منبرک فاطمی
✔️تشریح هفت روش امام کاظم علیه السلام در ایستادگی در مقابل طاغوت 👇 https://eitaa.com/fatemi222/12167
نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام
https://eitaa.com/fatemi222/2429
m8ol_کتاب-صعود-چهل-ساله.pdf
17.85M
صعود چهل ساله
#معرفی_کتاب
#ایران_قوی
#انقلاب_مردم
🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات 👇
https://eitaa.com/fatemi222/12076
شاخص های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی.pdf
452.5K
🌀 شاخص های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی ایران
✍️ بیان مسئله:
🔻یکی از پرسش های اساسی که در جامعۀ ما مطرح می گردد این است که آیا معنویت مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی با بعد از انقلاب اسلامی افزایش یافته است یا روند رو به نزولی پیدا کرده است؟
🔻مردم در دوران انقلاب اسلامی نسبت به دوره گذشته معنوی تر شده اند یا معنویت آنها کاهش پیدا کرده است؟
🔻اساسا معنویت مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه تغییری کرده است؟
📋 فهرست بحث:
🔻شاخص اول: توجه به وضع گذشته
🔻شاخص دوم: موانع پیشرفت معنوی
🔻شاخص سوم: محدودۀ دخل و تصرف حکمرانی در معنویت جامعه
🔻شاخص چهارم: نقش حالات روحی مردم در سنجش معنوی
🔻شاخص پنجم: تفاوت ارزشمندی عناصر مقوم معنویت جامعه
🔻وزنۀ ولایت در سنجش معنویت جامعه
✅بررسی معنویت در دوران پهلوی
✅برخی از دستاورهای معنوی انقلاب اسلامی:
1️⃣. شهادت پروری
2️⃣. حضور میلیونی جوانان در زیارت اربعین و مراسمات دینی
✅موانع تراشی نظام سلطه برای معنویت زدایی از مردم ایران
✅ابعاد جهانی آثار و برکات معنوی انقلاب اسلامی
✅«انقلاب اسلامی» سرآغاز امواجی از معنویت در جهان بشریت
#دهه_فجر
#ایران_قوی
#ایران_قوی
#انقلاب_مردم
🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات 👇
https://eitaa.com/fatemi222/12076
منبرک فاطمی
🌸🍃﷽🍃🌸 ✋فهرست مطالب جهت دهه فجر ✅ا1⃣👈اولین دستاورد: 🔺 ثبات،امنیت وحفظ تمامیت ارضی https://eitaa.co
در ادامه مبحث بالا ویژه معنویت، به ادرس زیر هم میشود مراجعه کرد👇
https://eitaa.com/fatemi222/5065
اعتکاف بصیرتی راجی.mp3
22.2M
اعتکاف بصیرتی مشهد با حضور استاد راجی
🍃🌹🍃
@fatemi222
📜 حکومت، ضرورت و مشروعیت
▫️یک نگاه به استناد روايتِ: «كُلُّ رَايَةٍ تُرْفَعُ قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ فَصَاحِبُهَا طَاغُوتٌ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ»: هر پرچم و هر جريانى را كه در دوران غيبت برافراشته شده و قيام نمايد حتى اگر مقبوليت هم داشته باشد، بدون مشروعيت و طاغوت مىداند.
▫️استاد به اين نگرش اينگونه پاسخ مىدهند: آنجا كه پذيرش جهانى براى حكومت مهدى نيست، نمىتوان از پذيرشهاى مقطعى و منطقهاى چشم پوشيد، بلكه بايد از اين امكان استفاده كرد و به زمينههاى بيشتر و گستردهتر دست يافت.
▫️ آن چه در اين روايت نفى شده اين است كه در اين مرحله به خويشتن دعوت كرد و از معصوم چشم پوشيد، كه دعوت به خويشتن و بالا بردن پرچم و استقلال در حكومت، همان طاغوتتراشى و حمايت و دعوت به طاغوت است.
▫️بنابراين، تلاش براى تشكيل حكومتى كه به معصوم دعوت نموده و زمينهساز حاكميت او باشد ضرورى و مشروع است و آن چه نامشروع مىباشد دعوت به خويش است.
✍🏻 عینصاد
📚 #مشکلات_حکومت_دینی | ص ۱۳
#️⃣ #متن #بریده_کتاب #تربیت
#ایران_قوی
#انقلاب_مردم
🇮🇷ویژه نامه دهه فجر و انتخابات
منبرک فاطمی
✔️تشریح هفت روش امام کاظم علیه السلام در ایستادگی در مقابل طاغوت 👇 https://eitaa.com/fatemi222/12167
هفت روش مبارزاتی امام هفتم علیه السلام جهت استفاده ارادتمندان منتشر میشود👇
فرهنگ سازی برای تشکیل حکومت
نفوذ در حکومت
رازداری (تقیّه مداراتی)
مبارزه منفی
- تربیت اندیشمندان فکری و سیاسی
حمایت از انقلابیان
حفظ نیروهای کارآمد
یکی از پرسش های مهم در زندگی امام کاظم (ع) این است که چرا آن حضرت دست به قیام مسلحانه نزد؟
در پاسخ می گوییم: وضع سیاسی و اجتماعی عصر امام نشان می دهد که شرایط برای قیام مسلحانه فراهم نبوده است، زیرا در روزگار بنی عباس به ویژه هارون، عرصه چنان بر اهل بیت (علیهم السلام) تنگ بود که کسی توان فعالیت سیاسی و حتی فرهنگی نداشت.
راویان حدیث جرئت نداشتند آشکارا از امام کاظم (ع) نام ببرند و مطالب گران بهای تفسیری، فقهی، عرفانی و علمی او را نقل کنند. به همین دلیل آنان آثار گران بها و مطالب مستند حضرت را به صورت کنایه و اشاره می نوشتند و برای یک دیگر می خواندند، و با عبارت های زیر از امام یاد می کردند: سمعت ابا ابراهیم، سمعت ابا الحسن، روی عن العبد الصالح، قال العالم او السید، حدثنی الرجل و یا کتبت الیه... .
از سوی دیگر، سیاست و مشی حکومت ، ستیز با شیعه بود. ضمن این که نظام استبدادی بنی عباس از موسی بن جعفر (ع) و پیروانش وحشت داشت و کینه و حسد خویش را از راه های مختلف نشان می داد.
هارون نیز روش هادی را ادامه داد و فدک را غصب کرد و نگذاشت منافع آن به حضرت موسی بن جعفر (ع) و اهل بیت برسد. او با گماردن مأموران ویژه، ارتباط مالی امام و شیعیان را قطع کرد تا جایی که آن بزرگوار بارها از سختی معیشت خویش می نالید.
افزون بر آن، هارون هر از گاهی برای آن حضرت مزاحمت فراهم می کرد و او را از مدینه به بغداد و یا بصره منتقل می نمود و به بهانه این که مردم را به سوی خود می خواند و کارش به اختلاف و خون ریزی می انجامد، به زندانش می افکند.
هارون در سال 170 ه.ق در برابر قبر پیامبر خدا (ص) برای فریب افکار عمومی چنین گفت: ای پیامبر خدا! برای کاری که تصمیم گرفته ام انجام دهم از تو پوزش می طلبم؛ می خواهم موسی بن جعفر (ع) را زندانی کنم، زیرا او مردم را به خویش دعوت می کند و با این کار در پی اختلاف میان امت تو و ریختن خون آنهاست.
به هر روی، وضع جامعه عصر امام کاظم (ع) به گونه ای بود که قیام مسلحانه ره به جایی نمی برد. به همین دلیل آن حضرت تصمیم گرفت از راه های دیگری با حکومت طاغوت مبارزه کند،
که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم
نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام
https://eitaa.com/fatemi222/2429
✋
شیوههای مبارزه سیاسی امام کاظم (ع) با چهار خلیفه
1- فرهنگ سازی برای تشکیل حکومت
خلفای معاصر امام از جمله هارون می دانست که امام کاظم (ع) و پیروانش، وی را غاصب خلافت پیامبر و زمام دار ستم گری می دانند که با زور و قدرت، سرنوشت مسلمانان را در دست گرفته است و اگر روزی قدرت را به دست آورند، در نابودی حکومت او لحظه ای درنگ نخواهند کرد. از سوی دیگر، دشمنان نیز می دانستند که امام در صدد تشکیل حکومت است و آن را حق خود می داند. از این رو نسبت به آن حضرت، حساس و در صدد از بین بردن او بودند.
در مقابل، امام کاظم (ع) نیز از راه های مختلف سعی می کرد فرهنگ تشکیل حکومت اسلامی در جامعه نهادینه شود. این امر بسیار مهم بود، زیرا این اندیشه به وجود می آمد که حکومت از آنِ خاندان پیامبر است و بنی عباس، آن را غصب کرده اند. گفت و گوی زیر که میان پیشوای هفتم و هارون رخ داده به خوبی از اهداف عالی امام در زمینه تشکیل حکومت اسلامی و نیز از نیات پلید هارون، پرده بر می دارد.
روزی هارون (شاید به منظور آزمایش و کسب آگاهی از آرمان امام هفتم) به آن حضرت اعلام کرد که حاضر است «فدک» را به او برگرداند. امام (ع) فرمود: در صورتی حاضرم فدک را تحویل بگیرم که آن را با تمام حدود و مرزهایش پس بدهی. هارون پرسید: حدود و مرزهای آن کدام است؟ امام فرمود: اگر حدود آن را بگویم هرگز پس نخواهی داد. هارون اصرار کرد و سوگند یاد نمود که این کار را انجام خواهد داد. آن گاه امام حدود آن را چنین تعیین فرمود: حدّ اولش، عدن؛ حدّ دومش، سمرقند؛ حدّ سومش، آفریقا و حدّ چهارمش مناطق ارمنیه و بحر خزر است. هارون که با شنیدن هر یک از این حدود، تغییر رنگ می داد و به شدت ناراحت می شد، نتوانست خود را کنترل کند و با خشم و ناراحتی گفت: در این صورت چیزی برای ما باقی نمی ماند. امام فرمود: می دانستم که نخواهی پذیرفت و به همین دلیل از گفتن آن امتناع داشتم.
نکاتی از زندگی امام کاظم علیه السلام
https://eitaa.com/fatemi222/2429