eitaa logo
🎙فصل حضور استادان و مدیران
815 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
376 ویدیو
34 فایل
پل های ارتباطی @Hadi_Mosadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ رضا مظفری سرپرست دانشگاه پیام نور استان قم : اتمام حجت رهبر حکیم انقلاب در دیدار با همافران نیروی هوایی، فصل الخطاب همه ی گمانه زنی های سیاسی در حوزه ی مذاکرات است بسم الله الرحمن الرحیم اتمام حجت رهبر حکیم انقلاب در دیدار با همافران نیروی هوایی، فصل الخطاب همه ی گمانه زنی های سیاسی در حوزه ی مذاکرات است. بی تردید ریاست محترم جمهوری در این مسیر حرکت می کنند و راه سعادت را در هم افزایی درون ملت و بین کشورهای منطقه و جهان اسلام و در مرحله ی پسین در کشورهایی که خوی استکباری نداشته باشند، خواهیم پیمود. کلام معظم له، شفاف، مستدل، مبتنی بر سیاست کلی نظام در روابط بین الملل ( عزت، حکمت و مصلحت) و بهترین راهبرد در چهل و ششمین سال روز پیروزی انقلاب اسلامی است. انشاء الله همه ی همکاران عزیز علمی و اداری دانشگاه با شرکت در راهپیمایی یوم الله ٢٢ بهمن ماه دیگر بار با آرمان های امام راحل تجدید عهد و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهیم نمود. ولله الحمد رضا مظفری ١٩ بهمن ١۴٠٣ هجری شمسی ◀️ کانال هم‌اندیشی و رسانه استادان دانشگاه پیام نور قم https://eitaa.com/joinchat/1375600911C0207e07b6e ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
✍️دکترعلیرضا عباسی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه قم ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
✍دکتر محمد محیط آرا استاد دانشگاه فرهنگیان رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
💢 نظریات علمی مومیایی شده شهید آیة اللـه سید محمدباقر صدر(ره): ما روش آن استاد قوانین را با آن همه انزوا و جدایی از مشکلات امت و اوضاع اسلام، تأیید نمی‌کنیم؛ زیرا این جدایی، کار فکری را از چارچوب اسلامی آن خارج و ارتباطش را با زندگی قطع می‌کند و باعث می‌شود که کار علمی به حرفه‌ای فکری تبدیل شود که حاصل آن چیزی جز یک‌سری نظریات علمی مومیایی شده نباشد. این انزوا ما را در ردیف اختلاس‌گران علم قرار می‌دهد، نه انبیا و اوصیا؛ زیرا انبیا و اوصیا که در طول تاریخ رهروان قافله آسمان بر روی زمین بودند، علم را اختلاس نمی‌کردند آن‌ها برای این نیامدند و مبعوث نشدند که در اندیشکده‌هایی منزوی و بریده از جامعه به تدریس مشغول شوند، بلکه برای این فرستاده شدند که زندگی بشر را هدایت کنند و نور و هدایت و اندیشه زنده را در سراسر گیتی بگسترند. بنابراین برای این که با این قافله همراهی کنیم و به شرف انتساب به آن نائل شویم، باید همین نوع نگاه به جهان را از آن‌ها دریافت کنیم و اهدافی بزرگ را برای خودمان تعیین نماییم و در عمق وجودمان احساس کنیم که ما پیش از هر چیز مبلغ و عالم هستیم؛ چون تبلیغ می‌طلبد که عالم باشیم. (حوزه و بایسته‌ها: ۴۲ - ۴۴) 📬 سید مهدی نریمانی زمان‌آبادی 🔖 استادیار دپارتمان الهیات وعمومی دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
14031120 قصه مذاکره.mp3
4.79M
⛔️ قصه مذاکره، آزمودن تجربه ⛔️ صوت تبیینی حاج آقا در رابطه با مسئله مذاکره با آمریکا... ⁉️از خطر بزرگ تلقین اجتماعی چی می‌دونید؟ ⁉️ چرا مذاکره با آمریکا خطاست؟ ⁉️ تجربه دهه نود رو یادمون رفته؟ ⁉️ الآن توی این درگیری اذهان، وظیفه ما چیه؟ اگر دغدغه ذهنی شما شنیدن پاسخ این سوالاته، یا قصد دارید بقیه رو از این خطای محاسباتی نجات بدید... هم این صوت رو خوب بشنوید هم خوب منتشر کنید... حجت السلام محسن عباسی ولدی استاد حوزه @abbasivaladi ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
تکلیفِ مذاکره با آمریکا مشخص شد و برای من فصل الخطاب آقا است. فقط دو نکته رو باید تبیین کنیم: ۱. باید به جامعه توضیح داد که آمریکا دنبال خیر رساندن به شما نیست وگرنه تحریم ها را لغو و به تعهدات برجام عمل می کند که گفتند بالمره همه ی تحریم ها لغو میشود ، بعد اگر رهبری تجدیدنظر نکرد، هرچه بگویید حق دارید ولی آقا به عنوان سکاندار نظام نمیتواند اجازه دهد تجربه ی تلخ برجام و بدعهدی آمریکا و خسارت محض دوباره تکرار شود و این عاقلانه و شرافتمندانه نیست. ۲. برجام تصویب شد و تلاش مخالفینش هیچ تاثیری نداشت ولی کاش آن زمان که رهبری در حین مذاکرات ، اطمینان میداد که تیم مذاکره کننده قابل اعتماد هستند ، دوستان انقلابی باور میکردند و هر روز شعار نمیدادند تا امروز جامعه نگوید شما نگذاشتید وگرنه فلان میشد، اینکه بخشی از جامعه امروز میگوید شما نذاشتید، علتش این است که شعارهای این عزیزان را به عنوان سیاست نظام تلقی میکنند در حالیکه سیاست نظام و رهبری همراهی با تیم مذاکره کننده بود، مجلس هم چند دقیقه ای تصویب کرد و از طرف ما مشکلی نبود و بدعهدی از طرف آمریکا بود ولی مثل همیشه این عزیزان پاس گل به اصلاح طلبان دادند و جامعه هم امروز میگوید شما کارشکنی کردید چون در فلان نماز جمعه فلان شعار داده شد ولی من و شما باید به جامعه بگوییم درسته اینا اشتباه کردند و از امر رهبری اطاعت نکردند و بر خلاف تصریحات رهبری در حین مذاکره شعارهایی دادند که خلاف نص کلام آقا بود ولی تجمع و‌شعار این ها مثل همیشه تاثیری نداشت و برجام را ما تصویب و عمل کردیم ولی آمریکا قبول نکرد و تکرار این اشتباه، عاقلانه و هوشمندانه نیست. .
◻️نقطه پایانی عقب‌نشینی فرهنگی کجاست؟ 🖊دکتراحمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [یک] کوچک‌نمایی گناهان اجتماعی، از مهم‌ترین ترفندهای نفوذی‌های فرهنگی و براندازان نرم جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر بوده است. [دو] در ابتدا وقتی جامعه ایمانی ما نسبت به پدیده بدحجابی حساسیت ویژه‌ای نشان می‌داد لشکر فرهنگی جریان نفوذ ابراز می‌داشتند که «آیا تنها مشکل مملکت بیرون بودن دو تار موی دختران است؟»؛ «چرا به جای گیر دادن به چند تار موی دختران، به اختلاس‌گران اقتصادی گیر نمی‌دهید؟» [این در حالی بود که خود اختلاس‌گران اقتصادی نیز جزئی از همین لشکر نفوذی‌ها بودند!] و ده‌ها و صدها جمله دیگر از این سنخ. وقتی به پوشش‌های زننده برخی از افراد اعتراض می‌شد، ابراز می‌کردند که «آیا با یک وجب بلند و کوتاه شدن مانتوهای دختران، همه مسائل کشور حل می‌شود؟»، یا فلان روحانی‌نمای قم‌نشین یا خوش‌نشین در شمال تهران می‌گفت «اصلا در کجای اسلام آمده است که زنان باید مانتوی بلند بپوشند؟» و امثال آن. و اکنون یکی از متلبسان به لباس روحانیت! در نقد منتقدان بی‌حیایی و بی‌عفتی آشکار برخی از هنرمندان در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفته است: «نمی‌دانم این سخت‌گیری‌ها برای مرضیه برومند و رضا بابک برای چیست؟ حالا که این پیرمرد دست داد، عرش خدا به لرزه در می‌آید؟» [سه] علیه السلام می‌فرماید: «أعظَمُ الذُّنوبِ عِندَ اللّه ِ سبحانَهُ ذَنبٌ صَغُرَ عِندَ صاحِبِه؛ بزرگترين گناه نزد خداى سبحان، گناهى است كه در نظر گنهكار خُرد آيد.» علیه السلام می‌فرماید: «لا مُصيبَةَ كاستِهانَتِكَ بالذنب؛ مصيبتى چون كوچك شمردن گناه نیست» [چهار] به هر حال، نفوذی‌های فرهنگی با همین ترفند توانسته‌اند ذهنیت بسیاری از حاکمان و مسئولان جامعه را به اینجا بکشانند که حاکمیت نباید در مسأله سبک زندگی مردم و یا فرهنگ عمومی دخالت داشته باشد! یعنی پذیرش نوعی لیبرالیسم تمام‌عیار! البته هیچ کدام از مسؤولان رسمی نظام چنین چیزی را ابراز نمی‌کنند، اما حقیقتاً به چنین باوری رسیده‌اند! سکوت و بی‌عملی آنان در برابر بی‌عفتی و بی‌حیایی افسارگسیخته دو سال اخیر مؤید همین ادعاست. [پنج] اما آنچه آشکار است، و متأسفانه بسیاری از افراد این حقیقت آشکار را درک نمی‌کنند، این است که نفوذی‌های فرهنگی و براندازان نرم جمهوری اسلامی هرگز به این حد از عقب‌نشینی مسؤولان جمهوری اسلامی اکتفا نخواهند کرد. آنان حتی به حاکمیت و صدرنشینی اشرار و هرزگان هم راضی نخواهند شد. آنان تا عقب‌نشینی اسلام و جامعه اسلامی از همه ارزش‌های اعتقادی و اجتماعی و فرهنگی خود و تا از میان برداشتن همه عفیفان و دلدادگان اصیل انقلاب، آرام نخواهند نشست. 🔻این است برنامه اصلی! و اینجاست پایان کوتاه‌ آمدن دربرابر جنگ فرهنگی! @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🔰تاثیر انقلاب اسلامی ایران در احیا و گسترش اسلام در جهان 🔺نظر آنتونی گیدنز از برجسته ترین جامعه شناسان جهان درباره نقش انقلاب اسلامی ایران در احیا و گسترش اسلام در جهان و تاثیر آن بر تحولات سیاسی قرن بیستم: 🔹در میان نخستین متفکران جامعه شناسی احتمالاً تنها به ذهن ماکس وبر ممکن بود خطور کند که دینی سنتی چون اسلام چنان احیا گردد که شالوده تحولات سیاسی عمده ای در اواخر قرن بیستم گردد. این امر دقیقا همان چیزی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران(1978-1979)رخ داد و به حکومت سلطنتی خاتمه داد و جمهوری اسلامی به رهبری آیت‌الله خمینی را برقرار کرد. در سال‌های اخیر احیای اسلام گسترش یافته و تأثیر مهمی بر سایر کشورها از جمله مصر و سوریه و لبنان و الجزایر و افغانستان و نیجریه نهاده است. 📚 جامعه شناسی، آنتونی گیدنز و فیلیپ ساتن، ترجمه هوشنگ نایبی، (تهران: نی1394) ص1870 🔰 @Sajedi_irابوالفضل ساجدی استاد حوزه علمیه ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 ماجرای آب و برق مجانی از قول امام خمینی چه بود!؟ ♨️ ۱۲ بهمن یا ۱۰ اسفند!؟بهشت زهرای تهران یا مدرسه‌ی فیضیه‌ی قم؟امیرعباس‌انتظام یا حضرت‌امام‌خمینی!؟ 🔘 چند سال است که چراغ خاموش، صدا و سیما و سایر نهادها، فیلم مربوط به سخنرانی حضرت امام خمینی که مربوط به تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۵۷ در مدرسه‌ی فیضیه‌ی قم است را منتشر کرده و دریغ از گوشه‌ای اشاره به موضوع مهمی که قریب به ۴۰ سال، بخشی کوتاه از این سخنرانی، دستاویز ضد انقلاب و گاهی حتی خودی‌ها در متهم کردن امام به وعده‌ آب و برق مجانی بوده است. 🔈خودتان فیلم را ببینید، که در مدرسه‌ی فیضیه‌‌ی قم و در مورد صحبت‌های سخنگوی دولت موقت، امیرعباس انتظام که وعده‌ آب و برق مجانی را داد، حضرت امام با بیانِ «دلخوش نباشید ...»، در واقع حرف‌های او را نقد می‌کند. 📢ضد انقلاب، سالها این بخش از سخنرانی امام خمینی را بر روی فیلم سخنرانی ایشان در بهشت زهرا و درست در لحظاتی که فیلم، جمعیت را نشان می‌دهد و نه خود حضرت امام را، جاسازی کرده، و به خورد مردم داده‌اند و این گونه حقیقت را تحریف می کنند. 🎙منابع سخنرانی کامل امام در تاریخ ۱۰اسفند۱۳۵۷: 📚صحیفه‌ی حضرت امام خمینی، ج۶، از صفحه‌ی۲۶۹تا۲۷۹. 🔊دانلود صوت کامل سخنرانی مربوطه در حدود ۴۵دقیقه 🌍پایگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
💢 تاثیر تحريم بر اقتصاد ايران 🔹 اقتصاد ايران در دهه 1390، ضعيف شده، در آمد سرانه كاهش يافته است. فقر گسترده تر از گذشته شده و شدت آن نيز افزوده شده است. به طور كلي متغيرهاي اقتصادي روندي نزولي داشته است. طبق گزارش مرکز آمار ایران درآمد خالص ملی سرانه هر ايراني در سال 1402 نسبت به سال 1390 ( سيزده سال قبل) به میزان ۲۰درصد کاهش یافته است( دنياي اقتصاد، 3 / 9/ 1403) روند سرمايه گذاري نيز متغير كليدي براي چشم انداز آينده كشور است. 🔹 سرمايه گذاري امروز به معناي رشد زيرساخت هلي توليد، اشتغال بيشتر و رشد اقتصادي و در نهايت رفاه نسل آينده است. اما سرمایه‌گذاری سرانه در سال ۱۳۹۰، به طور متوسط ۱۱٫۳ میلیون تومان بوده كه در سال 1402 به ۴٫۳ میلیون تومان رسيده است( فرداي اقتصاد، ا/ 7/ 1402).يعني تقريبا پس از سيزده سال، سرمايه گذاري سرانه 38 درصد سال 1390 است. كاهش شديد سرمايه گذاري سرانه به معناي كاهش اشتغال، رشد اقتصادي و رفاه جامعه در آينده است. 🔹 بدون ترديد عوامل متعددي در به وجود آمدن شرايط كنوني موثر بوده است. و با توجه به روند يادشده در دوره تحريم، روشن است كه تحريم متغيري كليدي در ايجاد وضعيت كنوني است. اين روزها نيز بحث از تحريم و راههاي برون رفت از آن در محافل عمومي و سياسي مورد توجه مجدد قرار گرفته است. برخي بر اين باورند كه مسئله اصلي كشور، تحريم نيست. به اعتقاد آنان ساختارهاي اقتصاد كشور موجب شده است اقتصاد ايران نتواند رشد كند. آنان سهم تحريم در به وجود آمدن شرايط كنوني را حداكثر 20 درصد ارزيابي مي كنند. 🔹 به واقع اقتصاد ايران پيش از تحريم با چالش هايي مواجه بوده است كه برخي از آنان به ساختار قانوني، سياسي و اقتصادي كشور باز مي گشت. با اين وجود، اقتصاد ايران با روندي كند و البته با فراز و فرود، رشد مثبت را تجربه مي كرد. حكايت ما حكايت اتومبيلي بود كه در يك اتوبان با سرعتي پايين در حال حركت بوده و ديگر اتومبيل ها كه به روز بوده و شرايط مناسب تري دارند، به سرعت از كنار ما رد مي شدند و ما با حسرت به آنان نگاه مي كرديم. اما شوك تحريم در سال 90 به اقتصاد ايران موجب شد تا ما به طور كلي از مدار اقتصاد جهان خارج شويم. مانند اينكه اتومبيل فرسوده با سرعت اندك را از اتوبان خارج كرده باشيم. در اين صورت همان سرعت اندك را نداريم. ماشين در مسير خاكي متوقف شده است. در این شرايط چه بايد كرد؟ 🔺 اولين قدم باز گرداندن اتومبيل به اتوبان است تا هر چند با سرعتي اندك اما در كنار سايرين به حركت ادامه دهد. 📌 واقعيت اين است كه اقتصاد ايران نيز از مدار اقتصاد جهاني خارج شده است. سهم ايران از تجارت جهاني 2.2 درصد بوده كه الان به دو صدم درصد رسيده است. و اين به معناي انزواي جهاني است. هيچ كشوري در انزوا نمي تواند پيشرفت كند. صنعت ايران فرسوده شده و با توجه به كاهش شديد سرمايه گذاري، امكان بازسازي آن با شرايط موجود وجود ندارد. به گفته عضو كميسيون انرژي مجلس، براي چند سال متوالي سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت کشور نیاز است تا بتوان میزان تولید نفت را در یک عدد قابل قبول حفظ کرد( تجارت نيوز، 15/ 7/ 1403). اين امكان نه براي نفت و گاز و نه براي ديگر صنايع بدون خروج از شرايط تحريمي وجود ندارد. 🔹 سخن اين نيست كه با خروج از تحريم، مشكلات اقتصادي كشور كاملا حل خواهد شد. سخن اين است كه با خروج از تحريم، ايران با همان سرعت اندك در جاده اقتصاد جهاني قرار گرفته و پس از آن بايد با نگاهي جامع به تدبير امور خود و سياستگذاري هاي اصلاحي اقدام كند. بنابراين اولویت اول بايد خروج از شرايط تحريمي باشد. 🖋 محمدرضا یوسفی شیخ رباط 🔖 دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مفید 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408917C9d54c2058d ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
🔻 آیا از هر دو ازدواج، یک ازدواج به طلاق منتهی می‌شود؟!! ۱. براساس شاخص عمومی طلاق و طلاق متاهلان، با وجود افزایش تعداد طلاق‌ها، میزان شیوع طلاق در ۱۰ سال گذشته در ایران تقریبا ثابت بوده است. نرخ طلاق متاهلان به ازای هر هزار زن از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰، براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بین ۸ تا ۹ متغیر بوده است. توضیح اینکه👇 ‏۲. متوسط سن طلاق در ایران ۹ سال است. سنجیدن آمار طلاق به ازدواج در یک سال مقایسه‌ای غلط است چون غالب طلاق‌ها ربطی به ازدواج‌های همان سال ندارند. تعداد واقعه‌ طلاق افزایشی بوده چون تعداد ازدواج ها بر اساس هرم جمعیتی در ۱۰ سال پیش حدود ۵۰ درصد بیشتر از امروز بوده است... ‏۳. بنابراین هرچند تعداد طلاق‌های بیشتری ثبت شده ولی این عدد در نسبت با زنان متاهل تقریبا ثابت است. طبق این نمودار هم میزان ازدواج و طلاق جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال هم در سال‌های اخیر چندان تغییری نداشته است. تقریبا ۸۴ درصد ازدواج‌ها و ۱۶ درصد طلاق‌ها مربوط به جوانان بوده که طی ۵ سال تغییری نداشته است. ابتدای دهه ۹۰ حدود ۸۰۰ هزار ازدواج در سال داشتیم، اما الان ۵۳۰ هزار ازدواج در سال داریم، چون کشور پیرتر شده و حدود ۳ میلیون از تعداد جوانان زیر ۳۵ سال کاسته شده است. معاون امور جوانان با بیان اینکه برای به دست آوردن آمار دقیق طلاق باید نگاهی به آمار زنان متاهلی که بیوه شده‌اند و آمار طلاق‌های ثبت شده در یک سال نسبت به ازدواج های ثبت شده در همان سال انداخت، تاکید کرد: طی ۴.۵ سال اخیر دو میلیون و ۲۴۹ هزار ازدواج ثبت شده است که از این میان ۲۰۲ هزار نفر طلاق گرفته اند. این میزان یعنی حدود ۹ درصد ازدواج‌های ۴.۵ سال اخیر ایران به طلاق منجر شده‌اند.   یامین پور افزود: از ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۱ تمام ازدواج‌های ثبت شده و طلاق‌های ثبت شده‌ی همان ازدواج ها موجود است. متوسط طلاق‌ها در این بازه زمانی ۱۹ درصد است و این یعنی ۱۹ درصد ازدواج ها در ایران در این بازه زمانی منجر به طلاق شده است. 👈 توضیح این چالش اینجاست که متاسفانه بعضی‌ها از سر عدم آشنایی با آمار و تحلیل آن، حرف های عجیبی درباره میزان طلاق می‌زنند. مثلا اخیرا بعضی‌ها گفتند از هر دو ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود!! در حالی‌که آمار طلاق ها در یکسال ربطی به ازدواج‌های همان سال ندارد. همانطور که در ویدئوی بالا توضیح داده‌ام، در ۵ سال اخیر فقط ۹ درصد ازدواج‌های ثبت شده به طلاق منجر شده و نرخ زنان مطلقه نسبت به کل زنان در ۱۰ سال اخیر تقریبا ثابت بوده است. 🔴 متاسفانه خیلی از جوانان در نظرسنجی‌ها گفته‌اند به خاطر بزرگنمایی مساله طلاق از ازدواج ترسیده‌اند و تمایل‌شان به شروع زندگی مشترک کم شده است. 👈 ببینید چطور اظهارنظرهای ناشی از نادانی و عدم آشنایی با مساله باعث بروز مشکلات اجتماعی می‌شود. 🆔️ @yaminpour پانوشت: فرق است بین اینکه بگوییم از هر ۱۰۰ ازدواج، ۵۰ ازدواج به طلاق منتهی می‌شود و اینکه بگوییم در سال ... به ازای ثبت هر ۱۰۰ ازدواج، ۵۰ مورد طلاق ثبت شده است! تعداد ازدواج‌های یک سال مشخص، ربطی به تعداد طلاق‌های همان سال ندارد. چون، برای نمونه، سال جاری، سن ازدواج برخی دهه هفتادی ها و دهه هشتادی هاست. ممکن است طلاق برخی دهه پنجاهی ها یا بالاتر هم باشد. نسبتی بین این‌ها نیست که آمار ازدواج و طلاق یک سال را معیار گزارش بگیریم. باید طلاق همان کسانی که ازدواج کرده اند را معیار محاسبه قرار دهیم. ✍دکتر محسن عزیزی ابرقوئی روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur