دوران صفوی تا قاجار است. در این مقطع نیز استثناهایی داریم؛ مثلا شاه طهماسب میگوید که محقق کرکی ولیفقیه و حاکم است و من عامل او هستم. این صرفاً یک مقطع کوتاه است و قبل و بعد از آن این نوع تفکر که ولایت فقیه حاکم باشد وجود ندارد اما رابطه مقلد و مرجع حاکم است. یعنی توده مردم کاملا درک میکند که باید از مجتهد تبعیت کنند.
💠 در این دوره ما محقق کرکی را داریم و برای اولین بار بعد از صدوقین یعنی مرحوم صدوق و فرزند بزرگوارشان که نزدیک به اصل غیبت هستند؛ ایران مرکز تشیع میشود و شیعه نضج میگیرد. مرحوم محقق کرکی هم برای اولینبار از سوی حاکمان وقت به عنوان شیخالاسلام معرفی میشود. یعنی حاکمان جایگاه اجتهاد را در جامعه اسلامی به رسمیت میشناسد و مرجعیت مجتهدان شیعه شروع و تثبیت میشود.
🔻 این اتفاق در یک مرحله به صورت مجتهدان پراکنده در منطقه نمود پیدا میکند و در مرحله بعد مرجعیت عامه با شخصیتی مانند شیخ انصاری تثبیت میشود و این وضعیت ادامه مییابد. یعنی نفوذ اجتهاد شیعه در کل جامعه شیعی و روی آوردن مردم به تشیع و اوج گرفتن شیعه از نظر کثرت و کمیت.
🖋 آیتالله محمود رجبی
#شماره_24
#تاریخی
🆔 @farhang_puya