📌 سازماندهیهای سازمان سیا برای موصون ماندن حکومتهای سرمایهداری آمریکا
🔹 سازماندهی چپ آمریکایی که به سازماندهی سازمان سیا در میان مارکسیستها، نومارکسیستهای هالیوود، آمریکای جنوبی، آسیایی، آفریقایی و اروپایی برمیگردد که برای مصون ماندن حکومتهای سرمایهداری آمریکا و اروپا از انتقادات کمونیستها و مارکسیستهای جدیتر دست به سازماندهی نوعی چپ کنترل شده زدند.
🔹نقش سرویس اطلاعاتی سیا و اطلاعات نیروی دریایی آمریکا در اینجا قابل توجه بوده و هست. چپهای آمریکایی مانند رسانههای وابسته به مجاهدین خلق، آمدنیوز، شبه چپهای راستگرا در عرصهی سیاست و رسانهای ایران و برخی دیگر از کشورهای مسلمان:
🔚 مانند مصر، ترکیه و لبنان هم اکنون نیز در ایران با شعارهای نقد سرمایهداری آمریکایی در راستای سیاستهای کلی همان حکومت قلدر حرکت میکنند.
✍ محمد حسین فرجنژاد
#استکبار_ستیزی
#شماره۴۰
🆔 @farhang_puya
💢 جبهه رسانهای مقاومت باید به این موارد توجه داشته باشد
🔹 به دلیل پرهزینه بودن هنر صنعت سینما، انیمیشن و رسانههای تأثیرگذار و بزرگ در غرب، هنرمندان آزاد مجبورند همراه با نظام صهیونیستی یا لااقل با محافظهکاری و کتمان بخشی از حقیقت، حرکت کنند والا به راحتی سانسور و حتی حذف فیزیکی یا ترور شخصیتی میشوند و یا اثر آنها در نظام گستردهی توزیع که در دست اربابان اصلی قدرت است حذف میشود.
🔸 از این رو جریان «جبههی رسانهای مقاومت» لازم است توجه ویژهای به این موارد و افراد داشته باشد و بخش بینالمللی جشنوارههای هنری و رسانهای ایران و سایر کشورهای همسو، توجه بیشتری به آزاداندیشان غربی و منتقدان صهیونیسم و کاپیتالیسم داشته باشند.
✍ محمد حسین فرجنژاد
#استکبار_ستیزی
#شماره۴۰
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عملیات روانی، نه پاسخ علمی!
🔻چند راهکار کلیدی در مواجهه با عملیات روانی دشمن
🎙 استاد پناهیان
#استکبار_ستیزی
#عملیات_روانی
🆔 @farhang_puya
📌 بستر تولد مکاتب انحرافی عرفان
🔹 گرایش به مسائل معنوی و فرامادی از اصیلترین و انکارناپذیرترین گرایشهای فطری آدمی است. انسان دست کم هنگامی که در فشار مشکلات همیشگی روزگار قرار میگیرد، به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش میرود و بیتردید یکی از اموری که در این باب بسیار به کار می آید، آموزههای عرفانی است.
🔹 وجود این زمینه و نیاز در میان نوع بشر از دیرباز اسباب ظهور مدعیان عرفان را فراهم آورده است. نگاهی گذرا به زندگی این عده نشان میدهد که پدیده عرفانمآبی در ظاهر به دو گروه کمک می کند؛ دسته اول عارفنمایانی که از این راه مطامع خود را از قبیل مال و شهرت و محبوبیت به چنگ می آورند و دسته دوم مریدانی هستند که نیاز معنوی خود را به زعم خویش ارضا میکنند.
🔸 به ویژه این که پیمودن راه حقیقت و سیر واقعی به سوی قله کمال دشوار مینماید؛ از این رو به دنبال بدلی آسان و قالبی میان تهی میروند. به بیان روشنتر، طبع راحتطلب بشری پیوسته این خیال را در سر میپروراند که با کمترین زحمت به بهترین و بیشترین نتیجه برسد.
✍ محمد لطیفی
#اخلاق
#استکبار_ستیزی
#شماره۶
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 بستر تولد مکاتب انحرافی عرفان 🔹 گرایش به مسائل معنوی و فرامادی از اصیلترین و انکارناپذیرترین گرا
💢 غربت حقیقت و سلوک راستین
🔹 اگر به راستی این فکر در ذهن مردم عرفاندوست جامعه ما جای گیرد که با این عرفانهای خوش آب و رنگ و بی دردسر میشود به عالیترین مقامات رسید، آیا دیگر کسی با قدم عمل به دنبال معارف ناب و حقیقی خواهد رفت؟ و آیا واقعاً با گردن نهادن به طریقت های تصنعی میتوان حقیقت را فرا چنگ آورد و یا ره صد ساله را یک شبه پیمود؟
🔹 به عنوان گزارش باید گفت که کتب و تألیفات بسیاری از شناختهشدگان عرفان حقیقی سرشار از مهم انگاری شریعت و منحصر دانستن سیر عرفانی در التزام به قوانین دین است و نه تنها ابواب مشخص را به این مسأله اختصاص داده اند، بلکه برخی از ایشان با اعتقاد به نجات بخشی قطب و طریقت به مقاله پرداختهاند.
🔸 صدر المتألهين مینویسد: «و چــه بیمغز است آن مدعی علم و تقوایی که میپندارد متابعت هوای نفس ضرری نمیرساند و بس شگفت حال نابینای ناقصی است که نابینایی و نقص وی او را واداشته که دیگری را به رهبری برگزیند و از او تقلید کند.
✍ محمد لطیفی
#اخلاق
#شماره۶
🆔 @farhang_puya
💢 برشی از مصاحبه #نشریه_فرهنگ_پویا با #علامه_مصباح یزدی(ره)، پیرامون موضوع #موقعیت_شناسی
🖇 نشریه فرهنگ پویا: آیا موقعیتشناسی فقط مربوط به زمان و مکان است یا شرایط دیگری هم وجود دارد که احکام به آنها بستگی داشته
باشند؟
🖇 علامه مصباح یزدی: البته این گونه اختلافها اختصاص به زمان و مکان ندارد و شرایط اشخاص هم بسیار مهم است. فرض کنید هنگامی که جنگ تن به تن و با شمشیر و نیزه است، به پیرمرد ضعیفی که به زحمت راه میرود بگویند جهاد بر تو هم واجب است و تو هم باید به جنگ بروی، اسب سوار شوی و با شمشیر دشمن را بکشی، برای او حرج لازم میآید.
🔹 البته در این جا آیه شریفه داریم که بر مریض و بر ضعیف حرجی نیست: «لَيْسَ عَلَى الأَعْمَى حَرَجٌ وَلَا عَلَى الأَعْرَجَ حَرَجٌ وَلَا عَلَى الْمَرِيضِ حَرَج » این معنایش همین است که حتی یک شخص در یک زمان حکمی دارد و در زمانی دیگر حکمی دیگر دارد.
🔹 وقتی پایش سالم است حکمی دارد، اما اگر اعرج شد حکم دیگری دارد. سالم که بود حکمی داشت، مریض که شد حکمی دیگر دارد «لَيْسَ عَلَى الْمَرِيضِ حَرَج». البته میشود گفت اینها
از مصادیق قاعده ثانوی عسر و حرج است.
#معارف
#موقعیت_شناسی
#شماره۳۲
🆔 @farhang_puya
📌 نقاط ضعف رسانههای مقاومت
🔹 در یک ارزیابی از ارتباط بین معنویت رسانه، سینما و انیمیشن در گام دوم به یقین میتوان گفت که علاوه بر نقاط ضعفی که برخی بخشهای رسانه، سینمای ایران و کشورهای منطقه را برای تزریق معنویت ناب اسلامی به مردمان جهان تضعیف کرده، هنوز هم به صورت جدی کمبودهایی در تقویت فیلمنامههای مناسب معنویتگرایی به همراه تفکر راهبردی [ وجود دارد ].
🔸 از نظر محتوا نیز جای خالی معنویت همراه با عقلانیت، تمدن مستحکم و تاریخ سرافراز جهان اسلام، دشمن شناسی جدی، عرفان حکمی اسلامی - شیعی در سینمای ایران و جبههی مقاومت جهانی احساس میشود.
🔚 ان شاء الله در چنین مسیری گام بردارند و حرکت چند دههی اخیر رو به جلو بوده و ما را از توبه نصوح به مریم مقدس، یوسف پیامبر، مختار، موسای کلیم و سلمان فارسی که - سلام خدا بر آنان باد - رسانده است.
📝 محمد حسین فرجنژاد
#جامعه
#شماره۴۰
🆔 @farhang_puya
🌷 امیرالمومنین امام على عليه السلام:
🖌 اى مردم! بدانيد كه هر كس از سخن دروغ و ناحقّ درباره خود رنجيده شود، خردمند نيست و هر كس از مدح و ثناى نادان درباره خود خوشحال شود، حكيم نمى باشد.
📚 تحف العقول ، ص۲۰۸
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 منظور سرمایهداران از توسعه حقیقی، موازین کدام فرهنگ است؟
🔹 اگرچه دانشمندان غربی بر محوریت فرهنگ و نقش بی بدیل آن در تحقق توسعه تاکید دارند؛ چنانکه در ادامه خواهیم دید در تفکر اسلامی ما نیز چنین است؛ اما این فرهنگ اجازه ندارد هر فرهنگی باشد بلکه فرهنگی است که در چرخهی مذکور برساختهی قدرت و اقتصاد است؛ به عبارتی فرهنگی است که مطابق سلیقهی قدرتهای جهانی و حافظ منافع اقتصاد کاپیتالیستی آنهاست.
🔹 که در نهایت نتیجهی چنین فرهنگی، تنها یک شکل از توسعه است با معیارها و استانداردهای ثابت. از این روست که علی رغم کشف اهمیت شدید فرهنگ در تحقق توسعه، کشفی که در وهلهی اول این فریب را ایجاد میکند که بالاخره مبنا دانستن اقتصاد و معنای صرف اقتصاد کاپیتالیستی از توسعه محوریت و قدرت خود را از دست داده است.
🔹هنوز هم باید همصدا با شهید آوینی قائل باشیم که «منظور از توسعه در جهان امروز صرفا توسعهی اقتصادی با معیارها و موازینی خاص است و اگر گاهی سخن از توسعهی فرهنگی هم به میان بیاید مقصود از فرهنگی است که در خدمت توسعهی اقتصادی قرار دارد و هرچیزی جز این به معنای عدم آگاهی از حقیقت توسعه و تمدن غربی است».
✍ الهام عباسی
#فرهنگ
#شماره۳۸
🆔 @farhang_puya
📌 مواجهه عالمانه با غرب، لازمه درک درست از «پیشرفت»
🔹 به دلیل تسلط گفتمانی غرب در جهان که بیشک بخشی از آن محصول رسانه و تبلیغات است، فهم درست از غرب، ابعاد علمی و تحقیقی و آن چه ادعا میکند، نیازمند مطالعهی دقیق و مواجههی عالمانه است.
🔸 این فهم درست و مواجههی عالمانه، ما را قادر خواهد کرد تا ضمن تعیین دقیق نسبت خود با غرب از انقياد تعاریف و سازو کارهای توسعه و تمدن غربی رها شویم و نهایتا معنای موردنظر خود را از توسعه محقق سازیم.
🔹 میتوان گفت فهم دقیق رهبری از توسعه و اتخاذ هوشمندانهی واژهی «پیشرفت» به جای «توسعه» محصول چنین مواجههی عالمانه و نقادانهای با غرب است.
✍ الهام عباسی
#جامعه
#شماره۳۸
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 انگیزه حضرت زهرا(س) از بیان خطبه فدکیه
🎙 بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) پیرامون فرازهای خطبه فدکیه
📆 ۱۳۸۸/۱۰/۰۱
#فاطمیه
#حضرت_زهرا
🆔 @farhang_puya
💢 فهم غلطی که بسیاری از سیاستمداران و فعالان فرهنگی از پیشرفت دارند
🔹 بخش بزرگی از فعالان سیاسی و فرهنگی، برخی از مسئولان کشور، جریانهای سیاسی و خصوصاً گفتمان اصلاحطلبی مدافع آن فهمی از پیشرفت هستند که منطبق بر الگوی توسعهی غربی است. گفتمان آزادی، گفتمان مراوده با جهان و هر چه در این سالها از اصلاحطلبی شنیدهایم نمونههایی وطنی از مدلهای مادر در تفکر مدرن بودهاند.
🔹به خاطر دارم که یکی از گفتگوهای دوره انتخابات از رسانهی ملی، نهایتا منجر به این پرسش از طرف اقتصاددان اصلاحطلب شد که بسیار خب، مدل اقتصاد ما بد است؛ لیبرالی و غربی و با نظام پولی و بانکی کاپیتالیستی است؛ اما مدل شما دقیقا چیست؟
🔸طرف اصولگرا جواب داد: اقتصاد مقاومتی. طرف اصلاحطلب پوزخند زد که: آن وقت یک کشور به من نشان دهید که با مدلی مشابه شما اقتصادش را در جهان امروز راه برده باشد و به مقصد رسانده باشد؟!!
✍ الهام عباسی
#سیاست
#شماره۳۸
🆔 @farhang_puya
🖇 در تفکر اسلامی، پیشرفت و توسعه، تابع فرهنگ پدید میآیند
🔹 در تفکر اسلامی ما به نتیجهی متفاوتی میرسیم. فرهنگ در این تفکر نه تنها تابع توسعه یا پیشرفت نیست، بلکه به دلیل ذات معنویش، به مثابهی روحی الهی، متعالی و حیاتبخش در جسم جامعه، جهت دهنده و مبنای پیشرفت قرار میگیرد. در واقع تنها با همین فهم از فرهنگ است که میتوان آن را از آتوریتهی قدرت و اقتصاد و توسعه آزاد کرد.
🔹 امری که غرب حتی با مبانی پستمدرن خود قادر به توضیح آن نخواهد بود؛ لذا اگر قرار باشد تفکری در جهان، مدعی اصالت فرهنگ و مبنائیت آن برای توسعه و اقتصاد باشد، آن
تفکر اسلامی است نه غرب. با این بیان آسیب اصلی در جمهوری اسلامی این است که فرهنگ را در خدمت و ذیل توسعه و پیشرفت بفهمیم و معنا کنیم.
🔸 نتیجهی چنین رویکردی همین وضعی است که امروز درگیر آن هستیم؛ یعنی به جای این که پیشرفت و توسعه را مبتنی بر فرهنگ بفهمیم، توسعه را اصل بدانیم و آنگاه به دنبال فرهنگ مطابق با آن باشیم. امروز گفتمان غالب میان مردم، رسانهها، شبکههای مجازی، سلبریتیها و متاسفانه حتی تحصیل کردهها و نخبگان دانشگاهی گفتمان فرهنگ توسعه است.
✍ الهام عباسی
#علوم_انسانی
#شماره۳۸
🆔 @farhang_puya
📌 پایههای رسانههای امروز
🔹 در قرن ۱۹ به بعد در اروپا و سپس در آمریکا افکار و فلسفه آزادمنشی یا لیبرالیسم شکل گرفت. توسعه فکری در قرن ١٦ و ١٧ یک عامل بود. عامل دوم را از قرون ١٦ و ١٧ به ویژه قرن ۱۸ میتوان به شمار آورد که ما با انقلاب صنعتی برخورد کردیم. انقلاب صنعتی، تحولی بسیار بزرگ را به وجود آورد و یکی از عواملی که در موضوع انقلاب صنعتی به رسانه مربوط می شود، تکثیر فوق العاده پیامها است.
🔹 یعنی وقتی صنعت را در خدمت رسانه می گذاریم، می توانیم به طور انبوه پیامها را تولید کنیم و همین طور هم
شد.
عامل سوم در قرن ۱۸ و ۱۹، عامل سرمایهداری بود. این سیستم کاپیتالیزم یا سرمایه داری سنگین و بزرگ امروز تا قبل از قرون ۱۷ و ۱۸ وجود نداشت.
🔹 عامل مهم دیگر که در قرن ۱۸ و ۱۹ تا اوایل قرن بیستم ادامه پیدا کرد و امروز هم مشاهده میکنیم و تاکنون در غالب نظامها و سیستمهای دیگر بر سیستم جهانی حکومت میکند، مسأله استعمار است. وقتی شما این عوامل را با هم ارتباط میدهید میبینید پایههای رسانههای امروز را تشکیل میدهند.
🎙 پروفسور حمید مولانا
#استکبار_ستیزی
#رسانه
#شماره۹_۸
🆔 @farhang_puya
🔺و اقتلوهم حیث وجدتموهم🔺
💠بزرگترین کانال اخبار مقاومت اسلامی در ایتا
💠همراه با فعالیت فرهنگی و تحلیل سیاسی
🛑با حضور تحلیلگران برجسته بین المللی سیاسی منطقه و مقاومت، اقتصادی، فرهنگی
🛑نشست های آنلاین در موضوعات بحرانی روز کشور،مقاومت و منطقه...
🛑آینده ی مقاومت و جهان، نظم نوین جهانی، حذف اسرائیل از صحنه روزگار، فروپاشی آمریکا...
🌐https://eitaa.com/joinchat/3732537374C423c1e3e25
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔵 اخبار مقاومت اسلامی
🔵 اخبار سیاسی
🔵 اخبار منطقه ای
🔵 اخبار فرهنگی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
لینک کانال:👇
https://eitaa.com/joinchat/3732537374C423c1e3e25
📌 بیعدالتی سختیاش بیشتر است
🔶 «مردم! روز اول حکومت به شما بگویم که هر زمین و قطیعه و امکاناتی که از بیت المال در دوره قبل گرفتید و از اموال خدا و بیت المال به هر کس دادند، همه آنها بدون استثنا به بیت المال باز خواهد گشت. هر کس هر چه از بیت المال بیش از سهمش برداشته،
به بیت المال بر میگردانم این قدم اول حکومت من است.»
▫️ حضرت امیر فرمود حقی که زمان بر آن گذشته، باطل نمی شود. آن حق هم باید استیفا بشود. بعد فرمود بگذارید راحت تان کنم، اگر این اموالی که از بیت المال برداشتید و با آن ازدواج کردید و مهریه خانم هایتان کردید و بچهدار شدید، همان را هم از شما پس می گیرم.
▫️ اگر در زمینها و باغها و در نقاط مختلف سرمایهگذاری کردید، همه را از شما پس میگیرم. اینها مال شما نبوده، مال خداست و متعلق به فقرا و محرومین است. «فَانّ فِى العدل سعة»؛ در اجرای عدالت گشایش و سعه و راحتی برای همه است.
🔹 اتفاقاً اگر عدالت اجرا بشود، همه راحت زندگی میکنند و «من ضاق عليه العدل فالجور عليه
اضیق»؛ اگر کسانی از فشار، عدالت
را سختگیری میدانند، بدانند که بیعدالتی فشار و سختیاش بیشتر است. «ذمتی بما اقول رهينة و انا به زعیم»؛ این حرفهایی که میزنم شعار نیست و جانم را برای این حرفها میدهم.
🔖 استاد رحیم پور ازغدی
#معارف
#شماره۱۵
🆔 @farhang_puya
⭕️ فاطمه زرینتاج، اولین زنی که کشف حجاب کرد
🔻 زمان کشف حجاب و شروع تغییرات پردامنه مدرنیسم رضاشاهی، نمونهای یافت نمیشود که زنان ایرانی و حتی بانوان درباری،
برهنه و بیحجاب در ملأ عام ظاهر شوند؛ مگر یک زن!
🔻 زنی به نام فاطمه زرینتاج که او را تا قبل از گرایش به سیدعلی محمد باب به عالمه و فاضله و شاعره بودن میستودند. فاطمه در خانوادهای روحانی به دنیا آمد. پدرش از مجتهدان معروف قزوین و برادر ملا محمدتقی برغانی مجتهد مشهور و قدرتمند آن موقع ایران بود.
🔻 زمانی که سخنان محمدباب به مذاق زرینتاج خوش آمد، خود را بر خلاف حکم شریعت اسلامی، مطلقه و فرزندانش را رها کرد؛ او شاگرد سید باب شد و تبلیغ وسیع مرام بهائیت را آغاز نمود. سید باب در مکاتبات خود زرین تاج را (قرةالعین) خواند و همین وصف برای وی ماندگار شد.
✍ زهرا حاجیپور
#تاریخ
#شماره۷
🆔 @farhang_puya
💢 مسئله اصلی مردماند...
🔸 امام در رابطه با زمان شاه آن قدر صریح بود و در رابطه با دوران پس از آن این قدر کتوم بود؛ چرا؟ یک زمان حاکم هستیم باید پیچیده باشد؛ یک زمان محکوم هستیم باید علنی باشد.
📌 مساله اصلی مردم هستند. این انقلاب را چون حاکمیت داریم، مردم باید حفظ کنند. شما میبینید علی علیه السلام ۲۵ سال خانه نشین است. این در محکومیت است؛ ببینید چگونه عمل میکند و در حاکمیت چگونه با قاسطین و مارقین و ناکثین در میافتد. این مساله عجیبی است. آقا بعضی وقتها یک حرف هایی زدهاند که
امروز نمیزنند.
✍ ابراهیم محمدزاده
#شماره۳۱
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
29.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامههایی را به مناسبت تحولات جهانی برگزار کرد.
🗂 موضوع: وحدت ملی؛ از وفاق اندیشهای تا کنشگری تمدنی
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترامیرمحسن عرفان؛
استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه معارف
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://file.dpfqom.iki.ac.ir/files/140209121830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
https://www.aparat.com/v/vjBtQ
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://file.dpfqom.iki.ac.ir/files/140209121830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1524
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐 https://wisgoon.com/pin/59250908/
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
✍ الإمامُ الباقرُ عليه السلام:
🖌 «لَو أنّ الإمامَ رُفِعَ مِنَ الأرضِ ساعةً لَماجَتْ بأهْلِها كَما يَمُوجُ البَحْرُ بأهلِهِ.» اگر براى لحظهاى وجود امام از زمين برداشته شود، زمين، ساكنان خود را چنان به تلاطم مىاندازد كه امواج دريا دريانشينان را.
📚 ميزان الحكمه، جلد۱، صفحه ۲۴۳
#حدیث
🆔 @farhang_puya
❇️ همچون کوه، استوار در مقابل نفوذ
💠 بهترین برخورد پیغمبر(ص) با خط نفوذ بود. شما برخورد امام با آقای منتظری و بازرگان را ببینید؛ اینجا آخر نفوذ است. چرا امام با شاه آن قدر علنی و جدی رو در رو بود؟
🔰 یک بار امام در زمان جوانی از طرف آقای بروجردی به ملاقات شاه میرود، به کاخ سعدآباد که میرسد، میگوید من با شاه کار دارم. میگویند هرکس که میخواهد به خدمت شاه برسد، باید ماشین مشکی داشته باشد. حضرت امام میگوید من با همین ماشین معمولی آمدهام، با همین ماشین هم میروم. میخواهی بروم، نمیخواهی برگردم؛ بعد تماس میگیرند و میگویند با همین ماشین بیاید.
✍ ابراهیم محمدزاده
#استکبار_ستیزی
#شماره۳۱
🆔 @farhang_puya
💢 پیامدهای امانت انگاری به مناصب حکومتی
🔻 از پیامدهای امانتانگاری پستها، صرف نظر کردن از آن هنگام
پیدایش افراد شایسته تر است. پیامبر گرامی اسلام فرمود «هرکس از امور مسلمانان مسئولیتی را بر عهده بگیرد و سپس فردی را بر آنان به کار گمارد که میداند شایسته تر از او به این کار و داناتر از او به کتاب خدا و سنت پیامبر برای تصدی این مقام] در جامعه وجود دارد...
🔺 با این حال فرد غیر شایسته را انتخاب
کند، به خدا و رسول او و به تمام مؤمنان خیانت کرده است.» این در حالی است که کسی که مناصب و مقامات دولتی را طعمه میشمارد و آن را یک لقمهی چرب مینگرد، فرصت بهرهوری از آن را برای خود و اطرافیانش فرصتی مناسب میشمارد و درصدد است هرچه بیشتر از آن سود بجوید.
✍ سید احمد رهنمایی
#سیاست
#شماره۴۶
🆔 @farhang_puya
📌 نشانه نگرش غیر امانی به مناصب حکومتی
🔻 کسی که منصب را طعمه میانگارد و آن را ابزار قدرت و ثروت میداند، برای به دست آوردن آن، سرمایهگذاری مادی و معنوی فراوانی میکند. خرج کردن ثروت زیاد برای به دست آوردن مناصب، نشانهی نگرش غیرامانی شخص به مناصب است.
🔺 زیرا در صورت امانی دانستن پست و مقام، سرمایهگذاری مادی کلان برای نیل به آن موجب خسارت مادی است؛ لذا جز افراد نادری که حاضرند از منابع مادی خود در راه به دست آوردن فرصت برای خدمت به مردم و حفظ حکومت اسلامی استفاده کنند، کسی حاضر نیست برای به دست آوردن مقامات حکومتی، سرمایهگذاری کند.
✍ سید احمد رهنمایی
#سیاست
#شماره۴۶
🆔 @farhang_puya
💥 هیروشیما و ناکازاکی؛ جایی برای تجلی
دموکراسی غربی
📌 کتاب قطور جنايات غربیها به سرکردگی قدرت جدید استکباری؛ یعنی ایالات متحده آمریکا تنها با
پیروزی متفقین به پایان
نرسید.
🔹 جنایت بارتر از
قتل عام میلیونی این جنگ، حمله اتمی به دو شهر مهم
ژاپن بود تا بدین صورت
پرده جنایات غربیها
کامل تر شود.
✍علی اکبر عالمیان
#استکبار_ستیزی
#شماره۱۰
🆔 @farhang_puya
♦️علم مدیریت، رابطه بسیار نزدیکی با فرهنگ دارد
◽️ فرهنگهای گوناگون
با خود مدیریتهای متفاوتی را اقتضا
میکنند؛ مدیریت ژاپنی، آمریکایی و کرهای،
نمونههایی از این قبیل میباشند که متناسب با فرهنگ خود، شکل گرفتهاند.
◽️مدیریتی که در کشور ما از دیرباز مورد توجه مجامع علمی و دانشگاهی بوده و همواره بدان توصیه شده، مدیریت از نوع غربی آن است. این امر باتوجه به فرهنگ بومی کشور ما که دین دارای کارکرد اصلی در آن میباشد چندان منطقی به نظر نمیرسد.
✍ سجاد کریمان مجد
#شماره۴
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya