eitaa logo
منبرک فاطمی
6.8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
حیا یکی از ویژگیهای آشکار حضرت زهرا علیهاالسلام ، حیا و آزرم بوده است. در حقیقت، اهتمام فوق العاده ایشان به پوشش و حجاب در برابر نامحرمان، ریشه در حیامندی آن حضرت داشت، تا آنجا که در این باره نقل می کنند: ⇦«مردی نابینا پس از اجازه گرفتن، وارد منزل امام علی علیه السلام شد. پیامبر صلی الله علیه و آله مشاهده فرمود که حضرت زهرا علیهاالسلام برخاست. فرمود: دخترم! این مرد نابینا است. پاسخ داد: «اِنْ لَمْ یَکُنْ یَرَانِی فَاِنِّی اَرَاهُ وَهُوَ یَشُمُّ الرِّیحَ؛ اگر او مرا نمی بیند، من او را می نگرم! [اگرچه او نمی بیند] و او بو[ی زن] را استشمام می کند. رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود: شهادت می دهم که تو پاره تن من هستی.» ⇦اسماء بنت عمیس می گوید: «روزهای آخر زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام با او بودم. روزی مرا به یاد چگونگی حمل جنازه توسط مردم انداخت و ابراز نگرانی کرد که: چرا جنازه زن را روی تخته ای می گذارند و بالای دست مردان حمل می کنند؟! آنگاه فرمود: «اِنِّی قَدِ اسْتَقْبَحْتُ مَا یُصْنَعُ بِالنِّسَاءِ اَنَّهُ یُطْرَحُ عَلَی الْمَرْأَةِ الثَّوْبُ فَیَصِفُهَا لِمَنْ رَأی فَلاَ تَحْمِلِینِی عَلَی سَرِیرٍ ظَاهِرٍ اُسْتُرْنِی سَتَرَکَ اللّهُ مِنَ النَّارِ؛ من بسیار زشت می دانم که [جنازه] زنان را [پس از مرگ] بر روی تابوت رو باز گذاشته و بر روی آن پارچه ای می افکنند که حجم بدن را برای بینندگان آشکار می سازد. مرا بر روی تابوتی آن چنانی مگذار و بدن مرا بپوشان! خداوند ترا از آتش جهنم محفوظ بدارد.» نقل می کنند وقتی این درخواست فاطمه زهرا به حضرت علی گفته شد و ایشان دستور داد تابوت مناسب تهیه شود هنگامی که فاطمه زهرا تابوت را دید تبسم کرد در حالی که بعد از رحلت پیامبر خنده ای از ایشان مشاهده نشده بود اما اینجا که از مستور بودن پیکر مقدسش خیالش راحت شد تبسم فرمود. ⚫️مقدمه روضه این توجه ویژه به حیا در حضرت زهرا حتی در شهادتشان در ماجرای تلخ و مصیبت بار در و دیوار شان نیز جلوه گر شده است .مطلبی از سُلیم بن قیس هلالی نقل شده است که علامه کمپانی در قصیده عربی خود آن را نقل می کند. قال سليمٌ قُلتُ يا سَلمانُ هَل دَخَلوا وَلَم يَكُ إستِأذانُ فَقالَ إي وَعزةِ الجَبّارِ فَما عَلى الزَّهراءِ مِن خِمار فَمُذ رَأَوها عَصَروُها عَصرا كادَت بِنَفسي أن تَموتَ حَسرا لكِنَّها لاذَت وَراءَ البابِ رِعايةً لِلسِّترِ والحِجابِ نادَت أيا فِضَّةُ أسنِديني فَقَد وَ رَبي أسقَطُو جَنيني سلیم می گوید به سلمان گفتم من که در جریان امور نبودم حوادث را از تو سؤال می کنم آیا درسته که حمله کردند و بدون اجازه وارد شدند؟! جواب داد : به خدا بدون اجازه وارد شدند در حالی که زهرا پوشش نداشت. «لیس علی الزهراء من خمارِ» «لکنها لاذت وراء البابِ» دید اینها اومدن اومد پشت در، چرا «رعایة للسَتر و الحجابِ »بخاطر حجاب پشت در رفت و سپس فریاد برآورد که فضه مرا بگیر که به خدا قسم جنین م را کشتند. ـــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها 1..میرجهانی، جنة العاصمة، ۱۳۸۴ش، ص۲۸۳و۲۸۴؛ 2. عوالم ج 11، ص 78 3.عوالم، ج 11، ص 190؛ دلائل الامامة، ص 28 4. بحارالأنوار،ج 37، ص95 5. بحار الانوار،ج40،ص77 6. تنبیه الخواطر، ص ۱۰۸ 7.مناقب، ج 3: ص 341. 8.علل الشرایع، ج 1: ص 215. 9.جمال الاسبوع:173. 10مناقب آل ابی طالب، ج3، ص149 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 @fatemi222
🔹ابلیس و نوح‌نبی🔹 ✍وقتی که نوح نبی علیه السلام قوم خود را نفرین کرد و هلاکت آنها را از خدا خواست و طوفان همه را در هم کوبید، ابلیس نزد او آمد و گفت: تو حقی برگردن من داری که من می خواهم آن را تلافی کنم!!! حضرت نوح در تعجب کرد و گفت: بسیار بر من گران است که حقی بر تو داشته باشم ، چه حقی؟ ابلیس ملعون گفت همان نفرینی که درباره قومت کردی و آنها را غرق نمودی و احدی باقی نماند که من او را گمراه سازم ، من تا مدتی راحتم ، تا زمانی که نسلی دیگر بپاخیزند و من به گمراه ساختن آنها مشغول شوم حضرت نوح نبی علیه السلام با این که حداکثر کوشش را برای هدایت قومش کرده بود، با این حال ناراحت شد و به ابلیس فرمود: حالا چگونه می خواهی این حق را جبران کنی؟ابلیس گفت: در سه موقع به یاد من باش! که من نزدیکترین فاصله را به بندگان در این سه موقع دارم: 1⃣هنگامی که خشم تو را فرا می گیرد به یاد من باش! 2⃣هنگامی که میان دو نفر قضاوت می کنی به یاد من باش! 3⃣ و هنگامی که با زن بیگانه تنها هستی و هیچکس در آنجا نیست باز به یاد من باش! 📚بحارالانوار، ج11، صفحات 288 و293 @fatemi222
💠نحوه محاسبه ده روز (در قصد اقامت)💠 ❓ سؤال: در مورد «قصد ده روز مسافر در جایی» آیا مدت زمان حساب اقامت در آن‌جا ده شبانه‌روز کامل است یا فقط ده روز کامل هرچند شب‌ها از ده شب کمتر باشد؟ ✅ پاسخ: قصد ده روز کامل از اذان صبح روز اول تا غروب روز دهم کافی است و اگر از بین روز شروع کند تا همان ساعت از روز یازدهم باید بماند. ------------------- 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری @fatemi222
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چهار اصل مهم در قصه گویی برای کودکان! 🔻 یکی از ویژگی‌های عقلی و ذهنی در دوره کودکی این است که بچه‌ها به قصه علاقه‌مند می‌شوند. چون در این دوره، ذهن بچه‌ها کنجکاو است و در قصه هم حالتی از ابهام وجود دارد. ♨️ بنابراین قصه یکی از ابزارهای مهم تربیت در این دوره است. اما لازم است در قصه گویی به مواردی توجه شود. 🔹 نکته اول اینکه، شخصیت اصلی داستان، مثبت باشد. چون همزاد پنداری بچه‌ها بالاست و باید الگوی مثبت به آنها معرفی شود. 🔹 نکته دوم اینکه، داستان برای بچه‌ها قابل درک باشد. 🔹 نکته سوم اینکه، موضوع داستان در هر قسمت تمام شود تا بتواند اثرگذار باشد. قصه در این حالت با سریال‌های تلویزیون متفاوت است که در نقطه اوج آن، تمام می‌شود. سریال در این حالت ابزار سرگرمی اما قصه برای ما ابزار تربیت است. 🔹 نکته چهارم اینکه در قصه گفتن از ابزارهای آن مانند افت و خیز در لحن و صدا استفاده شود. "حجت الاسلام تراشیون" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @fatemi222
📜 |🔰 ما وارث علی (ع) و فاطمه (س) هستیم! 🔸شوخى نيست! علی علیه السلام را از بالاى دست ‏هاى بلند رسول صلوات الله علیه به زير كشيدند و حتى فاطمه سلام الله علیها را به خون نشاندند و درب خانه ‏اش را كه رسول باز گذاشته بود، هنگامى كه همه ‏ى درها را بسته بود، بستند و شكستند. 🔸 تمامى امكانات مالى او را از خمس و فدك و ارث، ربودند و تمامى دوستانش را درو كردند و تمامى دشمنانش را جلو انداختند. 🔸 حتّى زمينه ‏ى حكومت عادل او را با تبعيض و اشرافيت و بدعت، از ميان بردند و كردند آنچه كردند! 🔸و ليكن با اين همه چه شد كه از زير پاى غاصبان تاريخ، تشيّع سبز سر برافراشت و تا امروز نبض زنده ‏ى اسلام در سينه ‏ى سرخ تشيع مى ‏تپد؟ 🔸ما ديده ‏ايم كه آنان قدرت ها را چگونه از داخل بدست آورده ‏اند و قلعه ‏هاى بلند را از داخل فتح كرده ‏اند و باز ديده ‏ايم كه چگونه مكتب ‏هاى فكرى را با خناس ‏هاشان به وسوسه انداخته ‏اند. 🔸 ما ديده ‏ايم كه چگونه مردها را از پشت خنجر زده ‏اند و نامردها را بر خر مراد سوار كرده ‏اند. 🔸 ما با همين چشم ‏هاى كوچك خيانت ‏هاى بزرگ و انحراف ‏هاى بزرگ‏تر و فاتحه خوانى ‏هاى تاريخى را شاهد بوده ‏ايم. 🔸 ولى باز همين ما وارث تشيع سبزى‏ هستيم كه از حنجره ‏هاى سرخ پيامش را شنيده ‏ايم و همين ما وارث حيات و حماسه ‏اى هستيم كه در دل ما شعله مى ‏كشد و سردى قرن‏ها و طوفان هزاره ‏ها خاموشش نساخته است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۱۷۴ #⃣ @fatemi222
MAJALLE Rahtooshe fatemiye 1401 .pdf
2.28M
🔖ره توشه ۱۴۰۱ 👈 ۱۱ متن منبر ♦️«بانوی جهاد» ♦️«فاطمه زهرا(س) و جنگ روایتها» ♦️«شُکوه صدیقه طاهره(س) در نگاهی به مُصْحَف فاطمه(س)» ♦️«سیمای حضرت فاطمه(س) در آیینه وحی» ♦️«فلسفه عبادات و احکام الهی از منظر فاطمه زهرا(س)» ♦️«فاطمه زهرا(س) از منظر رسول اعظم(ص)» ♦️«مروری بر وصیتنامه حضرت فاطمه زهرا(س)» ♦️«تبیین حجاب و عفاف در سیره حضرت زهرا(س)» ♦️«وظایف مسلمانان از نگاه حضرت زهرا(س)» ♦️«جلوه های فاطمی در دفاع مقدس» ♦️«مراسم فاطمیه و شیوه‌های خنثی سازی فتنه‌های دشمنان»  @fatemi222
جهاد تبیین.pdf
1.32M
🔖فیش منبر 🔖 🔖جهاد تبیین در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها/۵ جلسه 🔖جلسه اول جهاد تبیین واجب عینی ▪️تلاش دشمن برای فراموشی نام زهرا ▪️مهم ترین حادثه بعد از رحلت پیامبر ▪️امر جامع چیست؟ ▪️اهمیت اطاعت از امام ▪️جهاد تبیین در جامعه ی امروز ▪️جهاد یعنی چه؟ ▪️ذکر مصیبت 🔖جلسه دوم: اولین شهید جهاد تبیین علوی ▪️ماموریت پیامبران ▪️اوّلین شهید راه امامت ▪️وظایف ما در اغتشاشات اخیر ▪️داستان تاریخی ▪️چهار سوال اساسی ▪️ذکر مصیبت جلسه سوم : اصول و الزامات و راهبرد اصلی جهاد تبیین در سیره حضرت زهرا(س) ▪️الزامات جهاد تبیین ▪️اولین الزام ▪️دومین الزام ▪️سومین الزام ▪️جهاد تبیین در جامعه ی امروز ▪️چهارمین الزام ▪️شناخت فتنه ▪️سخنان حضرت زهرا در باب امام ▪️پنجمین الزام ▪️ذکر مصیبت جلسه چهارم: قدم‌های مهم جهاد تبیین در سیره حضرت زهرا(س) ▪️قدم های حضرت زهرا س ▪️قدم اول : دشمن شناسی ▪️توجه به چند اصل ▪️دومین قدم: فهم مسیر و نقشه دشمن ▪️آمادگی دشمن در مقابل ما ▪️سومین قدم: شیوه رزم و برخورد با دشمن ▪️ذکر مصیبت جلسه پنجم: اهداف جهاد تبیین ▪️اولین هدف در جهاد تبیین ▪️وظایف ما در جنگ ترکیبی ▪️دومین هدف در جهاد تبیین ▪️سومین هدف در جهاد تبیین ▪️بزرگترین هدف مبارزات حضرت زهرا ▪️چهارمین هدف در جهاد تبیین @fatemi222
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چرا نباید مثل کشورهای اروپایی روابط و پوشش آزاد داشته باشیم ؟ ما چون درگیر این مسائل هستیم از پیشرفت عقب می مونیم. 🎥پاسخ خانم اسلاملو (نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده).👌 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @fatemi222
📜 |🔰 اسير حرف ها نباش 🔹آزادى از اسارت ‏ها با شناخت عظمت انسان و شناخت وسعت هستى و شناخت ‏هاى ديگر بدست مى آيد. من كه تا ديروز اسير توپ‏ها و عروسك ‏هايم بودم امروز از آن‏ها بيزارم؛ چون به وسعتى رسيده ‏ام و چون عظمت خودم را يافته ‏ام و بزرگى خودم را شناخته ‏ام. 🔹براى ميزان و سنجش، نيروى عقل هست؛ و براى اطمينان بيشتر مى ‏توان با ميزان‏هاى ديگر مشاوره كرد و از فكر و عقل، از ارزيابى و سنجش آن‏ها بهره ‏مند شد. 🔹در هنگام مشورت نبايد اسير برداشت‏ها و حرف‏ها بود، بايد ملاك‏ها را بدست آورد و بايد از اطلاعات و آگاهى ‏هاى ديگران بهره ‏مند شد و آن‏ها را سنجيد و سپس انتخاب كرد.مشورت، چشم خود را كور كردن نيست، بلكه از چراغ ‏هاى ديگر بهره گرفتن است. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۳۱ #⃣ @fatemi222
📜 |🔰 ما و نیاز مردم 🔸 آن كس كه مى ‏خواهد به سوى خدا باز گردد و نعمت ‏هاى او را در راه او خرج كند ناچار به خلق او مى ‏انديشد و به نياز خلق مى ‏انديشد، زيرا كه اين‏ها عيال او هستند و خانواده ‏ى او و اگر خلقى، جمعى، اجتماعى، نيازهاى گوناگون داشت و كسرى ‏هاى بى ‏حساب، بايد شديدترين نيازها و عميق ‏ترين آن‏ها را برآورده كرد و از داده ‏هاى حق و استعدادهاى خدادادى بهترين استفاده را برد و عميق ‏ترين بهره ‏بردارى را نمود. 🔸جامعه ‏ى بشرى نيازمند بقال، بنا، مقنى، نجار، مهندس و طبيب و مربى است. اين‏ها همه نيازهاى جامعه است اما شديدترين آن‏ها نياز تربيتى است، زيرا صنعت و تكنيك پيشرفته در جامعه ‏اى كه فقر تربيتى دارد جز به انهدام و نابودى آنان كمك نمى ‏كند و همانند تيغ تيزى است كه در دست كودكى باشد. هر چه تيغ تيزتر باشد دست كودك زودتر جدا شده و جانش بيشتر در خطر افتاده است. 🔸 در اين زمينه هر چه انسان نيرومند و مجهزتر شود براى مرگ مجهز شده و به سوى نابودى شتاب كرده است‏ براى انحطاط و انهدام جمعى لازم نيست كه آن‏ها فاقد صنعت و تكنيك باشند، بلكه كافى است كه با صنعت پيشرفته از بار تربيتى خالى شوند، كه در اين صورت، تيغ صنعت براى نابودى آن‏ها كافى است. و همين است كه كشورهاى عقب افتاده وقتى به صنعت و تكنيك مى ‏رسند كه از درون پوسيده شده ‏اند و از محتوا خالى شده ‏اند و از اصالت ‏هايشان تجريد شده ‏اند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۸ #⃣ @fatemi222
💎 چهار توصیه نبی(ص) به علی(ع) 🔻پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: يا عَلىُّ بادِر بِاَرْبَعٍ قَبْلَ اَرْبَعٍ : شَبابِكَ قَبْلَ هَرَمِكَ وَ صِحَّتِكَ قَبْلَ سُقْمِكَ وَ غِناكَ قَبْلَ فَقْرِكَ، وَ حَياتِكَ قَبْلَ مَوْتِكَ 🔻اى على! چهار چيز را پيش از چهار چيز درياب: 1️⃣ جوانى‏‌ات را پيش از پيرى؛ 2️⃣ سلامتى‏‌ات را پيش از بيمارى؛ 3️⃣ ثروتت را پيش از فقر 4️⃣ زندگى‏‌ات را پيش از مرگ. 📚 الفقيه: ج ۴، ص ۳۵۷، ح ۵۷۶۲ @fatemi222
🌺شرح خطبه ۷۰ نهج‌البلاغه توسط استاد محمدعلی انصاری 🔅 شرح خطبه ۷۰ ✨ملَکَتْنِي عَيْنِي وَأَنَا جَالِسٌ، فَسَنَحَ لِي رَسُولُ اللهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ: فَقُلْتَ يَا رَسُولَ اللهِ، مَاذَا لَقِيتُ مِنْ أُمَّتِکَ مِنَ الْأُوَدِ وَاللَّدَدِ؟ فَقَالَ: «ادْعُ عَلَيْهِمْ»، فَقُلْتُ: أَبْدَلَنِي اللهُ بِهمْ خَيْراً مِنْهُمْ، وَأَبْدَلَهُمْ بِي شَرّاً لَهُمْ مِنِّي. 🔹همان گونه كه نشسته بودم، خواب چشمانم را ربود، رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) را ديدم، پس گفتم اى رسول خدا، از امّت تو چه تلخى ها ديدم و از لجبازى و دشمنى آنها چه كشيدم. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) فرمود: نفرينشان كن. گفتم: خدا بهتر از آنان را به من بدهد، و به جاى من شخص بدى را بر آنها مسلّط گرداند. 🔸سید رضی می گوید: كلمه «أود» يعنى كجى و انحراف و «لدد» يعنى دشمنى و خصومت، و اين از فصيح ترين كلمات است @fatemi222